Maar als het dan ook nog eens over dat programma gaat staat Tien toch wel heel wat sterker in haar schoenen..quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:36 schreef AgentCooper het volgende:
Naamrecht? De term 'gouden kooi' is zo algemeen van aard, dat daarop nauwelijks rechten kunnen worden geclaimd. Het is een zwak merk dat makkelijk kan worden aangevallen. Bovendien is het merkrecht maar zeer beperkt van toepassing op domeinnamen, dus ik zou 'm gewoon lekker in de lucht laten, Talpa bluft hier namelijk in stevige mate.
Eenschquote:Op donderdag 1 maart 2007 16:43 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Maar als het dan ook nog eens over dat programma gaat staat Tien toch wel heel wat sterker in haar schoenen..
Werk je bij die oplichters ofzo?quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:48 schreef AgentCooper het volgende:
Trust me, dit is meer bluf dan juridisch gelijk, en ik kan het weten. Het enige dat Talpa kan bestrijden, is eventueel het gebruik van inbreukmakend materiaal, zoals logo's, foto's en filmpjes e.d. Het domeinnaam zelf kunnen ze niet claimen en fansites die daarvan gebruikmaken kunnen ze niet verbieden, ook al hebben ze "De Gouden Kooi" als merk gedeponeerd. Zo'n deponering zegt lang niet alles en zeker niet als het een zwak merk betreft, zoals hier het geval is.
Lijkt me een niet erg logische veronderstelling, gezien mijn voorgaande posts. In dat geval zou ik hier hebben geschreven, dat Talpa het grootste gelijk van de wereld heeft.quote:
Klopt, maar juridisch bezien kunnen ze je desondanks niet aanpakken, nog los van het feit dat hun merk 'DE Gouden Kooi' is en jouw URL 'EEN Gouden Kooi' (juridisch niet hetzelfde!). Zie ook het feit dat de overheid recentelijk allerlei domeinnamen van ministers moest terugkopen (www.ministerplasterk.nl) en dat niet kon afdwingen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 17:08 schreef eengoudenkooi het volgende:
Zij hebben naam recht op het woord goudenkooi, deze komt dus ook in mijn URL voor.
Dat is nu juist waarom men termen 'smaad' en 'laster' hebben uitgevonden.quote:Op donderdag 1 maart 2007 17:02 schreef eengoudenkooi het volgende:
Wat voor rechten ik ook heb, ik heb geen zin om een juridische strijd aan te gaan, dit kost teveel tijd en geld. Ik weet wel dat ik niet de enige site zal zijn.
Enig idee waarom dit altijd al wordt gezegd over patenten en octrooien? Dit geld het zelfde voor auteursrecht en merkrecht.quote:Op donderdag 1 maart 2007 17:28 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik ga "de" "het" en "een" klaimen als mijn merknamen...
Zo maak je toch alle creativiteit enzo kapot?
Is een merknaam als 'de gouden kooi' dan ook goedkoper als een sterke naam?quote:Op donderdag 1 maart 2007 17:44 schreef AgentCooper het volgende:
Verhaal
Dus als ik een computerbedrijf wil oprichten met de naam 'Apple' en als logootje een appel pak, en vervolgens MP3spelers en computers op de markt breng met een appel als logo, mag ik dat gewoon doen zonder dat de rechter me veroordeelt omdat er merkverwarring optreedt? Immers, appel is een ontzettend zwak merk.quote:Op donderdag 1 maart 2007 17:44 schreef AgentCooper het volgende:
Je kunt in principe ieder woord als merk claimen ("eierkoek", "plaspop", "kunstgebit") en gaan rondbazuinen dat niemand die term mag gebruiken behalve met jouw toestemming. Klinkt stoer, maar is gebakken lucht, want zulke merken zijn te zwak om voor de rechter stand te houden. Hoe minder origineel en onderscheidend een merknaam, en hoe gewoner het woord of de term, hoe zwakker zo'n merk zal blijken te zijn. Maar, dat blijkt pas bij de rechter, en juist dat wordt vaak misbruikt in dit soort blufpoker.
Talpa heeft het begrip 'Gouden Kooi' niet bedacht, die bestond al. Bovendien is het samengesteld uit twee gewone woorden, namelijk Gouden en Kooi. Op een bestaand en ingeburgerd begrip dat uit gewone woorden bestaat kun je nauwelijks rechten claimen, ook niet als je er een TV programma op baseert. Daardoor is in dit geval sprake van een zwak merk.
Ter vergelijking: 'De Efteling' is een sterk merk, 'Pretpark Kaatsheuvel' is zwak. Of: een programma 'Het Laatste Nieuws' noemen. Ook zwak, want daarmee kan niemand worden verboden het domein 'hetlaatstenieuws.nl' te claimen en te gebruiken voor nieuwsberichten.
Het enige waar Talpa wel recht van spreken heeft, is bij de verdediging van de (haar) auteursrechten die rusten op de foto's, films, streams, etc. Al het andere is bluf en bangmakerij.
ah kijk... da's idd een andere insteek danquote:Op donderdag 1 maart 2007 18:16 schreef DGK_REDACTIE het volgende:
Het gaat erom dat deze site geld vroeg voor content die wij gratis aanbieden.
Apple is al zolang bezig, dat het inmiddels wel een inbreuk zou geven als je dat zou doen. Het merk is erg bekend bij het publiek, dat is ook voldoende. Datzelfde kan voor De Gouden Kooi ook gaan gelden. Relevante criteria zijn het marktaandeel van het merk, de geografische spreiding van het merk en de leeftijd van het merk. Apple is, kortom, een zeer sterk merk. Als jij dan precies hetzelfde zou gaan doen (produceren en op de markt brengen van Apple-achtige computers en MP3-spelers) als Apple, is er sprake van verwarringsgevaar. Zo'n inbreuk is verboden.quote:Op donderdag 1 maart 2007 18:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus als ik een computerbedrijf wil oprichten met de naam 'Apple' en als logootje een appel pak, en vervolgens MP3spelers en computers op de markt breng met een appel als logo, mag ik dat gewoon doen zonder dat de rechter me veroordeelt omdat er merkverwarring optreedt? Immers, appel is een ontzettend zwak merk.
Het merk is gewoon door Talpa geregistreerd: http://register.boip.int/bmbonline/details/trademark/show.do?markNumberType=REG&markNumber=632939&markID=113089
En de rechter zal gewoon oordelen dat er merkverwarring optreedt, ook al is het een zwak merk.
Zo lees je nog eens de andere kant van het verhaal.quote:Op donderdag 1 maart 2007 18:16 schreef DGK_REDACTIE het volgende:
Ja klopt, ik ben 1 keer op de site geweest, maar je moest voor een filmpje betalen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 18:16 schreef DGK_REDACTIE het volgende:
Klopt je moest daar voor filmpjes betalen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 18:16 schreef DGK_REDACTIE het volgende:
Helder; thanks voor je reactie.quote:Op donderdag 1 maart 2007 18:16 schreef DGK_REDACTIE het volgende:
Je begon zelf ook zo met een volledig beeld weer te geven hequote:Op donderdag 1 maart 2007 18:51 schreef eengoudenkooi het volgende:
@DGK_REDACTIE, als je een reactie post geef dan wel het volledige beeld weer.
Mijn vraag aan Talpa om het betaalde content te verwijderen en op die wijze verder te gaan was niet voldoende voor TALPA. Zij wilde de hele site offline ook omdat de auteurs/naam/beeld rechten werden geschonden.
Behalve de filmpjes was alles GRATIS en uieindelijk beslist de bezoeker zelf of hij of zij de beelden wilde downloaden. ( er werd duidelijk aangegeven dat aan het downloaden kosten waren verbonden)
Zo zijn er genoeg Goudenkooi fan sites te vinden die op een andere manier geld vragen, door bijv VIP member te worden etc... ook zij liften mee in het "succes" van de goudenkooi. Daar hoor je niemand over.
Maar ik snap jullie reactie wel... deze topic komt niet tengoede aan.....
Zo gaat dat, als enkelen slechts één kant van het verhaal laten zien (dat van jouw site) zal Tien een even gekleurde reactie geven. Het is aan de gebruikers van dit forum om uit de berichtgeving het vermoeden te destilleren dat de waarheid wel in het midden zal liggen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 18:51 schreef eengoudenkooi het volgende:
Mijn vraag aan Talpa om het betaalde content te verwijderen en op die wijze verder te gaan was niet voldoende voor TALPA. Zij wilde de hele site offline ook omdat de auteurs/naam/beeld rechten werden geschonden.
Behalve de filmpjes was alles GRATIS en uieindelijk beslist de bezoeker zelf of hij of zij de beelden wilde downloaden. ( er werd duidelijk aangegeven dat aan het downloaden kosten waren verbonden)
Zo zijn er genoeg Goudenkooi fan sites te vinden die op een andere manier geld vragen, door bijv VIP member te worden etc... ook zij liften mee in het "succes" van de goudenkooi. Daar hoor je niemand over.
Ik kan me voorstellen dat als je zonder toestemming geld probeert te halen uit een product van talpa, dat ze niet meebuigend zijn als je je site wil doorzetten.quote:Op donderdag 1 maart 2007 18:59 schreef Roy_vdm het volgende:
[..]
Zo gaat dat, als enkelen slechts één kant van het verhaal laten zien (dat van jouw site) zal Tien een even gekleurde reactie geven. Het is aan de gebruikers van dit forum om uit de berichtgeving het vermoeden te destilleren dat de waarheid wel in het midden zal liggen.
Jij vraagt geld voor content die van ons is. Dat is strafpaar, punt! Tevens laat je mensen geld betalen voor een meet en greet met Nena die helemaal niet bestaat. Dat soort dingen vinden wij verwerpelijk.quote:Op donderdag 1 maart 2007 18:51 schreef eengoudenkooi het volgende:
quote:
Naast dat het (licht) strafbaar is maakt het inbreuk op de (privaatrechtelijke) rechten van Tien. Puur feitelijk gezien mag je blij zijn als Tien geen aangifte heeft gedaan.quote:Op donderdag 1 maart 2007 19:07 schreef DGK_REDACTIE het volgende:
[..]
Jij vraagt geld voor content die van ons is. Dat is strafpaar, punt! Tevens laat je mensen geld betalen voor een meet en greet met Nena die helemaal niet bestaat. Dat soort dingen vinden wij verwerpelijk.
Ik denk dat Nena een contract heeft dat ze de komende tijd alleen promotionele dingen doet met toestemming of via Talpa/tien....quote:Op donderdag 1 maart 2007 19:10 schreef eengoudenkooi het volgende:
DGK_REDACTIE, Graag wil ik dat je contact met mij opneemt! Wij hebben wel afspraken lopen met Nena en Lesley etc.
Als je geen contact opneemt zal ik morgen bellen met Talpa omtrent deze uitspraak, dit is mij in het kwade daglicht stellen terwijl jou bewering niet juist is! Smaad noemen ze dat!
Het mag dan wel jouw topic zijn, maar het forum is van danny. Dokken dus!quote:Op donderdag 1 maart 2007 19:19 schreef Hollandfever het volgende:
Owhja...eengoudenkooi...graag zou ik je om een kleine bijdrage willen vragen voor het feit dat je de discussie kan aangaan met DGK.
![]()
ik zag 'toevallig'quote:Op donderdag 1 maart 2007 19:10 schreef eengoudenkooi het volgende:
DGK_REDACTIE, Graag wil ik dat je contact met mij opneemt! Wij hebben wel afspraken lopen met Nena en Lesley etc.
Als je geen contact opneemt zal ik morgen bellen met Talpa omtrent deze uitspraak, dit is mij in het kwade daglicht stellen terwijl jou bewering niet juist is! Smaad noemen ze dat!
sorryquote:Op donderdag 1 maart 2007 20:04 schreef maikel112 het volgende:
balen die stuurde 5000 bezoekers p/maand door naar mij
Moeilijk he, begrijpend lezenquote:Op donderdag 1 maart 2007 21:38 schreef fruitig het volgende:
Ben ik nu de enige die niks begrijpt van het gekissebis tussen een goudenkooi en DGK-redactie?
Wie zijn deze ( heren?) in vredesnaam?
Bedankt....het zou nog aardiger zijn geweest zonder de eerste, neerbuigende, regel.quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:45 schreef freiss het volgende:
[..]
Moeilijk he, begrijpend lezen
eengoudenkooi komt dus van http://www.eengoudenkooi.nl, de site in kwestie en DGK_REDACTIE komt van, zeer verrassend, de redactie van De Gouden Kooi/Tien.
Het leek mij al voor zich spreken eigenlijk.quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:47 schreef fruitig het volgende:
[..]
Bedankt....het zou nog aardiger zijn geweest zonder de eerste, neerbuigende, regel.
![]()
Dat begrijp ik! Maar voor mij was het dus niet zo duidelijk.quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:48 schreef freiss het volgende:
[..]
Het leek mij al voor zich spreken eigenlijk.
Waar de fuck heb je het over?quote:Op donderdag 1 maart 2007 22:02 schreef fruitig het volgende:
Maar nu weer terug naar het gekissebis. (De gouden kooi wordtop deze manier toch nog leuk en dat zelfs nog gratis!) Ga jij -gouden kooi- morgen nu boos Talpa bellen?
En jij GDK-redactie, ben jij niet bang dat jij in het ongewisse bent gelaten wat betreft de afspraken die de directie heeft gemaakt met derde?
Als ik jou was zou ik ze morgen ook nog even bellen hoor! ( of heb je een 40-urige werkweek en ben je er zo wie zo?)
Ik denk dat die gozer die vriend van Brain was die net in het huis was.Die Dweep was net zo dom aan het nuilen!quote:
Dus vandaar dat er de laatste tijd een stel idioten bijgekomen zijn, die komen nu allemaal hier naar toequote:Op donderdag 1 maart 2007 16:59 schreef smoekie het volgende:
Ook op de site van DGK kun je zelf niets meer posten, alles van de afgelopen tijd is verwijderd en de mogelijkheid om reacties op nieuwsberichten te plaatsen is er ook niet meer.
Hoezo treurig?
Idd goede actiequote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:24 schreef DaanDobber het volgende:
Ik vind het terecht dat er een stop is gezet voor 'eengoudenkooi.nl'. Waarom? Nou, voor secties van hun site moest je betalen. Je kan het natuurlijk niet maken dat je het product van Talpa gaat verkopen.
Als je dit topic gelezen had dan had je kunnen weten dat je ongelijk hebtquote:Op vrijdag 2 maart 2007 00:11 schreef paddy het volgende:
Er is volgens mij al sinds 2003 een soort wetenschap forum op internet met dezelfde naam "De gouden Kooi" Dus alleenrecht heeft tien volgens mij niet.
quote:01 Inschrijvingsnummer
0632939
Nummer en dagtekening (dag en uur) van het depot
0918165 22-06-1998 , 14.50
02 Vervaldatum
22-06-2008
03 Naam van de houder
Talpa TV B.V.
De Gouden Kooi formule was destijds "te hard" vond men, en dus hebben ze het in de ijskast gezet en de softere BB ontwikkeld.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 23:19 schreef itsme het volgende:
zo 1998 al.
Met andere woorden, er was bij Apple geen verwarringsgevaar. Dat zeg ik, Gamma.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 00:18 schreef RSie het volgende:
Het gaat om de naam in combinatie met de content.
laatst is er een grote rechtzaak geweest van Apple (van de Ipod) tegen Apple (de platenmaatschappij) omdat ze beide in een ander gebied opereren mochten beide partijen de naam aanhouden.
Aangezien de naam Gouden Kooi door Tien gedeponeerd is in combinatie met livestreams etc. ligt het recht bij hun om iedereen die daar op een soortgelijke manier gebruik van maakt uit de lucht te (laten) halen.
ook liggen er rechten op de beelden,.. die mag je dus ook echt alleen gebruiken met toestemming van Tien. heb je geen toestemming,.. kan Tien je ten alle tijden voor het gerecht dagen!
Mwah, in dit geval waardeer ik het wel dat de redactie ff duidelijkheid heeft verschaft, als dat niet gebeurd was dan had die eengoudenkooi figuur al een heldenstatus gehad met al die complottheorieen hier.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 00:30 schreef Cyan het volgende:
![]()
Een redactielid en een of andere eigenaar van een website vechten hun kwestie op Fok uit. Niveautje Brian!
Mee eens.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, in dit geval waardeer ik het wel dat de redactie ff duidelijkheid heeft verschaft, als dat niet gebeurd was dan had die eengoudenkooi figuur al een heldenstatus gehad met al die complottheorieen hier.
Ja en dadelijk is dat weer een complot zekerquote:Op zondag 4 maart 2007 21:54 schreef Maanvis het volgende:
"het gouden kooi" en als webmaster Brian. Toevallig!
You could have fooled us.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:00 schreef hetgoudenkooi het volgende:
...Volgens bijde dames...
...ik vindt...
Mvg Brian webmaster www.hetgoudenkooi.nl
Precies! Zo kan ik het wel begrijpen. Ze proberen gewoon geld te verdienen over de rug van Talpa.quote:Op donderdag 1 maart 2007 18:16 schreef DGK_REDACTIE het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |