Het lijkt me sterk wanneer je onder publieke druk zou moeten lobbyen voor Nederland, in Hongarije. We hebben hoeren zat.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ok.
Maar welke vragen dan? Als je bedoelt van 2 nationaliteiten, dat heb ik al beantwoord: Belangenverstrengeling. En het gevaar is reëel aanwezig zoals ik al eerder zei met de functie al van een kleine burgemeesterschap. Nu is het toevallig dat ik in een ander land woon maar het komt op hetzelfde neer. Ervaring leert mij dat er van je wordt verwacht, nee haast geëist dat je je dubbele nationaliteit (Hongaren zijn zéér nationalistisch, bij het enge af) aanwendt voor lobby in dit geval NL anders wordt je er op afgerekend. Daar pas ik voor.
Draai het eens om:quote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:38 schreef Ooster het volgende:
Ik snap de bezwaren van WIlders eigenlijk helemaal niet. Hij zegt dat mensen met een dubbel paspoort niet in het belang van Nederland kunnen handelen en die mensen zouden zich niet volledig voor Nederland inzetten. Maar wie zegt dat dat veranderd op het moment dat deze mensen hun paspoort inleveren? Nu ze twee paspoorten hebben weet je het en kan je er op letten en meneer WIlders kan op die manier extra goed zijn controlerende taak als kamerlid oppakken. Op het moment dat ze hun paspoort inleveren weet je niet of ze ergens een belang hebben en is het dus moeilijker om eventuele andere belangen te controleren.
Heb hem ook al gemaild met een vraag over maxima. Dat was vorige week vrijdag al ofzo. Maar geen reactiequote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:46 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik heb hem gemaild of hij actie wil ondernemen tegen deze vrouw![]()
Provocatie?! Wat een omgekeerde wereld zeg! Zij heeft gewoon die nationaliteit, geen wet die haar tegenhoudt, dus waarom zou ze die nationaliteit moeten afstaan? Slaat toch nergens op?! Moeilijk gedoe, nergens voor nodig... Wilders is hier de gene die loopt te provoceren.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
In het geval van Albayarak is het puur provocatie, zij kan wel van dat paspoort af, maar doet het niet.
Hun daden kunnen we duidelijk in zijn, die bevallen me met pvda-optiek sowieso niet.
Die vrouw is "onschendbaar", of dat soort crap.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:46 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik heb hem gemaild of hij actie wil ondernemen tegen deze vrouw![]()
Toen ze nog geen koningin was niet volgens mij. En Maxima vormt natuurlijk een potentieel probleem voor de toekomst.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:48 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Die vrouw is "onschendbaar", of dat soort crap.
Maar als die vrouw er niet was geweest, was het nog steeds onzin wat Wilders zit te roepen.
Als dat Nederland schaadt, dan stappen ze dán pas op. Niet eerder.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Draai het eens om:
Wat nu als Marokko of Turkye een beroep doet voor wat dan ook op hun nationaliteit daar ze daar een onderdaan van zijn en ook onder de wetten van die landen vallen?
Dan moet hij Balkenende maar op het matje roepen, die is verantwoordelijk voor de handelingen van deze onder curatele gestelde vrouwquote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:48 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Die vrouw is "onschendbaar", of dat soort crap.
Daar heb ik toch niets mee te maken. En dan nog, we leven in een democratie, dan stem ik wel op iemand anders als ik dat ook maar een beetje belangrijk zou vinden. We hebben hier echt geen aparte regels voor nodig.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Draai het eens om:
Wat nu als Marokko of Turkye een beroep doet voor wat dan ook op hun nationaliteit daar ze daar een onderdaan van zijn en ook onder de wetten van die landen vallen?
sja, dan kun je net zo goed Poetin of Castro Nederlander maken en een hoge regeerfunctie geven.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:53 schreef Ooster het volgende:
[..]
Daar heb ik toch niets mee te maken. En dan nog, we leven in een democratie, dan stem ik wel op iemand anders als ik dat ook maar een beetje belangrijk zou vinden. We hebben hier echt geen aparte regels voor nodig.
Jaja. Aboutaleb heeft ook net zoveel bloed aan z'n handen als Fidel Castro.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
sja, dan kun je net zo goed Poetin of Castro Nederlander maken en een hoge regeerfunctie geven.
Die hebben helemaal geen Nederlands paspoort en die stonden afgelopen jaar ook niet echt op de verkiezingslijsten. Nogal boute vergelijking dus.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
sja, dan kun je net zo goed Poetin of Castro Nederlander maken en een hoge regeerfunctie geven.
Daarbij zou ik die twee om andere dingen weren van een ministerpost dan het hebben van een tweede nationaliteit!quote:Op zaterdag 24 februari 2007 12:03 schreef Ooster het volgende:
[..]
Die hebben helemaal geen Nederlands paspoort en die stonden afgelopen jaar ook niet echt op de kieslijsten. Nogal boute vergelijking dus.
Even op een rijtje wat ik heb kunnen vinden:quote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:20 schreef Sidekick het volgende:
De afgelopen twee jaar heeft Wilders al zo'n 8 moties van wantrouwen/afkeuring ingediend of gesteund tegen een centrum-rechts kabinet,
quote:In lijnrechten strijd hiermee is, dat vooraanstaande Joden tegelijkertijd als vertegenwoordigers van het Nederlandsche Volk in onze vertegenwoordigende lichamen zitten, of op andere posten een overheerschenden invloed op het Nederlandsche, niet-Joodsche volksleven uitoefenen. Niemand kan twee heeren dienen.
G. Dieters, Kamerlid van de NSB, 14 december 1937 in de Tweede Kamer.
Het gaat om dubbele nationaliteitquote:Op zaterdag 24 februari 2007 12:00 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Jaja. Aboutaleb heeft ook net zoveel bloed aan z'n handen als Fidel Castro.
quote:Waarom haal je er zo veel irrelevante dingen bij en reageer je niet op de vraag die er door velen gesteld wordt: Wat verschilt het verdacht zijn van loyaliteit aan een ander land aan het verdacht zijn van loyaliteit aan een bedrijf/organisatie/religie/universiteit/etc.
quote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik heb het niet over verdacht maar de kans op belangenverstrengeling tegen te gaan.quote:En dan is het nog maar de vraag in hoeverre je het hebben van 2 paspoorten "verdacht van loyaliteit aan een ander land" kan noemen.
Waarom pik je van alle mensen op de aardbol die buiten onze grenzen leven dan juist Castro eruit?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 12:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Het gaat om dubbele nationaliteit
"Een te hoge kans op belangverstrengeling" = "Verdacht zijn van belangenverstrengeling"quote:Ik heb het niet over verdacht maar de kans op belangenverstrengeling tegen te gaan.
En dit is werkelijk helemaal een schandalige vertoning, zeker als je als partij als hardste roept dat moslimsquote:Dat Aboutaleb geen afstand kan doen van zijn Marokkaanse nationaliteit vindt Wilders irrelevant. "Dan moet hij maar in Marokko gaan wonen en staatssecretaris worden".
Het behouden van een paspoort is provocatie?? Ze heeft gewoon twee nationaliteiten, klaar. En voor zo'n figuur als Wilders dat weg doen, lijkt me ten eerste erg dom, ten tweede volledig overbodig.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
In het geval van Albayarak is het puur provocatie, zij kan wel van dat paspoort af, maar doet het niet.
Hun daden kunnen we duidelijk in zijn, die bevallen me met pvda-optiek sowieso niet.
Tuurlijk! Patser!quote:Op zaterdag 24 februari 2007 10:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Grapjas, ik heb bedrijven in NL
Aangezien ze zich in Nederland bevinden vallen ze onder de nederlandse wet, net zoals je in een ander land, met of zonder paspoort van dat land, onder de wetten van dat land valt.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Draai het eens om:
Ik vind het wel leuk dat alle Wildersfans dit punt constistent negeren.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 10:22 schreef Kozzmic het volgende:
Waar blijft de motie van wantrouwen tegen Maxima en Beatrix?
Ik denk dat het met onschendbaarheid heeft te maken.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 12:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik vind het wel leuk dat alle Wildersfans dit punt constistent negeren.
Beatrix heeft wel heel wat meer macht dan 2 staatssecretarissen.
Hallo?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 10:36 schreef Lithion het volgende:
Wat te denken van het verleden van ministers en staatssecretarissen in het bedrijfsleven? Wouter Bos die in zijn positie een paar miljoenen naar zijn voormalige werkgever Shell doorsluist? Of een Plasterk die zijn geliefde VU bevoordeeld in zijn positie van Minister van Onderwijs.
Daar heeft het geen zak mee te maken. Wilders is het helemaal niet te doen om de mogelijke belangenvestrengeling. Zie hierboven.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 12:55 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik denk dat het met onschendbaarheid heeft te maken.
Ik vind dat niet zo erg.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 12:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is al lang duidelijk dat het Wilders vooral om de islam gaat.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 12:56 schreef Lithion het volgende:
[..]
Daar heeft het geen zak mee te maken. Wilders is het helemaal niet te doen om de mogelijke belangenvestrengeling. Zie hierboven.
De Koningin is onschendbaar en de minister is verantwoordelijk.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 12:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Waarom heb je het dan steeds over nationaliteiten en loyaliteiten?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Het is al lang duidelijk dat het Wilders vooral om de islam gaat.
Leg uit.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:01 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het niet leuk om te zeggen, maar Wilbers heeft weer een punt.....
Omdat hij dáár ook een punt mee heeft.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:01 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Waarom heb je het dan steeds over nationaliteiten en loyaliteiten?
Niet volgens Wilders zelf.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
Het is al lang duidelijk dat het Wilders vooral om de islam gaat.
Mensen met een dubbele nationaliteit zijn per definitie onbetrouwbaar en verdacht? Moet de Nederlandse staat jou ook wantrouwen met jouw bedrijven hier in Nederland, omdat je van plan zou kunnen zijn om de economie van binnenuit uit te hollen?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
Omdat hij dáár ook een punt mee heeft.
Ik ben het gewoon eens met dit punt. Ik kan wel weer een heel betoog houden waarom, maar ben net wakker, jij kan je frustratie vast ook wel even kwijt op een andere userquote:
Ik heb geen REGEERFUNCTIE.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:05 schreef Lithion het volgende:
[..]
Mensen met een dubbele nationaliteit zijn per definitie onbetrouwbaar en verdacht? Moet de Nederlandse staat jou ook wantrouwen met jouw bedrijven hier in Nederland, omdat je van plan zou kunnen zijn om de economie van binnenuit uit te hollen?
Dat getuigt toch van een ongekende paranoïa?
Ik ben er wel meer vergeten. Sterker nog, ELKE minister kent een verleden van interactie met bedrijven, instituten en landen wat hem a priori al verdacht zou kunnen maken. Waarom dan nu er ineens opheft over maken?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
Trouwens, je bent Lubbers in het rijtje vergeten te noemen.
Dus als je een regeerfunctie zou hebben, dan moet je de lidmaatschappen van alle organisaties waarvan je lid bent opzeggen? Contacten met bedrijven verbreken? Een contract ondertekenen dat je nooit meer terug zal keren naar dat bedrijf?quote:
Wel hoor, hij gaat het langzaam maar zeker ook zelf toegeven:quote:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)_tegen_bewindsliedenquote:Wilders zegt dat hij ook niet blij is dat de twee bewindslieden moslim van geboorte zijn. „Ik wil niet in een land wonen waar misschien ooit wel eens zes of zeven bewindslieden de islam aanhangen.”
Het gaat om het principe. Wilders en aanhangers ageren tegen de beëdiging van Albayrak en Aboutaleb omdat zij met hun dubbele nationaliteit een dubbele loyaliteit zouden hebben wat het landsbelang zou kunnen schaden.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik heb geen REGEERFUNCTIE.
Wilders maakt NU een punt waarmee hij NU prominent in het nieuws komt. Waarom het niet eerder ter ter berde bracht moet je HEM vragen.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:06 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ik ben er wel meer vergeten. Sterker nog, ELKE minister kent een verleden van interactie met bedrijven, instituten en landen wat hem a priori al verdacht zou kunnen maken. Waarom dan nu er ineens opheft over maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |