Nee, ik studeer Engels, maar IJsland leek me gewoon erg gaaf. En ik kan daar ook gewoon leuke vakken volgenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 10:16 schreef smesjz het volgende:
[..]
Tof zeg. Voor studie geologie toevallig? Reykjavik is een leuke stad en je hebt ook nog de kans op een bijbaantje om het dure uitgaangsleven zo te bekostigen.
Op mijn universiteit spraken de studenten niet zo heel goed Engels, de docenten gelukkig wel. Maar het is een geweldig land vind ik zelf (als je genoeg geld bij hebt).quote:Op vrijdag 23 februari 2007 14:01 schreef Inu het volgende:
Voor alle IJsland-vakantiegangers, liefhebbers, studenten, bijna-studenten, werkenden en bijna-werkenden
Laatste post:
[..]
Nee, ik studeer Engels, maar IJsland leek me gewoon erg gaaf. En ik kan daar ook gewoon leuke vakken volgen![]()
Ja, maar ik ga sowieso dan colleges volgen bij de Engels faculteit, dus ik denk dat ze me daar wel moeten verstaanquote:Op vrijdag 23 februari 2007 14:56 schreef smesjz het volgende:
[..]
Op mijn universiteit spraken de studenten niet zo heel goed Engels, de docenten gelukkig wel. Maar het is een geweldig land vind ik zelf (als je genoeg geld bij hebt).
Ja ik ook. Op mijn uni zaten maar 11 buitenlandse studenten, maar heb in Reykjavik er veel leren kennen. Ook wel grappig was dat we op een gegeven moment werden uitgenodigd bij HI (university of iceland) voor een drankje. En na 2 uur was het bier opquote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:23 schreef Inu het volgende:
[..]
Ja, maar ik ga sowieso dan colleges volgen bij de Engels faculteit, dus ik denk dat ze me daar wel moeten verstaan![]()
Ik had ook een ander meisje gesproken die erheen was geweest en zij had idd veel internationale mensen leren kennen vooral.
Veel plezierquote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:37 schreef flugeltje het volgende:
Morgenochtend vertrek ik voor een weekje naar Reykjavik. Blijf het apart vinden dat het maar 3 uur vliegen is, het lijkt veel verder weg...
Heb er gruwelijk veel zin in
Met een midweek heb je zeker de toeristische highlights wel gezien. Rondreis zelf is wel leuk, als je het zuiden hebt gehad + Vatnajokull + Wester-Fjorden heb je het leukste wel gehad vind ik zelf.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:04 schreef Nijna het volgende:
Ligt eraan wat je wilt zien. Als je een rondreis wilt maken is een weekend of midweek bij lange na niet genoeg. Misschien als je alleen naar Reykjavik wilt wel...
Het gebied rond Myvatn vond ik ook een absolute must-see hoor! En van daaruit richting het oosten door de woestijn vond ik ook een hele belevenis (op de hele dag 2 andere auto's tegengekomenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:32 schreef smesjz het volgende:
[..]
Met een midweek heb je zeker de toeristische highlights wel gezien. Rondreis zelf is wel leuk, als je het zuiden hebt gehad + Vatnajokull + Wester-Fjorden heb je het leukste wel gehad vind ik zelf.
Akureyri in het noorden is wel aardig maar oost-kust vond ik niet zo veel aan. Ik was er zelf begin april dus weet niet of het in de zomer leuker is.
Die is ook geweldig kan ik je vertellen.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:54 schreef E.T. het volgende:
Ik wil nog steeds een keer die binnenlandroute doen.. Lijkt me geweldig![]()
Nog minimaal een paar jaar wachten
Vanuit de uni zijn we naar zo'n bungalow gereden in de buurt van Laugafell met een aantal jeeps. Navigatie op GPS want wegen zijn er dan niet meer.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 18:12 schreef Lucille het volgende:
[..]
Die is ook geweldig kan ik je vertellen.
Ben je met een eigen 4wd gegaan toen?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 18:12 schreef Lucille het volgende:
[..]
Die is ook geweldig kan ik je vertellen.
Bjork komt voor in zo ongeveer elke docu over IJsland.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:45 schreef scrub_nurse het volgende:
ik wil in de toekomst absoluut n keer naar ijsland, sinds ik de docu met bjork heb gezien ben ik verliefdheeft iemand van jullie misschien n linkje naar die docu want ik kan m nergens vinden
![]()
"If you need to know the price, you can't afford it"quote:Op zondag 4 maart 2007 14:45 schreef zwahiel het volgende:
Ik wil gewoon met een paar vrienden van donderdag tot en met zondag erheen. Om dingen te zien en om uit te gaan natuurlijk
Gewoon een korte vakantie om er even uit te zijn, de touristische dingen zullen we zeker bezoeken, we willen ook wat niet touristische dingen doen, of in elk geval niet het massatouristische gedoe. Net zoals met zo'n jeep wat bezoeken bijvoorbeeld.
Maar waar moet ik aan denken, wat kost een gemiddelde avond in een club bijvoorbeeld of gewoon uitgaan. Ik hoor namelijk geweldige verhalen over het uitgaan daar. Hotels e.d. vind ik wel op internet maar wat zijn jullie ervaringen?
En dat terwijl er zoveel meer is in IJsland.quote:Op zondag 4 maart 2007 14:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Bjork komt voor in zo ongeveer elke docu over IJsland.
ben benieuwd!quote:Op zondag 4 maart 2007 18:28 schreef flugeltje het volgende:
Nou, ik ben vandaag teruggekomen en ik kan maar één ding zeggen... WAUW!!
Wat een land zeg, die natuurkrachten hebben behoorlijk wat indruk op me gemaakt. Zal deze week wel wat meer info geven, ben nu eigenlijk nog te moe om recht uit m´n ogen te kunnen kijken. (vannacht om drie uur opgestaan)
Ik ben hevig onder de indruk van de natuur inderdaad, maar voor de rest vond ik het niet echt bijzonder in Reykjavik. Wij vrouwen shoppen graag en dat vond ik niet zo´n gezellige bezigheid aldaar. Verder heb je Reykjavik zelf in een dag ook wel zo´n beetje gezien. Maar al dat natuurgeweld is bijzonder om eens gezien te hebben.quote:Op maandag 5 maart 2007 15:38 schreef Lucille het volgende:
Volgens mij ben ik nog niemand tegengekomen die na een bezoek aan IJsland zei 'wat een kutland'. Iedereen is onder de indruk (en terecht natuurlijk).
Dat van die halve dag klopt, maar ik wilde ook weer niet te veel overdrijvenquote:Op maandag 5 maart 2007 15:43 schreef Lucille het volgende:
Reykjavik had ik na een dag ook wel gezien, halve dag eigenlijk wel.
Maar ik heb de rest van mijn 3 weken buiten Reykjavik doorgebracht.
Myvatn gebied.quote:Op donderdag 8 maart 2007 23:24 schreef err het volgende:
mooie foto's swetsenegger...waar is die 2e geschoten?
Bedankt voor de tips! Handige site, die Skyscanner.net. Ik zag dat je met Iceland Express een stuk goedkoper kunt vliegen.quote:Op maandag 12 maart 2007 18:16 schreef k_man het volgende:
Kijk eens bij Skyscanner.net naar de vluchten. Wat je ook kunt overwegen is met Icelandair naar New York te vliegen, met een stopover in Reykjavik. Dat is relatief goedkoper dan een retour Reykjavik.
Een auto is handig, maar je kunt ook excursies boeken naar dingen buiten de stad. Dagtours naar van alles en nog wat, die perfect geregeld zijn. Met het OV heb ik geen ervaring.
Excursies zijn er idd genoeg. OV is er buiten Reykjavik vrijwel niet....quote:Op maandag 12 maart 2007 18:03 schreef edsuit het volgende:
Ik zit erover te denken om op eigen houtje misschien naar IJsland te gaan deze zomer. Maar ik ben bang dat je daar wel echt een auto nodig hebt wil je een beetje wat van het land kunnen zien.
Is dat inderdaad zo of kun je ook op genoeg plaatsen komen met openbaar vervoer?
En ik ben voor vliegtickets aan het kijken maar de goedkoopste die ik nu kan vinden is al 480 euro. Is dat een redelijke prijs of moet het wel goedkoper kunnen?
Yo TS, hebben ze in IJsland ook een FEBO?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 14:01 schreef Inu het volgende:
Voor alle IJsland-vakantiegangers, liefhebbers, studenten, bijna-studenten, werkenden en bijna-werkenden
Laatste post:
[..]
Nee, ik studeer Engels, maar IJsland leek me gewoon erg gaaf. En ik kan daar ook gewoon leuke vakken volgen![]()
hebben jullie onderweg overnacht en zo ja waar? Want volgens mij zijn er maar 2 opties; of een onbetaalbaar hotel (zoals dat poepsjieke resort bij geysir) of kamperen. Of zijn er ook goedkopere opties?quote:Op maandag 25 juni 2007 11:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Mooie foto's!
Maar als ik je verslag zo lees ben ik blij dat wij de 'eigen vervoer' optie hadden.... Wij hebben op diverse plekken uren rond gehangen.
Wij hebben via Askja een reis geboekt. Zij hebben door heel IJsland diverse zomerhotels (www.edda.is of www.fosshotel.is) geboekt (2-pers.kamers, douche/toilet op de gang) en een Suzuki Jimny. Per dag reden we zo'n 150 km en op enkele bezienswaardige plaatsen sliepen we 2 nachten (bij Myvatn en bij Jokulsarlon).quote:Op maandag 25 juni 2007 12:05 schreef err het volgende:
[..]
hebben jullie onderweg overnacht en zo ja waar? Want volgens mij zijn er maar 2 opties; of een onbetaalbaar hotel (zoals dat poepsjieke resort bij geysir) of kamperen. Of zijn er ook goedkopere opties?
Wat me trouwens op viel is de mode in IJsland![]()
Die is..apart
De vreemdste combinaties heb ik voorbij zien komen in Reykjavik, niet bepaald smaakvol te noemen
Nee, wij hadden een oost europese chauffeur en dit was z'n allereerste rit. Zijn eerste instructies: Keep a constant 110. Hij zat regelmatig weg te dommelen, dat was wat minder..gelukkig hield de reisleidster een oogje op hem.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:09 schreef Nijna het volgende:
Err, maar als jullie zoveel km's hebben afgelegd hadden jullie dan ook meerdere chauffeurs op 1 bus? Want ik begreep toen van onze chauffeur dat ze in IJsland best wel heel streng zijn in de tijd die ze achter het stuur mogen zitten en moeten rusten enzo...
Vreemd, wij hadden juist wél genoeg tijd overal. (ook met reykjavik excursions) We kregen ook de mogelijkheid om naar boven te klimmen bij Skogafoss... Misschien dat het in de zomermaanden anders is dan in de winter...quote:Op maandag 25 juni 2007 11:39 schreef err het volgende:
Ze waren ook zeker goed verzorgd, je werd opgepikt en teruggebracht, de gidsen waren vriendelijk en informatief. Vond alleen dat er veel te weinig tijd was, zou bij Skogarfoss bijvoorbeeld graag naar boven zijn geklommen, of er gewoon een uurtje lekker daar rondhangen, maar we hadden exact 10 minuten de tijd. Dat aspect viel me dus tegen.
De excursie naar de glacial lagoon was ook een dagtrip (met touringcar), die duurde ruim 14 uur..
Het kan ergerquote:
Smaken verschillenquote:Om kort te gaan over de mode in Reykjavik; Ze vinden zichzelf nogal kunstzinnig. De kleding lijkt veelal dus ook een schreeuw om aandacht.... Vreemd genoeg kleden IJslanders zich in alle gevallen wel vele malen beter dan de gemiddelde Nederlander.
Hier dus: IJslandquote:Op maandag 13 augustus 2007 11:39 schreef k_man het volgende:
Afgelopen november ben ik nog vier dagen geweest (verslagje staat in deel 1 van dit topic).
Foto's staan onlinequote:Op maandag 13 augustus 2007 14:32 schreef Inu het volgende:
AhIk zit hier nu bijna drie weken en we beginnen een beetje de toeristische dingen te doen
We mochten gisteren een auto lenen van iemand, dus hebben we de Golden Circle gedaan. Het is hier nu echt prachtig weer (zon en tussen de 15-17 graden) dus de foto´s zijn errug goed gelukt. Ik heb ze alleen nog niet online kunnen zetten, maar dat komt nog wel.
We gaan over een tijdje nog een auto huren en dan kijken of we naar de grote gletsjer kunnen, want als je dat met een georganiseerde trip doet kost je dat over de 120 euro en dat is wel een beetje veel... We gaan ook nog een keer een weekendje naar het noorden toe, maar we willen wachten tot de toeristen weg zijn, dan is het echt veel goedkoper om een auto te huren.
Mijn ouders komen ook over een 2 maanden en die huren een auto voor de hele week, dus dan ga ik denk ik de helft nog een keertje doenEn als mn vriend komt wil hij ook de Golden Circle doen, dus geisers heb ik dan genoeg gezien
![]()
Nou, ik ben hier tot kerst, dus ik wil eigenlijk alles nog wel een keer zien in de winterquote:Op maandag 20 augustus 2007 14:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Mooie foto's, maar ik ben wel blij dat ik verder ben gekomen dan de gouden driehoek.
Als je kans zie, ga naar de detifoss.
Auto's huren is echt heel goed te doen. Heel veel guesthouses en hotels verhuren ook hun eigen auto's en bij het toeristeninformatieding in het centrum hebben ze de Budget auto's met korting. Het is nu nog toeristenseizoen (wel het laagseizoen van het toersitenseizoenquote:Op maandag 20 augustus 2007 14:09 schreef scrub_nurse het volgende:
jij bent er nu dus voor langere tijd? wat vind jij het verstandigste/handigste om te doen? alles van te voren plannen bij n reisbureau of ter plekke een auto huren ed? ik heb begrepen dat georganiseerde excursies niet je van het zijn, is het dan niet beter idd om zelf wat te huren en de omgeving zelf te verkennen? Is er voldoende gelegenheid om autos ed te huren en evt overnachtingen te regelen? (beetje nieuwsgierig ik wil ook ooit naar ijsland...)
Nu is goedkoper dan een week geleden. Volgens mij loopt het eerste seizoen tot 15 aug en het tweede tot 1 sept. Daarna wordt alles weer goedkoper. 6600 kr is ongeveer 80 euro (je moet het maal 0.012 doen) maar wij gaan met vier, dus dan is het 3x6600 = 19800 / 4 = 4950 * 0,012 = 59,40 euro. Dat valt reuze mee dusquote:Op maandag 20 augustus 2007 14:17 schreef scrub_nurse het volgende:
ok..en hoeveel is 6600kr? en wat is de beste/goedkoopste tijd om te gaan?
Ja, voor ons is het idd 60 euro omdat wij met zn 4en gaanquote:Op maandag 20 augustus 2007 14:24 schreef scrub_nurse het volgende:
dus 60e voor 3-4 dagen een auto huren? das niet veel!
onee kzie t al...80e per dag
mm ok, naja ik moet dat maar n keer uitzoekenquote:Op maandag 20 augustus 2007 15:23 schreef k_man het volgende:
Een dag op en neer naar de gletsjer is goed te doen, maar dan moet je wel gaan vliegen. Van het kleine vliegveldje van Reykjavik (da's dus niet Keflavik) naar het nóg kleinere vliegveldje van Hofn. Mooie vlucht ook.
Ik vond de georganiseerde excursies trouwens prima. Perfect georganiseerd. Wellicht is het iets goedkoper als je zelf een auto huurt, maar dat zal afhangen van het aantal personen. Ik denk dat ik in mijn eentje goedkoper uitwas met georganisserde excursies dan als ik een auto had gehuurd.
Aah, zal eens kijkenquote:Op maandag 20 augustus 2007 15:23 schreef k_man het volgende:
Een dag op en neer naar de gletsjer is goed te doen, maar dan moet je wel gaan vliegen. Van het kleine vliegveldje van Reykjavik (da's dus niet Keflavik) naar het nóg kleinere vliegveldje van Hofn. Mooie vlucht ook.
Ik vond de georganiseerde excursies trouwens prima. Perfect georganiseerd. Wellicht is het iets goedkoper als je zelf een auto huurt, maar dat zal afhangen van het aantal personen. Ik denk dat ik in mijn eentje goedkoper uitwas met georganisserde excursies dan als ik een auto had gehuurd.
Dit is detifoss in de winter.quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:10 schreef Inu het volgende:
[..]
Wat is detifoss? Die hele hoge waterval?
Georganiseerd? Of een rondrit geboekt bij een van de bekenden? Veel plezier, ik weet wel zeker dat het indrukwekkend gaat worden.quote:Op maandag 20 augustus 2007 19:03 schreef Xennia het volgende:
Ik ga vrijdag voor het eerst een week door IJsland touren met een jeep. Denk dat het een indrukwekkende vakantie gaat worden![]()
nee, waterval met het grootste volume van europquote:Op maandag 20 augustus 2007 14:10 schreef Inu het volgende:
[..]
Nou, ik ben hier tot kerst, dus ik wil eigenlijk alles nog wel een keer zien in de winterMn ouders komen over 5 weken en die huren een auto voor een week, maar dan is het nog geen winter, dus dat wordt zelf nog een keer een auto ergens vandaan plukken
Ik hoop dan wel nog een keer wat tripjes te doen met ze. Alleen ze wilden de hele week in Reykjavik slapen, dus ik weet niet of het lukt om in 1 dag op en neer te gaan naar de gletsjer... Ik hoop het wel.. Wij gaan het dit weekend in 3 dagen doen met de nodige tussenstops, dus dat worden weer veel nieuwe foto's
Wat is detifoss? Die hele hoge waterval?
Zelf een auto gehuurd en losse accomodaties geboekt. We hebben een reisroutevoorstel mee gekregen en daar gaan we ons grotendeels aan houden. We gaan in ieder geval naar:quote:Op maandag 20 augustus 2007 19:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Georganiseerd? Of een rondrit geboekt bij een van de bekenden? Veel plezier, ik weet wel zeker dat het indrukwekkend gaat worden.
Mooie reis. Wij hebben in husavik in het noorden een walvisvaart gedaan, en niets gezien. Maar die tochten schijnen een 'zicht' percentage van 98% te hebben.... zeggen ze.quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:18 schreef Xennia het volgende:
[..]
Zelf een auto gehuurd en losse accomodaties geboekt. We hebben een reisroutevoorstel mee gekregen en daar gaan we ons grotendeels aan houden. We gaan in ieder geval naar:
- de blue lagoon
- reykjavik
- via de zuidkust naar de vulkaan Hekla, waterval Seljalandsfoss, vogelrotsen Dyrholaey, gletsjer Vatnajokull
- gletsjermeer Jokulsarlon, Nationaal Park Skaftafell, waterval Svartifoss
- Skogar: waterval Skogafoss
- de geisers en bronnen van Geysir en de waterval Gullfoss, Thingvellir. Verder naar de omgeving Borgarnes/Reykholt: watervallen Hraunfossar die vanuit een lavaveld tevoorschijn komen met uitzicht op de gletsjers Eiriksjokull en de Langjokull en vele heetwaterbronnen waaronder de Deildartunguhver
- schiereiland Snaefellsnes, lavastrand Budir, basaltformaties van Hellnar en Arnarstapi. Eventueel walvissafari. Is dat een aanrader? Is de kans groot dat je ze ook daadwerkelijk ziet?
- via de kustweg van Borgarfjordur en Hvalfjordur naar Reykjavik, langs waterval Glymur.
Wat een lastige taal is het, het is al lastig om na te schrijven. Gelukkig spreken ze er goed Engels. We zijn van plan veel te wandelen door de enorm veelzijdige omgeving(en).
Heb ik al en wandelsokken ook. Ik heb ze zelfs dit weekend ingelopen op een wandeltocht van 18 km en heb nergens last van.quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mooie reis. Wij hebben in husavik in het noorden een walvisvaart gedaan, en niets gezien. Maar die tochten schijnen een 'zicht' percentage van 98% te hebben.... zeggen ze.
Koop wel goede wandelschoenen!
Het is voor mij in ieder geval met afstand de mooiste vakantie ooit geweestquote:Op maandag 20 augustus 2007 20:25 schreef Xennia het volgende:
[..]
Heb ik al en wandelsokken ook. Ik heb ze zelfs dit weekend ingelopen op een wandeltocht van 18 km en heb nergens last van.
Oh, ik heb er zo'n zin in! Weer eens wat anders dan de losbandige strandvakanties van de afgelopen jaren
Vanaf de 'dijk'quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:29 schreef E.T. het volgende:
(tip: ga niet bij de parkeerplaats kijken, waar iedereen staat maar even verderop langs de doorgaande weg de 'dijk' over. Geen mensen die in de weg lopen en weer een heel ander zicht).
Wauw, indrukwekkend dat natuurgeweld! Volgens mij word je er gewoon stil van, bij het aanschouwen van al dat moois.quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow dit is de detifoss trouwens. Links boven staan mensen
[afbeelding]
Dit is een foto vanaf de plek waar die mensen staan
[afbeelding]
Toen wij er waren was het een van de mooiste zomers in de afgelopen 30 jaar in IJsland. Dus we hebben voornamelijk een graadje of 21 gehad, met weinig wind en maar 1 dag regen van de 16. In de buurt van de gletsjers is het wel duidelijk kouder. Bij Jokulsuralon was een jas geen overbodige luxequote:Op maandag 20 augustus 2007 20:32 schreef Xennia het volgende:
Het wordt er in de week dat ik er ben tussen de 12 en 14 graden. Hoe is de gevoelstemperatuur? Hoeveel kleren moet ik dragen als ik wandel? Ik draag in ieder geval veel laagjes en heb een wind- en waterdicht jack in mijn rugzak zitten.
Net een surrealistisch schilderij he. Daarom, als je de mogelijkheid hebt, bekijk Jokulsuralon dan 2 maal.quote:
Wij hebben ook een walvisvaart gedaan en heeeel in de verte wat gezien. Ik heb zelfs op een foto een rugvin oid vast weten te leggen (maar daar kwam ik thuis pas achter na ze op de tv bekeken te hebben).quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mooie reis. Wij hebben in husavik in het noorden een walvisvaart gedaan, en niets gezien. Maar die tochten schijnen een 'zicht' percentage van 98% te hebben.... zeggen ze.
Het ligt er ook een beetje aan waar je bent. WInd is er overal, dus zo´n winddicht jack is erg aan te radenquote:Op maandag 20 augustus 2007 20:32 schreef Xennia het volgende:
[..]
Wauw, indrukwekkend dat natuurgeweld! Volgens mij word je er gewoon stil van, bij het aanschouwen van al dat moois.
E.T. ook bedankt voor de tip.
Het wordt er in de week dat ik er ben tussen de 12 en 14 graden. Hoe is de gevoelstemperatuur? Hoeveel kleren moet ik dragen als ik wandel? Ik draag in ieder geval veel laagjes en heb een wind- en waterdicht jack in mijn rugzak zitten.
Oke, bedankt.quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:01 schreef Inu het volgende:
[..]
Het ligt er ook een beetje aan waar je bent. WInd is er overal, dus zo´n winddicht jack is erg aan te radenToen ik hier net kwam had ik alleen een jasje aan meestal en dat is nu al een vest en een jasje. Verder gewoon idd een hemd lekker in je broek, maar als het niet regent zijn gewone kleren prima
ja hoorquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:50 schreef Xennia het volgende:
Kun je het kraanwater eigenlijk gewoon drinken?
Hehehe ja zwavel.. eerste keer dacht ik WTFquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:12 schreef E.T. het volgende:
[..]
ja hoor![]()
alleen het warme water kan soms wel behoorlijk stinken, maar dat drink je niet
Nou, daar bij Krafla kon ik er niet echt aan wennen hoor. God wat een bokkelucht.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:46 schreef k_man het volgende:
Soms stinkt de stad ook naar zwavel, maar zoals met alle geuren wen je ook daar na een tijdje wel aan.
Om maar niet te spreken over de toestand van je haar na een bezoekje aan de Blue Lagoon.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:48 schreef E.T. het volgende:
m'n haar rook regelmatig een beetje 'funky' na het douchen![]()
Whehe ja daar rook het behoorlijk jaquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou, daar bij Krafla kon ik er niet echt aan wennen hoor. God wat een bokkelucht.
Wij betaalde zo tussen de 3000 en 5000 kronen per hoofdgerecht.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:07 schreef Xennia het volgende:
Zijn alle restaurants buitensporig duur of kun je ook nog ergens niet al te duur eten? Waar moet ik op rekenen?
Dat wordt dus nog een flinke kostenpost. Dan vang ik wel zo'n papegaaiduiker met mijn blote handen. Zijn die dingen een beetje te vreten?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wij betaalde zo tussen de 3000 en 5000 kronen per hoofdgerecht.
Buiten reykjavik heb je trouwens nauwelijks keuze. In die stadskernen heb je meestal maar 1 restaurant.
Ik heb ze niet op. Ik heb gerookte zalm op. En gestoofde zalm. En gebakken zalm. En zalm carpacio. En....quote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:50 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dat wordt dus nog een flinke kostenpost. Dan vang ik wel zo'n papegaaiduiker met mijn blote handen. Zijn die dingen een beetje te vreten?
En wat te denken van het lamsvlees?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb ze niet op. Ik heb gerookte zalm op. En gestoofde zalm. En gebakken zalm. En zalm carpacio. En....
Maar het is inderdaad niet geoedkoop. Hoewel je bij de meeste benzinestations een worstenbroodje kan scoren ofzo.
Ik houd niet van lamsvlees. Op de hotelkamers hebben wij geen kookgelegenheid en ik moet echt een warme hap nadat ik kilometers heb gelopen. De drank is er zeker ook al duur?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:09 schreef flugeltje het volgende:
[..]
En wat te denken van het lamsvlees?
Wij hebben overigens een paar keer gewoon inkopen gedaan in een supermarkt en dat op de kamer of gewoon buiten opgegeten. Is goed te doen en drukt de kosten ook een beetje. (al vind ik óók de supermarkten erg duur)
Ow ik heb heerlijk gegeten in de school/hotel restaurants hoor. Bij twee gelegenheden hadden ze een visbuffet. Zelden zoveel lekkere vis opquote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:32 schreef k_man het volgende:
In Reykjavik zit ook een Chinees.Daar kun je relatief gezien behoorlijk goedkoop eten.
Maar dan tel ik liever wat meer neer voor een écht goed (vis)restaurant. Apoték, of Tveir Fiskar bijvoorbeeld.
Ik lust ook niet echt lamsvlees en ben ook gek op vis, maar dagen achter elkaar begint het wel je neus uit te komen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:34 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik houd niet van lamsvlees. Op de hotelkamers hebben wij geen kookgelegenheid en ik moet echt een warme hap nadat ik kilometers heb gelopen. De drank is er zeker ook al duur?
Ik ben wel dol op vis dus dat komt wel goed
Dank voor de link. Er staat op die site dat het niet gebruikelijk is fooi te geven in IJslandquote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:18 schreef E.T. het volgende:
ik kwam een advertentie met menukaart van Crown Chicken in Akuyeri tegen in het foto-boek..
Hamburger/Cheeseburger 550 kronen, 5 nuggets met cola 750 kronen. Beef-steak met groente, patat en cola voor 1500 kronen.
leuke boekjes trouwens om te lezen als je daar bent 'what's on' Liggen overal om mee te nemen en geven voor die regio wat er te doen is. Staat natuurlijk ook vol met reclame (kan nuttig zijn) en allerlei andere nutteloze info. Maar soms kwamen we er ook wel leuke dingen in tegen, waar we wel op af zijn gegaan. (festivals, musea etc).
Zag dat 't ook op 't net staat www.whatson.is zou het moeten zijn.
De drank is erg duur inderdaad, dus ik heb het steeds maar bij één glaasje wijn bij het eten gehoudenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:34 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik houd niet van lamsvlees. Op de hotelkamers hebben wij geen kookgelegenheid en ik moet echt een warme hap nadat ik kilometers heb gelopen. De drank is er zeker ook al duur?
Ik ben wel dol op vis dus dat komt wel goed
Nou ja zeg, op 1 been kun je niet lopenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:05 schreef flugeltje het volgende:
De drank is erg duur inderdaad, dus ik heb het steeds maar bij één glaasje wijn bij het eten gehouden
We zitten maar 2 dagen in Reykjavik en de tweede dag telt eigenlijk al niet mee, want dan moeten we al zeer vroeg naar het vliegveld.quote:Ligt er natuurlijk een beetje aan wáár je zit, maar in Reykjavik zelf kun je ook redelijk wat fastfood zaken vinden... Wij hadden een pizzeria onder het hotel, dus dat was ook wel makkelijk.
Koffer, of mag dat niet?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:33 schreef E.T. het volgende:
hoe wil je die fles wijn meenemen? Mag niet in je handbagage. (tenzij je 'm op schiphol koopt en laat verzegelen in zo'n seal-bag)
Ja precies, dat soort dingen neem ik mee. Liga, evergreen etcquote:Ik had trouwens wat pakken muesli-repen mee. Erg lekker voor de trek tijdens wandelingen![]()
vertrouw jij dat? een koffer in het ruim met een fles wijn erin?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:35 schreef Xennia het volgende:
[..]
Koffer, of mag dat niet?
[..]
Ja precies, dat soort dingen neem ik mee. Liga, evergreen etc
Aah, neem stroopwafels meequote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:59 schreef Xennia het volgende:
Ik ga zo boodschappen doen voor mijn reis morgen. Zijn er nog dingen die ik absoluut mee moet nemen en die in IJsland schreeuwend duur zijn? Ik neem in ieder geval een fles wijn mee en wat chips voor op de hotelkamers. Misschien liga's voor de wandelingen.
Ik ben maar 2 dagen in Reykjavik. In alle hotels waar we verblijven is het ontbijt verzorgd. Koken kunnen we er niet dus ik zal niet vaak in de supermarkt komen. Heb wel evergreen, sultana en muesli-repen voor tijdens het wandelen en vele pakjes drinken en fles water.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:59 schreef Inu het volgende:
[..]
Aah, neem stroopwafels meeZe hebben hier in de Bonus echt heeeeel veel Euroshopper, maar geen stroopwafels
Wel mergpijpen
![]()
Maar wat echt heel duur is, is vlees (echt al het vlees, behalve hotdogs) en kaas is ook aan de prijzige kant (500 kr voor een halve kilo) en verder valt het wel mee als je in de Bonus of de Kronan koopt. In Reykjavik zit een Bonus in de grootste winkelstraat, Laugavegur, dus daar kun je wel inkopen doen![]()
Dat vat het wel aardig samen ja.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 22:08 schreef E.T. het volgende:
Weer eentje die voor de rest van d'r leven verkocht is
Hij is mooi he de gullfoss. Jammer dat je de detifoss niet hebt gezien...quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:20 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dat vat het wel aardig samen ja.
Gullfos vond ik denk ik de meest indrukwekkende waterval die ik heb gezien. Hij was zo breed en krachtig en intens. Na de avond- wandeling naar Gullfos hebben we 's nachts in de jacuzzi een whisky gedronken en naar het Noorderlicht gekeken. Prachtige nacht.
Noorderlicht eind augustusquote:Op zaterdag 1 september 2007 00:20 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dat vat het wel aardig samen ja.
Gullfos vond ik denk ik de meest indrukwekkende waterval die ik heb gezien. Hij was zo breed en krachtig en intens. Na de avond- wandeling naar Gullfos hebben we 's nachts in de jacuzzi een whisky gedronken en naar het Noorderlicht gekeken. Prachtige nacht.
Wat snap je niet van "huwelijksreis"?quote:
Wat is daar te zien?quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:16 schreef Inu het volgende:
We gaan dit weekend naar LandmannalaugarZal ook wel wat mooie foto´s opleveren
Ja he, ik heb echt vreselijk veel foto's gemaakt bij Jokulsarlon want zoals Swetsenegger al zei, verandert het gletsjermeer, afhankelijk van de licht-inval voor je ogen.quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:37 schreef E.T. het volgende:
Vind de laatste bij Jokulsarlon erg mooiWat had je een mooi plekje gevonden met mooi uitzicht!
Daar zijn de gekleurde bergen en je hebt er ook hot springsquote:Op zaterdag 15 september 2007 18:06 schreef Xennia het volgende:
[..]
Wat is daar te zien?
Hieronder nog wat foto's van het schiereiland Snaefellsness
Basaltgrot
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het wemelde er van de meeuwen, overal waar je keek en een herrie dat ze maakten! Hier hebben we ook een walvis gespot. Zo maar.
En zeehonden bij Jokulsarlon:
[afbeelding]
Bizarre namen zijn het vaak ook he, ik vergeet ze al snel weer.quote:Op zaterdag 15 september 2007 22:12 schreef Inu het volgende:
Daar zijn de gekleurde bergen en je hebt er ook hot springsWe gaan ook nog ergens anders heen, dat heeft een vriendin verzonnen, maar ik weet niet precies hoe dat heet
Om de naam Snaefellsness moet ik iedere keer grinneken, wanneer ik hem hardop uit spreek.quote:Snćfellsnes ga ik heen als mijn ouders hier zijn, die huren een auto
quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:16 schreef Inu het volgende:
Mooi zeg
We gaan dit weekend naar LandmannalaugarZal ook wel wat mooie foto´s opleveren
Dáár heb ik ook overnachtquote:Op zaterdag 15 september 2007 22:40 schreef Xennia het volgende:
In deze houten huisjes met prachtig uitzicht verbleven we 2 nachten:
[afbeelding]
Hier waande ik me ineens op de maan:
[afbeelding]
En deze is genomen toen we achter de waterval Seljalandsfoss (meen ik) langs liepen. Ik vind de kleuren prachtig:
[afbeelding]
Schattige huisjes he, ook van binnen. En dat grote hoofdgebouw heeft op de juiste plekken enorme ramen waardoor je naar de zons-ondergang boven de gletsjer kunt kijken. Het eten, zowel ontbijt als diner, was er ook erg goed en er was een biljart-tafel. Landbrot heette het daar geloof ik?quote:
We gaan niet zo ver als Askja, we hebben maar 1 dag dus we konden niet verder... Misschien later nog een keertjequote:Op zaterdag 15 september 2007 22:30 schreef E.T. het volgende:
[..]
Daar wil ik ooit nog heen, gecombineerd met de binnenlandroute langs de Askja![]()
Was de vorige keer net te ver van de route af helaas. Staat nog steeds hoog op m'n lijstje
akureyi.. de hoofdstad van het noorden..quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Akureyri was niet echt spannend. Hoewel het natuurlijk in IJsland het summum van beschaving is.. Restaurants met vlees op het menu ipv vis!
quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
akureyi.. de hoofdstad van het noorden..
*proest*
![]()
Gefixtquote:Op dinsdag 18 september 2007 17:25 schreef paricos het volgende:
je pic 2 en 3 doen het nie
Ik zie er ook 3 maar gezien de teksten over vast zitten en hulpvaardige IJslanders, zouden er 5 moeten staanquote:
eerste ben ik 100% mee eens, maar het 2e..quote:Op maandag 28 januari 2008 13:12 schreef OldJeller het volgende:
Mooi land en veel mooie vrouwen.
In Reykjavik was het erg goed te doen hoor, niet alleen in de clubs.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:22 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
eerste ben ik 100% mee eens, maar het 2e..
Ja hoor, 4 jaar geleden deden mensen dat ook al. En IJslanders zelf rijden gewoon met een toyota yaris over de binnenwegen (f wegen) maar dat raadt ik je niet aan.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:06 schreef Yvonnetje het volgende:
Ik zal dit topic eens een flinke schop geven![]()
Ik wil dit jaar graaaag eens naar IJsland op vakantie! Alleen... als ik in mei een rondreis ga doen met huurauto, en gewoon op de rondweg blijf, kan ik dan een 'normale' auto huren? Daarmee bedoel ik dus geen 4WD ofzo.. Weet ook niet of het weleens voorkomt dat het dan nog sneeuwt, en hoe de staat van de rondweg op dat moment is?
Wij hadden in augustus een gewone auto en dat ging prima. Je moet dan ook voor de verzekering wel op de binnenwegen blijven, maar dat was geen probleem wij hadden een mooie route en soms parkeerden we de auto gewoon ergens en gingen we kilometers lopen.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:06 schreef Yvonnetje het volgende:
Ik zal dit topic eens een flinke schop geven![]()
Ik wil dit jaar graaaag eens naar IJsland op vakantie! Alleen... als ik in mei een rondreis ga doen met huurauto, en gewoon op de rondweg blijf, kan ik dan een 'normale' auto huren? Daarmee bedoel ik dus geen 4WD ofzo.. Weet ook niet of het weleens voorkomt dat het dan nog sneeuwt, en hoe de staat van de rondweg op dat moment is?
http://www.askja.nl/content/view/12/653/quote:Op zaterdag 2 februari 2008 15:10 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Zojuist even bij de ANWB wat lectuur over ijsland opgehaald!
We gaan in totaal 15 dagen, en overnachten in de buurt van Borgarnes, Akureyri, Egilsstadir en Selfoss. Zoals ik hier lees mag ik in ieder geval Jokulsarlon en Detifoss niet missen, nog meer tips?quote:Op zaterdag 2 februari 2008 15:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Je gaat hetzelfde rondje doen als wij.
Vanaf reykjavic tegen de klok inquote:Op zaterdag 2 februari 2008 15:15 schreef Yvonnetje het volgende:
[..]
We gaan in totaal 15 dagen, en overnachten in de buurt van Borgarnes, Akureyri, Egilsstadir en Selfoss. Zoals ik hier lees mag ik in ieder geval Jokulsarlon en Detifoss niet missen, nog meer tips?
en er zit een dubbele tussen van Dimmuborgirquote:Op zaterdag 2 februari 2008 15:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Ah, het is niet de eerste keer dat ik die foto's plaats
quote:
Hvitserkurquote:Op zaterdag 2 februari 2008 15:50 schreef E.T. het volgende:
[..]
en er zit een dubbele tussen van Dimmuborgir![]()
De eerste Foss is Hraunfossar, en die versteende dino in het water weet ik de naam ook niet meer van. Alleen dat ie langs de noordkust te vinden is
Thanx!quote:Op zaterdag 2 februari 2008 15:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
http://www.askja.nl/content/view/12/653/
Ik zou het toch écht afraden om met je eigen auto te gaanquote:Op zondag 10 februari 2008 17:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Er was hier iemand die dat gedaan had in combinatie met de farao eilanden.
-edit-
Askja heeft een reis per boot met je eigen auto.
Waaromquote:Op maandag 11 februari 2008 20:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik zou het toch écht afraden om met je eigen auto te gaan
Ik ken een jongen die zn eigen auto had meegenomen voor dat half jaar dat wij er zaten en toen bleek halverwege dat ze waren gestopt met de boot in de winter, dus heeft ie zn auto naar huis moeten laten verschepenquote:Op maandag 11 februari 2008 20:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik zou het toch écht afraden om met je eigen auto te gaan
Die huurauto die ik had heeft geen krasje opgelopen anders. En ik werd zelfs op de f wegen nog ingehaald door ijslanders in toyota yarisjes.quote:Op donderdag 14 februari 2008 19:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je wat leuke dingen wil zien blijft er niks over van je wagen?
Nou de huurauto die wij haddenquote:Op donderdag 14 februari 2008 20:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die huurauto die ik had heeft geen krasje opgelopen anders. En ik werd zelfs op de f wegen nog ingehaald door ijslanders in toyota yarisjes.
De farao eilanden liggen toch bij Egypte? :pquote:Op zondag 10 februari 2008 17:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Er was hier iemand die dat gedaan had in combinatie met de farao eilanden.
-edit-
Askja heeft een reis per boot met je eigen auto.
maanden!quote:Op maandag 17 maart 2008 22:58 schreef OhZoGoed het volgende:
TVP
Hoeveel dagen raden jullie mij aan om IJsland te bezoeken? Ik wil graag zoveel mogelijk van IJsland zien. Het lijkt mij echt een prachtig adembenemend land...
pfff ik zou het zo niet meer weten.. moet ik nakijkenquote:Hoeveel zou het ongeveer kosten (naast de vliegticket)? Ik wil met een vriend gaan (Goedkoper? Eten, onderdak
Ik weet niet hoe 't daar met het OV gesteld is, maar volgens mij kan je dan lang niet overal komen.. zowat alle ijslanders hebben een eigen auto volgens mij.quote:, OV (wij kunnen allebei geen auto rijden).
quote:Ik hoor het graag! Hartelijk dank.
Perfecte vakantie gehad met Askjaquote:Op zondag 27 april 2008 16:29 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Zijn er mensen met goede/slechte Askja ervaringen?
Ik sta op het punt om IJsland Budget 15 dagen te boeken.
Kan je mij wat over de accommodaties vertellen?quote:Op zondag 27 april 2008 16:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Perfecte vakantie gehad met Askja
Je moet iedere nacht met 20 anderen op een zaaltje slapen.quote:Op zondag 27 april 2008 17:11 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Kan je mij wat over de accommodaties vertellen?
Wij willen dus de budget reis gaan doen en dan maak je gebruik van slaapzak accommodaties dus ik mag niet teveel eisen stellen en die heb ik ook niet. Maar als ik twee weken lang iedere nacht op een zaaltje moet slapen met 20 anderen wil ik best wat meer geld uitgeven.
Mijn vriendin kijkt me streng aan en zegt nu al dat 'ijsland op eigen wijze' de reis gaat worden.quote:Op zondag 27 april 2008 17:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je moet iedere nacht met 20 anderen op een zaaltje slapen.
Wij hadden 'ijsland op eigen wijze' waarbij je dus in dezelfde zomerhotels slaapt, maar dan heb je een kamer.
Eén dag langer zelfs!quote:Op zondag 27 april 2008 17:20 schreef Swetsenegger het volgende:
exact dezelfde reis, alleen 3 dagen korter.
IJsland eigen wijze is 16 dagen en budget 13 dagen toch? Inderdaad gaat eigen wijze niet over het schiereilandquote:Op zondag 27 april 2008 17:30 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Eén dag langer zelfs!
De reis slaat alleen het schiereiland Snaefellsnes over.
Misschien zijn er wat wijzigingen in de reis gemaakt sinds jij hem gedaan hebt.
Bedankt voor de positieve info iig. [ afbeelding ]
Er is ook een budget reis van 15 dagen.quote:Op zondag 27 april 2008 17:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
IJsland eigen wijze is 16 dagen en budget 13 dagen toch? Inderdaad gaat eigen wijze niet over het schiereiland
Is dat echt nodig denk je?quote:Op zondag 27 april 2008 17:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Boek een 4WD. Voelde ik me toch veiliger in dan in een 2wd
Zoals gezegd was ik blij met een suzuki Jimny. Maar een ander nederlands stel heeft dezelfde reis in een polo gedaan. Het kan wel, maar uitstapjes over f wegen zou ik dan niet doenquote:Op zondag 27 april 2008 17:37 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Is dat echt nodig denk je?
Ik wilde eigenlijk voor de Astra gaan om toch hier en daar de kosten wat te drukken.
Oké thanx, het is de Astra geworden en de reis is geboektquote:Op zondag 27 april 2008 18:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zoals gezegd was ik blij met een suzuki Jimny. Maar een ander nederlands stel heeft dezelfde reis in een polo gedaan. Het kan wel, maar uitstapjes over f wegen zou ik dan niet doen
quote:Eventueel heb ik er nog veeeel meer
precies!quote:Op dinsdag 29 april 2008 01:56 schreef clumsy_clown het volgende:
Wat een belachelijk mooie foto's!! Ik wil al zo lang ik van het bestaan van het land af weet naar IJsland, maar voorlopig zit het er nog niet in. Nou ja, op lange termijn zwijmelen en plannen maken heeft ook wel wat
.
Veul te kort!quote:Op maandag 14 juli 2008 00:06 schreef FlyingFox het volgende:
15 tot 22 aug!
Toffe dingen hier. Zin aan!
Ik zou liever daarbuiten rondlopen. Ik vond Reykjavik zo'n domper na al het natuurschoonquote:Op woensdag 23 juli 2008 21:26 schreef Plato1980 het volgende:
Volgende week rond dit tijdstip loop ik nu in Reykjavik rond.
Dat ga ik ook doen hoor, ik vlieg dinsdag naar Keflavik en verblijf dan tot donderdagochtend in Reykjavik, daarna ga ik met een binnenlandse vlucht naar Akureyri en vanaf daar het land in.quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:44 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik zou liever daarbuiten rondlopen. Ik vond Reykjavik zo'n domper na al het natuurschoon
Ik zie me meer als een wereldverbeteraar.quote:
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:59 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Ik zie me meer als een wereldverbeteraar.
Ik kom daar om die zielige inboorlingen te voorzien van een kleine bijdrage aan hun toch al lage inkomen.
Door mensen zoals mij kunnen IJslanders nog eten![]()
Weet iemand waar ik voedselpakketen kan kopen om daar uit te delen.
Dan zal ik gelijk de lokale middenstand helpen door te gaan shoppen in 's werelds grootste outlet-store
Prachtige foto's!quote:Op maandag 17 november 2008 21:13 schreef Isdatzo het volgende:
Hier zijn nog wat foto's van mijn bezoek aan IJsland, zomer vorig jaar.
Klik
Mooiquote:Op maandag 17 november 2008 21:13 schreef Isdatzo het volgende:
Klik
Gave foto's!quote:Op maandag 17 november 2008 21:13 schreef Isdatzo het volgende:
Klik
Voor mij was gletsjermeer Jokulsarlon 1 van de hoogtepunten, maar eigenlijk had ik in IJsland iedere dag op zijn minst 5 hoogtepuntenquote:Op dinsdag 18 november 2008 10:17 schreef Rory78 het volgende:
Wij gaan begin mei volgend jaar via Askja op de combi IJsland - New York. Op dag 1 (aankomst middag) gaan we naar de Blue Lagoon. Op de 2e dag hebben we het plan om de zogenaamde Gouden Cirkel excursie te boeken; de Gullfoss waterval, het hetebronnengebied Geysir met de geiser Strokkur en Nationaal Park Thingvellir worden dan aangedaan. Hebben we dan (met in het achterhoofd de wetenschap dat IJsland veel meer te bieden heeft) de hoogtepunten te pakken?
Geil!quote:Op dinsdag 18 november 2008 23:25 schreef Xennia het volgende:
[..]
Voor mij was gletsjermeer Jokulsarlon 1 van de hoogtepunten, maar eigenlijk had ik in IJsland iedere dag op zijn minst 5 hoogtepunten
Zo gaaf.quote:Op dinsdag 18 november 2008 23:25 schreef Xennia het volgende:
[..]
Voor mij was gletsjermeer Jokulsarlon 1 van de hoogtepunten, maar eigenlijk had ik in IJsland iedere dag op zijn minst 5 hoogtepunten
Dat dus. Ik vond bv de Detifoss ook major fucking impressivequote:Op dinsdag 18 november 2008 23:25 schreef Xennia het volgende:
[..]
Plus dat veel zaken natuurlijk op voorhand zijn ingekocht door Askja en daar nog gewoon de hogere prijzen voor betaald zijn.quote:Op zondag 23 november 2008 10:19 schreef k_man het volgende:
Het zal vast invloed hebben op de kosten terplekke, eten en entreegelden. Aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat ze voor toeristen gewoon de prijzen op hetzelfde niveau houden, gezien in euro's of dollars.
Icelandair had pas een aanbieding waarbij ze tabelletje hadden van 'toen' en 'nu'. Met prijzen van allerlei dingen (entree Blue Lagoon, een maaltijd in een restaurant, een biertje, etc.) voor en na de crisis. Misschien kun je dat nog op hun site vinden.
En het kan natuurlijk geen kwaad Askja er eens naar te vragen hoe dit zit.
Dat lijkt me gewoon het ondernemersrisico van Askja. Als consument ben ik niet van plan daarvoor te betalen.quote:Op zondag 23 november 2008 10:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Plus dat veel zaken natuurlijk op voorhand zijn ingekocht door Askja en daar nog gewoon de hogere prijzen voor betaald zijn.
Ja, het lijkt me nu wel ideaal...ben bang dat Ijsland binnen een half jaar ook op de Euro zit en dan is het voordeel wat je nu hebt met de goedkope kroon waarschijnlijk snel weg...quote:Op zondag 23 november 2008 13:31 schreef scrub_nurse het volgende:
ik ben geabonneerd op de nieuwsbrief van icelandair en iedere keer word ik weer verrrast ik moet echt binnenkort boeken, dit is natuurlijk ideaal
Weet ik veel, bel ze. Een weekendje Reykjavik hoef je sowieso niet bij Askja te boeken. Die neem je als je IJsland in wil.quote:Op zondag 23 november 2008 12:40 schreef agter het volgende:
[..]
Dat lijkt me gewoon het ondernemersrisico van Askja. Als consument ben ik niet van plan daarvoor te betalen.
Toen het andersom was, vliegtoeslagen bijv, kreeg ik na het boeken ook gewoon een extra acceptgiro...
De Ijslandse kroon is 50% in waarde gedaald. Ik verwacht dat dat binnenkort echt wel in de prijzen verrekend zal worden...toch? Een weekendje Reykjavik wordt her en der al aangeboden voor rond de 300 euro inc. vlucht en hotel.
Dat heet concurrentie: als je Askja (of welke organisatie dan ook) te duur vindt, kies je voor een ander. Askja zal vanzelf wel met de prijzen omlaag moeten/gaan als ze merken dat het aantal boekingen terugloopt...quote:Op zondag 23 november 2008 12:40 schreef agter het volgende:
[..]
Dat lijkt me gewoon het ondernemersrisico van Askja. Als consument ben ik niet van plan daarvoor te betalen.
Toen het andersom was, vliegtoeslagen bijv, kreeg ik na het boeken ook gewoon een extra acceptgiro...
De Ijslandse kroon is 50% in waarde gedaald. Ik verwacht dat dat binnenkort echt wel in de prijzen verrekend zal worden...toch? Een weekendje Reykjavik wordt her en der al aangeboden voor rond de 300 euro inc. vlucht en hotel.
Dat lijkt me erg lang, ik ben dit jaar alleen op reis geweest in Ijsland en Reykjavik had ik na twee dagen wel gezien. Het is niet onaardig, maar bepaald geen wereldstad en ik zou niet weten hoe je je er een week kunt vermaken. Als je naar Ijsland gaat zou ik dan ook zeker andere delen van het land gaan bekijken.quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:54 schreef tankertuig het volgende:
Is een week in je eentje in Reykjavik wat lang of is dat prima te doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |