abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 maart 2007 @ 22:53:19 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46924365
quote:
Eurocommissaris waarschuwt voor klimaathysterie

Europees Commissaris voor Industriebeleid Günter Verheugen heeft gewaarschuwd voor hysterie over klimaatverandering. Drastische maatregelen zullen de Europese economie ernstige schade toebrengen.

Verheugen zegt dat zondag in een interview met de Duitse krant Bild am Sonntag. Volgens velen is de uitstoot van CO2 een belangrijke oorzaak van de recente snelle verandering van het klimaat. 'Maar het Europese aandeel in de wereldwijde CO2-uitstoot is klein,' aldus Verheugen 'en de trend is zelfs dalend.'

Hype
Verheugen wijst er bovendien op dat auto's slechts een 'bijzonder klein aandeel' hebben in de uitstoot van het broeikasgas. De plotselinge zorg over de klimaatverandering en de veronderstelde rol van menselijke activiteiten daarin is volgens de eurocommissaris een merkwaardige hype, aangewakkerd door propagandafilms als An Inconvenient Truth van klimaatactivist Al Gore.

Verheugen verzette zich vorige maand met beperkt succes tegen de strenge CO2-normen voor Europese auto's die Brussel wil opleggen. De Europese Unie werkt nu ook aan CO2-beperking van de luchtvaart.

Volgens de eurocommissaris is niet alleen het effect van deze eenzijdige Europese maatregelen gering, maar brengen ze de Europese economie mogelijk schade toe. 'Onze belangrijkste opgave is dat de VS, China, India en Rusland net zo meedoen met klimaatbescherming als wij,' aldus Verheugen.
Bron

Dus kortom gezegd als Europa te veel milieumaatregelen neemt kost dat de Europese economie de kop
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 4 maart 2007 @ 23:48:27 #2
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_46926341
Goh, elsevier komt met dit verhaal. Verrassend. Klimaatverandering kan de Europese economie ook de kop kosten hè. Moet je eens zien wat het met de economie doet als opeens de Rotterdamse haven weg is, of hele delen van frankrijk en duitsland.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_46926738
quote:
Op zondag 4 maart 2007 23:48 schreef ethiraseth het volgende:
Goh, elsevier komt met dit verhaal. Verrassend. Klimaatverandering kan de Europese economie ook de kop kosten hè. Moet je eens zien wat het met de economie doet als opeens de Rotterdamse haven weg is, of hele delen van frankrijk en duitsland.
Nu spoelen zelfs hele delen van Frankrijk en Duitsland al weg begrijp ik. Wordt het misschien tijd een grote boot te bouwen en alle dieren er een plekje op te geven?
pi_46927553
Tja ik zeg dit al tijden.....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_46927973
De veronderstelde evolutie wordt door velen gezien als een werkende kracht.
pi_46929469
Dat Duitse politici tegen strenge CO2 normen voor auto's zijn, is niets nieuw. Merkel heeft bv. ook felle tegenstand geboden.
Dat zou natuurlijk wel iets te maken kunnen hebben met de Duitse autoindustrie die er niet bepaald veel voordeel in heeft als de klanten meer milieuvriendelijke wagens moeten/willen kopen.
pi_46932610
Als ik het goed begrijp wil deze commissaris dus best de Europese economie vernietigen op voorwaarde dat Amerika en China dat ook met de hunne doen. Hoe iemand met droge ogen kan pleiten voor een directe en met geweld afgedwongen verarming van de bevolking terwijl er een direct verband bestaat tussen de welvaart van de bevolking, het bevorderen van privaat eigendom en het welzijn van de natuur is me een compleet raadsel.

Gelukkig zijn er ook nog Europeanen met gezond verstand zoals de Tsjechische president Vaclav Klaus die in een interview vakkundig de vloer aanveegt met de politisering van het klimaatdebat en de global warming hype. Een interview dat door onze onafhankelijke kwaliteitsmedia uiteraard vakkundig is genegeerd.
  maandag 5 maart 2007 @ 10:10:31 #8
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_46932923
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:53 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Dus kortom gezegd als Europa te veel milieumaatregelen neemt kost dat de Europese economie de kop
die conclusie is wel erg kort door de bocht omdat je met nieuwe technology niet weet wat de maatregelen gaan worden en wat de effecten op de economie daarop zijn.

offtopic
krijg je geld van elsevier ofzo? Her lijkt wel spam.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  maandag 5 maart 2007 @ 10:14:07 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46932998
Het hele klimaat debat neemt krankzinnige vormen aan, de milieuorganisaties richten zich nu ook op het vlees eten.
De Auto wordt weer eens als de grote zondebok gezien.
Laten we wel zijn, een moderne auto en een auto die zeg, 30 jaar geleden werd gemaakt, dat is een gigantisch verschil aan milieubelasting. Niet alleen die uitstoot van de auto`s is veel en veel schoner geworden en de motoren veel efficienter, maar ook de fabricage van de auto`s in europa is veel schoner geworden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 5 maart 2007 @ 10:16:51 #10
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_46933054
quote:
Op maandag 5 maart 2007 09:54 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Gelukkig zijn er ook nog Europeanen met gezond verstand zoals de Tsjechische president Vaclav Klaus die in een interview vakkundig de vloer aanveegt met de politisering van het klimaatdebat en de global warming hype. Een interview dat door onze onafhankelijke kwaliteitsmedia uiteraard vakkundig is genegeerd.
Tuurlijk is dat interview genegeerd. Het was alsof ik een elsevier-stuk las.

Hij trekt idioot veel wetenschappers in twijfel en doet alsof hij het beter weet dan al die wetenschappers ( ). Hij heeft over "wetenschappelijke verslagen" die hij wel gelezen heeft, maar schijnbaar niemand anders ( ). Dat het waarschijnlijk niet zo erg zal zijn als sommigen ons willen doen geloven kan ik nog in meekomen, maar om het hele probleem nou af te doen als niet bestaand...
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_46933168
Typisch weer, het artikel staat ons niet aan dus vallen we de bron maar aan. Bedankt voor het bevestigen van de uitlatingen van deze eurocommisaris.

Het mag overigens toch wel bekend zijn dat zelfs IPCC rapporten zeer politiek gekleurd zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2007 10:24:33 ]
  maandag 5 maart 2007 @ 10:28:27 #12
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_46933285
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Het hele klimaat debat neemt krankzinnige vormen aan, de milieuorganisaties richten zich nu ook op het vlees eten.
Laten we wel zijn, een moderne auto en een auto die zeg, 30 jaar geleden werd gemaakt, dat is een gigantisch verschil aan milieubelasting. Niet alleen die uitstoot van de auto`s is veel en veel schoner geworden en de motoren veel efficienter, maar ook de fabricage van de auto`s in europa is veel schoner geworden.
Vlees is dan ook een heel inefficiente manier van omgaan met grond en voedsel.
  maandag 5 maart 2007 @ 10:29:49 #13
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_46933317
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat dat betreft winnen we al heel wat als men in andere landen buiten de EU spaarlampen gebruiken en geen auto's hebben die 1 op 2 rijden. Volgens Gore kan de VS iets van 20-30% uitstoot van CO2 besparen. Met veelal maatregelen die in europa al heel normaal zijn.

Verder vind ik het goed dat er in duurzame technology wordt geinvesteerd. NL kan hiermee een goede kenniseconomie ontwikkelen en zo vooroplopen op dit gebied. Lijkt me buiten de klimaatkwestie ook erg belangrijk. En wie wil zich nou niet meer druk hoeven te maken om elke keer aan het licht te denken, de kachel op tijd uit etc?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_46933324
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:28 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Vlees is dan ook een heel inefficiente manier van omgaan met grond en voedsel.
Hysterica.

Zometeen even lekker een paar broodjes carpaccio eten.... Voor jou neem ik wat meer dan normaal.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_46933415
8 kippen in een hokje vind ik niet inefficient omgaan met de beschikbare ruimte anders
  maandag 5 maart 2007 @ 10:33:46 #16
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_46933416
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:22 schreef Chewie het volgende:
Het mag overigens toch wel bekend zijn dat zelfs IPCC rapporten zeer politiek gekleurd zijn?
Toch heb ik daar meer vertrouwen in dan in de Tsjechische president die natuurlijk tegen milieumaatregelen is omdat zijn land nog flink moet ontwikkelen. Dat maakt hem niet echt geloofwaardig in deze kwestie.
  maandag 5 maart 2007 @ 10:34:55 #17
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_46933438
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:33 schreef Chewie het volgende:
8 kippen in een hokje vind ik niet inefficient omgaan met de beschikbare ruimte anders
10-100x zoveel grondstoffen en energie nodig hebben om een kilo vlees te produceren tegenover een kilo graan is dat wel.

En 8 kippen op een hokje is dierenmishandeling. Maajra, dat vinden we goed want we willen wel ons vlees. Maar oh jee als we lezen dat iemand een hond heeft getrapt, dan moet de doodstraf weer worden ingevoerd. Hypocrisie ten top bij vleeseters.
  maandag 5 maart 2007 @ 10:35:02 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46933440
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:33 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Toch heb ik daar meer vertrouwen in dan in de Tsjechische president die natuurlijk tegen milieumaatregelen is omdat zijn land nog flink moet ontwikkelen. Dat maakt hem niet echt geloofwaardig in deze kwestie.
Maar de klimaatlobby die al haar geld krijgt uit histerie over het klimaat, die zijn te vertrouwen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_46933472
quote:

[..]

de manier waarop millieugroeperingen reageren op een ander geluid doet nogal denken aan de inquisitie en dat maakt imo die millieugroeperingen nog ongeloofwaardiger dan deze president.

Waarom tegenstanders in deze discussie zo behandelen als je volgens eigen zeggen de wetenschap achter je hebt?
  maandag 5 maart 2007 @ 10:37:32 #20
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_46933503
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar de klimaatlobby die al haar geld krijgt uit histerie over het klimaat, die zijn te vertrouwen
Ik geloof de lading wetenschappers die aan het IPCC-rapport meegewerkt hebben wel eerder ja. Als jij dat ook al als kimaatlobby ziet is dat niet mijn probleem natuurlijk.
pi_46933536
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:34 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

10-100x zoveel grondstoffen en energie nodig hebben om een kilo vlees te produceren tegenover een kilo graan is dat wel.
Dieren zijn dan ook niet alleen geschikt voor de vlees
quote:
En 8 kippen op een hokje is dierenmishandeling. Maajra, dat vinden we goed want we willen wel ons vlees. Maar oh jee als we lezen dat iemand een hond heeft getrapt, dan moet de doodstraf weer worden ingevoerd. Hypocrisie ten top bij vleeseters.
Ik zou de uitzending van KvW over kippeneieren maar eens gaan zien, als ik moest kiezen wat voor kip ik moest worden na deze uitzending had ik gekozen voor een legbatterijkip, meer ruimte, gezonder omstandigheden dan bij de biologische soortgenoot.
pi_46933569
quote:
Meer vertrouwen in een panel dat voor haar inkomsten, ja voor haar hele bestaan, afhankelijk is van zoveel mogelijk doomsday-scenario's??

En klaarblijkelijk ben je ook nog nooit in Tsjechië geweest want dan had je geweten dat dat verre van een ontwikkelingsland is en in weinig meer voor een land als Nederland onderdoet.
pi_46933585
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:34 schreef ethiraseth het volgende:
Dat generaliseren is wel een hobby van je he?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 5 maart 2007 @ 10:41:14 #24
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_46933596
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:36 schreef Chewie het volgende:

[..]

de manier waarop millieugroeperingen reageren op een ander geluid doet nogal denken aan de inquisitie en dat maakt imo die millieugroeperingen nog ongeloofwaardiger dan deze president.

Waarom tegenstanders in deze discussie zo behandelen als je volgens eigen zeggen de wetenschap achter je hebt?
wtf? Die hele president was gewoon genegeerd, als je dat wil vergelijken met de inquisitie moet je nodig eens je geschiedenis leren.

En die president zegt ronduit "nee, het bestaat niet". In hoeverre maakt dat je geloofwaardig? Met zulke mensen is geen discussie mogelijk. Dan kan je de wetenschap wel achter je hebben, maar ook dat werkt niet. Wat kan men nog meer doen als men zelfs rapporten als van het IPCC naast zich neerlegt als 'klimaatlobby". Zie dit topic maar. Genoeg mensen die pas in global warming geloven als het water aan hun lippen staat, en waarschijnlijk dan nog het ontkennen en het afdoen als toeval.
  maandag 5 maart 2007 @ 10:43:02 #25
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_46933636
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:40 schreef FJD het volgende:

[..]

Dat generaliseren is wel een hobby van je he?
Dat onzinnig posten van jou ook hè? Check fok maar als er weer eens een nieuwsbericht voorbij komt over dierenmishandeling, hoe men dan roept over hoe slecht het is en wat een eikel diegene die dat deed en dat diegene dood moet. Maar ondertussen eet men wel gewoon zn stukje bioindustrievlees. Dat ivnd ik hypocriet ja. Dat jij dat generaliseren vind (voel je je aangesproken? ) is niet mijn probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')