...tot nu toe...quote:Op zondag 4 maart 2007 19:58 schreef Dribbel_ het volgende:
stomste fipo
quote:
hoe save je dat?quote:Op zondag 4 maart 2007 22:28 schreef ibaneX het volgende:
op insane zetten delay uitzetten en progam saven
quote:Op zondag 4 maart 2007 22:30 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
hoe save je dat?knopje inhouden, ok
![]()
ik wist dat je moest saven, maar te lui om de manual te pakkenquote:Op zondag 4 maart 2007 22:36 schreef ibaneX het volgende:
[..]
K lulde ook maar wat, technisch inzicht
of juist 2 keerquote:Op zondag 4 maart 2007 22:55 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Als je die delay nou gewoon voluit aanlaat hoort niemand dat je fouten maakt
Ga blues spelen. Dan hoor je twee keer dezelfde fout te makenquote:
Namen! Rugnummers! Specs!quote:Op maandag 5 maart 2007 11:56 schreef Cynic het volgende:
Ik heb goede hoop dat ik deze week mijn nieuwe amp+preamp krijg
Een Marshall 9100 poweramp (2 x 50 watt stereo) en een Digitech 2112 preamp. Ik denk dat de volgende stap is dat ik 2 2X12 cabs ga halen zodat ik ook alle effecten stereo kan gebruikenquote:
Cool. Op die 2112 heb ik ook wel eens gespeeld, klinkt lekker.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:43 schreef Cynic het volgende:
[..]
Een Marshall 9100 poweramp (2 x 50 watt stereo) en een Digitech 2112 preamp. Ik denk dat de volgende stap is dat ik 2 2X12 cabs ga halen zodat ik ook alle effecten stereo kan gebruiken
Vriend van me heeft nagenoeg dezelfde setup en dat is zo enorm veelzijdig. Dus een dure boutique amp moet nog maar even wachten
Bruikbare tip: een vriend van mij heeft ook zo'n 9100 en die heeft geleerd dat het eerste wat je moet doen als je hem hebt, is nieuwe buizen er inmikken. Deze tops vragen veel van de buizen en weinig mensen vervangen ze iedere 2 jaar, dus als je em occassion haalt, zal dit waarschijnlijk dag en nacht verschillen, net alsof je nieuwe snaren op je gitaar legt na 6 mnd op ouwe te hebben gespeeld. Gelukkig zijn buizen in vergelijking met die versterker niet zo heel duur, dus das wel zo handig.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:43 schreef Cynic het volgende:
[..]
Een Marshall 9100 poweramp (2 x 50 watt stereo) en een Digitech 2112 preamp. Ik denk dat de volgende stap is dat ik 2 2X12 cabs ga halen zodat ik ook alle effecten stereo kan gebruiken
Vriend van me heeft nagenoeg dezelfde setup en dat is zo enorm veelzijdig. Dus een dure boutique amp moet nog maar even wachten
Zijn in Januari net nieuwe buizen in gekomenquote:Op maandag 5 maart 2007 15:01 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Bruikbare tip: een vriend van mij heeft ook zo'n 9100 en die heeft geleerd dat het eerste wat je moet doen als je hem hebt, is nieuwe buizen er inmikken. Deze tops vragen veel van de buizen en weinig mensen vervangen ze iedere 2 jaar, dus als je em occassion haalt, zal dit waarschijnlijk dag en nacht verschillen, net alsof je nieuwe snaren op je gitaar legt na 6 mnd op ouwe te hebben gespeeld. Gelukkig zijn buizen in vergelijking met die versterker niet zo heel duur, dus das wel zo handig.
op de amp zelf staat minimaal inderdaad. dus 8 ohm kan ook, maar heeft ie gewoon iets meer weerstand.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:18 schreef ibaneX het volgende:
staat er niet minimaal 4 ohm , anders zou ik het niet doen!
LAG is van oudsher volgens mij ook meer van de akoestische gitaren.quote:Op maandag 5 maart 2007 19:10 schreef Jorikjet het volgende:
die solid body's van lag zijn niet echt je van het vind ik
Maar hoe verhoud zo'n gitaar zich bijv. tot een Epi LP standard?quote:Op maandag 5 maart 2007 21:00 schreef ibaneX het volgende:
ik heb wel een Cort M600 dat is een erg relaxte gitaar geschikt voor tapping snaren liggen zeer laag, en ergggggg goed afgewerkt
Edit
Das de M700 het grotere broertje van mijnes dus
Hulde!quote:Op maandag 5 maart 2007 15:06 schreef Cynic het volgende:
[..]
Zijn in Januari net nieuwe buizen in gekomen
Die vind je inderdaad gemakkelijk terug ja.quote:
euhm het spelen gaat bij die van mij bijna vanzelf en de gitaar is minder zwaar(log)quote:Op maandag 5 maart 2007 21:14 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Maar hoe verhoud zo'n gitaar zich bijv. tot een Epi LP standard?
oe puickquote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:27 schreef VaderJacob het volgende:
Zo, vanavond eens mijn nieuwe versterker ophalen
?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:04 schreef Jorikjet het volgende:
zoek/start dan een band met motivatie
Korte samenvatting: Dribbel heeft een band. Dribbel maakt na een onwijs kleine oefen periode een gratisch demo bij een gast. Gast laat niet veel van zich horen en die lul maakt de boel niet af en leverd niks af.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:23 schreef Jorikjet het volgende:
ow sorry dat ik je levensverhaal niet uit me hoofd ken
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:25 schreef ibaneX het volgende:
en zen koffer is stuk, door de bassist!
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:23 schreef Jorikjet het volgende:
ow sorry dat ik je levensverhaal niet uit me hoofd ken
Ja hey het was voor ons allemaal het eerste optreden en nu hadden we gelijk een volle zaal, dat was wel tofquote:
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:16 schreef Dribbel_ het volgende:
Whoei bandrapport van de popprijs is binnen, straks ff inkijken, ben bneieuwd wat er in staat
en waar we aan moeten werken![]()
quote:jurylid 1
Speelvaardigheid: 8.5
- Goed
Originaliteit: 7.8
- Er kan meer gedaan worden met 2 gitaren. Het was goed, maar ik zou alleen zelf meer proberen
Gebruik techniek: 8.0
-Goed
Presentatie: 8.4
-In het begin super. Het zakte wat in.
-Goed tussen nummers
-bierviltjes voorlezen op goed tempo is altijd goed!
- Ietwat arrogant
quote:Jurylid 2
Presentatie: 7
- Enthousiant, doch crappy punkrock show.
- Een eerste optreden heeft altijd iets onwennigs
- Best overtuigend
Speelvaardigheid: 6.4
- Drums kan wat constanter
- Band rammelt nog te veel
- Voor het genre wat stijf gespeeld, ruimte genoeg om los te gaan. (Ervaring maakt jullie wellicht losser)
- Samenspel was niet altijd gelijk
Originaliteit: 6.4
- Zuinig, weinig eigen sound, cliché
Gebruik techniek: 7
- Geluid was wel erg goed afgesteld
Tevreden met commentaarquote:
Jurylid 3
Presentatie: 7
- Aankondiging tussendoor is entertainend: ok
- Speel iets meer met het publiek! Maak ze gek met je muziek!
Speelvaardigheid: 7
- Beetje massavolume is ok, maar laat de drums wel weten waar hij aan toe is.
- Verdeling van muziekanten is ok
Originaliteit: 7
- Zanger in colbert vind ik presentatief
Gebruik techniek: 7
- 2-stemmig gitaarsolo is cool!
net als half gitaarspelend Nederlandquote:Op woensdag 7 maart 2007 17:27 schreef mberg86 het volgende:
Haha, die kerel van de studio waar wij een demo hebben opgenomen noemde dat z'n "ruis en knetter" versterker
Speeld.quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:01 schreef punkjunk het volgende:
Ik heb een setje erballs .09 gekochtes ff kijken hoe dat speeld/klinkt
Mooi ding! P90 elementen moet ik ook echt es uitproberenquote:Op woensdag 7 maart 2007 21:40 schreef allsystemshalt het volgende:
Vandaag deze geprobeerd,
[afbeelding]
Maar dan een cremekleurige![]()
Ik neem deze niet want
De hals is me te dik.
Op zich wel een leuk gitaartje hoor klinkt niet slecht etc maar ja ik ben nu eenmaal gewend aan dunne halzen.
Die heb ik in het blauw gehad. Ongeveer. Iets anders.quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:19 schreef Mel-Aers het volgende:
MIjn nieuwste aankoop: http://www.ibanez.co.jp/j(...)Z520FM_TKS_1A_02.jpg
misschien is die wel heel tevreden over het geluid uit die boss en doet ie het daaromquote:Op woensdag 7 maart 2007 21:25 schreef punkjunk het volgende:
Die boss plank is waarschijnlijk duurder als je versterker? Maar waarom koop je een versterker om er vervolgens een effecten bak bij te kopen?je koopt de versterker toch al om zen geluid?
![]()
.
Over 3 a 4 maanden, wow met een beetje gleuk is die van ons dan ook klaarquote:Op woensdag 7 maart 2007 23:47 schreef guitarist.nl het volgende:
Hihi, de oom van onze drummer heeft een professionele opname studio, en is hier in de regio een van de bekendste. Wij mogen daar over 3 / 4 maanden gratis een demo opnemen, even tussen door.
Dribbel:
Ja, maar dat is natuurlijk niet puurquote:Op woensdag 7 maart 2007 23:34 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
en met zo'n boss ding kan je in ieder geval alle kanten op
Zal wel tof zijn. Stiekem ben ik nu al een beetje nieuwsgierig naar jou demo, jij niet? Naja, nog maar 12 weekjes joh, 84 daagjesquote:Op woensdag 7 maart 2007 23:48 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Over 3 a 4 maanden, wow met een beetje gleuk is die van ons dan ook klaar![]()
De Iommi-oplossing is je waarschijnlijk iets te drastisch?quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:16 schreef Lakai het volgende:
Ik vroeg mij af he...wat doen jullie aan zweethanden?
want ik kan daar dan echt niet mee spelen
Als ik na een kopen van zo'n versterker ook nog es een Boss effecten plank ding zou moeten kopen zou ik toch niet zo heel tevreden zijn met het geluid van me versterkerquote:Op woensdag 7 maart 2007 23:34 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
misschien is die wel heel tevreden over het geluid uit die boss en doet ie het daarom
ligt er maar net aan wat voor effecten je allemaal wil gebruiken he, en met zo'n boss ding kan je in ieder geval alle kanten op
Ik niet snapquote:Op donderdag 8 maart 2007 00:25 schreef Litpho het volgende:
[..]
De Iommi-oplossing is je waarschijnlijk iets te drastisch?
wat een slechte opmerking danquote:Op donderdag 8 maart 2007 14:55 schreef LennartCM het volgende:
hij heeft toch ooit eens zn topje van 1 (of 2) van zn vingers afgehakt, volgensmij was dat een fabrieksonglukje
quote:
Nee klopt, maarja ieder zijn dingquote:Op donderdag 8 maart 2007 07:47 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Als ik na een kopen van zo'n versterker ook nog es een Boss effecten plank ding zou moeten kopen zou ik toch niet zo heel tevreden zijn met het geluid van me versterker
Ja godver ik kan niet wachten tot ik weet hoe het geworden isquote:Op woensdag 7 maart 2007 23:50 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Zal wel tof zijn. Stiekem ben ik nu al een beetje nieuwsgierig naar jou demo, jij niet? Naja, nog maar 12 weekjes joh, 84 daagjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Duidelijkquote:Op donderdag 8 maart 2007 10:54 schreef Mel-Aers het volgende:
Ik heb eerst in een metal band gespeeld. Uit de versterker komt een mooi laag geluid uit. vandaar dat ik die versterker had aangeschaft. Na een tijdje ging in een een rustigere rock band. Aangezien ik hiervoor verschillende effecten nodig had (wah wah, Phaser, Delay, Overdrive) was het goedkoper om een effectenpedaal te kopen. Het geluid uit die versterker is gewoon top
Ik vind het juist wel vet staan eigenlijkquote:Op donderdag 8 maart 2007 16:28 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Duidelijk. Ik vind het altijd zo zonde om naast zon mooie versterker een hele serie pedaaltjes (of pedal board) te zien staat
En hij speelt nu met plastic verlengstukjes op de vingers van zijn rechterhand. Nog een plectrum met links en je zweethanden raken de snaren niet meer aan.quote:Op donderdag 8 maart 2007 14:55 schreef LennartCM het volgende:
hij heeft toch ooit eens zn topje van 1 (of 2) van zn vingers afgehakt, volgensmij was dat een fabrieksonglukje
Ja, een TS en een chorus/reverb of what ever er bij gaat wel ja. Maar als je een onwijs dikke versterker ziet staan met 10 pedaaltjes...quote:Op donderdag 8 maart 2007 16:40 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel vet staan eigenlijk![]()
true truequote:Op donderdag 8 maart 2007 17:20 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja, een TS en een chorus/reverb of what ever er bij gaat wel ja. Maar als je een onwijs dikke versterker ziet staan met 10 pedaaltjes...
Ik vind jou boardje met pedalen echt de max zeg maarquote:Op donderdag 8 maart 2007 17:22 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
true truemaarja ligt maar net aan je muziekstijl wat je nodig hebt/wil geburiken
Effecten moet je niet uit je versterker halen vind ik. Je versterker moet per kanaal over een goed geluid beschikken, en voor effecten ben je dan toch op pedalen aangewezen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:25 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ik vind jou boardje met pedalen echt de max zeg maar. Maar bijv. op gitaarnet zie je dan gasten die 2 of 3 van die planken hebben waar niet eens alles op staat. DAn dnek ik, koop een fatsoenlijke versterker waar je wel een serie geluiden uit kunt halen
zijn ook maar 4 pedaaltjes voor effectenquote:Op donderdag 8 maart 2007 17:25 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ik vind jou boardje met pedalen echt de max zeg maar. Maar bijv. op gitaarnet zie je dan gasten die 2 of 3 van die planken hebben waar niet eens alles op staat. DAn dnek ik, koop een fatsoenlijke versterker waar je wel een serie geluiden uit kunt halen
gaat er niet om dat je de snaren aanraakt, gaat er om dan zweetklauwen tijdens het spelen kut is.quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:14 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nog een plectrum met links en je zweethanden raken de snaren niet meer aan.
Idd, van die gaste die 4 -5 distortion pedalen hebben...quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:46 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
zijn ook maar 4 pedaaltjes voor effecten![]()
Maarja soms is het echt te overdreven, ben je meer aan het tapdansen dan gitaren
Ja precies, maar volgens mij is het voor de meeste mensen ook gewoon omdat ze het willen hebben en het zelf leuk vindenquote:Op donderdag 8 maart 2007 19:36 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Idd, van die gaste die 4 -5 distortion pedalen hebben...
Volgens mij is dat ook veel geld uit geven om niets, de gemiddelde luisteraar hoort het verschil toch niet tussen 2 verschillende distortion vrees ik
helaas bestaan die ideale versterkers niet voor een redelijk budget...quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:39 schreef Cynic het volgende:
[..]
Effecten moet je niet uit je versterker halen vind ik. Je versterker moet per kanaal over een goed geluid beschikken, en voor effecten ben je dan toch op pedalen aangewezen.
Nouja, met die instelling kan iedereen net zo goed op een Stagg spelen. "De avg. luisteraar hoor het verschil toch niet."quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:36 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Idd, van die gaste die 4 -5 distortion pedalen hebben...
Volgens mij is dat ook veel geld uit geven om niets, de gemiddelde luisteraar hoort het verschil toch niet tussen 2 verschillende distortion vrees ik
Mja het zijn die kleine details die je zelf wel hoortquote:Op donderdag 8 maart 2007 19:46 schreef Elmo1608 het volgende:
[..]
Nouja, met die instelling kan iedereen net zo goed op een Stagg spelen. "De avg. luisteraar hoor het verschil toch niet."
Goed op en neer slaan helpt heel veelquote:Op donderdag 8 maart 2007 19:51 schreef Elmo1608 het volgende:
Nu ik toch hier ben:
Ik speel nu ongeveer 8 maanden, en ik merk dat steeds meer dingen lukken. Qua techniek lukt het meest al wel. Het enige probleem waar ik echt tegenaanloop is een constant tempo/ritme aanhouden. Het is niet dat is geen ritmegevoel heb maar ik heb namelijk de neiging om makkelijke stukken sneller te spelen en dan lastige passages af te tragen. Hierdoor gaat het erg rommelig klinken. Als ik met de muziek meespeel gaat het wel al een stuk beter, maar zogauw ik die weglaat ben ik weer terug af. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verbeteren?
Ja er is een verschil tussen iets kut cheap en iets supermoois, maar het zijn die kleine dingen die waarschijnlijk practisch niet op zullen vallenquote:Op donderdag 8 maart 2007 19:55 schreef Jorikjet het volgende:
en mensen die ik ken, ook niet muzikanten, zoals me ouders, horen wel het verschil tussen kut cheap geluid, en perfect geluid
metronoompje kopen?quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:51 schreef Elmo1608 het volgende:
Nu ik toch hier ben:
Ik speel nu ongeveer 8 maanden, en ik merk dat steeds meer dingen lukken. Qua techniek lukt het meest al wel. Het enige probleem waar ik echt tegenaanloop is een constant tempo/ritme aanhouden. Het is niet dat is geen ritmegevoel heb maar ik heb namelijk de neiging om makkelijke stukken sneller te spelen en dan lastige passages af te tragen. Hierdoor gaat het erg rommelig klinken. Als ik met de muziek meespeel gaat het wel al een stuk beter, maar zogauw ik die weglaat ben ik weer terug af. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verbeteren?
Het was ook maar een extrapolatie van punkjunk's stelling...quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:55 schreef Jorikjet het volgende:
en mensen die ik ken, ook niet muzikanten, zoals me ouders, horen wel het verschil tussen kut cheap geluid, en perfect geluid
'Deze is nét ff want ronder als die andere'quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja er is een verschil tussen iets kut cheap en iets supermoois, maar het zijn die kleine dingen die waarschijnlijk practisch niet op zullen vallen
Ja voor jezelf zijn die punten mooiquote:Op donderdag 8 maart 2007 20:37 schreef punkjunk het volgende:
[..]
'Deze is nét ff want ronder als die andere'![]()
'De drive van deze heeft ff wat meer sustain'![]()
'De ronding is nét ff wat vetter'![]()
'Deze heeft ff wat meer attack in zen sound zitten'![]()
Ga wat nuttigs doen denk ik dan![]()
En iedere gek hoort het verschil tussen een Zoom overdrive en een goede buizen overdrive. Maar ik durf te wedden dat er maar enkele zijn die in een nummer kunnen zeggen wanneer er van de ene naar de andere distortion geswitched wordt. Zeker niet wanneer je écht naar de muziek luisterd en niet naar de gitraar. Ook zou zo'n nummer niet slechter/beter worden wanneer er maar 1 distortion zou worden gebruikt.
Daarnaast gebruikt ook de halve wereld (op zen minst) de begrippen distortion en overdrive verkered, maar das een ander verhaal.
probeer je mij hier te vertellen dat jij niet constant met je geluid loopt te kutten en het beste eruit halen hoe klein de verschillen ook zijn?quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:37 schreef punkjunk het volgende:
[..]
'Deze is nét ff want ronder als die andere'![]()
'De drive van deze heeft ff wat meer sustain'![]()
'De ronding is nét ff wat vetter'![]()
'Deze heeft ff wat meer attack in zen sound zitten'![]()
Ga wat nuttigs doen denk ik dan![]()
heb je in een paar dagen weer opgepiktquote:Op donderdag 8 maart 2007 20:49 schreef SNArky het volgende:
Zo. Gisteren voor het eerst in drie weken weer gitaar gespeeld. En het ging zeldzaam kut.
Ik heb het gevoel dat ik weer helemaal van nul af moet beginnen...
Wat grappig, mijn broer heeft net de crème versie gekocht!quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:40 schreef allsystemshalt het volgende:
Vandaag deze geprobeerd,
[afbeelding]
Maar dan een cremekleurige![]()
Ik neem deze niet want
De hals is me te dik.
Op zich wel een leuk gitaartje hoor klinkt niet slecht etc maar ja ik ben nu eenmaal gewend aan dunne halzen.
Ik heb me marshall al sinds jaar en dag (ik heb em nu 2 jaar) op 1 geluid staan en dat is iets van 35% bass, 60% mid en 45% hoog, 35-40% gain. Meer mooie geluidjes krijg ik er eigelijk niet uit. Ik vind het een verrotte versterker en volgens mij is ie technisch gezien ook niet meer 100% . Maar dat maakt niet uit, hij wordt _als het goed is_ snel vervangen door een buizen versterker.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:44 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
probeer je mij hier te vertellen dat jij niet constant met je geluid loopt te kutten en het beste eruit halen hoe klein de verschillen ook zijn?
ik kan ook niet m'n notes lezenquote:Op donderdag 8 maart 2007 21:02 schreef punkjunk het volgende:
[..]
ik ook niet
wel eten trouwens![]()
oh en noten lezen icm piano spele kan ik dan net weer wel
Men, wat een lekker ding! Ik ben zoo onwijs benieuwd hoe p90 elementen klinken. Op Seymour Duncan.com hebben ze wel voorbeelden maar die krengen klinken allemaal bijna het zelfde. Zulke dingen moet je kunnen ruiken, proeven en likken vind ikquote:Op donderdag 8 maart 2007 20:54 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Wat grappig, mijn broer heeft net de crème versie gekocht!![]()
De basis is werkelijkwaar super: Prima afwerking, fantastische lekkere vette/dikke hals (zo zie je maar, smaken verschillen), gewoon top! Wat ik erg jammer vond ik dat de elementen gigantisch dof en emotieloos zijn, absoluut niet representatief voor een p90. Hij verwacht ze ook onmiddelijk door echte p90's. Al met al heb je met die upgrade voor weinig geld een prima gitaar! Het enige dat er op aan te merken is zijn die kolere elementen...![]()
[afbeelding]
gitaristen (vooral electrisch-spelende) staan er om bekend dat ze geen noten kunnen lezen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:55 schreef Lakai het volgende:
hoe spelen de meesten hier gitaar??
via noten of via tabs....ik allebei
het ritme door noten en de bepaale noten door tabs
maar ik moet wel iets meer noten leren lezen....is volgens mij wel veel gunstiger
Laat je vooral niet misleiden door het 'duncan designed', het zijn net zulke crappy elementen als in normale squiers en epiphones. De échte seymour duncans die klinken wél ok!quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:03 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Men, wat een lekker ding! Ik ben zoo onwijs benieuwd hoe p90 elementen klinken. Op Seymour Duncan.com hebben ze wel voorbeelden maar die krengen klinken allemaal bijna het zelfde. Zulke dingen moet je kunnen ruiken, proeven en likken vind ik.
Als kenkergottik heb ik natuurlijk altijd mijn wintersun-zweetbandje (very kvlt) om, voelt wel lekker om de pols. Vreemde vraag trouwensquote:Op donderdag 8 maart 2007 21:05 schreef imported_sphinx het volgende:
maar gebruikt er hier iemand zweetbandjes / polsbandjes?
Och, van mij mogen ze best duncan designed zijn als ze maar lekker klinkenquote:Op donderdag 8 maart 2007 21:19 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Laat je vooral niet misleiden door het 'duncan designed', het zijn net zulke crappy elementen als in normale squiers en epiphones. De échte seymour duncans die klinken wél ok!![]()
Ja dan kan je het JUIST goed vergelijken hequote:Op donderdag 8 maart 2007 21:32 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Och, van mij mogen ze best duncan designed zijn als ze maar lekker klinken. Maar op die site van duncan staan echt 100 samples van van alles ne nog wat maar het meerendeel klinkt het zelfde vind ik. Mede ook omdat ze ALIJTD het zelfde riffje doen.
Hoe kun je nou op een blues rifje metal elementen beoordelen?quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:33 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja dan kan je het JUIST goed vergelijken he![]()
Mja daar heb jij weer een puntquote:Op donderdag 8 maart 2007 21:37 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Hoe kun je nou op een blues rifje metal elementen beoordelen?
Ik denk of de enige of 1 van de weinigequote:
Mijn leraar ook, maar die post nooitquote:
Zijn dat jullie? Klinkt tof!quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:42 schreef Dribbel_ het volgende:
http://media.putfile.com/iba
http://media.putfile.com/fley-away
vind ze echt tof klinken![]()
jep mooie schoenen he!quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:41 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Mijn leraar ook, maar die post nooit![]()
Oh, en Lakai is toch van die schoenen?Ik heb iig schoenen van Lakai
![]()
onze nummers zijn eerder ranzig dan lekker, zou dat uitmaken denk je?quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:50 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ah kut![]()
Men, dat nummer Iba is echt ranzig lekker![]()
Lukt het al een beetje met opnemenquote:Op donderdag 8 maart 2007 21:52 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
onze nummers zijn eerder ranzig dan lekker, zou dat uitmaken denk je?
Ja ik heb deze:quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:49 schreef Lakai het volgende:
[..]
jep mooie schoenen he!![]()
welke heb je?
ik deze:
[afbeelding]
Ranzig is zowiezo per defintie lekker hehequote:Op donderdag 8 maart 2007 21:52 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
onze nummers zijn eerder ranzig dan lekker, zou dat uitmaken denk je?![]()
ze fietsen anders ook best lekker!quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:55 schreef Lakai het volgende:
ah kijk is aan!! allebei johnsons alleen jij de highs en ik de lows:P...die skaten ook echt perfect volgens mij!!
het opnemen zit er allang op, het mixen duurt nogal lang omdat alleen de bassist eraan kan werken in zn vrije tijd. (staat op zijn pcquote:Op donderdag 8 maart 2007 21:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Lukt het al een beetje met opnemen?
quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:55 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ranzig is zowiezo per defintie lekker hehe![]()
Sorryquote:Op donderdag 8 maart 2007 21:56 schreef imported_sphinx het volgende:
ohja, ROT OP MET DIE SCHOENEN MAN!!!!
Het speelt natuurlijk wél veel lekkerder voor jezelf als je geluid goed is. En dát horen mensen wel.quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja er is een verschil tussen iets kut cheap en iets supermoois, maar het zijn die kleine dingen die waarschijnlijk practisch niet op zullen vallen
Ja dat klopt dan wel weer.quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:59 schreef Cynic het volgende:
[..]
Het speelt natuurlijk wél veel lekkerder voor jezelf als je geluid goed is. En dát horen mensen wel.
daar heb jij weer gelijkquote:Op donderdag 8 maart 2007 21:59 schreef Cynic het volgende:
[..]
Het speelt natuurlijk wél veel lekkerder voor jezelf als je geluid goed is. En dát horen mensen wel.
okee tofquote:Op donderdag 8 maart 2007 21:56 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
het opnemen zit er allang op, het mixen duurt nogal lang omdat alleen de bassist eraan kan werken in zn vrije tijd. (staat op zijn pc) maar 2 nummers zijn zo goed als afgemixt en die kan ik dus wel een keer posten binnenkort
Ik ook!quote:
Mja wij zouden morgen ook gaan spelen maar bassist heeft tentamensquote:Op donderdag 8 maart 2007 22:04 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ik ook!.
We hadden bijna de hoop morgne weer na 4 maanden met de band te spelen. Maar we konden mooi die toets die we met 30 man perongeluk gemist hadden in halen het 8e uur![]()
als die lul nou gewoon om het laten roepen dat we in een ander lokaal zaten hadden we dus kunnen spele
Klinkt niet ideaalquote:Op donderdag 8 maart 2007 22:08 schreef punkjunk het volgende:
brothers in arms![]()
Het probleem is gewoon we allemaal te versprijd wonen, meer lullen als spelen en de bassit moet afentoe ff roken. En dat terwijl me maat die drumt van de boer is en we daar gewoon zouden kunnen reperteren, maar dan moet de bassist weer 1,5 uur reizen
verre van dat! Maar met je leraar in een band zitten heeft toch wel positief effect voor je cijferquote:
same here. sterker nog, we bestaan zowat een half jaar en hebben 5 keer geoefend.quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:08 schreef punkjunk het volgende:
brothers in arms![]()
Het probleem is gewoon we allemaal te versprijd wonen, meer lullen als spelen en de bassit moet afentoe ff roken. En dat terwijl me maat die drumt van de boer is en we daar gewoon zouden kunnen reperteren, maar dan moet de bassist weer 1,5 uur reizen
Mja als je dan gaat spelen en iedereen kent z'n stukken in ieder geval goed dan kan je nog wel leuk speeln jaquote:Op donderdag 8 maart 2007 22:12 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
same here. sterker nog, we bestaan zowat een half jaar en hebben 5 keer geoefend.
kun je nagaan. gelukkig helpen MSN en GuitarPro heel veel
Drummers zijn lastig te vindenquote:Op donderdag 8 maart 2007 22:15 schreef imported_sphinx het volgende:
En we hebben nog steeds geen drummer, maar wel een potentiële gig over een maand.![]()
Wij hebben na ons debuut optreden op school (quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:12 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
same here. sterker nog, we bestaan zowat een half jaar en hebben 5 keer geoefend.
kun je nagaan. gelukkig helpen MSN en GuitarPro heel veel![]()
Wat voor muziek eigenlijk ?quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:23 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Wij hebben na ons debuut optreden op school () niet meer gereperteerd
Toen speelde we een speed up versie van sweet jane. We hebben ook wat geëxperimenteerd met funk gecombineerd met punk en new wavequote:
das immers ook nergens voor nodigquote:Op donderdag 8 maart 2007 22:33 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
drummers zijn er inderdaad. maar 5% ofzo daarvan doet aan dubbele bass enzo.
lijkt het wel.
Hoezo, lukt het mee zingen anders niet zo best?quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:35 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
onze gitarist/vocalist zou doodgaan zonder.![]()
Ow 1 nummer maarquote:Op donderdag 8 maart 2007 22:31 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Toen speelde we een speed up versie van sweet jane. We hebben ook wat geëxperimenteerd met funk gecombineerd met punk en new wave
Ja 1 nummer omdat we maar 2x gereperteerd hebben voordat we optradenquote:Op donderdag 8 maart 2007 22:38 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ow 1 nummer maar![]()
Onze drummert heeft nieuw drumstel besteld met dubbele bass
binnekort kijken wat we ermee kunnen
wel vette dingen
kan eigenlijk net zo goed een dubbel pedaal hebben
maar 2 bassdrums ziet er gewoon tof uit eigenlijk
Ach als iedereen z'n partijen goed kent heb je het snel doorquote:Op donderdag 8 maart 2007 22:41 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja 1 nummer omdat we maar 2x gereperteerd hebben voordat we optraden. En in die tijd hebben we 2x 15min dat nummer gespeeld en 2x 1,5 uur gejammed
Nou, op het podium moesten we nog afspreken in welke volgorde het ook al weer wasquote:Op donderdag 8 maart 2007 22:43 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ach als iedereen z'n partijen goed kent heb je het snel door
beetje jammen is ook altijd tof
quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:54 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Nou, op het podium moesten we nog afspreken in welke volgorde het ook al weer was.
We waren die avond wel opvallend tussen krezip, robbie williams en het gebruikelijke gepiano van de gymnasiasten en meer Van Noortwijk van Duits.
Maar het jammer was idd geniaal. Die vent kan vét goed funk bassen. En ik speelde er of punk schema's door heen of maakte riffjes in E zoals vaak in new wave isDat was echt lache
Ja idd, die vent zegt zelf ook altijd van 'bassen is het kutste wat er is, tenzij in een band, dan is het het leukste instrument.'quote:Op donderdag 8 maart 2007 23:05 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
bas is tof als je het echt goed kan
hoe heet die studio?quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:47 schreef guitarist.nl het volgende:
Hihi, de oom van onze drummer heeft een professionele opname studio, en is hier in de regio een van de bekendste. Wij mogen daar over 3 / 4 maanden gratis een demo opnemen, even tussen door.
Dribbel:
Mijn punt dat ik al drie posts wil maken is, die duncan designed elementen zijn bagger... Seymour Duncans zijn heel andere (goede) elementen...quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:32 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Och, van mij mogen ze best duncan designed zijn als ze maar lekker klinken.
Ik heb ook een SD in mijn strat. Zou alleen niet weten wat voor 1, een hele oude dat weet ik welquote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:57 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Mijn punt dat ik al drie posts wil maken is, die duncan designed elementen zijn bagger... Seymour Duncans zijn heel andere (goede) elementen...
een rooie!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:33 schreef guitarist.nl het volgende:
[afbeelding]
Iemand enig idee wat voor element het is? (ja een Seymour Duncan)
quote:
Stemapparaat kopen hequote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:33 schreef Gewas het volgende:
Ik speel nu een tijdje gitaar maar het schiet niet echt op. Het probleem is dat al me snaren vals klinken nu, en hoe meer ik zit te draaien aan die snaren hoe valser ze worden.
http://www.guitarforbeginners.com/onlinetuner.htmlquote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:33 schreef Gewas het volgende:
Ik speel nu een tijdje gitaar maar het schiet niet echt op. Het probleem is dat al me snaren vals klinken nu, en hoe meer ik zit te draaien aan die snaren hoe valser ze worden.
De gitaar stemmen is gelukt.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:36 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
http://www.guitarforbeginners.com/onlinetuner.html
als google er toch niet was![]()
lukt het niet op je gehoor?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:11 schreef Gewas het volgende:
[..]
De gitaar stemmen is gelukt.![]()
Nou ja... bijna gelukt.
Ik probeer het op me gehoor te doen maar als ik wat speel merk ik dat er toch een paar snaren een beetje vals zijn.quote:
Joh!quote:
gewoon een solo schrijven en dan de '2e stem' hoger of lager eroverheen pleuren. in GP.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:37 schreef Dribbel_ het volgende:
Hoe kan je het het beste aanpakken om een 2 stemmige solo te schrijven
okee kutquote:Op vrijdag 9 maart 2007 18:47 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Zoek gewoon een kut punkrock-riedeltje uit in zo'n kutmajeurladder en laat gitaar 2 de tertsen van wat gitaar 1 speelt spelen.
dat zeg ik.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 18:47 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Zoek gewoon een kut punkrock-riedeltje uit in zo'n kutmajeurladder en laat gitaar 2 de tertsen van wat gitaar 1 speelt spelen.
Kwinten is makkelijker, dan hoef je minder na te denken.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 18:47 schreef NASDAQbastardo het volgende:
maar gewoon de 2e gitaar hetzelfde een snaar lager laten spelen is ook saai,quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:13 schreef Litpho het volgende:
[..]
Kwinten is makkelijker, dan hoef je minder na te denken.
Zie voor een aardig voorbeeld de ontzettend on-punk solo in Owner of a lonely heart op 2:32.
alhoewel dat als het goed is een harmonizer is ipv een tweede gitaar
quote:
Dit is weer het moment dat ik om een anekdote vraag.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 23:56 schreef allsystemshalt het volgende:
ps tip van allsystemshalt,
Verkoop nooit maar dan ook NOOIT en echt helemaal NOOIT !!!
Een effectpendaal.
Krijg je 100% kans spijt van .....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Waarom? Deze is meer dan prima hoorquote:Op vrijdag 9 maart 2007 23:39 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
een remake
![]()
Koop de orginele ouwe![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Meer info,
http://www.analogman.com/ts9.htm
![]()
die heb ik, en je vergelijkt appels met peren.:)quote:Op vrijdag 9 maart 2007 23:39 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
een remake
![]()
Koop de orginele ouwe![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Meer info,
http://www.analogman.com/ts9.htm
![]()
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 23:56 schreef allsystemshalt het volgende:
Een effectpendaal.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik hoopte dat iemand ervaring had met bestellingen bij de snarenshop.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 15:59 schreef Zyggie het volgende:
Ja, mits handig verpakt.
als het net zo gaat als bij lord of the strings, komt het helemaal goed.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:00 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Ik hoopte dat iemand ervaring had met bestellingen bij de snarenshop.
Wel retegoedkoop ivm de muziekwinkel, 5 euro per setje.
Hm, dat klopt vaak wel, maar ik doe toch echt een heleboel van mijn effecten weg nu.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 23:56 schreef allsystemshalt het volgende:
Een effectpendaal.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
obviously not.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:37 schreef ibaneX het volgende:
iemand ervaring met korg ax 1500G?
als je nou een phaser hadquote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:38 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hm, dat klopt vaak wel, maar ik doe toch echt een heleboel van mijn effecten weg nu.
Iemand nog een Boss Flanger nodig toevallig?![]()
Little allsystemshalt was net begonnen met gitaarspelen en had van zijn zuur verdiende guldens eenquote:Op zaterdag 10 maart 2007 08:44 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dit is weer het moment dat ik om een anekdote vraag.![]()
lache johquote:Op zondag 11 maart 2007 10:14 schreef cappp het volgende:
Gelukkig koop ik ook altijd pedalen en geen pendalen, scheelt een hoop lijkt mij.
Een RAT is VET!quote:Op zondag 11 maart 2007 00:52 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Little allsystemshalt was net begonnen met gitaarspelen en had van zijn zuur verdiende guldens een
[afbeelding]
GekochtYeah dat ging als de brandeweer met mijn Marshall 100 watt 2*12 en Fender met Humbucker
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar goed toen kocht ik wat andere pendalen en had tijdelijk geld nodig dus ik verkocht de RAT2.
Maar ja dan zoek je een bepaald geluid en dan kom je erachter dat je dat met een Boss super overdrive nooit kan maken![]()
Dus zit je met een geluid dat het net NIET is![]()
![]()
maar zo'n rat is overal te vinden, dus zo'n groot probleem is het niet.quote:Op zondag 11 maart 2007 00:52 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Little allsystemshalt was net begonnen met gitaarspelen en had van zijn zuur verdiende guldens een
[afbeelding]
GekochtYeah dat ging als de brandeweer met mijn Marshall 100 watt 2*12 en Fender met Humbucker
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar goed toen kocht ik wat andere pendalen en had tijdelijk geld nodig dus ik verkocht de RAT2.
Maar ja dan zoek je een bepaald geluid en dan kom je erachter dat je dat met een Boss super overdrive nooit kan maken![]()
Dus zit je met een geluid dat het net NIET is![]()
![]()
Die cube's klinken anders best aardig toch?quote:Op zondag 11 maart 2007 10:18 schreef punkjunk het volgende:
[..]
lache joh![]()
We hebben nieuwe roosters en ik geloof dat het muziek lokaal ook vrij is op vrijdag dus waarschijnlijk kunnen we weer spelen![]()
Ook heeft school 2 cube30's gekocht! Zijn vervelende amps vind ik maar het scheeld weer sjouwen met me eigeste amp
Paste die een beetje door de brievenbus dan?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 15:59 schreef Cynic het volgende:
jeh, mijn eindtrap zat vandaag bij de post!
30 kg![]()
Ik heb ze niet uitgebreid getest maar Roland is ene keyboard merkquote:Op zondag 11 maart 2007 11:27 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die cube's klinken anders best aardig toch?
En waar denk je dat Boss bij hoort dan?quote:Op zondag 11 maart 2007 12:00 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ik heb ze niet uitgebreid getest maar Roland is ene keyboard merk
Zowiezo heb ik geen pedalen, en al zou ik een pedaal kopen zou ik een Rat kopenquote:Op zondag 11 maart 2007 12:02 schreef Cynic het volgende:
[..]
En waar denk je dat Boss bij hoort dan?
Hugoquote:Op zondag 11 maart 2007 12:02 schreef Cynic het volgende:
[..]
Rolandquote:Op zondag 11 maart 2007 12:02 schreef Cynic het volgende:
[..]
Yep, te gekke dingen, de gitarist van Franz Ferdinand speelt ook op zo'n ding!quote:Op zondag 11 maart 2007 13:10 schreef imported_sphinx het volgende:
[[url=http://www.hagstromguitars.com/img.html?images/F-200_BLK_L.jpg,460,695,470,755#]afbeelding][/url]
Hagstrom guitars, heeft iemand daar ooit van gehoord? redelijk toffe en betaalbare gitaren.
Zijn toffe dingen die gast van Razorlight speelt d'r ook op.quote:Op zondag 11 maart 2007 13:10 schreef imported_sphinx het volgende:
[afbeelding]
Hagstrom guitars, heeft iemand daar ooit van gehoord? redelijk toffe en betaalbare gitaren.
Fender Rhodesquote:Op zondag 11 maart 2007 13:09 schreef TeleluvR het volgende:
En vergeet niet dat Fender ook leuke instrumenten met toetsen maakt...
[afbeelding]
quote:
Alleen hebben ze dat bedrijf gewoon gekocht....Dus echt "maken" deden ze nietquote:Op zondag 11 maart 2007 13:09 schreef TeleluvR het volgende:
En vergeet niet dat Fender ook leuke instrumenten met toetsen maakt...
[afbeelding]
swel en leulijke bas zeg, bôh.quote:Op zondag 11 maart 2007 13:34 schreef Neidropje het volgende:
zo net mn bassje verkocht, was wel even lastig afscheid nemen maar nu is er weer geld voor andere gitarigheden
RIP:
[afbeelding]
Police-mania natuurlijk, maar er komt ook Andy Summers 61 Tele-replica. Zie:quote:Op zondag 11 maart 2007 12:35 schreef Jorikjet het volgende:
roland jazz chorus [afbeelding]
o.a. the police
Heb je wel eens zo'n Rory Gallagher in je handen gehad? Damn, die hebben de fijnste halsen zie ik ooit in mijn handen heb gehad.quote:Op zondag 11 maart 2007 15:51 schreef Jorikjet het volgende:
ik vind trouwens dat ze in de custom shop hele slechte relics maken
Ik vind een beetje opzich wel wat hebben, maar dan alleen wat kleine dingetjes ofzo. Niet dat je meer hout ziet dan lakquote:Op zondag 11 maart 2007 16:09 schreef Svyatagor het volgende:
Ik vind relicen sowieso vrij treurig.
Mooi als een gitaar er gebruikt uitziet, maar koop dan gewoon een ouwe.
Ik ben geen lidquote:Op zondag 11 maart 2007 16:40 schreef Jorikjet het volgende:
misschien kun je wat lenen uit de bibliotheek
LAG!!! 375 euro, prima dingenquote:Op zondag 11 maart 2007 17:18 schreef sound-storm het volgende:
Hmm.. ik zit nog beetje met mijn slecht klinkende 50-euro akoestische gitaar, terwijl ik ondertussen al redelijk op 't ding kan spelen. Wat zijn goede semi-akoestische gitaren (western) rond de 400 euro ?
![]()
Even de website opgezocht. Zo te zien hebben ze aardig wat staan.quote:Op zondag 11 maart 2007 17:07 schreef Falcon4ever het volgende:
In utrecht centrum heb je een aantal zaken, ik denk dat ze bij staffhorst die dingen wel verkopen (bij de gitaar afdeling, ja er zijn meerdere panden in het centrum van hun...)
Ja, is wel vergelijkbaar, LAG zijn prima dingen, iets mooier ook vind ikquote:Op zondag 11 maart 2007 17:37 schreef sound-storm het volgende:
Lag?
Zegt me niets, het merk. Ik kwam trouwens een tanglewood tegen;
http://feedback.nl/?id=55&b=19356
Hoe is zoiets?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |