abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:14:57 #51
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_46873637
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:12 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Het is nogal suggestief opgesteld, let op het woordje 'doorgaans'. Is er verder sprake van dat ze gelijktijdig in de Nederlandse Tweede Kamer en de Marokkaanse Eerste Kamer zou zitten?
Ik denk niet dat een 'politieke' beëdiging in Marokko niet gepaard gaat met trouw aan de Marokkaanse Koning. Dus zo suggestief is het niet.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:17:11 #52
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46873687
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Behalve als je van de PVV bent, natuurlijk. Dan mag je de Grondwet aan je laars lappen en staatssecretarissen met nederlandse natyionaliteit beschuldigen van van alles en nog wat, omdat ze (legaal) een tweede paspoort hebben, he?
waarom is wilders dan nog niet aangeklaagd?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:17:25 #53
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_46873692
quote:

[..]

Behalve als je van de PVV bent, natuurlijk. Dan mag je de Grondwet aan je laars lappen en staatssecretarissen met nederlandse natyionaliteit beschuldigen van van alles en nog wat, omdat ze (legaal) een tweede paspoort hebben, he?
Absoluut niet. Waarom probeer jij dat in mijn mond te leggen? Blijkbaar is deze discussie te hoog gegrepen voor je.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:18:45 #54
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46873718
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:17 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Absoluut niet. Waarom probeer jij dat in mijn mond te leggen? Blijkbaar is deze discussie te hoog gegrepen voor je.
Dat probeer ik niet. Ik trek alleen de vergelijking even door gebaseerd op de gebeurtenissen van de afgelopen week.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:19:13 #55
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46873727
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat probeer ik niet. Ik trek alleen de vergelijking even door gebaseerd op de gebeurtenissen van de afgelopen week.
je trekt een vreemde vergelijking door.
pi_46873759
quote:

[..]

Wanneer heeft PVV staatssecretarissen beschuldigd van alles en nog wat?

Je kon er op wachten............
natyionaliteit=nationaliteit
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:21:08 #57
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_46873771
quote:

[..]

Een totaal irrelevante vergelijking. Dus totaal zinloos voor de discussie.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:27:14 #58
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_46873884
Het is zondermeer duidelijk geworden dat velen de mening zijn toebedeeld dat de functie van Nederlandse volksvertegenwoordiger in sommige gevallen gerust een deeltijdbaan mag zijn. Althans dat de exclusiviteit van vertegenwoordiging niet bij een enkel volk ligt.
Ik wacht het wel af tot het moment dat de eerste Israëlische-Nederlandse minister van defensie wordt benoemd. Praten we dan wel weer verder.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_46873892
Zolang jij geen definitie van "loyaal" geeft blijft deze hele discussie een beetje zinloos.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_46873898
Die Tigchelaar zou dat hele verhaal vandaag toch uit de wereld helpen?
pi_46873944
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:13 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Natuurlijk kunnen er tegengestelde belangen voorkomen, wat goed is voor Marokko hoeft helemaal niet goed voor Nederland te zijn, onafhankelijk van het feit of er mensenrechten worden nagestreefd. Er zijn tal van voorbeelden te bedenken met politieke of financieële consequenties.
Als volksvertegenwoordiger wordt je dan wel geacht te kiezen wat voor Nederland het gunstigste is.
Als ik volksvertegenwoordiger zou ik ook loyaal aan mijn principes zijn in plaats van loyaal aan zo'n vaag begrip als "Nederland".
pi_46873969
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:30 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Als ik volksvertegenwoordiger zou ik ook loyaal aan mijn principes zijn in plaats van loyaal aan zo'n vaag begrip als "Nederland".
Precies, en ik wil wel eens weten wat dat concreet inhoudt, "loyaal" aan Nederland zijn.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:33:43 #63
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_46873987
quote:

[..]

Dat kan ook bij Green Peace. Daarvoor hoef je geen volksvertegenwoordiger te zijn, maar je hebt wel gelijk dat zij zonder last of ruggespraak opereren.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:34:30 #64
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46873997
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Precies, en ik wil wel eens weten wat dat concreet inhoudt, "loyaal" aan Nederland zijn.
beetje hetzelfde als vragen wat haar principes zijn met het verstevingen van de marokkaanse cultuur in nederland.
pi_46874028
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

beetje hetzelfde als vragen wat haar principes zijn met het verstevingen van de marokkaanse cultuur in nederland.
Dat moet je dan aan haar vragen.

Ik wacht nog steeds op antwoord van de TS wat betreft een definitie van "loyaal zijn" in het algemeen en van loyaal zijn aan Nederland in het bijzonder.
pi_46874029
quote:

[..]

Ik vind "principes" toch van een ander gehalte. Haar "principes" kunnen ook volledig indruisen tegen alles waar Nederland voor staat.
pi_46874051
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:36 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik vind "principes" toch van een ander gehalte. Haar "principes" kunnen ook volledig indruisen tegen alles waar Nederland voor staat.
Waar staat Nederland voor eigenlijk?
pi_46874056
quote:

[..]

'Waar Nederland voor staat' is natuurlijk nogal een loos begrip en afhankelijk van de principes en politieke ideeën van iemand. Tenminste, een SGP'er zal daar toch totaal andere gedachten over hebben dan een GroenLinkser.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:39:04 #69
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46874071
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

voor een land waar het prima toeven is als je de kansen die je in de schoot geworpen krijgt aangrijpt en er wat van wil maken.
pi_46874078
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Weet je het nog niet? Tijd voor een enkele reis zou ik zeggen.
pi_46874115
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:39 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik wacht totdat verlichte geesten het mij uitleggen. Ga je gang zou ik zeggen.
pi_46874123
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:39 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

voor een land waar het prima toeven is als je de kansen die je in de schoot geworpen krijgt aangrijpt en er wat van wil maken.
En daar is zij niet loyaal aan?
pi_46874153
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:39 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Als je de cv van Arib bekijkt, voldoet ze daar in ieder geval prima aan. Het is echter een nogal algemene stellingname waarover de meningen kunnen verschillen.
pi_46874174
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:39 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Hongarije?
pi_46874187
quote:

[..]

Dan stem je er toch niet op? Het stikt in de Tweede Kamer van politici waarvan ik vind dat hun principes volledig indruisen tegen alles waar Nederland voor staat.
pi_46874202
-edit-
Kappe met dat gespam en gebash

[ Bericht 46% gewijzigd door Sidekick op 03-03-2007 17:37:06 ]
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_46874334
Niet loyaal aan Nederland. Hoe kan ze zoiets zeggen!
pi_46874339
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:44 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Hongarije?
Euh............ liever niet, er zijn al veel teveel Hongaarse idioten die het land verneukt hebben en nog steeds bezig zijn.
pi_46874353
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:52 schreef typtypo het volgende:

[..]

"IK BEN NIET LOYAAL AAN NEDERLAND."

Hoeveel keer moet je deze zin lezen om het te begrijpen of ben je autistisch?
En irritant!

Waar houdt het volgens jou in trouwens, loyaal zijn aan Nederland?
pi_46874376
quote:

[..]

Je wilt alleen je links versus rechts gebash weer afdraaien. Het gaat niet om welke partij.

Het gaat er hier om dan een Nederlandse volksvertegenwoordiger een vreemde Monarch adviseert en daarnaast toe geeft NIET loyaal te zijn aan Nederland. Die loyaliteit heeft ze nota bene moeten zweren. Dus ze heeft haar erewoord gebroken.
pi_46874395
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En irritant!

Loyaliteit aan de Nederlandse staat, grondwet en kroon zweren is een deel van de procedure om kamerlid te worden. Die heeft ze dus met deze uitspraak verworpen!
pi_46874398
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En irritant!

Nee jij bent autist.
Ze zegt het zelf.
Dit vind ik onacceptabel voor een volksvertegenwoordiger van mijn land.

In wat voor context ook, dit zeg je niet.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_46874409
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:55 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Je wilt alleen je links versus rechts gebash weer afdraaien. Het gaat niet om welke partij.

Het gaat er hier om dan een Nederlandse volksvertegenwoordiger een vreemde Monarch adviseert en daarnaast toe geeft NIET loyaal te zijn aan Nederland. Die loyaliteit heeft ze nota bene moeten zweren. Dus ze heeft haar erewoord gebroken.
Een volksvertegenwoordiger mag geen vreemde Monarchen adviseren? Misschien doet ze het wel in het voordeel van Nederland!
pi_46874410
Kom nou, mensen. God is dood. Is er nou zoveel fantasie voor nodig om dan ook te beseffen dat "de natiestaat" ook slechts een leugen is?
pi_46874435
quote:
"Ik zweer (verklaar) dat ik, om tot lid van de Staten-Generaal te worden benoemd, rechtstreeks noch middellijk, onder welke naam of welk voorwendsel ook, enige gift of gunst heb gegeven of beloofd. Ik zweer (verklaar en beloof), dat ik, om iets in dit ambt te doen of te laten, rechtstreeks noch middellijk enige belofte heb aangenomen of zal aannemen.

Ik zweer (beloof) trouw aan de Koningin, aan het Statuut voor het Koninkrijk en aan de Grondwet. Ik zweer (beloof) dat ik de plichten die mijn ambt oplegt getrouw zal vervullen."

Wie de eed aflegt, moet vervolgens de twee voorste vingers van zijn rechterhand aaneengesloten opsteken en daarbij de woorden uitspreken: "Zo waarlijk helpe mij God almachtig"

Wie de belofte aflegt, spreekt de woorden: "Dat beloof ik".
quote:
Ik ben niet loyaal aan Nederland
pi_46874448
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:55 schreef typtypo het volgende:

[..]

Nee jij bent autist.
Ze zegt het zelf.
Dit vind ik onacceptabel voor een volksvertegenwoordiger van mijn land.

In wat voor context ook, dit zeg je niet.
Ik prijs haar voor haar uitspraken.

Ga je nog antwoorden wat dat is: "loyaal zijn aan Nederland"?
pi_46874460
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:56 schreef Dodecahedron het volgende:
Kom nou, mensen. God is dood. Is er nou zoveel fantasie voor nodig om dan ook te beseffen dat "de natiestaat" ook slechts een leugen is?
Het kalifaat dat is een leugen en gaat er nooit komen.

En als dat zo is waarom krijgen wij onze olie niet gratis van die nazi staten in het midden-oosten.
Het is tenslotte onze olie.
www.jihadwatch.org
pi_46874497
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:57 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

[..]

Wat is daar nu precies de tegenspraak volgens jou?
pi_46874498
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:55 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Loyaliteit aan de Nederlandse staat, grondwet en kroon zweren is een deel van de procedure om kamerlid te worden. Die heeft ze dus met deze uitspraak verworpen!
Zoals jij het nu uitlegt is iemand die dingen in de grondwet wil veranderen ook "niet loyaal aan de grondwet". Of iemand die het koningin buiten de regering wil zetten.
pi_46874499
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik prijs haar voor haar uitspraken.

Ga je nog antwoorden wat dat is: "loyaal zijn aan Nederland"?
Als je loyaal bent dan ben je trouw aan verplichtingen die je bent aangegaan. Ik dit geval het zweren van trouw aan de Nederlandse grondwet, staat en kroon. Toen ze kamerlid is geworden heeft ze deze belofte gedaan. Nu zegt ze iets anders, daarom kan ze in mijn ogen niet langer functioneren.
pi_46874511
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:57 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

[..]

Ik zou d'r uit haar functie ontheffen!
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:00:53 #92
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46874521
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Een volksvertegenwoordiger mag geen vreemde Monarchen adviseren? Misschien doet ze het wel in het voordeel van Nederland!
wat is het voordeel voor nederland als ze een organisatie dient die nederlandse marokkanen moet stimuleren hun marokkaanse identiteit aan te houden?
pi_46874526
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:58 schreef typtypo het volgende:

[..]

Het kalifaat dat is een leugen en gaat er nooit komen.

En als dat zo is waarom krijgen wij onze olie niet gratis van die nazi staten in het midden-oosten.
Het is tenslotte onze olie.
... eh ... wat?
pi_46874564
quote:
Behalve als je van de PVV bent, natuurlijk. Dan mag je de Grondwet aan je laars lappen
Wellicht wat off-topic. Maar er nog wel wat hiaten in de redenering die je volgt. Jij baseert je op het feit dat in artikel 1 GW staat dat 'er niet gediscrimineerd mag worden op welke grond dan ook.' Maar we weten allemaal dat er op grote schaal gediscrimineerd wordt. Winkeliers zetten acties op voor vast klanten, de overheid probeert allochtonen en bijstandstrekker aan een baan te helpen door in een vacature te eisen dat je mee doet aan een reintegratietraject, enzovoort.

Je kan dus kiezen voor een strikte interpretatie, maar dat zou onwenselijk zijn omdat dan de samenleving stil komt te liggen. Talloze initiatieven zijn namelijk gebaseerd op discriminatie, en dan inderdaad ook het voorstel van Wilders. Of je kiest voor een lossere interpretatie waardoor de grenzen opgerekt worden, maar dat dus ook er voor zorgt dat er ruimte komt voor Wilders' ideeën.

Ik ben er sterk voor dat er in een klap een eind gemaakt wordt aan de dubbele nationaliteiten. Niemand die Nederlander is mag nog een dubbele nationaliteit hebben.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:04:26 #95
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_46874602
W a l g e l i j k & v e r o n t r u s t e n d
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_46874615
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:01 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

... eh ... wat?
Volgens jou uirtspraken moeten hebben als wereldburgers evenveel recht op de olie als de mensen die er boven wonen en die dienen dus hun olie met ons te delen en waarvoor wij dus ook niks zouden hoeven betalen.
Natiestaten zijn toch verleden tijd zeg je.
Of trek je je uitspraken nu weer terug als het om de olie gaat?
www.jihadwatch.org
pi_46874624
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:00 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat is het voordeel voor nederland als ze een organisatie dient die nederlandse marokkanen moet stimuleren hun marokkaanse identiteit aan te houden?
Wie zegt dat het in het voordeel voor Nederland is als we allemaal onze identiteit opgeven?
pi_46874629
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:00 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Dat die marokkanen een goed gevoel voor eigenwaarde houden en daardoor een waardevolle aanwinst voor de samenleving kunnen zijn.

Het is maar een voorbeeldje, advies geven aan buitenlandse staatshoofden is iig geen probleem imo.
pi_46874643
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:05 schreef typtypo het volgende:

[..]

Volgens jou uirtspraken moeten hebben als wereldburgers evenveel recht op de olie als de mensen die er boven wonen en die dienen dus hun olie met ons te delen en waarvoor wij dus ook niks zouden hoeven betalen.
Natiestaten zijn toch verleden tijd zeg je.
Of trek je je uitspraken nu weer terug als het om de olie gaat?
Ik begrijp je niet. Die olie is toch van hun?

Ik ben geen communist of zo.
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2007 @ 13:07:01 #100
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46874654
Kan iemand mij uitleggen waar dit hele loyaliteitgezeik opeens vandaan komt? ... Het was nooit een issue, maar opeens moeten politici en allerlei andere mensen superloyaal zijn. Is het opgekomen nationalisme? Komt het door uitspraken door Wilders dat mensen opeens "wakker" geworden zijn? Of is het is wat ik vind, gewoon gezeik?

En waar blijft Wilders die alle geloven in twijfel trekt omdat ze loyaliteit hebben gezworen hebben aan God? Zegmaar 70% van dit kabinet.
Carpe Libertatem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')