Okay voor die mensen die het wouden hebben, ik heb het vrij snel in mn pauze even uit getyped.. Ik ga nu even een boterham/koffie/peuk doen
![]()
-How to-
Okay hier volgen de volgende instructies om een verbinding te leggen naar je eigen PC. Ik moet van te worden wel
zeggen dat er een x aantal dingen een conflict op kunnen leveren en het daardoor niet zal werken.
- Min. Win2000, W2k3, WinXp
- Windows firewall goed geconfigureerd of die van je Virusscanner
- Zit je direct verbonden aan je Kabel/Adsl modem ? (site note: Zit er een router tussen dan bestaat de kans dat de
verbinding daar tegengehouden word, is dat het geval zal ik daar nog wel even een Readme van schrijven later;) )
We starten:
Ga naar je bureaublad en doe rechter muisknop op Deze Computer (In geval dat je alleen een snelkoppeling hebt staan moet je
naar Start en dan rechter muisknop op Deze Computer icoon)
Dan klik je op eigenschappen.
Dan zie je ongeveer een stuk of 5 tab-bladen. Dan ga je naar de Tab "Verbindingen van Buitenaf"
Vink "Gebruikers mogen een externe verbinding met deze Computer maken" Aan.
Klik dan op "Externe gebruikers selecteren" en voeg daar jouw gebruiker toe, hij zal er ongetwijfeld automatisch al instaan.
Dan "Toepassen" "Ok" en weg daar.
Ga dan naar Start -> Uitvoeren -> type "cmd" -> Je ziet nu een dos venster, type nu "ipconfig" -> Noteerr wat er staat bij
IP-Adres, deze 000.000.000.000 heb je nodig om naar jouw pc te verbinden vanaf een andere locatie.
In principe staat nu alles goed ingesteld op jouw pc.
spreekt het wel voor zichzelf
![]()
-> Bij de andere tab-bladen kunnen dingen veranderd worden voor kwaliteit, probeer het eerst
op het laagste kwaliteit waar die standaard al op staat. Ik kan je niet zeggen hoeveel je kan veranderen daar aangezien
ik niet weet wat voor PC en internetverbinding je hebt.
Ik hoop dat ik je hiermee op weg geholpen heb en voor meerdere mensen ofc.
Succes, Thijs.