abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 februari 2007 @ 12:18:19 #151
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46727727
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:17 schreef JohnDope het volgende:
Zoals ik al eerder zei; iedereen is baas over eigen lichaam
Niet helemaal.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_46727776
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:18 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Niet helemaal.
Een vrouw moet in ieder geval de mogelijkheid hebben om het kind ten alle tijden weg te laten halen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 27 februari 2007 @ 12:20:35 #153
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46727805
Ow, je hebt het over je mening, ik dacht over de wet.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_46727822
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 11:09 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Partijen moeten ook niet profileren maar regeren.
Partijen moeten niets, en regeren hoeven ze al zeker niet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46727835
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:20 schreef Posdnous het volgende:
Ow, je hebt het over je mening, ik dacht over de wet.
Ik vind dat dat wettelijk bepaald moet worden.

Over dat baas zijn is overigens ook zo, maar dat is een ander topic.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_46727896
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 11:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik een van de opstellers van het regeerakkoord horen zeggen dat 1 minuut ook bedenktijd is.
Bedenken of er ruimte is in de agenda van de kliniek kost ook tijd. En kost trouwens meestal ook wel een dagje, het is toch gewoonlijk geen kwestie van even een briefje bij de huisarts halen en direct aanschuiven in de beugels, dan nog even een broodje halen en dan zit de lunchpauze er weer op.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46728165
Sigme is Floripas skiën?
pi_46728217
Yo no se.
pi_46728308
pardon?
pi_46728346
Ik weet het niet . (In het Spaans).
pi_46728765
hehe ok dan, ik dacht die zou wel even lekker 'Rechts' op de skies staan
pi_46730524
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:21 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik vind dat dat wettelijk bepaald moet worden.

Over dat baas zijn is overigens ook zo, maar dat is een ander topic.
Dus ongeboren leven heeft volgens jou geen rechten ?
pi_46730701
Kan de abortusdiscussie ergens apart? Dit gaat over de motie van de VVD.
pi_46730837
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 13:46 schreef sigme het volgende:
Kan de abortusdiscussie ergens apart? Dit gaat over de motie van de VVD.
hoe wil je die in godsnaam trennen?
  dinsdag 27 februari 2007 @ 13:54:19 #165
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_46730952
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 13:40 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Nee. het is ONGEBOREN tenslotte.

Jij hecht geen waarde aan mensen hun persoonlijke vrijheid en keuze en dwingt ze liever een ongewenst kind op te voeden?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_46731003
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 13:50 schreef CANARIS het volgende:

[..]

hoe wil je die in godsnaam trennen?
Trennen? Wat is trennen?
pi_46731346
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 13:40 schreef CANARIS het volgende:

[..]

In principe niet.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 14:07:37 #168
138783 Visitor1982
The Name of the Game
pi_46731424
D66 heeft al sinds het bekendmaken van het regeerakkoord geroepen dat ze de medisch ethische kwesties aan de kaak gaan stellen, dat de media dat dan niet oppakken omdat ze zo klein zijn tja...
the truth is out there... and it hurts!
pi_46731562
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:07 schreef Visitor1982 het volgende:
D66 heeft al sinds het bekendmaken van het regeerakkoord geroepen dat ze de medisch ethische kwesties aan de kaak gaan stellen, dat de media dat dan niet oppakken omdat ze zo klein zijn tja...
D666 heeft al haar credits verspeeld en wordt niet meer serieus genomen..
  dinsdag 27 februari 2007 @ 14:14:48 #170
138783 Visitor1982
The Name of the Game
pi_46731631
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:12 schreef JohnDope het volgende:

[..]

D666 heeft al haar credits verspeeld en wordt niet meer serieus genomen..
D66 heeft toch nog altijd meer credits dan de VVD met z'n 2 leiders.
the truth is out there... and it hurts!
pi_46731974
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:14 schreef Visitor1982 het volgende:

[..]

D66 heeft toch nog altijd meer credits dan de VVD met z'n 2 leiders.
Dat je dit nog durft te beweren

VVD vind ik ook een stelletje eigenheimers, maar d666 slaat echt alles
pi_46733792
Grappig zeg, D'66 telkens met drie zessen schrijven
pi_46734365
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 13:54 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Nee. het is ONGEBOREN tenslotte.

Jij hecht geen waarde aan mensen hun persoonlijke vrijheid en keuze en dwingt ze liever een ongewenst kind op te voeden?
Wauw
dat zulke nihilistische denkpatronen nog bestaan. Ik dacht dat die anno 1930 waren uitgestorven.
pi_46734517
Ik heb ooit VVD gestemd
Wat een zakkenwasser is Rutte ook. Hij heeft totaal geen gevoel voor de veranderende tijdsgeest.
'Daar heeft de overheid niets mee te maken', wat een onzin zeg. De overheid heeft toch ook iets te maken met de relatie tussen het geboren kind en de moeder(denk aan ingrijpen bij kindermishandeling). Waarom zou het dan niets te zeggen hebben in de relatie tussen moeder en ongeboren kind. Wat een leeghoofd.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_46737648
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 15:39 schreef Overlast het volgende:
Ik heb ooit VVD gestemd
Wat een zakkenwasser is Rutte ook. Hij heeft totaal geen gevoel voor de veranderende tijdsgeest.
'Daar heeft de overheid niets mee te maken', wat een onzin zeg. De overheid heeft toch ook iets te maken met de relatie tussen het geboren kind en de moeder(denk aan ingrijpen bij kindermishandeling). Waarom zou het dan niets te zeggen hebben in de relatie tussen moeder en ongeboren kind. Wat een leeghoofd.
Waarom de overheid hier inderdaad niets mee te maken heeft? Simpel. Een geboren kind is staatsburger, een klompje cellen is niets meer dan een klompje cellen.

Ben jij soms ook van mening dat de overheid moet bepalen wat voor sexuele handelingen wel en welke niet mogen?
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_46738130
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 10:12 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Of atheisme , weet ik niet , maar met moraal heeft die waanzinnige toestand in jouw hoofd niets te maken.
Beste Canaris,

Dat jij in achterlijke systemen gelooft zoals religie zegt wat over jouw intellect en/of die waanzinnige toestand in jouw hoofd.

''ongeboren leven''
  dinsdag 27 februari 2007 @ 17:36:25 #177
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_46739122
quote:
"Er zijn aanwijzingen dat ook adoptie negatieve effecten kan hebben op ouders en kind."
Grapjas. Ik daarentegen heb heel sterke aanwijzingen dat abortus zeker een negatief effect heeft op het kind. Ach, maar dat is niet de issue toch? Eigenlijk gaat het Rutte helemaal niet om de kinderen.

Laten we eens een enquête houden onder geadopteerde kinderen en daarbij de vraag stellen of ze liever geaborteerd hadden willen worden. Wat blijft er dan nog over van Ruttes prietpraat over negatieve effecten op het kind?
pi_46739499
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 16:56 schreef onemangang het volgende:

[..]

Waarom de overheid hier inderdaad niets mee te maken heeft? Simpel. Een geboren kind is staatsburger, een klompje cellen is niets meer dan een klompje cellen.
JIJ vindt het een klompje cellen.
quote:
Ben jij soms ook van mening dat de overheid moet bepalen wat voor sexuele handelingen wel en welke niet mogen?
WTF heeft dat er nou weer mee te maken?
  dinsdag 27 februari 2007 @ 17:49:14 #179
8369 speknek
Another day another slay
pi_46739593
Ik heb zojuist een enquete gedaan onder geaborteerde kinderen of ze ongelukkig zijn geworden van hun abortus.

Ach, niks significants. Helaas.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 17:50:38 #180
8369 speknek
Another day another slay
pi_46739638
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:46 schreef Puzzelaar het volgende:
JIJ vindt het een klompje cellen.
Een klompje cellen, dat lijkt me nou juist een aardig feitelijke constatering.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_46741508
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:50 schreef speknek het volgende:

[..]

Tot wanneer kan het een klompje cellen genoemd worden?
pi_46742500
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:50 schreef speknek het volgende:

[..]

Jij bent ook een klomp cellen.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:10:55 #183
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46742534
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:49 schreef speknek het volgende:
Ik heb zojuist een enquete gedaan onder geaborteerde kinderen of ze ongelukkig zijn geworden van hun abortus.

Ach, niks significants. Helaas.
.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_46744264
Stop per direct abortus #4
Hier kunnen alle mensen die niet ontopic kunnen blijven alle voor en tegens weer teruglezen, dan hoeven ze die niet nóg een keer te herhalen. Er zitten nog 3 deeltjes voor
  † In Memoriam † dinsdag 27 februari 2007 @ 19:55:01 #185
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46744613
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:48 schreef Elseetje het volgende:
Stop per direct abortus #4
Hier kunnen alle mensen die niet ontopic kunnen blijven alle voor en tegens weer teruglezen, dan hoeven ze die niet nóg een keer te herhalen. Er zitten nog 3 deeltjes voor
Vier topics vol aan betonnen muren is inderdaad wel voldoende
Carpe Libertatem
  dinsdag 27 februari 2007 @ 20:16:31 #186
8369 speknek
Another day another slay
pi_46745537
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:10 schreef Puzzelaar het volgende:
Jij bent ook een klomp cellen.
Inderdaad.
pi_46745577
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:16 schreef speknek het volgende:

[..]

Inderdaad.
Ik ga je helemaal opslobberen en in stukjes hakken met m'n stofzuiger.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 20:27:18 #188
8369 speknek
Another day another slay
pi_46746032
  dinsdag 27 februari 2007 @ 20:30:08 #189
8369 speknek
Another day another slay
pi_46746152
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:43 schreef SCH het volgende:
Tot wanneer kan het een klompje cellen genoemd worden?
Nou, totdat je weer doodgegaan bent en verslonden door bacterien, en dan moet je hopen dat je niet fossiliseert. Een verzameling cellen lijkt me dus geen goed demarcatiecriterium. Je zou kunnen denken aan het voelen van pijn, aan hogere cognitieve functies, aan hechting van de omgeving of aan zelfbewustzijn. Dat zijn in zichzelf allemaal redelijk goede scheidingslijnen, en hangt af van je persoonlijke ethiek.
pi_46762955
Vraagje: overal hoor ik dat er donderdag allerlei moties worden ingediend. Marijnissen z'n Irak-motie, Wilders z'n paspoorten-motie en Rutte z'n euthanasie en abortus-motie. Nu heb ik digitale televisie met NOS Politiek 24, dus ik kan alle debatten live volgen als ik wil. Dus ik dacht: donderdag zit ik voor de tv. Echter, op de agende van de Tweede Kamer staat dat er een reces is tot 5 maart. Wanneer gaat de 2de Kamer deze moties nu behandelen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2007 09:30:51 ]
pi_46763037
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:30 schreef speknek het volgende:

[..]

Nou, totdat je weer doodgegaan bent en verslonden door bacterien, en dan moet je hopen dat je niet fossiliseert. Een verzameling cellen lijkt me dus geen goed demarcatiecriterium. Je zou kunnen denken aan het voelen van pijn, aan hogere cognitieve functies, aan hechting van de omgeving of aan zelfbewustzijn. Dat zijn in zichzelf allemaal redelijk goede scheidingslijnen, en hangt af van je persoonlijke ethiek.
Als ik nou zeg dat ik volgens mijn ethiek donkere mensen in elkaar mag rossen als ze niet op mijn kantoenplantage willen werken?

"He, laat dat! Dat is een individu!"
"Fuck you! Dit is allemaal van mij! Baas in eigen plantage!"
  woensdag 28 februari 2007 @ 10:22:35 #192
8369 speknek
Another day another slay
pi_46764166
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:33 schreef Puzzelaar het volgende:
Als ik nou zeg dat ik volgens mijn ethiek donkere mensen in elkaar mag rossen als ze niet op mijn kantoenplantage willen werken?

Tsja en daarom hebben we een democratie, om het gemiddelde van ieder's persoonlijke ethiek te vinden. Persoonlijk vermoed ik dat iedereen het liefst een consistente ethiek heeft, en daarom open staat voor rationele argumenten bij het vormen van zijn of haar ethiek. Dus dan zou ik kunnen zeggen dat negerts niet wezenlijk anders zijn dan blanke mensen, en dat je inconsistent bent als je vindt dat de ene in elkaar gerost mag worden en de ander niet. Maar je hebt in principe gelijk met de opmerking dat elke ethische uitspraak volkomen arbitrair is.
pi_46765715
Dawkins over euthanasie:
Wij zijn de enige soort die niet naar de dierenarts mag om pijnloos te sterven.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_46765971
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 10:22 schreef speknek het volgende:

[..]

Tsja en daarom hebben we een democratie, om het gemiddelde van ieder's persoonlijke ethiek te vinden. Persoonlijk vermoed ik dat iedereen het liefst een consistente ethiek heeft, en daarom open staat voor rationele argumenten bij het vormen van zijn of haar ethiek. Dus dan zou ik kunnen zeggen dat negerts niet wezenlijk anders zijn dan blanke mensen, en dat je inconsistent bent als je vindt dat de ene in elkaar gerost mag worden en de ander niet. Maar je hebt in principe gelijk met de opmerking dat elke ethische uitspraak volkomen arbitrair is.
Mja, daar heb je gelijk in.
pi_46765986
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 11:28 schreef ImmovableMind het volgende:
Dawkins over euthanasie:
Wij zijn de enige soort die niet naar de dierenarts mag om pijnloos te sterven.
Hehe. Sterker nog: de hond heeft zelfs geen verklaring ondertekend.
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:13:51 #196
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_46771102
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:33 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Dan ben je strafbaar want je schendt er andere mensen mee, iets wat democratisch besloten is dat niet mag. Met een abortus niet aangezien dat klompje cellen geen mens is, maar alleen de potentie heeft een mens te worden. En daarom mag abortus in Nederland wel.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_46815997
quote:
Op maandag 26 februari 2007 17:43 schreef komrad het volgende:

[..]

tsja en daar komt de discussie weer terug, jij vindt het vermoorden, ik denk daar heel anders over. Bovendien is naar mijn mening het zelfbeschikkingsrest van een volwassen en toerekeningsvatbare vrouw zeker zo veel waard als van een klopje cellen. Maar dat is mijn mening net zoals jouw mening is dat je het moord vindt. Neemt niet weg dat 90% van NL als het niet meer is voor euthenasie en abortus is, mag je het niet mee eens zijn maar ja we zijn een democratie.
Niet opgelet bij biologie? 20 weken is geen 'klompje cellen'.
I don't suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
pi_46952611
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:13 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

klompje cellen
Een foetus is wel een heel dik klompje dan.

Heb je uberhaupt wel eens foto's gezien van een foetus?
  maandag 5 maart 2007 @ 23:01:01 #199
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_46960506
Balkenende was heerlijk op dreef vanavond. Met onderstaande uitspraken sloeg hij de spijker op z'n kop!
quote:
'De VVD begint weer paars te worden'
(Novum) - (Update van eerder artikel. Meer informatie toegevoegd in hele artikel.)

Premier Jan Peter Balkenende (CDA) heeft maandagavond tijdens een verkiezingsbijeenkomst van zijn partij in het Overijsselse Raalte uitgehaald naar voormalig coalitiepartner VVD. De standpunten van die partij zijn niet meer van deze tijd, vindt Balkenende. "De VVD begint weer paars te worden."

De premier refereerde aan de VVD-standpunten over de legalisering van softdrugs, koopzondagen en medisch-ethische kwesties zoals abortus en euthanasie. De partij van Mark Rutte is hiervan een voorstander. Tijdens het debat over de regeringsverklaring afgelopen donderdag verzette fractievoorzitter Rutte zich nog fel tegen het medisch-ethische beleid dat dit kabinet wil gaan voeren. De alternatieven voor abortus die het kabinet wil stimuleren, zoals adoptie, gaan volgens Rutte ten koste van de keuzevrijheid van vrouwen.

Balkenende toonde zich verbaasd over deze opstelling. Het doet denken aan de paarse kabinetten van PvdA, VVD en D66 uit de jaren '90 die werden gekenmerkt door 'individu en markt', stelde hij. Volgens de premier 'ontwikkelen opvattingen' zich en is er nu juist behoefte aan de traditionele CDA-waarden van saamhorigheid, respect en verantwoordelijkheid voor de medemens. Daarom wil hij een verbod op coffeeshops in de nabijheid van scholen en moeten ontspoorde jongeren verplichte opvoedondersteuning krijgen.

'We moeten vertrouwen in de toekomst hebben. Dan moet je juist nadenken over moeilijke kwesties van leven en dood", zei Balkenende. Ook over de koopzondag was de christen-democratische premier duidelijk. "Je moet nadenken over wat je door de week doet en wat je op zondag doet."

"Paars is een prachtige kleur in de kerk", hield Balkenende het toegestroomde CDA-publiek voor. "Maar wat de politiek betreft is deze kleur voltooid verleden tijd."
Pugna Pro Patria
pi_46960613
Met Paars was dan ook niet overdreven veel mis.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')