Nooit gedacht dat het ooit weer eens gebeuren zou. Maar na jaren van liefdesverdriet is bij mij het heilige vuur van de liefde weer opgelaaid. Alleen wat nu?
Ik heb niet echt succes in de liefde. De vorige grote liefde van m'n leven bleek toch niet de juiste vrouw te zijn. Daardoor jaren mezelf afgesloten voor alles wat ook maar de geur van liefde met zich mee bracht. Maar sinds drie weken heb ik een onwijs leuke geweldige mooie lieve etc nieuwe collega.
Bij het sollicitatiegesprek wat begin januari zijn plaats had werd ze rondgeleid door de directeur van het bedrijf waar ik werk. Ik zag haar mijn kantoortje binnenkomen en ze viel me meteen op toen we aan elkaar werden voorgesteld. *Bats*boem* De indruk die ze maakte, ondanks dat ze een beetje zenuwachtig was, deed me meteen smelten. Daarna heb ik er alles maar dan ook alles aan gedaan om haar binnen te praten bij de 'baas'. Je wordt namelijk als eeuwige vrijgezel er niet echt van vrolijk van om de hele dag tussen de kerels te zitten, dus een beetje vrouwelijk vlees
![]()
is dan altijd welkom.
Drie weken geleden begon ze dan eindelijk met haar nieuwe baan. Ik ben altijd wat te laat maar die woensdag was ik ruim op tijd. Ik wist namelijk dat haar bus een kwartier eerder aan zou komen dan dat ze zou moeten beginnen. Dus ik was ook ruim een kwartier eerder dan normaal op de zaak. Even een kennismakingsgesprek gedaan en ook dat viel goed. Leuk gebabbeld. Met alsgevolg dat ik de afgelopen weken elke werkdag een kwartier langer werk
![]()
Al snel wist ik haar te ontfrutselen dat ze single is. Dat is namelijk makkelijk als valentijnsdag in de buurt komt. Dan kun je dat soort vragen vrij ongedwongen en zonder vreemde blikken stellen. Ook verwachte ze niets en ze zou zelf ook niet iets doen. Perfect dus. Maar ja ik kende haar net dus om dan direct iets voor valentijn te doen vond ik zelf niet echt geweldig. Daarnaast had ik zelf destijds nog niet door wat voor geweldige vrouw het is. Want dat is ze echt.
Sinds de start dat ze bij ons werkt zitten we in de pauze bij elkaar in de vergaderkamer. Wat dat betreft heb ik geluk met de collega's die zijn namelijk dagelijks tijdens de pauzes aan het darten. Op die manier kunnen we dagelijks even babbelen. We zien elkaar alleen in de pauzes, bij de koffie en als ik koffie moet halen. We zitten namelijk niet op dezelfde afdeling. Ik drink dan ook de laatste weken koffie alsof het gewoon water is.
Collega's beginnen het nu door te krijgen dat ik haar leuk vind. De eerste opmerkingen zijn dan ook al gekomen. Je weet hoe dat gaat als mannen onder elkaar. En ja wat kon ik anders dan toegeven. Gelukkig was ze er even niet op dat moment.
Ik heb al geprobeerd om haar mee uit te vragen. Nou ja althans op mijn manier. Dat ging zo. We hadden het over films etc. En ze vertelde dat ze met een paar vriendinnen naar de film ging. Ik dus vertellen dat er nu in de bios ook een film draait die ik graag wil zien, maar dat alleen naar de film gaan niet mijn ding is en dat alle vrienden geen zin hadden. Ik had al uitgevogeld dat het type film wat ik noemde ook wel haar genre is. Maar helaas begreep ze de hint niet of ze wou hem niet begrijpen. Plan 1 dus mislukt.
Aangezien ik niet de grootste Don Juan ben, heb ik dus geen flauw benul hoe ik het eigenlijk zou moeten aanpakken. Ik zie haar alleen op het werk, dus daar zal een eventuele actie om haar mee uit te vragen etc ook moeten plaatsvinden. Ik heb haar inmiddels wel gevonden op hyves. Maar om haar daar op toe te voegen vind ik nogal stalkerig overkomen.
Ook kan ik niet precies peilen wat ze nu eigenlijk van me vindt. Ik zie haar wel kijken naar me en als ik dat merk en terugkijk dan draait ze snel haar blik af alsof ik haar betrap. Maar verder kan ik er geen wijs uit worden. Ik probeer haar richting wel wat op te flirten daar leuke dingen tegen haar te zeggen, flauwe grappen te maken. Waar zij dan weer om moet lachen. Ik neem het voor haar op als mijn collega haar werk enigzins becommentarieert, dat heb je in een bedrijf vol met van die grafische vormgevers.
Zoals ik al zei de liefde is niet voor mij gemaakt en ben dan ook bang om op mijn bek te gaan. Ik zal voorlopig toch wel een tijdje met haar moeten werken. Dus in een verziekte werkrelatie heb ik ook geen zin.
Kortom iemand tips? Hoe pak ik dit een beetje tactisch aan?
Ik keer ondertussen weer even terug op mijn wolk... verliefd zijn is toch wel leuk.