abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46875171
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:27 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Geen Nederlander. Dat lijkt me toch wel een logische conclusie.
Dat lijkt mij niet.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:28:49 #152
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46875178
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar god verhoedde dat je dat als moslim doet en het tot lid van de regering weet te schoppen, dan ben je ineens niet te vertrouwen.

Nee, ik denk dat jij de VS bedoelt, daar kan je als Oostenrijker zonder problemen gouverneur worden.
nou nee ik had het over de nederlandse onderlaag die er helemaal niks van bakt. maar dan ook totaal niks.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_46875211
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:11 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

exact.
Precies en dus als die Koning (die bekend staat als liberaal) via die commissie ook wil opkomen voor de rechten van moslima's in den vreemden, dan zie ik op zich geen probleem. Denk dat Here Majesteits regering hier ook niet tegen gekant is, mits transparant. Maar we zullen het zien. Ik ga ervan uit dat hierover nog niet het laatste gezegd is.
I´m back.
pi_46875242
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:27 schreef zoalshetis het volgende:
hoe zit dat eigenlijk met de marokkaanse wet dat al hun verstoten onderdanen hun nationaliteit moeten behouden?

geldt dat idd voor elk land waar deze verstotenen heen gaan?
Dat is gewoon een algemene regel binnen het recht. Nationale wetgeving geldt alleen op nationaal niveau. Is ook goed beredenaarbaar, Nederlanders mogen niet in Marokko stemmen, zodoende kan er dus ook niet deelgenomen worden aan het democratisch proces aldaar waardoor inwoners van Nederland geen inspraak hebben op wetgeving die dan voor hun zou gaan gelden. Zo'n situatie kan niet bestaan als je democratie hoog in het vaandel hebt. En dat is iets wat wel internationaal is afgesproken.
pi_46875252
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:28 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, jouw bewering is dat ze veel bereikt heeft. Dat heeft ze niet.
Fout!
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ach man, je weet toch zelf ook wel dat zo'n eed geen zak waard is en praktisch uit de pre-historie stamt. Het is een mooi toneelstukje maar ik kijk liever naar iemands daden en dan zie ik dat die mevrouw het verder heeft geschopt dan de meeste fokkers ooit zullen doen. Een aanwinst voor Nederland en de 2e kamer.
Bewering klopt nog steeds .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_46875266
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Hehe, je snapt het!
Jij snapt het niet.
Dat houdt dus in dat de bewering van een de voorstanders van een dubbele nationaliteit ontkracht worden.
Die blijven maar roepen dat ze toch een eed heeft afgelegd.

Nou is die eed dus een wassen neus als het gaat om loyaliteit.
Dus de beste grantie voor loyaliteit is niet die eed maar een enkelvoudige nationaliteit.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_46875267
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:28 schreef zoalshetis het volgende:

nou nee ik had het over de nederlandse onderlaag die er helemaal niks van bakt. maar dan ook totaal niks.
Mjah, punt blijft echter staan, als ze dat wel doen dat worden ze neergezet als onbetrouwbaar.

Dit is nu de derde maal dat een vertegenwoordiger die uit die onderlaag komt en wel iets van zichzelf gemaakt heeft en de kansen heeft gegrepen aangevallen wordt zonder dat er ook maar enige sprake is van onoirbaar gedrag.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:32:39 #158
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46875286
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Precies en dus als die Koning (die bekend staat als liberaal) via die commissie ook wil opkomen voor de rechten van moslima's in den vreemden, dan zie ik op zich geen probleem. Denk dat Here Majesteits regering hier ook niet tegen gekant is, mits transparant. Maar we zullen het zien. Ik ga ervan uit dat hierover nog niet het laatste gezegd is.
ik wacht ook af. misschien moet die organisatie maar eens goed doorgelicht worden en bekeken worden wat hun niet-transparante doel is. een liberale islam?
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:33:07 #159
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46875295
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Fout!

Bewering klopt nog steeds .
Bewering stelt niks voor. Zo wat iedereen van 40+ heeft het verder geschopt dan de gemiddelde Fokker. So what?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_46875300
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:26 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dus is die eed ook een wassen neus en dan lijkt het me verstandig als daar niet meer achter verschuild wordt.
Hoezo een wassen neus? Begrijp je niet het verschil tussen trouw zweren aan een grondwet en je loyaal voelen aan een land? Let ook op wat ze precies zegt, er wordt hier gedaan alsof ze Nederland helemaal afwijst, maar het enige wat ze stelt is dat haar loyaliteit niet in de eerste plaats bij Nederland of Marokko ligt, maar bij haar eigen principes.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:33:39 #161
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46875307
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mjah, punt blijft echter staan, als ze dat wel doen dat worden ze neergezet als onbetrouwbaar.

Dit is nu de derde maal dat een vertegenwoordiger die uit die onderlaag komt en wel iets van zichzelf gemaakt heeft en de kansen heeft gegrepen aangevallen wordt zonder dat er ook maar enige sprake is van onoirbaar gedrag.
ik ben het dan ook absoluut niet eens met de persoonlijke aanvallen van wilders.
pi_46875312
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:28 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Ik vind dat andere landen er ook zo over moeten denken. Maar dat doen ze niet.
Dus waarom verwacht je het van ons zolang andere landen niet die bereidheid hebben?
Dat slaat gewoon nergens op.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:33:50 #163
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46875315
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:32 schreef Tijger_m het volgende:

Ik vind twee landen dienen behoorlijk onoirbaar. Moet natuurlijk kunnen, in onze geweldige multiculturele samenleving.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:35:38 #164
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46875356
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:33 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Hoezo een wassen neus? Begrijp je niet het verschil tussen trouw zweren aan een grondwet en je loyaal voelen aan een land? Let ook op wat ze precies zegt, er wordt hier gedaan alsof ze Nederland helemaal afwijst, maar het enige wat ze stelt is dat haar loyaliteit niet in de eerste plaats bij Nederland of Marokko ligt, maar bij haar eigen principes.
wat zijn die dan? wat stelt die organisatie eigenlijk voor? ze werkt toch in nederland? kan je toch verwachten dat ze vooral loyaal is aan nederland. lijkt me al heel wat duidelijker.
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2007 @ 13:35:52 #165
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46875362
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:32 schreef typtypo het volgende:
Nou is die eed dus een wassen neus als het gaat om loyaliteit.
Dus de beste grantie voor loyaliteit is niet die eed maar een enkelvoudige nationaliteit.
Ja, want dan heb je garanatie dat er nooit vriendjespolitiek zal zijn!
Carpe Libertatem
pi_46875369
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:32 schreef typtypo het volgende:

Stel, stél nou eens dat mevrouw écht 100% loyaal is aan de koning van Marokko en blindelings doet wat haar opgedragen wordt en zich alleen maar hier in het hart van de macht heeft geworsteld om zijn belangen te behartigen. Denk je dan dat ze dat niet meer zou doen als ze gedwongen werd de marokkaanse nationatliteit op te geven?

Natuurlijk niet! Dus is het zinloos mensen te dwingen hun nationaliteit op te geven. Daar worden ze niet loyaler of minder loyaal van.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_46875378
quote:

[..]

En laat nu net haar principes bij haar persoonlijk bekend zijn en misschien ook wel bij de koning van marokko.

Zo kan ik ieder ding wel goed praten.

Ik ben tegen moord maar mijn principes zeggen dat moord prima is en aan die principes torn ik niet.
www.jihadwatch.org
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:36:50 #168
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46875385
quote:
Een eed is net zo tastbaar als een gevoel. En twee landen tegelijk dienen, is toch absurd?
pi_46875388
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:33 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Bewering stelt niks voor. Zo wat iedereen van 40+ heeft het verder geschopt dan de gemiddelde Fokker. So what?
Wéér lees je niet goed .

Toekomstige prestaties van fokkers zijn al meegenomen in de bewering .
pi_46875418
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik wacht ook af. misschien moet die organisatie maar eens goed doorgelicht worden en bekeken worden wat hun niet-transparante doel is. een liberale islam?
Liberale islam weet ik niet. Boel moet wel openbaar zijn idd. Marokkaanse Koning staat iig bekend als iemand die voorstander is van verwestering. Bekend is bijv. dat sommige aartsconservatieve imams die hier een kans en gewillig oor krijgen in Marokko zelf niet geduld worden. Marokkanen die hier al enkele generaties woonachtig zijn zijn qua zeden vaak stil blijven staan in de tijd. Dus lopen achter op ontwikkelingen in Marokko.
I´m back.
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2007 @ 13:38:33 #171
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46875429
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:36 schreef PJORourke het volgende:
Een eed is net zo tastbaar als een gevoel. En twee landen tegelijk dienen, is toch absurd?
Dien jij je land? Zal je alles doen wat je land van je vraagt tot misschien de dood er op volgt?
Carpe Libertatem
pi_46875456
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Stel, stél nou eens dat mevrouw écht 100% loyaal is aan de koning van Marokko en blindelings doet wat haar opgedragen wordt en zich alleen maar hier in het hart van de macht heeft geworsteld om zijn belangen te behartigen. Denk je dan dat ze dat niet meer zou doen als ze gedwongen werd de marokkaanse nationatliteit op te geven?

Natuurlijk niet! Dus is het zinloos mensen te dwingen hun nationaliteit op te geven. Daar worden ze niet loyaler of minder loyaal van.
Zoals het zinloos is niet de directeur van nuon minister te maken die verantwoordelijk is voor de energie bedrijven.
www.jihadwatch.org
pi_46875469
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:36 schreef typtypo het volgende:

[..]

En laat nu net haar principes bij haar persoonlijk bekend zijn en misschien ook wel bij de koning van marokko.
Leer eens wat verder lezen dan je neus lang is...
quote:
''Ik ben niet loyaal aan Nederland, ik ben niet loyaal aan Marokko, maar ik ben loyaal aan mijn principes. En dat zijn respect voor mensen- en vrouwenrechten.''
pi_46875514
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:40 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

[..]
Dat zijn dan bitter weinig principes.
Misschien heeft ze nog een hele waslijst aan principes die ze hier niet vermeld heeft.
www.jihadwatch.org
pi_46875522
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:36 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ze dient haar idealen en haar achterban. Ik zie geen bezwaar of conflict met het dienen van de Nederlandse wetten, waaraan ze bij haar beëdiging trouw heeft gezworen.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:44:57 #176
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46875565
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Liberale islam weet ik niet. Boel moet wel openbaar zijn idd. Marokkaanse Koning staat iig bekend als iemand die voorstander is van verwestering. Bekend is bijv. dat sommige aartsconservatieve imams die hier een kans en gewillig oor krijgen in Marokko zelf niet geduld worden. Marokkanen die hier al enkele generaties woonachtig zijn zijn qua zeden vaak stil blijven staan in de tijd. Dus lopen achter op ontwikkelingen in Marokko.
je weet wel dat de koning geen berber is en het hele koningshuis dat niet was?
wij hebben voornamelijk de berbers en die zullen wellicht de boodschap van de koning anders zien of interpreteren. die houden vast aan hun berberse cultuur die heel anders dan de koning is.
pi_46875571
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:42 schreef typtypo het volgende:

[..]

Dat zijn dan bitter weinig principes.
Misschien heeft ze nog een hele waslijst aan principes die ze hier vermeld heeft.
Ja, wie weet. Maar ze laat zich bij haar handelen vooral leiden door respect voor mensen- en vrouwenrechten. Dat is tenminste wat ze hier zegt, niet dat ze haar kont afveegt met de Nederlandse wet of dat ze Nederland minacht.
pi_46875674
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:45 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ja, wie weet. Maar ze laat zich bij haar handelen vooral leiden door respect voor mensen- en vrouwenrechten. Dat is tenminste wat ze hier zegt, niet dat ze haar kont afveegt met de Nederlandse wet of dat ze Nederland minacht.
Het is toch het minste wat men van een volksvertegenwoordiger kan verwachten dat men uitspreekt dat men loyaal is aan nederland.
Die voorzichtige woord keuze van haar is al een teken aan de wand dat ze gemengde gevoelens en loyaliteiten heeft anders zou een uitspraak als "ik ben loyaal aan nederland" geen enkel moeite moeten kosten.
www.jihadwatch.org
  Donald Duck held zaterdag 3 maart 2007 @ 13:51:02 #179
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46875705
Dat ze zegt niet loyaal te zijn is al genoeg. Wilders heeft dik gelijk. Mensen met een dubbele natiolaiteit en dus dubbele belangen hebben daar niks te zoeken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 3 maart 2007 @ 14:01:06 #180
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_46875960
Ik vind het jammer dat sommigen de dubbele nationaliteit, het geloof of Wilders erbij halen. Dat vertroebelt de discussie. Het gaat mij om iemand die aangeeft niet loyaal aan Nederland te zijn, wel volksvertegenwoordiger is in Nederland en eventueel buitenlandse belangen in Nederland gaat behartigen.

Nog even de interpretatie van Wiki erbij gepakt:
quote:
Trouw of loyaliteit is een morele verbondenheid, vasthoudendheid, of het zich houden aan een verbintenis, band, of verplichting. Waar deze verplichting niet wordt nageleefd, waar trouw wordt geschonden en wantrouwen intreedt, kan sprake zijn van verraad.

Loyaliteit tussen personen onderling is vaak wederzijds, maar trouw kan ook zelf opgelegd zijn aan een afwezig idool of aan een gedachtengoed.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
  zaterdag 3 maart 2007 @ 14:12:56 #181
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_46876238
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:40 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

[..]
Haar uitspraak, het loyaal zijn aan de principes mensen- en vrouwenrechten, is evengoed abstract als het trouw beloven aan de Grondwet.
Echter hecht je minder waarde aan haar blijk van loyaliteit aan Nederland dan aan haar uitspraak loyaal te zijn aan haar principes.
Ik vraag me af waarom dat is. Omdat zij het zegt?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_46876472
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:49 schreef typtypo het volgende:

[..]

Het is toch het minste wat men van een volksvertegenwoordiger kan verwachten dat men uitspreekt dat men loyaal is aan nederland.
Die voorzichtige woord keuze van haar is al een teken aan de wand dat ze gemengde gevoelens en loyaliteiten heeft anders zou een uitspraak als "ik ben loyaal aan nederland" geen enkel moeite moeten kosten.
Die hele loyaliteitskwestie wordt zwaar overdreven. Ieder mens heeft gemengde gevoelens en loyaliteiten en voor personen die op een bepaald punt in hun leven verhuizen van hun geboorteland naar een ander land geldt dat wellicht nog meer. Op de vraag of ze 'conflicterende loyaliteiten' geeft ze m.i. juist een prima antwoord door te stellen dat haar hart niet in de eerste plaats bij Nederland of Marokko ligt maar bij de meer universele gedachte 'respect voor mensen- en vrouwenrechten'. Ik zie hierin een overeenkomst met prins Claus, die zich bovenal als wereldburger zag, vervolgens als Europeaan en daarna als Nederlander.

Arib heeft bij haar beëdiging trouw gezworen aan de grondwet, het statuut van het koninkrijk en aan de koningin. Nu is dat laatste punt een achterhaald overblijfsel uit vroegere tijden, maar de trouw aan de Nederlandse geldende wetten is het enige waar een volksvertegenwoordiger m.i. aan hoort te voldoen. Loyaal zijn aan Nederland (of Marokko of whatever) is volstrekt inhoudsloos, geen mens die kan uitleggen wat dat precies betekent.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 14:40:23 #183
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_46877084
Wordt het dan niet gewoon tijd om alle nevenfuncties buiten de politiek van kamerleden af te zweren? Dit vergroot namelijk alleen maar de kans op dubbele agenda's. Een kamerlid moet slechts als vertegenwoordiger van het volk in de kamer zitten en niet als tevens vertegenwoordiger van die groep, commissie of vereniging.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_46877091
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:21 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Die hele loyaliteitskwestie wordt zwaar overdreven. Ieder mens heeft gemengde gevoelens en loyaliteiten en voor personen die op een bepaald punt in hun leven verhuizen van hun geboorteland naar een ander land geldt dat wellicht nog meer. Op de vraag of ze 'conflicterende loyaliteiten' geeft ze m.i. juist een prima antwoord door te stellen dat haar hart niet in de eerste plaats bij Nederland of Marokko ligt maar bij de meer universele gedachte 'respect voor mensen- en vrouwenrechten'. Ik zie hierin een overeenkomst met prins Claus, die zich bovenal als wereldburger zag, vervolgens als Europeaan en daarna als Nederlander.

Arib heeft bij haar beëdiging trouw gezworen aan de grondwet, het statuut van het koninkrijk en aan de koningin. Nu is dat laatste punt een achterhaald overblijfsel uit vroegere tijden, maar de trouw aan de Nederlandse geldende wetten is het enige waar een volksvertegenwoordiger m.i. aan hoort te voldoen. Loyaal zijn aan Nederland (of Marokko of whatever) is volstrekt inhoudsloos, geen mens die kan uitleggen wat dat precies betekent.
`

Dat is nu net het probleem.

Ik heb GEEN behoefte aan een volksvertegenwoordiger die waarvan ik niet altijd zeker weet dat ze op komt voor mijn land.

Zodra je met vage uitspraken komt is er des de meer reden te twijfelen aan iemands goede bedoelingen.
Als men uitspraken doet die duidelijk en niet voor intrepretatie vatbaar zijn, is men gecommiteerd aan die uitspraken.

Zodra iemand er om heen gaat draaien is er duidelijk iets niet in de haak.
Als ze zich moslim noemt is trouw aan de in nederland geldende wetten volledig inhoudsloos.

Allah zegt in de koran dat menselijke wetten geen vervanging zijn voor zijn wetten en dat iedere moslim alles moet doen in hun macht om allah's wetten te doen gelden.
Dat is nog afgezien van de dubbele nationaliteits kwestie.
www.jihadwatch.org
pi_46877518
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:40 schreef typtypo het volgende:

[..]

`

Ik heb GEEN behoefte aan een volksvertegenwoordiger die waarvan ik niet altijd zeker weet dat ze op komt voor mijn land.
Het is duidelijk waarop onze meningen botsen. Wat is nu opkomen voor een land? Je komt op voor de mensen die je gekozen hebben, je achterban. Die mensen hebben je gekozen op basis van je ideeën. Ik heb bijvoorbeeld geen enkel boodschap aan het Nederland van Geert Wilders of Michiel Smit. Iedere kiezer en ieder politicus (/politieke partij) heeft zijn eigen opvattingen over de inrichting van een land.
quote:
Allah zegt in de koran dat menselijke wetten geen vervanging zijn voor zijn wetten en dat iedere moslim alles moet doen in hun macht om allah's wetten te doen gelden.
Allah zegt zoveel. Volgens de 'ware islam' zou Arib in een boerka moeten rondlopen, maar dat doet ze toch ook niet? Als haar handelen ingaat tegen de grondwet, dan heb je recht tot klagen.
pi_46877605
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:40 schreef mr.vulcano het volgende:
Wordt het dan niet gewoon tijd om alle nevenfuncties buiten de politiek van kamerleden af te zweren? Dit vergroot namelijk alleen maar de kans op dubbele agenda's. Een kamerlid moet slechts als vertegenwoordiger van het volk in de kamer zitten en niet als tevens vertegenwoordiger van die groep, commissie of vereniging.
Dát is dan wel weer iets waar ik het mee eens kan zijn. Een dubbele nationaliteit is echter iets heel anders. De uitspraak dat ze niet loyaal aan Nederland is maar aan haar principes vind ik echter lovenswaardig. Zoiets wijst er doorgaans op dat mensen liever zelf nadenken over wat belangrijk is.
pi_46877669
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:40 schreef mr.vulcano het volgende:
Je bent natuurlijk niet vertegenwoordiger van het hele volk. Het volk is geen entiteit, politici behartigen de belangen van hun eigen kiezers. Ik heb geen probleem met nevenfuncties voor Kamerleden, integendeel. Het geeft ze juist een prima kans om in contact te blijven staan met de maatschappij.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 14:59:48 #188
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46877717
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dát is dan wel weer iets waar ik het mee eens kan zijn. Een dubbele nationaliteit is echter iets heel anders. De uitspraak dat ze niet loyaal aan Nederland is maar aan haar principes vind ik echter lovenswaardig. Zoiets wijst er doorgaans op dat mensen liever zelf nadenken over wat belangrijk is.
maar nu ff niet.
pi_46877751
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

maar nu ff niet.
Waarom nu niet?
pi_46878105
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

maar nu ff niet.
Wat weet jij over haar dan wat wij niet weten?
  zaterdag 3 maart 2007 @ 15:15:46 #191
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46878152
dat ze hele sterke banden met de eerste kring van marokko heeft. want zo gaat dat daar. je hebt kringen.

aboutaleb ook trouwens.
pi_46878168
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 15:15 schreef zoalshetis het volgende:
dat ze hele sterke banden met de eerste kring van marokko heeft. want zo gaat dat daar. je hebt kringen.

aboutaleb ook trouwens.
Echt waar?

Leg uit!
pi_46878212
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:53 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Het is duidelijk waarop onze meningen botsen. Wat is nu opkomen voor een land? Je komt op voor de mensen die je gekozen hebben, je achterban. Die mensen hebben je gekozen op basis van je ideeën. Ik heb bijvoorbeeld geen enkel boodschap aan het Nederland van Geert Wilders of Michiel Smit. Iedere kiezer en ieder politicus (/politieke partij) heeft zijn eigen opvattingen over de inrichting van een land.
[..]

Allah zegt zoveel. Volgens de 'ware islam' zou Arib in een boerka moeten rondlopen, maar dat doet ze toch ook niet? Als haar handelen ingaat tegen de grondwet, dan heb je recht tot klagen.
Maar je zou geen enkel probleem hebben met een adviseur van Bush met een dubbel paspoort in de regering zit mee te bepalen wat wij en niet moeten vinden.

Ik hoop dat die er gauw komt dan.
Kossmic zegt dat het okee is.
www.jihadwatch.org
  zaterdag 3 maart 2007 @ 15:19:15 #194
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46878249
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 15:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Echt waar?

Leg uit!
gehoord van een marokkaanse vriend die meewerkte met een project. zijn vader is eigenaar van een redelijk extremistische moskee aan de weesperzijde. thats it.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 18:14:29 #195
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46883092
quote:
Wilders: Kamerlid moet uit adviesraad Marokko

Het PvdA-Kamerlid Khadija Arib moet stoppen met haar advieswerk aan de Marokkaanse koning Mohammed VI. Doet ze dat niet, dan moet zij haar Kamerlidmaatschap opgeven.

Dat zegt Geert Wilders tegen elsevier.nl.

‘Het moet niet veel gekker worden. Dat een Nederlands Kamerlid ook de Marokkaanse nationaliteit heeft vind ik al erg, maar dat ze dan ook nog eens gaat optreden als adviseur van een buitenlands staatshoofd die bovendien de religieus leider van zijn land is, vind ik volstrekt ontoelaatbaar.'

'Het gaat, anders dan bij Ahmed Aboutaleb, in dit geval niet eens meer om de schijn van een dubbele loyaliteit, het is bij Arib gewoon zo,’ vindt Wilders.

De fractievoorzitter van de PVV gaat de kwestie donderdag tijdens het mondelinge vragenuur in de Tweede Kamer aan de orde stellen bij CDA-premier Jan Peter Balkenende.

Adviesraad
De Nederlands-Marokkaanse Arib werd donderdag (opnieuw) beëdigd tot Tweede Kamerlid voor de PvdA. Sinds november is zij lid van de Conseil Consultatif des Droits de l’Hommes, een onafhankelijke adviesraad voor de mensenrechten in Marokko.

Volgens de Wereldomroep is de commissie ingesteld door de Koning en adviseert zij ook rechtstreeks aan het Marokkaanse staatshoofd. De commissie zou van Mohammed VI opdracht hebben de banden van Marokkanen in het buitenland met het moederland Marokko te verstevigen.

Arib vindt de ophef niet terecht. Zij ontkent in NRC Handelsblad dat de commissie een schoothondje van de Marokkaanse koning is. Ook vindt zij niet dat er sprake is van een loyaliteitsconflict. ‘Ik ben niet loyaal aan Nederland, ik ben niet loyaal aan Marokko, maar ik ben loyaal aan mijn principes. En dat zijn respect voor mensenrechten en vrouwenrechten,' zegt het Kamerlid tegen de Wereldomroep.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 3 maart 2007 @ 18:15:44 #196
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46883120
Tja, Gekke Henkie zal het niet gebruiken...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 3 maart 2007 @ 18:18:25 #197
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46883183
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tja, Gekke Henkie zal het niet gebruiken...
Maar hij heeft wel gelijk zeker als het Kamerlid al aangegeeft niet loyaal te zijn richting Nederland
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 3 maart 2007 @ 18:19:25 #198
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46883212
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:18 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Maar hij heeft wel gelijk zeker als het Kamerlid al aangegeeft niet loyaal te zijn richting Nederland
Nee, hij heeft geen gelijk. Lees even wat het Kamerlid zegt...

Ach, waarom doe ik de moeite ook nog?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Donald Duck held zaterdag 3 maart 2007 @ 18:22:38 #199
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46883291
Ze gebruikt zwakke woorden om het te vehullen. Maar ze geeft toe dat haar loyaliteit niet bij Nederland ligt, dat is gewoon een feit.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_46883365
quote:
''Ik ben niet loyaal aan Nederland, ik ben niet loyaal aan Marokko, maar ik ben loyaal aan mijn principes. En dat zijn respect voor mensen- en vrouwenrechten.''
Als dat zo is zie ik het probleem niet. Je kunt beter achter je principes staan dan loyaal zijn aan de hand van een paspoort wat nog helemaal niets garandeert.

Dat loyaal zijn aan is sowieso een farce. Ik heb alleen een Nederlands paspoort. Ik voel me nou niet direct loyaal aan Nederland. Wat die loyaliteit ook mag inhouden .

Duidelijk gevalletje symboolpolitiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')