abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46915755
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:45 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Graaikapitalisme
Dat denk ik ook, maar het hoeft van mij niet...
  zondag 4 maart 2007 @ 19:49:42 #227
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46915901
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat denk ik ook, maar het hoeft van mij niet...
Nee, jij hebt liever overheidsbetutteling.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_46915979
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:49 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, jij hebt liever overheidsbetutteling.
Er zit heeeeeeelll veeeeeeeellll tussen hardcoure communisme en hardcore kapitalisme......Beide uitersten is gewoon slecht...
  zondag 4 maart 2007 @ 19:52:50 #229
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_46916039
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja, je mag toch vanuit gaan dat die net zo hard hadden gevochten voor het herstel van KPN. Het personeel (lees klootjesvolk ) kreeg JARENLANG geen loonsverhoging!, terwijl Adje de ene exorbitante salarisverhoging (superbonus) kreeg na de andere.....

Zou het personeel vreselijk hard hebben gejuicht en feestgevierd, omdat ze het zo eerlijk vonden?
Het feit dat ze KPN trouw bleven geeft aan dat ze er mee instemden.
quote:
Dan weer de vraag: deed Adje die hersteloperatie dan helemaal in zijn eentje?
Nee, maar maakt dat wat uit? Denk je dat hij KPN had kunnen redden als hij het personeel niet op zijn hand had gekregen?
  zondag 4 maart 2007 @ 19:53:19 #230
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46916061
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Er zit heeeeeeelll veeeeeeeellll tussen hardcoure communisme en hardcore kapitalisme......Beide uitersten is gewoon slecht...
Ik heb het toch niet over communisme? Maar dat hardcore kapitalisme slecht is, kun je niet hardmaken, als je de groei in kapitalistische landen ziet.
  zondag 4 maart 2007 @ 19:53:35 #231
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_46916076
quote:
Lang leve het libertarisme!
pi_46916172
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:52 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Het feit dat ze KPN trouw bleven geeft aan dat ze er mee instemden.
Ja via het AAMNBEVELINGSRECHT van de OR
quote:
Nee, maar maakt dat wat uit? Denk je dat hij KPN had kunnen redden als hij het personeel niet op zijn hand had gekregen?
En achteraf krijgt ADJE een superbonus en het personeel niet extra...(echt!) ...Gevolg : personeel springt een meter de lucht in van blijdschap).

Tja, topmensen zijn ook veel meer mens dan het klootjesvolk.
pi_46916177
quote:

[..]

Nee. Beide uitersten zijn niet 'gewoon slecht'. Utopiën, ofwel schijnwerkelijkheden, zijn (nog) niet uitvoerbaar, maar daarbij een dergelijke normatieve kader om plaatsen getuigt niet van nuance.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_46916192
quote:
Op zondag 4 maart 2007 11:02 schreef nostra het volgende:

[..]
Je hoeft geen Olvarit te kopen als de prijs je te hoog schijnt.
En jij weet zeker dat die prijs niet gewoon te hoog is?
  † In Memoriam † zondag 4 maart 2007 @ 19:56:42 #235
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46916193
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Is dit een motie van onvermogen? Ga er liever serieus op in.
Niet op zo'n reaktie, maar Scheepbouwer heeft het bedrijf van de afgrond gehouden. Had hij niet ingegrepen, dan waren er duizenden mensen op straat komen te staan. Het probleem in die branche is eigenlijk de techniek. Het gaat zo hard dat de grip er op houden lastig is. Scheepbouwer is echter een kei op bestuurlijk niveau en heeft uiteraard een afbreukrisico laten afkopen. Ik heb er geen moeite mee dat hij zo'n bonus krijgt en doe er graag zaken mee. Mensen kunnen anders toch ergens anders een dienst afnemen als het ze niet bevalt?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_46916209
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:53 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Lang leve het libertarisme!
Nou, nee......doe maar niet.. Ik hoop binnenkort een nieuw topic te openen over het holle begrip "vrijheid "
  zondag 4 maart 2007 @ 20:01:07 #237
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46916363
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:56 schreef rebel6 het volgende:
En jij weet zeker dat die prijs niet gewoon te hoog is?
Weet jij dan wat de marginale kosten zijn?
  zondag 4 maart 2007 @ 20:01:36 #238
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46916382
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou, nee......doe maar niet.. Ik hoop binnenkort een nieuw topic te openen over het holle begrip "vrijheid "
Zeker weer een poging om die in te perken?
pi_46916482
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Dan hoop ik dat je eveneens een topic opent over het maar al te gevulde begrip "onvrijheid".
pi_46916509
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Niet op zo'n reaktie, maar Scheepbouwer heeft het bedrijf van de afgrond gehouden. Had hij niet ingegrepen, dan waren er duizenden mensen op straat komen te staan.
En meneer was de enige op deze aardkloot die dat had gekunnen. Dat valt zo moeilijk na te gaan.......Of zou het god zelf zijn geweest?

Het bedrijf had zelfs met scheepbouwer linea recta naar de afgrond zijn ingebonjourd als het personeel niet tot een dito prestatie zijn gekomen....Waarom die 0% verhogong en ADJE tig procenten?

En dan dit: gisteren een programmavullende uitzendig over het drama InternetPlusBellen....Zie ook de site van kassa. Hoe kan jij met gezond verstand verklaren dat KPN ADJE een forse bonus(verhoging van 405 ) krijgt, tewerijl hun KERNACTIVITEIT gorf faalt...
Ergo die bonu was mede bepaald door KLANTENTEVREDENHEID (klanten wachten al soms meer dan ene jaar op een technische en of adminstratieve oplossing....

quote:
Het probleem in die branche is eigenlijk de techniek. Het gaat zo hard dat de grip er op houden lastig is.
Kul. Waarom heeft Phillips op dit dit punt amper problemen?
quote:
Scheepbouwer is echter een kei op bestuurlijk niveau en heeft uiteraard een afbreukrisico laten afkopen. Ik heb er geen moeite mee dat hij zo'n bonus krijgt en doe er graag zaken mee. Mensen kunnen anders toch ergens anders een dienst afnemen als het ze niet bevalt?
Bij de ander: welke bedrijf heeft geen exorbitant beloonde topbstuurder? Kartel dus. Marktfalen.....
pi_46916542
quote:
Op zondag 4 maart 2007 20:04 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat je eveneens een topic opent over het maar al te gevulde begrip "onvrijheid".
Suplementair.....Gaat vast lukken......
  zondag 4 maart 2007 @ 20:06:36 #242
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_46916580
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:56 schreef EchtGaaf het volgende:
En achteraf krijgt ADJE een superbonus en het personeel niet extra...(echt!) ...Gevolg : personeel springt een meter de lucht in van blijdschap).
Ja, dus? Dan gaan ze toch iets anders zoeken als ze daar zo ontevreden over zijn? Dan merken KPN en haar aandeelhouders vanzelf wel aan het stijgende verloop dat er onvrede heerst over de beloning van mensen en zal dat gecorrigeerd moeten worden om KPN op de goede koers te houden. Maar blijkbaar is dat dus niet nodig hè, dus waarom zou je je daar als overheid mee moeten bemoeien?
pi_46916584
quote:
Op zondag 4 maart 2007 20:01 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Zeker weer een poging om die in te perken?
Nee hoor. Ik vind vrijheid een groot goed....Maar ik zeg dat het een utopie is.......wat ik bennenkort verder ga uitleggen...
pi_46916611
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:41 schreef PJORourke het volgende:
Is dit het afgunsttopic?

Eigenlijk hoort dit topic in TRU, de meeste posters hier schijnen te geloven in managers met bovenmenselijke gaven.
  zondag 4 maart 2007 @ 20:08:55 #245
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_46916659
quote:
Op zondag 4 maart 2007 20:05 schreef EchtGaaf het volgende:
En meneer was de enige op deze aardkloot die dat had gekunnen. Dat valt zo moeilijk na te gaan.......
Oh, je wil altijd van hindsight uitgaan? Tja, dat zijn de echte progressieven inderdaad, die alleen maar terug kunnen kijken.
quote:
Bij de ander: welke bedrijf heeft geen exorbitant beloonde topbstuurder?
Het MKB.
pi_46916686
quote:
Op zondag 4 maart 2007 20:06 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ja, dus? Dan gaan ze toch iets anders zoeken als ze daar zo ontevreden over zijn? Dan merken KPN en haar aandeelhouders vanzelf wel aan het stijgende verloop dat er onvrede heerst over de beloning van mensen en zal dat gecorrigeerd moeten worden om KPN op de goede koers te houden. Maar blijkbaar is dat dus niet nodig hè, dus waarom zou je je daar als overheid mee moeten bemoeien?
Naar de ander......

Die allemaal hetzelfde uitvreten met die topbeloningen, WANT marktfalen.....Afgezien van het grote disfunctioneren van de abeidsmarkt in vele takken van sport.....Weingien kunnne zomaar ergen binnnestappen en hebbne zomaar een baan. Voor jou 300 anderen. Dat geld nog steeds voor de meesten onder ons...(ik heb het dus nuiet over stuimpers) .....Markt werkt gewoon niet.......of zelden echt zo goed als die zou moeten werken.......Het is net zoals het communisme gewoon een kutsyteem.....dat niet werkt....
  zondag 4 maart 2007 @ 20:09:27 #247
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_46916687
quote:
Op zondag 4 maart 2007 20:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee hoor. Ik vind vrijheid een groot goed....Maar ik zeg dat het een utopie is.......
Een mooi iets om na te streven dus. Toch gek dat je het dan zo in wil perken.
  zondag 4 maart 2007 @ 20:09:55 #248
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_46916702
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:56 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja via het AAMNBEVELINGSRECHT van de OR
Dus stemden zij er mee in. De OR is immers een vertegenwoordiging van de werknemers.
quote:
Hoe weet jij nou of het personeel niet is beloond?
quote:
Tja, topmensen zijn ook veel meer mens dan het klootjesvolk.
Vreemde uitspraak.
  † In Memoriam † zondag 4 maart 2007 @ 20:10:03 #249
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46916705
quote:
Op zondag 4 maart 2007 20:05 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En meneer was de enige op deze aardkloot die dat had gekunnen. Dat valt zo moeilijk na te gaan.......Of zou het god zelf zijn geweest?

Het bedrijf had zelfs met scheepbouwer linea recta naar de afgrond zijn ingebonjourd als het personeel niet tot een dito prestatie zijn gekomen....Waarom die 0% verhogong en ADJE tig procenten?

En dan dit: gisteren een programmavullende uitzendig over het drama InternetPlusBellen....Zie ook de site van kassa. Hoe kan jij met gezond verstand verklaren dat KPN ADJE een forse bonus(verhoging van 405 ) krijgt, tewerijl hun KERNACTIVITEIT gorf faalt...
Ergo die bonu was mede bepaald door KLANTENTEVREDENHEID (klanten wachten al soms meer dan ene jaar op een technische en of adminstratieve oplossing....
KPN heeft meer klanten dan het klootjesvolk, ook wel consument genoemd. De zakelijke markt gaat uitstekend!
quote:

[..]

Kul. Waarom heeft Phillips op dit dit punt amper problemen?
[..]
Hebben ze ook, legio voorbeelden van mislukkingen bij Philips.
quote:
Bij de ander: welke bedrijf heeft geen exorbitant beloonde topbstuurder? Kartel dus. Marktfalen.....
Betaal jij de bestuurder? Zo ja, dan heb je recht van spreken. Het is een markt van vraag en aanbod, bevalt het je niet, dan leidt dat vanzelf tot een nieuw evenwicht.

B.t.w.: geloof me, KPN gaat het de komende jaren nog veel lastiger krijgen. Ook Scheepbouwer zal dan wel eens gaan opstappen.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_46916736
quote:
Op zondag 4 maart 2007 20:09 schreef Lithion het volgende:

[..]

Een mooi iets om na te streven dus. Toch gek dat je het dan zo in wil perken.
alleen op die gebieden waar de markt haar werk niet goed doet, kan de overheid ingrijpen om het bij te sturen.......

.........maar de overhied moet dat dan wel goed doen. En daar ligt een groot probleem dat opgelost moet worden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')