Nou ja, je mag ook niet naakt over straat, dus de overheid stelt sowieso al wel grenzen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat zeg ik jij wilt de staat dus laten bepalen hoe mensen zich kleden. Dat lijkt volgens mij behoorlijk op het china van een halve eeuw terug.
Ja daar begint het mee. De volgende stap is het verbieden van hoofddoekjes.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:33 schreef __Saviour__ het volgende:
álléén op het punt van gezichtbedekking. Je hebt echt moeite met lezen he. Volledige bedekking is gewoon uitermate ongewenst.
Ook een slechte zaak in principe. Waarom zou een ander moeten bepalen hoe jij of ik ons kleden op straat?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, je mag ook niet naakt over straat, dus de overheid stelt sowieso al wel grenzen.
Nee hoor. Hoofddoekjes vind ik ook maar dom, maar daar ben ik niet tegen voor gewoon op straat. Dat is gewoon een normale religieuze uiting. Maar een boerka gaat me echt een stap te ver.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja daar begint het mee. De volgende stap is het verbieden van hoofddoekjes.
Kijk eens op markt bij Bos en Lommer, zie je er zo 70 in het wild.quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mijn gok is minder dan 50 ...
Het is ook geen argument, dat het er weinig zijn. Als je het niet aanpakt, wordt het alleen maar erger. Net als met de hoofddoekjes, dat waren er twintig jaar terug ook niet veel.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:49 schreef raptorix het volgende:
Kijk eens op markt bij Bos en Lommer, zie je er zo 70 in het wild.
Het gekke is dat er toch wel wat is gebeurd in de moslimgemeenschap, toen ik er woonde zag je dat niet.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kijk eens op markt bij Bos en Lommer, zie je er zo 70 in het wild.
In de aanbieding geweest?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het gekke is dat er toch wel wat is gebeurd in de moslimgemeenschap, toen ik er woonde zag je dat niet.
Waarom is de burka inene zo populair?
Openbaar vervoer met abonnement (en dus foto) moet bij kaartjescontrole het gezicht zichtbaar zijn. Treinconducteurs zijn boa's dus is de lakenchick verplicht haar gezicht te tonen. Bij een los kaartje is geen gezichtsverificatie nodig, het is immers niet persoonsgebonden.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:11 schreef Kozzmic het volgende:
Ik vraag me af of je een verbod op de boerka in de openbare ruimte moet willen. Het lijkt me beter om je te concentreren op situaties waar een dergelijk verbod ook echt een kans heeft, zoals in scholen, werksituaties en wellicht het openbaar vervoer.
Ik zit zelfs met een masker voor te Fok!ken joh.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:12 schreef Het_hupt het volgende:
Het verbieden van gezichtsverhullende voorwerpen imo een goede zaak![]()
Ik begrijp ook wel waarom er een bepaalde segment uit de linkse hoek hier op tegen is, immers ik hoef maar de gemaskerde krakers/relschoppers te noemen.
Dit segment is er trouwens wel voor dat de ME nummers gaat dragen, zodat ze niet meer anoniem zijn.![]()
Zit je weer in een internetcafé?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zit zelfs met een masker voor te Fok!ken joh..
Jup, hier in de Rivièra hebben we nog geen aansluiting.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:16 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Zit je weer in een internetcafé?![]()
Als je het verbiedt dan heb je de volgende morgen meteen 1000 die demonstratief zo'n geval gaan dragen en je zult zien dat er niets tegen te beginnen valt zonder echte rellen te krijgen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:57 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het is ook geen argument, dat het er weinig zijn. Als je het niet aanpakt, wordt het alleen maar erger. Net als met de hoofddoekjes, dat waren er twintig jaar terug ook niet veel.
En het blijft wanstaltig, al is er maar een boerkaspook in dit land.
En dan dragen ze het demonstratief, nou en. Dan krijgen ze gewoon boetes en als ze die niet betalen, hoppa, de cel in.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:46 schreef sampoo het volgende:
Als je het verbiedt dan heb je de volgende morgen meteen 1000 die demonstratief zo'n geval gaan dragen en je zult zien dat er niets tegen te beginnen valt zonder echte rellen te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |