abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 28 februari 2007 @ 17:25:14 #151
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_46778263
Jelief gelukkig maar! Ik heb trouwens wél meteen de babysabbatical petitie getekend
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:12:32 #152
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46779740
Dat klinkt heftig Macka..... Kun je wel gewoon werken nu net met je nieuwe baan?
Slaapmeisje, ik vind het knap, 2 uur zonder je ventje...!
Jelief, goed dat je eea onder ogen ziet!!

En even en naar Sjak en Linda!!!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:13:45 #153
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46779773
Oh en Stiekemurd, hoe was het?
En hoe was het om Jenna weg te brengen? Ik vroeg me af of dat net zo heftig is als wanneer je je eerste kindje (in jouw geval Benthe) wegbrengt?
  † In Memoriam † woensdag 28 februari 2007 @ 18:29:21 #154
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_46780167
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:12 schreef Moonah het volgende:
Dat klinkt heftig Macka..... Kun je wel gewoon werken nu net met je nieuwe baan?
Dat ga ik morgen uitproberen. Vooralsnog een beetje pijn en veel waas links. Dus ik functioneer nog voor de helft, en da's zeker zestig procent qua inzet
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † woensdag 28 februari 2007 @ 18:31:51 #155
141844 Macka66
pi_46780229
Jelief, je hebt plannen en dat klinkt in ieder geval goed. Ik hoop dat de oorzaak van je vermoeidheid snel gevonden wordt.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_46780716
Hier een nieuwe mama.

Damian is nu een week oud en vandaag was de laatste dag dat de kraamhulp er was. Ik merk dat ik hem met de dag beter leer kennen dus alleen gaat het ook vast lukken!
Vandaag kreeg ik van een tante van me te horen dat ik eigenlijk nog te jong was. Ik zou me er niks van aan moeten trekken maar het doet me wel wat. Stiekem ben ik heel trots op mezelf en vind ik dat ik het heel goed doe! Ik ben geduldiger dan ooit en probeer de liefste mama van de wereld te zijn dus dan is zo'n reactie niet leuk.
Mijn zwangerschapskilo's ben ik al kwijt.
Ik kan al weer lekker rondlopen al mag ik dat nog niet teveel doen. Morgen als het lekker weer is voor het eerst een klein stukje wandelen met Damian.
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:53:05 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46780804
Fijn te horen Appelsap!
Enneh... die kilo's, je was toch helemaal niks aangekomen?
pi_46780910
Jawelll de laatste 4 weken toch nog, 7 kilo. Hield veel vocht vast.
Had het nog gepost hoor.
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:57:44 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46780956
Dat heb ik gemist dan.
Maar goed, dat is dan idd voornamelijk vocht, dus je hebt weinig te klagen. Netjes hoor!
  woensdag 28 februari 2007 @ 19:31:44 #160
108648 cattie
lieve moeder
pi_46782158
Hallo Appelsap, welkom! Wat een nare opmerking van je tante. Trek je je er maar niets van aan (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het).

Macka, wat eng met je oog! Hopelijk gaat het weer helemaal over en herstel je snel.

Monnah, wat fijn dat het werken je meeviel!

Jelief, de eerste stap heb je gezet, hopelijk voel je je snel beter.
  woensdag 28 februari 2007 @ 19:55:30 #161
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_46783111
Appelsap, welkom hier! Fijn dat je het goed maakt!

Macka, succes met herstellen!

Moonah, ik pm'de het je al, maar wat superfijn dat het zo goed is gegaan!

Jelief, goed dat je naar de ha bent gegaan, heel moedig!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_46783349
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:13 schreef Moonah het volgende:
Oh en Stiekemurd, hoe was het?
En hoe was het om Jenna weg te brengen? Ik vroeg me af of dat net zo heftig is als wanneer je je eerste kindje (in jouw geval Benthe) wegbrengt?
Oooo wat was het weer leuk en als vanouds om weer te werken
Er stond een grote bos bloemen klaar met een kaartje eraan "welkom thuis".
Vandaag moest ik de kinders achterlaten bij vriendlief, dus dat ging helemaal goed. Maar ik moet wel zeggen dat het totaal anders is dan met Benthe de eerste keer. Ook de eerste dag was gewoon anders. Toen met Benthe moest ik er zo in komen, want ik voelde me ook echt anders. En nu... ach ik ben al moeder en heb er nu gewoon een mooie dochter bij gekregen en dat heeft me niet mayor veranderd zeg maar
Meiden het was ECHT leuk om weer onder de mensen te zijn, weer gewoon mezelf te zijn in mijn mooie pakkie. En weer lekker op de manager-stoel te zitten. GE-WEL-DIG
Morgen ben ik al weer lekker vrij, vrijdag gaan ze naar KDV en dus een enorme uitdaging om om 7.45 uur in de auto te zitten
pi_46783482
bijna uitdagender dan je werk zo te zien?
Fijn dat 't leuk is om weer te beginnen
  woensdag 28 februari 2007 @ 20:19:25 #164
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46784070
jelief, volgens mij ben jij ge woon te lief en moet jij eens meer aan jezelf denken. en ben blij dat je dat nu ook eens gaat doen. bedoel het op een positieve manier
stiekemerd fijn dat het zo mooi was
Mama meisje zo mooi om je te zien praten over milo en het moederschap
en appelsapje trek je der niets van aan
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 28 februari 2007 @ 21:27:36 #165
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46786856
slaapmeisje, je klinkt helemaal Hier ook onwijs zin in de lente trouwens. Heerlijk om een stuk te wandelen of gewoon lopend naar de markt ofzo

Stiekemerd, die twee kinderen op tijd op het kdv lijkt mij vooralsnog ook een hele opgave Gelukkig heb ik nog een maand om een plan van aanpak te bedenken

Ik ga morgen even een chiropractor ofzo bellen. Mijn bekken speelt nog regelmatig op waardoor ik mijn rug waarschijnlijk verkeerd belast. Sinds afgelopen vrijdag heb ik 't dus behoorlijk in mijn rug Maandag kreeg ik nog het advies van de HA om het even aan te kijken en paracetamol tegen de pijn te blijven gebruiken, maar het lijkt wel alleen maar erger te worden. Morgen dus nog maar even overleggen.

Ik heb trouwens regelmatig het idee dat ik Tijn te kort doe. Saskia eist regelmatig de aandacht op als ik met Tijn bezig ben.. Is het niet op een positieve dan wel op een negatieve manier. Het zorgt er voor dat ik heel weinig exclusieve aandacht en genoeg tijd voor Tijn heb. Vind dat best wel lastig en sneu voor Tijn. De eerste weken van Saskia had ik 'r uren op m'n schoot om te brabbelen en te knuffelen enzo en dat gaat nu gewoon niet.
De exclusieve aandacht 's nachts wordt door meneer dus ook goed gebruikt om z'n liefste lachjes te produceren en z'n brabbeltjes te laten horen
verder geloof ik dat dit 'probleem' alleen in mijn hoofd speelt, Tijn lijkt nergens last van te hebben
Ik moet gewoon nog even goed leren hoe om te gaan met het hebben van twee kinderen en m'n aandacht verdelen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 28 februari 2007 @ 21:52:11 #166
94046 PM-girl
pi_46787871
ET het lijkt me ook weer zo'n nieuw iets, na het moederschap van 1 kindje, ineens een verdubbeling van alles!
*
  woensdag 28 februari 2007 @ 21:56:37 #167
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46788093
zo herkenbaar ET ik had dat ook heel erg met Romijntje toen hij iets kleiner was, en eerlijk zijn, nu nog soms zelfs.
  woensdag 28 februari 2007 @ 21:57:15 #168
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46788116
Wat ik bijvoorbeeld deed, was Hub het hele bedritueel met Freek laten doen, en dan ging ik zelf met de baby voeden/tutten/whatever.

Maar het blijft lastig ET, ik herken het zeer!

En idd wat met die rug doen, ik heb er ooit maanden mee gelopen, en je wordt er doodmoe van.'t Is allemaal al druk genoeg zonder rugpijn .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 28 februari 2007 @ 22:03:38 #169
3011 E.T.
pi_46788440
goed om te lezen dat ik niet de enige ben

Ik vind 't wel sneu van Tijn dat hij 'er gewoon tussendoor gepropt wordt'. Maar ja.. al die andere kindjes die hetzelfde lot kenden zijn ook goed terecht gekomen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 28 februari 2007 @ 22:05:55 #170
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46788536
Ze weten niet beter, en die aandacht gaan ze later vanzelf wel opeisen . Maar het is voor je eigen gevoel zo naar hè?
pi_46788557
Hoe laat gaat Tijn naar bed? Juliette slaapt meestal beneden tot ik naar bed ga, dus haar 'wakkere tijd' als Myrthe slaapt is dan echt háár tijd. Maar minder aandacht krijgt ze idd wel, ook doordat ze domweg veel meer slaapt dan Myrthe deed. Ze lijkt gelukkig wel tevreden met hoe 't loopt (meestal).
  woensdag 28 februari 2007 @ 22:12:43 #172
3011 E.T.
pi_46788811
Na het douchen 's avonds zijn ze geen van beiden nog wakker. Tijn alleen nog om wat bv naar binnen te werken, maar dan is ie niet eens echt wakker

Verder is het een heel tevreden mannetje, dus ik geloof niet dat ie liefde te kort komt
  donderdag 1 maart 2007 @ 08:43:42 #173
24188 Belana
kloon van belana
pi_46797686
ET, echt ff naar de chiropractor ja het helpt! Maar neem ook de tijd ervoor, want die verwekingshormonen blijven nog een tijd in je lijf. de chiro zal wel goed helpen om de boel weer even op zijn plaats te zetten en misschien dat je de komende tijd dan ff regelmatig heen moet. succes, ik weet wat je voelt!
ik ga vandaag om die reden voor het eerst naar de sportschool want los van mijn ruggegraat zeg maar die niet goed is, heb ik enorme slappe spieren. altijd al gehad want ik ben nooit een sporter geweest, maar na 2 zwangerschappen is het nog erger en dat draagt niet bij aan het hertsel van mijn rug. Dus dat wordt trainen 2 keer in de week ik ben heel benieuwd!!
stormy waters...
sailin'
pi_46797767
ET ik had hier hetzelfde met Anna. moeilijk he. Saskia gaat toch wel een paar dagen naar 't kdv? daar kun je nu nog lekker van profiteren met Tijn lijkt me. en slaapt ze nog 's middags? ik ging tijdens Piets middagslaapje vaak wel met Anna op 't grote bed liggen, konden we allebei ook uitrusten maar tegelijkertijd lekker dicht bij elkaar zijn. het lijkt inderdaad zielig als je ze vaak moet laten wachten maar ik heb de indruk dat ze er ook wel sterk van worden. Anna kon zich al vroeg ontzettend goed zelf vermaken en kan ook veel beter en onverstoorbaarder haar eigen gang gaan. zou ook toeval kunnen zijn natuurlijk en meer een aangeboren karakter-iets zijn, maar ik zie het wel meer om me heen bij tweede kinderen.

stiekemerd, ik had helemaal over je bericht heengelezen, dat je weer ging beginnen. klinkt als een goed begin weer, fijn! succes met de ochtendlijke race tegen de klok.
  donderdag 1 maart 2007 @ 08:51:16 #175
144006 chacama
Ondernemend!
pi_46797788
Belana succes met de apparaten. Het zal zeker wel wennen zijn. Maar ook voldoening geven. Denk ik zo.

ET lekker alles recht laten zetten. Dat is altijd prettig.

Kindjes die er tussendoor moeten....Tja. Heb bij Maud inderdaad ook het idee dat ze zo af en toe minder aandacht krijgt dan Maud. Maar naar Fleur toe heb ik dat ook. Gelukkig eist die het ook zelf op, dus dat scheelt weer.
  donderdag 1 maart 2007 @ 09:06:20 #176
24188 Belana
kloon van belana
pi_46797992
stiekemurd, wat klinkt je eerste werkdag fijn en moonah, gelukkig is het bij jou ook goed gegaan

ik heb dat gevoel van tekort doen niet zo erg gehad, ik was er redelijk op voorbereid denk ik door verhalen hier. en in het begin ging Liam 3 dagen naar de oppas en had ik alle tijd met ezra, dat was wel fijn
stormy waters...
sailin'
  donderdag 1 maart 2007 @ 09:53:20 #177
1762 YPPY
Yppiaans
pi_46798788
Wow, wat heftig met die oogproblemen Macka. Klinkt als een flinke operatie.

Gezellig Slaapmeisje, een avondje weg. Hier vinden de opa en oma's het ook prachting om Anna eens alleen te hebben.

Ik vind je superstoer Jelief, dat je naar de huisarts bent gegaan. Ik hoop voor je dat er iets heel simpels uit het bloedonderzoek komt en dat je je snel weer beter voelt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_46801471
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:41 schreef Slaapmeisje het volgende:
Het moederschap doet me zo goed en ik geniet van elk moment. Alle jaren van "project baby", alle teleurstellingen en de hele impact van de hormoonbehandelingen en het gehele fertiliteitstraject, vergeten zal ik het niet, maar mèn wat is het het waard geweest. Er valt zo'n enorme last van mijn schouders en ik voel me (afgezien van de nog resterende 4 zwangerschapskilo's) vederlicht en ik loop op blauwe wolkjes. Ik had nooit van tevoren kunnen voorspellen dat ik zo megaverliefd zou zijn op mijn kleine ventje
Hihi, heel herkenbaar. Geniet ervan!

Ik vond laatst in de kast (ja, ik ruim zelden op ) nog een volle naaldenbeker en nog ongebruikte naalden. Ik kreeg er helemaal schrik van, toen trok er ineens een heleboel weer voorbij. Ik heb ze 's middags direct naar de apotheek gebracht en toen voelde ik me ineens 'vrij'. Later nog eens met mijn man gepraat over die tijd en ik merkte dat er toch veel weg was gevallen. Toch is het er soms nog wel, net een soort blaartje op je tong waar je steeds aan voelen moet. Een ruw plekje.

Ik ben nog lang na de geboorte van mijn dochter in de verdediging gegaan als ik mensen weer eens dom hoorde lullen over ivf en vruchtbaarheidsbehandelingen. Of als iemand heel lelijk deed over zijn/haar kinderen. Maar nu ik inmiddels zelf dochterlief wel eens achter het behang kan plakken ( ) , heb ik dat een beetje losgelaten. Ik voelde me soms heel schuldig als ik eens een beetje boos op haar werd, maar het hoort er gewoon bij. Met dat soort gevoelens heb ik wel eens lopen klooien, ik dacht eerst dat ik constant en ten alle tijden alleen maar dol op haar moest zijn, dat mooie cadeautje na al die jaren, maar het is gewoon een kind met eigen nukjes en grilletjes. Dat hoort zo. En het maakt me zo gelukkig dat ik ook dat ervaren kan nu. Ik ben een heel gelukkige moeder nu.

Sorry, heel verhaal ineens
Variety is the spice of life
  donderdag 1 maart 2007 @ 14:08:27 #179
144006 chacama
Ondernemend!
pi_46806395
Geeft toch niet Nebelung. Het is toch ook fijn om dit soort dingen te kunnen schrijven en delen. En het is zoals je zegt. Het is dan wel een heel bijzonder cadeautje voor jullie, maar die kleine is gewoon net als alle andere kindjes om haar heen. Met alle nukken en kriegeligheden erbij. En dat geeft jou weer de kans om een mama te zijn net als alle andere mama's. Met alle achter-het-behang-plak-fases erbij.
pi_46807274
volgens mij zou je 't kind zelfs tekort doen als je nooit boos op haar werd.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 maart 2007 @ 15:09:38 #181
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46808435
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 11:47 schreef nebelung het volgende:

[..]

Hihi, heel herkenbaar. Geniet ervan!

Ik vond laatst in de kast (ja, ik ruim zelden op ) nog een volle naaldenbeker en nog ongebruikte naalden. Ik kreeg er helemaal schrik van, toen trok er ineens een heleboel weer voorbij. Ik heb ze 's middags direct naar de apotheek gebracht en toen voelde ik me ineens 'vrij'. Later nog eens met mijn man gepraat over die tijd en ik merkte dat er toch veel weg was gevallen. Toch is het er soms nog wel, net een soort blaartje op je tong waar je steeds aan voelen moet. Een ruw plekje.

Ik ben nog lang na de geboorte van mijn dochter in de verdediging gegaan als ik mensen weer eens dom hoorde lullen over ivf en vruchtbaarheidsbehandelingen. Of als iemand heel lelijk deed over zijn/haar kinderen. Maar nu ik inmiddels zelf dochterlief wel eens achter het behang kan plakken ( ) , heb ik dat een beetje losgelaten. Ik voelde me soms heel schuldig als ik eens een beetje boos op haar werd, maar het hoort er gewoon bij. Met dat soort gevoelens heb ik wel eens lopen klooien, ik dacht eerst dat ik constant en ten alle tijden alleen maar dol op haar moest zijn, dat mooie cadeautje na al die jaren, maar het is gewoon een kind met eigen nukjes en grilletjes. Dat hoort zo. En het maakt me zo gelukkig dat ik ook dat ervaren kan nu. Ik ben een heel gelukkige moeder nu.

Sorry, heel verhaal ineens
Niet volledig herkenbaar, want ondanks dat de fertiliteits behandeling zwaar is geweest en uiteraard een belasting is, heeft het volgens mij bij ons geen 'beschadigingen' achter gelaten.

Maar inderdaad die sterke kinderwens en dan toch kwaad worden op je kind lijkt wat ongerijmds te hebben. Zeker als je zoals ik van nature nogal snel aangebrand bent

Maar voor de mensen die daar onverhoopt nog wel moeite mee mogen hebben... Zie het juist als iets positiefs. Dat kind is gewoon kind als alle anderen en trekt zich geen moer aan van de moeite die JIJ hebt gedaan om hem/haar te krijgen... godzijdank. En daarom ontwikkeld het kind én jullie relatie tov dat kind zich zoals het hoort....

Hmz, beetje wazig zweverig verhaal voor mijn doen, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel

[ Bericht 1% gewijzigd door Swetsenegger op 01-03-2007 15:14:48 ]
  donderdag 1 maart 2007 @ 15:17:20 #182
24188 Belana
kloon van belana
pi_46808699
ik denk dat je je niet alleen als je via ivf een kindje hebt gekregen je schuldig kunt voelen om je aangebrandheid. ik heb dat ook. zo van, ik wilde toch zelf kinderen.... ik heb daar regelmatig moeite mee momenteel. overigens weet ik rationeel dat het geheel normaal is. ik heb inmiddels door dat het accepteren van die gevoelens al helpt. klinkt ook lekker wazig en zweverig
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 2 maart 2007 @ 09:59:43 #183
94046 PM-girl
pi_46837442
Nu is dat soms al en dan hebben we hier alleen nog maar een babytje. 's Nachts chagrijnig worden over het elk uur wakker worden en je daarna schuldig voelen. Maar die big smile doet dat schuldgevoel meestal wel verdwijnen!

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen maar wel bedenken(heb immers die situatie niet meegemaakt) dat dat gevoel na jaren en jaren dokteren nog veel heftiger kan zijn, maar misschien de positieve gevoelens ook. Natuurlijk zijn de meeste ouders dol en dolgelukkig, maar misschien de lange wachtenden nog net een tikje meer, omdat die last van het wachten eraf valt!
*
  vrijdag 2 maart 2007 @ 14:43:28 #184
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_46846567
Heb net met de huisarts gebeld. De bloeduitslagen waren gelukkig goed. Nu eerst maar eens een poosje het geheel nog aanzien, want het kunnen ook nog de hormonen zijn.
Als het over een poos nog niet weg is ga ik wel terug, dan gaat hij er eventueel foto's van laten maken.

Hoe lang kan het eigenlijk duren voordat die hormonen uit je lijf zijn?
  vrijdag 2 maart 2007 @ 21:21:17 #185
94046 PM-girl
pi_46860244
Ik80, gelukkig heeft het bloed niets aangetoond, nu maar hopen dat het hormonen zijn en die vlug verdwijnen! Ze zeggen 9 maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren, dus....
*
  vrijdag 2 maart 2007 @ 21:32:29 #186
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46860719
Ik80, ik heb het ook gehad, vooral bij de eerste zwangerschap. Door enorm veel aangekomen te zijn en veel vochtvasthouden kregen alle gewrichten een optater zeg maar. Ik heb echt nog maanden last van bv mijn voeten gehad, als ik de trap afliep hoorde je het kraken gewoon .

Geef jezelf even tijd, ik kan echt zeggen dat het bij beide kinderen toch idd wel 9 maanden geduurd heeft voordat ik weer helemaal als vanouds in mijn vel zat. Zowel geestelijk als lichamelijk.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 22:18:11 #187
24188 Belana
kloon van belana
pi_46862429
gelukkig ik80. ik vind je klachten ook herkenbaar hoor, pas sinds kort is het bij mij weer wat normaler.

Ik ben gaan sporten Vanavond voor het eerst. 30 minuten cardio (lopen en fietsen) en dan allerlei apparaten om mijn spieren te verstevigen. mèn ik ben kapot! Ik hoop dat het zijn vruchten af gaat werpen.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 2 maart 2007 @ 22:27:16 #188
108648 cattie
lieve moeder
pi_46862742
Goed zo Belana! Het zal vast wel zijn vruchten gaan afwerpen (en spierpijn opleveren!).
  zaterdag 3 maart 2007 @ 08:46:57 #189
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46871074
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 22:18 schreef Belana het volgende:
Ik hoop dat het zijn vruchten kilo's af gaat werpen.
Succes!
  zaterdag 3 maart 2007 @ 10:40:06 #190
94046 PM-girl
pi_46871971
Hup Belana-Hup Belana-Hup Belana! Goed bezig!
*
  zaterdag 3 maart 2007 @ 11:45:20 #191
45621 Suzanna
Mama van...
pi_46873054
Succes Belana!

Dat gevoel van een kind 'tekort doen' had ik heel erg toen ik Emma kreeg...maar dan ook vaak t.o.v. Noa, omdat ik vaak moest zeggen 'mama is nu even aan het voeden ' of 'mama moet nu even Emma troosten, ze heeft pijn in haar buikje' en vooral omdat Noa er toen nog te klein voor was om het echt te begrijpen. Nu ze een stukje groter is gaat dat heel goed, en omdat Noa en Emma vaak samen zijn, is het niet erg als ik eventjes naar boven ben (Emma zit dan meestal wel in de box, anders is t gevaarlijk) om Julia naar boven te brengen, ze vermaken zich dan met elkaar. Helaas ook vaak op de verkeerde manier (ruzie ) maar in ieder geval vinden ze het niet zo erg als ik naar boven ga als de ander er ook is. Grappig hoor, hoe snel ze van elkaar houden als zusjes! Noa betrekt Emma overal bij, als ze naar bed gaan 'Emma ook bed' en als ze gaan eten 'Emma ook mooteham' en zelfs met snoepjes 'Emma ook lekker he?' ... en dat doet me zo goed ! ze zijn ook heel erg dol op Julia en Emma zegt zelfs Julia's naam eerder dan die van Noa...
En als ze elkaar zien zijn ze vaak helemaal door het dolle heen! 'HEEE Emma!' Emma zegt dan: 'heeeeeeeeeeee!' met een big smile en trappelend van enthousiasme (als ik haar vast heb). Zo lief...en dan ben ik zo blij dat ik niet maar één kind heb...raar misschien! Maar ik merk dat ze echt veel aan elkaar hebben en ook leren te delen...
  zaterdag 3 maart 2007 @ 11:49:20 #192
45621 Suzanna
Mama van...
pi_46873116
Oh ja, trouwens... wil hier even vertellen dat het gewoon heel goed met me gaat. Ondanks het slaapgebrek gaat het gewoon goed! Ik vind het eigenlijk heel bijzonder want ik had het niet verwacht. Het is toch een hele opgave met die drie kleintjes...maar ik heb steeds meer geduld en vooral word ik ook heel goed in het managen en regelen van de dag, zodat het voor de kinderen én voor mij goed loopt. Dus dat ik af en toe ook rust heb en de kinderen lekker samen kunnen spelen...
In het begin ging dat niet zo goed, en soms nog, want dan slapen ze om en om... maar ik kan ze steeds vaker tegelijk of net na elkaar op bed leggen zodat ze daarna samen kunnen spelen. En Julia...die gaat gewoon haar eigen gangetje, ertussendoor ... (tja, die heeft echt een ritme van slapen, eten, spelen, slapen) en als die van slag is dan is het wel eens heel zwaar. Maar dat gaat vast steeds beter als ze ouder wordt...die vervelende krampjes zijn dan ook voorbij!

Maar wat is het heerlijk om moeder te zijn... (ik weet bijna niet meer anders eigenlijk ) als het goed gaat met je kinderen. Des te meer besef ik me daarbij ook dat als het níet goed gaat het super super zwaar is.
Dus nog even een hele dikke en knuffel voor de moeders die dat nodig hebben!!
  zaterdag 3 maart 2007 @ 11:50:53 #193
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_46873149
Lief is dat hé? Ik zie dat ook wel eens op straat. Gisteren was er ook een kindje dat helemaal in paniek raakte toen mama even wegliep, broertje erbij en het was helemaal goed.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 11:52:02 #194
108648 cattie
lieve moeder
pi_46873178
Suzanna, wat fijn dat het goed met je gaat!
  zaterdag 3 maart 2007 @ 11:52:51 #195
45621 Suzanna
Mama van...
pi_46873195
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:27 schreef E.T. het volgende:

De exclusieve aandacht 's nachts wordt door meneer dus ook goed gebruikt om z'n liefste lachjes te produceren en z'n brabbeltjes te laten horen
verder geloof ik dat dit 'probleem' alleen in mijn hoofd speelt, Tijn lijkt nergens last van te hebben
Ik moet gewoon nog even goed leren hoe om te gaan met het hebben van twee kinderen en m'n aandacht verdelen
en ZO waar!! Het gaat je zeker lukken hoor, het is 'gewoon even wennen' (heel makkelijk gezegd, het is een proces...) en dat gaat vast goedkomen. Je klinkt echt als een super liefhebbende moeder!
  zaterdag 3 maart 2007 @ 11:56:26 #196
45621 Suzanna
Mama van...
pi_46873274
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 11:52 schreef cattie het volgende:
Suzanna, wat fijn dat het goed met je gaat!
Ja he ik ben er eigenlijk helemaal verbaasd over, vandaar dat ik het even moest opschrijven
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 11:50 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Lief is dat hé? Ik zie dat ook wel eens op straat. Gisteren was er ook een kindje dat helemaal in paniek raakte toen mama even wegliep, broertje erbij en het was helemaal goed.
Echt schattig idd! Waarschijnlijk gaat het ruziemaken hier ook steeds minder worden naarmate ze meer begrijpen van elkaar en samen kunnen spelen. Noa heeft een heel eigen manier van spelen (alles moet netjes op rijtjes, alle blokjes moeten netjes OP elkaar en mogen niet omgegooid worden) en Emma speelt echt op de dreumes-manier, dan weer dít, dan weer dát... (wat Noa heel erg kan irriteren , bijvoorbeeld als Emma met één puzzelstukje vertrekt en die net in het rijtje thuishoorde...)
(maar goed, dat is een beetje offtopic hier misschien, sorry )

Oh ja, nog iets... ik heb niets meer gehoord van de stagiaire, dus ik reken er maar niet meer op, ik ga maandag nog even naar de stagecoördinator bellen hoe het zit...heb er nu niet meer zo'n goed gevoel over omdat ze het af laat weten dus misschien laat ik het anders maar gewoon overgaan.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 15:16:14 #197
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_46878162
Wel vervelend Suzanna, want je rekent wel ergens op. Misschien zijn ze iets naar jou vergeten te communiseren (wat wel vaker gebeurt op scholen). Ik zou zeker even bellen!

Ik wil ook graag 2, of drie kinderen, maar eerst maar even met 1, ik wil niet dat er een te korte tijd tussen zit...
  zaterdag 3 maart 2007 @ 20:18:56 #198
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_46886649
Deze moeder zit in een zware dip. Na een paar moeilijke weken hebben we besloten om uit elkaar te gaan. Het voelt als een soort falen. Tegenover mezelf en vooral ook tegenover Kai. Het is allemaal erg verdrietig en pijnlijk. Tips zijn van harte welkom.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  Jubileum moderator zaterdag 3 maart 2007 @ 20:20:21 #199
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46886689
Ach lieve Max! Tips heb ik niet, wel een dikke knuffel
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_46886736
O, m@x, wat vind ik dat rot voor je. Wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 20:24:21 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46886813
Ow m@x... Jeetje meid... Wat ontzettend verdrietig...
Ik heb het kippevel op mijn armen staan.

Ook hier geen tips maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 20:24:55 #202
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46886841
Oh M@x, wat erg...sterkte meisje
pi_46886854
Wat rot voor jullie allemaal M@x!
Watvoor tips zoek je, van praktische of emotionele aard? Nou ja, ik zou in ieder geval zeggen, zoek sociale steun ga het niet in je eentje allemaal tegemoet. Veel sterkte.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_46887031
Ow Max, wat moeilijk voor jullie. Veel sterkte en zoals ik gezien heb in mijn omgeving zal het eerst erg moeilijk zijn, maar daarna kunnen jullie verder met jullie leven.
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 3 maart 2007 @ 20:36:53 #205
95752 crew  Chell
Kluns
pi_46887192
m@x... ik schrik ervan. Wat verdrietig!

Heel veel sterkte
  zaterdag 3 maart 2007 @ 20:40:22 #206
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46887296
m@x wat zal dat moeilijk zijn... Heel veel sterkte
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_46887369
Oei m@x, daar zijn geen 1-2-3 tips voor, alleen cliché's dat het vast maar beter is en dat je er sterker uit gaat komen. Ja, over een jaar ofzo. Op dit moment is het gewoon kut dus zorg goed voor jezelf en Kai en probeer alles zo rustig en stressvrij te houden (as if... ik weet het) door goede afspraken te maken.
Sterkte!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:03:58 #208
103793 kozakken
Living the life
pi_46887997
voor m@x
pi_46888072
Jeetje M@x, dat is ff k*t! Heb ook niet echte tips, maar 1 is praat, praat, praat. Krop je gevoelens niet op, maar gooi ze eruit!
Sterkte meis!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2007 @ 21:12:32 #210
141844 Macka66
pi_46888224
Heftig m@x! Sterkte gewenst. (Het lijkt me zo moeilijk...)
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:18:20 #211
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_46888380
M@x
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:29:50 #212
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46888682
en probeer Kai voorop te houden, bedoel....geen ruzie maken of zoiets en dan in "eigenbelang" denken. het isnatuurlijk zaak dat jullie straks ook nog goed met elkaar overweg kunnen en Kai 2 gelukkige ouders heeft. wel heel moeilijk hoor poehee. dikke knuf en sterkte!
pi_46888780
M@x het is een kut situatie e er zijn zoveel dingen waar je aan moet denken nu, maar vergeet jezelf niet! Sterkte!
Ik heb tips, maar weet niet wat j zoekt. pm maar als je vragen hebt.

[ Bericht 19% gewijzigd door Anitra op 03-03-2007 21:43:56 ]
pi_46888986
Oh lieve M@xie, dus toch Heel heel veel sterkte lieverd, tips heb ik niet voor je, maar als ik iets voor je kan doen, laat je het dan weten ?
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:47:36 #215
3011 E.T.
pi_46889170
pfoeh M@x..

Heel veel sterkte!
pi_46889852
oh max, ik schrik me te pletter. wat erg. en wat lijkt me dit moeilijk... heel veel sterkte voor jullie alledrie. ik heb niet direct tips, maar zou graag wat voor je doen als je op wat voor manier dan ook hulp nodig hebt.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:12:06 #217
24188 Belana
kloon van belana
pi_46889913
ow M@x... meissie.... wat vreselijk erg vind ik het. ik had zo gehoopt...
tips...tja, probeer de dingen samen goed te regelen voor Kai. Geen overhaaste, maar weloverwogen beslissingen nemen daarin. Voor jezelf... zoek vriendinnen op, zoek steun bij mensen die van je houden, praat, huil, schreeuw.
Ik vind het zo heel heel erg voor jullie! dikke kus en je weet me te vinden
stormy waters...
sailin'
pi_46890591
Sterkte m@x
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:42:36 #219
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46890759
M@x, wat erg voor jullie. Ik heb geen tips, maar hoop dat je van anderen wel hele goede tips en veel steun zult krijgen. Sterkte
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_46890825
easy, jij ook sterkte. hoe ging het vandaag?
pi_46891782
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:44 schreef bixister het volgende:
easy, jij ook sterkte. hoe ging het vandaag?
Dank je!
Het was een drukbezochte begrafenis. Emotioneel viel het voor mij allemaal best wel mee, een schoonouder begraven is toch een wereld van verschil met een eigen ouder. (Sven is overigens niet mee geweest). Het is alleen wel een onwerkelijk idee dat ze er niet meer is, op het eind is het zo ontzettend snel gegaan.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_46892604
ja dat 't snel gegaan is had ik al begrepen, sjonge... en 't ging dus om je schoonmoeder, dat wist ik nog niet. misschien een beetje een stomme praktische vraag voor dit moment, maar hebben jullie al een alternatief gevonden voor de opvang van sven op de dagen dat zij dat deed?
  zondag 4 maart 2007 @ 00:11:54 #223
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_46893757
Veel sterkte M@x. De enige tip die ik je kan geven; blijf met elkaar praten, probeer dingen bespreekbaar te houden, ondanks de (ongetwijfeld) enorme pijn. Probeer niet uit zelfbescherming de deur voor elkaar dicht te doen. Praten en open blijven staan gaat echt meer oplossen, voor jullie, maar vooral ook voor Kai. Echt veel sterkte in dit verdrietige proces!
  zondag 4 maart 2007 @ 00:54:02 #224
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_46894974
M@X .. Meer dan dit kan ik niet geven!
Wat een moeilijke beslissing moet dit zijn.. Zeker met een kindje van 2!
Probeer inderdaad goede beslissingen te nemen, die niet zijn overhaast!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 4 maart 2007 @ 01:44:17 #225
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_46896393
Och m@x toch, wat klote zeg!
Ik kan niet veel voor je doen, maar mocht je er ff uit willen dan mag je altijd een gil geven
Saartje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')