abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46551528
Pfff gisteren de afrekening gehad van water en gas. Water was op zich nog oke, we krijgen geld terug en de nieuwe termijn wordt lager doordat we minder hebben verbruikt. Van het gas krijgen we feitelijk ook geld terug, dit wordt verrekend met de nieuwe termijn dus moeten we nog wel iets bijbetalen, maar de nieuwe termijn wordt wel ff met 19 euro verhoogd!!

We betaalden al best veel voor gas (125,=) maar nu moeten we verdomme elke maand 144,= euro gaan betalen

Mén, ik kan me nog herrineren dat ik 80 GULDEN per maand betaalde!

Electra valt ook nog wel mee, een verhoging van drie euro maar dat is dus onderhand ook al 105 per maand geworden.

Ik hoorde op de radio dat sinds 2000 de energienota's zijn gestegen met 75% dit moet toch een keertje ophouden??

* Puckzzz belt de schoorsteenveger en gaat terug op hout stoken
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  donderdag 22 februari 2007 @ 10:32:02 #2
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_46551665
vroeger was alles beter
pi_46551723
tja... en dit is nog maar het begin... houdt maar rekening met nog meer stijgingen de komende vijf jaar... net als de zorgpremie en de onroerendzaak belastingen

En aangezien gas veel duurder geworden is, zetten ze je voorschot hoger... om te voorkomen dat je aan het eind van het jaar weer bij moet betalen...
  donderdag 22 februari 2007 @ 10:35:46 #4
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_46551753
Je werkt om te overleven, leuke dingetjes mag je niet meer doen.

Heil Balkenende.
pi_46551795
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:26 schreef Puckzzz het volgende:

* Puckzzz belt de schoorsteenveger en gaat terug op hout stoken
Vergis je niet in de prijs van hout hoor.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_46551799
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:35 schreef wolferl het volgende:

Heil Balkenende.
Heeft helaas weinig met Balkenende te maken.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 22 februari 2007 @ 10:40:01 #7
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_46551860
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:37 schreef Deetch het volgende:

[..]

Heeft helaas weinig met Balkenende te maken.
Vrijgeven van energiemarkt?
pi_46551874
quote:

Heil Balkenende.
Klopt! Balkendende is namelijk baas van de wereld. Waarom doet die knul er nou niets aan
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_46551883
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:37 schreef minkuukel het volgende:

[..]

Daar hebben we nog een hele berg van liggen

maar idd, de prijs van stookhout is ook enorm gestegen

ik heb ook eens ergens gehoord dat de energiebedrijven een X bedrag doorberekenen in hun prijzen om de kosten van de wanbetalers op te vangen, dat zou dus inhouden dat wij als keurig betalende burger opdraaien voor een stelletje wanbetalers. of dit waar is weet ik dus niet...
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_46551896
quote:

Heil Balkenende.
Zegt de SP'er ?
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:40 schreef wolferl het volgende:

[..]

Vrijgeven van energiemarkt?
Verhoging van de wereldwijde gasprijzen?
pi_46551913
Ja, ja, ik hoorde ze nog roepen toen de energiemarkt werd vrijgegeven dat het door de concurrentie goedkoper zou worden.
  donderdag 22 februari 2007 @ 10:42:34 #12
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_46551932
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:41 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Zegt de SP'er ?
Ik ben heul geen SP'er.
pi_46551977
ja, ik heb ook mn afrekening binnen. nieuwe maandbedrag was meer dan 2 keer zoveel. Ik bellen dat ik het belachelijk vond.

van 112 naar 240, dacht het dus niet!

Gas is zo duur. Ik kan beter electrische kachels kopen en mn verwarming gewoon uitzetten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_46552042
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:37 schreef minkuukel het volgende:

[..]

tuinhekjes van de buurt, plantsoenboompjes, pallets bij de aldi joepen.......
uit een aspergernest
  donderdag 22 februari 2007 @ 10:47:05 #15
2863 bigben04
FC Den Haag ole ole!
pi_46552080
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:40 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

ik heb ook eens ergens gehoord dat de energiebedrijven een X bedrag doorberekenen in hun prijzen om de kosten van de wanbetalers op te vangen, dat zou dus inhouden dat wij als keurig betalende burger opdraaien voor een stelletje wanbetalers. of dit waar is weet ik dus niet...
Dat is niet meer dan logisch, dat doet elk bedrijf, ze moeten immers wel geld verdienen.

Ik bel nooit de klantenservice, maar ik betaal wel mee aan de telefonisten, schandalig hoor
Jeugdactiviteiten.nl, de site voor iedereen die met kinderen werkt!
pi_46552086
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja, ja, ik hoorde ze nog roepen toen de energiemarkt werd vrijgegeven dat het door de concurrentie goedkoper zou worden.
en datzelfde riepen ze over de zorg en dat roepen ze nu over openbaar vervoer
ondertussen zijn we er alleen kloteveel op achteruit gegaan
uit een aspergernest
pi_46552264
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:47 schreef bigben04 het volgende:

[..]

Dat is niet meer dan logisch, dat doet elk bedrijf, ze moeten immers wel geld verdienen.

Ik bel nooit de klantenservice, maar ik betaal wel mee aan de telefonisten, schandalig hoor
dat is heel wat anders dan opdraaien voor wanbetalers
pi_46552284
wij zijn van 2xx naar 344 ¤ gegaan (electra prijzen per maand..)

belachelijk gewoon!!

we zitten nu zelfs te twijfelen of we elke avond gewoon de hele groepenkast uitzet en de wekkers lekker op batterijen te laten werken..
pi_46552288
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:46 schreef wendytje het volgende:

[..]

tuinhekjes van de buurt, plantsoenboompjes, pallets bij de aldi joepen.......
Belhamel
Mij mag je er voor wakker maken.
  donderdag 22 februari 2007 @ 10:55:37 #20
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46552307
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hahaha, wie gelooft dat nou?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_46552370
Hopelijk ziet naïef nederland snel in dat kernenergie wel rendabel genoeg is om mee te gaan uitbreiden net zoals Frankrijk die er tig heeft staan, misschien wordt het dan ietsje goedkoper..
pi_46552373
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:54 schreef angel008 het volgende:

belachelijk gewoon!!

we zitten nu zelfs te twijfelen of we elke avond gewoon de hele groepenkast uitzet en de wekkers lekker op batterijen te laten werken..
344 euro??!!

damn! woon jij zo groot, gebruik je zoveel stroom? Levert dat nou nog wat op zo'n wietkwekerij?
pi_46552438
quote:

belachelijk gewoon!!

Batterijen zijn per kwh niet bepaald goedkoper
pi_46552444
quote:

belachelijk gewoon!!

dat ligt waarschijnlijk aan je gasverbruik.

Wij hadden de rekening van 170 euro electra en 600 voor gas.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_46552590
Tsja, tis natuurlijk vreemd dat energiebedrijven zoals Shell zo enorm verdienen op energie. Maar aan de andere kant, dit is wel een goede manier om mensen ertoe te zetten om zuinig om te gaan met energie
Voor je het weet is het op
pi_46552609
quote:
WTF?!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 22 februari 2007 @ 11:08:10 #27
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46552699
Ja, dat soort prijzen kan echt niet, daar moet iets verkeerd zitten.

Meer dan 4000 euri per jaar aan electra .
pi_46552779
Dan moet je echt je zonnebank drie keer per dag een uur aanzetten terwijl je je was droogt en de airco loeit. Ofzo.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  donderdag 22 februari 2007 @ 11:14:29 #29
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46552887
En de waterkoker gebruiken om je zwembad op te warmen.
pi_46553119
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 11:14 schreef Posdnous het volgende:
En de waterkoker gebruiken om je zwembad op te warmen.
wij hebben een waterbed, een jacuzzi in de tuin, electrische oven, vele electrische apparaten en verbruiken niet eens zoveel
pi_46554557
ja en dat is dus het rare..

we hebben geen zonnebank.

waterbed is een jaar geleden eruit gegaan vanwege de toen all hoge energie kosten.

we stoken ook niet zoveel.

beide ouders werken overdag en ik en mn broertje zitten op school en ikzelf werk 's avonds

het enigste wat ik me kan bedenken wat echt stroom kost is dat ik mijn eigen pc 24/7 aanlaat staan en ik een p3 1ghz servertje ook 24/7 aanheb staan (als ik er niet ben staan de beeldschermen uit)

broertje van me zit ook als ie niet op school zit of achter de tv beneden of hij zit boven in zn kamer met de pc en tv aan (welke hij tijdens het eten aanlaat staan maar als ie echt naar school gaat oid uit)

verder hebben we nog een inductie kookplaat wat evt veel stroom zou kosten.

wasdroger is ook vorig jaar het huis uit gegaan vanwege stroom

we hebben 2 koelkasten waarvan er 1 altijd aanstaat en 1 altijd uit (moet eigenlijk ooit es verkocht worden)
1 vriezer welke wel altijd aanstaat maar gewoon netjes onderhouden word (lees ontdooien als er teveel ijs inzit)

we weten zelf echt niet meer wat er aan de hand is op een gemiddelde avond gebruiken wij 7!! KW/h dat is dus vanaf het moment dat we gaan slapen tot we weer wakker worden (zeg van uurtje of 9 tot 9)

probleem is wel dat de energie rekening nu zo hoog is dat het gewoon niet meer te betalen valt en voor mijn geval betekend dat ik (wat ik niet erg vind) gewoon mijn ouders financieel moet bij staan..

binnekort toch maar eens kijken of het toch aan die pc's liggen.
pi_46554581
Voor die pc's loont het de moeite eens een kWh meter te halen, maar dan kan nooit de (hoofd)oorzaak zijn!
pi_46554705
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 12:13 schreef angel008 het volgende:
<knip>
okee, het kan zijnd at die PC's wat extra gebruiken, maar dat zal echt niet een nota van 344 euro tot gevolg hebben lijkt me zo.
is er iets mis met de meter? hebben jullie al eens iemand van het energiebedrijf langs laten komen om alles door te meten? ik weet dat ze mensen hebben die meten alle apparatuur door om te ontdekken waar het hoge verbruik aan ligt.
wat voor verlichting hebben jullie? spaarlampen e.d. zijn natuurlijk maar een kleine stap richting minder stroomverbruik, maar het is er toch weer eentje
pi_46554933
Lang leve de all-in huur.
pi_46554980
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 12:18 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

okee, het kan zijnd at die PC's wat extra gebruiken, maar dat zal echt niet een nota van 344 euro tot gevolg hebben lijkt me zo.
is er iets mis met de meter? hebben jullie al eens iemand van het energiebedrijf langs laten komen om alles door te meten? ik weet dat ze mensen hebben die meten alle apparatuur door om te ontdekken waar het hoge verbruik aan ligt.
wat voor verlichting hebben jullie? spaarlampen e.d. zijn natuurlijk maar een kleine stap richting minder stroomverbruik, maar het is er toch weer eentje
meter is getest had zelfs een kleine fout tegen (1 kw minder over 1000kw)

even zo uit mn blote hoofd

mijn kamer heeft 4 halogeen spots van 50 watt elk
ruimte tussen mijn broertje en mij is een spaarlamp
broertje heeft 1 lamp van 40 watt.
badkamer spaarlampen
slaapkamer van ouders spaarlamp

eetkamer 3 bolletjes die altijd gedimd zijn

keuken afzuiger heeft 6 spots van 50 watt elk (waarvan er meestal maar 3 aanstaan als we koken en anders uit)
keuken zelf heeft 3 halogeenspots van 30 watt elk

garage heeft 6 tl buizen hangen (welke zo min mogelijk uitstaan)

buiten hadden we een verlichting hangen ook halogeen 40 watt maar deze is uitgeschakeld omdat we die ervan verdenken om aan te gaan door bewegende bladeren.

huiskamer heeft ook 2 halogeenspots 50 watt maar staan meestal uit en inplaats daarvan hebben we 3 lampen welke cozy gedimt zijn.

verder hebben we nog als tv's een in de huiskamer (normale grote) 2 kleintjes bij mn ouders en broertje en ikzelf heb sinds kort een 32'' lcd tv (daarvoor een gewone tv)

wel moet ik erbij zeggen dat mijn kamer via 2 upsen word gevoed voor het geval de stroom uitvalt of bliksem inslaat (vorige keer mn hele kamer gered hadden blikseminslag gehad.
pi_46555374
Electrisch (per maand): van 39,50 naar 42,50 euro
Gas (per maand): van 104 naar 88 euro

Electrisch kreeg ik 8 euro terug.
Gas kreeg ik 161 euro terug.

In 1999 betaalde ik 85 GULDEN per maand voor Gas. Nu betaal ik dat in EURO's...
En dat terwijl mijn verbruik nu 300m2 lager ligt dan toen!
pi_46555396
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 12:26 schreef angel008 het volgende:

[..]
garage heeft 6 tl buizen hangen (welke zo min mogelijk uitstaan)
Tja, dat wil dan wel
  donderdag 22 februari 2007 @ 12:42:13 #38
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46555411
@angel008
Inductiekookplaat gebruikt relatief wel gigantisch veel, maar alles bij elkaar is never nooit genoeg om zo'n hoog verbruik te krijgen. Er moet iets anders aan de hand zijn, ik zou even een professional erbij halen.
  donderdag 22 februari 2007 @ 12:58:42 #39
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_46555815
Wij krijgen juist terug op gas het afgelopen jaar. Maar we zijn hier ook een stuk zuiniger geworden. Warme truien helpen ook . Ons stroomverbruik was alleen helaas zo gestegen dat wat we terugkregen van 't gas, het gat opvulde van de stroom. Grmbl .
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_46555866
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 12:42 schreef Posdnous het volgende:
@angel008
Inductiekookplaat gebruikt relatief wel gigantisch veel, maar alles bij elkaar is never nooit genoeg om zo'n hoog verbruik te krijgen. Er moet iets anders aan de hand zijn, ik zou even een professional erbij halen.
we zijn ook van plan om alles na te gaan lopen all vermoed ik nog steeds de pc's als grootste verbruikers (en aangezien deze bijna altijd aanstaan ook als enige boosdoeners...

all lijkt het me zeer stug dat een totaalvermogen van max 700 watt aan voedingen zo idioot veel kan trekken (en dat is dan nog wel het maximaal vermogen)
pi_46557673
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 13:00 schreef angel008 het volgende:

[..]

we zijn ook van plan om alles na te gaan lopen all vermoed ik nog steeds de pc's als grootste verbruikers (en aangezien deze bijna altijd aanstaan ook als enige boosdoeners...

all lijkt het me zeer stug dat een totaalvermogen van max 700 watt aan voedingen zo idioot veel kan trekken (en dat is dan nog wel het maximaal vermogen)
Wat zit er in die PC en wat doen ze? Als ze constant staan te downloaden met 5 hdd draaien met een rits koelers is iets anders dan een bareboontje met 1 hdd met een cpu die weinig vermogen gebruikt..
pi_46558097
zeik niet, dan moet je gewoon lekker regenwater opvangen en in de kou gaan zitten
pi_46572094
Toen we nog in NL woonden betaalden we ook gigantisch veel aan energie. Alles bij elkaar zo'n 380 euro in de maand, en het huisje was relatief klein. Nu wonen we in Ierland in een kast van een huis, vrijstaand, 5 slaapkamers, studiekamer en 4 badkamers, en we hebben in Oktober de olietank laten vullen voor de verwarming. 900 Liter voor 430 euro. De tank is nu nog niet half leeg. En aan electriciteit betalen wij 95 euro per maand.

Ik vind het wel prima zo
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_46575405
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 20:55 schreef ElizabethR het volgende:
Toen we nog in NL woonden betaalden we ook gigantisch veel aan energie. Alles bij elkaar zo'n 380 euro in de maand, en het huisje was relatief klein. Nu wonen we in Ierland in een kast van een huis, vrijstaand, 5 slaapkamers, studiekamer en 4 badkamers, en we hebben in Oktober de olietank laten vullen voor de verwarming. 900 Liter voor 430 euro. De tank is nu nog niet half leeg. En aan electriciteit betalen wij 95 euro per maand.

Ik vind het wel prima zo
alleen zijn er niet zoveel van dat soort huizen in NL

en om nou om een energierekening te gaan verhuizen is me ook wat...
  vrijdag 23 februari 2007 @ 08:50:16 #45
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_46585322
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 21:57 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

alleen zijn er niet zoveel van dat soort huizen in NL

en om nou om een energierekening te gaan verhuizen is me ook wat...
Uiteraard is dat een beetje teveel van het goede

Wij hadden geen moeite met het achterlaten van NL en alle strakke regeltjes daar. Maar ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen erg gemakkelijk is.

En inderdaad hoor, het is tegenwoordig redelijk absurd qua prijzen in NL. Ik heb me gisterenavond nog eens bedacht dat wij in een jaar of 4 onze energierekening in NL zagen verdubbelen. En dat is werkelijk waar te gek. Dan schijnt er vorig jaar wel een of andere compensatie van iets meer dan 50 euro geweest te zijn voor iedereen, maar dat is natuurlijk een schijntje.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  Moderator vrijdag 23 februari 2007 @ 09:04:15 #46
9859 crew  Karina
Woman
pi_46585558
Die prijzen zijn inderdaad niet normaal meer. Ik woon in een driekamerwoning, ben overdag niet thuis, maar betaal maar liefst ¤ 105 per maand aan gas en licht! Waar dat allemaal aan op gaat, geen idee. Ik heb mijn pc wel vaak aan staan, maar dat zal geen tientallen Euro's per maand kosten.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_46594825
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 09:04 schreef Karina het volgende:
Die prijzen zijn inderdaad niet normaal meer. Ik woon in een driekamerwoning, ben overdag niet thuis, maar betaal maar liefst ¤ 105 per maand aan gas en licht! Waar dat allemaal aan op gaat, geen idee. Ik heb mijn pc wel vaak aan staan, maar dat zal geen tientallen Euro's per maand kosten.
Een computer die 24 uur per dag aan staat kost je zo'n 35 euro per maand.
(uitgaande van 250 watt)
  zaterdag 24 februari 2007 @ 21:37:26 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_46637009
http://www.nu.nl/news/690(...)uw_tot_commotie.html
quote:
Inkomen topman Essent leidt opnieuw tot commotie

Uitgegeven: 10 maart 2006 08:59
Laatst gewijzigd: 10 maart 2006 18:17

DEN HAAG - Het inkomen van M. Boersma, de hoogste baas van energiebedrijf Essent, heeft vrijdag opnieuw tot commotie geleid. VVD-vicepremier Zalm noemde de bonus van Boersma "nogal overdreven", Abvakabo-voorzitter E. Snoey vindt de beloning "buiten proportie". De aandeelhouders noemen de bonus echter gerechtvaardigd.
Leve de privatisering en de groene stroom!
The End Times are wild
  zaterdag 24 februari 2007 @ 21:43:25 #49
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_46637299
idd.. hadden ze maar moeten bedenken voordat ze het privatiseerde...
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')