Je moet afstand doen van je zeggenschap, dus officieel heb je niks meer te zeggen over je eigen bedrijf. Zo simpel is dat. Overigens kan Albayrak ook altijd weer de Turkse nationaliteit aanvragen, nadat ze die "ingeleverd" heeft.quote:Op maandag 26 februari 2007 14:23 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat de zeggenschap bij de stichting ligt? Le-zen graag.
En het voorbeeld van Jorritsma is gewoon correct en volop in het nieuws geweest destijds, probeer het maar eens argumenten te ontkrachten in plaats van "nietus"
Punt is ook dat het maar tijdelijk is, zodra je minister af bent, kan je gewoon weer verder met je bedrijfje.
Nee, want als ze een wet niet zou ondertekenen, is het geen wet. In dat geval zouden we een constitutionele crisis hebben, maar Beatrix is verstandig genoeg om dat te vermijden, en om haar persoonlijke opvattingen buiten haar werk te houden.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:27 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Ze kiest wel de informateur en de formateur, maar is dat beleidsbebalend?
Ja, ze moet wetten ondertekenen, maar dat is volgens mij niet meer dan een fomaliteit, ik kan iig geen één wet bedenken die ze niet heeft ondertekend.
Dan worden het Belgische toestanden hier.quote:Op maandag 26 februari 2007 14:31 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Nee, want als ze een wet niet zou ondertekenen, is het geen wet. In dat geval zouden we een constitutionele crisis hebben, maar Beatrix is verstandig genoeg om dat te vermijden, en om haar persoonlijke opvattingen buiten haar werk te houden.
Inderdaad, en ook de daar gevonden oplossing zou wel goed in ons poldermodel passen. ;-)quote:Op maandag 26 februari 2007 14:35 schreef freako het volgende:
[..]
Dan worden het Belgische toestanden hier..
Daar heb je gelijk in, maar zoals je zelf al zegt, daarbij ging het om de behandeling van de radicale islam.quote:Op maandag 26 februari 2007 14:12 schreef Pool het volgende:
[..]
Als je de politiek de afgelopen jaren een beetje had gevolgd, dan had je gezien dat juist Aboutaleb erg kritisch en streng was ten opzichte van de islamitische bevolkingsgroepen in de stad.
En dan bedoel ik niet streng op de manier van Wilders (ongefundeerd blaten).
Er zijn heel veel mensen in Nederland die liever zien dat er geen één Moslim meer bij komt in dit land, maar dat er juist minder komen. En dat is hun goed recht.quote:Op maandag 26 februari 2007 14:54 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar zoals je zelf al zegt, daarbij ging het om de behandeling van de radicale islam.
Heeft niks te maken met het voorbeeld dat ik gaf.
En bovendien gaat het om het principe, niet om de persoon Aboutaleb.
'tuurlijk hebben die parlementariërs dat niet door, die lezen geen jaarverslagen van door hun gefinancierde instellingen, die lezen geen kranten en bemoeien zich niet met de mediaquote:Op maandag 26 februari 2007 14:07 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Nee, maar ik denk wel dat ze er in trappen als hij het wat slimmer aanpakt, bv. de budgetten van Riaggs in de randstad verhogen "omdat die grote tekorten hebben".
dat die Riaggs hun geld verspillen aan psychologen naar Marokko sturen en tolken inhuren en daardoor zoveel geld nodig hebben hebben de meeste parlementariërs toch niet in de gaten.![]()
Stel je voor, hij zou zomaar een wetsvoorstel kunnen indienen voor een snelweg naar Marokko, alleen te gebruiken door Marokkanen, natuurlijk. Gaan je miljardjes aan belastingcentenquote:Alles kan, toch zie ik hem liever op een neutrale post. Verkeer ofzo.
Het is hun goed recht de vrijheid van meningsuiting van anderen te beperken?quote:Op maandag 26 februari 2007 14:57 schreef more het volgende:
[..]
Er zijn heel veel mensen in Nederland die liever zien dat er geen één Moslim meer bij komt in dit land, maar dat er juist minder komen. En dat is hun goed recht.
Inderdaad, maar als je niet zit te wachten op een moskee op elke hoek van de straat staan sommige mensen (helaas) gelijk op hun achterste benen.quote:Op maandag 26 februari 2007 14:57 schreef more het volgende:
[..]
Er zijn heel veel mensen in Nederland die liever zien dat er geen één Moslim meer bij komt in dit land, maar dat er juist minder komen. En dat is hun goed recht.
De parlementaire controle op de financiën in Nederland is inderdaad geweldig!quote:Op maandag 26 februari 2007 15:06 schreef Vhiper het volgende:
[..]
'tuurlijk hebben die parlementariërs dat niet door, die lezen geen jaarverslagen van door hun gefinancierde instellingen, die lezen geen kranten en bemoeien zich niet met de media![]()
Ik vind het een grappig voorbeeld, maar jij zult ook wel begrijpen dat bevoordeling van bepaalde groepen veel indirecter gaat, zoals dus die verkapte subsides aan migrantengroepen via de Riaggs.quote:Stel je voor, hij zou zomaar een wetsvoorstel kunnen indienen voor een snelweg naar Marokko, alleen te gebruiken door Marokkanen, natuurlijk. Gaan je miljardjes aan belastingcenten![]()
Kom op zeg!
Dus autochtonen mogen niet over autochtonen beslissen, bedoel je?quote:Op maandag 26 februari 2007 13:42 schreef rebel6 het volgende:
Op Sociale Zaken komt hij allerlei vraagstukken tegen die met z'n eigen groep te maken hebben, daar kan hij nooit objectieve besluiten over nemen.
En al die subsidies zijn gegeven door bewindslieden met een dubbele nationaliteit.quote:Op maandag 26 februari 2007 15:36 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Ik vind het een grappig voorbeeld, maar jij zult ook wel begrijpen dat bevoordeling van bepaalde groepen veel indirecter gaat, zoals dus die verkapte subsides aan migrantengroepen via de Riaggs.
Zo zijn onder de dekmantel van "grote-steden-beleid" ook miljoenen uitgegeven aan welzijnsprojecten speciaal voor allochtonen.![]()
Fantastisch! Alleen een genie kan zoiets verzinnen en opschrijven.quote:Op maandag 26 februari 2007 15:41 schreef buachaille het volgende:
Wilders heeft weer gelijk, alleen beseft nog niemand dat (net als bij Janmaat alleen is die niet te vergelijken met Wilders).
Dit snap ik niet:quote:Op maandag 26 februari 2007 15:41 schreef buachaille het volgende:
Wilders heeft weer gelijk, alleen beseft nog niemand dat (net als bij Janmaat alleen is die niet te vergelijken met Wilders). Dubbele nationaliteit? http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=2788&titel=Dubbel_gevoel
Hoe zit dit nu, ik dacht dat de islamitische gemeenschap geen hiërarchische geestelijkheid heeft zoals dat in de katholieke kerk bestaat? Kan een imam uit een moskee waar Aboutaleb waarschijnlijk (hij woont immers in Amsterdam) niet eens komt of ooit is geweest dan zomaar bepalen of hij wel of geen moslim is?quote:Wist u dat Achmed Aboutaleb op 5 maart 2006 door imam Fawaz van de Soennah-moskee in Den Haag is geëxcommuniceerd uit de islam? (..) Hij is (..) formeel geen moslim meer.
Ja, wat wil je nou? Eerst zit je met alle geweld voorbeelden te geven dat parlementaries geen gekke henkies zijn, nu draai je 180 graden om en beweer je het tegenovergestelde?quote:Op maandag 26 februari 2007 15:36 schreef rebel6 het volgende:
[..]
De parlementaire controle op de financiën in Nederland is inderdaad geweldig!
Hoe vaak zijn Donner en Brinkhorst door het vorige parlement ter verantwoording geroepen voor het niet terugvorderen van tig miljard gestolen belastinggeld door bouwbedrijven?![]()
Alsof die migrantengroepen zitten te wachten op iets als het Riaggquote:Ik vind het een grappig voorbeeld, maar jij zult ook wel begrijpen dat bevoordeling van bepaalde groepen veel indirecter gaat, zoals dus die verkapte subsides aan migrantengroepen via de Riaggs.
Door wie is dat gebeurt? Door iemand met een dubbele nationaliteit? (afgezien van het feit dat er niets mis is met projecten die allochtonen meer bij de maatschappij betrekken. Willen we nou integratie of niet?quote:Zo zijn onder de dekmantel van "grote-steden-beleid" ook miljoenen uitgegeven aan welzijnsprojecten speciaal voor allochtonen.![]()
ja mên, maar niet op Rouvoet mekkeren, ondanks dat zijn partij van de dubbele nationaliteit af will.quote:
Wat ik zei is dat parlementariërs overduidelijke bevoordeling wel zien, maar zodra het wat verkapter gebeurt heeft nog maar een enkeling het in de gaten. Noem je dat draaien?quote:Op maandag 26 februari 2007 16:08 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ja, wat wil je nou? Eerst zit je met alle geweld voorbeelden te geven dat parlementaries geen gekke henkies zijn, nu draai je 180 graden om en beweer je het tegenovergestelde?
Die komen daar niet wou je zeggen?quote:Alsof die migrantengroepen zitten te wachten op iets als het Riagg![]()
Nee maar het toont wel aan dat het niet zo moeilijk is om extra geld naar bepaalde groepen te sluizen, je moet alleen even een mooi etiketje verzinnen en driekwart van het parlement plaatst geen vraagtekens meer.quote:Door wie is dat gebeurt? Door iemand met een dubbele nationaliteit?
Op kosten van de immigrant graag.quote:(afgezien van het feit dat er niets mis is met projecten die allochtonen meer bij de maatschappij betrekken. Willen we nou integratie of niet?)
Jouw voorbeeld kan ik niet verkapt noemen, afgezien daarvan is jouw maatregel ook nog eens op Nederlanders gericht, allochtoon of niet, het zijn wel Nederlanders waar we over praten. Dus wat de bevoordeling van Marokko of Turkije hier mee te maken heeft, mis ik een beetje.quote:Op maandag 26 februari 2007 16:55 schreef rebel6 het volgende:
Wat ik zei is dat parlementariërs overduidelijke bevoordeling wel zien, maar zodra het wat verkapter gebeurt heeft nog maar een enkeling het in de gaten. Noem je dat draaien?
Slechts een fractie, net zoals er maar een fractie van de Nederlanders komen. Kan ik niet wakker van liggen.quote:Die komen daar niet wou je zeggen?
Onzin, afgezien daarvan is er niets mis met "geld naar bepaalde groepen te sluizen", dat doet namelijk elke partij, al hebben ze allemaal een andere achterban. De VVD sluist bijvoorbeeld graag geld naar ondernemers (Zie forse VPB verlaging), het CDA naar gezinnen (verhoging kinderkorting e.d.), PvdA naar de lagere inkomens, etc etc etc.quote:Nee maar het toont wel aan dat het niet zo moeilijk is om extra geld naar bepaalde groepen te sluizen, je moet alleen even een mooi etiketje verzinnen en driekwart van het parlement plaatst geen vraagtekens meer.
Gebeurt ook, een migrant betaalt namelijk net als jij ook fors belasting aan de Nederlandse staatquote:Op kosten van de immigrant graag.
De dubbele nationaliteit beperken is niet het issue hier. Wel blijven opletten hè.quote:Op maandag 26 februari 2007 16:24 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
ja mên, maar niet op Rouvoet mekkeren, ondanks dat zijn partij van de dubbele nationaliteit af will.
Whatever.quote:Op maandag 26 februari 2007 17:42 schreef Sidekick het volgende:
De dubbele nationaliteit beperken is niet het issue hier. Wel blijven opletten hè.
Het gaat om een motie van wantrouwen tegen bewindslieden die niets fout doen, onderbouwd met demagogie door goed geintegreerde allochtonen te bestempelen als infiltranten, daarnaast nog opmerkt dat het een voorbeeld is van de tsunami van islamisering en liever geen moslim in het kabinet ziet. De dubbele nationaliteit wordt door Wilders misbruikt om zijn radicale pulp te verkopen, en sommigen trappen er met open ogen in. Hoewel, zijn aanhangers beamen keer op keer zijn meest discrimerende en naar racisme neigende motieven.
De integriteit van Aboutaleb is ook inderdaad niet relevant, zul je mij ook niet horen beweren.quote:Op maandag 26 februari 2007 13:56 schreef Argento het volgende:
[..]
Ieder individu behoort tot één of meerdere groepen. Ook bewindspersonen, ook Aboutaleb. Dat enkele gegeven betekent natuurlijk niet dat Aboutaleb zoveel integriteit mist, dat hij niet naar behoren besluiten kan nemen die leden van zijn ´groep´ betreffen. Ik zie niet in waarom Aboutaleb deze integriteit wel zou missen en een andere willekeurige bewindspersoon niet.
Of het verleidelijker is weet ik niet, maar de groepsdruk vanuit bepaalde allochtone groepen is gewoon groot en buitenlandse naties proberen aktief invloed uit te oefenen (zo bleek vandaag maar weer), dus dan kun je wel vertrouwen op de integriteit van Aboutaleb maar wie weet stapt hij over een maand op en komt er een soort Abu Jaja voor in de plaats...quote:Ik zie ook niet in waarom het in een geval van een groep begrensd door nationaliteit verleidelijker zou zijn niet integere besluiten te nemen ten voordele van deze groep, dan indien het zou gaan om een groep die naar een andere maatstaf is begrensd. Ik vind dat een wel erg makkelijke aanname.
De vergelijking met bedrijven gaat mank als het over belangenverstrengeling gaat. Daar is de schijn dat ministers beleid uitvoeren om hun eigen bedrijven te spekken. Zelfverrijking dus. Bij een dubbele nationaliteit is dat totaal niet mogelijk, hoe kan je jezelf bevoordelen enkel met een tweede paspoort?quote:Op maandag 26 februari 2007 18:11 schreef rebel6 het volgende:
[..]
De integriteit van Aboutaleb is ook inderdaad niet relevant, zul je mij ook niet horen beweren.
Het gaat erom dat zelfs de schijn van belangenverstrengeling moet worden voorkomen.
Waarom moeten ministers wel belangen (bijbaantjes e.d.) afstoten die helemaal niets met hun werk te maken hebben terwijl belangen die duidelijk wél kunnen botsen (dubbele loyaliteit) ineens geen probleem zijn?
Integriteit wordt bepaald door mensen zoals je voorbeeld duidelijk maakt, niet door een afkomst, religie of aantal paspoorten.quote:[..]
Of het verleidelijker is weet ik niet, maar de groepsdruk vanuit bepaalde allochtone groepen is gewoon groot en buitenlandse naties proberen aktief invloed uit te oefenen (zo bleek vandaag maar weer), dus dan kun je wel vertrouwen op de integriteit van Aboutaleb maar wie weet stapt hij over een maand op en komt er een soort Abu Jaja voor in de plaats...![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |