Die dingen kosten geen drol hoor.quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:41 schreef shmoopy het volgende:
Ik ook!
Ik had er eentje, maar die heb ik vernaggeld, nu heb ik zo'n heel pakket van die dingen in een goedkopere uitvoering, ze zijn haske handig, ja.
Bij mij pastten ze niet in de vensterbank.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:01 schreef assepoes het volgende:
Zetten jullie de kweekbakjes niet in de vensterbank? Ik eigenlijk wel altijd en dan nog aan de zuidkant, zodat de nieuwe plantjes veel licht krijgen. Maar misschien is dat ook wel de reden dat ik soms van die slappe plantjes heb.
Heb daar vorig jaar behalve die pelargoniums ook een geweldig bakkie ouderwetse (dus lekker ruikende) petunia's mee gekregen!quote:
Ik heb een doosje Coleus gemengd d'r bij genomen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:32 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Heb daar vorig jaar behalve die pelargoniums ook een geweldig bakkie ouderwetse (dus lekker ruikende) petunia's mee gekregen!
Shit, die waren opquote:Op donderdag 22 februari 2007 14:43 schreef Xebber het volgende:
[..]
Ik heb een doosje Coleus gemengd d'r bij genomen.
Ik heb ze vroeger wel eens gehad. Ontzettend makkelijke, mooie plantjes, ik heb de top en de bloemen er altijd uitgeknepen, dan bleven ze mooi bossig en de bloei stelt niks voor.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:57 schreef shmoopy het volgende:
Van zaadjes, Xebber?
Want ik vind dat op het plaatje wel heel erg mooi.
Oh mooi zeg!quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:43 schreef Xebber het volgende:
[..]
Ik heb een doosje Coleus gemengd d'r bij genomen.
Jup. Afgelopen donderdag gezaaid, en d'r zijn nu al hele kleine plantjes te zien. Denk niet dat je het op een foto zal zien, dus daar wacht ik nog even mee. Wellicht dat ze morgen groter zijn. Je houdt iig een foto van me tegoed.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:57 schreef shmoopy het volgende:
Van zaadjes, Xebber?
Want ik vind dat op het plaatje wel heel erg mooi.
Bloemendaalquote:Op donderdag 22 februari 2007 16:36 schreef Xebber het volgende:
Woon jij in het zuiden des lands of zo? Hier schijnt de zon.
Maar mooie plantjes! Wat is het?
Winteraconieten dus. Met dank aan je blog.
Goede vraagquote:Op donderdag 22 februari 2007 17:10 schreef Xebber het volgende:
Ik zat overigens net deel 7 even terug te lezen, en kwam die foto's weer tegen van die Brugmansia's. Wie kan mij daar wat goede tips over geven? Kan ik ze al zaaien? Waar kan ik zaden krijgen?
Bronquote:Zaaien
Over het algemeen komen Brugmansia's niet soortecht terug na zaaien; zaad winnen van eigen planten en opkweken loont daarom meestal niet aangezien stekken zeer eenvoudig gaat en een soortecht resultaat geeft. Zaaien is wel de methode om nieuwe soorten te kweken.
Zaaien is echter vrij makkelijk. Er is zaad voor hybride soorten te koop. Week de zaden een nacht, zet ze dan in vochtige zaai- of stekgrond en plaats ze in een kweekkastje. Opkomst is vaak nogal onregelmatig. Je kunt ook zaaien door de zaden tussen vochtig keukenpapier in een ziploc-zakje te doen. Zodra de wortel verschijnt, voorzichtig oppotten.
stekken gaat t beste. voor t ging vriezen heb ik de stekken afgeknipt en in een emmer water gezet, 10 cm water. , begin maart zet ik ze in potten, meteen buiten als t niet vriest, eind mei in grote bakken.quote:Op donderdag 22 februari 2007 17:10 schreef Xebber het volgende:
Ik zat overigens net deel 7 even terug te lezen, en kwam die foto's weer tegen van die Brugmansia's. Wie kan mij daar wat goede tips over geven? Kan ik ze al zaaien? Waar kan ik zaden krijgen?
quote:Op donderdag 22 februari 2007 20:06 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
stekken gaat t beste. voor t ging vriezen heb ik de stekken afgeknipt en in een emmer water gezet, 10 cm water. , begin maart zet ik ze in potten, meteen buiten als t niet vriest, eind mei in grote bakken.
[afbeelding]
en dan krijg je dit als je te ijverig bent![]()
[afbeelding]
ik heb stekken over, dit jaar wil ik en niet zoveel , aftehalen bij mij.
moet kunnen. verpakt in vochtige keukenrol met een zakje eromheen dan komt t goed aan,quote:
Ik doe meequote:Op vrijdag 23 februari 2007 01:43 schreef Killer_Mom het volgende:
moet kunnen. verpakt in vochtige keukenrol met een zakje eromheen dan komt t goed aan,
eens kijken wie de grootste heeft in November![]()
adressen of mail. laat t maar weten.
katten zijn lievquote:Op vrijdag 23 februari 2007 19:42 schreef shmoopy het volgende:
Weten katten dat, in de zin van dat ze er uit de buurt blijven?
Dan zet ik er nl m'n hele tuin mee vol.
Bij mij doen ze niets anders. Simpelweg omdat ik zo'n beetje de enige ben die zijn tuin een beetje fatsoenlijk onderhoudt, en dus vinden ze het leuk om in mijn tuin te skeiten.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 19:54 schreef Bluezz het volgende:
[..]
katten zijn liev![]()
maar ik haat het als ze in mijn tuin komen skeiten
yep, reken er maar op dik 2 meter. zie mijn voorgaande foto. iedere 2e week een handvol mestkorrels, en verzuipen in lauw water. iedere dag. geen koud water uit de kraan of regenwater uit de ton, ook veel te koud, ik zie t zo ,quote:Op vrijdag 23 februari 2007 19:56 schreef Xebber het volgende:
Tof!
Trouwens: Worden die stekken zo groot als op die tweede foto in 1 jaar?
Kan gebeuren.. Laat je niet ontmoedigenquote:Op maandag 26 februari 2007 12:48 schreef dutch-mamma het volgende:
Grmbl...![]()
Heb vorige week chrysanthen gezaaid, keurig volgens het boekje.
En ja, er komt wat op. Schimmel...![]()
En het was echt niet zeiknat in dat potje!
Frustrerend... Begint al weer goed, dit tuinjaar...![]()
Blauwe winde!quote:Op maandag 26 februari 2007 14:46 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Kan gebeuren.. Laat je niet ontmoedigen
Ik heb eergisteren gezaaid:
-wonderboom
-winde (hemels blauw)
-Musa ensete
-cobaea scandens (klokwinde)
-paprika
-rode peper
-kerstomaatjes
En volgens mij vergeet ik nog wat... nou ja dat volgt dan nog.
Oh, graag! Je mag een mailtje sturen naar dutchmamma bij gmail stippeltje com, dan spreken we ff af hoe en wat! Ik word altijd helemaal blij van die kleur!quote:Op maandag 26 februari 2007 18:12 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Hebbeh?
Ik heb een overschot van vorig jaar, dankzij Shmoops
quote:
Jakkes KM! Heb je wielrennen gedaan...?quote:Op woensdag 28 februari 2007 01:09 schreef Killer_Mom het volgende:
Helaas, mijn stekken gaan deze week niet op de post. ik heb zondag mijn sleutelbeen gebroken, goddomme ook nog eens pijnlijk, dinsdag toch maar naar laten kijken, foto's gemaakt en yep. gebroken, ik dacht al, daarom doet t zo pijn.
knutselen met karton en een stanlymes om ze echt goed te verpakken is even uitgesloten . tikken met een hand is ook moeilijk zeg.
over een paar weken zijn de wortelstokken ook nog goed om op te sturen, tijd genoeg. dat wel.
dus ik ben er mooi klaar mee. balen dus.
Ik hou van je!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:46 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Zijn op de post gegaan vandaag
[afbeelding]
golfer roept nu hier iets heel raars over zijn zaadjes en houden van enzoquote:
Het zaad is niet verspildquote:Op woensdag 28 februari 2007 16:15 schreef Bluezz het volgende:
[..]
golfer roept nu hier iets heel raars over zijn zaadjes en houden van enzo![]()
sorbootje, je woont echt te ver
Nou ehm, googlen helptquote:Op woensdag 28 februari 2007 19:51 schreef dutch-mamma het volgende:
Het zaad is niet verspild
Vandaag gearriveerd! Wanneer moet ik het waar voorzaaien? Meestal tief ik het ergens in april in een bloemenpot, maar het kostbare zaad van Bluezz en Golfer moet toch wel wat extra zorg, vind ik...!
Ik had vorig jaar een mengseltje klimbloemenzaadjes, heb ik in een pot op het balkon gekwakt. Was echt leuk, er zaten zelfs mini kalebasjes tussen! En ook winde, maar ik heb het al opgeruimd na de bloei...quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:35 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Nou ehm, googlen helpt
Voorzaaien (binnen) ga ik morgen doen.
Voor mij is alles een probeersel, vorig jaar had ik rond april/mei kleine plantjes die uit Shmoopys zaad kwamen in de aarde gezet. Het kwam langzaam op gang, maar het bleef tot lang in het najaar bloeien
Je ziet vanzelf van die bosjes trompetjes hangen na de bloei, die haal je eraf drogen en daar zitten dan weer zaadjes in voor volgend jaar
De blauwe winde moet wel steun hebben trouwens, ik zag vorig jaar iemand die een paar planten helemaal om een bezemsteel had laten lopen bij de voordeur. Charming was dat
Ik weet het.. Ik woon best wel aan het eind van de wereld...quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:15 schreef Bluezz het volgende:
[..]
golfer roept nu hier iets heel raars over zijn zaadjes en houden van enzo![]()
sorbootje, je woont echt te ver
OMG speenkruid? Als ik goed speur, zit het ook in het gras, kan dat?quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:57 schreef Sorbootje het volgende:
Is dat geen speenkruid bij je akonietjes?
Zo ja.... ziet er leuk uit, maar sterkte...(woekerdewoekerdewoeker)
Ik heb ook niks met heidequote:Op donderdag 1 maart 2007 15:43 schreef Sorbootje het volgende:
Gaat met foto's bij mij net zo hoor...
Van die heide...ik weet het niet. Ik heb helemaal niets met heide, dus heb ik er ook geen verstand van. Sorry.
hebben we allemaal, foto's graag.quote:Op woensdag 28 februari 2007 22:30 schreef Veersesmurf het volgende:
Sjonge jonge, ben ik ff 3 weekjes op vakantie, is het vorige topic vol, en zit deze ook al op pagina 2.
Maar qua bloemen/planten mag ik niet klagen. Costa Rica ziet er echt geweldig mooi uiteen aanrader voor mensen die van planten houden en geld over hebben
![]()
30 bakken van 60 x 40, wauw, had ik maar half zoveel ruimte...!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:21 schreef Xebber het volgende:
Ach. Het verspenen is op zich niet zo lastig. Ik krijg een stuk of 30 Tempexbakken daarvoor volgende week. Die zijn 60 bij 40 cm, dus daar kan een hoop in. Na verspenen verkassen () ze naar de kas op de volkstuin, en dan begin mei of zo de tuin in, en wellicht ook heel wat uitdelen.
Het is de eerste keer dat ik nu zelf zaai, en al doende leert men.
Ik had er een plastic cap over. Nu even niet. De aarde voelt niet nat. Net vochtig, meer niet.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:49 schreef shmoopy het volgende:
Heb je het alleen met chrysanten of ook met andere zaaisels?
En waar heb je dan zo'n pot staan, wel goed in het licht, en heb je plastic over de pot?
De aarde is denk ik sowieso te nat (gebleven) en te koud misschien.
Yep.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:46 schreef Bluezz het volgende:
Is het nieuwe aarde?
Suzanne-met-de-mooie-ogen is ook een hanger!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:58 schreef shmoopy het volgende:
Xebber, je hebt Suzanne's gezaaid, da's mijn favoriete klimmer.
1700 foto's is niet belachelijk veel in 3 weken met een digicam. zolang je je vakantie niet ziet als alleen maar door je camera is er niets mis mee. ik heb er geen moeite mee om 2 kaartjes van 256 MB vol mee naar huis te nemen. yuppie. sta ik er 2 keer opquote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:57 schreef Veersesmurf het volgende:
Ik moet nog een selectie maken van de 1700 (best belachelijk veel) foto's die ik er heb geschoten. Als ik ze op een site heb gezet zal ik deze hier neerzetten.
Maar wordt niet jaloers op de Costa Ricanen. Ze kunnen er ook niets aan doen dat de Lantana's, Brugmansia's en Vlijtige Liesjes in de berm groeien. Tevens kunnen ze er niets aan doen dat ze het hele jaar prachtige bloemen hebben aan de meest mooie planten![]()
*jaloers is![]()
shit happens altijd onverwachts. lomp is lastig...... met een voordeel.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 16:59 schreef Sorbootje het volgende:
Ik las net in de groei en bloei dat je het middel superol (?) tegen keelontsteking (geloof ik hoor, ik doe het nu even uit mn hoofd) moet oplossen in water en dat over de met schimmel aangetaste zaaibak moet spuiten. Dat schijnt de schimmel te doden. Ik zal het artikel nog wle even opzoeken.
Ik was net wat aan het snoeien buiten, knip ik zo met de snoeischaar het topje van mijn linker middelvinger half los. De huisarts heeft het gehecht, maar tuinieren kan ik wel even vergeten... en dat terwijl het zonnetje zo lekker schijnt
:(
*Google aanslingert*quote:Op zondag 4 maart 2007 11:37 schreef Sorbootje het volgende:
Succes! Ben benieuwd of het inderdaad helpt!
Ik heb vanochtend Acnistus australis gezaaid, en Pauwlonia tomentosa (waar ik niet eens ruimte voor heb) en stachys en rode winde. En dat alles met één hand
't Is lente, 't is lente!!!quote:
quote:Op maandag 5 maart 2007 12:47 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik ben flink aan het blunderen geslagen...
Toen ik vanmorgen de zaaibakjes wilde water geven (met het spuitflesje) pakte ik in een vlaag van uiterste breinsverduistering niet de sproeifles met water, maar de fles schoonmaakspray... Ze zijn allebei oranje :S
Ik vrees nu heel erg voor de chrysanthen en nog wat zaaigoed...
Bluezz, geen zorgen je blauwe klimmertjes zaten in een ander bakje...!
Maar oh oh oh, wat voel ik me dement :S
schoonmaakspray... lui-wijvensop heet dat volgens mijn buurman, hij kijkt dan nadrukkelijk naar mij, een knappe vent van 38 , ik smeld meteen en schaf meteen 6 flessen aan, niks mis mee, [ met hem ] ook niet voor planten, zeepzop emmers leeggooien over Hortensia's was een must. geen last van wolwit, een schimmel die je alleen kwijt raakt door alles tot de grond toe afteknippenquote:Op maandag 5 maart 2007 12:47 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik ben flink aan het blunderen geslagen...
Toen ik vanmorgen de zaaibakjes wilde water geven (met het spuitflesje) pakte ik in een vlaag van uiterste breinsverduistering niet de sproeifles met water, maar de fles schoonmaakspray... Ze zijn allebei oranje :S
Ik vrees nu heel erg voor de chrysanthen en nog wat zaaigoed...
Bluezz, geen zorgen je blauwe klimmertjes zaten in een ander bakje...!
Maar oh oh oh, wat voel ik me dement :S
slechte zaak dus, ik bestel ook veel via internet, maar dit is niet normaal. een beetje [ onerdnemer] heeft zijn zaadjes al klaar liggen voor hij ze verkoopt. misschien is zijn zaakje niet potent genoeg.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:56 schreef dutch-mamma het volgende:
Bugger...
Heb Vreeken gebeld hoe lang ik nog moet wachten. Ze zijn nu bezig met de bestellingen van half januari. Mijn bestelling was 7 februari... *snik*
Dat kan dus nog wel even duren...
Daar waren ze open over (en daardoor hou ik er toch vertrouwen in). Ze hebben een nieuw automatiseersysteem, en dat was zo'n tč groot succes... dat konden ze even niet aan!quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:56 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
slechte zaak dus, ik bestel ook veel via internet, maar dit is niet normaal. een beetje [ onerdnemer] heeft zijn zaadjes al klaar liggen voor hij ze verkoopt. misschien is zijn zaakje niet potent genoeg.over de top .
Dank je!quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:44 schreef assepoes het volgende:
Onze bedrijfs gegevens
www.wereldzaden.nl, www.palmzaden.nl en www.flowertube.nl zijn websites die door Kijknou.nl worden onderhouden.
Kijknou.nl is gevestigd in Zoeterwoude en is ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel regio Rijnland onder nr: 28076924
Verkoop uitsluitend via internet.
Kijknou.nl
Paardebloemweg 23
2381 JA Zoeterwoude
Telefoon: 071 580 4444
E-mail: info@wereldzaden.nl
Lijkt me helemaal super voor wat kale droge ongezellige plekken in de tuinquote:Bloeit van mei tot oktober en onder alle omstandigheden, met een zee van bloemen.
Hij behoort tot de familie van de vetplanten en is dus zeer goed bestand tegen extreme droogte.
Netjes van ze! (en van jou)quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:38 schreef dutch-mamma het volgende:
Droge plekken in de tuin, wat is dat? *giechel*
Ik heb Vreeken afgebeld. Heb het gewoon netjes uitgelegd dat het me te lang duurt en dat ik niet het risico wil lopen dat de helft dan al uitverkocht is als ik aan de beurt ben.
Ben vervolgens naar Overvecht gefietst voor zaad (weinig keus...) en heb de rest bij Pums besteld (eerst geverifiėerd hoe lang het duren zal... nou, dat zal hoogstens een weekje duren!).
Vreeken had er begrip voor, en ik heb beloofd dat ik voor volgend jaar zéker ga bestellen, maar dat ik dat dan wel veel eerder ga doen. Zo hebben we het op een nette manier afgehandeld.
Ik ga een beauty salon openen...! Kleipakkingen!quote:Op donderdag 8 maart 2007 06:54 schreef Sorbootje het volgende:
Momenteel zou ik wel wat overhebben voor droge plekken in de tuinIk geloof dat ik een recreatieplas als tuin heb.... Nog even en de eendjes komen voor mijn achterdeur zwemmen
![]()
Plassen zijn er gelukkig niet. Maar ja, 50 jaar geleden stond er nog een paar meter water op de plek waar ik nu mijn tuin hebquote:Op donderdag 8 maart 2007 09:06 schreef assepoes het volgende:
Op zich grappig. Ik heb ook een kleigrondtuin, maar blijkbaar met een betere afwatering, want ik heb nergens plassen. Ook is de grond niet kleddernat.
Flevoland ligt 5 meter onder de zeespiegel.quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:39 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Plassen zijn er gelukkig niet. Maar ja, 50 jaar geleden stond er nog een paar meter water op de plek waar ik nu mijn tuin heb
Van sorbootje een beetje recreatieplas, en van DM een kleipakkingkje erop smerenquote:Op donderdag 8 maart 2007 15:23 schreef SHE het volgende:
Ps; mijn grond is behoorlijk uitgedroogd..hoe ga ik 'm weer soepel krijgen?
Almere.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:17 schreef Xebber het volgende:
[..]
Flevoland ligt 5 meter onder de zeespiegel.
Woon je toevallig in Lelystad?
Uitgedroogd...?!? Waar woon jij? De Sahara...?quote:Op donderdag 8 maart 2007 15:23 schreef SHE het volgende:
Jongens en meisjes, ik wil gaan planten, maar weet niet wat![]()
Ik wil veel rood in de tuin dit voorjaar...wie bied??
Duurt langquote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:09 schreef dutch-mamma het volgende:
...en het is nog steeds doodstil in mijn kweekbakjes...
De blauwe winde heb ik voor laten kiemen. Kiempje kwam eruit. Begin deze week heb ik het gepot. En er gebeurt verder niks. Geen centimeter groei...
De potjes staan in de woonkamer, dus niks te koud en te donker...
Of ben ik te ongeduldig...?
Gelukkig, dat stelt me gerust...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:27 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Duurt lang
Hier is ook nog niks te zien.
Yes yes yes!!!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:27 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Duurt lang
Hier is ook nog niks te zien.
Ik heb geen grasquote:Op maandag 12 maart 2007 01:06 schreef Bluezz het volgende:
Alles heeft groene punten hier in de tuin
Ook dingen waar ik niet precies meer weet wat het is of moet worden qua stek van mijn zus
Wel vandaag het gras gemaaid
En buiten koffie gedronken.
Dat noemen meteorologen "tuineffect"quote:Op maandag 12 maart 2007 01:22 schreef Killer_Mom het volgende:
20 graden vanmiddag in de achtertuin. ik denk dat ik ook zonder winters t jaar doorkom, heerlijk
In de bloemen en planten van maart staat een artikel over rood in de tuin. Misschien brengt dat je op leuke ideeėn.quote:Op donderdag 8 maart 2007 15:23 schreef SHE het volgende:
Jongens en meisjes, ik wil gaan planten, maar weet niet wat![]()
Ik wil veel rood in de tuin dit voorjaar...wie bied??
quote:Op maandag 12 maart 2007 18:13 schreef Killer_Mom het volgende:
De stekjes zijn vanmiddag op de post gedaan, benieuwd wie de grootste plant heeft tegen November,![]()
ze kunnen meteen de grond in, of nog even in t water.
met kans op ( nacht )vorst moeten ze naar binnen.
Hoe doe je datquote:Op maandag 12 maart 2007 18:46 schreef dutch-mamma het volgende:
Bluezz!!! Je windes beginnen te groeien!!!
Ik vind het echt top!quote:Op maandag 12 maart 2007 18:13 schreef Killer_Mom het volgende:
De stekjes zijn vanmiddag op de post gedaan, benieuwd wie de grootste plant heeft tegen November,![]()
Dank je wel!quote:Op maandag 12 maart 2007 18:13 schreef Killer_Mom het volgende:
Ik lees ze elke dag een hoofdstukje literatuur voor...quote:
Is mart smeets ook goed denk je?quote:Op maandag 12 maart 2007 20:37 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik lees ze elke dag een hoofdstukje literatuur voor...![]()
Hangt ervan af hoe snobistisch het zaad is? Ik las ze tot nu toe uit "ecologisch tuinieren" van Velt...quote:
Ja, hier ook, keurig ingepakt en nog goed vochtig.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:22 schreef Xebber het volgende:
De Brugmansia-stekken zijn zojuist in goede gezondheid gearriveerd!![]()
Nogmaals bedankt KM!![]()
Heb de stek nu even in water gezet, straks maar in een pot binnen dusquote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:35 schreef dutch-mamma het volgende:
Bluezz, volgens mij is hij hardstikke (nacht)vorstgevoelig, dus tot mei nog even binnen houden...?
knutselwerk van mijn oudste zoon, met die verrekte schouder kon ik t niet alleenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:15 schreef Bluezz het volgende:
Binnen
Wat had je dat goed verpakt zeg
[afbeelding]
Advies = eerst in een pot aarde buiten en dan eventueel in de volle grond of kan dat nu al
Ik kan je nu vertellen dat het perfect werkt!!! Bedankt, je hebt mijn zaaisel gered!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 16:59 schreef Sorbootje het volgende:
Ik las net in de groei en bloei dat je het middel superol (?) tegen keelontsteking (geloof ik hoor, ik doe het nu even uit mn hoofd) moet oplossen in water en dat over de met schimmel aangetaste zaaibak moet spuiten. Dat schijnt de schimmel te doden. Ik zal het artikel nog wle even opzoeken.
Hoe is het nou met vinger?quote:Ik was net wat aan het snoeien buiten, knip ik zo met de snoeischaar het topje van mijn linker middelvinger half los. De huisarts heeft het gehecht, maar tuinieren kan ik wel even vergeten... en dat terwijl het zonnetje zo lekker schijnt
:(
Hoe lang ben je nog zoet met die schouder...?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:46 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
knutselwerk van mijn oudste zoon, met die verrekte schouder kon ik t niet alleen![]()
in een pot tuinaarde zetten, overdag kan t naar buiten, maar ik houd ze s'nachts nog binnen, tot half mei,
alsses is goed aangekomen, ik blij![]()
tig weken, de eerste arts op de eerst hulp dacht dat t sleutelbeen gebroken was, achteraf blijkt de pees of de aanhechting gescheurd is , met de lange wachttijden in Helmond ben ik 10 April aan de beurt om een Echo te laten maken, CZ gebeld... kan niet eerder, een hele berg regeltjes, en bla bla bla... dus afwachten . over een maand hoor ik of hechten nodig is, wat staat me te wachten. is afwachten, . na 2 weken is t niet veel beter geworden . pijnlije zaak, komt goed.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:55 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Hoe lang ben je nog zoet met die schouder...?
Dat dacht ik nou ook! Ga alsjeblieft ziekenhuis-shoppen, want het klinkt me niet gezond in de oren om zo lang te moeten wachten! Tjee, wat een derdewereldsituatie, zeg...quote:Op woensdag 14 maart 2007 03:39 schreef Bluezz het volgende:
Killermom, waarom bel je zelf niet wat ziekenhuizen op?
CZ shopt, eenmalig op aanvraag.
Maar dat kan jij ook gewoon zelf! Elke dag
Niks regeltjes namelijk.
Je door laten verbinden bij allerlei ziekenhuizen met de radiologie, en vragen hoe snel je een echo kan krijgen.
Heb je de verwijzing van je huisarts wel in je bezit?
Klant is koning, als jij een zkh gevonden hebt waar het eerder kan, ga je daar naar toe.
(tis me werk vandaar)
Oostindische kers!quote:Op woensdag 14 maart 2007 18:01 schreef dutch-mamma het volgende:
Spruiten voorgezaaid. Jongste bloedje is not amused...
En een hele rand in de volkstuin van oostindische kers voorzien. Van die lange rankende. Die plant zou verplicht in elke tuin gezet moeten worden
quote:
Mozeskriebel... krachtpatser!!!quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:33 schreef Xebber het volgende:
Zo'n 10 kuub échte Flevolandse kleigrond uitspitten en afvoeren en daarna nog eens 6 kuub zand storten is niet bevordelijk voor mijn rug.
Morgen maak ik foto's!
Ah...quote:
Denk ook aan mij.quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:46 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ah...![]()
Nou ja, even goeie vrienden...!
*in stil hoekje kruipt*
![]()
![]()
![]()
![]()
Niet eens een goeie fles whiskey...?quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:51 schreef Xebber het volgende:
En het is heul mijn eigen tuin niet eens. Laat staan dat ik d'r voor betaald word.
*kuch* opstapjequote:Op woensdag 14 maart 2007 21:09 schreef Bluezz het volgende:
Holy shitzand, wat een werk!
* Bluezz legt vast een handdoekje over de massagetafel
Ik had trouwens zelf ook spierpijn in mijn benen van onkruid op mijn hurken eruit halen
Stijve doosch![]()
Ik drink geen alcohol.quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:07 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Niet eens een goeie fles whiskey...?![]()
Een pak echte chocomel dan!quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:27 schreef Xebber het volgende:
[..]
Ik drink geen alcohol.
Maar ik snap wat je bedoelt.
Ja, ik hoorde het ook.quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:35 schreef Bluezz het volgende:
Xebber, my god wat een werk
Dan zijn die coniferenvan ons kinderspel
Senesta, jouw brugmansiaatje al buiten in het zonnetje
Ik voorspel een reeks!!
Lekker hoor alles, maar het wordt kouder en nattig zag ik.
Lieveheersbeestjesquote:Op donderdag 15 maart 2007 12:29 schreef Sorbootje het volgende:
En dan heb ik tot slot nog een paar voorjaarsplaatjes geschoten. Die zal ik ook nog even showen en dan hou ik écht op met foto's spammen (voor vandaag)
[afbeelding]
Longkruid met lieveheersbeestjes![]()
Nee, een scimmia is het niet, die heb ik wel in de tuin staan, maar dat niet deze dus.quote:Op maandag 19 maart 2007 10:01 schreef Killer_Mom het volgende:
lijkt dus op een hele dooie scimmiadie van pissie
inderdaad, daar lijkt t blad ook op. moet ik zure grond of zo, { onze was een armtieterig ding wat niet wilde groeien, en t loodje heeft gelegd.}quote:Op maandag 19 maart 2007 15:54 schreef assepoes het volgende:
http://images.google.com/images?hl=nl&rls=com.microsoft:en-US&sa=N&resnum=0&q=rhododendron&ie=UTF-8&oe=UTF-8&um=1&tab=wi
Misschien is het een rhododendron? Daar lijkt hij nog het meest op.
En toch denk ik dat je wel gelijk had met Hebe. Hebe speciosa:quote:Op maandag 19 maart 2007 18:50 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik ken hem... Kennissen van me hebben hem ook... Maar een naam, lieve help... Hebe misschien? (gokje). nee ook niet...
Goed he?quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:51 schreef Killer_Mom het volgende:
nu al? whow!
Hoe doe je datquote:Op donderdag 22 maart 2007 09:29 schreef senesta het volgende:
Hallo,
Even een (slechte kwaliteit, genomen met telefoon) foto van mijn brugmansia, die al mooie blaadjes krijgt!
[afbeelding]
Ohhhh hier ookquote:Op donderdag 22 maart 2007 20:15 schreef dutch-mamma het volgende:
Zijn die onderste geraniummetjes?
Zal morgen ook een picje maken als ik eraan denk. De winde van Bluezz staat zich walgelijk uit te sloven hier
Ik heb ook ff verder gegoogled op afbeeldingen van deze plant en het begint er idd aardig op te lijken dat dit 'm wel eens zou kunnen zijn ja. Kan haast niet missen!quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:00 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
En toch denk ik dat je wel gelijk had met Hebe. Hebe speciosa:
[afbeelding]
Bluezzemansia zit in een 25 doorsnee.quote:Op donderdag 22 maart 2007 20:46 schreef Xebber het volgende:
Welke maat potten gebruiken jullie eigenlijk voor de Brugmansia? Heb hier vanmiddag een 35 cm pot gekocht.
groot genoeg, de hoogte van de wortels onder t zand zetten is goed genoeg, gewone potgrond, en even water geven. ik voel me nu een echte moeimiep. uit ervaring word je wijs, mijne staan [2] nog in een koude berging waar t niet vriest, eerst moeten de wortels houvast hebben, die nieuwe groene scheuten kun je er beter afhalen. dat worden van die slappe takken die er bij de eerste windvlaag wegwaaien . eerst de wortelstronk verwennen, niet op de vensterbank dus, koel laten staan tot half mei , dan heb je echt een flinke kluit. met mooi weer afharden , en als je er zeker van bent dat t niet vriest, over een maand of zo kun je ze buiten zetten.quote:Op donderdag 22 maart 2007 20:46 schreef Xebber het volgende:
Welke maat potten gebruiken jullie eigenlijk voor de Brugmansia? Heb hier vanmiddag een 35 cm pot gekocht.
Dat was de volledige versie van Tolstoj's Oorlog en Vredequote:Op vrijdag 23 maart 2007 02:03 schreef Bluezz het volgende:
* Bluezz haalt bluezzemansia weer van de vensterbank, en doet precies wat KM zegt
DM , het windekind, wat krijgt ze te eten
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 01:35 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
groot genoeg, de hoogte van de wortels onder t zand zetten is goed genoeg, gewone potgrond, en even water geven. ik voel me nu een echte moeimiep. uit ervaring word je wijs, mijne staan [2] nog in een koude berging waar t niet vriest, eerst moeten de wortels houvast hebben, die nieuwe groene scheuten kun je er beter afhalen. dat worden van die slappe takken die er bij de eerste windvlaag wegwaaien . eerst de wortelstronk verwennen, niet op de vensterbank dus, koel laten staan tot half mei , dan heb je echt een flinke kluit. met mooi weer afharden , en als je er zeker van bent dat t niet vriest, over een maand of zo kun je ze buiten zetten.
half mei in een hele grote pot planten of in de volle grond. sorry voor je trotse blaadje Senesta maar t is te vroeg. te warm. afknijpen . lastig onkruid he?
quote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:02 schreef Xebber het volgende:
Lol.
Het is de tuin van Sanni. Ik mocht willen dat ik zo'n voortuin had.
Heeft niks geholpen. Ik ga echt geen superol kopenquote:Op zondag 25 maart 2007 00:57 schreef Killer_Mom het volgende:
viagra tegen verschrompeling op de vensterbank?![]()
Hou op schei uit... Ondanks de superol heeft mijn Cosmea het nu ook, de zaadjes komen niet meer uit en wat er is uitgekomen, valt omquote:Op donderdag 29 maart 2007 18:37 schreef Xebber het volgende:
Wat hebben jullie toch allemaal voor problemen met schimmel?
't Zit me wel mee. Eerst de moord op de zonnebloem en nu dit.quote:
*Zingt* :quote:Op zaterdag 31 maart 2007 00:43 schreef popolon het volgende:
't Zit me wel mee. Eerst de moord op de zonnebloem en nu dit.
Dat wordt nog lachen deze zomer.
Zonnebloemenquote:Op zaterdag 31 maart 2007 00:44 schreef Ole het volgende:
"popolon en de moord op de zonnebloem"
zou een spannend kinderboek kunnen zijn![]()
Wow! wat een plant!quote:Op zaterdag 31 maart 2007 00:46 schreef popolon het volgende:
[..]
Zonnebloemen
Hij was ooit zo mooi en groot, wel vier meter..
Ik gok maar wat... heb je de goeie grondsoort? Volgens mij lusten ze geen vette klei. Misschien wel bosgrond?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 23:20 schreef lady-wrb het volgende:
lady-met-rode-laarzen-maar-zonder-groene-vingers meldt zich
ik heb voor de zoveelste keer van die verschrompelde dingetjes gekocht die anemonen zouden moetn worden. nog nooit is er bij mij zo'n bolletje tot enige groei overgegaan, laat staan dat ik ze ooit live heb zien bloeien. kan iemand me vertellen wat ik fout doe, want dit jaar wil ik ze ab-so-luut in de tuin hebben
Krokussen.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 23:31 schreef popolon het volgende:
Windkracht vierhonderdveertig en stortregens:
[afbeelding]
[afbeelding]![]()
Weet iemand wat het zijn? Of beter, waren?
Nee denk 't niet, dit lijkt het het werk van het weer. Ik had ook heel veel takken op het gras liggen.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 01:25 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Krokussen.
Ik heb wel eens gehoord dat vogels graag gele krokussen aanvallen. Misschien hebben die ook een rol gespeeld bij het afslachten van je krokussen...?
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 23:31 schreef popolon het volgende:
Windkracht vierhonderdveertig en stortregens:
[afbeelding]
[afbeelding]![]()
Weet iemand wat het zijn? Of beter, waren?
quote:
't Is een tijdelijke 'vijver' hoor. In de warmere maanden is het een hele andere 'vijver'.quote:Op maandag 2 april 2007 01:37 schreef Killer_Mom het volgende:
thecrook, hoe oud is deze tuin? heel mooi , echt mijn idee van een tuin, niet te veel in werken maar rondkijken .
popolon, een vijver! nu die Lodewijk nog met stenen en turf om t af te maken? iets van een paarhonderd Ero tjes, voor een olijfboom, en de rest.![]()
bedoel de begroeing aan de waterkant. een vijver tijdelij'k?quote:Op maandag 2 april 2007 02:55 schreef popolon het volgende:
[..]
't Is een tijdelijke 'vijver' hoor. In de warmere maanden is het een hele andere 'vijver'.
eitje die stronkquote:Op vrijdag 6 april 2007 22:00 schreef Xebber het volgende:
Vandaag weer flink zitten vechten met die boomstronk van 30 jaar oud. Geloof mij. Mijn handen zijn helemaal naar de knoppen nu.
Zo was het toen we aankwamen:
[afbeelding]
En maar ploeteren...
[afbeelding]
En maar trekken...
[afbeelding]
D'r uit kreng!![]()
[afbeelding]
Jaaaaaa!!
[afbeelding]
Resultaat na een dag ploeteren:
[afbeelding]
![]()
Ach, dat ding weegt maar 900 kilo of zo.quote:Op zaterdag 7 april 2007 01:57 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
eitje die stronkje lekker uitleven is gezond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |