abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:07:38 #101
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46874668
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik ben er sterk voor dat er in een klap een eind gemaakt wordt aan de dubbele nationaliteiten. Niemand die Nederlander is mag nog een dubbele nationaliteit hebben.
Gooi jij Beatrix eruit of laat je het Wilders doen?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:08:43 #102
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46874685
Mevoruw Arib is een schande voor land en partij. Maar Wilders zal hier vast zijn mening over gaan ventileren.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_46874700
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:06 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Ik begrijp je niet. Die olie is toch van hun?

Ik ben geen communist of zo.
Nee, je zegt dat natiestaat verleden tijd is dus de olie is niet van hun maar van ons als wereldburgers.
Of begrijp jij de implicaties van je eigen uitspraak niet?
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_46874705
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:00 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Wat is daar nu precies de tegenspraak volgens jou?
Ik snap het wel een beetje, die tegenspraak.
Trouw zweren/beloven aan de Koningin staat dat niet in tegenspraak met plaatsnemen in een commissie geleid door de Koning van Marokko (die min of meer autarch is)? Ik denk dat er vooral meer informatie moet komen over wat die Koning nou wil bereiken met het aanhalen van de banden tussen zijn koninkrijk en zijn onderdanen in den vreemde.
I´m back.
pi_46874706
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:07 schreef Boze_Appel het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waar dit hele loyaliteitgezeik opeens vandaan komt? ... Het was nooit een issue, maar opeens moeten politici en allerlei andere mensen superloyaal zijn. Is het opgekomen nationalisme? Komt het door uitspraken door Wilders dat mensen opeens "wakker" geworden zijn? Of is het is wat ik vind, gewoon gezeik?
Ik denk dat het in het buitenland als heel normaal wordt gezien dat je één nationaliteit hebt. Nederland blinkt weer eens uit in correctheid door in het verleden te hebben gesteld dat een dubbele nationaliteit mogelijk moet zijn. Het ligt dus denk ik net andersom.
pi_46874714
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Heeft die een dubble nationaliteit?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:11:45 #107
66444 Lord_Vetinari
pi_46874764
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Heeft die een dubble nationaliteit?
Ja. Onder een wet uit 1702 hebben alle afstammelingen van Koningin Sophie de Britse nationaliteit. Is pas afgeschaft voor personen die na 1948 geboren zijn. Bea is van 38.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:11:56 #108
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46874767
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik snap het wel een beetje, die tegenspraak.
Trouw zweren/beloven aan de Koningin staat dat niet in tegenspraak met plaatsnemen in een commissie geleid door de Koning van Marokko (die min of meer autarch is)? Ik denk dat er vooral meer informatie moet komen over wat die Koning nou wil bereiken met het aanhalen van de banden tussen zijn koninkrijk en zijn onderdanen in den vreemde.
exact.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_46874773
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Laat de koningin maar afstand doen van haar nationaliteit. Dat lijkt me een stuk praktischer. Ook voor al die andere immigranten die anders het land uit moeten.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:12:30 #110
66444 Lord_Vetinari
pi_46874787
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Laat de koningin maar afstand doen van haar nationaliteit.
Volgens diezelfde wet uit 1702 kan dat niet.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:13:04 #111
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46874801
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja. Onder een wet uit 1702 hebben alle afstammelingen van Koningin Sophie de Britse nationaliteit. Is pas afgeschaft voor personen die na 1948 geboren zijn. Bea is van 38.
was die wet niet in het leven geroepen omdat ze dan bij oorlog een veilige uitvalsbasis hadden?
pi_46874806
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:09 schreef typtypo het volgende:

[..]

Nee, je zegt dat natiestaat verleden tijd is dus de olie is niet van hun maar van ons als wereldburgers.
Of begrijp jij de implicaties van je eigen uitspraak niet?
Ik zeg dat we zélf niet meer moeten geloven dat een natie heiliger is dan een bedrijf of een organisatie.

Ik zeg niet dat we voor iemand anders uit moeten maken dat z'n natie niet bestaat om vervolgens z'n olie af te pakken.
pi_46874807
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:07 schreef Boze_Appel het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waar dit hele loyaliteitgezeik opeens vandaan komt? ... Het was nooit een issue, maar opeens moeten politici en allerlei andere mensen superloyaal zijn. Is het opgekomen nationalisme? Komt het door uitspraken door Wilders dat mensen opeens "wakker" geworden zijn? Of is het is wat ik vind, gewoon gezeik?
Dit is gewoon gezeik, maar het is leuk omdat het om moslims gaat in dit geval, over Maxima valt niemand bijvoorbeeld.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_46874812
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Volgens diezelfde wet uit 1702 kan dat niet.
Dat is onzin argument, we laten ons toch niet de wet voorschrijven door wetgeving in een ander land. Vernietig gewoon eenzijdig dat paspoort als de betreffende overheid niet mee wil werken.
pi_46874830
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Laat de koningin maar afstand doen van haar nationaliteit. Dat lijkt me een stuk praktischer. Ook voor al die andere immigranten die anders het land uit moeten.
Ik ze liever Bea vertrekken, kan ze gelijk Maxima meenemen .
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:14:46 #116
66444 Lord_Vetinari
pi_46874841
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:13 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is onzin argument, we laten ons toch niet de wet voorschrijven door wetgeving in een ander land. Vernietig gewoon eenzijdig dat paspoort als de betreffende overheid niet mee wil werken.
1) Dat is strafbaar
2) paspoort vernnietigen =/= nationaliteit weg
pi_46874853
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:13 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

En dan schrijven ze in dat andere land die persoon "automatisch" uit als staatsburger?
pi_46874880
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dit is gewoon gezeik, maar het is leuk omdat het om moslims gaat in dit geval, over Maxima valt niemand bijvoorbeeld.
In ieder geval is het gezeik dat 'loyaliteit' zou afhangen van een paspoort dat je in bezit hebt. Je kan je tweede paspoort aan de wilgen hangen en toch nog gewoon loyaal zijn aan je tweede nationaliteit. Andersom kan dat ook. Loyaliteit zal moeten blijken uit je verdiensten.
I´m back.
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2007 @ 13:16:21 #119
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46874885
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik denk dat het in het buitenland als heel normaal wordt gezien dat je één nationaliteit hebt. Nederland blinkt weer eens uit in correctheid door in het verleden te hebben gesteld dat een dubbele nationaliteit mogelijk moet zijn. Het ligt dus denk ik net andersom.
In heel veel landen is dubbele nationaliteit mogelijk. Als je bv. in Canadees burger bent krijg je extragratis de Engelse erbij. In andere landen moet je een bepaalde nationaliteit weer opgeven, zoals bv. in Malaysie.

Over het algemeen genomen is twee nationaliteiten vrij normaal voor de meeste landen. In het ubervrijheidslands VS. is het ook geen probleem en kan iemand met een dubbele nationaliteit gewoon governator worden.

Bovendien werkt die dubbele nationaliteit voor Marokkanen alleen maar bevordelijk voor het oprotten van die mensen wat de meeste tegenpleiters willen. Daardoor kunnen ze heel makkelijk grond kopen in Marokko en daar hun oude dag slijten.

Van alle argumenten die ik gehoord heb is loyaiteit gewoon een non-argument. Ze hebben een eed/gelofte gedaan en daarmee is het geheel af tot het tegendeel bewezen is.

Bovendien hebben de meeste die NEEEEEEEEEEEE NIET TWEE NATIONALITEITEN roepen vaak geen flauw benul hoe internationaal recht in elkaar steekt.
Carpe Libertatem
pi_46874887
Gaan we weer verder zeuren over die dubbele nationaliteit. Bij deze dame doet het er niet toe dat ze van de PVDA is, het doet er ook niet toe dat ze een Marokkaans paspoort heeft. Wat er wel toe doet is dit:

Ze is Nederlands volksvertegenwoordiger en heeft trouw gezworen aan dit land.

Nu verklaart ze NIET trouw te zijn aan dit land.

Ze heeft dus haar woord gebroken en zou geen kamerlid meer mogen zijn!
pi_46874888
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik ze liever Bea vertrekken, kan ze gelijk Maxima meenemen .
Ik ben niet zo republikeins. Ook lijkt het me wenselijk voor al die anderen die in dezelfde catagorie zitten waar Beatrix onder valt, een mogelijkheid te creeeren afstand te doen van je vorige nationaliteit. Anders moeten we al die Marokkanen terug gaan sturen.
pi_46874899
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

1) Dat is strafbaar
Bolkie zet aan tot overtreden van wetten van bondgenoten! Schandalig! Volgens mij is hij niet loyaal aan Nederland en wil hij ons land via slinkse manipulatie verzwakken!
pi_46874905
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:13 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Ik zeg dat we zélf niet meer moeten geloven dat een natie heiliger is dan een bedrijf of een organisatie.

Ik zeg niet dat we voor iemand anders uit moeten maken dat z'n natie niet bestaat om vervolgens z'n olie af te pakken.
Wij zelf niet onze natie belangrijker achten maar een ander wel.
Nee dat gaat dus niet op.

Het is of het een of het ander.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_46874953
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
1) Dat is strafbaar
Dat kan me weinig schelen, het probleem ligt bij die landen die aan iedereen een eigen nationaliteit willen plakken.
quote:
Klopt. Maar zonder paspoort is de weg terug al een stuk moeilijker te bewandelen. Vervolgens lijkt het me goed als Nederland diplomatieke druk gaat uitoefenen op landen die aan iedereen een nationaliteit mee geven.
pi_46874962
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:16 schreef _The_General_ het volgende:
Gaan we weer verder zeuren over die dubbele nationaliteit. Bij deze dame doet het er niet toe dat ze van de PVDA is, het doet er ook niet toe dat ze een Marokkaans paspoort heeft. Wat er wel toe doet is dit:

Ach man, je weet toch zelf ook wel dat zo'n eed geen zak waard is en praktisch uit de pre-historie stamt. Het is een mooi toneelstukje maar ik kijk liever naar iemands daden en dan zie ik dat die mevrouw het verder heeft geschopt dan de meeste fokkers ooit zullen doen. Een aanwinst voor Nederland en de 2e kamer.
pi_46874965
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:17 schreef typtypo het volgende:

[..]

Wij zelf niet onze natie belangrijker achten maar een ander wel.
Nee dat gaat dus niet op.

Het is of het een of het ander.
Dat zeg ik ook helemaal niet.
pi_46874983
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Een aanwinst voor Nederland en de 2e kamer.
Hetzelfde Nederland waar ze volgens haar uitlatingen weinig waarde aan hecht.
pi_46874986
quote:

Ze zegt volgens mij dat ze niet loyaal is aan een concrete waarde zoals een natie ( de Nederlandse niet, de Marokkaanse niet), maar aan een abstracte waarde. Het idee van vrouwen- en mensenrechten.
I´m back.
pi_46874995
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:20 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook helemaal niet.

"Ik zeg dat we zélf niet meer moeten geloven dat een natie heiliger is dan een bedrijf of een organisatie."

Dat zeg je dus wel.
www.jihadwatch.org
pi_46874998
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Bolkie zet aan tot overtreden van wetten van bondgenoten! Schandalig! Volgens mij is hij niet loyaal aan Nederland en wil hij ons land via slinkse manipulatie verzwakken!
Volgens mij houdt de Engelse/Marokkaanse nationale wetgeving op bij de landsgrenzen. Net zoals dat voor onze nationale wetgeving geldt.
pi_46875000
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
Vervolgens lijkt het me goed als Nederland diplomatieke druk gaat uitoefenen op landen die aan iedereen een nationaliteit mee geven.
Wat levert dat op in hemelsnaam? Het lijkt mij meer een gevoelskwestie voor simpele zielen die zich beter voelen als Nederlanders geen andere nationaliteit kunnen hebben. Vandaar dat populist Wilders erin springt natuurlijk.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:23:00 #132
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46875022
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
dan zie ik dat die mevrouw het verder heeft geschopt dan de meeste fokkers ooit zullen doen. Een aanwinst voor Nederland en de 2e kamer.
Wat heeft ze dan bereikt? Ze heeft zich meermaals op de lijst van de PvdA gekletst. Nou nou, wat een prestatie.
pi_46875042
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:21 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Hetzelfde Nederland waar ze volgens haar uitlatingen weinig waarde aan hecht.
Boeiend, ze werkt hard, in Nederland, vóór Nederland. Wat wil je nog meer?
pi_46875046
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:21 schreef typtypo het volgende:

[..]

"Ik zeg dat we zélf niet meer moeten geloven dat een natie heiliger is dan een bedrijf of een organisatie."

Dat zeg je dus wel.
Daarmee zeg ik niet dat we een ander land belangrijker moeten vinden als Nederland.

Ik vind gewoon dat we anno 2007 nuchterder en minder emotioneel naar het begrip "land" en "nationaliteit" moeten kijken. Wat de rest van de wereld doet zal me een zorg wezen. Maar nu kom jij met allemaal rare verhalen dat ik dan olie af ga pakken en andere landen belangrijker vindt dan Nederland.
pi_46875055
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat levert dat op in hemelsnaam? Het lijkt mij meer een gevoelskwestie voor simpele zielen die zich beter voelen als Nederlanders geen andere nationaliteit kunnen hebben. Vandaar dat populist Wilders erin springt natuurlijk.
Ik vind het geen gevoelskwestie. Als immigrant heb je voor Nederland gekozen, dan kan je je andere nationaliteit prima opgeven. Overigens ben ik het wel met je eens dat het niet echt reeel is dat ieder land onder de Nederlandse druk zal zwichten. Dan maar wat conflicterende wetgeving, Nederland moet geen slaaf worden van andersmans.regels.
pi_46875056
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:23 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wat heeft ze dan bereikt? Ze heeft zich meermaals op de lijst van de PvdA gekletst. Nou nou, wat een prestatie.
Hoe vaak ben jij al tot kamerlid gekozen?
pi_46875071
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik vind het geen gevoelskwestie. Als immigrant heb je voor Nederland gekozen, dan kan je je andere nationaliteit prima opgeven.
Waarom? Wat is het praktisch nut daarvan? Heb jij er last van als iemand een dubble nationaliteit heeft en zo ja, waarom dan?
pi_46875084
quote:

[..]

Ik vind het geen gevoelskwestie. Als immigrant heb je voor Nederland gekozen, dan kan je je andere nationaliteit prima opgeven.
Dat kan ja. Maar wat nu als je dat niet wil.
pi_46875091
quote:

Ze heeft in haar eed trouw gezworen aan de grondwet en het statuut van het koninkrijk. Ze presenteert zich in het artikel als een wereldburger die haar eigen principes boven alles stelt. Ik zie niet in hoe dat elkaar bijt.

Loyaliteit aan Nederland van iemand eisen is sowieso een wassen neus natuurlijk, omdat ieder mens daar zijn eigen interpretatie van heeft. Als iemand trouw zweert aan de wetten van het land, dan zou dat toch genoeg moeten zijn?
pi_46875093
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:39 schreef zoalshetis het volgende:

voor een land waar het prima toeven is als je de kansen die je in de schoot geworpen krijgt aangrijpt en er wat van wil maken.
Maar god verhoedde dat je dat als moslim doet en het tot lid van de regering weet te schoppen, dan ben je ineens niet te vertrouwen.

Nee, ik denk dat jij de VS bedoelt, daar kan je als Oostenrijker zonder problemen gouverneur worden.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:25:59 #141
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46875099
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Hoe vaak ben jij al tot kamerlid gekozen?
Ik heb het nooit geprobeerd, maar Filemon Wesselink kon zo maar op twee lijsten gaan staan. Zo veel stelt dat dus voor.
pi_46875109
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:24 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Daarmee zeg ik niet dat we een ander land belangrijker moeten vinden als Nederland.

Ik vind gewoon dat we anno 2007 nuchterder en minder emotioneel naar het begrip "land" en "nationaliteit" moeten kijken. Wat de rest van de wereld doet zal me een zorg wezen. Maar nu kom jij met allemaal rare verhalen dat ik dan olie af ga pakken en andere landen belangrijker vindt dan Nederland.
Maar waarom vindt jij dat WIJ dat moeten doen terwijl jij het NIET verwacht van andere landen?
www.jihadwatch.org
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2007 @ 13:26:34 #143
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46875121
quote:
Het opgeven daarvan is ook maar een gevoelskwestie. Die persoon gaat zich echt niet anders gedragen.
Carpe Libertatem
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:26:55 #144
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46875124
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:25 schreef Kozzmic het volgende:
Ze heeft in haar eed trouw gezworen aan de grondwet en het statuut van het koninkrijk. Ze presenteert zich in het artikel als een wereldburger die haar eigen principes boven alles stelt. Ik zie niet in hoe dat elkaar bijt.

Loyaliteit aan Nederland van iemand eisen is sowieso een wassen neus natuurlijk, omdat ieder mens daar zijn eigen interpretatie van heeft. Als iemand trouw zweert aan de wetten van het land, dan zou dat toch genoeg moeten zijn?
Dus is die eed ook een wassen neus en dan lijkt het me verstandig als daar niet meer achter verschuild wordt.
pi_46875128
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:25 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik heb het nooit geprobeerd, maar Filemon Wesselink kon zo maar op twee lijsten gaan staan. Zo veel stelt dat dus voor.
En dat is al meer dan de meeste fokkers ooit zullen bereiken. Zoals je ziet klopt mijn bewering nog steeds .
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:27:16 #146
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46875133
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:22 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Volgens mij houdt de Engelse/Marokkaanse nationale wetgeving op bij de landsgrenzen. Net zoals dat voor onze nationale wetgeving geldt.
hoe zit dat eigenlijk met de marokkaanse wet dat al hun verstoten onderdanen hun nationaliteit moeten behouden?

geldt dat idd voor elk land waar deze verstotenen heen gaan?
pi_46875136
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:25 schreef Dodecahedron het volgende:
Dat kan ja. Maar wat nu als je dat niet wil.
Geen Nederlander. Dat lijkt me toch wel een logische conclusie.
pi_46875150
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:26 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dus is die eed ook een wassen neus en dan lijkt het me verstandig als daar niet meer achter verschuild wordt.
Hehe, je snapt het!
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:28:03 #149
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46875160
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
En dat is al meer dan de meeste fokkers ooit zullen bereiken. Zoals je ziet klopt mijn bewering nog steeds .
Nee, jouw bewering is dat ze veel bereikt heeft. Dat heeft ze niet.
pi_46875163
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:26 schreef typtypo het volgende:

[..]

Maar waarom vindt jij dat WIJ dat moeten doen terwijl jij het NIET verwacht van andere landen?
Ik vind dat andere landen er ook zo over moeten denken. Maar dat doen ze niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')