Ik dacht dan zelf aan de hele Koran.quote:Op donderdag 22 februari 2007 01:12 schreef Litso het volgende:
[..]
Welke geschriften precies zouden verworpen moeten worden dan? En waarom?
Dat is dus mijn punt, ik zie niet in hoe rejectie meer voorspoed brengt in mijn huidige leven. Kijk, ik snap dat dat het geval zou zijn bij radicaal en érg fanatieke gelovigen die het advies krijgen om te lighten uppen zeg maar, maar als ik naar mijn leven kijk zie ik nergens de negatieve invloed van geloven en ook niet wat eventueel positiever zou zijn als ik niet zou geloven.quote:Op donderdag 22 februari 2007 01:11 schreef Zyggie het volgende:
Ja mijn vraag was of jullie als gelovigen kunnen inzien dat rejectie van de geschriften je meer voorspoed brengt, en/of jullie inzien dat het hele idee van een religie een historisch gegroeide eenheid is, zoals zovelen anderen?
Een overtuigd gelovige heeft geen probleem met zo'n vraag - iedere twijfel is meer erkenning van wat je bent, een gelovige.![]()
Hoi,quote:Op donderdag 22 februari 2007 01:12 schreef onemangang het volgende:
[..]
Weet ik, dat kon je ook in deze wikipediabron teruglezen, daar staat alles netjes op een rij. Het lijkt de bijbel wel, al die hadiths die elkaar tegensprekenWat we in ieder geval kunnen stellen is dat de leeftijd 'negen' nadelig is voor de reputatie van Mohammed, maar dat deze leeftijd desondanks wordt vermeld in een paar hadiths. Ik heb de neiging om de hadiths die een hogere leeftijd vermelden te verdenken van het moedwillig weg willen poetsen van deze smet op Mohammeds blazoen.
Hoe dan ook, naast haar leeftijd is er ook nog het grote aantal vrouwen waaraan Mohammed zich heeft vergrepen in zijn periode dat ie fame & fortune verwierf. Vind ik ook niet echt pleiten voor Mohammed. Hiermee geeft hij het signaal dat man en vrouw niet gelijkwaardig zijn omdat hij als man meerdere vrouwelijke partners kan hebben terwijl andersom is uitgesloten.
Wat is vergrijpen volgens jou?quote:Op donderdag 22 februari 2007 01:12 schreef onemangang het volgende:
[..]
Weet ik, dat kon je ook in deze wikipediabron teruglezen, daar staat alles netjes op een rij. Het lijkt de bijbel wel, al die hadiths die elkaar tegensprekenWat we in ieder geval kunnen stellen is dat de leeftijd 'negen' nadelig is voor de reputatie van Mohammed, maar dat deze leeftijd desondanks wordt vermeld in een paar hadiths. Ik heb de neiging om de hadiths die een hogere leeftijd vermelden te verdenken van het moedwillig weg willen poetsen van deze smet op Mohammeds blazoen.
Hoe dan ook, naast haar leeftijd is er ook nog het grote aantal vrouwen waaraan Mohammed zich heeft vergrepen in zijn periode dat ie fame & fortune verwierf. Vind ik ook niet echt pleiten voor Mohammed. Hiermee geeft hij het signaal dat man en vrouw niet gelijkwaardig zijn omdat hij als man meerdere vrouwelijke partners kan hebben terwijl andersom is uitgesloten.
Ongetwijfeld. Bij links-rechts, simplistische politieke discussies gaat het er meestal nog erger aan toe.quote:Op donderdag 22 februari 2007 01:14 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja, het zou redelijk wat discussies schelen, maar hé, dan zou ik wel een ander punt vinden.
Begrijp ik het nu goed omdat Mohammed veel oorlog voerde mocht hij meerdere vrouwen nemen ... en dat vanwege nood en in geen geval van lust. Wat was dan de nood in dezen?quote:Op donderdag 22 februari 2007 01:16 schreef Triggershot het volgende:
Overigens golden er speciale voorwaarden waarna een man pas een tweede vrouw mocht nemen, niet zomaar, in tijden van oorlog, waarbij vrouwen geen beschermers meer hebben etc, absoluut niet bedoelt voor de lust, maar voor nood
Goed punt snijd je aan, vergt een uitgebreid antwoord, waar Trigger vast mee zal helpenquote:Op donderdag 22 februari 2007 01:12 schreef onemangang het volgende:
[..]
Nee niet Mohammed, de moslims in het algemeen, als er een echtgenoot van een moslima sneuvelde, had ze geen beschermer meer van zichzelf, en zo kon een moslim (al was hij getrouwd) haar onder zijn hoede nemen om haar te beschermen, enkel en alleen als hij het deed om haar te beschermen, verzorgen, iedereen evenveel aandacht te geven en tijd aan te besteden.quote:Op donderdag 22 februari 2007 01:19 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Begrijp ik het nu goed omdat Mohammed veel oorlog voerde mocht hij meerdere vrouwen nemen ... en dat vanwege nood en in geen geval van lust. Wat was dan de nood in dezen?
De vrouwen kwamen zonder man te zitten en in die tijden kon dat een flink gevaarlijke grap worden. Daarnaast hadden alleenstaande vrouwen geen rechten in het niet-Islamitische deel van S-A en konden als slaaf verkocht worden.quote:Op donderdag 22 februari 2007 01:19 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Begrijp ik het nu goed omdat Mohammed veel oorlog voerde mocht hij meerdere vrouwen nemen ... en dat vanwege nood en in geen geval van lust. Wat was dan de nood in dezen?
Nee, omdat er oorlog heerste in die tijd en dat gebied, waardoor de vrouwen nog wel eens zonder man kwamen te zitten. In die tijd was het voor vrouwen nou niet bepaald gunstig om zonder man te zitten, door met ze te trouwens bood Mohammed ze een huis, veiligheid, zekerheid.quote:Op donderdag 22 februari 2007 01:19 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Je hebt mijn hulp niet nodig, je legt het prima uitquote:Op donderdag 22 februari 2007 01:20 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Goed punt snijd je aan, vergt een uitgebreid antwoord, waar Trigger vast mee zal helpen.
De eerste vrouw van de profeet heeft hem ten huwelijk gevraagd, was 25 jaar ouder en al 's getrouwd geweest. Daarnaast was ze zakenvrouw én zijn bazin. Dit huwelijk was op wederzijdse liefde gebaseerd, en tot het overlijden van Hatice (zij dus) is hij nooit hertrouwd. Daarna is hij inderdaad met een rits vrouwen getrouwd, die eigenlijk stuk voor stuk een bepaalde reden daarvoor hadden. Sailliant detail is dat de regel van maximaal 3 of 4 (Trigger, help!) vrouwen per man toen werd opgesteld. Hij was echter een uitzondering, omdat het vrouwen betroffen die óf anders aan hun lot overgelaten zouden worden (en dat waren slechte lotten).
Kloptquote:Op donderdag 22 februari 2007 01:21 schreef Litso het volgende:
[..]
Nee, omdat er oorlog heerste in die tijd en dat gebied, waardoor de vrouwen nog wel eens zonder man kwamen te zitten. In die tijd was het voor vrouwen nou niet bepaald gunstig om zonder man te zitten, door met ze te trouwens bood Mohammed ze een huis, veiligheid, zekerheid.
(Nogmaals, alles wat ik zeg is slechts wat ik er van weet, degenen die meer weten verbeter me waar ik het mis heb)
Was Mohammed niet de reden van die oorlog?quote:Op donderdag 22 februari 2007 01:21 schreef Litso het volgende:
Nee, omdat er oorlog heerste in die tijd en dat gebied
Zeg doe dat anders even in je eigen topicquote:Op donderdag 22 februari 2007 01:25 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Was Mohammed niet de reden van die oorlog?
quote:Op donderdag 22 februari 2007 01:25 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Was Mohammed niet de reden van die oorlog?
Vragen over Islam luidt dit topic ... Mohammed was de profeet. Dus een vraagje over Mohammed is geheel op zijn plaats.quote:Op donderdag 22 februari 2007 01:26 schreef Triggershot het volgende:
Zeg doe dat anders even in je eigen topic
Nee, want het topic ging namelijk helemaal niet over de persoon Mohammed, overigens heb jij al een topic over de Islam in History, Oorlog en Cultuur. Daar is het prima op zn plaats.quote:Op donderdag 22 februari 2007 01:50 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Vragen over Islam luidt dit topic ... Mohammed was de profeet. Dus een vraagje over Mohammed is geheel op zijn plaats.
Inderdaad, maar om toch uit naam van Allah mensen met een ander geloof te kunnen bestrijden, hebben ze de boel zo weten te draaien dat 'hun handen worden geleid door Allah' (of God) als er hier en daar wat slachtoffers vallen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:01 schreef sieske het volgende:
Mensen met een ander geloof worden toch door Allah gestraft?
quote:Op donderdag 22 februari 2007 11:36 schreef onemangang het volgende:
[..]
Inderdaad, maar om toch uit naam van Allah mensen met een ander geloof te kunnen bestrijden, hebben ze de boel zo weten te draaien dat 'hun handen worden geleid door Allah' (of God) als er hier en daar wat slachtoffers vallen.
Wat zo'n beetje de meest gevaarlijke religeuze visie is die maar is te bedenken.
Als in: één gezamelijk volk, met gezamelijke doelen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 00:29 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dat extreme negativisme jegens andersgelovigen is ook niet gegrond in de Islam. Sterker nog, Moslims, Joden en Christenen samen worden in de Koran 'mensen van het boek' (vertaal ik het zo goed Trigger?) genoemd.
Okay dan, hoe staat volgens jou de gemiddelde moslima tegenover een huwelijk met een dhimmi en waarom?quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:06 schreef clumsy_clown het volgende:
Misschien is het handig om hier de dingen te bespreken die voor 99% voor de Moslims gelden, en niet het radicale deel? Vragen over de radicale Islam kan ik immers niet beantwoorden, net als de rest van de moslims hier. Daarnaast is de huis-tuin-en-keuken-Islam nog altijd de meest voorkomende.
Hetzelfde als een overtuigd atheïst tegenover het huwelijk met een moslima staat denk ik. Waarom? Omdat (en nu spreek ik voor mezelf) je je hele leven wil delen met je partner, en hier valt ook geloof onder. Het is praktisch gewoon erg moeilijk om twee zulke verschillende werelden toch te overbruggen. Ik geloof meteen dat er mensen zijn die dat wél kunnen maar geloof ook dat het een 'strijd' geeft tussen twee partners die ik niet wil hebben.quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:25 schreef onemangang het volgende:
[..]
Okay dan, hoe staat volgens jou de gemiddelde moslima tegenover een huwelijk met een dhimmi en waarom?
Geldt ook voor jou KBquote:Op donderdag 22 februari 2007 15:05 schreef CarDani het volgende:
Edit: We waren klaar over Aisha en Mohammed, lees anders even het helemaal door
Een vrouw mag bidden waar ze wil, geen speciale regels voor, zolang locatie maar hygiënisch is.quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:49 schreef static het volgende:
Waar en hoe bidden de vrouwen eigenlijk? Regelmatig vallen de mannen hier en masse - midden in het kantoor bij wijze van spreken - op hun knieen, maar geen vrouw te zien, terwijl die toch ook bidden.
Jup de meeste moskeeën hebben een speciale ruimte voor vrouwen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:57 schreef static het volgende:
Een man dus ook neem ik aan? Niet omdat ze boven vrouwen zouden moeten staan, maar omdat het lijkt alsof ze het overal doen.
Speciale ruimte ... een vrouw mag toch bidden waar ze wil?quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:59 schreef Triggershot het volgende:
Jup de meeste moskeeën hebben een speciale ruimte voor vrouwen.
Ja, als ze in de moskee wil bidden, is daar een speciale ruimte voor ja.quote:Op donderdag 22 februari 2007 19:11 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Speciale ruimte ... een vrouw mag toch bidden waar ze wil?
Mag een vrouw dat niet overal bidden?quote:Op donderdag 22 februari 2007 19:13 schreef Triggershot het volgende:
Ja, als ze in de moskee wil bidden, is daar een speciale ruimte voor ja.![]()
Zolang het niet botst met lokale wet mag ze overal bidden ja.quote:Op donderdag 22 februari 2007 19:14 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Mag een vrouw dat niet overal bidden?
Waar is die speciale ruimte dan voor nodig?quote:Op donderdag 22 februari 2007 19:15 schreef Triggershot het volgende:
Zolang het niet botst met lokale wet mag ze overal bidden ja.
Voor de vrouwen die willen bidden in de moskee, misschien?quote:Op donderdag 22 februari 2007 19:19 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Waar is die speciale ruimte dan voor nodig?
Dat kunnen ze toch in de andere ruimtes van de moskee ook doen ... een vrouw mag toch overal bidden.quote:Op donderdag 22 februari 2007 19:19 schreef Triggershot het volgende:
Voor de vrouwen die willen bidden in de moskee, misschien?
Alsof ik tegen een muur praatquote:Op donderdag 22 februari 2007 19:20 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Dat kunnen ze toch in de andere ruimtes van de moskee ook doen ... een vrouw mag toch overal bidden.
Nou, niet echt. Je beweert dat vrouwen overal mogen bidden om vervolgens opnieuw en opnieuw te zeggen maar wel in speciale ruimtes.quote:
Als je het nu nog niet snapt kan ik niets meer voor je doenquote:Op donderdag 22 februari 2007 19:48 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Nou, niet echt. Je beweert dat vrouwen overal mogen bidden om vervolgens opnieuw en opnieuw te zeggen maar wel in speciale ruimtes.
Als ik het goed begrijp is het de bedoeling dat vrouwen bidden in een speciale ruimte ... wat betekend dat men niet overal mag bidden.quote:Op donderdag 22 februari 2007 19:51 schreef Triggershot het volgende:
Als je het nu nog niet snapt kan ik niets meer voor je doen
je hoeft niet perse in moskee te bidden..mag thuis, op Schiphol, in een ziekenhuis....overal zijn er speciale ruimtes.quote:Op donderdag 22 februari 2007 19:56 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp is het de bedoeling dat vrouwen bidden in een speciale ruimte ... wat betekend dat men niet overal mag bidden.
een vrouw mag bidden waar ze wil, mits het is toegestaan van de eigenaar van betreffende pand, net zoals een vrouw kan bidden in jouw huis, als ze er toegang tot heeft. Zo naief kan je toch niet zijn?quote:Op donderdag 22 februari 2007 19:56 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp is het de bedoeling dat vrouwen bidden in een speciale ruimte ... wat betekend dat men niet overal mag bidden.
quote:Op donderdag 22 februari 2007 19:59 schreef Emel het volgende:
[..]
je hoeft niet perse in moskee te bidden..mag thuis, op Schiphol, in een ziekenhuis....overal zijn er speciale ruimtes.
vrouwen kunnen mogen in een moskee niet naast de mannen bidden.
Vrouwen mogen dus niet overal bidden?quote:Op donderdag 22 februari 2007 20:13 schreef Emel het volgende:
vrouwen en mannen worden gescheiden in een moskee.
kloptquote:Op donderdag 22 februari 2007 20:20 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Vrouwen mogen dus niet overal bidden?
Klopt, net als mannen niet overal mogen bidden.quote:Op donderdag 22 februari 2007 20:20 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Vrouwen mogen dus niet overal bidden?
Agie, fahim is er niet.quote:Op donderdag 22 februari 2007 20:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, net als mannen niet overal mogen bidden.
Overal en altijd mag er gebeden worden, zolang je maar niemands regels breekt, volgens de voorwaarden van het gebed en de voorschriften.quote:The earth has been made for me [and for my followers] a "masjid" [Arabic: a place for prostration] and a means of purification. Therefore, my followers can pray wherever the time of a prayer is due.
Kortom er mag niet overal gebeden worden ... logica sluit dit uit.quote:Op donderdag 22 februari 2007 20:30 schreef Triggershot het volgende:
Overal en altijd mag er gebeden worden, zolang je maar niemands regels breekt, volgens de voorwaarden van het gebed en de voorschriften.
Welke zijn dat? En in het algemeen, niet over de discussie hierboven.quote:Op donderdag 22 februari 2007 20:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Agie, fahim is er niet.
[..]
volgens de voorwaarden van het gebed en de voorschriften.
De wassing, verzen voor recitatie, je moet op een hygienisch plaats bidden, dan wel iets schoons zetten waar je met je hoofd gaat knielen, je richten tot het oosten (mekka)quote:Op donderdag 22 februari 2007 20:42 schreef static het volgende:
[..]
Welke zijn dat? En in het algemeen, niet over de discussie hierboven.
inderdaad, je moet je gewoon houden aan een paar richtlijnen, zodra dat in orde is kan je overal biddenquote:Op donderdag 22 februari 2007 20:30 schreef Triggershot het volgende:
Overal en altijd mag er gebeden worden, zolang je maar niemands regels breekt, volgens de voorwaarden van het gebed en de voorschriften.
Je zal toch echt moeten vragen welke stroming de moskee aanhangt, veelal zullen ze zeggen dat er van alles wel wat rondloopt. Meeste moslims herkennen wel aan gedrag van een ander aan wat voor stroming hij/zij bij hoort, maar daar moet je toch wel al een paar jaar moslim voor zijn denk ik.quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:05 schreef teamlead het volgende:
even een ontzettend blonde vraag tussendoor...
In het Christendom heb je verschillende Kerken en Kerkgenootschappen, ieder weer met net afwijkende interpretaties en voorschriften. Nu weet ik dat binnen de Islam ook verschillende stromingen bestaan.
Stel nou dat ik meer zou willen weten van de Islam in de praktijk. Kan ik dan a) een random Moskee bezoeken en me daar (bijvoorbeeld) aanmelden voor wat Christenen Kathegese noemen? En hoe weet ik dan bij welke stroming ik terecht gekomen ben?
En als dat niet "zomaar" kan, hoe zou ik dan wél meer uitleg en informatie kunnen krijgen? De Koran zonder begeleiding en uitleg lezen, lijkt me vragen om verkeerde interpretaties en dus niet raadzaam
wat doe je trigger? das een diyanet imamquote:Op donderdag 22 februari 2007 22:09 schreef Triggershot het volgende:
Verder is http://www.islam-info.be/idp/index.php?id=5,8,0,0,1,0 wel een goed boek over de Islam en wat de islam leert voor beginners
Neuh, zich al los gewurmd van Diyanet sinds jaren 80 dacht ikquote:Op donderdag 22 februari 2007 22:11 schreef Slayage het volgende:
[..]
wat doe je trigger? das een diyanet imam![]()
da's een wat?quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:11 schreef Slayage het volgende:
[..]
wat doe je trigger? das een diyanet imam![]()
Een imam van de turkse ministerie van religieuze zaken.quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:12 schreef teamlead het volgende:
[..]
da's een wat?
Kunnen jullie je niet eerst even netjes organiseren, zodat mensen zoals ik zich tenminste in een georganiseerde religie kunnen verdiepen?![]()
Ah, wacht, nu gaat er een lampje branden.quote:Op donderdag 22 februari 2007 21:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De wassing, verzen voor recitatie, je moet op een hygienisch plaats bidden, dan wel iets schoons zetten waar je met je hoofd gaat knielen, je richten tot het oosten (mekka)
een ambtenaar van de turkse staatquote:Op donderdag 22 februari 2007 22:12 schreef teamlead het volgende:
[..]http://forum.fok.nl/fok/post_reply/984646/4/50/46576176
FOK!forum / Plaats reactie op: vragen over de islam
da's een wat?
Kunnen jullie je niet eerst even netjes organiseren, zodat mensen zoals ik zich tenminste in een georganiseerde religie kunnen verdiepen?![]()
quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:15 schreef static het volgende:
[..]
Ah, wacht, nu gaat er een lampje branden.
Hier op de toiletten hebben we urinoirs, 'normale' toiletten en een toilet welke is uitgevoerd met een aparte wasbak e.d., is dat waar men zich wast?
Zo ongeveer ja.quote:En dat wassen, gaat dat gepaard met handen, gezicht, voeten, etc. wassen? Want dat doen ze ook wel eens bij de normale wasbakken. Inclusief een soort van roggelen, maar weet niet of dat nou verkoudheid is of bij het ritueel hoort.
Is dat zo?quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
diyanet is een soort van ministerie van religieuze zaken in turkije en tevens in nederland de grootste islamitische organisatie
dat weet ik n iet hoor, of die breuk wel echt heeft plaatsgevonden, maar hij heeft inderdaad eigen following, een zeer interessant man zekersquote:Op donderdag 22 februari 2007 22:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Neuh, zich al los gewurmd van Diyanet sinds jaren 80 dacht ik
Je kunt bij Diyanet, Milli Gorus en Nurcular terecht, allen gelegimiteerd om je vragen te beantwoorden.quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:20 schreef teamlead het volgende:
maar er is dus niet zoiets als een "missiebureau" waar een nietsvermoedende heiden naar binnen kan wandelen voor een beginnerscursus ofzo
wuduquote:Op donderdag 22 februari 2007 22:17 schreef Triggershot het volgende:
Hier kan je meer lezen over wudu(wassing)
Mwuaah, zijn idam was zelfs aangevraagd hé, ik las in een artikel van hem, de enige reden waarom hij voor de diyanet werkte was omdat het de enige manier van legaal prediken was in zijn tijd, ik weet niet of dat nog steeds zo is? En inderdaad, absoluut een interessant man.quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat weet ik n iet hoor, of die breuk wel echt heeft plaatsgevonden, maar hij heeft inderdaad eigen following, een zeer interessant man zekers
de grootste islamische gemeenschap in nederland zijn de turken en die hebben natuurlijk de grootste netwerk aan moskeeen en bezoekers, is toch niet zo verrassend?quote:
ik heb er nooit van gehoord iigquote:Op donderdag 22 februari 2007 22:20 schreef teamlead het volgende:
maar er is dus niet zoiets als een "missiebureau" waar een nietsvermoedende heiden naar binnen kan wandelen voor een beginnerscursus ofzo
quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je kunt bij Diyanet, Milli Gorus en Nurcular terecht, allen gelegimiteerd om je vragen te beantwoorden.
Dat niet, maar MG heeft er 33.000 aan aanhangers volgens Wiki, is toch heel wat.quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:24 schreef Slayage het volgende:
[..]
de grootste islamische gemeenschap in nederland zijn de turken en die hebben natuurlijk de grootste netwerk aan moskeeen en bezoekers, is toch niet zo verrassend?
ja ik weet de chronologie van alle dingen om hem heen niet, maar er liep idd wel een rechtzaak tegen hem,wat uiteindelijk tot niets heeft geleid volgens mij, maar idam weet ik niets van, zou kunne gek land turkije, erdogan heeft bv in de cel gezeten omdat ie een gedicht heeft voorgelezenquote:Op donderdag 22 februari 2007 22:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuaah, zijn idam was zelfs aangevraagd hé, ik las in een artikel van hem, de enige reden waarom hij voor de diyanet werkte was omdat het de enige manier van legaal prediken was in zijn tijd, ik weet niet of dat nog steeds zo is? En inderdaad, absoluut een interessant man.
weet je ze wel te vinden?quote:
Hij wil president worden hé, die laatste?quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:27 schreef Slayage het volgende:
[..]
ja ik weet de chronologie van alle dingen om hem heen niet, maar er liep idd wel een rechtzaak tegen hem,wat uiteindelijk tot niets heeft geleid volgens mij, maar idam weet ik niets van, zou kunne gek land turkije, erdogan heeft bv in de cel gezeten omdat ie een gedicht heeft voorgelezen![]()
ja zou theoretisch wel kunnen, ongeveer 10 % van de turkse gemeenschap zou dat inhouden, best veel ja, ze ze zijn ook goed georganiseerdquote:Op donderdag 22 februari 2007 22:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat niet, maar MG heeft er 33.000 aan aanhangers volgens Wiki, is toch heel wat.
Maar hoe kom jij aan de cijfers dan Diyanet zo groot is dan?quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
ja zou theoretisch wel kunnen, ongeveer 10 % van de turkse gemeenschap zou dat inhouden, best veel ja, ze ze zijn ook goed georganiseerd
Je vergeet wat.quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hier kan je meer lezen over wudu(wassing)
ik hoop het niet, want zou zou volgens mij het eiden van de akp betekenen, maar daar is officieel geen mededeling over gedaan, hoop zelf dat arinc voor de presidentschap gaatquote:Op donderdag 22 februari 2007 22:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hij wil president worden hé, die laatste?
Google weet dat vast welquote:
okquote:Op donderdag 22 februari 2007 22:35 schreef clumsy_clown het volgende:
Zeg, hou 's op met de slowchat, dit is Islam voor beginners.
Hangt er vanaf, betreft het een Islamitisch of traditioneel huwelijk?quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:36 schreef static het volgende:
And now for something completely different.
Ben door een collega uitgenodigd voor zijn bruiloft (op 9 maart geloof ik), hoe gaat dat allemaal in zijn werk?
verschild per cultuur/land toch? Marokkaanse bruiloften zijn tovquote:Op donderdag 22 februari 2007 22:36 schreef static het volgende:
Ben door een collega uitgenodigd voor zijn bruiloft (op 9 maart geloof ik), hoe gaat dat allemaal in zijn werk?
Verschillende stromingenquote:Op donderdag 22 februari 2007 22:36 schreef teamlead het volgende:
[..]
Google weet dat vast wel
Kheb tot nu toe 2 moskees gevonden hier in de buurt(er blijkt zelfs een Moskee bij mij in de straat te liggen, nooit geweten) maar tis me nog niet helemaal duidelijk bij welke stroming die nu horen. Maakt het nog wat uit of het een Moskee met een Marokaanse oorsprong of een Turkse oorsprong is
oke.. voor beginners dan:quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:35 schreef clumsy_clown het volgende:
Zeg, hou 's op met de slowchat, dit is Islam voor beginners.
zuchtquote:
zoals ik eerder zei, grootste groep moslims in nederland waarvan de staat imams levert lekker makkelijk toch?quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar hoe kom jij aan de cijfers dan Diyanet zo groot is dan?
Maak daar maar 23 profeten van, en dat zijn alleen degenen die met hun naam in de Koran genoemd zijnquote:Op donderdag 22 februari 2007 22:40 schreef teamlead het volgende:
[..]
oke.. voor beginners dan:
Ik kom uit een Katholieke achtergrond, compleet met Mariaverering, Heiligenverering the works.
Nu snap ik nog (net) dat Maria en de overige Christelijke Heiligen niet vereerd worden binnen de Islam. Da's nog best logisch, maar hoe zit dat met Christus? Ik heb wel eens iets gehoord over 3 profeten, waarvan Christus de 2e was en Mohammed de 3e, maar da's nogal een klok/klepel verhaal bij mij vrees ik.
enlighten me...
zal wel zoiets zijnquote:Op donderdag 22 februari 2007 22:36 schreef static het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |