Sorry, maar WHAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHHA!quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat ontzettend kinderachtig weer. Je geeft er blijk van de discussie nauwelijks te kennen maar wel weer zo hoog van de toren blazen![]()
![]()
Door zijn *opstelling en handelen* tegen hem te gebruiken, is toch confronterend?quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:15 schreef Chewie het volgende:
[..]
Op deze manier confronteer je hem er niet echt mee, wat Nova deed was op precies hetzelfde oppervlakkige niveau als Wilders.
Aboutaleb, na Ali B de grootste knuffelmarokkaan en Albayrak, staatssecretaris voor genocideontkenning, zijn idd geen publieke personen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:42 schreef SCH het volgende:
Dat zijn al die mensen waar Wilders het over heeft toch ook niet?
Jij snapt de discussie ook al niet? Jeetje wat triest.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:46 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Aboutaleb, na Ali B de grootste knuffelmarokkaan en Albayrak, staatssecretaris voor genocideontkenning, zijn idd geen publieke personen.![]()
Wat is daar grappig aan?quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sorry, maar WHAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHHA!
Nu snappen we het niet.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:43 schreef SCH het volgende:
Nee, het is juist heel fundamenteel als je de discussie volgt! Maar dan moet je de discussie wel volgen en snappen en niet zoals Chewie en milagro denken dat het alleen om bewindslieden gaat.
En wat stond er in het verkiezingsprogram van CDA en CU?quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:47 schreef SCH het volgende:
Jij snapt de discussie ook al niet? Jeetje wat triest.![]()
Wilders wil dat iedereen zijn dubbele nationaliteit inlevert. IEDEREEN. En Rutte wil dat ook trouwens. Wat snap je daar niet aan???
Wilders vind dat geen excuus bij Aboutaleb. Dan moet hij maar staatssecretaris worden in Marokko, zegt hij. Ik geloof dat Wilders ook wel eens heeft gezegd dat wanneer iemand zijn nationaliteit niet kan opgeven, diegene dan gewoon geen Nederlandse nationaliteit moet krijgen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:16 schreef milagro het volgende:
ms niet, en dan is er geen sprake van hypocrisie, en moet ook zij dus wachten tot er een regeling komt waar mensen, ondanks wat het moederland gebiedt, toch afstand kunnen doen van dat paspoort.
Hier ben ik he trouwens niet mee eens.quote:mocht nu blijken dat mevrouw Wilders een dubbel paspoort heeft, afstand kán doen, maar niet wil, en WIlders daar achter staat, ja dán is hij hypocriet bezig.
In de publieke sector hoef je ook geen nationaliteit op te geven.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:50 schreef PJORourke het volgende:
Als dat wet wordt, en zijn vrouw heeft inderdaad een dubbel paspoort, dan zal zij er eentje moeten inleveren ja. Maar nu hoeft dat niet, want zij werkt naar mijn weten niet in de publieke sector.
Je snapt het toch ook niet? Je begint steeds maar over Albayrak terwijl het voor Wilders om alle mensen met een dubbel paspoort gaat.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:48 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nu snappen we het niet.SCH-verbaggeringsalarm slaat op rood.
Oh wacht - dus Wilders maakt daar een heel belangrijk punt van maar ondertussen zou hij er geen enkel probleem mee hebben als het thuis anders is. Dat klopt niet, dat snap zelfs jij wel lijkt me.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:50 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En wat stond er in het verkiezingsprogram van CDA en CU?
Als dat wet wordt, en zijn vrouw heeft inderdaad een dubbel paspoort, dan zal zij er eentje moeten inleveren ja. Maar nu hoeft dat niet, want zij werkt naar mijn weten niet in de publieke sector.
Ik was in de veronderstelling dat Wilders vindt, dat bewindslieden en Kamerleden geen dubbele nationaliteit mogen hebben, om belangenverstrengeling te voorkomen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zijn al die mensen waar Wilders het over heeft toch ook niet?
Hij vindt dat het voor iedereen geldt maar hij kan niet tegen iedereen een motie van wantrouwen indienen, dat kan wel bij bewindslieden. Maar hij vindt dat in de wet geregeld moet worden dat niemand een dubbel paspoort heeft. Dat roept hij al jaren en ik vind dat niet eens zo'n gek punt.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:59 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik was in de veronderstelling dat Wilders vindt, dat bewindslieden en Kamerleden geen dubbele nationaliteit mogen hebben, om belangenverstrengeling te voorkomen.
Stond in de Volkskrant, nota bene.
Hoe kom je daarbij? Op dit moment gaat de discussie alleen over deze 2 bewindsvoerders (ook in Nova) en dus is de situatie van zijn vrouw op dit moment niet relevant.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Je snapt het toch ook niet? Je begint steeds maar over Albayrak terwijl het voor Wilders om alle mensen met een dubbel paspoort gaat.
Zijn opvatting hieromtrent wordt toch breed gedragen binnen de Tweede Kamer. Het CDA, de VVD en de Christenunie hebben zich ook in soortgelijke bewoordingen uitgelaten over de dubbele nationaliteit binnen Nederland.quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij vindt dat het voor iedereen geldt maar hij kan niet tegen iedereen een motie van wantrouwen indienen, dat kan wel bij bewindslieden. Maar hij vindt dat in de wet geregeld moet worden dat niemand een dubbel paspoort heeft. Dat roept hij al jaren en ik vind dat niet eens zo'n gek punt.
Maar nu is dat nog geen wet...quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:01 schreef SCH het volgende:
Maar hij vindt dat in de wet geregeld moet worden dat niemand een dubbel paspoort heeft. Dat roept hij al jaren en ik vind dat niet eens zo'n gek punt.
... dus is het onzin om mensen met een dubbele paspoort anders te behandelen.quote:
Nee hoor, aan hun loyaliteit mag getwijfeld worden. Ze kunnen immers niet kiezen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:16 schreef Sidekick het volgende:
... dus is het onzin om mensen met een dubbele paspoort anders te behandelen.
niet als het om posities gaat waarom opgelegde loyaliteit een issue kan zijn.quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:16 schreef Sidekick het volgende:
[..]
... dus is het onzin om mensen met een dubbele paspoort anders te behandelen.
Jij mag twijfelen wat je wilt, "het is nu nog geen wet", dus is het een andere behandeling onzin.quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:19 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee hoor, aan hun loyaliteit mag getwijfeld worden. Ze kunnen immers niet kiezen.
Al die mensen waar Wilders het (tweede) paspoort van wil afpakken wel dan?quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:38 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het gaat niemand wat aan. Zij is geen publiek persoon.
Dat is precies het punt! Laat Wilders een wetsvoorstel indienen en daar een discussie over voeren. Laat hem tot die tijd zijn mond houden over moties inhouden over individuele gevallen als Aboutaleb en Albayrak. In de tussentijd kan hij ze bijzonder kritisch in de gaten houden en zodra één van beiden iets doet waardoor aan hun loyaliteit getwijfeld mag worden, dan is dat het moment om ze daar op aan te spreken.quote:
nee, ook niet, maar tzt valt mevrouw WIlders daar dan toch ook onder? dat zei WIlders toch ook, dat het dan voor iedereen geldt, ook evt een mevr Wilders.quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:28 schreef popolon het volgende:
[..]
Al die mensen waar Wilders het (tweede) paspoort van wil afpakken wel dan?
Nee, dat is het niet. Dit zijn bewindslieden die te maken gaan krijgen met belangenverstrengeling.quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:27 schreef Sidekick het volgende:
Jij mag twijfelen wat je wilt, "het is nu nog geen wet", dus is het een andere behandeling onzin.
Nee, maar ondertussen ontaarden honderden miljoenen topics in POL uit in dit paspoortgezwam.quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:36 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, ook niet, maar tzt valt mevrouw WIlders daar dan toch ook onder? dat zei WIlders toch ook, dat het dan voor iedereen geldt, ook evt een mevr Wilders.
NU, in de discussie omtrent de motie , A & A's opgelegde loyaliteit is zij geen issue gewoon, en hoef je haar dus ook niet te noemen, en de bakker ook niet, en de groenteman ook niet.
en dat was het onderwerp bij NOVA, de motie en de kwestie van 'machtspositie' in combi met dubbele loyaliteit,. niet het dubbele paspoortprobleem als geheel.
Bewindslieden zijn toch echt een heel ander geval.quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:35 schreef ijsbrekertje het volgende:
Dat is precies het punt! Laat Wilders een wetsvoorstel indienen en daar een discussie over voeren. Laat hem tot die tijd zijn mond houden over moties inhouden over individuele gevallen als Aboutaleb en Albayrak. In de tussentijd kan hij ze bijzonder kritisch in de gaten houden en zodra één van beiden iets doet waardoor aan hun loyaliteit getwijfeld mag worden, dan is dat het moment om ze daar op aan te spreken.
Ja, maar daar heeft Wilders geen schuld aanquote:Op donderdag 1 maart 2007 16:39 schreef popolon het volgende:
[..]
Nee, maar ondertussen ontaarden honderden miljoenen topics in POL uit in dit paspoortgezwam.
Met deze opmerking is het cirkeltje weer rond (zie bovenquote:Op donderdag 1 maart 2007 16:28 schreef popolon het volgende:
[..]
Al die mensen waar Wilders het (tweede) paspoort van wil afpakken wel dan?
Om het vetgedrukte gaat het toch juist. Voor de rest kan ik je wel zo'n beetje volgen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:47 schreef milagro het volgende:
[..]
Ja, maar daar heeft Wilders geen schuld aan
al wildersen sommigen dat heel graag
Wilders is niet de enige die tegen dubbele paspoorten is.
En hij heeft gewoon in deze (machtsposities) een punt, wat voor mij weer niet betekent dat A & A moeten wieberen nu ineens.
Bij een volgende keer zou het wel degelijk een issue mogen zijn, of iig eens goed uitzoeken of er mogelijke verplichtingen vastzitten aan die status, en wat je daar dan aan kan doen.
Ik kan best begrijpen dat je op dit moment weinig trek hebt in een symbolisch afstand doen van dat paspoort, zou dat kunnen, die trots begrijp ik wel.
Wat ik me afvraag, wat gebeurt er als je je paspoort , waar je geen afstand van kan doen, laat verlopen?
Krijg je dan automatisch een nieuwe toegestuurd, lijkt me niet, ms hooguit een melding een nieuwe aan te vragen, maar als je dat dan eens niet doet?
dat mag hij toch vinden? wat heeft zijn vrouw er mee te maken dan, en waarom is hij hypocriet bezig in deze?quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Om het vetgedrukte gaat het toch juist. Voor de rest kan ik je wel zo'n beetje volgen.
Ben je nou zo dom of doe je alsof? Deze discussie is onderdeel van een groter debat over dubbele nationaliteiten. Wat is toch het vermoeiend dat mensen het altijd in hun voordeel willen uitleggen. Zelf weten hoor maar als je de politiek zou volgen zou je de discussie op dit punt kennen en zo'n opmerking niet maken. Je kunt die dingen neit los van elkaar zien, dat zou onrecht aan Wilders doen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:08 schreef Chewie het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Op dit moment gaat de discussie alleen over deze 2 bewindsvoerders (ook in Nova) en dus is de situatie van zijn vrouw op dit moment niet relevant.
Hij gaf geen antwoord omdat hij zijn vrouw buiten dit soort zaken wil houden. Dat is zijn recht. Zijn privéleven wordt al genoeg geschonden, zo lijkt me, met al die beveiliging.quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:33 schreef SCH het volgende:
Gisteravond bij Nova wilde Geert geen antwoord geven op de vraag of zijn vrouw die Hongaarse is ook een dubbele nationaliteit heeft. Daaruit zou je voorzichtig de conclusie kunnen trekken dat ze die dus wel heeft, anders zou hij toch gewoon nee kunnen zeggen?
Wel erg hypocriet van Geertje om hier geen antwoord op te geven en ronduit hilarisch als het echt zo zou zijn
quote:Op donderdag 1 maart 2007 17:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Ben je nou zo dom of doe je alsof? Deze discussie is onderdeel van een groter debat over dubbele nationaliteiten. Wat is toch het vermoeiend dat mensen het altijd in hun voordeel willen uitleggen. Zelf weten hoor maar als je de politiek zou volgen zou je de discussie op dit punt kennen en zo'n opmerking niet maken. Je kunt die dingen neit los van elkaar zien, dat zou onrecht aan Wilders doen.
Net zo vermoeiend als dat jij werkelijk àlles van Wilders negatief wilt uitleggenquote:Op donderdag 1 maart 2007 17:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Ben je nou zo dom of doe je alsof? Deze discussie is onderdeel van een groter debat over dubbele nationaliteiten. Wat is toch het vermoeiend dat mensen het altijd in hun voordeel willen uitleggen. Zelf weten hoor maar als je de politiek zou volgen zou je de discussie op dit punt kennen en zo'n opmerking niet maken. Je kunt die dingen neit los van elkaar zien, dat zou onrecht aan Wilders doen.
Vind je? Zou hij, omdat zijn vrouw "trouw" is aan Hongarije niet in een belangenverstrengeling terecht kunnen komen? Als vrouwlief op haar strepen gaat staan, doen mannen vaak erg domme dingen....quote:Op donderdag 1 maart 2007 13:03 schreef DenniZZ het volgende:
Zijn vrouw is toch geen minister of in een andere vorm onderdeel van de regering? En dat is juist Geert's punt hierin. Een onderdaan van de Turkse/Marokkaanse/Duitse/Hongaarse koning/koningin/president/whatever heeft dubbele belangen als deze in de Nederlandse regering komt.
En dan komen jullie met het argument "Ja maar Geerts vrouw heeft ook een dubbele nationaliteit!!"
Beetje kinderachtig.
Dan niet joh. Ik heb het je nu 5 x uitgelegd. JIj ging er notabene van uit dat Wilders helemaal niet tegen dubbele nationaliteiten is. Dit punt komt uit die visie voort, het heeft alles met elkaar te maken, om Wilders te citeren: dat snapt een blinde. (hij had er achteraan moeten zeggen: alleen de heer Chewie niet).quote:Op donderdag 1 maart 2007 17:17 schreef Chewie het volgende:
[..]
Die dingen kun je prima los van elkaar zien zoals ik al heb uitgelegt, in het geval van Albayrak zit je nu eenmaal met Turkse wetgeving en dat maakt deze motie wezenlijk anders dan de algemene discussie over dubbele paspoorten. De vraag gister in Nova was dus duidelijk niet relevant.
Wanneer ga je overigens een keer beginnen met journalistiek bedrijven, wat je hier wederom laat zien is wel van een zeer triest niveau?
Wijs mij dat eens aan waar ik dat gezegd heb? Ik zei dat ik Wilders daar niet over gehoord had. Laatste tijd hoor je hem namelijk alleen over die 2 bewindsliedenquote:Op donderdag 1 maart 2007 17:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan niet joh. Ik heb het je nu 5 x uitgelegd. JIj ging er notabene van uit dat Wilders helemaal niet tegen dubbele nationaliteiten is. Dit punt komt uit die visie voort, het heeft alles met elkaar te maken, om Wilders te citeren: dat snapt een blinde. (hij had er achteraan moeten zeggen: alleen de heer Chewie niet).
Ik ben het ook niet met hem eens maar jij haalt er weer eens bijzaken bij die totaal niet relevant zijn in de huidige discussie, die namelijk over nogmaals 2 bewindslieden gaat.quote:Wilders is gewoon weer eens ontzettend door de mand gevallen om mensen persoonlijk toe te spreken maar laf af te haken als hij over zijn eigen situatie wordt bevraagd. HOe hypocriet en doorzichtig. NIet verrassend maar wel belachelijk.
Misschien is zij wel moslima en stelt zich ten opzichte van haar man heel graag onderdanig op of vindt ze het heel begrijpelijk dat manlief zijn autoriteit ook fysiek laat blijken.quote:Op donderdag 1 maart 2007 17:26 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Vind je? Zou hij, omdat zijn vrouw "trouw" is aan Hongarije niet in een belangenverstrengeling terecht kunnen komen? Als vrouwlief op haar strepen gaat staan, doen mannen vaak erg domme dingen....![]()
Ze betalen toch gewoon belasting en houden zich aan de wetten zoals die in Nederland gelden? Ik vind dat al van heel wat loyaliteit getuigen, zeker vergeleken met de gemiddelde Nederlanderquote:Op donderdag 1 maart 2007 16:19 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee hoor, aan hun loyaliteit mag getwijfeld worden. Ze kunnen immers niet kiezen.
Ach man, het debat ging 2 weken geleden nog over de dubbele nationaliteit in het algemeen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 17:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wijs mij dat eens aan waar ik dat gezegd heb? Ik zei dat ik Wilders daar niet over gehoord had. Laatste tijd hoor je hem namelijk alleen over die 2 bewindslieden
Dat is dus onzin maar je weigert dat te begrijpen.Jammer dan.quote:Ik ben het ook niet met hem eens maar jij haalt er weer eens bijzaken bij die totaal niet relevant zijn in de huidige discussie, die namelijk over nogmaals 2 bewindslieden gaat.
Volgens Wilders is het juist van groot belang.quote:Op donderdag 1 maart 2007 17:30 schreef BSAP het volgende:
Of z'n Hongaarse vrouw een dubbele paspoort heeft, is niet eens van belang.
Het zijn wel Moslims? Die dienen toch per definitie anders behandeld te wordenquote:Op donderdag 1 maart 2007 16:27 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Jij mag twijfelen wat je wilt, "het is nu nog geen wet", dus is het een andere behandeling onzin.
Heb je Wilders niet voor nodig, dat willen ze zelf.quote:Op donderdag 1 maart 2007 18:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het zijn wel Moslims? Die dienen toch per definitie anders behandeld te worden.
Ze willen zelf niet in het landsbestuur en ze willen tweederangsburgers worden?quote:Op donderdag 1 maart 2007 18:23 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Heb je Wilders niet voor nodig, dat willen ze zelf.
sommigen willen geen handjes geven, en dus ook niet krijgenquote:Op donderdag 1 maart 2007 18:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze willen zelf niet in het landsbestuur en ze willen tweederangsburgers worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |