In wat weet ik niet precies, maar je zag wel in de intro van de Dragons hoeveel ze al hadden geïnvesteerd.quote:
iets met later inschakelen? sorry hoorquote:Op vrijdag 20 april 2007 20:43 schreef 7eVeNL het volgende:
Vorige week, dat internationaal castingbureau, werd ook in intro verteld hoor
ik heb waarschijnlijk steeds de stukken gezien waar ze nee zeiden.quote:Op vrijdag 20 april 2007 20:43 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
[..]
In de vorige aflevering zeker. En dan is er nog een paar keer geweest, maar dat weet ik zo 1,2,3, niet uit mijn hoofd.
Hij komt inderdaad heel onzeker over vind ik. Hij vind het wel leuk, maar kan t idd niet echt enorm brengenquote:Op vrijdag 20 april 2007 20:47 schreef 7eVeNL het volgende:
Dit is wel interessant, maar hij had wel iets meer mogen presenteren, helemaal als hij al hier fulltime een half jaar mee bezig is geweest,
Ik geloof dat het zelfs een Japans concept is. En die versie zou ik ook graag willen zien.quote:Op vrijdag 20 april 2007 20:55 schreef shmoopy het volgende:
Ik kijk het altijd op de BBC, dit is zo'n slecht in elkaar gezet aftreksel.
Vaak wordt de pitch niet eens uitgezonden maar meteen de reacties erop, heel vaag.
omdat de pitch meestal nog wordt samengevat door de dragons, anders wordt het denk ik een erg lang programma,quote:Op vrijdag 20 april 2007 20:55 schreef shmoopy het volgende:
Ik kijk het altijd op de BBC, dit is zo'n slecht in elkaar gezet aftreksel.
Vaak wordt de pitch niet eens uitgezonden maar meteen de reacties erop, heel vaag.
als ik mijn blikje niet leegdrink schud ik t over in een flesjequote:Op vrijdag 20 april 2007 21:07 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Leuk voor die kerel.Persoonlijk zie ik op dit moment het nut niet zo, misschien dat ze dat ding hier en daar nog kunnen tweaken.
Ja, en het is zeker de moeite waard.quote:Op vrijdag 20 april 2007 20:57 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
[..]
Ik geloof dat het zelfs een Japans concept is. En die versie zou ik ook graag willen zien.
(De Engelse versie heet ook gewoon Dragons Den? Dan ga ik ook eens kijken.)
de presentatie, het verhaal wat je wilt houden om iemand te overtuigen van je concept, heet een pitchquote:Op vrijdag 20 april 2007 23:40 schreef Off-ShoRe het volgende:
waarom heet het 'pitch' en niet gewoon aanbod ofzo
Dat was nou DE vraag, maar die stelden die suffe miljonairs niet.quote:Op zaterdag 21 april 2007 09:11 schreef SunChaser het volgende:
Wat moet bje trouwens met zo'n lipje dat niet helemaal afsluit? Sowieso koop je een blikje drinken opm t meteen op te drinken, anders koop je wel een flesje
Ze werden er achteraf ook wel op aangesproken door de andere Dragons, dat ze wel heel veel vroegenquote:Op vrijdag 27 april 2007 22:31 schreef SunChaser het volgende:
Goed dat die gasten van die muis niet in zee gingen met de Dragons. Ze hadden zelf al 8 ton geinvesteerd, een schasmele 3 ton voor 30 procent. Arrogantie ten top
Tja... Maar ik vind keiveel geld krijgen of niets krijgen ook best vreemd.quote:
Niet geschoten is altijd mis hé.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:02 schreef Renesite het volgende:
[..]
Tja... Maar ik vind keiveel geld krijgen of niets krijgen ook best vreemd.
Of hoe overrompelend en niet nadenkend je bent als je eigenlijk al krijgt wat je wilt hebbenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:06 schreef Vork het volgende:
Die laatste had dus een veel betere deal kunnen krijgen. Leuk dat hij een paar keer herhaalde dat hij het alleen bij 25% doet en dan toch buigen voor de 30%. Als je dan toch wilt onderhandelen, dan moet je ook onderhandelen, creatief zoeken naar andere oplossingen die blijkbaar dus ook waren. Maargoed, zo zie je maar hoe mensen met geld van invloed kunnen zijn.
Dit is voor het eerst (zowel bij de Nederlandse als bij de Engelse versie) dat ik dacht dat die persoon het zelfs zou moeten lukken om de Dragons mee te krijgen voor een percentage onder die 15%. Ok dat is misschien lichtelijk overdreven, maar hij was in weze zelf aan zet en dat zie je niet vaak.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:07 schreef Renesite het volgende:
Of hoe overrompelend en niet nadenkend je bent als je eigenlijk al krijgt wat je wilt hebben
Ja, ik vond die dragon echt irritant. 30 procent is een goede deal, ja voor hem.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:06 schreef Vork het volgende:
Die laatste had dus een veel betere deal kunnen krijgen. Leuk dat hij een paar keer herhaalde dat hij het alleen bij 25% doet en dan toch buigen voor de 30%. Als je dan toch wilt onderhandelen, dan moet je ook onderhandelen, creatief zoeken naar andere oplossingen die blijkbaar dus ook waren. Maargoed, zo zie je maar hoe mensen met geld van invloed kunnen zijn.
En dát vind ik zo raarquote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:10 schreef Vork het volgende:
[..]
Dit is voor het eerst (zowel bij de Nederlandse als bij de Engelse versie) dat ik dacht dat die persoon het zelfs zou moeten lukken om de Dragons mee te krijgen voor een percentage onder die 15%. Ok dat is misschien lichtelijk overdreven, maar hij was in weze zelf aan zet en dat zie je niet vaak.
Als die Dragons meer percentage kunnen eisen, kan de pitcher dan ook meer geld vragen, vraag ik me af.quote:
HIj maakt wel vaker op die manier gebruik van z'n positie. Alsof iedere boerenlul zich maar wat vereerd moet voelen als hij een dergelijk bod doet. Als je een Dragon meer hebt dan nodig, (of zelfs 2 eigenlijk in dit geval) dan moet je hem eigenlijk zien te lozen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:10 schreef SunChaser het volgende:
Ja, ik vond die dragon echt irritant. 30 procent is een goede deal, ja voor hem.
Dat was met dat marrokaanse eten ook zoquote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:14 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Als die Dragons meer percentage kunnen eisen, kan de pitcher dan ook meer geld vragen, vraag ik me af.
Nee bedrag staat vast. Maar minder percentage kan volgens mij wel. In principe, als een investering heel erg goed is, zouden Dragons elkaar natuurlijk kunnen overtreffen met biedingen van een lager percentage. Op papier werkt dat neem ik aan gewoon twee kanten op. Maar in de praktijk...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:14 schreef SunChaser het volgende:
Als die Dragons meer percentage kunnen eisen, kan de pitcher dan ook meer geld vragen, vraag ik me af.
Hij, en die gast van Paradidget ook, alsof hij God is. Voor hen is het zakgeld, voor de deelnemers gaat t om een levenswerk. Maar ze zouden gewoon moetgen weigeren, er zijn zoveel investeerders in NL.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:14 schreef Vork het volgende:
[..]
HIj maakt wel vaker op die manier gebruik van z'n positie. Alsof iedere boerenlul zich maar wat vereerd moet voelen als hij een dergelijk bod doet. Als je een Dragon meer hebt dan nodig, (of zelfs 2 eigenlijk in dit geval) dan moet je hem eigenlijk zien te lozen.
Ik vind het wel jammer dat het alle 5 internet en media mensen zijn. Ze zijn voor 5 rijke ondernemers samen eigenlijk net even te beperkt in de breedte. Hierdoor maken concepten onder techniek of media volgens mij ook veel minder kans. Misschien is een gebrek aan kennis van de hele markt ook wel een beetje de basis voor dat onrealistische advies aan die mensen van de magnetronmaaltijden. Als je levensmiddelen wilt verkopen in de supermarkt, zit je aan zoveel regels vast wat betreft veiligheid en aansprakelijkheid, dat het eigenlijk onmogelijk is om klein in je eigen keukentje in je 3hoog-achter-socialehuurflatje te beginnen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:19 schreef SunChaser het volgende:
Hij, en die gast van Paradidget ook, alsof hij God is. Voor hen is het zakgeld, voor de deelnemers gaat t om een levenswerk. Maar ze zouden gewoon moetgen weigeren, er zijn zoveel investeerders in NL.
ze hadden wel gelijk tegen die Expat-servicemuts, begin gewoon achter je pc thuis. Die Marokaanse mensen adviseren bij een lokale Amsterdamse supermakrt te beginnen vond ik weer bekrompen, deze mensen denken terecht veel groter.
of meeverkopen met de boekenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:12 schreef Iblardi het volgende:
Op het eerste gezicht zou je zeggen dat die kaftenbusiness een stabiele markt is. Maar raakt die niet gauw verzadigd? Op een gegeven moment zullen brugklassers praktisch elke willekeurige maat van hun oudere broers/zussen kunnen overnemen.
één van de weinige pitchers die wel een goed, solide verhaal had. en bovenal kon hij met harde cijfers en feiten komen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:09 schreef Ynske het volgende:
Wat een tof idee, die kaften, en die vent... hij had ietsleuk voor m
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |