Inderdaadquote:Op maandag 26 februari 2007 21:57 schreef Zyggie het volgende:
Alternatieve muziek.
Dat is juist mijn punt. Ze hebben nog nooit een hit gehad. Ze zijn muzikaal bagger, muzikaal dus ook niet inovatief. Ze worden gehaat door elke normale muziekliefhebber. Maar ze worden gepresenteerd als band die succes heeft. Een band die harde gitaarmuziek speelt. Maar het is gewoon een door een platenmaatschappij gecreëerde utopie. Ze betalen tonnen om dioe gasten in de media te krijgen. De VARA zal ook welo weer en paar rooien gehad hebben om ze te laten zien. In de Metro, gerelateerd aan de Telegraaf, hadden ze allemaal een gast column.quote:Op maandag 26 februari 2007 22:01 schreef Yi-Long het volgende:
Heeft Di-Rect uberhaubt al eens een hit gehad? Of ben ik al die tijd gewoon gelukkig geweest dat ik ze amper hoor!? Natuurlijk zie ik ze wel eens verschijnen in programma's met hun trieste hoofden (vooral die lelijke gast met een hoedje op is een loosert, de rest van de band kan ik me eigenlijka mper voor de geest halen), maar ik kan me gewoon geen enkel nummer van ze herinneren.
Maar goed, al die gehypte kutbandjes en artiesten moet ik zowiezo helemaal niets van hebben. Middelmatige talenten die bakken met geld verdienen door een paar keer per week op te treden op schnabbelavonden, en dan gaan huilen als hun muziek wordt gedownload door 13 jarige pubertjes...
Webcam Girl.quote:Op maandag 26 februari 2007 22:06 schreef tong80 het volgende:
Maar ik wil de eerste nog zien die een plaat van hen kent, laat stan een album.
Ik zou d'r voor tekenen.quote:Op maandag 26 februari 2007 22:17 schreef hoM3r het volgende:
Ze staan ook op elk gratis festival en zo. Maar ik heb wel respect voor die gasten, die moeten toch een mooi leven hebben. Beetje middelmatige muziek maken, beetje rondtouren, naar mooie feestjes gaan, lekkere wijven neuken en zo. Die muziek is verder niet echt goed nee.
Direct is voor Blöf-luisteraars die eens een avondje "lekker gek" willen doen.quote:Op maandag 26 februari 2007 22:14 schreef Posdnous het volgende:
Direct, dat is toch 'rock'muziek die tantes en schoonmoeders ook leuk moeten vinden?
Op papier wel, binnen de Nederlandse top 40 zijn ze best succesvol geweest zelfs. Maar echt memorabele muziek hebben ze nooit gemaakt, ene oor erin, andere er weer uit. En wat dat betreft zit je ook wel prima met je BZN-vergelijking, die hebben ook 50 hits gehad of zo die allemaal op de automatische piloot gescoord zijn en praktisch allemaal weer vergeten zijn ondertussen.quote:Op maandag 26 februari 2007 22:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is juist mijn punt. Ze hebben nog nooit een hit gehad.
Tja, Jaimie ken ik niet, maar Bas is best een goede bassist, vroeger in een aantal Metal bands gespeeld met vrienden van me, Tim was maar een verkopertje van de lokale gitarenwinkel en de invloed van hun softe geluid en Spike is wel grappig, krijg vaak bier van 'm, arrogant was ie eerst wel, maar goed, toen negeerde ik 'm ook, als hij met slechte muziek geld verdiend verdien ik wel een paar bier.quote:Op maandag 26 februari 2007 22:17 schreef hoM3r het volgende:
Ze staan ook op elk gratis festival en zo. Maar ik heb wel respect voor die gasten, die moeten toch een mooi leven hebben. Beetje middelmatige muziek maken, beetje rondtouren, naar mooie feestjes gaan, lekkere wijven neuken en zo. Die muziek is verder niet echt goed nee.
Het is zo jammer dat zelfs de meest kutte bands vaak uit prima gasten bestaan. Als je die Bas hoort in de Oor (de hitkrant voor diezelfde 'Blöf en U2 en Di-rect als we eens meedoen met de jeugd', maar tóch!), klinkt het ook alsof hij heel erg weet waar hij het over heeft. Alleen wtf doe je dan met je tijd, je restje talent en je erm..visie? Triest.quote:Op maandag 26 februari 2007 22:56 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Tja, Jaimie ken ik niet, maar Bas is best een goede bassist, vroeger in een aantal Metal bands gespeeld met vrienden van me, Tim was maar een verkopertje van de lokale gitarenwinkel en de invloed van hun softe geluid en Spike is wel grappig, krijg vaak bier van 'm, arrogant was ie eerst wel, maar goed, toen negeerde ik 'm ook, als hij met slechte muziek geld verdiend verdien ik wel een paar bier.
En als je zo een houding hebt ben je helemaal een prutser zonder enige ambitie.quote:Spike is wel grappig, krijg vaak bier van 'm, arrogant was ie eerst wel, maar goed, toen negeerde ik 'm ook, als hij met slechte muziek geld verdiend verdien ik wel een paar bier.
Bij Di-rect is het de vraag waarvoor het een alternatief is, voor nog commerciele kindertroep?quote:Op maandag 26 februari 2007 21:57 schreef Zyggie het volgende:
Alternatieve muziek.
Nou, dat valt ook wel mee. Ik was pas in amsterdam wat aan het drinken, en daar stond ineens Spike (jeweewelmandieonvuwstaawbare!) met een of ander knetterstoned lelijk wijf aan de bar. Meneer wilde trouwens ook voordringen, zeker omdat ie een BN'er is. Ho, ik stond er al iets langer....quote:Op maandag 26 februari 2007 22:17 schreef hoM3r het volgende:
naar mooie feestjes gaan, lekkere wijven neuken en zo.
De vader van 1 van de (toen nog) 3 is de oprichter. Die heeft het bedacht en toen de mensen bij elkaar gezocht. Stond eens in de Haagsche Courant, meen ik me te herinneren.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 07:35 schreef SunChaser het volgende:
Spike is toch de oprichter van de band?
Blink had tenminste nog humorquote:Op maandag 26 februari 2007 22:29 schreef MeerZienDanAnders het volgende:
Direct... wanabe blink182.... en blink182 is al kut
Zou het zo gegaan zijn:quote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:42 schreef Modus het volgende:
[..]
De vader van 1 van de (toen nog) 3 is de oprichter. Die heeft het bedacht en toen de mensen bij elkaar gezocht. Stond eens in de Haagsche Courant, meen ik me te herinneren.
Kom eens met feiten Tong80, niet met aannames.quote:Op maandag 26 februari 2007 22:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is juist mijn punt. Ze hebben nog nooit een hit gehad. Ze zijn muzikaal bagger, muzikaal dus ook niet inovatief. Ze worden gehaat door elke normale muziekliefhebber. Maar ze worden gepresenteerd als band die succes heeft. Een band die harde gitaarmuziek speelt. Maar het is gewoon een door een platenmaatschappij gecreëerde utopie. Ze betalen tonnen om dioe gasten in de media te krijgen. De VARA zal ook welo weer en paar rooien gehad hebben om ze te laten zien. In de Metro, gerelateerd aan de Telegraaf, hadden ze allemaal een gast column.
Maar ik wil de eerste nog zien die een plaat van hen kent, laat stan een album.
En het bewijst niet dat een band ook gewoon (mee)groeit of dat dat in ieder geval een optie is?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:54 schreef spacemangraig het volgende:
Doet me allemaal een beetje aan de wederopstanding van Take That denken, die ook ineens van boybandmuziek voor pubermeisjes overgestapt zijn op een gelikt britpopgeluid. Beide 'bands' proberen mee te groeien met hun doelgroep en bewijzen hiermee dat het ze in de eerste plaats om de verkoopcijfers te doen is.
Dat waren feiten.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:58 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
Kom eens met feiten Tong80, niet met aannames.
Ga jij elk topic langs om te zeggen dat je blij moet zijn met de marketingmachine van de oligopolyse platenmaatsschappijen?, liever prutsen dan voor hun geld verdienen.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 03:52 schreef hoM3r het volgende:
Dit gezeik op internetforums zou ik trouwens uitprinten om mijn reet mee af te vegen als ik Jamie of Spike was. Die lui hebben het toch hartstikke mooi, al die amateur-gitaristjes die huilen dat ze niet Rock 'n Roll zijn zou ik keihard uitlachen. Zij moeten een kloterig bijbaantje nemen om geld te verdienen, terwijl Jamie en Spike een beetje drummen en gitaarspelen voor volle zalen met meisjes van 16 én voor grof geld.
[..]
En als je zo een houding hebt ben je helemaal een prutser zonder enige ambitie.
ik hoop niet dat je direct verdedigd omdat je ze daadwerkelijk goed vindquote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:03 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
En het bewijst niet dat een band ook gewoon (mee)groeit of dat dat in ieder geval een optie is?
Hmm, sommige mensen horen echt alleen maar wat ze willen horen. maar dat geeft niks hoor
Ik dacht altijd dat Kane dat al was. Dinand heeft dezelfde 'minder geestelijke' aantrekkingskracht.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:55 schreef tong80 het volgende:
Alles lijkt op elkaar en ze hebben een platenmaatschappij die in elk programma zendtijd koopt.
sorry als ik niet met je domme geblaat meedoe. Blijkbaar maak je je nogal druk om die band.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:22 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
ik hoop niet dat je direct verdedigd omdat je ze daadwerkelijk goed vind![]()
Dat is een hele geruststelling.quote:Op woensdag 28 februari 2007 02:26 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
sorry als ik niet met je domme geblaat meedoe. Blijkbaar maak je je nogal druk om die band.
Zeg het eens, wat is het? jaloezie he? Ja he? geeft niks hoor...
Kop op, jouw tijd komt vast nog wel!
Als jij elk topic langsgaat om maar te schelden op de boze wereld, dan biedt ik graag wat tegenwicht inderdaad.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:07 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ga jij elk topic langs om te zeggen dat je blij moet zijn met de marketingmachine van de oligopolyse platenmaatsschappijen?, liever prutsen dan voor hun geld verdienen.
Mensen vinden het gewoon vervelend om steeds maar weer dat middelmatige kutbandje dat kutmuziek maakt te zien... op tv, in bladen en kranten, etc etc.quote:Op woensdag 28 februari 2007 10:06 schreef Love Mae King het volgende:
Ik vind al die andere "argumenten" ook dom...
Correctie, dat vind jij. Is net effe anders...quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:17 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mensen vinden het gewoon vervelend om steeds maar weer dat middelmatige kutbandje dat kutmuziek maakt te zien... op tv, in bladen en kranten, etc etc.
Dus waar val ik ze persoonlijk aan?..quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:49 schreef hoM3r het volgende:
[..]
Als jij elk topic langsgaat om maar te schelden op de boze wereld, dan biedt ik graag wat tegenwicht inderdaad.
En jij bent degene die die jongens persoonlijk aanvalt, ik niet. Dat die muziek bagger is hoef je mij niet te vertellen.
Ik erger me ook aan dat de band teert op hun marketingmachine, maar dat komt zelden tot nooit voor aangezien het me tegelijk geen ene fuck kan schelen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:57 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
Correctie, dat vind jij. Is net effe anders...
Dat vind niet alleen ik, maar zeer veel mensen. Behalve dan de vrouwelijke pubertjes, en misschien nog wat ouwe lui die denken dat ze hip zijn als ze naar dit soort kutmuziek luisteren.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:57 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
Ik ook hoor, waar is de tijd gebleven dat mensen met talent dé meeste aandacht kregen en middelmatige troep genegeerd werd.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:57 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
Die tijd is er nooit geweest. In ieder geval niet in de tijd van de moderne muziek.quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:21 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Ik ook hoor, waar is de tijd gebleven dat mensen met talent dé meeste aandacht kregen en middelmatige troep genegeerd werd.![]()
De Stones en Beatles hebben menig eerste plaats gescoord.quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:37 schreef hoM3r het volgende:
[..]
Die tijd is er nooit geweest. In ieder geval niet in de tijd van de moderne muziek.
Ik heb die smiley anders ook niet voor niets geplaatst.quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:37 schreef hoM3r het volgende:
[..]
Die tijd is er nooit geweest. In ieder geval niet in de tijd van de moderne muziek.
The key the secret? Dat vind ik ik nog steeds een fantastisch nummer.quote:Op donderdag 1 maart 2007 00:10 schreef Beathoven het volgende:
Ik heb hier nog ergens m'n eerste singletje van de Urban Cookie Collective liggen![]()
Dat was toen net zo tegendraads als nu naar Justin Timberlake of hardcore luisteren. Als de oudere generatie het maar kut vindquote:Pubers in de jaren 60 waren tenminste nog hip, die luisterden naar de stones en de beatles
hehe why not?quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:42 schreef OFfSprngr het volgende:
Intwine is net zo'n baggerbende als Di-rect en Kane, met Idols mee te doen om je bagger te promoten.
Inderdaad, maar ik kan ze nog net hebben zonder vormen van agressie te vertonen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:47 schreef OFfSprngr het volgende:
Omdat het een trieste manier van promotie is en waardoor je alleen 15 jarige "alternatieve" meisjes krijgt als fanbase zonder werkelijk zelf iets op te bouwen met een fanbase die je niet na een paar maanden zal droppen voor de volgende "alternatieve" band.
Thank you, Captain Obviousquote:Op donderdag 1 maart 2007 20:18 schreef OFfSprngr het volgende:
Pop muziek wordt juist zo gefabriceerd zodat "iedereen" het leuk kan vinden.
Zeker niet, Nederland heeft heel veel goede harde muziek, juist de softe poppy zooi die op de radio en tv komt is pure bagger, luister maar eens een Ophidian, Grendel, Clan Of XymoX, Fluisterwoud, Mordaehoth, Anti-Dote, Legowelt, Orgue Electronique, Elektrovolt etc etc.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 00:02 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Inderdaad, maar ik kan ze nog net hebben zonder vormen van agressie te vertonen.
We hebben er ons denk ik maar bij neer te leggen dat het beeld van Nederlanders wat betreft harde muziek ophoudt bij Kane, Direct en Anouk. Mede dankzij de radio.
Laten we dus hopen dat ze het lezen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 01:17 schreef Danny_Ramone het volgende:
Afijn die gasten lachen zich dood als ze al die negatieve kritiek op fok lezen.
Een bandje als de Ramones hebben 30 jaar 1 nummer gespeeld en nul keer in hun carrière een hit gescoord. Hadden ze echter een goed management zoals Di-Rect gehad...quote:Op maandag 26 februari 2007 21:55 schreef tong80 het volgende:
Alles lijkt op elkaar en ze hebben een platenmaatschappij die in elk programma zendtijd koopt.
Ze stonden wel aan de oorsprong van de Punk.Wegbereiders worden zelden beloond. En Rock 'n' roll highschool was wel degelijk een hit.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:55 schreef Mugger het volgende:
[..]
Een bandje als de Ramones hebben 30 jaar 1 nummer gespeeld en nul keer in hun carrière een hit gescoord. Hadden ze echter een goed management zoals Di-Rect gehad...
idd ja!quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:17 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mensen vinden het gewoon vervelend om steeds maar weer dat middelmatige kutbandje dat kutmuziek maakt te zien... op tv, in bladen en kranten, etc etc.
Ag jij hebt dus heeeeeeeeeel duidelijk niet naar hun niet single werk geluisterd! Jij bent zeker zo iemand die een band comercieel noemt als ze een keer op TMF komen he? Intwine maakt TOTAAL andere muziek. Veel uitgebreider, muzikaal veel sterken, en veeeeel meer stijlen. Maar ja dat zullen mensen als jou niet inzien.quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:42 schreef OFfSprngr het volgende:
Intwine is net zo'n baggerbende als Di-rect en Kane, met Idols mee te doen om je bagger te promoten.
Mensen die 'into' rustigere rock zijn, hebben precies hetzelfde bij jouw punk/metal enzovoorts. Door zo te hameren geef je slechts aan kortzichtig te zijn.quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:06 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik kan geen goede pop-Rock band op noemen, dus tot dusver zuigt alle pop-Rock.
Alleen is het feit wel zo dat pop-Rock POP muziek is en per definitie gewoon niet erg goed is aangezien er weinig inspiratie is en iedereen alles al 300x gedaan heeft.quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:08 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Mensen die 'into' rustigere rock zijn, hebben precies hetzelfde bij jouw punk/metal enzovoorts. Door zo te hameren geef je slechts aan kortzichtig te zijn.
Hoe simpel is het om pop-Rock over één kam te scheren. Ga bijvoorbeeld eens luisteren naar Intwine's laatste plaat, dan denk je wel anders over je "argumentatie" betreft softe sound, gevoelige zanger en je liefdesliedjes.quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:42 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Alleen is het feit wel zo dat pop-Rock POP muziek is en per definitie gewoon niet erg goed is aangezien er weinig inspiratie is en iedereen alles al 300x gedaan heeft.
Het afgrijzen van pop-Rock voor mij gaat er ver want elke band is precies weer zo zeikerig met precies de zelfde softe sound, gevoelige zanger en alleen maar liefdesliedjes.
Niet mee eensquote:Op maandag 26 februari 2007 21:55 schreef tong80 het volgende:
True true, Intwine is retestrak!quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:47 schreef Ziewoarut het volgende:
Er is op intwine's nieuwe album maar een nummer dat over liefde gaat... Nu is hun nieuwe plaat ook TOTAAL geen pop-rock meer. Het eerste album was een mix van pop, funk, regea,calypso en rock. Het nieuwe album is puuuur rock gericht. En op alleen maar gevoelige zang bij intwine? HAHAHA die gast zingt iedereen weg met zijn stem!
Geruchtenquote:Op zaterdag 28 april 2007 19:09 schreef OFfSprngr het volgende:
Ach, volgens geruchten hoorde ik dat recensisten al bezig zijn met hun nieuwe album af te kraken terwijl ze naar een wat "rauwer" geluid zijn gegaan.
Nouja, ik heb na het uitkomen ook even flink gezocht in magazines en websites en daar las ik alleen goede recensies (het minimum was 3 sterren). Ik vind het persoonlijk ook een heerlijk album, maar goed... nu weer ontopic I guess.quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:16 schreef OFfSprngr het volgende:
Iig UP Magazine was er blijkbaar totaal niet over te spreken.
idemquote:Op maandag 26 februari 2007 22:31 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind BZN toffer dan Di-rect
Dat is ook de enige die het album niet super vond wat ik heb kunnen vinden... De rest zijn allemaal zwaar positiefquote:Op zaterdag 28 april 2007 19:16 schreef OFfSprngr het volgende:
Iig UP Magazine was er blijkbaar totaal niet over te spreken.
quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:42 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Alleen is het feit wel zo dat pop-Rock POP muziek is en per definitie gewoon niet erg goed is aangezien er weinig inspiratie is en iedereen alles al 300x gedaan heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |