Waarom ga je er blindelings van uit, dat die mensen daar op zitten te wachten? Ik klaag er ook over, maar ik hoef niet zo'n salaris. Ik klaag, omdat er ook mensen zijn die de eindjes aan elkaar moeten knopen. Ik klaag, zeg maar, over de ongelijke en onrechtvaardige verdeling.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:55 schreef Lemmeb het volgende:
Wat een poeptopic.
Weet je wat ik nu niet snap? Dat al die jankende Nederlanders die zo zitten te klagen over die bonussen niet gewoon zelf "bedrijfsgoddelijke" worden. Dan kunnen ze ook zo'n salaris vangen.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:58 schreef zwambtenaar het volgende:
Ik vraag mij nu af of de mensen die hier nu zo hard topmanagers en dergelijke lopen te verdedigen, dezelfde mensen zijn die zich regelmatig onder het bureau van hun chef begeven, om daar niet facturabele en contractueel vastgelegde werkzaamheden te verrichten, welke hen toch helpen hogerop te komen in de organisatie.
Misschien moeten die mensen die nu de eindjes aan elkaar moeten knopen dan gewoon "bedrijfsgoddelijke" worden.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:59 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Waarom ga je er blindelings van uit, dat die mensen daar op zitten te wachten? Ik klaag er ook over, maar ik hoef niet zo'n salaris. Ik klaag, omdat er ook mensen zijn die de eindjes aan elkaar moeten knopen. Ik klaag, zeg maar, over de ongelijke en onrechtvaardige verdeling.
Er is niets mis met ongelijke verdeling van het inkomen. Inzet, studie, verantwoordelijkheid, risico en dergelijke mogen worden beloond. Maar dat moet wel binnen de proporties blijven. Ik zie werkrelaties als afhankelijkheidsrelaties. Een manager is niets zonder de mensen onder hem, dus is het redelijk om te eisen dat de salarissen in verhouding tot elkaar staan, maar vooral ook in verhouding tot elkaar stijgen. Ik streef echt niet naar een absoluut gelijke verdeling, maar wel een verhoudingsgewijze verdeling en die is tegenwoordig ver te zoeken!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:00 schreef FJD het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik weet wat er voor nodig is en ik weet dat ik het nooit zal halen. Of dat door m'n capaciteiten is of niet zal ik niet weten, ik heb er simpelweg de offers niet voor over. Neemt niet weg dat ik het de mensen die dat wel hebben wel gun. Uiteindelijk is het mij het allemaal niet waard.
Waarom? Veel van die mensen hebben niet die ambities en willen gewoon iedere dag fatsoenlijk kunnen eten en een respectabele baan hebben, waarmee ze hun steentje aan de samenleving kunnen bijdragen. Wat een flauwekul tegenwoordig toch ook, dat men net doet alsof hoger hoger hoger beter beter beter is.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Misschien moeten die mensen die nu de eindjes aan elkaar moeten knopen dan gewoon "bedrijfsgoddelijke" worden.
Neehoor, dan heb je een heel verkeerd beeld. Ik veeg m'n reet af met status en geld, en dat uit zich dan ook in m'n werkzaamheden. Ik heb er zelf voor gekozen om het lekker rustig aan te doen, carriere boeit me niet zo, en de baas vind ik een prutser met een varkenskop.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:58 schreef zwambtenaar het volgende:
Ik vraag mij nu af of de mensen die hier nu zo hard topmanagers en dergelijke lopen te verdedigen, dezelfde mensen zijn die zich regelmatig onder het bureau van hun chef begeven, om daar niet facturabele en contractueel vastgelegde werkzaamheden te verrichten, welke hen toch helpen hogerop te komen in de organisatie.
Dan blijf je hangen in een verschil van wat binnen proporties is. De SPer zal daar een andere mening over hebben dan de VVDer. Ik zie niet in waarom de overheid moet bepalen hoe de aandeelhouders hun geld uit moeten geven.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:03 schreef zwambtenaar het volgende:
Er is niets mis met ongelijke verdeling van het inkomen. Inzet, studie, verantwoordelijkheid, risico en dergelijke mogen worden beloond. Maar dat moet wel binnen de proporties blijven. Ik zie werkrelaties als afhankelijkheidsrelaties. Een manager is niets zonder de mensen onder hem, dus is het redelijk om te eisen dat de salarissen in verhouding tot elkaar staan, maar vooral ook in verhouding tot elkaar stijgen. Ik streef echt niet naar een absoluut gelijke verdeling, maar wel een verhoudingsgewijze verdeling en die is tegenwoordig ver te zoeken!
My point exactly. Ik heb uit eerste hand mee mogen maken wat voor offers je moet maken en ik weet ook zeker dat ik die offers nooit zal maken. So what dan verdien ik geen tonnen per jaar, ik kan er niet warm of koud van worden. Zo zullen mijn kinderen me waarschijnlijk weer een lamlul zonder ambitie vinden enz.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:06 schreef Lemmeb het volgende:
Neehoor, dan heb je een heel verkeerd beeld. Ik veeg m'n reet af met status en geld, en dat uit zich dan ook in m'n werkzaamheden. Ik heb er zelf voor gekozen om het lekker rustig aan te doen, carriere boeit me niet zo, en de baas vind ik een prutser met een varkenskop.
Maar ik veeg ook m'n reet af met al die afgunstige azijnpissers. Als mensen 80 uur in de week als CEO willen werken en daarvoor een vorstelijk salaris ontvangen, dan moeten ze dat toch zelf weten? Blijkbaar zijn dergelijke toppers zo'n salaris waard. Wie ben jij om je daarmee te bemoeien?
Ook prima, dan doen ze het niet, maar dan moeten ze ook niet janken over het salaris van anderen die wèl keihard willen werken voor veel geld. Dit is gewoon een keuze die mensen zelf maken, en janken over de (betere) keuze die andere mensen gemaakt hebben komt op mij nogal sneu en afgunstig over.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:04 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Waarom? Veel van die mensen hebben niet die ambities en willen gewoon iedere dag fatsoenlijk kunnen eten en een respectabele baan hebben, waarmee ze hun steentje aan de samenleving kunnen bijdragen. Wat een flauwekul tegenwoordig toch ook, dat men net doet alsof hoger hoger hoger beter beter beter is.
Nee hoor, Jan Modaal gaat er niet op achtertuitquote:Op maandag 5 maart 2007 01:10 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Als je Numico zwaarder belast worden hun produkten duurder. Zeker daar ze weinig concurrentie hebben, die heb je immers onmogelijk gemaakt door excessieve regelgeving. Jan Modaal gaat er dus op achteruit. Maar dat ga je dan weer compenseren met lastenverlaging blijkbaar, echter nooit zoveel als Numico betaalt want de overheid moet eerst zichzelf voor deze operatie nog uit de opbrengst belonen.
Die vragen zijn pas aan de orde als de publieke opinie het niet langer normaal vindt dat grote bedrijven makkelijker geld "verdienen" dan kleine bedrijven.quote:Dan is er nog het probleem wie je precies gaat compenseren. Het MKB of Jan Modaal? Of allebei? En in welke mate dan? Het MKB wat meer dan Jan Modaal? Of andersom? En wie bepaalt dat? En waarom?
Welke problemen? Die jij denkt te zien?quote:Vind je dit nou werkelijk een handige tussenoplossing? Je lost helemaal niets op maar hebt de problemen alleen maar nog groter gemaakt.
Helaas is dat nodig, gezien de excessen die plaatsvinden zonder die vermadelijde overheid.quote:En dus zullen mensen uiteindelijk weer gaan vragen om nóg meer overheidsingrijpen want het mechanisme heb je nog altijd volledig in takt gelaten.
En die krijgen ook een bonus van zes keer het jaarsalaris? Uiteraard kan je partijen dwingen om alles in een contract te zetten/lees door de neus boren bij de gratie van een markt die nergens echt meer over gaat.........quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:22 schreef FJD het volgende:
[..]
Topman heeft gewoon z'n doelen gehaald en krijgt beloond zoals dat in z'n contract staat. Net als de arbeiders.
Moreel kun je ook zaken stelen....Dat wil zeggen als een beloning toeeigent (dan doen managers vaker voor zich zelf) en die beloning niet meer in verhouding staat met de geleverde prestatie ..quote:Hoe je dat gelijk kunt maken aan stelen is me dan ook een compleet raadsel. Ik mag toch aannemen dat er twee handtekeningen onder het arbeidscontract staan.
Nee hoor. Je kunt een bedrijf niet als enige belasten, je zult het hele bedrijfsleven moeten belasten en wat gaat er dan gebeuren? Dan worden alle kosten gewoon naar de klant geschoven. De concurrentie heeft namelijk hetzelfde probleem en kan op dat stuk dus niet concurreren.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:10 schreef rebel6 het volgende:
Nee hoor, Jan Modaal gaat er niet op achtertuit
Duurdere produkten zou dom zijn want dan verliezen ze marktaandeel, zelfs in een weinig concurrerende markt.
Ach het is slechts een excess omdat jij dat vindt. Er is nergens een objectieve maatstaf die zegt wat een acceptabele verhouding is en gezien het verleden lijkt het marktmechanisme op dergelijke zaken een beter antwoord te hebben dan overheidsingrijpen. De onrust die ontstaat zal er vanzelf voor zorgen dat bedrijven terughoudend worden in het verstrekken van dergelijke salarissen et voila probleem opgelost. Daar is geen overheid voor nodig.quote:Helaas is dat nodig, gezien de excessen die plaatsvinden zonder die vermadelijde overheid.![]()
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:58 schreef zwambtenaar het volgende:
Sowieso kun je een partij niet dwingen iets in het contract te zetten. Lees het wetboek er maar op na. Daarnaast heeft de topman gewoon een prestatieafhankelijk deel in z'n contract staat. Als de normale werknemer ook graag een kans op een hoge bonus wil dan moet hij genoegen nemen met een lager basis salaris.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:13 schreef EchtGaaf het volgende:
En die krijgen ook een bonus van zes keer het jaarsalaris? Uiteraard kan je partijen dwingen om alles in een contract te zetten/lees door de neus boren bij de gratie van een markt die nergens echt meer over gaat.........
Je gaat Scheepbouwer betichten van een wanprestatiequote:En zelf bonussen worden uitgekeerd...zelfs bij een wanprestatie. Zie KPN topman Scheepbouwer krijgt een exorbitante bonus (40% meer dan vorig jaar) voor het leveren van een forse wanprestatie voor het InternetPlusBellen. Programma vullende uitzending afgelopen zaterdag bij Kassa......Hoe gek moet het nog worden...
Schaffen we toch alle gouden handdrukken af, maar dan incl. die voor de mensen op de werkvloer.quote:Wat is verder het persoonlijk afbreukrisico als je bij een mislukking een gouden haddruk krijgen van vele miljoenen. Ze eten dus gewoon van 2 walletjes...
ik geloof dat jij de essentie van dit topic niet helemaal begrijpt. Anders dan je suggestie gaat het hier niet om ordinare afgunst. Ik stel het morele aspect aan de kaak.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:55 schreef Lemmeb het volgende:
Wat een poeptopic.
Weet je wat ik nu niet snap? Dat al die jankende Nederlanders die zo zitten te klagen over die bonussen niet gewoon zelf "bedrijfsgoddelijke" worden. Dan kunnen ze ook zo'n salaris vangen.
Als je het hele bedrijfsbeleven over 1 kam scheert wel ja, dat heb je goed gezien. Daarom werkt zoiets alleen als je grote bedrijven zwaarder belast dan kleinere bedrijven of alleen in een bepaalde branche.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:17 schreef FJD het volgende:
[..]
Nee hoor. Je kunt een bedrijf niet als enige belasten, je zult het hele bedrijfsleven moeten belasten en wat gaat er dan gebeuren? Dan worden alle kosten gewoon naar de klant geschoven. De concurrentie heeft namelijk hetzelfde probleem en kan op dat stuk dus niet concurreren.
Alleen ik? Gelukkig zijn er nog meer heldere geesten in dit topic. Om nog maar te zwijgen over die 91%.quote:Ach het is slechts een excess omdat jij dat vindt.
Kijk, dat 'vanzelf' is echt zo'n typisch libertarische gedachte die nergens op gebaseerd is.quote:Er is nergens een objectieve maatstaf die zegt wat een acceptabele verhouding is en gezien het verleden lijkt het marktmechanisme op dergelijke zaken een beter antwoord te hebben dan overheidsingrijpen. De onrust die ontstaat zal er vanzelf voor zorgen dat bedrijven terughoudend worden in het verstrekken van dergelijke salarissen et voila probleem opgelost. Daar is geen overheid voor nodig.
Er is niets onrechtvaardigs aan het marktmechanise, in geen enkel opzicht. Het dwingt mensen niet, gebruikt geen geweld en tast geen rechten aan. Allemaal dingen die wel gebeuren zodra je de markt probeert te sturen. Zelfs als dat voordelen op zou leveren, wat het niet doet, kan dat niet zonder onrechtvaardigheid te introduceren waar die eerder niet was.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:
En in het verleden behaalde resultaten zijn garanties op mislukking in de toekomst? Er kunnen in jouw ogen geen nieuw inzichten onstaan, veel betere alternatieven dan het (in vele opzichten ozo onrechtvaardig hardcore marktmechanisme?). En zijn zoveel systemen te verzinnen om een macro economie in te richten....
Als dat al zo is (en ik hoor graag concrete voorbeelden) komt het doorgaans door overheidsingrijpen.quote:Als je stelling klopt, waarom gebeurt dat dan niet? De martk reageert namelijk MODDERTRAAG.
Het is hier al vaker gezegd maar misschien moet je het ook maar 'ns van mij horen: Je opwinding over die salarissen is enkel en alleen op afgunst gebaseerd. Je vindt dat zo iemand niet zoveel geld hoort te verdienen? Nou prima, ga er dan niet werken of zie af van het kopen van zijn produkten. Iemand die op basis van een wederzijds vrijwillig aangegaan contract zijn geld verdient doet helemaal niets of niemand kwaad. Zijn geld afpakken en het uitdelen aan anderen is daarentegen gewoon diefstal.quote:Zie arbeidsmarkteconomie (vraag en aanbod kloppen zelden of nooit).....Waarom stijgen de topsalarissien van topbestuurders zo hard..?. Nou niet omdat daar een (gezond) evenwicht is....Als de martk werkelikj hier zou werken, dan zou dat namelikj tot staan komen door een correctie.....Dat gedoe met die salarissen is al tientallen jaren aan de gang?
Tegen welke prijs? Ik geloof je onmiddellijk als je zegt dat jij procesparameters gunstig kan beinvloeden. Maar vertaal dat 'ns naar de real world alsjeblieft. Het komt er namelijk op neer dat heel veel mensen tot heel veel dingen met harde hand gedwongen zullen moeten worden.quote:De overheid moet ook het sociaal - ecoonmisch systeem dan ook zwaar tegenkoppelen: wel eens van een anticyclus gehoord, Henri? Vast wel. Op deze manier kan je wel degelijk de procesparamers (traagheid als oorzaak van varkenscyclus) gunstig beinvloeden.
Je hebt het hier over 'liberals' niet over liberalen. Klassieke liberalen of libertariërs bezuinigen namelijk niet en smijten niet met geld VAN ANDEREN.quote:Maar als er ene politiek beweging niet van een anticyclus begrijpt dan zijn het de liberalen wel...die bezuinigen in tijden van recessie en gaan met geld smijten als het weer goed gaat. (zie paars 1 en 2) Liberalen zweren bij cyclisiche aansturingen en laten de economie gewoon oscilleren......
We zijn decennialang zwaar geteisterd door de regeringen PERIOD. Of links of rechts nou aan de macht is dat maakt geen fluit uit, de bandbreedte tussen de verschillende partijen is daarvoor veel te smal. Sociaal-economisch gezien zijn ze allemaal even links.quote:We zijn jarenlang zwaar geteisterd door de liberalen in regeringen...Geen wonder dat inlvoed van overhied zo verkeert uitwerkt...
Helemaal mee eens. Een heel verkeerde keuze dus om economie aan politici over te laten. Vroeger, nu en in de toekomst.quote:Er zijn weinig politici die werkelikj goed begrijpen hoe ene macro-eoconimie werkt.
Laat mensen zelf voor hun studie betalen en je probleem is opgelost. Een numerus-fixus is simpelweg een verbod om iemand te laten doen wat hij wil, ik snap werkelijk niet hoe je daar zo makkelijk overheen kan stappen. Nog verwerpelijker wordt het als er 100 dokters nodig zijn en er maar 40 afstuderen, in dat geval zul je mensen moeten gaan dwingen om dokter te worden.quote:Dat heb ik ook nergens gesteld...Wel een numerus fixus (facultatief toe te passen uiteraard). Wat he je aan het huidige kut-systeem om 100 doctoren te laten afstuderen als je er maar 40 nodig hebt......Zestig mensen als rotte tomaten doordraaien?
Wederom vooral een gevolg van decennialang overheidsregulering in het onderwijs. Laat het onderwijs VRIJ.quote:Henri, je wilt niet weten hoeveel mensen die afstuderen nooit op een baan terecht komen van hun keuze? Ik stel dat zeker 50% van het mesnelijk kapitaal door dit achterlijke systeem gewoon door het riool wordt gespoeld. Waarom enkt je dat 'tientallen % -ten van mensen dagelijks met zoveel tegenzin naar hun werk moeten? Waarom er zoveel in de wao zijn terecht gekoen? Vaak omdat ze niet op de goede palats zitten of zaten......
Collectieve schande? Ik zie hier net zoveel reacties die het met je eens zijn als reacties die het met je oneens zijn. Als er werkelijk massale verontwaardiging was over het salaris van deze of gene topbestuurder was de oplossing simpel dan hoefden we eenvoudigweg alleen maar op te houden met het kopen van produkten van hun bedrijven. Helaas is dat een oplossing die bij de meeste mensen niet eens meer opkomt, gewend als we zijn aan een overheid die het maar met geweld op moet lossen.quote:Leg dat eens uit......Als iedere jaar de topsalarissen verder exploderen (en ieder jaar daar weer collectieve schande wordt uitgesproken ) kan ik dat niet anders uitleggen dat de markt in dat segment op zijn allerminst zwaar overspannnen reageert.
Ik begrijp je fixatie op statica en dynamica niet. Een markt is simpelweg een plaats waar twee partijen tot een wederzijds vrijwillige transactie kunnen besluiten. Zolang er aan dat 'wederzijds vrijwillige' voldaan wordt is er geen enkele maar dan ook geen enkele reden om in te grijpen.quote:Geen afstemming tussen vraag en aanbod....Ondanks dat het marktprincipe hier een correctie op zou moeten uitvoeren (gezien de wetten van de markt) gebeurt dat jarenlang niet.......Vanuit statisch en dynamisch oogpunt kan hiet nimmer sprake zijn van evenwicht (lijkt mij duidelijk) (zelfs geen "labiel evenicht") maar een regelrechte instabieliteit. (een baletje dat van de helling rolt)..
Het tast individuele rechten aan. Je hebt met mensen te maken EchtGaaf. In jouw vakgebied kun je naar hartelust moleculen of elektronen of wat dan ook manipuleren om een gewenste uitkomst te krijgen maar in de economie heb je het over MENSEN.quote:Wat ik omschrijf is niet slechts voorbehouden aan een natuurkundig proces en kan meta worden toegepast. Het is een wiskundig principe dat algemeen toepasbaar is.
Wat is er onrechtvaardig aan een syteem wat eerlijkheid bevorderd?
Niets en dat is dan ook precies wat een echt vrije markt uitsluit. In jouw ideale systeem zit juist besloten dat degenen die toegang hebben tot de manipulators ervoor kunnen zorgen dat ze privileges uitgereikt krijgen. Overal waar de overheid groot is en veel bevoegdheden heeft tiert de corruptie welig. Het zijn juist de zwakkeren die daardoor op achterstand gesteld worden. Als je werkelijk zo begaan bent met het lot van de zwakkeren zou je hartgrondig voor een vrije markt moeten pleiten, alleen daar hebben zij de meeste kansen op verbetering, op werk, alsmede toegang tot de beste produkten voor de laagste prijs.quote:Wat is er moreel /ettihisch aan een systeem dat slechts alle rechten toekent aan de sterksten onder ons en zwakeeren op achterstand stelt?
For your information: we HEBBEN een hybride bestel. En je loopt alleen maar te huilen.quote:Wat is er eerlijk aan een hardcore martksysteem dat groepen in de samenleving zo enormd in stukken deelt. Wat is er eerlijk aan het creeren aan grote ongelikjheden. Wat is er erlikj aan de rijken nog veel rijker te maken en de armen nog armer....Zie USA waar de markt nog meer hardcore wortdt toegepast, en de armoede alleen verder heeft doen toenemen door juit mindere overheidsbemoeienis? Dat alleen als pleit voor een crusiale rol vande overheid: ene hybride bestel dus.
Onzin, Nederland is voor zover ik weet het enige land dat een dergelijk stalinistisch bureau kent. Is er trouwens ooit wel 'ns een onderzoek geweest naar de resultaten van dit bureau? Klopte het ook wat ze vier jaar geleden voorspelden? Ik denk dat ik het antwoord wel weet.quote:Het CPb heb je nodig als meet instrument (monitor) hetgeen nodig is om de overheid feedback te laten plegen.
Natuurlijk niet, daarom zou de allergrootste crimineel, degene die iedere maand weer de helft van je inkomen rooft, degene die met geweld hele markten monopoliseert, degene die van andermans geld oorlogen begint met harde hand aangepakt moeten worden. Het met harde hand aanpakken van mensen die NIETS of NIEMAND kwaad doen, die niemand ergens toe dwingen of geweld gebruiken om hun doelen te bereiken vind ik daarentegen moreel onaanvaardbaar.quote:En Henri, criminelen worden ook van overheidswege aangepakt. Die eigenen zich ook grote vrijheden toe. Heb je daar ook moeite mee dat die met harde hand worden aangepakt?
Onderbrengen in een stichting die goede doelen ondersteund waar je zelf achter staatquote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe krijg je het in vredesnaam op in een mensenleven?
Als het je niet gaat om afgunst, laat dan dat tweede argument eens vallen. Het verzwakt je argument alleen maar om dat iedere keer weer op te rakelen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
ik geloof dat jij de essentie van dit topic niet helemaal begrijpt. Anders dan je suggestie gaat het hier niet om ordinare afgunst. Ik stel het morele aspect aan de kaak.
Overigens vraag ik me af wat je met een jaarsalaris van 14 miljoen moet. Hoe krijg je het in vredesnaam op in een mensenleven?
Natuurlijk wel. Afgunst verpakt in een quasi-intellectueel jasje van "het morele aspect".quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
ik geloof dat jij de essentie van dit topic niet helemaal begrijpt. Anders dan je suggestie gaat het hier niet om ordinare afgunst.
Er zit helemaal geen moreel aspect aan het verdienen van een salaris, hoe hoog dat salaris ook is. Het gaat erom wat zo'n "bedrijsgoddelijke" vervolgens met dat salaris doet, maar dat kun jij helemaal niet weten. Misschien schenkt hij 95% wel aan het goede doel.quote:Ik stel het morele aspect aan de kaak.
Dat kun jij je afvragen, maar dat zijn helemaal jouw zaken niet.quote:Overigens vraag ik me af wat je met een jaarsalaris van 14 miljoen moet. Hoe krijg je het in vredesnaam op in een mensenleven?
Ja, idd....ik begrijp al helemaal niet dat mensen topbeloningen verdedigen die geen enkele relatie hebben met de geleverde prestaties (zie het arikel aangebracht door RIchie Rich) ....Zullen het wensdenkers zijn en ooit hopen op dezelfde topbeloningen?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:58 schreef zwambtenaar het volgende:
Succes is immers een keuze.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Misschien moeten die mensen die nu de eindjes aan elkaar moeten knopen dan gewoon "bedrijfsgoddelijke" worden.
Inderdaad, in de meeste gevallen wel. Een keuze van hard werken en niet zeiken.quote:
Zullen het mensen zijn die wellicht niet bijzonder enthousiast zijn over overheidsbetutteling op dit vlak omdat ze het alleen maar zien leiden tot mindere investeringen in Nederland en dientengevolge een armere samenleving (waar de werknemers op de werkvloer het hardst onder zullen lijden) en nemen ze de excessen in topbeloningen dus maar voor lief als een onvolkomenheid in een imperfect systeem?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, idd....ik begrijp al helemaal niet dat mensen topbeloningen verdedigen die geen enkele relatie hebben met de geleverde prestaties (zie het arikel aangebracht door RIchie Rich) ....Zullen het wensdenkers zijn en ooit hopen op dezelfde topbeloningen?
Uhm nee dat heb ik hiervoor ook al gepost. Kun je overigens aangeven waarom het in geen verhouding staat tot de prestaties? Goed onderbouwd dit keer.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja, idd....ik begrijp al helemaal niet dat mensen topbeloningen verdedigen die geen enkele relatie hebben met de geleverde prestaties (zie het arikel aangebracht door RIchie Rich) ....Zullen het wensdenkers zijn en ooit hopen op dezelfde topbeloningen?
Nee man je wordt geboren als CEOquote:
Dat is de som van jaarsalaris, bonus en verzilvering van het optiepakket in het meest gunstige geval, en in het geval van een hoge beurskoers. Ga er dus maar vanuit dat hij dat niet zal krijgen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Overigens vraag ik me af wat je met een jaarsalaris van 14 miljoen moet. Hoe krijg je het in vredesnaam op in een mensenleven?
Nogmaals Lemmeb, je mis de essentie van de discussie. Niemand die hier stelt dat topmanagers veel meer mogen verdienen dan anderen met een veel lichtere baan. Het gaat om PROPORTIE en die is ver te zoeken.....quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:06 schreef Lemmeb het volgende:
Maar ik veeg ook m'n reet af met al die afgunstige azijnpissers. Als mensen 80 uur in de week als CEO willen werken en daarvoor een vorstelijk salaris ontvangen, dan moeten ze dat toch zelf weten? Blijkbaar zijn dergelijke toppers zo'n salaris waard. Wie ben jij om je daarmee te bemoeien?
Deze opmerking is een socialistische dogma...quote:
Echt serieus, het gemak waarmee mensen hun eigen middelmatigheid maskeren door het bagatelliseren van de prestaties van anderen. Zo Hollands. Zo middelmatig. Zo sneu.quote:
Dat die eenvoudige rekensom niet opgaat is intussen ook al wel meerdere keren voorbijgekomen. Misschien ook een goed idee om dat punt eens te passeren (of op z'n minst de relatieve schaarste in toplieden ten opzichte van laagstbetaalden nog als een factor x in je formule op te nemen).quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Bennink krijgt 850X (!!) zoveel als de laagstbetaalde die 40 uur per week werkt.....Maakt Bennink werkweken van 850x40= 34000 uur? Das knap hoor!
Bennink krijgt dat dus zeer waarschijnlijk niet...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Nogmaals Lemmeb, je mis de essentie van de discussie. Niemand die hier stelt dat topmanagers veel meer mogen verdienen dan anderen met een veel lichtere baan. Het gaat om PROPORTIE en die is ver te zoeken.....
Bennink krijgt 850X (!!) zoveel als de laagstbetaalde die 40 uur per week werkt.....Maakt Bennink werkweken van 850x40= 34000 uur? Das knap hoor!
Hetzelfde over de zwaarte , afbreukrisico etc.
Als wij de waarheid over de verhouding niet in pacht hebben waarom jij dan wel? Je wantrouwt ons oordeel maar geeft vervolgens een oordeel wat wij zouden moeten geloven zonder onderbouwing maar puur omdat jij dat vindt.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Nogmaals Lemmeb, je mis de essentie van de discussie. Niemand die hier stelt dat topmanagers veel meer mogen verdienen dan anderen met een veel lichtere baan. Het gaat om PROPORTIE en die is ver te zoeken.....
Als jouw collega voor precies hetzelfde werk het dubbele krijgt, wedden dat jij je dan ook drukmaakt en klaagt hoe oneerlijk het is?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:33 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Afgunst verpakt in een quasi-intellectueel jasje van "het morele aspect".Laat me toch niet lachen.
Wat een gelul. Zulke salarissen worden helemaal niet bepaald door "proportie", omdat er geen mens is die kan bepalen wat een juiste proportie in dit geval is.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je moet Bennink zien als een soort supermens, een absolute topsporter op het gebied van de bedrijfskunde. Hij kan dingen die anderen niet kunnen, en waar bedrijven héél veel geld voor over hebben. Zo simpel is het nu eenmaal.quote:Bennink krijgt 850X (!!) zoveel als de laagstbetaalde die 40 uur per week werkt.....Maakt Bennink werkweken van 850x40= 34000 uur? Das knap hoor!
Oh, god, gaan we de discussie nu op dit niveau voeren.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:42 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Als jouw collega voor precies hetzelfde werk het dubbele krijgt, wedden dat jij je dan ook drukmaakt en klaagt hoe oneerlijk het is?
Inderdaad. Te simpel voor woorden.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:40 schreef FJD het volgende:
Verder is je insinuatie dat prestatie gelijk staat aan het aantal uren werk belachelijk.
En hoe precies is dat geen afgunst?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:42 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Als jouw collega voor precies hetzelfde werk het dubbele krijgt, wedden dat jij je dan ook drukmaakt en klaagt hoe oneerlijk het is?
Dat stel ik ook niet. Maar bij een zwaar overpannen arbeidsmarkt in dit topsegment, krijg je nu eenmaal een situatie dat de topman bepaald wat er in het contract komt. Hij kan dus vragen wat ze willen en heeft niets meer te maken van de verwachte of gelverde prestaties....En daarom is de beloning dus gewoon disproportioneel en dientengevolge een maatsxchappelijke verontwaardiging. Kennelijk gaat de publieke opinie gelukig verder dan zich maar neer te leggen zo van: ja het is de martk die dat bepaald.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:20 schreef FJD het volgende:
[..]
Sowieso kun je een partij niet dwingen iets in het contract te zetten. Lees het wetboek er maar op na.
(disfunctionerende ) markt bepaald substancieel iemands kansen..... Je vergelijk gaat dus niet op. De excessieve beloningen vinden plaats aan de top OMDAT DE MARKT DAAR NIET meer fuctioneert. Blijkt ook uit het artikel Richie Rich.quote:Daarnaast heeft de topman gewoon een prestatieafhankelijk deel in z'n contract staat. Als de normale werknemer ook graag een kans op een hoge bonus wil dan moet hij genoegen nemen met een lager basis salaris.
IPB is zwel de kernactivieit van KPN. Daar zijn zeer gorte problemen. Drie keer bij Kassa geweest, ieder keer beloofde KPN beterschap maar in de plaats daarvan werd het steeds erger.....De laatste uitzending was programma vullend. Er is dan echt wel wat serieus aan de hand. OK, kan gebeuren zal ik dan zeggen....Maar is het dan gene raar signaal dat KPN topman Scheepbouwer een bonusSTIJGING krijgt van niet minder dan 40% ..? Ja, voorr het leveren van een WANPRESTATIE op ene belangrijke KERNactiviteit....quote:Je gaat Scheepbouwer betichten van een wanprestatie![]()
Kind toch, duik eens in de geschiedenis van KPN. Dat is nog los van dat je alleen naar InternetPlusBellen kijkt en niet naar z'n gehele prestatie.
Dat kan. Maar dan voor iedereen. Maar als het gebeurd, dan krijgen die toplui toch weer via een wazige constructie de miljoenen handdruk. dus dat zal niet echt helpen....Ratten zijn het.quote:Schaffen we toch alle gouden handdrukken af, maar dan incl. die voor de mensen op de werkvloer.
Het feit dat je daar steeds mee komt, is een teken dat je moeite hebt met de replieken (mensen zullen altijd ergens over blijven zeiken als het inhoudelijk het niet meer zo goed lukt. Het is psychologisch bepaald gegeven. Maw waar maak je je eigen druk om? Zolang ik die punten niet door de tekst laat lopen...quote:Je punten beginnen overigens wel heel storend te worden. Is het nou zo moeilijk om slechts eenmaal op de punt toets te drukken in plaats van minimaal drie keer?
En jij wilt hier een serieuze reactie op?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:48 schreef Lemmeb het volgende:
Zo'n EchtGaaf doe me een beetje denken aan een collega van me. Da's ook zo'n jankerd. En maar klagen over de baas en zijn salaris, en maar huilen over zijn eigen deplorabele positie. Maar ondertussen zelf ook geen stap méér of harder zetten dan nodig is en 30 van z'n 40 werkuren in de week uit z'n neus vreten.
Dat weet ik niet, maar graag een antwoord op deze stelling/vraag...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:39 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Deze opmerking is een socialistische dogma...
Naar mijn ervaring gebeuren dit soort dingen niet. De een doet echt heel duidelijk z'n werk anders en beter dan de ander. Hoevel werkervaring heb je?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:42 schreef rebel6 het volgende:
Neehoor, ik heb m'n mening over jou allang gevormd. Vervelende hypocriete gristelijke jankzak!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En jij wilt hier een serieuze reactie op?
Wel eens gehoord van de combinatie, aanleg, inzet, maar ook gewoon ordinair dom veel geluk dat iets op je pad komt....quote:
Het is politiek gejank, om uitkeringstrekkers uit de wind te houden, heeft niks met de realiteit te maken.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:52 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat weet ik niet, maar graag een antwoord op deze stelling/vraag...
Lekker op de man. Dat helpt.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:53 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Neehoor, ik heb m'n mening over jou allang gevormd. Vervelende hypocriete gristelijke jankzak!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |