abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46701053
quote:
AMSTERDAM - De VVD valt het medisch-ethische beleid van het nieuwe kabinet aan. Fractievoorzitter Mark Rutte dient donderdag tijdens het debat over de regeringsverklaring in de Tweede Kamer twee moties in.

Rutte wil dat er een onderzoek komt naar de effecten van het afstand doen van een kind en pleit voor bescherming van de huidige euthanasiepraktijk.

Stap terug

"De teksten in het regeerakkoord verontrusten mij zeer. Dit kabinet doet een stap terug", zei Rutte maandag. In het regeerakkoord staat dat het kabinet met een 'samenhangend pakket van positieve maatregelen' komt om alternatieven te bieden voor abortus. Dit is vooral een wens van de ChristenUnie, die tegen abortus is. Gedacht moet worden aan een verruiming van adoptiemogelijkheden en begeleiding en ondersteuning van ongewenst zwangere tieners. Ook komt er een onderzoek naar de psychosociale effecten van abortus.

Eenzijdig

Volgens Rutte is hierbij sprake van een eenzijdige visie van het nieuwe kabinet. "Het kabinet wil nu vrouwen expliciet aan het twijfelen brengen. Daar heeft de politiek zich niet mee te bemoeien. Dit is een vertrouwenskwestie tussen vrouw en arts." De liberaal wil daarom dat er ook een onderzoek komt naar de psychosociale effecten van het afstaan van een kind voordat deze maatregelen van kracht worden. "Er zijn aanwijzingen dat ook adoptie negatieve effecten kan hebben op ouders en kind."

Euthanasie

Het nieuwe kabinet is niet van plan om de euthanasiewetgeving te veranderen. Wel wil Balkenende IV 'investeren' in de verbetering van de palliatieve zorg. Dit moet echter niet ten koste gaan van de keuzevrijheid bij uitzichtloos en ondraaglijk lijden, stelt Rutte. "We moeten oppassen dat het nieuwe kabinet de term ondraaglijk lijden niet gaat vernauwen tot fysiek lijden." Hij dient een motie in om de huidige euthanasiepraktijk te 'beschermen'.

Regeringsverklaring

De Tweede Kamer debatteert donderdag met het nieuwe kabinet over de regeringsverklaring. Het kabinet legt hieraan dinsdag de laatste hand. Door de regeringsverklaring voor te dragen, presenteert de minister-president het nieuwe kabinet in de Tweede Kamer. Daarmee wordt de Kamer formeel ingelicht over de plannen van de nieuwe regering.
Bron: Nu.nl

Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar GO VVD!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Donald Duck held maandag 26 februari 2007 @ 17:38:46 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46701098
afstand van een kind doen is nog altijd beter dan het vermoorden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 26 februari 2007 @ 17:41:22 #3
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46701187
wat een gejank om niks

Er wordt geinvesteerd in alternatieven zonder dat er aan de huidige rechten iets verandert. Staat gewoon zo in het regeeraccoord. Weer een nuteloze motie dus
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_46701259
quote:
Op maandag 26 februari 2007 17:38 schreef __Saviour__ het volgende:
tsja en daar komt de discussie weer terug, jij vindt het vermoorden, ik denk daar heel anders over. Bovendien is naar mijn mening het zelfbeschikkingsrest van een volwassen en toerekeningsvatbare vrouw zeker zo veel waard als van een klopje cellen. Maar dat is mijn mening net zoals jouw mening is dat je het moord vindt. Neemt niet weg dat 90% van NL als het niet meer is voor euthenasie en abortus is, mag je het niet mee eens zijn maar ja we zijn een democratie.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Donald Duck held maandag 26 februari 2007 @ 17:43:34 #5
46149 __Saviour__
pi_46701284
quote:
Op maandag 26 februari 2007 17:41 schreef teamlead het volgende:
wat een gejank om niks

Er wordt geinvesteerd in alternatieven zonder dat er aan de huidige rechten iets verandert. Staat gewoon zo in het regeeraccoord. Weer een nuteloze motie dus
inderdaad. maar ja, ze zijn nu oppositie he. dan kun je alleen maar janken met dit soort dingen om in de aandacht te blijven.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 26 februari 2007 @ 17:46:23 #6
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_46701390
quote:
Op maandag 26 februari 2007 17:43 schreef komrad het volgende:

[..]

tsja en daar komt de discussie weer terug, jij vindt het vermoorden, ik denk daar heel anders over. Bovendien is naar mijn mening het zelfbeschikkingsrest van een volwassen en toerekeningsvatbare vrouw zeker zo veel waard als van een klopje cellen. Maar dat is mijn mening net zoals jouw mening is dat je het moord vindt. Neemt niet weg dat 90% van NL als het niet meer is voor euthenasie en abortus is, mag je het niet mee eens zijn maar ja we zijn een democratie.
90%? Gaat heen, Het is ongeveer 50-50.

Edit 52% tegen 48% bron: site SP.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hi_flyer op 26-02-2007 17:55:31 ]
  maandag 26 februari 2007 @ 17:48:21 #7
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46701463
Goh, wat een open deuren. Heeft Mark dit helemaal zelf bedacht?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  maandag 26 februari 2007 @ 17:53:20 #8
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_46701624
Nou weet ik helemaal zeker dat ik nooit op de VVD zal stemmen. Wat een zouteloos gezanik om niks

Slappe hap van Mark Rutte. Als dit het beste is wat hij in de oppositie kan verzinnen, dan belooft dat weinig goeds.
Pugna Pro Patria
  maandag 26 februari 2007 @ 17:58:37 #9
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46701804
Het kabinet stelt alleen maar plannen voor om de keuzevrijheid te verruimen. Er is niets mis met het aanbieden van alternatieven. De tweede motie over het "beschermen van de huidige euthenasiepraktijk" is daarmee erg loos. Frappant voor een liberaal door alternatieven af te doen als "aan het twijfelen" brengen. Alsof het een gemakkelijke beslissing is om voor abortus te kiezen.

Onderzoek naar gevolgen van adoptie is goed, en het zal ongetwijfeld negatiever zijn dan opgroeien bij je natuurlijke ouders in een hecht, warm gezin, maar alle opties bij ongewenste zwangerschappen zijn negatiever dan de normale situatie. Het lijkt me niet de bedoeling om die keuze voor de ouders te maken, en is het beter informeren misschien wel de juiste manier van de overheid.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 26 februari 2007 @ 18:05:01 #10
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_46702026
quote:
Op maandag 26 februari 2007 17:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat lul je nou man, enig idee hoe suf baby's zijn?
Ik ga naar huis.
  maandag 26 februari 2007 @ 18:06:58 #11
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_46702104
Niks mis mee om het eens aan de kaak te stellen; maar eigelijk spreekt Rutte wel een beetje voor zn beurt vind ik..
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  maandag 26 februari 2007 @ 18:07:25 #12
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46702122
Ach ja, een beetje schoppen tegen het regeerakkoord kan geen kwaad. Hoewel het inderdaad een beetje een nutteloze motie is . Ik sta er wel volkomen achter.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 26 februari 2007 @ 18:08:15 #13
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_46702152
Overigens vind ik het prima dat men vrouwen een bedenktijd voor abortus geeft, zolang er maar niet om de vijf minuten aan ze geleurd gaat worden door een of andere bidlipbus met Gristenjosti's die constant blijven zeiken over Gods gift en de zonde des abortus, wat ongetwijfeld zal gebeuren.

Prima dat men vrouwen langer na laat denken, maar laat ze dat alleen doen en zonder een manipulatieve Gristen aan hun kop.
Ik ga naar huis.
  Donald Duck held maandag 26 februari 2007 @ 18:11:29 #14
46149 __Saviour__
pi_46702258
quote:
Op maandag 26 februari 2007 18:08 schreef nietzman het volgende:
Overigens vind ik het prima dat men vrouwen een bedenktijd voor abortus geeft, zolang er maar niet om de vijf minuten aan ze geleurd gaat worden door een of andere bidlipbus met Gristenjosti's die constant blijven zeiken over Gods gift en de zonde des abortus, wat ongetwijfeld zal gebeuren.

Prima dat men vrouwen langer na laat denken, maar laat ze dat alleen doen en zonder een manipulatieve Gristen aan hun kop.
Laat die Christenen dan maar zeiken zoals jij het noemt. Des te mooier als ze de vrouw aan het twijfelen krijgen en toch ervoor kiest om het kind te houden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 26 februari 2007 @ 18:15:54 #15
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_46702399
quote:
Op maandag 26 februari 2007 18:11 schreef __Saviour__ het volgende:
Laat die Christenen dan maar zeiken zoals jij het noemt. Des te mooier als ze de vrouw aan het twijfelen krijgen en toch ervoor kiest om het kind te houden.
Prima, maar dan alleen als er een ook een pro-abortus beweging aan die vrouwen gaat leuren die doekoe's mag gaan bieden op embryo's voor stamcelonderzoek. Flyertje van de club van 10 miljoen, anyone? .

Oh nee, stamcelonderzoek mag ook niet meer van die gereformeerde kuthonden.
Ik ga naar huis.
pi_46702701
Nog maar 1,5 jaar geleden schetste Jozias van Aartsen een indrukwekkend beeld van Nederland als het New York aan de Noordzee. Een prachtige monoloog over de toekomst, waarin de grote problemen van deze tijd nauw waren verweven. Nu heeft de VVD het alleen maar over futiliteiten, zoals het gevaar van 'morrelen aan de HRA' etc en het voorspelbare ageren tegen de passages uit het regeerakkoord waarin de CU haar stempel heeft gedrukt. Hopelijk gaat de partij af bij de verkiezingen en staat er een nieuwe Van Aartsen op.
http://i169.photobucket.c(...)orralla/claropy2.jpg
1942, 1944, 1947, 1971, 2002, 2004, 2008?
  maandag 26 februari 2007 @ 18:32:18 #17
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_46702900
quote:
Op maandag 26 februari 2007 18:15 schreef nietzman het volgende:

[..]

Prima, maar dan alleen als er een ook een pro-abortus beweging aan die vrouwen gaat leuren die doekoe's mag gaan bieden op embryo's voor stamcelonderzoek. Flyertje van de club van 10 miljoen, anyone? .

Oh nee, stamcelonderzoek mag ook niet meer van die gereformeerde kuthonden.
Donder op, atheïstische moordenaar.

laken, pak en kansloos
  maandag 26 februari 2007 @ 18:33:23 #18
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_46702931
quote:
Op maandag 26 februari 2007 18:32 schreef Hi_flyer het volgende:

laken, pak en kansloos
Brand in de hel, kindermisbruikende pedopastoor!
Ik ga naar huis.
pi_46703005
quote:
Op maandag 26 februari 2007 18:32 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

laken, pak en kansloos
Gelovigen

Oh, verder is het een dubbele thread. Die van mij kan op slot.
pi_46703051
quote:
Op maandag 26 februari 2007 18:11 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ah. En waarom is dat mooier? Ik vind het maar een vreemd verschijnsel dat men liever ervoor kiest hun kind af te geven aan een ander... dan zelf abortus te plegen. Maar goed, misschien is het wel mijn 'atheistische' moraal.
pi_46703117
Volgens mij is het meer een tactische zet van de VVD om de PvdA kamerleden voor het blok te zetten. Rutte weet dondersgoed dat veel PvdA'ers het met hem eens zijn wat abortus en euthanasie betreft. Hij zal PvdA standpunten uit het programma van de partij gaan gebruiken om dit aan te tonen. En als die PvdA'ers dan tijdens de stemming hun eigen partij niet durven af te vallen, kan hij ze mooi bestempelen als hypocrieten.
pi_46703195
zou Plasterk het al naar z'n zin hebben? en de rest van die zogenaamd "seculiere" PVDA?
pi_46703725
Er is in mijn ogen niets mis met het wijzen op alternatieven voor men tot abortus overgaat, zolang hier geen dwang vanuit gaat vind ik het allemaal prima.

Wat mij betreft mag zelfs de termijn waarbinnen een abortus gepleegd mag worden wel naar beneden. Ik vind 22 weken echt veel te laat, uitzonderingen daargelaten waar, m.i. de regels op aangepast kunnen worden.

Maar verder moet er niet getornd worden aan het recht op abortus of zelfbeschikking.
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 26 februari 2007 @ 19:02:12 #24
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46703807
quote:
Dit kabinet doet een stap terug", zei Rutte
En dat zegt de VVD? Na jaren afbraak van alles wat dit land een beetje sociaal maakt? De gotspe!
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Donald Duck held maandag 26 februari 2007 @ 19:02:21 #25
46149 __Saviour__
pi_46703814
quote:
Op maandag 26 februari 2007 18:37 schreef Stupiditeit het volgende:
Ah. En waarom is dat mooier? Ik vind het maar een vreemd verschijnsel dat men liever ervoor kiest hun kind af te geven aan een ander... dan zelf abortus te plegen. Maar goed, misschien is het wel mijn 'atheistische' moraal.
Bij afstand doen van het kind, blijft het kind tenminste in leven.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 26 februari 2007 @ 19:03:37 #26
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46703857
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En dat zegt de VVD? Na jaren afbraak van alles wat dit land een beetje sociaal maakt? De gotspe!
!
  maandag 26 februari 2007 @ 19:06:58 #27
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_46704003
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat heet vooruitgang, dit achteruitgang. Het taaltje van politici is toch niet te moeilijk voor je?
pi_46704282
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:02 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Bij afstand doen van het kind, blijft het kind tenminste in leven.
je standpunt is duidelijk alleen ik mis elke onderbouwing. ZOals ik in mijn eerste post zei stel ik het zelfbeschikkingsrecht van een volwassen vrouw boven de rechten van een ongeboren 'vrucht'. Die keuze baseer ik op het feit dat de vrouw met haar volle verstand een keuze voor beide kan maken terwijl dat kind dat niet kan. Ik vind het namelijk ook erg schandalig dat vrouwen 'gepushed' worden een kind te houden om het dan af te staan.

Jouw enige onderbouwing is dat je iets vindt omdat je gelovig bent, sorry maar dat is niet erg overtuigend. Dat is net zoiets als: ik geloof in intelligent design omdat ik geloof in god. Jammer dat gelovigen vaak geen discussie aan willen gaan waarbij eeen beargumentering voor geloven/een gerelateerd standpunt gegeven wordt.
pi_46704397
Ik zie de kamerleden van de PvdA al in paniek: help, ik ben het eens met de VVD, maar toch moet ik tegen de motie stemmen.
  Donald Duck held maandag 26 februari 2007 @ 19:21:43 #30
46149 __Saviour__
pi_46704583
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:13 schreef komrad het volgende:

[..]

je standpunt is duidelijk alleen ik mis elke onderbouwing. ZOals ik in mijn eerste post zei stel ik het zelfbeschikkingsrecht van een volwassen vrouw boven de rechten van een ongeboren 'vrucht'. Die keuze baseer ik op het feit dat de vrouw met haar volle verstand een keuze voor beide kan maken terwijl dat kind dat niet kan. Ik vind het namelijk ook erg schandalig dat vrouwen 'gepushed' worden een kind te houden om het dan af te staan.

Jouw enige onderbouwing is dat je iets vindt omdat je gelovig bent, sorry maar dat is niet erg overtuigend. Dat is net zoiets als: ik geloof in intelligent design omdat ik geloof in god. Jammer dat gelovigen vaak geen discussie aan willen gaan waarbij eeen beargumentering voor geloven/een gerelateerd standpunt gegeven wordt.
Ik vind het gewoon een duidelijke zaak. Zelfs het begin van het menselijke leven is leven. Duidelijk argumenten zijn er daarbij niet, zoiets is gewoon een persoonlijke overtuiging en gevoelens.
Bovendien, dat zelfbeschikkingsrecht, 'baas over eigen lichaam' kun je ook anders bekijken. De vrouw beslist dan namelijk niet alleen over het eigen lichaam, maar neemt dan ook de beslissing voor het lichaam van het kind.
En als een vrouw heel zeker geen kinderen wilt, dan is het natuurlijk simpel: dan ook geen seks. Want het risico op zwangerschap is er altijd.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 26 februari 2007 @ 19:24:05 #31
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46704658
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:21 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon een duidelijke zaak. Zelfs het begin van het menselijke leven is leven.
Juist. En aangezien dat leven pas begint buiten de baarmoeder, is abortus geen moord.
pi_46704739
Is dit topic er nu om de moties van de VVD te bespreken of om de betekenis van het begrip abortus te bepalen?
  Donald Duck held maandag 26 februari 2007 @ 19:27:14 #33
46149 __Saviour__
pi_46704790
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:24 schreef Fir3fly het volgende:
Juist. En aangezien dat leven pas begint buiten de baarmoeder, is abortus geen moord.
En daarover verschillen de opvattingen dus. Ik denk daar dus anders over.
En pas nog, in het nieuws. Een baby die maar 22 weken in de baarmoeder doorbracht overleefde het. En in NL is abortus toegestaan tot de 24e week
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 26 februari 2007 @ 19:28:01 #34
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46704824
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:25 schreef Nielsch het volgende:
Is dit topic er nu om de moties van de VVD te bespreken of om de betekenis van het begrip abortus te bepalen?
Ach, zoals je ziet moet dat altijd maar weer opnieuw uitgelegd worden aan een paar mensen die het niet willen begrijpen.
  maandag 26 februari 2007 @ 19:28:35 #35
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46704839
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:27 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En daarover verschillen de opvattingen dus. Ik denk daar dus anders over.
. Jij tegen de gehele medische en biologische wereld, ik wens je veel succes.
pi_46704925
quote:
Op maandag 26 februari 2007 18:08 schreef nietzman het volgende:

Praat geen poep. Het ziekenhuis dat dit doet moet nog gebouwd worden.
  Donald Duck held maandag 26 februari 2007 @ 19:30:49 #37
46149 __Saviour__
pi_46704926
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:28 schreef Fir3fly het volgende:
. Jij tegen de gehele medische en biologische wereld, ik wens je veel succes.
Ik sta echt niet alleen in die opvatting. En ik heb ook totaal niet de intentie om het tegen de medische wereld op te nemen, dus jouw opmerking slaat echt nergens op.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46704940
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:21 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon een duidelijke zaak. Zelfs het begin van het menselijke leven is leven. Duidelijk argumenten zijn er daarbij niet, zoiets is gewoon een persoonlijke overtuiging en gevoelens.
Bovendien, dat zelfbeschikkingsrecht, 'baas over eigen lichaam' kun je ook anders bekijken. De vrouw beslist dan namelijk niet alleen over het eigen lichaam, maar neemt dan ook de beslissing voor het lichaam van het kind.
En als een vrouw heel zeker geen kinderen wilt, dan is het natuurlijk simpel: dan ook geen seks. Want het risico op zwangerschap is er altijd.
dit is tenminste enige argumentatie hoewel ik het overduidelijk niet met je eens ben

1. De vrouw beslist bij een abortus idd over een potentieel kind, maar doet dit omdat ze haar motieven heeft. Toegegeven niet alle motieven zijn even eerbaar in sommige ogen (de verhalen over hazelippen ed), dit neemt echt niet weg dat over het algemeen de potentiele moeder een afweging maakt of ze toe is aan het moederschap. Dit is wat mij betreft een oprechte afweging dit ook bij de moeder thuishoort, immers de foetus kan daar niet over beslissen. Door een klopje cellen boven de vrouw te stellen ontneem je de vrouw haar zelfbeschikkingsrecht en dat vind ik onacceptabel.

2. Seks is meer dan alleen voortplanting, het is een vorm van intimiteit en genot. Door te stellen dat je geen seks moet hebben als je geen kinderen wilt ontneem je koppels die goede overwegingen kunnen hebben om geen kinderen te willen (kan ook tijdelijk zijn) de mogelijkheid om bepaalde zeer essentiele zaken in hun relatie te kunnen uitoefenen. Ook dit is dus erg eenzijdig gedacht vanuit het geloof terwijl er meer is dan sec voortplanting.
  maandag 26 februari 2007 @ 19:32:10 #39
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46705002
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:30 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ik sta echt niet alleen in die opvatting. En ik heb ook totaal niet de intentie om het tegen de medische wereld op te nemen, dus jouw opmerking slaat echt nergens op.
Jawel. Jij meent iets te moeten zeggen over wanneer iets leeft, zonder ook maar een schijn van wetenschappelijke onderbouwing te geven.
pi_46705036
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Juist. En aangezien dat leven pas begint buiten de baarmoeder,
Wie ben jij om dat te claimen?
pi_46705044
Is er geen algemeen abortus topic waarin dit soort zaken besproken kunnen worden?
pi_46705076
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ach, zoals je ziet moet dat altijd maar weer opnieuw uitgelegd worden aan een paar mensen die het niet willen begrijpen.
Ik had het ook tegen jou hoor, spuit elf

Iedereen mag z'n eigen invulling geven aan wat abortus nu precies is, maar het is voor dit topic niet relevant.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2007 19:34:47 ]
  maandag 26 februari 2007 @ 19:34:12 #43
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46705079
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:32 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Wie ben jij om dat te claimen?
Ik claim niets. Ik verwoord slechts de definitie van leven.
  Donald Duck held maandag 26 februari 2007 @ 19:34:13 #44
46149 __Saviour__
pi_46705081
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:32 schreef Fir3fly het volgende:
Jawel. Jij meent iets te moeten zeggen over wanneer iets leeft, zonder ook maar een schijn van wetenschappelijke onderbouwing te geven.
De cellen leven en delen zich, en ontwikkelen zich. Ja, dat is leven. Dat dat leven nog niet zelfbewust is, is irrelevant. Het is menselijk leven.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46705092
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Doe jij in wezen niet hetzelfde?
  maandag 26 februari 2007 @ 19:34:36 #46
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46705098
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik had het ook tegen jou hoor

Iedereen mag z'n eigen invulling geven aan wat abortus nu precies is, maar het is voor dit topic niet relevant.
Je hebt gelijk. Laten we het weer over de moties hebben.
  maandag 26 februari 2007 @ 19:35:02 #47
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46705111
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:34 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Doe jij in wezen niet hetzelfde?
pi_46705132
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

JOUW defnitie van leven.
  maandag 26 februari 2007 @ 19:36:23 #49
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46705167
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:35 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

JOUW defnitie van leven.
Die gelijk is aan de algemene wetenschappelijke definitie.
pi_46705181
Nielsch, je hebt gelijk we dwalen enigzins af

Iets meer on topic dan maar, ik vraag me wel af hoe bepaalde PvdAers hier mee omgaan straks. Als dit in de ministerraad komt is het interessant te weten wat Plasterk gaat zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')