Zo te zien past 'ie zich aardig aan.quote:
Een lange stok ernaast zetten en dan met touwtjes proberen om de kop een beetje overeind te krijgen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 01:12 schreef popolon het volgende:
Wat is stutten?
quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:18 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ik heb van mijn buurvrouw een kop gehad van een uitgebloeide zonnebloem, wanneer kan ik de pitten nou het beste zaaien?
quote:Op zondag 17 september 2006 01:13 schreef zoalshetis het volgende:
als je die stengel er nou mooi uithaalt dan kan je het drogen en heb je leuk een dikke gedroogde stengel met wortels er aan.
Stylistquote:Op zondag 17 september 2006 01:13 schreef zoalshetis het volgende:
als je die stengel er nou mooi uithaalt dan kan je het drogen en heb je leuk een dikke gedroogde stengel met wortels er aan.
quote:
Het lijkt op een tomatenplant, maar wie haalt er nu de kop uit een tomatenplant.quote:Op zondag 17 september 2006 13:48 schreef zoalshetis het volgende:
![]()
kan jij raden van welke plant dit is?
[afbeelding]
het is dan ook geen tomatenplant.quote:Op zondag 17 september 2006 14:03 schreef dwerg het volgende:
[..]
Het lijkt op een tomatenplant, maar wie haalt er nu de kop uit een tomatenplant.
Hmm oke, dan wacht ik nog maar evenquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:26 schreef Bluezz het volgende:
[..]Het kweken en verzorgen van Zonnebloemen Zonnebloemen kun je gewoon in mei op de plek waar je ze wilt hebben zaaien. Geef de zaden in ieder geval voldoende water en let erop dat slakken de jonge plantjes niet opvreten. Ook kunnen ze binnenshuis in potten worden gezaaid. Doe in dat geval niet meer dan twee zaden in een pot. Verwijder na enige tijd de zwakste van de twee. Zaai in iedere geval niet alle zaden tegelijk maar met een tussenpoos van een week of zes. Dan bloeien de later gezaaide als de oudere al zijn uitgebloeid. Ook na de bloei is het hart van de Zonnebloem vaak nog decoratief en kan het gedroogd in droogboeketten verwerkt worden. Zonnebloempitten zijn eetbaar voor mens en dier. Na pellen en roosteren van de pitten vormen zij een goed bestanddeel voor salades. Verwacht er echter niet te veel van. Zonnebloempitten van onze sierzonnebloemen zijn meestal klein. Bovendien zijn talloze zaad-etende vogels dol op de zonnebloempitten. Ook kunnen Zonnebloemen de nodige mest gebruiken. Zonnebloemen geven altijd de voorkeur aan een zonnige plek, maar op een iets beschaduwde plek doen ze het ook goed. De beste grondsoort voor Zonnebloemen is kleigrond. Zonnebloemen worden hoog en de onderste bladeren worden nogal eens lelijk zet ze daarom ergens achter in de border.
het was een onder lampen gegroeide weedplant. uiteraard sterk ingedroogd. idd getopt. dat niemand dat zag ...quote:Op zondag 17 september 2006 14:05 schreef dwerg het volgende:
Wat is het dan wel, en spaar je oude planten?
Dit is F&F, geen UVT.quote:Op zondag 17 september 2006 18:55 schreef zoalshetis het volgende:
dat niemand dat zag ...
plant is plant.quote:
quote:Op donderdag 28 september 2006 18:39 schreef popolon het volgende:
Ja daar zijn ze dan.
Ik heb er nog maar eentje over van de vier, een storm heeft de twee jonkies omver geblazen.
Heerlijk plaatje,Bluezzquote:Op donderdag 15 maart 2007 00:26 schreef Bluezz het volgende:
Oh ik ga alvast voorzaaien, goeie kick!
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |