Ik denk dat dat wat kort door de bocht is, maar er zit wel een kern van waarheid in.quote:Op maandag 21 mei 2007 09:18 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Dus als je het ergens naar je zin hebt maar je kunt ergens anders 200 euro meer verdienen dan ga je al switchen?
Vergeet niet dat men voor de euro wel geneigd was om voor 440,- gulden naar een andere baas te gaan.quote:Op maandag 21 mei 2007 09:18 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Dus als je het ergens naar je zin hebt maar je kunt ergens anders 200 euro meer verdienen dan ga je al switchen?
Veel jobhoppen is volgens mij heel slecht voor de lange termijn. Dan neemt niemand je meer aan omdat uit je CV blijkt dat je na 2 jaar toch weer vertrekt.quote:Op maandag 21 mei 2007 01:19 schreef jjdevries het volgende:
[..]
De belangrijkste manieren om, snel, meer geld te verdienen zijn volgens mij nog altijd: solliciteren en weggaan, of solliciteren en hard met je huidige werkgever onderhandelen als hij je wilt houden. Het laatste resulteert er echter vaak in dat je binnen een korte periode alsnog vertrekt.
Je moet indd niet te lang blijven jobhoppen en niet al te vaak. 10 werkgevers voor je dertigste zal een volgende werkgever wel aan het denken zetten.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:24 schreef HarryP het volgende:
[..]
Veel jobhoppen is volgens mij heel slecht voor de lange termijn. Dan neemt niemand je meer aan omdat uit je CV blijkt dat je na 2 jaar toch weer vertrekt.
Nou ja, dat schijnt toch wel de cultuur te worden. De baan voor het leven bestaat allang niet meer en niemand kijkt er raar van op als je op je 30e al een aantal banen hebt gehad. Wat niet wil zeggen dat je elke 2 jaar een andere baan moet nemen, natuurlijk.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:24 schreef HarryP het volgende:
[..]
Veel jobhoppen is volgens mij heel slecht voor de lange termijn. Dan neemt niemand je meer aan omdat uit je CV blijkt dat je na 2 jaar toch weer vertrekt.
stage telt bij 1e wel andere nietquote:Op maandag 21 mei 2007 13:53 schreef Thrackan het volgende:
Leeftijd: 23
Opleiding: MBO ICT Beheer
Werk: zoekende, over 5 weken klaar met opleiding
Vraagje, ik heb een praktijkopleiding gevolgd en dus sowieso al minimaal een jaar relevante stage ervaring, plus werkervaring op school door het ontwikkelen van projecten voor echt bestaande klanten e.d. alleen dan op school i.p.v. bij een bedrijf.
Telt dat geloofwaardig mee als relevante werkervaring?
Daarnaast is dit topic natuurlijk geniaal bij salarisonderhandelingendus tevens een TVP'tje.
hier ging ik ook van uit eigenlijk, maar bedankt.quote:Op maandag 21 mei 2007 13:55 schreef het.ismij het volgende:
[..]
stage telt bij 1e wel andere niet
Schoolopdrachten tellen niet.
* het.ismij heeft ook mbo ict beheer gedaan.
Hangt volgens mij ook af van de werkgever. Iets laten meetellen weegt natuurlijk ook zwaarder bij de salarisonderhandelingenquote:Op maandag 21 mei 2007 13:53 schreef Thrackan het volgende:
Leeftijd: 23
Opleiding: MBO ICT Beheer
Werk: zoekende, over 5 weken klaar met opleiding
Vraagje, ik heb een praktijkopleiding gevolgd en dus sowieso al minimaal een jaar relevante stage ervaring, plus werkervaring op school door het ontwikkelen van projecten voor echt bestaande klanten e.d. alleen dan op school i.p.v. bij een bedrijf.
Telt dat geloofwaardig mee als relevante werkervaring?
Daarnaast is dit topic natuurlijk geniaal bij salarisonderhandelingendus tevens een TVP'tje.
Vriend van me verdient met dezelfde opleiding met iets minder relevante kennis 1700, volgens mij zou ik op het moment rond de 1800-1900 kunnen starten.quote:Op maandag 21 mei 2007 14:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hangt volgens mij ook af van de werkgever. Iets laten meetellen weegt natuurlijk ook zwaarder bij de salarisonderhandelingen![]()
Ik denk dat het geen gek salaris is om met 1800 te beginnen.
CCNA is leuk. Voor later, voor starters is dat vaak niet zo relevant omdat een gedegen omgevingskennis ontbreekt in de zin van clients en servers. Als je start wordt meestal een aantal microsoft certificaten gevraagd, danwel de bereidheid om deze te behalen. Soms ook ITIL (stelt geen ruk voor, maar bedrijven schijnen dat geweldig te vinden en dus moet iedereen ITIL hebben).quote:Op maandag 21 mei 2007 14:25 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Vriend van me verdient met dezelfde opleiding met iets minder relevante kennis 1700, volgens mij zou ik op het moment rond de 1800-1900 kunnen starten.
Ik heb ook de mogelijkheid om bij zijn werkgever te beginnen, maar ik ben op dit moment alle lijnen aan het uitgooien om te kijken wat er is.
Via school heb ik CCNA certificaten 1 t/m 4 behaald trouwens, maar dat zal waarschijnlijk pas belangrijk zijn als ik ook daadwerkelijk in beheer ga werken (wat niet mijn voorkeur is).
(Ik heb trouwens ICT projectonderwijs in Delft gedaan, bij Mondriaan, just for info)
Bruto makkelijk...quote:Op maandag 21 mei 2007 15:21 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik heb dezelfde opleiding gedaan en ik weet niet voor wat voor bedrijf die vriend van je werkt maar als je voor een detacheringsbureau gaat werken ga je dat echt niet verdienen.
Bedoel je netto of bruto?quote:Op maandag 21 mei 2007 14:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik denk dat het geen gek salaris is om met 1800 te beginnen.
Nee hoor. De opdrachtgever betaalt wel 4 a 5 keer zoveel aan je werkgever als jij verdient. Jij krijgt gewoon je salaris wat je ook bij een "gewone" werkgever zou verdienen.quote:Op maandag 21 mei 2007 15:30 schreef Thrackan het volgende:
Plus ze pakken een deel van je geld natuurlijk
Bruto.quote:
Nou we zullen zien zodra je een baan hebt.quote:Op maandag 21 mei 2007 15:30 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Bruto makkelijk...
Daarnaast ben ik niet echt happig op detacheringsbureaus, noem me een ouwe lul wat dat betreft maar ik zit liever bij een klein tot middelgroot bedrijf waar ik het goed naar mijn zin heb dan dat ik project na project doe...
Plus ze pakken een deel van je geld natuurlijk
Jobhoppen mag in het begin van je carriere, in het midden of aan het einde. Maar niet altijd. Je moet er wel periodes tussen hebben zitten waarbij je minimaal 4-6 jaar bij een bedrijf hebt gezeten... Dan valt het met een mooi praatje wel recht te lullen.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:24 schreef HarryP het volgende:
[..]
Met als aantekening dat CCNA ed. van Cisco atm vrij hot schijnt te zijn in die hoek wat ik van collega's begrijp met vrij hoge instapsalarissen voor MBO'ers (Die salarissen liggen vrijwel gelijk aan die van HBO'ers vanwege de certificaten die de MBO'ers mee brengen).quote:Op maandag 21 mei 2007 15:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee hoor. De opdrachtgever betaalt wel 4 a 5 keer zoveel aan je werkgever als jij verdient. Jij krijgt gewoon je salaris wat je ook bij een "gewone" werkgever zou verdienen.
[..]
Bruto.
Klopt inderdaadquote:Op maandag 21 mei 2007 22:09 schreef existenz het volgende:
[..]
Met als aantekening dat CCNA ed. van Cisco atm vrij hot schijnt te zijn in die hoek wat ik van collega's begrijp met vrij hoge instapsalarissen voor MBO'ers (Die salarissen liggen vrijwel gelijk aan die van HBO'ers vanwege de certificaten die de MBO'ers mee brengen).
Vormen hier in de regio ieg gewoon onderdeel van de opleidingen. En de tentamens worden extern uitgevoerd wanneer dit vereist is (Zoals bij MS examens).quote:Op maandag 21 mei 2007 23:10 schreef vogeltjesdans het volgende:
CCNA is zeker ziet standaard voor een ICT-er. Het is als je kijkt naar hoe een gemiddelde ICT-er eruit ziet, een leuk papiertje om erbij te hebben. ITIL wordt meer gevraagd.
Op MBO wordt er uiteraard wel les in gegeven, maar volgens mij worden er op MBO ICT-4 geen officiele CCNA examens afgenomen. En al helemaal geen Microsoft examens. Daarvoor moet je naar een erkend instituut zoals prometric.
Ik niet, ik zou best meer kunnen verdienen, maar ik vind het veel te leuk hierquote:Op maandag 21 mei 2007 09:18 schreef Matty___ het volgende:
[..]
OK, wist ik niet. Houdt wel in dat je de examens bij een officieel instituut moet afleggen ivm regelgeving.quote:Op maandag 21 mei 2007 23:14 schreef het.ismij het volgende:
vogel.
Ik heb ze toch echt
Ligt ook aan welke school je doet. Ennuh ik ben indd langs getronics geweest voor mcp.
Wij hadden een leraar die van getronics af kwam, en die was erkend opleider voor M$.
Die gast wist echt fucking alles van netwerken, echt te ziek voor woorden.
Tja, ik zit op m'n 35ste nu op m'n 6de baan, en ben in 1999 begonnen... waar wel bij zit dat ik baan nr2 niet zelf opzei (contract stomweg niet verlengd), en een paar freelance dingen die daarna volgde maar als 1 baan geteld....quote:Op maandag 21 mei 2007 10:36 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Je moet indd niet te lang blijven jobhoppen en niet al te vaak. 10 werkgevers voor je dertigste zal een volgende werkgever wel aan het denken zetten.
Echter op je 30ste 3-4 verschillende werkgevers is niet zo'n probleem. Er is niets mis met de markt een beetje verkennen en uitzoeken wat jij leuk vind en uiteraard je sallaris opkrikken.
Ben ook benieuwd, maar dan zou ik nog 2 jaar moeten studerenquote:Op woensdag 30 mei 2007 13:01 schreef kattapult het volgende:
Zitten er hier ook mensen in de IT /EDP Audit wereld ??
weet niet maar 2300 met 8 jaar ervaring is echt weinig. Je kunt nu het tekort op de markt optimaal gebruiken en op zoek gaan / praten met wat bedrijven.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:34 schreef Knipoogje het volgende:
Leeftijd: 33
Opleiding: HBO Informatiekunde
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Commercieel
Huidige functie: Tester
Laptop: Nee (kutding, heb 'm teruggegeven, geef mij maar gewoon een vast ding)
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
Extra: 13e maand, 1500 euro bonus p/j
GSM: nee
Auto: nee
Maand salaris(bruto): 2300
Ben niet zo ambitieus. Als het maar dichtbij is. Geen gedoe met rondrijden in vette leasebakken. Salaris wringt wel beetje natuurlijk, want ergens anders verdien je zo 700 euro meer. Maar ja, angst voor het onzekere he?
je bedoeld dat je geen zin hebt om je RE te halen ?quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:35 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd, maar dan zou ik nog 2 jaar moeten studeren.
Weet nog niet, ben nu 22 en zit in schakeljaar voor master Economics & ICT (het gaat goedquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:20 schreef SqueaK het volgende:
je bedoeld dat je geen zin hebt om je RE te halen ?
heb schakeljaar Information Management gedaanquote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:04 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Weet nog niet, ben nu 22 en zit in schakeljaar voor master Economics & ICT (het gaat goed). Het is nog een ver-van-m'n-bed-show maar ik heb altijd wel richting de auditkant gedacht
.
Heb jij deze studie gedaan?
Zijn alle salarissen zo hoog daarquote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:31 schreef sweboy het volgende:
Ben 21 Jaar, werk in zweden, VB.NET ontwikkeling. 40 uur per week. Bruto loon van 51.000 Zweedse Kronen. Komt neer op 5,481.83 Euro Bruto per maand. 33% hiervan gaat eraf. Hou ik 3618,12 euro per maand netto over.
Tis een klein bedrijf met veel klanten in zweden en noorwegen. 70% zijn noorse klanten. Maar we zijn maar met 6 mensen aan het werk.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:32 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Zijn alle salarissen zo hoog daar, of zit je in een of ander traineeship?
Dan nog, als 21jarige een A6. Duur of niet duur, dan heb je 't goed voor elkaarquote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:07 schreef existenz het volgende:
Zweden is een duur land, dus liggen de lonen ook hoger.
Nee, hoor. Je moet het allemaal relatief zien. Je kunt Zweden niet met Nederland vergelijken, zonder met een hoop dingen rekening te houden..quote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:08 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dan nog, als 21jarige een A6. Duur of niet duur, dan heb je 't goed voor elkaar.
Kan er iniedergeval goed van levenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:11 schreef existenz het volgende:
[..]
Nee, hoor. Je moet het allemaal relatief zien. Je kunt Zweden niet met Nederland vergelijken, zonder met een hoop dingen rekening te houden..
misschien dan handig om te weten wat in zweden beetje de vaste kosten zijn, zodat je kan bepalen of het zoveel beter is als in Nederland.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:11 schreef existenz het volgende:
[..]
Nee, hoor. Je moet het allemaal relatief zien. Je kunt Zweden niet met Nederland vergelijken, zonder met een hoop dingen rekening te houden..
Valt in Zweden ook nog wel mee, een derde duurder ongeveer. Noorwegen is vele male erger, maar met een dergelijk salaris kun je gewoon 2 keer per maand naar Cafe Opera of Sophies, 's middags chillen in stadspark en tegen de avond effe raggen op de waterscooter bij Vickingshillquote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:50 schreef Brad het volgende:
Je moet in zweden alleen niet alchoholist zijn, dan blijft er weinig over van dat salaris
Hmzzz, zweden zijn een beetje dubbel daarin, ze doen net als ollanders alsof ze heeeeel tolerant zijn maar de meeste buitenlanders hebben een heeel klein eettentje dat ze in hun eentje 24/7 open houden. De gemiddelde zweed bemoeit zich er niet mee. Beetje underground. Per saldo zijn het er niet zo heel veelquote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Hebben ze in Zweden geen behoorlijk allochtonen probleem?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |