We hebben een 35+ er in de zaalquote:Op zaterdag 21 april 2007 01:30 schreef VadeRetro het volgende:
YES! YES!
Mijn eerste overwinning.
Vorig jaar alles verloren. Vaak net (6 tiebreaks verloren, geeneen gewonnen)
Dit jaar eerste wedstrijd twee partijen verloren. Slecht gespeeld.
Vandaag de eerste wedstrijd verloren. Mijn partner had nog nooit doubles gespeeld. Hij had ook nog nooit op kunstgras gespeeld. Het was toch aanpassen, maar hij heeft veel potentie, dus dat komt wel goed.
Daarna een mixed dubbel. Mijn partner is heel stabiel die bijna alles hard tegen de achterlijn slaat. De tegenstander had geen kans. 6-2, 6-1. Eindelijk verdien ik nu eens DSS punten. Het keerpunt in mijn carrière! Ik weet nu hoe het moet!
Watchout, here I come!
Alive and kickin'quote:Op zaterdag 21 april 2007 09:57 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
We hebben een 35+ er in de zaal![]()
ik moet beginnen om 8:45 maar dan wel helemaal in Deventer.. een uur verderopquote:Op zaterdag 21 april 2007 13:01 schreef WooZ het volgende:
Op wat voor achterlijke tijden beginnen die wedstrijden eigenlijk, als ik om 8:45u bij college moet zijn ga ik al bijna nooit, en morgen moet ik al om 8:30 beginnen met de competitie (uitwedstrijd)![]()
![]()
Wij moeten morgen om 10:30 thuis en ik weet hoe weinig banen we hebbenquote:Op zaterdag 21 april 2007 13:16 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik moet morgen om 11 uur beginnen (uit) wie bedenkt dat, zo laat.
Je zou met je 4 status makkelijk 3e klasse aankunnen en misschien wel de 2e.quote:Op zondag 22 april 2007 19:58 schreef Chriz2k het volgende:
Ik ben 4 en speel in de 4e klasse gemengd op zondag.
Nee man, dat is echt te hoog voor me.quote:Op zondag 22 april 2007 19:59 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Je zou met je 4 status makkelijk 3e klasse aankunnen en misschien wel de 2e.
Dat is trouwens best netjes, op je 16/17de al speelsterkte 4 hebbenquote:Op zondag 22 april 2007 20:02 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Nee man, dat is echt te hoog voor me.
In de 3e klasse spelen echt alleen maar 3tjes, de 4e klasse is perfect voor me, ik denk dat ik over een jaar of 3 wel de overstap kan gaan maken.
Ja dat heb je wel eensquote:Op zondag 22 april 2007 21:47 schreef WooZ het volgende:
ik speel 7e klasse gemengd. Iederen bij ons heeft 8/8. Komen we ineens tegenover een team te staan met allemaal 5'jes en 6'jes
Wij spelen ook 7e klasse!quote:Op zondag 22 april 2007 21:47 schreef WooZ het volgende:
ik speel 7e klasse gemengd. Iederen bij ons heeft 8/8. Komen we ineens tegenover een team te staan met allemaal 5'jes en 6'jes
Feli!quote:Op zondag 22 april 2007 22:36 schreef XL het volgende:
Weer 6-2 gewonnen.
Allebei mijn partijen gewonnen![]()
wederom prachtig weer![]()
tennis![]()
Niet als je je teamgenoten naar een hoger niveau coacht.quote:Op maandag 23 april 2007 01:34 schreef hoM3r het volgende:
Ik heb zaterdag 2 keer gewonnen, jammer dat we met het team 3-2 verloren alleen. Maar ja, uiteindelijk blijft tennis natuurlijk gewoon een individuele sport.
Wacht maar tot hij 18 is en de kroeg en vrouwen serieus ontdekt heeft. Is het zo afgelopen.quote:Op zondag 22 april 2007 20:09 schreef Mr-Sander het volgende:
[..]
Dat is trouwens best netjes, op je 16/17de al speelsterkte 4 hebben.
Tsss, ik heb een vriendin hoorquote:Op maandag 23 april 2007 10:51 schreef Komakie het volgende:
[..]
Wacht maar tot hij 18 is en de kroeg en vrouwen serieus ontdekt heeft. Is het zo afgelopen.
zo ging het met mij een btje en bij meer mensen
Ik heb mijn best gedaan, maar er vielen aan alle kanten 6-0 setjes te noteren, was niet tegenop te coachenquote:Op maandag 23 april 2007 07:45 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Niet als je je teamgenoten naar een hoger niveau coacht.
Zie je wel daar begint het al....quote:Op maandag 23 april 2007 11:54 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Tsss, ik heb een vriendin hoor![]()
En ik train ook niet zo heel veel meer, 2x 2 uurtjes in de week.
Serieus ik vind dat de KNLTB er strenger op moet gaan toezien wie er meespeelt in welke klasses.quote:Op zondag 22 april 2007 21:47 schreef WooZ het volgende:
Zo een onzin dat, zijn echt geen regels voor. Ik zelf peil het altijd een beetje op het gedrag van de ander qua service, maar rechtdoor spelen zonder iemand te raken vind ik echt geen enkel punt.quote:Op maandag 23 april 2007 09:24 schreef Artbij het volgende:
Tennis is idd een individuele sport, maar door coaching en goed samenspel kun je wel beter gaan spelen. En dubbel is wel degelijk een teamsport, als je daarin goed samenspeelt kun je van betere niet goed samenspelende tennissers winnen.
Afgelopen zaterdag weer competitie gespeeld. Ik speel eerste klasse mix. Wat ik daar meegemaakt heb slaat alles.
Ik speelde de mix en de heren-dubbel. Tijdens de mix beginnen de tegenstanders te schelden van klootzak, boerenlul enz omdat ik af en toe een bal rechtdoor sla. Schijnbaar mag je in de mix geen dames door de tramrails passeren....... Die kerel had ze zelfs geteld, ik had in 1,5 set 7 ballen langs de dame geslagen. Ik vond het volkomen belachelijk, ben aan het twijfelen of ik de knltb op de hoogte moet stellen van het gedrag van onze tegenstanders.
Ach na een service, recht op het lichaam van de netspeler spelen, is soms ook wel lekker, helemaal als-ie wegduiktquote:Op maandag 23 april 2007 17:44 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
maar rechtdoor spelen zonder iemand te raken vind ik echt geen enkel punt.
Gelukkig is iedereen in onze poule te sterk voor deze klassequote:Op maandag 23 april 2007 17:38 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Serieus ik vind dat de KNLTB er strenger op moet gaan toezien wie er meespeelt in welke klasses.
Ik ben competitieleider van mijn vereniging en wanneer zich nieuwe teams aanmelden probeer ik bij de KNLTB een geschikte klasse te regelen. Teams die in de verkeerde klasse ingedeeld staan zitten daar door een achterlijke competitieleider.
En net alsof dat leuk is voor die 5/6jes om in een 8/8 klasse te spelen.![]()
Eigenlijk zou elke vereniging voor de start van de competitie alle team op moeten geven + spelers zodat de KNLTB ze mocht het eventueel nodig zijn hoger/lager kan indelen. Zo voorkom je competitievervalsing.
Daar speel ik dus geen mixquote:Op maandag 23 april 2007 09:24 schreef Artbij het volgende:
Tennis is idd een individuele sport, maar door coaching en goed samenspel kun je wel beter gaan spelen. En dubbel is wel degelijk een teamsport, als je daarin goed samenspeelt kun je van betere niet goed samenspelende tennissers winnen.
Afgelopen zaterdag weer competitie gespeeld. Ik speel eerste klasse mix. Wat ik daar meegemaakt heb slaat alles.
Ik speelde de mix en de heren-dubbel. Tijdens de mix beginnen de tegenstanders te schelden van klootzak, boerenlul enz omdat ik af en toe een bal rechtdoor sla. Schijnbaar mag je in de mix geen dames door de tramrails passeren....... Die kerel had ze zelfs geteld, ik had in 1,5 set 7 ballen langs de dame geslagen. Ik vond het volkomen belachelijk, ben aan het twijfelen of ik de knltb op de hoogte moet stellen van het gedrag van onze tegenstanders.
NIet alle vrouwen over één kam scheren, graag. Danku!quote:Op maandag 23 april 2007 18:14 schreef Komakie het volgende:
[..]
Daar speel ik dus geen mix
Dat gejank om die vrouwen de hele tijd.
Bij ons is dat juist altijd de strategie. Alles op de dame aan het net rammen.quote:Op maandag 23 april 2007 09:24 schreef Artbij het volgende:
Ik ben meestal banger voor de dame als voor de heer. Die wijven slaan soms zo onbesuisd dat je leven niet meer veilig is.quote:Op maandag 23 april 2007 18:17 schreef XL het volgende:
[..]
Bij ons is dat juist altijd de strategie. Alles op de dame aan het net rammen.![]()
Sorry, maar ik heb jaren mix gespeeld en het is altijd hetzelfde.quote:Op maandag 23 april 2007 18:15 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
NIet alle vrouwen over één kam scheren, graag. Danku!
Kerels onder elkaar janken daar niet om, dan kun je er gewoon één terug verwachten binnen korte tijdquote:Op maandag 23 april 2007 22:45 schreef hoM3r het volgende:
Ik kreeg laatst commentaar omdat ik in een HERENDUBBEL op setpoint tegen de man aan het net bijna raakte bij een return. Dan ben je toch gewoon een mietje.
Wat lopen ze allemaal nou te zeiken.quote:Op dinsdag 24 april 2007 00:04 schreef erkel het volgende:
[..]
Kerels onder elkaar janken daar niet om, dan kun je er gewoon één terug verwachten binnen korte tijd![]()
Welk spelnivo is dat, zaterdag 1e klasse mix?quote:Op maandag 23 april 2007 09:24 schreef Artbij het volgende:
...
Wij om twaalf uur pas!quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:15 schreef Komakie het volgende:
ben dus benieuwd morgen. Moeten alleen al om 9:00 beginnen
Ik vind die warmte heerlijk. Ik vind het eerlijk klote dat ik zo vroeg moet beginnen. Ben pas na 12:00 wakkerquote:Op zaterdag 28 april 2007 19:17 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Wij om twaalf uur pas!
Maar aan de andere kant... om negen uur is het nog niet zoooo ontzettend warm!Zie het positief!
Norraga: balen van je omstandigheden... Zou het toch gewoon proberen hoor, morgen! Niveauverscjo; zegt vaak ook wel veel, is mijn ervaring, los van de omstandigheden!Zet hem op!
Bij de dubbel maakt het tegenwoordig ook uit tegenover wie je staat. Het kan dus best dat jij tegenover dat vrouwtje stond. Zou je dat misschien kunnen nakijken?quote:Op zondag 29 april 2007 22:41 schreef VadeRetro het volgende:
Toch een raar systeem dat DSS
Afgelopen vrijdag gemengd dubbel gespeeld. Uiteindelijk gewonnen met 6-3 0-6-6-4.
Ik (M8) krijg voor die wedstrijd 7.6368
Mijn partner (V7) krijgt 6.3237
De mannelijke tegenstander (M7) krijgt 7.4167
De vrouwelijke tegenstander (V8) krijgt 8.4167
De mannelijke tegenstander M7 die verloren heeft krijgt dus minder punten dan ik, terwijl ik gewonnen heb. Hoe moet ik nu ooit een 7 worden?
Ons hele team is ook tussen de 17-18 jaar oud (ik ben de jongste met 17, rest is 18) en wij zijn wel gezelligquote:Op zondag 29 april 2007 20:52 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ik ook al m'n partijen gewonnen vandaag!Hele team trouwens! 8-0 gewonnen
olé olé olééé!!
Tegenstanders waren, zoals al eerder gezegd, achtjes met één heer een zeven op z'n pasje.. Zelfs die konden we gemakkelijk hebben.
Tegenstanders waren overigens tussen de 16 en 18 jaren oud... wát irritant zeg.. Ongezellige lui, onsportief, moeders die meenden te moeten scheidsrechteren (op een gegeven moment gilde zo'n moeder zelfs dat mijn service het net geraakt zou hebben, was niet zo, het was gewoon een prachtige ace ja!!!![]()
)
Na de gemengd dubbel ging ik even naar het toilet... kwam m'n damesdubbelmaatje de wc's binnen, riep m'n naam: "De tegenstanders willen weg, kom je zo?"
Ik: "Ja, ik kom eraan."
Liep ik daarna richting de kantine... waren ze gewoon serieus al weg! Ik was echt stomverbaasd.. "Ja, ze wilden sport kijken op tv en dat begon om zeven uur." Lekker belangrijk..Om nou vijf minuten later te zijn.. .naja laat ze ook maar... rare lui!
Maar aan de andere kant, het doet er ook vrij weinig toe, wij hebben acht punten!Yeah! We staan nu vast niet meer op de achtste plaats..
Volgens mij moet dat helemaal niet uitmaken. Bovendien zijn we ook geswitched van links-rechts na de tweede set, omdat het verkeerd liep.quote:Op zondag 29 april 2007 23:15 schreef Mr-Sander het volgende:
[..]
Bij de dubbel maakt het tegenwoordig ook uit tegenover wie je staat. Het kan dus best dat jij tegenover dat vrouwtje stond. Zou je dat misschien kunnen nakijken?
Gaan jullie moeders ook allemaal mee? (wij hadden serieus vijf moeders aan de kant zittenquote:Op zondag 29 april 2007 23:38 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ons hele team is ook tussen de 17-18 jaar oud (ik ben de jongste met 17, rest is 18) en wij zijn wel gezelligerg leuke dag gehad vandaag, leuke tegenstanders.
Ik bedoel op het wedstrijdforumulier.quote:Op maandag 30 april 2007 00:00 schreef VadeRetro het volgende:
[..]
Volgens mij moet dat helemaal niet uitmaken. Bovendien zijn we ook geswitched van links-rechts na de tweede set, omdat het verkeerd liep.
Het wordt trouwens ook niet op het scoreformulier vermeld.
Wat een fucking onzin zoals ze dat DSS veranderd hebben dit jaar zeg...als je een 7 en een 8 verslaat (gemiddelde 7.5) moet je toch gewoon een 6.5 krijgen....Nu krijg je allemaal rare decimale getallen die nergens te achterhalen zijn.quote:Op maandag 30 april 2007 09:46 schreef Mr-Sander het volgende:
[..]
Ik bedoel op het wedstrijdforumulier.
Stond het zo:
VadeRetro (M8) - M7
Jouw partner (V7) - V8
of zo:
VadeRetro (M8) - V8
Jouw partner (V7) - M7
Want dat maakt sinds dit seizoen volgens mij ook uit.
Nice !quote:Op maandag 30 april 2007 09:34 schreef XL het volgende:
We hebben als nr 2. verloren van de nr. 7.
Met 7-1![]()
Ik was het grootste drama, ondanks dat ik veel mooie punten heb gespeeld was ik veeeeeeel te slordig. Mijn enkel moest ik knokken voor een game, 6-0, 6-1. Heren dubbel gingen we er 6-3, 6-3 af.
Had ik gisteren ook... Gemengd dubbel tegenstanders: heer = 7, vrouw = 8.quote:Op maandag 30 april 2007 11:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wat een fucking onzin zoals ze dat DSS veranderd hebben dit jaar zeg...als je een 7 en een 8 verslaat (gemiddelde 7.5) moet je toch gewoon een 6.5 krijgen....Nu krijg je allemaal rare decimale getallen die nergens te achterhalen zijn.
Moedersquote:Op maandag 30 april 2007 07:16 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Gaan jullie moeders ook allemaal mee? (wij hadden serieus vijf moeders aan de kant zitten) en bemoeien zich die ook met de puntentelling, met het beslissen of een bal in of uit is, etc?
Bedoelde met mijn post niet dat alle 17/18-jarigen niet leuk zijn om tegen te tennissen, maar voor gisteren ging dat helaas wel op.![]()
Gelukkig heeft in ons team iedereen z'n rijbewijs.quote:Op maandag 30 april 2007 15:51 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Moeders. Soms komt er eentje kijken, maar dat is ook alles, gelukkig hebben we iemand met een rijbewijs in het team
.
Dat zou ik niet weten.quote:Op maandag 30 april 2007 09:46 schreef Mr-Sander het volgende:
[..]
Ik bedoel op het wedstrijdforumulier.
Stond het zo:
VadeRetro (M8) - M7
Jouw partner (V7) - V8
of zo:
VadeRetro (M8) - V8
Jouw partner (V7) - M7
Want dat maakt sinds dit seizoen volgens mij ook uit.
Dit heeft helemaal niet met lekaar te maken. Op de site van de knltb word helder uitgelegd hoe de DDS berekent word. Misschien kun je daar eens kijken.quote:Op maandag 30 april 2007 21:19 schreef VadeRetro het volgende:
[..]
Dat zou ik niet weten.
Het lijkt me belachelijk als dit ook weer gevolgen heeft voor je DSS. Je staat toch met z'n tweeën op de baan en verslaat het team van de tegenstanders.
Ik snap wel dat het DSS kijkt naar de verwachting van de uitslag op basis van de DSS-scores van de diverse deelnemers en dat vervolgens gekeken wordt in hoeverre de uitslag inclusief de setstanden daarvan afwijkt. Hoe groter de afwijking des te meer punten je verdient/verliest. Tenzij het een totaal onlogische uitslag is.
Maar dat je partner een heel ander aantal punten krijgt dan jezelf, dat vind ik raar.
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 10:42 schreef Artbij het volgende:
[..]
Dit heeft helemaal niet met lekaar te maken. Op de site van de knltb word helder uitgelegd hoe de DDS berekent word. Misschien kun je daar eens kijken.
5/6 opzich niet usper, wel gewoon degelijk tennis, we moesten echt zelf de punten maken, maar dat ging dus nietquote:Op zondag 6 mei 2007 16:47 schreef TubewayDigital het volgende:
wat was de rating van die jochies?
Alleen winst/verliesquote:Op dinsdag 8 mei 2007 01:44 schreef TubewayDigital het volgende:
kijkt DSS ook naar de set standen of is het alleen winst/verlies dat telt.
Kweenie, ik zag ergens staan dat we een VCL in ons midden hebben maar ben zo lui geweest om het niet echt uit te zoeken wie het nou zou zijnquote:Op woensdag 9 mei 2007 12:03 schreef Norrage het volgende:
Heb je het tegen mij of zie ik wat/iemand over het hoofd? Ik wil het wel even navragen bij de vele VCLs die onze vereniging telt en die ik dagelijks tegenkom
Ik zou niet denken dat je daar wat mee kan doen. Bij ons ging een afgelopen zondag iemand ook onwijs lopen schelden en zo, maar normaalgesproken krijg je in ieder geval toch een waarschuwing voordat je van de baan gestuurd mag worden....
Ik heb trouwens nog nooit op de knltb uitslagen ingevuld, maar was het niet ergens mogelijk iets van een gelijkspel in te voeren? Dan zou dat de optie zijn als je opgeeft door toedoen van je tegenstander?
Ik ben ook VCL van mijn vereniging en kan er wel antwoord op gegeven.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:03 schreef Norrage het volgende:
Heb je het tegen mij of zie ik wat/iemand over het hoofd? Ik wil het wel even navragen bij de vele VCLs die onze vereniging telt en die ik dagelijks tegenkom
Ik zou niet denken dat je daar wat mee kan doen. Bij ons ging een afgelopen zondag iemand ook onwijs lopen schelden en zo, maar normaalgesproken krijg je in ieder geval toch een waarschuwing voordat je van de baan gestuurd mag worden....
Ik heb trouwens nog nooit op de knltb uitslagen ingevuld, maar was het niet ergens mogelijk iets van een gelijkspel in te voeren? Dan zou dat de optie zijn als je opgeeft door toedoen van je tegenstander?
Heb ik vrijwel elke keer nog gehad. Maarja wel een punt voor ons team er bij (alle enkels nog gewonnen, slechts twee dubbels verlorenquote:Op maandag 14 mei 2007 17:03 schreef TubewayDigital het volgende:
volgende week tegen iemand singelen die een ruim 1 punt lagere rating heeft. Ik moet dus winnen en als ik dan win dan heb ik nog niks. Kut
Ach gewoon die gast oprollen en dan toernooien gaan spelen voor je rating zoals Zonnestraaltje al zeiquote:Op maandag 14 mei 2007 17:03 schreef TubewayDigital het volgende:
volgende week tegen iemand singelen die een ruim 1 punt lagere rating heeft. Ik moet dus winnen en als ik dan win dan heb ik nog niks. Kut
Dat snap ik ook wel.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 10:40 schreef Artbij het volgende:
Je krijg in de regel wel de leukste wedstrijden. Op hoger niveau, ik speel zelf eerste klasse, is er nog steeds niveauverschil. Ik kom bijvoorbeeld dit jaar 3,4,5,6 en 7-ens tegen. Als je zo`n competitie zelf opstellingen gaat maken krijg je 3-en tegen 7-ens enz. Daar zit niemand op te wachten.
ja de kleur zal het hem doen..quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:41 schreef -Sandstorm- het volgende:
Damn wat een enorme ............... bomen op de achtergrond![]()
Maaruhm: Kunstgras is best relaxed. Mits op deze manier aangelegd (rood-groen). Af en toe heb je helemaal groene velden, dat is zoooooooo irritant.
Nee.quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:01 schreef Fatality het volgende:
[..]
ja de kleur zal het hem doen..
haal je niet Smash-court en kunstgras doormekaar?
Tennissen met een zonnebril op?quote:Op woensdag 30 mei 2007 14:43 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Vorige week zondag met 5-3 verloren.
Damesenkels verloren (ik ook, m'n eerste verloren enkel dit seizoen!), slechts één herenenkel gewonnen... Ik ging er bij de single met 3-6 0-6 af.. Moest tegen een goed zesje (ikzelf ben 7), zij speelde álles met heel veel effect.. ze sloeg niet door, speelde geen diepe ballen.. kon ik niks mee.. Helemaal niks. Niet eens 'n klein stukje ruimte gekregen om m'n eigen spel te spelen, dus eigenlijk terecht verloren.
DD moesten we tegen datzelfde meisje, zij was 5 in de dubbel (met nog een 7). Gewoon gewonnen!!Zij werden vet pissig, omdat ik een paar ballen rechtdoor had geslagen bij de netspeler (hoor bij het spelletje toch?), omdat ik een twee volleys op m'n tegenstandsters speelde (per ongeluk uiteraard, geloofden ze niet) en daarna nog een paar ballen die via de netband er net overheen vielen, toen hadden ze het helemaal met me gehad. Ik werd een levende schietschijf... Gezellig joh, zo'n competitiedag!
![]()
Gemengd dubbel als laatst vrij gemakkelijk begonnen..
Hieronder nog twee fotootjes.. Heb m'n dubbelpartner maar even onherkenbaar gemaakt!
[afbeelding]
[afbeelding]
Het lijkt mij nooit zo bevorderlijk voor het ruimtelijk inzicht, gebrek aan duidelijke schaduwen etc. Maar ik zie het veel mensen, vooral vrouwen wel doen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:27 schreef Komakie het volgende:
[..]
Tennissen met een zonnebril op?
Ik heb nooit begrepen dat mensen dat kunnen.....
en kunstgras zuigt
Niets persoonlijks hoor straaltje
Het is voor vrouwen natuurlijk ook veel belangrijker dat ze er goed uit zien dan dat ze winnen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:01 schreef Fatality het volgende:
[..]
Het lijkt mij nooit zo bevorderlijk voor het ruimtelijk inzicht, gebrek aan duidelijke schaduwen etc. Maar ik zie het veel mensen, vooral vrouwen wel doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |