abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 24 februari 2007 @ 10:46:50 #51
862 Arcee
Look closer
pi_46618267
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 10:35 schreef Sidekick het volgende:
Ik denk dat eerder wordt bedoeld dat onder andere het dierenleed niet opweegt tegen de estitische motieven.
Wordt bont altijd dieronvriendelijk verkregen dan?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_46618359
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 10:39 schreef Lithion het volgende:

[..]

Kulargument. Met het vervaardigen van bier is veel meer dierenleed gemoeid dan het maken van een select aantal bontjassen per jaar. Enig idee hoeveel knaagdieren en vogels in die combiners meevermalen worden? Om nog maar te zwijgen van al de ontbossing die plaats (heeft) moeten vinden om die graanvelden aan te leggen. Bovendien schat ik Refragmental nou ook weer niet zo in dat hij helemaal geen leer draagt; een materiaal wat ook totaal 'niet nodig' is.
Dat is ook een kulredenering Lithion, met uw permissie. Als je problemen hebt met de manier waarop bier geproduceerd wordt dan drink je het toch niet meer en/of voer je er actie tegen?

HIer gaat het over bont en zo select is dat aantal volgens mij niet.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 10:55:08 #53
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_46618380
Wat nou "-gate"? Wordt elke storm in een glaasje prik nu ookal een -gate?
  zaterdag 24 februari 2007 @ 10:59:54 #54
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_46618450
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 10:54 schreef SCH het volgende:
Als je problemen hebt met de manier waarop bier geproduceerd wordt dan drink je het toch niet meer en/of voer je er actie tegen?
Ik heb er helemaal geen problemen mee. Ik zeg alleen dat het nogal selectief is om het ene wel aan te kaarten en het andere niet. Nu zal die Thieme dat niet zo snel doen; sterker nog, die zie ik zelfs nog wel eens protesteren tegen het scheren van schapen omdat dat onnatuurlijk zou zijn... prima. Maar in dit geval is het simpele incidentenpolitiek. Even snel publiciteit scoren. Dan ben je gewoon een aandachtshoer in mijn ogen, of het nu vanuit een principiele achtergrond komt of niet.
pi_46618575
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 10:59 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ik heb er helemaal geen problemen mee. Ik zeg alleen dat het nogal selectief is om het ene wel aan te kaarten en het andere niet. Nu zal die Thieme dat niet zo snel doen; sterker nog, die zie ik zelfs nog wel eens protesteren tegen het scheren van schapen omdat dat onnatuurlijk zou zijn... prima. Maar in dit geval is het simpele incidentenpolitiek. Even snel publiciteit scoren. Dan ben je gewoon een aandachtshoer in mijn ogen, of het nu vanuit een principiele achtergrond komt of niet.
Nou, Thieme is haar halve leven al in de weer tegen bont dus ik vind het niet zo gek dat ze hier een punt van maakt. Het zou vreemder zijn als ze dat niet deed eigenlijk.
pi_46619559
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 10:43 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Pfff, inderdaad. Beter kijken ze ook naar de schade die auto's en al die kilometers asfalt hebben aangericht onder de dieren en hun leefomgeving. Daarbij valt bont in het niet.
Er is nogal een verschil tussen opettelijk dierenleed om een luxe-artikel te vervaardigen, of incidenteel dierenleed dat een bij-effect vormt.
pi_46619616
Er is niks te rellen, dus ga je er maar bontkraag-gate en bedreigen van maken?

Overigens wel een schande dat ze daar in het bont staat, stomme trut.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 24 februari 2007 @ 12:14:59 #58
862 Arcee
Look closer
pi_46619903
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 12:01 schreef Elseetje het volgende:
Er is nogal een verschil tussen opettelijk dierenleed om een luxe-artikel te vervaardigen, of incidenteel dierenleed dat een bij-effect vormt.
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 10:46 schreef Arcee het volgende:
Wordt bont altijd dieronvriendelijk verkregen dan?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_46619980
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 12:14 schreef Arcee het volgende:

[..]

[..]
Hoe wilde je anders de huid van een dier afpakken? Hem daarna een jasje en een straalkachteltje aanbieden? Er is geen diervriendelijke manier om bont te verkrijgen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 24 februari 2007 @ 12:20:33 #60
862 Arcee
Look closer
pi_46620029
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 12:18 schreef Elseetje het volgende:
Hoe wilde je anders de huid van een dier afpakken? Hem daarna een jasje en een straalkachteltje aanbieden? Er is geen diervriendelijke manier om bont te verkrijgen.
Nee, net zoals bij dieren die voor consumptie worden gebruikt. Een kip zet je toch ook niet terug in z'n hok met een kunstpoot?
pi_46620152
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 12:20 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nee, net zoals bij dieren die voor consumptie worden gebruikt. Een kip zet je toch ook niet terug in z'n hok met een kunstpoot?
Ik vind bont dragen zowaar nog erger dan vlees eten. Op vlees draait je motortje tenminste nog (hoewel dat ook niet nodig is, van mij mag iedereen op elk moment overstappen op een vegetarisch dieet), maar bont? Vrouwen die het dragen geven toe dat het er alleen maar om gaat dat het er mooi uitziet, niet dat het warmer is, of dat het zo watervast is, of functioneel. Het is dierenmoord voor verfraaiing.
pi_46620418
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 11:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou, Thieme is haar halve leven al in de weer tegen bont dus ik vind het niet zo gek dat ze hier een punt van maakt. Het zou vreemder zijn als ze dat niet deed eigenlijk.
Dat was ook de reden waarom ik haar weblog heb gecheckt. Ik wist dat ze er een opmerking over zouden maken. (en terecht, bont is, vooral bij mensen die het niet kunnen betalen, niet meer acceptable).
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 24 februari 2007 @ 12:56:48 #63
862 Arcee
Look closer
pi_46620826
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 12:26 schreef Elseetje het volgende:
Ik vind bont dragen zowaar nog erger dan vlees eten. Op vlees draait je motortje tenminste nog (hoewel dat ook niet nodig is, van mij mag iedereen op elk moment overstappen op een vegetarisch dieet), maar bont? Vrouwen die het dragen geven toe dat het er alleen maar om gaat dat het er mooi uitziet, niet dat het warmer is, of dat het zo watervast is, of functioneel. Het is dierenmoord voor verfraaiing.
Maar het verkrijgen er van hoeft niet anders te zijn dan bij vlees? Ik kan zelf erg slecht tegen dierenmishandeling, dus vandaar mijn vraag of dat de reden is om tegen bont te zijn. Maar als het enige argument is dat bont "niet nodig" is, dan vind ik dat niet erg sterk.

De maatschappelijke acceptatie van vleesconsumptie is een stuk groter dan van het dragen van bont. Terwijl als beide op een diervriendelijke manier verkregen worden, wat is dan het wezenlijke verschil? Nou ja, daar heb je al antwoord op gegeven: "Op vlees draait je motortje tenminste nog".
pi_46621217
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 12:56 schreef Arcee het volgende:

[..]

Maar het verkrijgen er van hoeft niet anders te zijn dan bij vlees? Ik kan zelf erg slecht tegen dierenmishandeling, dus vandaar mijn vraag of dat de reden is om tegen bont te zijn. Maar als het enige argument is dat bont "niet nodig" is, dan vind ik dat niet erg sterk.

De maatschappelijke acceptatie van vleesconsumptie is een stuk groter dan van het dragen van bont. Terwijl als beide op een diervriendelijke manier verkregen worden, wat is dan het wezenlijke verschil? Nou ja, daar heb je al antwoord op gegeven: "Op vlees draait je motortje tenminste nog".
Ik hoop dat je bedoelt dat ze beide níet op een diervriendelijk wijze verkregen worden?
pi_46621265
Elseetje ga eens echt de wereld verbeteren en ga je niet zitten druk maken over dat kleine bondkraagje aan mijn jas......
Er zijn veel meer kleren van kinderarbeid en slavenhandel afkomstig dan dat er bont in kleren verwerkt wordt.

Een klein probleem wordt een groot probleem en een groot probleem wordt een klein probleem.....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_46621409
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 13:16 schreef JohnDope het volgende:
Elseetje ga eens echt de wereld verbeteren en ga je niet zitten druk maken over dat kleine bondkraagje aan mijn jas......
Er zijn veel meer kleren van kinderarbeid en slavenhandel afkomstig dan dat er bont in kleren verwerkt wordt.

Een klein probleem wordt een groot probleem en een groot probleem wordt een klein probleem.....
Volgens mij zit jij in het verkeerde topic. Het gaat hier over bont, dus daar heb ik het over. Ik vind het nutteloos om hier offtopic over andere misstanden in de kledingindustrie te gaan praten, als je daar je ei over kwijt moet open je er maar een topic over.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 24 februari 2007 @ 13:26:33 #67
862 Arcee
Look closer
pi_46621541
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 13:14 schreef Elseetje het volgende:
Ik hoop dat je bedoelt dat ze beide níet op een diervriendelijk wijze verkregen worden?
Ik zei 'als', hè?

Dus áls (!) ze beide op een diervriendelijke wijze verkregen worden, wat is dan het probleem?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 24 februari 2007 @ 13:27:29 #68
862 Arcee
Look closer
pi_46621566
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 13:22 schreef Elseetje het volgende:
Volgens mij zit jij in het verkeerde topic. Het gaat hier over bont, dus daar heb ik het over. Ik vind het nutteloos om hier offtopic over andere misstanden in de kledingindustrie te gaan praten, als je daar je ei over kwijt moet open je er maar een topic over.
Zolang het maar een scharrelei is.
pi_46621572
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 13:26 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik zei 'als', hè?

Dus áls (!) ze beide op een diervriendelijk wijze verkregen worden, wat is dan het probleem?
Te hypothetisch, het zal nooit realiteit worden, dus waarom daar over speculeren?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 24 februari 2007 @ 13:28:20 #70
862 Arcee
Look closer
pi_46621592
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 13:27 schreef Elseetje het volgende:
Te hypothetisch, het zal nooit realiteit worden, dus waarom daar over speculeren?
Okee, geef dan niet antwoord.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 13:30:44 #71
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_46621650
Ik vind dat allebei de dames dom gehandeld hebben, maar ik kan me er verder niet over opwinden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_46622807
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 12:01 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Er is ook een keurmerk voor bont, wat betekent dat die beestjes niet worden mishandelt en verwaarloosd en ik denk dat ze ook niet levend worden gevild maar eerst een spuitje ofzo krijgen. Die minister droeg een kraag van bont wat is goedgekeurd.
Beter kan men zich druk maken om bont dat uit het buitenland Nederland binnen komt, en waarvan het niet duidelijk is hoe die beestjes zijn behandelt en aan hun eind komen.

En nogmaals, je druk maken om bont wat aan de eisen van dat keurmerk voldoet vind ik hypocriet.
pi_46623159
Arcee, de nertsenfokkerij is per definitie niet diervriendelijk.
pi_46623614
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 13:22 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Het punt is dus ook, dat je bijna alleen maar dierenleed-gerelateerde onderwerpen de media ziet passeren.

Terwijl de kinderarbeid en slavenhandel veel gruwelijker is en daar zijn wij westerlingen veel meer afhankelijk van, dan van bont.

We krijgen gewoon een hele beperkte/decadente helicopterview van de wereld te zien..
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 24 februari 2007 @ 15:15:43 #75
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46624490
geneuzel in de marge.

maar gezien er imitatiebont, dat niet van echt te onderschijden is, bestaat eigenlijk een overbodige en dieronvriendelijke luxe.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 24 februari 2007 @ 15:17:20 #76
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_46624525
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 15:15 schreef zoalshetis het volgende:
geneuzel in de marge.

maar gezien er imitatiebont, dat niet van echt te onderschijden is, bestaat eigenlijk een overbodige en dieronvriendelijke luxe.
Dit vat het hele verhaal eigenlijk wel samen.
pi_46624639
Ik vind het ook behoorlijk onsmakelijk, maar er gebeuren wel ergere dingen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 24 februari 2007 @ 15:25:17 #78
862 Arcee
Look closer
pi_46624707
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 14:28 schreef SCH het volgende:
Arcee, de nertsenfokkerij is per definitie niet diervriendelijk.
Minder dan de vleesindustrie?
  zaterdag 24 februari 2007 @ 15:28:25 #79
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46624822
trouwens. waar hebben we het over. de global warming maakt bont overbodig.
pi_46630532
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 15:15 schreef zoalshetis het volgende:
geneuzel in de marge.

Er bestaan zo veel 'immitaties' die volgens velen niet voor het echte onderdoen. Zo denken hele volksstammen bijvoorbeeld dat Jack Daniels een fatsoenlijke whisk(e)y is .

Liefhebbers weten echter wel beter.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 18:41:21 #81
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_46630630
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 16:42 schreef Refragmental het volgende:

Bont is echt nergens voor nodig.
Vossen ook niet. Afschieten. Kutbeesten.
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
pi_46630969
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 18:41 schreef __________ het volgende:

[..]

Vossen ook niet. Afschieten. Kutbeesten.
vlooien ook niet. Gelukkig gaat daar het 'recht voor de dieren' niet op (om een of andere voor mij onbekende reden).
pi_46693623
In één weekend zijn er 5000 e-mails binnengekomen tegen het bontje van de minister. http://www.partijvoordedieren.nl/news/view/685 En aub geen flauwe grappen.
  maandag 26 februari 2007 @ 14:10:49 #84
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_46694030
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 12:37 schreef buachaille het volgende:

... bont is, vooral bij mensen die het niet kunnen betalen, niet meer acceptable).

Wat een treurige opmerking...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46694239
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:10 schreef Verbal het volgende:

[..]

Wat een treurige opmerking...

V.
eerder een realistische opmerking. Zelf kan ik geen SUV betalen, een hekel dat ik aan die dingen heb!
  maandag 26 februari 2007 @ 14:17:56 #86
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46694303
je kan je idd afvragen of bont kopen slim is of juist een beetje triest nu in deze tijd.

net als roken ooit stoer was word je er nu niet sympathieker van.
tijdsgeest, niks van 'aantrekken'.
pi_46694389
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:16 schreef buachaille het volgende:

[..]

eerder een realistische opmerking. Zelf kan ik geen SUV betalen, een hekel dat ik aan die dingen heb!
Dus omdat jij een trieste motivatie hebt, moet iedereen dat maar hebben?
  maandag 26 februari 2007 @ 14:22:04 #88
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46694465
kappen met bont, vellen die bomen!
  maandag 26 februari 2007 @ 14:25:17 #89
136 V.
pi_46694595
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:16 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ook dat is treurig. Zoals de waard is...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46694602
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:20 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Dus omdat jij een trieste motivatie hebt, moet iedereen dat maar hebben?
Ik probeer alleen te zeggen dat de mens van nature hypocriet is. Overigens: ik ben iemand die bont niet kan betalen (er in ieder geval het geld niet voor over heeft) en er een schurfthekel aan heeft. Een lederen jekkie en schoenen kan ik overigens weer wel betalen.
pi_46695035
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:25 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik probeer alleen te zeggen dat de mens van nature hypocriet is. Overigens: ik ben iemand die bont niet kan betalen (er in ieder geval het geld niet voor over heeft) en er een schurfthekel aan heeft. Een lederen jekkie en schoenen kan ik overigens weer wel betalen.
Volgens mij heeft het niks met een luxe-artikel zijn te maken. Ik kan me sigaretten en drank helemaal veroorloven, ik kan me er mee omgeven, maar ik heb er toch een schrufthekel aan...
  maandag 26 februari 2007 @ 15:50:19 #92
136 V.
pi_46697383
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:25 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik probeer alleen te zeggen dat de mens van nature hypocriet is. Overigens: ik ben iemand die bont niet kan betalen (er in ieder geval het geld niet voor over heeft) en er een schurfthekel aan heeft.
Maar dat wil toch niet automatisch een causaal verband inhouden?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 26 februari 2007 @ 15:53:14 #93
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46697497
volgens mij zijn anti-rokers nog meer agressief jegens bontdragers dan rokers.
pi_46697993
quote:
Op maandag 26 februari 2007 15:53 schreef zoalshetis het volgende:
volgens mij zijn anti-rokers nog meer agressief jegens bontdragers dan rokers.
Zal wel iets met moraal te maken hebben
pi_46698442
quote:
Op maandag 26 februari 2007 15:50 schreef Verbal het volgende:

[..]

Maar dat wil toch niet automatisch een causaal verband inhouden?

V.
Ik schreef dus dat vooral mensen die bont niet kunnen betalen er op tegen zijn. Ik heb een voorbeeld gegeven over een lederen jasje, maar voorbeelden zijn legio natuurlijk (milieuactivisten die vinden dat vliegen maar vervuilend is totdat ze zelf het geld hebben om 3x op vakantie te gaan bijvoorbeeld).
  maandag 26 februari 2007 @ 16:52:09 #96
136 V.
pi_46699427
quote:
Op maandag 26 februari 2007 16:22 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik schreef dus dat vooral mensen die bont niet kunnen betalen er op tegen zijn.
Ja. En je poneert het daarmee impliciet als causaal verband. Of je verder bewijs hebt voor je stelling doet er blijkbaar niet toe

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 26 februari 2007 @ 16:56:19 #97
167723 sanni
Acima de seu
pi_46699584
De ware aard van die vuurgevaarlijke leden van die Dierengroep komt nu
naar boven. Ik seg : aanpakken en tijdelijk in het belang van de samenleving
vastzetten
pi_46699612
quote:
Op maandag 26 februari 2007 16:52 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja. En je poneert het daarmee impliciet als causaal verband. Of je verder bewijs hebt voor je stelling doet er blijkbaar niet toe

V.
Dan begrijp ik nog niet wat mijn opmerking dan treurig maakt. Als ik zeg dat Noren vaker tegen een verbod op walvisvaart zijn dan is het toch ook geen treurige opmerking. En ja, er is dan sprake van een causaal verband ja
pi_46699670
quote:
Op maandag 26 februari 2007 16:22 schreef buachaille het volgende:
Ik heb een voorbeeld gegeven over een lederen jasje, maar voorbeelden zijn legio natuurlijk
Omdat jij geen zin hebt geld uit te geven aan bont, maar wel aan leer, zijn dus vooral mensen die het niet kunnen betalen tegen bont. Goed voorbeeld, [14.gif].
pi_46699680
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 10:59 schreef Lithion het volgende:

[..]
[Thieme] zie ik zelfs nog wel eens protesteren tegen het scheren van schapen omdat dat onnatuurlijk zou zijn...
Ik mag echt hopen dat ze op dat moment een zeer voor de hand liggende wedervraag krijgt .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')