Dat kan ook in een koffertje!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 08:53 schreef LENUS het volgende:
Om de openbare orde te kunnen handhaven moeten burka's verboden worden. Om de heel simpele reden dat je ongemerkt 50kg. TNT kan verbergen onder zo'n voortent. De gevolgen kun je er zelf wel bij verzinnen dunkt mij![]()
Goh en je denkt dat iemand die 50kg TNT verbergen wil zich aan een Burka-verbod zal houden? Lijkt je het ook niet onwaarschijnlijk dat men die TNT voor hun kop plaatsen zal? Dat kan net zo goed op hun middel en dan is zo'n aandacht trekkende Burka helemaal niet nodig.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 08:53 schreef LENUS het volgende:
Om de openbare orde te kunnen handhaven moeten burka's verboden worden. Om de heel simpele reden dat je ongemerkt 50kg. TNT kan verbergen onder zo'n voortent. De gevolgen kun je er zelf wel bij verzinnen dunkt mij![]()
Ik heb er absoluut geen moeite mee zolang men niet gaat zeiken dat ze gediscrimineerd worden of door hun zogenaamde cultuuruitspatting geen werk/uitkering krijgen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 08:44 schreef Toeps het volgende:
[..]
Daar mogen mensen toch voor kiezen?
Sommige mensen willen ook in een hutje op de hei wonen, zonder stromend water en electriciteit. So what?
Nee, natuurlijk niet, want dat is dan een consequentie van hun keuze.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:03 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik heb er absoluut geen moeite mee zolang men niet gaat zeiken dat ze gediscrimineerd worden of door hun zogenaamde cultuuruitspatting geen werk/uitkering krijgen.
De eerste keer dat ik zelf een burka zag, was toen ik in een mall liep in Columbia (Maryland).quote:Op vrijdag 23 februari 2007 08:57 schreef StefanP het volgende:
With friends like those, who needs enemies? Prachtig toch, zulke naievelingen. En nog wel als minister ook!![]()
De baardmannetjes wrijven zich al in hun handen.
Ik vraag me af of je een verbod op de boerka in de openbare ruimte moet willen. Het lijkt me beter om je te concentreren op situaties waar een dergelijk verbod ook echt een kans heeft, zoals in scholen, werksituaties en wellicht het openbaar vervoer.quote:Integratieminister pleit voor boerka
Het nieuwe kabinet heeft de bakens direct verzet. De nieuwe minister voor integratie Ella Vogelaar vindt dat een boerka op straat weer moet kunnen. CDA-Tweede Kamerleden Mirjam Sterk en Wim van de Camp willen opheldering van de minister.
De vorige minister, Rita Verdonk, had juist een verbod op boerka's bepleit.
De nieuwe minister vindt een boerka alleen 'niet wenselijk' als het een belemmering is bij het werk in, bijvoorbeeld, openbare functies of banen waarbij menselijk contact belangrijk is.
Vogelaar, die gaat over Wonen, Wijken en Integratie maakte deze ruk naar links gisteravond in het televisieprogramma Nova.
Sterk en Van de Camp willen van Vogelaar weten welke stappen Vogelaar gaat nemen om het dragen van gezichtsbedekkende kleding in ongewenste situaties tegen te gaan. In de vorige kabinetsperiode steunde het CDA een motie om het dragen van boerka's in het openbaar te verbieden. In het regeerakkoord is echter van dit verbod afgezien.
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_kunnen_.html?p=2,1
Is er sprake van een breuk met het regeerakkoord? Ik kan een tekst hierover niet zo snel vinden, maar volgens mij is dit geheel conform wat afgesproken is.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 01:10 schreef PJORourke het volgende:
PS Veegt ze nu haar kont af met het regeerakkoord? Wordt nog leuk daar met de Partij der Bossiaanse Opportunisten.
Daar zijn ze wat dit soort zaken betreft dan ook een stuk minder bekrompen dan de gemiddelde Nederlander.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 10:55 schreef Knarf het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik zelf een burka zag, was toen ik in een mall liep in Columbia (Maryland).
volgens de volkskrant niet in elk gevalquote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:18 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Is er sprake van een breuk met het regeerakkoord? Ik kan een tekst hierover niet zo snel vinden, maar volgens mij is dit geheel conform wat afgesproken is.
quote:CDA wil opheldering over boerka-uitspraak Vogelaar
ANP
DEN HAAG - De Tweede Kamerleden Mirjam Sterk en Wim van de Camp willen opheldering van minister Ella Vogelaar (Wonen, Wijken, Intergatie) over uitlatingen die ze donderdagavond deed over het dragen van een boerka.
Voor de NOS-camera zei de nieuwe minister dat gezichtsbedekkende kleding onwenselijk is in openbare functies of banen waarbij menselijk contact belangrijk is. Maar met het dragen van een boerka op straat heeft Vogelaar minder problemen.
Sterk en Van de Camp willen van haar weten welke stappen Vogelaar gaat nemen om het dragen van gezichtssluiers in ongewenste situaties tegen te gaan. In de vorige kabinetsperiode steunde het CDA een motie om het dragen van boerka's in het openbaar te verbieden. In het regeerakkoord is echter van dit verbod afgezien
Uiteraard, met de pvda etters.quote:In de vorige kabinetsperiode steunde het CDA een motie om het dragen van boerka's in het openbaar te verbieden. In het regeerakkoord is echter van dit verbod afgezien
Ja lijkt mij ook inderdaad.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:26 schreef kriele het volgende:
Vogelaar zegt dat zo'n boerka moet kunnen, zolang het in vrije tijd is. Op het werk dus niet. Prima regeling toch?
Zo'n verbod is praktisch en juridisch niet haalbaar. En waarom zou de staat moeten beslissen hoe jij je kleed? Wil je naar een communistisch China uit de jaren 50 toe ofzoquote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:26 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Uiteraard, met de pvda etters.
Doe niet zo dramatisch en overdreven. Dat is echt zo'n standaard linkse en zwakke tactiek.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zo'n verbod is praktisch en juridisch niet haalbaar. En waarom zou de staat moeten beslissen hoe jij je kleed? Wil je naar een communistisch China uit de jaren 50 toe ofzo?
Dat zeg ik jij wilt de staat dus laten bepalen hoe mensen zich kleden. Dat lijkt volgens mij behoorlijk op het china van een halve eeuw terug.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Doe niet zo dramatisch en overdreven. Dat is echt zo'n standaard linkse en zwakke tactiek.
De staat zou best moeten kunnen bepalen dat volledige gezichtsbedekking niet kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |