Nee, ik studeer Engels, maar IJsland leek me gewoon erg gaaf. En ik kan daar ook gewoon leuke vakken volgenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 10:16 schreef smesjz het volgende:
[..]
Tof zeg. Voor studie geologie toevallig? Reykjavik is een leuke stad en je hebt ook nog de kans op een bijbaantje om het dure uitgaangsleven zo te bekostigen.
Op mijn universiteit spraken de studenten niet zo heel goed Engels, de docenten gelukkig wel. Maar het is een geweldig land vind ik zelf (als je genoeg geld bij hebt).quote:Op vrijdag 23 februari 2007 14:01 schreef Inu het volgende:
Voor alle IJsland-vakantiegangers, liefhebbers, studenten, bijna-studenten, werkenden en bijna-werkenden
Laatste post:
[..]
Nee, ik studeer Engels, maar IJsland leek me gewoon erg gaaf. En ik kan daar ook gewoon leuke vakken volgen![]()
Ja, maar ik ga sowieso dan colleges volgen bij de Engels faculteit, dus ik denk dat ze me daar wel moeten verstaanquote:Op vrijdag 23 februari 2007 14:56 schreef smesjz het volgende:
[..]
Op mijn universiteit spraken de studenten niet zo heel goed Engels, de docenten gelukkig wel. Maar het is een geweldig land vind ik zelf (als je genoeg geld bij hebt).
Ja ik ook. Op mijn uni zaten maar 11 buitenlandse studenten, maar heb in Reykjavik er veel leren kennen. Ook wel grappig was dat we op een gegeven moment werden uitgenodigd bij HI (university of iceland) voor een drankje. En na 2 uur was het bier opquote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:23 schreef Inu het volgende:
[..]
Ja, maar ik ga sowieso dan colleges volgen bij de Engels faculteit, dus ik denk dat ze me daar wel moeten verstaan![]()
Ik had ook een ander meisje gesproken die erheen was geweest en zij had idd veel internationale mensen leren kennen vooral.
Veel plezierquote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:37 schreef flugeltje het volgende:
Morgenochtend vertrek ik voor een weekje naar Reykjavik. Blijf het apart vinden dat het maar 3 uur vliegen is, het lijkt veel verder weg...
Heb er gruwelijk veel zin in
Met een midweek heb je zeker de toeristische highlights wel gezien. Rondreis zelf is wel leuk, als je het zuiden hebt gehad + Vatnajokull + Wester-Fjorden heb je het leukste wel gehad vind ik zelf.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:04 schreef Nijna het volgende:
Ligt eraan wat je wilt zien. Als je een rondreis wilt maken is een weekend of midweek bij lange na niet genoeg. Misschien als je alleen naar Reykjavik wilt wel...
Het gebied rond Myvatn vond ik ook een absolute must-see hoor! En van daaruit richting het oosten door de woestijn vond ik ook een hele belevenis (op de hele dag 2 andere auto's tegengekomenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:32 schreef smesjz het volgende:
[..]
Met een midweek heb je zeker de toeristische highlights wel gezien. Rondreis zelf is wel leuk, als je het zuiden hebt gehad + Vatnajokull + Wester-Fjorden heb je het leukste wel gehad vind ik zelf.
Akureyri in het noorden is wel aardig maar oost-kust vond ik niet zo veel aan. Ik was er zelf begin april dus weet niet of het in de zomer leuker is.
Die is ook geweldig kan ik je vertellen.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:54 schreef E.T. het volgende:
Ik wil nog steeds een keer die binnenlandroute doen.. Lijkt me geweldig![]()
Nog minimaal een paar jaar wachten
Vanuit de uni zijn we naar zo'n bungalow gereden in de buurt van Laugafell met een aantal jeeps. Navigatie op GPS want wegen zijn er dan niet meer.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 18:12 schreef Lucille het volgende:
[..]
Die is ook geweldig kan ik je vertellen.
Ben je met een eigen 4wd gegaan toen?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 18:12 schreef Lucille het volgende:
[..]
Die is ook geweldig kan ik je vertellen.
Bjork komt voor in zo ongeveer elke docu over IJsland.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:45 schreef scrub_nurse het volgende:
ik wil in de toekomst absoluut n keer naar ijsland, sinds ik de docu met bjork heb gezien ben ik verliefdheeft iemand van jullie misschien n linkje naar die docu want ik kan m nergens vinden
![]()
"If you need to know the price, you can't afford it"quote:Op zondag 4 maart 2007 14:45 schreef zwahiel het volgende:
Ik wil gewoon met een paar vrienden van donderdag tot en met zondag erheen. Om dingen te zien en om uit te gaan natuurlijk
Gewoon een korte vakantie om er even uit te zijn, de touristische dingen zullen we zeker bezoeken, we willen ook wat niet touristische dingen doen, of in elk geval niet het massatouristische gedoe. Net zoals met zo'n jeep wat bezoeken bijvoorbeeld.
Maar waar moet ik aan denken, wat kost een gemiddelde avond in een club bijvoorbeeld of gewoon uitgaan. Ik hoor namelijk geweldige verhalen over het uitgaan daar. Hotels e.d. vind ik wel op internet maar wat zijn jullie ervaringen?
En dat terwijl er zoveel meer is in IJsland.quote:Op zondag 4 maart 2007 14:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Bjork komt voor in zo ongeveer elke docu over IJsland.
ben benieuwd!quote:Op zondag 4 maart 2007 18:28 schreef flugeltje het volgende:
Nou, ik ben vandaag teruggekomen en ik kan maar één ding zeggen... WAUW!!
Wat een land zeg, die natuurkrachten hebben behoorlijk wat indruk op me gemaakt. Zal deze week wel wat meer info geven, ben nu eigenlijk nog te moe om recht uit m´n ogen te kunnen kijken. (vannacht om drie uur opgestaan)
Ik ben hevig onder de indruk van de natuur inderdaad, maar voor de rest vond ik het niet echt bijzonder in Reykjavik. Wij vrouwen shoppen graag en dat vond ik niet zo´n gezellige bezigheid aldaar. Verder heb je Reykjavik zelf in een dag ook wel zo´n beetje gezien. Maar al dat natuurgeweld is bijzonder om eens gezien te hebben.quote:Op maandag 5 maart 2007 15:38 schreef Lucille het volgende:
Volgens mij ben ik nog niemand tegengekomen die na een bezoek aan IJsland zei 'wat een kutland'. Iedereen is onder de indruk (en terecht natuurlijk).
Dat van die halve dag klopt, maar ik wilde ook weer niet te veel overdrijvenquote:Op maandag 5 maart 2007 15:43 schreef Lucille het volgende:
Reykjavik had ik na een dag ook wel gezien, halve dag eigenlijk wel.
Maar ik heb de rest van mijn 3 weken buiten Reykjavik doorgebracht.
Myvatn gebied.quote:Op donderdag 8 maart 2007 23:24 schreef err het volgende:
mooie foto's swetsenegger...waar is die 2e geschoten?
Bedankt voor de tips! Handige site, die Skyscanner.net. Ik zag dat je met Iceland Express een stuk goedkoper kunt vliegen.quote:Op maandag 12 maart 2007 18:16 schreef k_man het volgende:
Kijk eens bij Skyscanner.net naar de vluchten. Wat je ook kunt overwegen is met Icelandair naar New York te vliegen, met een stopover in Reykjavik. Dat is relatief goedkoper dan een retour Reykjavik.
Een auto is handig, maar je kunt ook excursies boeken naar dingen buiten de stad. Dagtours naar van alles en nog wat, die perfect geregeld zijn. Met het OV heb ik geen ervaring.
Excursies zijn er idd genoeg. OV is er buiten Reykjavik vrijwel niet....quote:Op maandag 12 maart 2007 18:03 schreef edsuit het volgende:
Ik zit erover te denken om op eigen houtje misschien naar IJsland te gaan deze zomer. Maar ik ben bang dat je daar wel echt een auto nodig hebt wil je een beetje wat van het land kunnen zien.
Is dat inderdaad zo of kun je ook op genoeg plaatsen komen met openbaar vervoer?
En ik ben voor vliegtickets aan het kijken maar de goedkoopste die ik nu kan vinden is al 480 euro. Is dat een redelijke prijs of moet het wel goedkoper kunnen?
Yo TS, hebben ze in IJsland ook een FEBO?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 14:01 schreef Inu het volgende:
Voor alle IJsland-vakantiegangers, liefhebbers, studenten, bijna-studenten, werkenden en bijna-werkenden
Laatste post:
[..]
Nee, ik studeer Engels, maar IJsland leek me gewoon erg gaaf. En ik kan daar ook gewoon leuke vakken volgen![]()
hebben jullie onderweg overnacht en zo ja waar? Want volgens mij zijn er maar 2 opties; of een onbetaalbaar hotel (zoals dat poepsjieke resort bij geysir) of kamperen. Of zijn er ook goedkopere opties?quote:Op maandag 25 juni 2007 11:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Mooie foto's!
Maar als ik je verslag zo lees ben ik blij dat wij de 'eigen vervoer' optie hadden.... Wij hebben op diverse plekken uren rond gehangen.
Wij hebben via Askja een reis geboekt. Zij hebben door heel IJsland diverse zomerhotels (www.edda.is of www.fosshotel.is) geboekt (2-pers.kamers, douche/toilet op de gang) en een Suzuki Jimny. Per dag reden we zo'n 150 km en op enkele bezienswaardige plaatsen sliepen we 2 nachten (bij Myvatn en bij Jokulsarlon).quote:Op maandag 25 juni 2007 12:05 schreef err het volgende:
[..]
hebben jullie onderweg overnacht en zo ja waar? Want volgens mij zijn er maar 2 opties; of een onbetaalbaar hotel (zoals dat poepsjieke resort bij geysir) of kamperen. Of zijn er ook goedkopere opties?
Wat me trouwens op viel is de mode in IJsland![]()
Die is..apart
De vreemdste combinaties heb ik voorbij zien komen in Reykjavik, niet bepaald smaakvol te noemen
Nee, wij hadden een oost europese chauffeur en dit was z'n allereerste rit. Zijn eerste instructies: Keep a constant 110. Hij zat regelmatig weg te dommelen, dat was wat minder..gelukkig hield de reisleidster een oogje op hem.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:09 schreef Nijna het volgende:
Err, maar als jullie zoveel km's hebben afgelegd hadden jullie dan ook meerdere chauffeurs op 1 bus? Want ik begreep toen van onze chauffeur dat ze in IJsland best wel heel streng zijn in de tijd die ze achter het stuur mogen zitten en moeten rusten enzo...
Vreemd, wij hadden juist wél genoeg tijd overal. (ook met reykjavik excursions) We kregen ook de mogelijkheid om naar boven te klimmen bij Skogafoss... Misschien dat het in de zomermaanden anders is dan in de winter...quote:Op maandag 25 juni 2007 11:39 schreef err het volgende:
Ze waren ook zeker goed verzorgd, je werd opgepikt en teruggebracht, de gidsen waren vriendelijk en informatief. Vond alleen dat er veel te weinig tijd was, zou bij Skogarfoss bijvoorbeeld graag naar boven zijn geklommen, of er gewoon een uurtje lekker daar rondhangen, maar we hadden exact 10 minuten de tijd. Dat aspect viel me dus tegen.
De excursie naar de glacial lagoon was ook een dagtrip (met touringcar), die duurde ruim 14 uur..
Het kan ergerquote:
Smaken verschillenquote:Om kort te gaan over de mode in Reykjavik; Ze vinden zichzelf nogal kunstzinnig. De kleding lijkt veelal dus ook een schreeuw om aandacht.... Vreemd genoeg kleden IJslanders zich in alle gevallen wel vele malen beter dan de gemiddelde Nederlander.
Hier dus: IJslandquote:Op maandag 13 augustus 2007 11:39 schreef k_man het volgende:
Afgelopen november ben ik nog vier dagen geweest (verslagje staat in deel 1 van dit topic).
Foto's staan onlinequote:Op maandag 13 augustus 2007 14:32 schreef Inu het volgende:
AhIk zit hier nu bijna drie weken en we beginnen een beetje de toeristische dingen te doen
We mochten gisteren een auto lenen van iemand, dus hebben we de Golden Circle gedaan. Het is hier nu echt prachtig weer (zon en tussen de 15-17 graden) dus de foto´s zijn errug goed gelukt. Ik heb ze alleen nog niet online kunnen zetten, maar dat komt nog wel.
We gaan over een tijdje nog een auto huren en dan kijken of we naar de grote gletsjer kunnen, want als je dat met een georganiseerde trip doet kost je dat over de 120 euro en dat is wel een beetje veel... We gaan ook nog een keer een weekendje naar het noorden toe, maar we willen wachten tot de toeristen weg zijn, dan is het echt veel goedkoper om een auto te huren.
Mijn ouders komen ook over een 2 maanden en die huren een auto voor de hele week, dus dan ga ik denk ik de helft nog een keertje doenEn als mn vriend komt wil hij ook de Golden Circle doen, dus geisers heb ik dan genoeg gezien
![]()
Nou, ik ben hier tot kerst, dus ik wil eigenlijk alles nog wel een keer zien in de winterquote:Op maandag 20 augustus 2007 14:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Mooie foto's, maar ik ben wel blij dat ik verder ben gekomen dan de gouden driehoek.
Als je kans zie, ga naar de detifoss.
Auto's huren is echt heel goed te doen. Heel veel guesthouses en hotels verhuren ook hun eigen auto's en bij het toeristeninformatieding in het centrum hebben ze de Budget auto's met korting. Het is nu nog toeristenseizoen (wel het laagseizoen van het toersitenseizoenquote:Op maandag 20 augustus 2007 14:09 schreef scrub_nurse het volgende:
jij bent er nu dus voor langere tijd? wat vind jij het verstandigste/handigste om te doen? alles van te voren plannen bij n reisbureau of ter plekke een auto huren ed? ik heb begrepen dat georganiseerde excursies niet je van het zijn, is het dan niet beter idd om zelf wat te huren en de omgeving zelf te verkennen? Is er voldoende gelegenheid om autos ed te huren en evt overnachtingen te regelen? (beetje nieuwsgierig ik wil ook ooit naar ijsland...)
Nu is goedkoper dan een week geleden. Volgens mij loopt het eerste seizoen tot 15 aug en het tweede tot 1 sept. Daarna wordt alles weer goedkoper. 6600 kr is ongeveer 80 euro (je moet het maal 0.012 doen) maar wij gaan met vier, dus dan is het 3x6600 = 19800 / 4 = 4950 * 0,012 = 59,40 euro. Dat valt reuze mee dusquote:Op maandag 20 augustus 2007 14:17 schreef scrub_nurse het volgende:
ok..en hoeveel is 6600kr? en wat is de beste/goedkoopste tijd om te gaan?
Ja, voor ons is het idd 60 euro omdat wij met zn 4en gaanquote:Op maandag 20 augustus 2007 14:24 schreef scrub_nurse het volgende:
dus 60e voor 3-4 dagen een auto huren? das niet veel!
onee kzie t al...80e per dag
mm ok, naja ik moet dat maar n keer uitzoekenquote:Op maandag 20 augustus 2007 15:23 schreef k_man het volgende:
Een dag op en neer naar de gletsjer is goed te doen, maar dan moet je wel gaan vliegen. Van het kleine vliegveldje van Reykjavik (da's dus niet Keflavik) naar het nóg kleinere vliegveldje van Hofn. Mooie vlucht ook.
Ik vond de georganiseerde excursies trouwens prima. Perfect georganiseerd. Wellicht is het iets goedkoper als je zelf een auto huurt, maar dat zal afhangen van het aantal personen. Ik denk dat ik in mijn eentje goedkoper uitwas met georganisserde excursies dan als ik een auto had gehuurd.
Aah, zal eens kijkenquote:Op maandag 20 augustus 2007 15:23 schreef k_man het volgende:
Een dag op en neer naar de gletsjer is goed te doen, maar dan moet je wel gaan vliegen. Van het kleine vliegveldje van Reykjavik (da's dus niet Keflavik) naar het nóg kleinere vliegveldje van Hofn. Mooie vlucht ook.
Ik vond de georganiseerde excursies trouwens prima. Perfect georganiseerd. Wellicht is het iets goedkoper als je zelf een auto huurt, maar dat zal afhangen van het aantal personen. Ik denk dat ik in mijn eentje goedkoper uitwas met georganisserde excursies dan als ik een auto had gehuurd.
Dit is detifoss in de winter.quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:10 schreef Inu het volgende:
[..]
Wat is detifoss? Die hele hoge waterval?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |