abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 1 maart 2007 @ 18:58:07 #151
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46816498
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 12:33 schreef SCH het volgende:
Gisteravond bij Nova wilde Geert geen antwoord geven op de vraag of zijn vrouw die Hongaarse is ook een dubbele nationaliteit heeft. Daaruit zou je voorzichtig de conclusie kunnen trekken dat ze die dus wel heeft, anders zou hij toch gewoon nee kunnen zeggen?

Wel erg hypocriet van Geertje om hier geen antwoord op te geven en ronduit hilarisch als het echt zo zou zijn
Wat ben je ook een sneue kerel. Heeft zij een funktie in de publieke en bestuurlijke sector? Relevantie van deze vraag? Wilders was in hetzelfde NOVA ook zeer stellig, hij beoordeelt iedereen hetzelfde.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_46816559
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 18:55 schreef du_ke het volgende:
Dat was de vraag toch neit?
Dat was het wel en milagro pakte het perfect op.
pi_46816701
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 18:55 schreef du_ke het volgende:
Dat was de vraag toch neit?
jawel, andere behandeling.

sommigen, gelukkig niet allen, wensen anders behandeld te worden op basis van geloof.
dus daar hebben ze ons niet voor nodig, om anders behandeld te worden, dat kunnen ze prima zelf, door het te eisen, of proberen te eisen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 1 maart 2007 @ 19:04:23 #154
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46816733
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 17:52 schreef SCH het volgende:
Volgens Wilders is het juist van groot belang.
O, zit zijn vrouw dan ook in het kabinet....
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 1 maart 2007 @ 22:26:42 #155
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_46825321
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 19:04 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

O, zit zijn vrouw dan ook in het kabinet....
dat maakt toch niet uit? Wilders zegt toch dat hij iedereen eerlijk en gelijk daarin behandeld?
of toch niet?

Volgens jouw redenatie heeft het dus alleen betrekking op albayrak en aboutaleb. Andere mensen met een dubbel paspoort zo hoog in de politiek zijn er niet. Beetje raar als Wilders zegt dat het voor iedereen geldt. Plus dat alle reacties dat alle marokanen en Turken hun paspoort moeten inleveren zinloos is aangezien die net zo min op een hoge positie in de politiek zitten als de vrouw avn Wilders.

[ Bericht 26% gewijzigd door One_of_the_few op 01-03-2007 23:16:52 ]
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_46826991
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 18:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wat ben je ook een sneue kerel. Heeft zij een funktie in de publieke en bestuurlijke sector? Relevantie van deze vraag? Wilders was in hetzelfde NOVA ook zeer stellig, hij beoordeelt iedereen hetzelfde.
Waarom wilde hij dan geen antwoord geven op de vraag over zijn vrouw. Hij had toch simpel kunnen zeggen: zij heeft haar Hongaarse paspoort meteen ingeleverd. Of ze een publieke of bestuurlijke functie heeft is helemaal niet relevant. Wilders vindt dat mensen geen dubbele nationaliteit moeten willen hebben onder andere omdat ze daarmee geen keuze zouden maken. Het is zeer relevant om te weten of hij getrouwd is met iemand die die keuze gemaakt heeft.
  donderdag 1 maart 2007 @ 23:08:01 #157
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_46827261
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 23:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom wilde hij dan geen antwoord geven op de vraag over zijn vrouw. Hij had toch simpel kunnen zeggen: zij heeft haar Hongaarse paspoort meteen ingeleverd. Of ze een publieke of bestuurlijke functie heeft is helemaal niet relevant. Wilders vindt dat mensen geen dubbele nationaliteit moeten willen hebben onder andere omdat ze daarmee geen keuze zouden maken. Het is zeer relevant om te weten of hij getrouwd is met iemand die die keuze gemaakt heeft.
he. niet zo consequent zijn he.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_46827380
Het valt me weer op hoe inconsequent veel van die (semi) Wilders aanhangers zijn. Als iets soortgelijks bij bv. Wouter Bos zou gebeuren, dan waren de rapen gaar.
  donderdag 1 maart 2007 @ 23:12:25 #159
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46827490
Als nu 100% zeker zou weten dat de vrouw van Wilders een dubbele nationaliteit zou hebben, dan zou je wellicht een klein puntje hebben gehad. Nu echter heb je helemaal niks, behalve een belachelijk topic.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 1 maart 2007 @ 23:14:56 #160
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_46827591
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 23:12 schreef Lemmeb het volgende:
Als nu 100% zeker zou weten dat de vrouw van Wilders een dubbele nationaliteit zou hebben, dan zou je wellicht een klein puntje hebben gehad. Nu echter heb je helemaal niks, behalve een belachelijk topic.
ik denk dat het hem gaat om de vele reacties over dat de vrouw van Wilders niet in het kabinet zou zitten en dat het daarom geen punt zou zijn.
Zie oa. de reactie van Martijn_77. Terwijl Wilders zelf gezegd heeft dat het voorstel voor iedereen geldt. Dus niet alleen voor mensen hoog in de politiek.
And that is the news.''
pi_46827822
quote:

[..]

Precies, het hebben van een dubbele nationaliteit zou integratie en loyaliteit naar het "gast" land in de weg staan, dat ging al vooraf aan de hele discussie omtrent A&A. Vraag me dan ook af waarom Wilders zo spastisch reageert en enkele users hier ook. Dezelfde users die geen enkele moeite hebben om BN'ers van hypocritie te beschuldigen omdat ze in een Mercedes rijden terwijl ze voor een beter milieu zijn.

Punt is dat het Wilders helemaal niet om 2 paspoorten te doen is, het gaat hem om moslims en hoe die zo snel mogelijk uit dit land vertrekken. Het is ook lastig discussie voeren als er een verborgen agenda (nou ja, verborgen) gehanteerd wordt.
pi_46827956
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 23:12 schreef Lemmeb het volgende:
Als ze geen 2 papoorten zou hebben, dan zou Wilders het juist aanvoeren van "kijk, zo hoort het!". Al zou ze 10 paspoorten hebben, mij boeit het niet, het is echter Wilders die er een punt van maakt.
  donderdag 1 maart 2007 @ 23:23:03 #163
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_46827961
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 23:19 schreef gelly het volgende:

[..]

Precies, het hebben van een dubbele nationaliteit zou integratie en loyaliteit naar het "gast" land in de weg staan, dat ging al vooraf aan de hele discussie omtrent A&A. Vraag me dan ook af waarom Wilders zo spastisch reageert en enkele users hier ook. Dezelfde users die geen enkele moeite hebben om BN'ers van hypocritie te beschuldigen omdat ze in een Mercedes rijden terwijl ze voor een beter milieu zijn.

Punt is dat het Wilders helemaal niet om 2 paspoorten te doen is, het gaat hem om moslims en hoe die zo snel mogelijk uit dit land vertrekken. Het is ook lastig discussie voeren als er een verborgen agenda (nou ja, verborgen) gehanteerd wordt.
Het debat over de dubbele nationaliteit is, geloof ik, al in 2004 is geagendeerd.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_46828011
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 23:23 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het debat over de dubbele nationaliteit is, geloof ik, al in 2004 is geagendeerd.
Inderdaad, toen integratie nog een hot item was.
  † In Memoriam † donderdag 1 maart 2007 @ 23:28:05 #165
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46828171
quote:

[..]

Wilders is daar zeer duidelijk in, mensen met een bestuursfunktie in de publieke politieke sector mogen van hem de schijn van belangenverstrengeling niet wekken. Jij maakt er je eigen lulverhaal van en doet net alsof Wilders jouw lulverhaal vertelt.
  donderdag 1 maart 2007 @ 23:35:17 #166
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46828485
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 23:22 schreef gelly het volgende:

[..]

Als ze geen 2 papoorten zou hebben, dan zou Wilders het juist aanvoeren van "kijk, zo hoort het!". Al zou ze 10 paspoorten hebben, mij boeit het niet, het is echter Wilders die er een punt van maakt.
Toon jij nu eerst maar eens aan dat ze twee paspoorten heeft, dan praten we verder.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 1 maart 2007 @ 23:36:31 #167
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_46828534
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 23:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wilders is daar zeer duidelijk in, mensen met een bestuursfunktie in de publieke politieke sector mogen van hem de schijn van belangenverstrengeling niet wekken. Jij maakt er je eigen lulverhaal van en doet net alsof Wilders jouw lulverhaal vertelt.
da's nu de Paul de Leeuw van Fok!
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_46828650
quote:

[..]

Wilders is daar zeer duidelijk in, mensen met een bestuursfunktie in de publieke politieke sector mogen van hem de schijn van belangenverstrengeling niet wekken.
En dat is niet toevallig omdat het moslims betreft ? Zijn er naast nationaliteit of afkomst niet talloze andere vormen van relatie tot een onderwerp waardoor er belangenverstrengeling kan optreden ? Is het niet gewoon zinloze symboolpolitiek ? Zijn de voorstanders van een verbod niet eigenlijk gewoon erg naïef ? Kunnen we niet beter pas optreden als er aanzwijzingen zijn van belangenverstrengeling, op welk vlak dan ook ? Zomaar een paar vragen...
pi_46828700
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 23:35 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Toon jij nu eerst maar eens aan dat ze twee paspoorten heeft, dan praten we verder.
Het zal mij aan m'n reet roesten, ik vind de hele discussie onzinnig.
  † In Memoriam † donderdag 1 maart 2007 @ 23:42:08 #170
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46828802
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 23:38 schreef gelly het volgende:

[..]

En dat is niet toevallig omdat het moslims betreft ? Zijn er naast nationaliteit of afkomst niet talloze andere vormen van relatie tot een onderwerp waardoor er belangenverstrengeling kan optreden ? Is het niet gewoon zinloze symboolpolitiek ? Zijn de voorstanders van een verbod niet eigenlijk gewoon erg naïef ? Kunnen we niet beter pas optreden als er aanzwijzingen zijn van belangenverstrengeling, op welk vlak dan ook ? Zomaar een paar vragen...
Hoe jij het interpreteert is jouw probleem, Wilders was gisterenavond zeer helder en stellig in NOVA. Ook voor jou geldt dat je graag ziet dat jouw fantasie door Wilders wordt uitgesproken.
Persoonlijk zou die van mij overigens best prioriteit mogen geven aan anti-islamisering.
pi_46835379
quote:

[..]

Ik snap nog steeds niet dat je een Lewinsky-Clinton topic aanmmaakt. Wat gaat het privéleven van politici het publiek aan, geil jij op sigaren ofzo? Straks jank je nog over zijn neukgedrag.
pi_46836004
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 07:33 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik snap nog steeds niet dat je een Lewinsky-Clinton topic aanmmaakt. Wat gaat het privéleven van politici het publiek aan, geil jij op sigaren ofzo? Straks jank je nog over zijn neukgedrag.
Ik denk dat je niet helemaal begrijpt waar het hier omgaat. Het is Wilders zelf die wil ingrijpen in het priveleven van honderdduizenden mensen door ze te dwingen een van beide paspoorten in te leveren. Dus zal hij zelf ook met de billen bloot moeten.
pi_46836030
quote:

[..]

Wilders is daar zeer duidelijk in, mensen met een bestuursfunktie in de publieke politieke sector mogen van hem de schijn van belangenverstrengeling niet wekken.
Ik kan wel blijven herhalen dat dit niet het enige is en dat het Wilders om de voltallige groep mensen met een dubbel paspoort gaat. Die moeten een keuze maken. Ik ben benieuwd of zijn eigen vrouw die keuze al heeft gemaakt.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 08:59:38 #174
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_46836226
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 08:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik denk dat je niet helemaal begrijpt waar het hier omgaat. Het is Wilders zelf die wil ingrijpen in het priveleven van honderdduizenden mensen door ze te dwingen een van beide paspoorten in te leveren. Dus zal hij zelf ook met de billen bloot moeten.
Er zijn meerdere partijen naast de PVV die de regelgeving over dubbele nationaliteiten willen herzien.
Die ook allemaal doorlichten?
pi_46836262
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 08:59 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Er zijn meerdere partijen naast de PVV die de regelgeving over dubbele nationaliteiten willen herzien.
Die ook allemaal doorlichten?
Daar is gisteren al mee begonnen met de vraag over oud VVD-kamerlid Orgu dat tot voor kort nog in de kamer zat en een dubbel paspoort heeft. Rutte zwalkte daar behendig om heen en wilde er geen vragen over beantwoorden.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 09:08:39 #176
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_46836425
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 09:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar is gisteren al mee begonnen met de vraag over oud VVD-kamerlid Orgu dat tot voor kort nog in de kamer zat en een dubbel paspoort heeft. Rutte zwalkte daar behendig om heen en wilde er geen vragen over beantwoorden.
Dat was slechts een speldeprikje, maar wie volgt? Het CDA? De Christenunie? De SP?
pi_46836554
Het persoonlijke is politiek, maar zolang Wilders niet Wilders-zijn-vrouw is, en Wilders niet ZELF twee nationaliteiten heeft, is het oneigenlijk om Wilders de maat te nemen via z'n vrouw. Tenzij Wilders natuurlijk bepleit dat vrouwen geen zeggenschap hebben, maar dat hun wettig echtgenoot over diens belangen gaat.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46836659
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 09:15 schreef sigme het volgende:
Het persoonlijke is politiek, maar zolang Wilders niet Wilders-zijn-vrouw is, en Wilders niet ZELF twee nationaliteiten heeft, is het oneigenlijk om Wilders de maat te nemen via z'n vrouw.
Oneigenlijk nog wel
  vrijdag 2 maart 2007 @ 09:23:21 #179
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_46836682
In dit geval wordt gepropageerd dat de media de reikwijdte van het recht op privacy van politici bepalen.
Daar ben ik het niet mee eens.
pi_46836711
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 09:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Oneigenlijk nog wel
Ja. Je doet of je Wilders de maat neemt. Maar je gebruikt daarvoor iemand anders. Wilders zuiverheid meten aan zijn vrouw, dat is net zo 'eigenlijk' als Wilders zuiverheid meten aan diens buurman. Of z'n oma. Of aan mensen met geblondeerd haar. Limbo's. Mavo-klantjes. Etc.
Het is NIET Wilders meten aan.. Wilders.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46836762
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 09:24 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja. Je doet of je Wilders de maat neemt. Maar je gebruikt daarvoor iemand anders. Wilders zuiverheid meten aan zijn vrouw, dat is net zo 'eigenlijk' als Wilders zuiverheid meten aan diens buurman. Of z'n oma. Of aan mensen met geblondeerd haar. Limbo's. Mavo-klantjes. Etc.
Het is NIET Wilders meten aan.. Wilders.
Zou Wilders niet een iets andere relatie hebben met zijn eigen vrouw dan met mensen met geblondeerd in het algemeen. Kom op sigme, je snapt best waar het hier over gaat. Het is behoorlijk relevant als een politicus die hier zo'n punt van maakt, en er mensen ook echt persoonlijk op aanspreekt, het in zijn prive-situatie wellicht ook niet geregeld heeft, er in ieder geval verhullend over doet.
pi_46837017
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 09:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Zou Wilders niet een iets andere relatie hebben met zijn eigen vrouw dan met mensen met geblondeerd in het algemeen. Kom op sigme, je snapt best waar het hier over gaat. Het is behoorlijk relevant als een politicus die hier zo'n punt van maakt, en er mensen ook echt persoonlijk op aanspreekt, het in zijn prive-situatie wellicht ook niet geregeld heeft, er in ieder geval verhullend over doet.
Ik snap best dat het heel verleidelijk is een politicus om de oren te slaan met handelingen van zijn eigen vrouw, kinderen, ouders en andere nabije personen. Maar dat maakt het nog niet eigelijk, alleen verleidelijk.

Als Rouvoets vrouw van God los raakt; gaat hoeren en snoeren, dan wordt Rouvoet daar niet 'hypocriet' van. En evenmin wordt Wilders het door zijn vrouw.
pi_46837067
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 09:38 schreef sigme het volgende:

Als Rouvoets vrouw van God los raakt; gaat hoeren en snoeren, dan wordt Rouvoet daar niet 'hypocriet' van. En evenmin wordt Wilders het door zijn vrouw.
Als de vrouw van Rouvoet achter het raam op de wallen blijkt te zitten, is dat ook nieuws en als blijkt dat Rouvoet dat verzwijgt of ontkent, is dat ook nieuws en zegt dat ook iets over Rouvoet natuurlijk.

Het is in mijn ogen relevant en ik ben benieuwd of het muisje nog een staartje krijgt
pi_46837080
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 09:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Als de vrouw van Rouvoet achter het raam op de wallen blijkt te zitten, is dat ook nieuws en als blijkt dat Rouvoet dat verzwijgt of ontkent, is dat ook nieuws en zegt dat ook iets over Rouvoet natuurlijk.

Het is in mijn ogen relevant en ik ben benieuwd of het muisje nog een staartje krijgt
Riooljournalistiek .
pi_46837107
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 09:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Riooljournalistiek .
pi_46838050
vragen jullie niet zich af waarom wilders dat nu pas zoiets deed, terwijl er eerder andere minister al in de kamer zat die ook dubbel nationaal had.
Wilders zit nu aan 2 minister bezig wegpesten.

ik ben wel benieuwd wat zijn vrouw ervan vindt.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  vrijdag 2 maart 2007 @ 10:26:28 #187
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46838109
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 10:24 schreef Captain_Ghost het volgende:
vragen jullie niet zich af waarom wilders dat nu pas zoiets deed, terwijl er eerder andere minister al in de kamer zat die ook dubbel nationaal had.
Ministers zitten niet in de kamer. En wie dan? En doe iets aan je Nederlands
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_46838302
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 10:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ministers zitten niet in de kamer. En wie dan? En doe iets aan je Nederlands
off topic:
ik weet het.
Mijn nederlands is oerslecht. (ben geen buitenlander sorry)
ik probeer elke keer zijn best doen..

ontopic:
ik weet niet meer wie het was.
Maar er zaten wel eerder iemand met dubbel in de kamer.
meen ik
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:05:28 #189
3542 Gia
User under construction
pi_46842983
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 12:33 schreef SCH het volgende:
Gisteravond bij Nova wilde Geert geen antwoord geven op de vraag of zijn vrouw die Hongaarse is ook een dubbele nationaliteit heeft. Daaruit zou je voorzichtig de conclusie kunnen trekken dat ze die dus wel heeft, anders zou hij toch gewoon nee kunnen zeggen?

Wel erg hypocriet van Geertje om hier geen antwoord op te geven en ronduit hilarisch als het echt zo zou zijn
Er zijn twee manieren om een dubbele nationaliteit te verkrijgen.
1 bij een gemengd huwelijk, wat m.i. ook zo moet blijven
2 bij naturalisatie terwijl je de oude niet op kunt geven door de wetgeving in het land van herkomst, waarbij ik vind dat die dan maar een verblijfsvergunning moeten krijgen.

Als de vrouw van Wilders 2 paspoorten heeft, is dat geheel terecht dus. Aangezien regel 1 voor iedereen geldt en regel 2 alleen voor een x-aantal landen.
pi_46843093
Ook door geboren te worden kan je gewoon een dubbele nationaliteit krijgen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:13:05 #191
3542 Gia
User under construction
pi_46843220
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:09 schreef du_ke het volgende:
Ja, als je ouders uit verschillende landen komen.

Vind ik ook volledig terecht.

Immers, de liefde kan overgaan en dan heeft de Hongaarse vrouw hier niemand meer en zal liefst met haar kindjes naar huis willen, naar haar familie. En dat moet mogelijk blijven.

Echter ook in dit geval vind ik weer dat de derde generatie, dus de kleinkinderen, maar weer één nationaliteit mogen hebben.
pi_46843260
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:09 schreef du_ke het volgende:
't Zou verbóden moeten worden !
pi_46843404
Het schijnt heel lastig te zijn om van een andere nationaliteit af te komen. Gisternacht op de radio een man wiens opa in WO1 naar Den Haag was gegaan en daar kinderen had gekregen waar hij weer een kind van was (die man kreeg dus al 2 nationaliteiten bij geboorte) maar hij wou enkel Nederlander zijn. Ging in dienst en zou daarmee z'n Belgische nationaliteit kwijt moeten raken maar dat lukte niet. Bij het aangeven van z'n kind werd gevraagd of die NL of BE moest worden. Werd NL maar zelfs bij de aangifte van z'n kleinkind (die dus al 4 generaties ofzo hagenees is..) werd het weer gevraagd.of die NL of BE moest worden.

Het is dus verdomde lastig om van een in je schoot geworpen nationaliteit af te komen..
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:31:08 #194
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_46843828
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:18 schreef du_ke het volgende:
Het schijnt heel lastig te zijn om van een andere nationaliteit af te komen. Gisternacht op de radio een man wiens opa in WO1 naar Den Haag was gegaan en daar kinderen had gekregen waar hij weer een kind van was (die man kreeg dus al 2 nationaliteiten bij geboorte) maar hij wou enkel Nederlander zijn. Ging in dienst en zou daarmee z'n Belgische nationaliteit kwijt moeten raken maar dat lukte niet. Bij het aangeven van z'n kind werd gevraagd of die NL of BE moest worden. Werd NL maar zelfs bij de aangifte van z'n kleinkind (die dus al 4 generaties ofzo hagenees is..) werd het weer gevraagd.of die NL of BE moest worden.

Het is dus verdomde lastig om van een in je schoot geworpen nationaliteit af te komen..
De keuze zou dan ook meer bij het individu dan bij de staat moeten liggen.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:32:16 #195
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_46843870
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:18 schreef du_ke het volgende:

dat verhaal hoorde ik ook vannacht

Vreemd ja. Maakt goed duidelijk dat het een stuk complexer is dan een loyaliteitskwestie.
And that is the news.''
pi_46843877
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:31 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De keuze zou dan ook meer bij het individu dan bij de staat moeten liggen.
Ja maar als het individueen nu al niet lukt om er af te komen hoe zie je je dat dan voor je?
pi_46843907
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:32 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

dat verhaal hoorde ik ook vannacht

Vreemd ja. Maakt goed duidelijk dat het een stuk complexer is dan een loyaliteitskwestie.
En laatst in de krant een man uit G-B die hier al 20 jaar geleden is genaturaliseerd maar in de gemeentelijke administratie (ondanks een aantal verhuizingen) ook maar niet van z'n nationaliteit afkomt .
pi_46847735
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Er zijn twee manieren om een dubbele nationaliteit te verkrijgen.
1 bij een gemengd huwelijk, wat m.i. ook zo moet blijven
2 bij naturalisatie terwijl je de oude niet op kunt geven door de wetgeving in het land van herkomst, waarbij ik vind dat die dan maar een verblijfsvergunning moeten krijgen.

Als de vrouw van Wilders 2 paspoorten heeft, is dat geheel terecht dus. Aangezien regel 1 voor iedereen geldt en regel 2 alleen voor een x-aantal landen.
Is fijn voor je maar Geert vindt dat niet en daar gaat het om!
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:19:33 #199
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46847851
3. Als je Nederlandse ouders hebt kun je het Nederlands paspoort aanvragen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:20:26 #200
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46847891
En eigenlijk zou je als punt 4 het ook op de kermis moeten kunnen winnen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')