Ik heb in een ander topic met gewone middelbare-school natuurkunde uitgerekend tegen welke klap het gebouw volgens de ontwerpers bestand moest zijn (een Boeing van een bepaald type die per ongeluk in het gebouw zou vliegen), en de energie die vrijkwam bij de daadwerkelijke aanslag.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:34 schreef jogy het volgende:
Ok, het technische aspect van het verhaal is niet eenduidig afgeketst
[...] heb ik het donkerbruine vermoeden dat mensen die het wél kunnen maar het officiële verhaal wel geloven het ook niet gedaan hebben.
[...]. Ik vermoed dat er wel een globale formule bestaat ergens die met een marge van 10% oid de berekening van het instorten van een gebouw met bepaalde maten en een hoeveelheid staal kan berekenen.
Tja, jij neemt aan dat de officiële verklaring en de rapporten in ieder geval voor een groot deel de waarheid vertellen, ik neem wat anders aan. Niets geen 'flauwe jij-bak' eigenlijk. Zo zie ik het, of jij het nou als flauw bestempelt of niet. Helaas. Niet flauw bedoeld. En als jij nou echt met droge ogen kan zeggen dat de vlieger echt niet op gaat dan is dat je goed recht. imo is het een teken van gebrek aan zelfreflectie.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:02 schreef mgerben het volgende:
[..]
Een beetje flauwe jij-bak.
Moet ik een voorbeeld geven?
Stofwolken en knallen. Die kunnen volgens CS-websites alleen maar op explosies duiden. Dat geloof is zo sterk dat het feit dat iemand knallen heeft gehoord wordt aangedragen als bewijs dat er explosies zijn geweest.
Ik vraag dan: Is er bij een ineenstortend gebouw echt geen enkele andere verklaring voor knallen en stofwolken? Ik bedoel, als ik mijn deurmat tegen de muur uitklop komen er al stofwolken vrij.
Maar de enige verklaring is: Explosies.
Je hebt wel meer nodig om anthraxx goed zuiver te krijgen denk ik.quote:
[..]
Nou, da's dus precies wat ik bedoel.
Jij neemt aan dat er persé een geavanceerd lab voor nodig is en dat de spullen daarvoor op een zwarte lijst staan.
Het is voor mensen die niet in een lab werken moeilijk voor te stellen dat dingen als glaswerk en centrifuges helemaal niet op een zwarte lijst staan 'omdat ze voor slechte dingen gebruikt zouden kunnen worden'. Voor tienduizenden labs en scholen over de hele wereld zijn het gewoon gebruiksvoorwerpen.
Ik heb zelf ook wel eens laboratorium-glaswerk gekocht, gewoon bij de apotheek. Niks zwarte lijst, het is gewoon geen bijzonder spul.
Niet zomaar een glazen buisje met een centrifuge vermoedelijk. Low-grade is makkelijk te maken en komt zelfs in de natuur voor. Uniforme Anthrax ( en dat was het ) is een stuk ingewikkelder en doe je niet zomaar in een keldertje.quote:Anthrax spores come in different sizes. The smaller the size, the more easily the spores can be inhaled and cause severe illness. Hundreds of strains of anthrax occur naturally, some which are more resistant to antibiotics than are others. Genetically altered strains could prove more difficult to treat. However, it takes advanced skill to produce anthrax of uniform size or of increased virulence.
Ok, ik heb het echter over de instortsnelheid, niet over het feit dat ie ingestort is.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:11 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ik heb in een ander topic met gewone middelbare-school natuurkunde uitgerekend tegen welke klap het gebouw volgens de ontwerpers bestand moest zijn (een Boeing van een bepaald type die per ongeluk in het gebouw zou vliegen), en de energie die vrijkwam bij de daadwerkelijke aanslag.
Voor de eerste berekening (wat het gebouw kon hebben) heb ik alle waarden naar boven afgerond (zodat ik op een sterker geboouw uitkwam).
Voor de tweede berekening (de klap van de aanslag) heb ik alle waarden naar beneden afgerond, zodat ik op een minder zware klap uit zou komen.
Ik rekende uit dat de noord-toren 9 keer zoveel energie te verwerken kreeg als waarvoor hij gebouwd was, en de zuid-toren 13x zoveel.
Ik heb het dus wel nagerekend, met hele elementaire natuurkunde, en niemand van de conspiratories die er één woord over durft te zeggen...
Je kunt een gebouw best met een marge bouwen, maar dit is dus geen 10% extra maar ongeveer 1000% meer dan wat het gebouw kan hebben.
Leuk die bewering. heb ik alleen niets aan. Geef me die berekening eens?quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:21 schreef atmosphere1 het volgende:
Het raakte met 200 km/h de grond terwijl dat bij een vrije val 300 km/h zou zijn geweest .
Is niet zo moeilijk toch? de tijd heb je en de afstand , dus ook de snelheid . belangrijker nog zijn de beelden en foto waarop je ziet dat de delen die wel vrij vallen de collapse zone snel inhalen :quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:23 schreef jogy het volgende:
[..]
Leuk die bewering. heb ik alleen niets aan. Geef me die berekening eens?
Ah ok. Ik heb het hier niet over vrije val ( ik, persoonlijk ) Ik heb het enkel over een te grote snelheid van instorten van het geheel. Dat het eenderde te langzaam ging voor een vrije val maakt het nog niet zo dat 200 km/u neergang een normale instorting is.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:44 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Is niet zo moeilijk toch? de tijd heb je en de afstand , dus ook de snelheid . belangrijker nog zijn de beelden en foto waarop je ziet dat de delen die wel vrij vallen de collapse zone snel inhalen :
[afbeelding]
Leuk, maar dat is helemaal geen uitleg 'dat het wel eventjes mogelijk is een gebouw op te blazen of neer te halen via CD' ....quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:39 schreef atmosphere1 het volgende:
Het is op die dag zelf beslist het neer te halen , dit was mogelijk in dat korte tijdsbestek ! waarom ? omdat de controlled demolition daar op dat moment een hele andere was dan normaal gesproken en snel kon worden uitgevoerd ,omdat het gebouw niet meer geblust werd ,er waren immers al genoeg brandweer mensen om het leven gekomen ..
Ik ben niet te beroerd om de links te checken van iemand die serieus discussieeert...quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:00 schreef jogy het volgende:
Je hebt wel meer nodig om anthraxx goed zuiver te krijgen denk ik.
Even gezocht, eerste hit die een beetje in de buurt zit: Bron
[..]
Daarbij is het een bacterie, geen virus. Dat betekent dat je alleen een geschikte voeding nodig hebt en een glazen schaaltje om het in te laten groeien.quote:It's not difficult to obtain. Anthrax is a naturally occurring bacterium, so it's relatively easy to grow or acquire. Samples of anthrax already exist at some research laboratories worldwide. Theoretically, anthrax could also be isolated and grown from the remains of an animal that died of anthrax or from nearby soil.
Ja? De kwaliteit van het spul leidde dus onontkomelijk tot de conclusie dat het eigenlijk alleen maar uit de laboratoria van de regering kon komen.quote:niet alleen die anthraxx-aanvallen waarvan de anthraxx van zo'n kwaliteit was dat het eigenlijk alleen maar uit de laboratoria van de regering kon komen,
Je denkt het en je hebt er geen idee van wat er dan voor extra apparatuur er nodig is waar alleen regerings-labs over beschikken.quote:Je hebt wel meer nodig om anthraxx goed zuiver te krijgen denk ik.
Eerlijk gezegd is het kweken van een bacterie helemaal geen rocket science, en al helemaal niet ingewikkeld. Eens, als je de bacterie uit de grond wilt destilleren krijgt je natuurlijk allerlei troep er tussendoor.quote:Niet zomaar een glazen buisje met een centrifuge vermoedelijk. Low-grade is makkelijk te maken en komt zelfs in de natuur voor. Uniforme Anthrax ( en dat was het ) is een stuk ingewikkelder en doe je niet zomaar in een keldertje.
Ok, maar ik had het over tientallen uitspraken alsquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:06 schreef jogy het volgende:
[..simpele berekening die aantoont dat de twee WTC torens 9x en 13x zoveel energie kregen te verwerken als waarvoor ze ontworpen waren]
Ok, ik heb het echter over de instortsnelheid, niet over het feit dat ie ingestort is.
Die gedachte zit er bij mij ook achter hoor, echter geef ik je gelijk als dat niet genoeg is in bijvoorbeeld een rechtzaakquote:Op woensdag 7 maart 2007 14:29 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ok, maar ik had het over tientallen uitspraken als
'Het WTC kan gewoon niet ingestort zijn alleen maar omdat er twee vliegtuigen in vlogen'
'Een flatgebouw kan gewoon niet instorten door brand'
'Ik kan niet geloven dat een vliegtuig een gebouw kan neerhalen)
Dit soort uitspraken (opvallend vaak met 'gewoon' of 'ik geloof niet') erin wordt aangehaald als inleiding voor verhalen waarin men de noodzaak voor explosieven introduceert.
Ik geloof dus niet dat die noodzaak er is.
Er was totaal geen brand en rook in de kelders en de onderste 10 verdiepingen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:57 schreef KroJo het volgende:
[..]
Leuk, maar dat is helemaal geen uitleg 'dat het wel eventjes mogelijk is een gebouw op te blazen of neer te halen via CD' ....
Zou jouw bewering waar zijn, zou men, zelfs als die beslissing om 13:00 uur genomen was, dat in minder dan twee-en-.een-half uur moeten uitvoeren, waar andere vormen van CD maandenlange voorbereiding nodig hebben, en nu voor een moeilijke en specifieke klus in een multi-miljard gebied een paar uurtjes ....?
en dan lukt het zomaar om ergens voldoende explosieven vandaan te halen, en deze aan te brengen in een brandend gebouw? en dat binnen in het meest optimistische geval iets meer dan twee uur?
wow.... dat is verdomd goed gepland en uitgevoerd, knappe jongens zeker?
Een derde te langzaam voor een vrije val is al flink langzamer, dan heb je al een serieuse werstand.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:50 schreef jogy het volgende:
[..]
Ah ok. Ik heb het hier niet over vrije val ( ik, persoonlijk ) Ik heb het enkel over een te grote snelheid van instorten van het geheel. Dat het eenderde te langzaam ging voor een vrije val maakt het nog niet zo dat 200 km/u neergang een normale instorting is.
Ik hoop dat ik eruit kom, heb al jaren geen school genoten. Maar ik bedoel formules als http://en.wikipedia.org/wiki/Inertia en nog meer van die ongein.
ah, opeens 'was er geen brand' ... net heb je zelf beweert dat men het te gevaarlijk vond om een buiten controle geraakte uitslaande brand er te laten woedden, die men niet meer kon blussen?quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:33 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Er was totaal geen brand en rook in de kelders en de onderste 10 verdiepingen.
waarom denk _jij_ dat dat zo lang duurt?quote:Waarom denk je dat een controlled demolition normaal gesprokjen zo lang duurt wat betreft voorbereiding ?
Op zich een aardige invalshoek.quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:47 schreef Aurora025 het volgende:
Fintan Dunne van www.breakfornews.com heeft een ander beeld hierover.
Hij beweerd dat de BBC deze video expres heeft laten uitklekken.
Heb je de Zembla aflecering gezien waarin Danny Jowenko wordt geinterviewd ?? Hij is een groot expert met zeer veel ervaring . Doet alle typen springklussen door heel europa en werkt ook samen met amerikaans eexperts . ook heeft hij nog 6 andere springmeesters in dienst ,die het met hem eens zullen zijn .quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:28 schreef technojunk het volgende:
[..]
ah, opeens 'was er geen brand' ... net heb je zelf beweert dat men het te gevaarlijk vond om een buiten controle geraakte uitslaande brand er te laten woedden, die men niet meer kon blussen?
[..]
waarom denk _jij_ dat dat zo lang duurt?
Ik ben van mening dat ze dat nodig hebben om een exact gecontroleerde instorting te berekenen... dat kun je niet 'eventjes' in een uurtje doen ...
Een CD heeft dus een flinke voorbereiding nodig, het onvoorbereid binnenbrengen van ongecoordineerde ladingen explosieven in een brandend gebouw is nogal 'ongeloofwaardig', alsof men in die ituatie daar 'eventjes' op komt en het zomaar zou kunen uitvoeren...
Kennelijk denk jij daar anders over ... denk je werkelijk dat men in andere gevallen er maanden over doet qua voorbereiding, terwijl het ook in een uurtje te plannen en uit te voeren is?
Ik heb even dit topic niet echt bijgelezen vandaag maar die discussie weet ik nog jaquote:Op donderdag 8 maart 2007 21:06 schreef atmosphere1 het volgende:
@ mousser
Weet je nog ? de discussie over wat Jowenko nu eigenlijk bedoelde ,en of hij nog wel overtuigd was van de CD van WTC7 ? Daar is dus nu antwoord op .
Nou moet je echt ophouden. Er is geen letter van je weggehaald.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:17 schreef mouzzer het volgende:
[..]
ik werd namelijk vanavond gecensureerd in een ander 9/11 topic
NIST-feitenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 01:06 schreef Orwell het volgende:
de debunk-song:
.gov .gov
.gov .gov
het 8uur journaa-haal
.gov .gov
Ik zeg nergens dat er geen brand meer was !quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:28 schreef technojunk het volgende:
ah, opeens 'was er geen brand' ... net heb je zelf beweert dat men het te gevaarlijk vond om een buiten controle geraakte uitslaande brand er te laten woedden, die men niet meer kon blussen?
Hij knippert plusminus 200 keer p/m met zijn ogen iig.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 03:27 schreef TeenWolf het volgende:
Deze ingenieur van Nist, John Gross, liegt zo hard dat hij op het einde van de video toch maar eens zijn neus aanraakt :p
Deze opgeleide mensen proberen met zogezegd hun "expertise" ons een rad voor ogen te draaien. De zenuwen gieren door het vege lijf van John Gross op deze video.
http://www.youtube.com/watch?v=bZgYNGGgBP0
waar haal je dat vandaan?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 04:38 schreef atmosphere1 het volgende:
... dit gebouw was voor z'n sterkte niet afhankelijk van perimeter collumns zoals de twin towers dat wel zijn .
http://wtc.nist.gov/progress_report_june04/appendixl.pdf (Appendix L.1.3)quote:Above Floor 7, the building had typical steel framing for high-rise construction. The floor systems had
composite construction with steel beams supporting concrete slabs on metal deck, with a floor thickness
of 5.5 in. The core and perimeter columns supported the floor system and carried their loads to the
foundation. The perimeter moment frame also resisted wind forces. Columns above Floor 7 did not align
with the foundation columns, so braced frames, transfer trusses, and transfer girders were used to transfer
loads between these column systems, primarily between Floors 5 and 7. Floors 5 and 7 were heavily
reinforced concrete slabs on metal decks, with thicknesses of 14 in. and 8 in., respectively.
Met alle respect, maar waar haal jij beweringen vandaan die wat anders zeggen?quote:A unique aspect of the design of 7 WTC was that each outer structural column was responsible for supporting 2,000 square feet (186 square meters) of floor space.
quote:Dat gat in het midden van WTC 7 moet dan volledig verantwoordelijk zijn geweest voor de collapse
leg uit? Er zijn behoorlijk grote verschillen, zo zal een CD van zulk een hoog gebouw nooit verlopen door een ontploffing op slechts een laag punt in een gebouw, waarna de topverdieeingen bovenop 'inzakken' ... een CD zal altijd ervoor kiezen dmv van vooral veel explosieve ladingen verdeelt over het gehele gebouw een 'wave' te creeeren in een gebouw, die dan richting geeft aan de wijze van instorten ....quote:Bovendien verloopt de instorting in dit geval wel als een CD.
dat is en slappe argumentatie ... als het van NIST afkomstig is, weiger je al op in te gaan ....quote:Op vrijdag 9 maart 2007 01:16 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
NIST-feiten
Dat geld voor het onderzoek hadden ze ook kunnen besparen. Alsof de conclusie (vuur en schade) niet al van tevoren vaststaat. Nevermind dat de schade vooral mytisch en het "inferno" niet bestaand als in zwaar overdreven is.
Slappe argumentatie als men al aantoonbaar dingen buiten het onderzoek houdt? Die poelen gesmolten staal kun je toch niet zomaar weglaten? Hij staat daar bovendien aantoonbaar te liegen over het bestaan van die poelen. Nee in zo iemand ga je vertouwen hebben. Hieruit blijkt imo dat het geen volledig onderzoek is. Mijn persoonlijk oordeel is dat dit ook nooit de bedoeling is geweest en ze in feite alleen maar naar de vooraf vastgestelde conclusie toewerken, namelijk door schade en brand.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:26 schreef KroJo het volgende:
[..]
dat is en slappe argumentatie ... als het van NIST afkomstig is, weiger je al op in te gaan ....
Toch durf ik te stellen dat het NIST rapport gewoon op controleerbare feiten gebaseerd is ...
als er leugens in zouden staan, ben je welkom die aan te tonen , of bv berekingen te maken die bewijzen dat het niet klopt wat ze daar beweren ...
Dat is inclusief de duidelijke bewijzen voor de schade die er wél gewoon was, en waarvoor genoeg bewijzen bestaan, die je gewoon in dat rapport kunt lezen (maar ojee, als je dan iets leest wat niet past in je vooropgestelde mening, is dat opeens een 'leugen'... je lijkt wel een fundamentalitisch gelovige, die stellen hun geloof ook voor de feiten en realiteit)
Jones heeft regelmatig interessante info en LC vind ik een misleidende mix van enkele goede punten gemengd met speculatief en zwak materiaal, maar wat heb ik daar verder mee te maken?quote:Juist dat zie ik sites als prisonplanet of Alex Jones niet doen, evenmin als zoveel mensen die complotten beweren te zien ...
nergens kunnen die zélf een duidelijk feitelijk en controleerbaar rapport geven ...
In plaats daarvan publiceren ze suggestieve onzin, als dat 'Loose Change' waarin volop leugens en aantoonbare onwaarheden staan... op de subjectieve meningen en interpretaties na dan, die gewoon een persoonlijke opvatting zijn ...
Punt is echter dat een breed publiek liever naar dat spannende en entertainende 'Loose Change' kijkt, dan het gortdroge en vooral feitelijke NIST-rapport te lezen ...
de complot-industire is gewoon een soort van 'entertainment' geworden (waar overigens ook al flink geld mee te verdienen is, daardoor nu ook steeeds meer aandacht van Hollywood ervoor)
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:55 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Slappe argumentatie als men al aantoonbaar dingen buiten het onderzoek houdt? Die poelen gesmolten staal kun je toch niet zomaar weglaten?
wat zijn dan de 'goede punten'...?quote:..LC vind ik een misleidende mix van enkele goede punten gemengd met speculatief en zwak materiaal
het is controlled demolition, we kennen die rapportschrijvers nu al wel. kennedy autopsierapporten, irakleugensrapporten en nu na jaren komen ze "opeens" met een rapport over de wtc 7 waarom die inelkaar dondert, goh daar zaten we nou echt op te wachten. want hun zijn de enigen die de wijsheid in pacht hebben, ziekelijk arrogant ook.quote:
Echt naief zijn sommige in het blind volgen van overheden, nietquote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:00 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
het is controlled demolition, we kennen die rapportschrijvers nu al wel. kennedy autopsierapporten, irakleugensrapporten en nu na jaren komen ze "opeens" met een rapport over de wtc 7 waarom die inelkaar dondert, goh daar zaten we nou echt op te wachten. want hun zijn de enigen die de wijsheid in pacht hebben, ziekelijk arrogant ook.
zoals je oog het heeft gezie,n zo is het ingestort, zoals jowenko heeft gezegd zo is het ingestort en dan met rapporten komen van "kijk hoe het volgens het oog is gebeurd, is het eigenlijk niet, volgens de berekeningen dit en dat en dit, demolition experts zitten ernaast".
ze mogen van mijn part zelf instorten die leugenaars en met die neuskrabber/ogenknipperaar/en "ehm ahm ehm" zeggende zenuwpees John Gross voorop.![]()
trouwens mn toiletpapier is op, heeft er iemand nog ergens een Nist-rapportje liggen...?...
NIST valt onder de Freedom of Information Act. Iedereen kan dus informatie opvragen die de NIST bezit en die nog niet publiek beschikbaar is. NIST kan dit niet weigeren, tenzij de aanvraag onder een aantal uitzonderingen valt. (bv. de FOIA aanvragen voor de beelden van de beveiligingscamera's bij het Pentagon werden eerst niet vrij gegeven omdat ze als bewijsmateriaal gebruikt zouden worden in de rechtzaak tegen Moussouai. Toen die veroordeeld was, konden dergelijke aanvragen pas worden behandeld).quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:24 schreef Orwell het volgende:
[..]
aah! er is nieuws gebrijp ik...
NIST heeft volledige inzage in gebruikte data en gebruikte rekenmodellen gegeven...
bron?
Ik was in de veronderstelling dat WTC 7 geen Gevelbuisconstructie was, als dat niet klopt vind ik best. De twin towers hebben wel dat type constructie.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:21 schreef KroJo het volgende:
[..]
waar haal je dat vandaan?
In de rapporten staat juist dat de buitenfacade van WTC-7 wél ook dragend was:
quote:Volgens mij heeft geen enkel onderzoek, van zowel NIST danwel FEMA gesteld dat enkel de schade aan de buitenzijde enkel en alleen verantwoordelijk kan zijn geweest voor het instortten .
natuurlijk is de instorting zelf niet ongeloofwaardig ,dat is een feit Het gaat om de oorzaak van de instorting. FEMA wist die niet te achterhalen .quote:Als je stelt dat 'dat enkel op 'die ene manier' mogelijk _kan zijn gebeurd' is dat gewoon jouw interpretatie en ben ik benieuwd voor je preciese argumentatie, ik vind het namelijk een nogal boude bewering, vooral omdat je daaruit kennelijk weer je stelling haalt dat het instortten door structurele verzwakking niet mogelijk is, en met de nóg ongeloofwaardiger 'gecontroleerde demolitie door explosieven' aankomt als verklaring voor een 'ongeloofwardige instorting' die je net zelf heel onmogelijk hebt voorgesteld
IK heb het niet over 1 ontploffing maar over meerdere onderin het gebouw . Deze methode wordt ook vaka toegepast , zo heb ik zelf 2 demolities gezien van torenflats waarbij dat het geval was( ook een Jowenko klus trouwens) .quote:leg uit? Er zijn behoorlijk grote verschillen, zo zal een CD van zulk een hoog gebouw nooit verlopen door een ontploffing op slechts een laag punt in een gebouw, waarna de topverdieeingen bovenop 'inzakken' ... een CD zal altijd ervoor kiezen dmv van vooral veel explosieve ladingen verdeelt over het gehele gebouw een 'wave' te creeeren in een gebouw, die dan richting geeft aan de wijze van instorten ..../
Zeer zeker wel ,verdiep je er maar eens in .quote:behalve dan dat het WTC7-gebouw idd in elkaar zakt, is er geen enkele overeenkomst met een gecontroleerde ontmanteling van een gebouw dmv explosieven...
quote:als je het wilt vergelijken, kijk dan op de site van jullie expert Danny Jowenko naar hoe hij grotere flatgebouwen via explosieven ontmanteld (dar staan filmpjes van)...
De enige voorbeelden van één centrale explosieve lading ergens onderaan, zijn de schoorsteenpijpen en graansilo's... maar bij hem 'kantelen' die dan altijd en dat zal nu nét iets zijn dat vrijwel desastreus zou zijn geweest ...
Flatgebouwen worden altijd ontmanteld door een veelvoud aan kleinere explosieve ladingen die over het hele gebouw verdeld zijn (wat een onnoemlijk grote klus is, die idd maandenlange voorbereiding vergt)
Waarom zouden Silverstein en de brandweer dan zwijgen over het neerhalen?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 13:17 schreef atmosphere1 het volgende:
De brandweercommandant belde Silverstein niet op om te zeggen dat ze het gebouw of de omgeving gingen evacueren . Het gebouw was al leeg en waarom zouden ze silverstein bellen om te zeggen dat de omgeving moet worden geëvacueerd?
Ze belden hem om te zeggen dat z'n gebouw ten dode was opgeschreven "they weren't able to contain the fire" dus in dat geval is het waarschijnlijk het verstandigst het gebouw neer te halen .
Velen lijken compleet voorbij te gaan aan de risico's die het uit laten branden van zo'n enorm gebouw met zich mee brengt .
Waar haal je vandaan dat de beslissing bij FEMA ligt.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:23 schreef atmosphere1 het volgende:
De beslissing om het neer te halen of niet ligt uiteindelijk bij FEMA ,maar die overlegt natuurlijk wel met de brandweer . kwestie van risico's tegen elkaar afwegen .
FEMA gaat ook over de financiële afwikkeling bij rampen ,hun taak daarbij is de overheidsbelangen te dienen.
En dus stuurden ze maar een heel team een erg instabiel gebouw in om reusachtige V-'inkepingen' te maken in de draagkolommen. (want zonder dergelijke 'inkepingen' gebeurt er niet veel, zie 1993)quote:ik geloof er zeker in dat iedereen die toen ter plaatse was wilde voorkomen dat er nog meer doden gingen vallen.
Waar jij aan voorbij lijkt te gaan, is dat het absoluut niet standaard is dat de brandweer adviseert om een gebouw neer te halen dmv een controlled demolition, terwijl het nog brandt. Sterker nog: dat is nog nooit gebeurd, waarom zou de brandweer het dan op 9/11 wél doen én het dan nog eens verder compleet verzwijgen. Dit zou namelijk een enorme innovatie in brandbestrijding zijn.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 13:17 schreef atmosphere1 het volgende:
De brandweercommandant belde Silverstein niet op om te zeggen dat ze het gebouw of de omgeving gingen evacueren . Het gebouw was al leeg en waarom zouden ze silverstein bellen om te zeggen dat de omgeving moet worden geëvacueerd?
Ze belden hem om te zeggen dat z'n gebouw ten dode was opgeschreven "they weren't able to contain the fire" dus in dat geval is het waarschijnlijk het verstandigst het gebouw neer te halen .
Velen lijken compleet voorbij te gaan aan de risico's die het uit laten branden van zo'n enorm gebouw met zich mee brengt .
quote:Op zondag 11 maart 2007 03:11 schreef gorgg het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat de beslissing bij FEMA ligt.
De brandweer was aan het hoofd van de reddingsoperatie. Het gebouw stond in brand en dus was het duidelijk dat de FDNY de touwtjes in handen had. Andere instanties moesten zich meldden bij de brandweer (alhoewel dit vaak niet gebeurde) voor acties op het terein. (NYPD had wel controle over alles wat in de lucht gebeurde (helicopters etc.), de veiligheid + verkeer rond de veiligheidszone enz.).
FEMA had zo goed als niets te zeggen.
http://wtc.nist.gov/NISTNCSTAR1-8.pdf (p.159, pdf 213)
http://www.9-11commission(...)aff_statement_13.pdf
[..]
En dus stuurden ze maar een heel team een erg instabiel gebouw in om reusachtige V-'inkepingen' te maken in de draagkolommen. (want zonder dergelijke 'inkepingen' gebeurt er niet veel, zie 1993)
Maar antwoord aub eens op de vraag. Want ik en anderen hebben die al enkele keren gesteld. Waarom zou een officiële instantie (brandweer zeer waarschijnlijk dus) die denkt het beste te doen door WTC7 te laten instorten dit verborgen houden?
Dat ligt wel een stuk dichter bij hun normale werkzaamheden.quote:Op zondag 11 maart 2007 17:46 schreef atmosphere1 het volgende:
Wat er ook nog nooit gebeurd was is dat brandweerlieden in zwaar verontreinigde lucht werkten en enorme risicos namen door op de puinhopen rond te lopen (er zaten meters diepe gaten in ), dit is ook nog nooit gebeurd. Instortings gevaar van diverse gebouwen of restante daarvan was continu aanwezig .
Zoals het er staat bestaat FEMA om hulp te bieden bij incidenten die de lokale hulpdiensten niet aankunnen. Ze treden enkele op als de gouverneur een state of emergency verklaart.quote:Op zondag 11 maart 2007 18:04 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
The Federal Emergency Management Agency, or FEMA, is an agency of the United States Department of Homeland Security (DHS) within the Emergency Preparedness and Response Directorate. FEMA's purpose is to coordinate the response to a disaster which has occurred in the United States and which overwhelms the resources of local and state authorities. The governor of the state in which the disaster occurred must declare a state of emergency and formally request from the President of the United States that FEMA and the Federal Government respond to the disaster. The only exception is when an emergency or disaster occurs on federal property or to a federal asset, for example the Alfred P. Murrah Federal Building in Oklahoma City, Oklahoma in 1995, or the Space Shuttle Columbia in 2003.
While on-the-ground support of disaster recovery efforts is a major part of FEMA's charter, the agency provides state and local governments with experts in specialized fields and funding for rebuilding efforts and relief funds for individual citizens and infrastructure, in conjunction with the Small Business Administration (SBA). FEMA also assists individuals and businesses with low interest loans. FEMA also provides funds for training of response personnel throughout the United States and its territories as part of the agency's preparedness effort.
En dat was de zorg van de brandweer op dat moment? Dat de overheid een paar honderd miljoen zou moeten betalen die nu door verzekeringsbedrijven worden betaald? En daar wouden al die brandweermannen die het dan geweten moeten hebben op zo'n moment aan mee willen hebben werken?quote:Er staan hoe dan ook grote financiële belangen op het spel . Het door menselijk toedoen(door de overheid) laten instorten van een gebouw zal door de verzekering niet gedekt worden.
Ja, de mening van Jowenko is zeker iets om rekening mee te houden. Maar er zijn talrijke andere experts die een andere mening zijn toegedaan. Ik ben ook wel eens benieuwd naar de argumenten van Jowenko (en dan meer dan enkel wat oneliners).quote:Danny Jowenko weet hoe dingen kunne gaan rondom de financiële kant van dit soort zaken ,hij werkt immers ook samen met mensen van implosion world. Bij die geluidsopname van een paar weken geleden zegt hij duidelijk aan nog steeds achter zijn eerdere uitspraken te staan .
Wat bedoel je met pakketladingen? Hoe werken die dan precies? Volgens mij is het zeer moeilijk om zonder inkepingen stalen colommen door te snijden. Bij betonnen is dat imo wel mogelijk. Maar ik ken er weinig vanaf.quote:Een controlled demolition onder normale omstandigheden is niet te vergelijken met de omstandigheden op 9/11 want op die dag hoefde men geen explosieven te plaatsen met als doel de brokstukken zo klein mogelijk te maken ( zodat het puin handig is af te voeren ) en dus ook geen beschermende rubberen matten aan te brengen tegen rond vliegend puin. Zo'n gebouw is neer te halen door alleen onderin een reeks explosieven aan te brengen ! Dus ver van de brand elders in het gebouw . bovendien je kunt dan ook met pakketladingen werken zonder inkepingen in het staal te maken .
En die zijn geschikt om te gebruiken op staal?quote:Op maandag 12 maart 2007 10:28 schreef atmosphere1 het volgende:
[afbeelding]
Dit is een 2 kg snijlading voor het vernielen van bruggen een wegen . Dit zijn militaire explosieven.
Alhoewel men meer dan dubbel zoveel explosieven gebruikte als men had uitgerekend dat nodig zou zijn stortte het gebouw niet geheel in en moest later manueel neergehaald worden.quote:Tragically Katie Bender (12 jaar) was struck in the head by a fragment of steel killing her instantly. The fragment weighed 999 grams. It travelled a distance of 430 metres at a sub sonic speed in about 3.1 seconds after the blast first occurred. The fragment of steel was expelled from one or other of the corner columns (C30 or C74) on the outside row on the face of the East Wing of the Main Tower Block. There were a number of persons in her immediate proximity that witnessed this tragedy. A number of other spectators were injured by flying metal and debris. There was also damage to some motor vehicles.
Zoals bij WTC1 en 2?quote:Op maandag 12 maart 2007 12:26 schreef gorgg het volgende:
Natuurlijk is het wel mogelijk om een gebouw met een stalen frame met traditionele explosieven neer te krijgen. Maar dan moet je er zoveel gebruiken dat het rondvliegend puin erg gevaarlijk wordt.
quote:In other words, the discussion has shown that the only cause why the 270 ton steel segment flew across the highway was some explosive device, logically pre-planted, in accordance with what at least over one hundred eye witnesses have said about explosions in the WTC.
http://www.cloakanddagger(...)d_270_Ton_Detail.htm
Ja. Stond een tijdje op de website van de NOS, maar werd als ik het mij goed herinner op vraag van Jowenko verwijderd.quote:Op maandag 12 maart 2007 17:44 schreef atmosphere1 het volgende:
@ gorgg : Heb je de voledige versie van het interview met Jowenko wel gezien . Bij Zembla zag je slechts een klein deel daarvan. Op youtube vind je het volledig ein 3 delen van elk een minuut of 8.
In deel 1 bespreekt men WTC 7 het meest.
http://www.youtube.com/watch?v=k3DRhwRN06I&mode=related&search=
Hoe kun je weten dat dit van net voor de instorting is? Normaalgezien is er toch maar max. een seconde ofzo tussen de knal en het instorten van het gebouw? Dat is hier duidelijk meer. Mogelijk zelfs een half uur ofzo. Verder kloppen de getuigenissen in de clip niet met jouw scenario. 'Debris coming down' zegt iemand nog voor het gebouw bgeint in te storten. Dat past imo niet in een scenario waar bommen in de kelder het gebouw neerhalen. Eerder met een gebouw dat het langzaam maar zeker begon te begeven (zoals de brandweer kon waarnemen aangezien ze een apparaat als hieronder afgebeeld op het gebouw gericht hadden (op de 'bulge') om te meten in welke mate het bewoog).quote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:39 schreef atmosphere1 het volgende:
@gorgg
http://www.youtube.com/watch?v=CwjmqkjwnvQ
Er waren juist voor het instorten van WTC 7 explosies te horen ,iets dat heel typerend is voor C.D. er zijn diverse opnames van. De instorting bestaat duidelijk uit 3 fases waarbij er tussen de eerste en 2e fase een 3 tal seconde zit.
Bij WTC 1 en 2 was het een heel ander verhaal.
Sterker nog, het was voor het uiteindelijke instorten al langzaam aan het vervormen en over aan het hellen. Beide dingen die een CD tegen spreken.quote:Op zondag 18 maart 2007 01:30 schreef atmosphere1 het volgende:
Sorry ,dit was niet het juiste filmpje ,deze echter wel :
[url=
[url=http://www.youtube.com/watch?v=FEtB9guKUeA&mode=related&search=]http://www.youtube.com/watch?v=FEtB9guKUeA&mode=related&search=[/url][/url]
Het gebouw uit laten branden kon toch nooit een optie zijn ? Het was immers ook instabiel en had a-symetrische schade die kon gaan zorgen voor het niet binnen de footprint instorten van het gebouw , het kon zelfs voorover gaan duikelen.
zoals dit gebouw bv
[afbeelding]
dan ben jij de eerste die dat op die beelden ziet.quote:Op zondag 18 maart 2007 03:50 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Sterker nog, het was voor het uiteindelijke instorten al langzaam aan het vervormen en over aan het hellen. Beide dingen die een CD tegen spreken.
Nee dat ben ik nietquote:Op zondag 18 maart 2007 05:22 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
dan ben jij de eerste die dat op die beelden ziet.
sterke fantasie zeker..
Dat was bij één van de Twin Towers inderdaad het geval, zie NIST rapport voor de foto's die dat bewijzen .quote:Op zondag 18 maart 2007 03:50 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Sterker nog, het was voor het uiteindelijke instorten al langzaam aan het vervormen en over aan het hellen. Beide dingen die een CD tegen spreken.
Rapporten van brandweermannen die de 'buldge' aan het volgen waren, het feit dat het penthouse er eerst afdonderde voor het gebouw instortte etc.quote:Op zondag 18 maart 2007 12:06 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Dat was bij één van de Twin Towers inderdaad het geval, zie NIST rapport voor de foto's die dat bewijzen .
Maar voor wtc 7 ?? geldt dat niet voor zover ik weet .
Waar haal je die info vandaan ?
Dat zou uit 9/11 eyewitness komen. Rick Siegel dus. Dezelfde persoon die ook claimde bewijzen voor te leggen van explosies voor de instorting van WTC1 en WTC2 terwijl daar niets van terug te vinden is op ALLE andere video's die dichter bij het WTC werden opgenomen.quote:Op zondag 18 maart 2007 01:30 schreef atmosphere1 het volgende:
Sorry ,dit was niet het juiste filmpje ,deze echter wel :
[url=
[url=http://www.youtube.com/watch?v=FEtB9guKUeA&mode=related&search=]http://www.youtube.com/watch?v=FEtB9guKUeA&mode=related&search=[/url][/url]
Waarom niet? Het stond al 7 uur in brand en er was volgens mij absoluut geen direct gevaar dat de brand zou overslaan. (buiten bij instorting, maar dat was er ook bij CD)quote:Het gebouw uit laten branden kon toch nooit een optie zijn ?
Dat is onmogelijk. WTC7 is 174 meter hoog (zou daarmee het hoogste gebouw van Nederland zijn), had een stalen core. Dergelijke gebouwen kunnen gewoon niet zo omvallen. De gebouwen die dat wel deden, zijn enorm veel kleiner en hebben een betonnen core.quote:Het was immers ook instabiel en had a-symetrische schade die kon gaan zorgen voor het niet binnen de footprint instorten van het gebouw , het kon zelfs voorover gaan duikelen.
zoals dit gebouw bv
[afbeelding]
Even meegaand in jouw scenario, volgens mij had Guiliani en zijn staff de leiding.quote:Op maandag 19 maart 2007 06:41 schreef atmosphere1 het volgende:
Dan is het op zo'n moment het slimst om het zelf neer te halen .
'they made that descision" = "men maakte die beslissing "waarbij "men" niet per see op de brandweer hoeft te slaan
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |