abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46621879
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 13:37 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Wat nou " " ?

Er zijn moslima's, die dragen de laatste jaren zo'n ding om een punt te maken.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 17:26:37 #162
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_46628507
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 12:50 schreef Knarf het volgende:
Draai het eens om. Burka dragers zijn intolerant tegenover mij (als man zijnde).
Leg eens uit.
quote:
Het is beter om er voor te zorgen dat deze vrouwen geen burka willen/hoeven dragen.
Ikzelf vind een burka ook helemaal niets. Maar ik wil niet dat een overheid bepaald wat voor een kleding je wel of niet aan mag trekken. Daarom vind ik het ook niet dat een overheid ervoor moet zorgen dat mensen dat niet meer willen.

Dat vrouwen verplicht wordt gesteld om een burka te dragen is natuurlijk niet goed. Dat is eigenlijk hetzelfde als dat ze verplicht wordt gesteld om er geen te dragen. Dan is het het probleem alleen niet de burka, dat is dan gewoon het onderwerp. Het probleem is in dat geval de de vrouw niet gelijk is aan degene die het dragen verplicht stelt, vaak haar echtgenoot ofzo denk ik.

[ Bericht 5% gewijzigd door nonzz op 24-02-2007 17:50:00 ]
lege ton
  zaterdag 24 februari 2007 @ 17:39:09 #163
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46628880
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 12:38 schreef mr.vulcano het volgende:
Dat er mensen zijn in Nederland die vrijwillig een boerka dragen geloven ik niet. Deze personen zijn reeds gehersenspoeld door hun omgeving en dan is er geen sprake meer van vrijwilligheid.
Het fenomeen sociale dwang is aanwezig, en een belangrijke oorzaak, maar waarom spreken over oorzaken wanneer je alleen symptomen wilt bestrijden? Het doet me erg denken aan een basisschool die uniformen verplicht wilde stellen omdat de ouders anders steeds duurdere merkkleding moest kopen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_46641318
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 12:29 schreef Gia het volgende:

[..]

De meeste mensen zijn met carnaval niet onherkenbaar. Zo'n masker zit namelijk niet fijn en is veel te heet. Dus, als die al gedragen worden, is dat maar heeeeel kort.
Maakt dat veel verschil dan?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46719471
Ella Vogelaar beledigde met haar begripvolle opmerking over de boerka de gewone moslim.
door Youssef Azghari

Het is bijna een uitgekauwd onderwerp, wel of geen boerka dragen op straat. Toch blijkt het keer op keer weer hoog op de politieke agenda te belanden. Het mistige debat hierover zorgt door de vele rookgordijnen dat ik langzamerhand het zicht op waar het echt om gaat kwijtraak.

De vraag of de boerka integratiebelemmerend is wordt telkens ontweken. Deze keer is het Ella Vogelaar, de nieuwe minister van integratie, gelukt om het boerkagedoe weer op te rakelen. Met haar recente opmerking op de televisie trapte ze ook op mijn tenen. Zij vindt dat het dragen van zo’n alles bedekkende gezichtssluier in het openbaar moet kunnen. Met deze naïeve opmerking maakt ze niet alleen zichzelf belachelijk maar beledigt ze ook de absolute meerderheid van de moslims in de wereld die haar mening helemaal niet deelt. In tegenstelling tot de hoofddoek, die alleen het haar bedekt, is de boerka een zwart gedrocht dat de vrouw helemaal onzichtbaar maakt.

Het dragen van een boerka komt nu alleen nog sporadisch voor in landen die nog letterlijk eeuwen achterlopen op ons. Met Afghanistan voorop, waar men nog steeds middeleeuwse taferelen beleeft. Daar is de boerka door de wraakzuchtige Taliban voor alle vrouwen met geweld opgelegd. Het niet dragen ervan werd met stokslagen bestraft. Zoals de Taliban met dit in lang vervlogen tijden zelfverzonnen gebod omgaan lijkt het alsof zij de boerkaplicht tot de zesde zuil van de islam hebben gebombardeerd. Deze maatjes van Osama bin Laden draaien er hun hand niet voor om alles wat ze doen, van jihad tot boerkaplicht, het etiket ’islamitisch’ op te plakken. Terwijl iedereen toch weet dat de boerka ooit is bedacht door overhitsige en oerconservatieve mannen, die hun handen niet thuis konden houden. Zij raakten al opgewonden bij het zien van een vrouwengezicht. Om te voorkomen dat mannen opnieuw zonden zouden begaan, moesten vrouwen op straat van top tot teen in het zwart gehuld gaan.

De boerka is dus bedoeld om driftige kerels niet in verleiding te brengen om vrouwen zomaar op straat te bespringen. Voor de beschaafde mannen onder ons is dat een regelrechte belediging.

De laatste jaren is de boerka als een modeverschijnsel overgewaaid naar Nederland. Het aantal vrouwen dat de boerka hier draagt lijkt vooral in grote steden toe te nemen. Tien jaar geleden zag ik ze nooit. Nu zie ik ze met regelmaat. Ze dragen de boerka vrijwillig. Dat is het verschil met de situatie in Afghanistan. Daar dragen vrouwen nog een boerka uit angst voor represailles. Hier houden die paar boerka dragende vrouwen, die zeggen het in naam van de islam te doen, dit zwarte gedrocht zelf in stand.

Als ik ze tegenkom op straat wekken ze bij mij twee reacties op. Zowel medelijden als agressie. Ik heb medelijden met ze omdat ze met de boerka aan bewust kiezen voor een eenzaam bestaan. Ze willen met niemand contact. Dat maakt mij weer agressief, omdat ze op deze wijze geen bijdrage wensen te leveren aan onze samenleving. Bovendien geven ze met hun extreme gedrag extra munitie aan randpolitici zoals Wilders om de islam aan te vallen.

Maar belangrijker is dat vrouwen met een boerka bij geen enkele werkgever, moslim of niet-moslim, aan de slag kunnen. Dat weten ze donders goed. Vandaar dat ik vind dat vrouwen met een boerka op straat geen aanspraak kunnen maken op sociale voorzieningen in Nederland. Ik vind het niet meer dan logisch om van mensen die geen hand willen geven aan leden van de samenleving waarin ze leven te eisen dat ze dan ook geen hand ophouden bij de overheid als ze vanwege de boerka werkloos blijven. Dat geldt net zo goed voor een Papoea die zich beroept op tradities van zijn voorouders en uit overtuiging hier op straat met een peniskoker rondloopt. Die komt ook nooit aan de bak en zijn verschijning stoot net als de boerka mensen af.

http://www.trouw.nl/dever(...)oslim.?backlink=true
pi_46721114
Lopen er uberhaupt vrouwen hier met een burka ? elke keer als ik een foto zie bij dit soort berichten zie ik een nyqab en geen burka.En ach het zijn 150 vrouwen, kijk als er duizenden hier rondliepen met een niqab, dan was het een groter probleem geweest, maar dat is niet het geval, je moet een probleem ook niet groter maken dan dat ie is want dat werkt afrechts.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 07:40:46 #167
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_46722211
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 02:35 schreef michiel_merk het volgende:
Lopen er uberhaupt vrouwen hier met een burka ? elke keer als ik een foto zie bij dit soort berichten zie ik een nyqab en geen burka.En ach het zijn 150 vrouwen,
Goed dat je het antwoord zelf al geeft.....
lege ton
pi_46723860
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 07:40 schreef nonzz het volgende:

[..]

Goed dat je het antwoord zelf al geeft.....
150 vrouwen met een nyqab ja
pi_46728219
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 23:37 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ze staan er gewoon zonder burka op. Als een bevoegd persoon om hun ID vraagt moeten ze hun gezicht laten zien.

ID-plicht is alleen op verzoek van een bevoegd persoon. Je hoeft niet de hele tijd met je id naast je gezicht te lopen om 24/7 te bewijzen dat jij jij bent.

En sinds wanneer is ze communist? Of is alles wat een pietsie linkser is dan haar voorganger een communist?
Ik denk dat de bediende bij een tankstation het ook niet prettig vind als iemand met burka binnenkomt lopen, voor hetzelfde geld is het een overvaller!
  dinsdag 27 februari 2007 @ 13:12:36 #170
3542 Gia
User under construction
pi_46729491
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 00:38 schreef Godslasteraar het volgende:
door Youssef Azghari

Maar belangrijker is dat vrouwen met een boerka bij geen enkele werkgever, moslim of niet-moslim, aan de slag kunnen. Dat weten ze donders goed. Vandaar dat ik vind dat vrouwen met een boerka op straat geen aanspraak kunnen maken op sociale voorzieningen in Nederland. Ik vind het niet meer dan logisch om van mensen die geen hand willen geven aan leden van de samenleving waarin ze leven te eisen dat ze dan ook geen hand ophouden bij de overheid als ze vanwege de boerka werkloos blijven. Dat geldt net zo goed voor een Papoea die zich beroept op tradities van zijn voorouders en uit overtuiging hier op straat met een peniskoker rondloopt. Die komt ook nooit aan de bak en zijn verschijning stoot net als de boerka mensen af.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
En dat moet gelden voor iedereen die:
-er onverzorgd uit ziet
-weigert een hand te schudden in een beroep waar dat wel wenselijk is
-een boerka draagt
-een aanstootgevend uiterlijk heeft, door bijv. opzichtige tatoes of piercings of een hanekam
enz..
pi_46729593
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:34 schreef more het volgende:

[..]

Ik denk dat de bediende bij een tankstation het ook niet prettig vind als iemand met burka binnenkomt lopen, voor hetzelfde geld is het een overvaller!
de kans is overgens even groot als dat een clown een tankstation binnenloopt
  dinsdag 27 februari 2007 @ 13:24:25 #172
3542 Gia
User under construction
pi_46729929
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 13:15 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

de kans is overgens even groot als dat een clown een tankstation binnenloopt
Inderdaad. En ik denk dat een pompbediende ook daar niet direct blij mee is.
Wat mij betreft mag iemand niet als clown verkleed en geschminkt over straat als er geen geldige reden voor is. Buiten carnaval alleen indien het zijn werk is.
pi_46730039
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 13:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat mij betreft mag iemand niet als clown verkleed en geschminkt over straat als er geen geldige reden voor is. Buiten carnaval alleen indien het zijn werk is.
Maar wie bepaalt wat een geldige reden is? Dan moet je geldige redenen wettelijk gaan vastleggen...
  dinsdag 27 februari 2007 @ 13:28:47 #174
3542 Gia
User under construction
pi_46730073
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 13:27 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Maar wie bepaalt wat een geldige reden is? Dan moet je geldige redenen wettelijk gaan vastleggen...
Staat er toch bij. Carnaval en werk. Ik kan geen andere reden bedenken om als clown over straat te gaan.
En volgens mij is dat al vastgelegd in gemeentelijke verordeningen.
pi_46730301
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 13:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Staat er toch bij. Carnaval en werk. Ik kan geen andere reden bedenken om als clown over straat te gaan.
Ik bedoelde niet alleen als clown over straat gaan natuurlijk, we hebben het hier niet over clowns, er worden vergelijkingen gedaan met clowns. Hoe leg je vast wat een geldige reden is om onherkenbaar over straat te gaan?
  dinsdag 27 februari 2007 @ 13:37:53 #176
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_46730418
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 13:28 schreef Gia het volgende:

[..]

oeh, een ontheffing met carnaval om als clown verkleed te gaan... Stel je voor, je hebt je illegaal als clown verkleed, dan heb je mooi een probleem En Zorro? Mag dat wel of gelden daar andere richtlijnen voor? Of zitten er dan wettelijke afmetingen aan "the mask of zorro"
lege ton
pi_46730542
quote:

[..]
Wat mij betreft mag iemand niet als clown verkleed en geschminkt over straat als er geen geldige reden voor is.
Wat een onzin!
pi_46730679
quote:

[..]

Een sjaal voor de mond in de winter, mag dat nog wel? Of een donkere zonnebril? Een muts die tot over de oren getrokken is?
pi_46730788
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 13:45 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Een sjaal voor de mond in de winter, mag dat nog wel? Of een donkere zonnebril? Een muts die tot over de oren getrokken is?
En dan durven sommigen nog als argument te gebruiken 'straks plegen ze overvallen daarmee'omdat je dan niet herkenbaar bent

Met de bovenstaande punten ben je voor een camera vaak ook niet herkenbaar (kraag omhoog, capuchon /zonnenbril) etc
pi_46730792
Het probleem van een boerkaverbod is dat het nauwelijks te handhaven is. Tenminste, niet als iemand over straat loopt of in zijn eigen privé-omgeving is. Je kan het wel aanpakken op de werkvloer of bij officiële instanties. Of bijvoorbeeld in het openbaar vervoer. Een bank of juwelier zou net zo goed de 'huisregel' in kunnen stellen dat mensen die over de vloer komen herkenbaar moeten zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')