Nee. Alhoewel, bij een goed bod...quote:Op maandag 5 maart 2007 01:31 schreef stefmans het volgende:
[..]
Huntelaar speelt ook al het hele jaar slecht, ook maar verkopen?![]()
En wie ga je trug halen, voor een babel of voor een Huntelaar? Daar word zeker niet over nagedacht.quote:
Ajax heeft vast wel een lijstje met namen.quote:Op maandag 5 maart 2007 01:33 schreef stefmans het volgende:
[..]
En wie ga je trug halen, voor een babel of voor een Huntelaar? Daar word zeker niet over nagedacht.
Er is maar 1 iemand voor wie Ten Cate ontslagen mag worden, en dat is Louis van Gaal. Voor de rest schiet je met elke andere trainer gewoon niks op. Ja, de bovencategorie, maar die komen niet.quote:
Ik vond meer dat de heren journalisten even lieten blijken er geen bal van te snappenquote:Op zondag 4 maart 2007 23:21 schreef Vakkie_W het volgende:
Jullie worden ff goed op je nummer gezet bij Talpa![]()
De 3 heren zijn het er allemaal mee eens dat het altijd stil is in de Arena.
Ruud Gullit: Het zijn allemaal mensen die erbij willen horen
Las hier vandaaag dat 410 wel gewoon geluid maakte... Dus wie liegt erquote:Op maandag 5 maart 2007 02:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vond meer dat de heren journalisten even lieten blijken er geen bal van te snappen. Juist de laatste tijd wordt het beter, houdt 410 om bekende redenen zijn mond dicht, weten ze dat niet eens
.
Waarom doen ze datquote:Op maandag 5 maart 2007 02:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vond meer dat de heren journalisten even lieten blijken er geen bal van te snappen. Juist de laatste tijd wordt het beter, houdt 410 om bekende redenen zijn mond dicht, weten ze dat niet eens
.
Stond jij zonder shirt als een gek te springen op het vak?quote:Op maandag 5 maart 2007 08:41 schreef M0NTANA het volgende:
Sfeer in ArenA is ook niet best, komt ook doordat het grootste gedeelte van de toeschouwers geen supporter-mentaliteit hebben. Dat de tifosi/ultra's nu protesteren kan mij niets schelen, vond ze ook vaak maar irritant aanwezig. Gisteren was de sfeer vooral ludiek, heb me best vermaakt.
Nee, dat niet, maar het was wel grappig. Denk dat ik rechtsonder je stond, als ik de goede voor me heb.quote:Op maandag 5 maart 2007 09:11 schreef Riro het volgende:
[..]
Stond jij zonder shirt als een gek te springen op het vak?
quote:Op maandag 5 maart 2007 09:11 schreef Riro het volgende:
[..]
Stond jij zonder shirt als een gek te springen op het vak?
Valt me mee dat hij nog de enige is, en Jorien dan?quote:
Nee, stond vlak onder die gast die zonder shirt stond te springen boven de ingang van 410. Dat dan weer wel.quote:
Die natuurlijk niet hequote:Op maandag 5 maart 2007 09:38 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Valt me mee dat hij nog de enige is, en Jorien dan?
Hard maar de waarheid en die is hard, Ten Cate moet dat ook maar is inzien.quote:Ajax jaar na Blind geen steek verder
door Jop van Kempen
AMSTERDAM - Danny Blind zag gisteren hoe Ajax met 0-1 verloor van SC Heerenveen. Als gevolg daarvan staat Ajax op de vierde plaats; precies de plek waar de Amsterdammers vorig seizoen ook stonden na 27 wedstrijden onder leiding van Blind.
Klaas Jan Huntelaar (links) en Petter Hansson vechten een duel uit. Foto Robert Vos/ANP
Blind droeg een net kostuum en hij groette een paar mensen op het parkeerdek. Als de Zeeuw vorig seizoen niet was ontslagen, zou hij Ajax - Heerenveen niet als toekomstig technisch directeur van Sparta vanaf de tribune hebben bekeken, maar als Ajax-trainer vanaf de bank. Na een seizoen met slecht voetbal en twee prijzen (de KNVB-beker en de winst in de play-offs) had de clubleiding echter niet meer het vertrouwen dat Blind de juiste persoon was om Ajax te leiden.
Tien maanden na het ontslag van Blind kampt Ajax nog altijd met dezelfde problemen en bovendien zal het zwaar worden dezelfde trofeeën als vorig seizoen in de wacht te slepen. Hoewel de club na 27 duels zeven punten meer heeft dan vorig seizoen, presteren de Amsterdammers veel te wisselvallig. Na een domper in de voorronde van de Champions League tegen FC Kopenhagen hervatte de ploeg van Henk ten Cate het seizoen hoopgevend, maar periodes met goed veldspel en overwinningen werden altijd gevolgd door slechte wedstrijden en nederlagen.
Het gebrek aan mentale weerbaarheid is ook dit seizoen niet verholpen en het duel met Heerenveen was daar een voorbeeld van. Al onder Blind bleek dat Ajax moeite heeft met presteren onder druk; de beste resultaten werden immers geboekt toen het ontslag van de trainer al lang en breed bekend was en Ajax niets meer te verliezen had. Dat goede aankopen (Jaap Stam, Gabri, Kenneth Perez, Edgar Davids) en een nieuwe trainer zo'n mentaliteitsverandering niet in één seizoen teweeg kunnen brengen, zegt iets over de hardnekkigheid van de problemen.
Een selectie met problemen is gebaat bij rust, maar de vele wisselingen van de afgelopen jaren in de clubleiding (technisch directeur Martin van Geel voor Louis van Gaal, algemeen directeur Maarten Fontein voor Arie van Eijden, bestuurslid technische zaken Hennie Henrichs voor Klaas Nuninga, bestuurslid financiële zaken Joop Saan voor Hein Blocks en de nieuwe functie van technisch adviseur voor Piet Keizer) en de veranderingen die dat heeft veroorzaakt in de technische staf, brengen juist onrust.
Urby Emanuelson (20), bijvoorbeeld, maakte sinds zijn debuut ruim twee jaar geleden al kennis met drie trainers: Ronald Koeman, Blind en Ten Cate.
Tegen Heerenveen kwamen de tekortkomingen van Ajax opnieuw aan het licht. Hoewel Jaap Stam en Klaas-Jan Huntelaar in de eerste helft goede kansen kregen, was een treffer van Lasse Nilsson in de 18e minuut genoeg voor een Friese zege. Heerenveen-doelman Brian Vandenbussche en de centrale verdediger Petter Hansson groeiden uit tot de beste spelers van het veld. "Een slechte wedstrijd", oordeelde Ten Cate niet voor het eerst dit seizoen. Vooral in de tweede helft, die Jaap Stam vanwege een hamstringblessure moest missen, zag hij Ajax uit het lood spelen. "Er waren te veel mensen voor de bal. Gabri was onze enige middenvelder. Ik had niet meer het gevoel dat de gelijkmaker zou vallen."
Vreemd genoeg maakte Ten Cate zich na de nederlaag geen zorgen over de ontwikkeling van zijn elftal, dat Leonardo langdurig moet missen vanwege een zware knieblessure. "Tot de nederlaag tegen Heerenveen waren wij de ploeg die vanaf de winterstop de meeste punten hadden behaald, dacht ik."
Maar daarmee rekende de Amsterdammer buiten FC Twente, de tegenstander van volgende week. En met zijn verwijzing naar het spel van na de winterstop gaf de trainer bovendien geen blijk van een ruim blikveld.
Die van Stam mocht er ook best inhangen, 3-1 bij rust was niet raar geweest iig.quote:Op maandag 5 maart 2007 10:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
Je moet gewoon dik voorstaan in de eerste helft. Huntelaar met mega kansen, die moeten er echt gewoon in. Minimaal 1, eigenlijk 2.
Lijkt me niet, lekker wanbeleid dan weerquote:Op maandag 5 maart 2007 10:31 schreef Vakkie_W het volgende:
Jullie gaan ten Cate toch niet ontslaan?
Ik vind hem trouwens geen steek beter dan Blind. Hij heeft maar 7 punten meer met spelers als Stam, Gabri, Roger, Perez en Davids. En de hele selectie is een jaar ouder geworden.quote:Op maandag 5 maart 2007 10:32 schreef Jasza het volgende:
[..]
Lijkt me niet, lekker wanbeleid dan weer![]()
Ik stel voor: Erwin Koemanquote:Op maandag 5 maart 2007 10:34 schreef Vakkie_W het volgende:
[..]
Ik vind hem trouwens geen steek beter dan Blind. Hij heeft maar 7 punten meer met spelers als Stam, Gabri, Roger, Perez en Davids. En de hele selectie is een jaar ouder geworden.
Het zou wat zijn als Ajax zich niet weet te plaatsen voor CL voetbal, iets wat Blind wel is gelukt..quote:Op maandag 5 maart 2007 10:17 schreef Jasza het volgende:
[..]
Hard maar de waarheid en die is hard, Ten Cate moet dat ook maar is inzien.
Hansson is veel te traag en al oud.quote:Op maandag 5 maart 2007 08:19 schreef Terrorbita het volgende:
Vervanger van Grygera mag van mij Hansson zijn volgend seizoen
Het lag wel aan Koeman. Denk aan Sikora, Soetaars, Sonck en al dat soort mongolen.quote:Op maandag 5 maart 2007 10:39 schreef fuckbuddy het volgende:
HTC word niet ontslaan, het grote probleem bij Ajax is dat de technische staf een fuckin groot bord voor zijn kop heeft, en niet inziet dat je in sommige gevallen meer tijd nodig hebt dan één seizoen nodig hebt om een team neer te kunnen zetten.
Koeman's ontslag was volstrekt onnodig, het lag niet aan de trainer, dat heeft ie dit seizoen met PSV wel bewezen. Die lacht na dit weekend natuurlijk ook in zijn vuistje.
Ajax wilt te snel resultaat, en gaat dan sprongen maken als een kat in het nauw, met als resultaat dat ze niet verder komen. De meeste spelers zijn op papier toppers, maar het echte teambuilding zit er nog niet in, daar moet je je op focussen, en niet een trainer of een speler er uit flikkeren..
Voorronde CL, de CL zelf hebben we (dankzij Henk ten Cate?) niet gehaald.quote:Op maandag 5 maart 2007 10:37 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Het zou wat zijn als Ajax zich niet weet te plaatsen voor CL voetbal, iets wat Blind wel is gelukt..![]()
Ja Voorronde CL bedoelde ik, had het wat duidelijker neer moeten zetten.quote:Op maandag 5 maart 2007 10:44 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Voorronde CL, de CL zelf hebben we (dankzij Henk ten Cate?) niet gehaald.
Ben benieuwd of Twente en AZ het kunnen volhouden, is vaak toch zo dat ze het dan niet meer redden(vorig jaar met feyenoord en az bijv).quote:Op maandag 5 maart 2007 10:53 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ja Voorronde CL bedoelde ik, had het wat duidelijker neer moeten zetten.![]()
Gaat nog best lastig worden om het te halen, Twente doet het uitstekend en natuurlijk AZ. Feyenoord op dit moment de mindere van de 3 maar met die play-offs weet je het nooit, zie Grunn vorig jaar, toch behoorlijk ver gekomen.![]()
Nee, Ajax houdt het lekker vol wou je zeggen?quote:Op maandag 5 maart 2007 10:54 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ben benieuwd of Twente en AZ het kunnen volhouden, is vaak toch zo dat ze het dan niet meer redden(vorig jaar met feyenoord en az bijv).
Vorig jaar deed Ajax het ook op het einde, dan is er iig geen gebrek aan motivatie zoals gister en tegen excelsiorquote:Op maandag 5 maart 2007 10:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, Ajax houdt het lekker vol wou je zeggen?.
het gaat allemaal nog heel erg zwaar worden, en dat hebben ze aan zichzelf te danken natuurlijk. Wedstijden als gisteren kunnen gewoon niet...
Voor Twente is dit DE kans om een keer CL te halen, die gaan zich echt 100% geven in die wedstrijden.quote:Op maandag 5 maart 2007 10:54 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ben benieuwd of Twente en AZ het kunnen volhouden, is vaak toch zo dat ze het dan niet meer redden(vorig jaar met feyenoord en az bijv).
Nou, Blind bracht tenminste een aanvaller voor een verdediger als we achterstonden bijv, dat doet Henkie niet eensquote:Op maandag 5 maart 2007 11:06 schreef sanni het volgende:
Luister,Henk wordt niet ontslagen omdat de roti nu op het menu staat in de ArenA.Nee,
maar dit elftal heeft dit seizoen inhoudelijk bij vlagen 'leuker' en aanvallender gespeeld dan
in de periode Blind. Blind was een geweldige speler maar hij liet Ajax bijna net zo als Ronald
Koeman spelen nl.: behoudend en on-Ajax. Nou en dat breekt je op bij de 5de colonne.
Dus gewoon Henk Ten Cate handhaven en volgend seizoen zul je zien dat dit elftal de
landstitel pakt en de collega's uit de Havenstad in hun 100-jarig bestaan wederom 2 keer
te kijk zal zetten en dan is iedereen weer blij.![]()
Nog steeds die kaarten gezocht? Ken wat gasten die niet meer gaan, succes-supporters.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 10:17 schreef PizzaSalami het volgende:
10:00:02 geen tickets meer beschikbaar.
3 kaarten gezocht dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |