Nee, dat klopt. Zn beste spel was in het laatste jaar bij PSV als drijvende kracht op het middenveld. Maar hij kan wel als controleur spelen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:53 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat hij óók als controleur kan spelen betekent niet dat die positie bepaalt of hij Oranje-waardig is. De Van Bommel die naam maakte was er één die aanjager van de ploeg was. Geen stofzuiger om het vuile werk op te knappen voor twee luie Ajacieden (Marco's ideaal).
Maar toch wel met wat meer vrijheid als bij van Basten, hij krijgt de ruimte om ook aan te vallen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:54 schreef koningdavid het volgende:
Hij speelt nu toch ook als controleur bij Bayern?
Nee. Hij is daar een soort van centrale middenvelder die als aanjager van de ploeg speelt. Een controleur houdt zich louter bezig met het neutraliseren van het middenveld van de tegenstander. Van Bommel krijgt veel meer vrijheid bij Bayern München. Vogel, Simons, Mendes da Silva, Makelele, Diarra en Gilberto zijn echte controleurs. Spelers als Schaars en Van Bommel worden door onwetende persmuskieten wel eens controleurs genoemd, maar dat slaat nergens op want Schaars is een controlerende linkshalf (iets anders dan controleur, Cocu is ook een controlerende linkshalf) en Van Bommel staat of rechtshalf of centraal op het middenveld, maar niet als controleur. Een controleur is in principe iemand die zich enkel bezig houdt met het uitschakelen van de spelmaker van de tegenstander of 90 minuten lang de gaten dicht tussen aanval en middenveld van de tegenstander (dat ligt er maar net aan hoe je speelt).quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:54 schreef koningdavid het volgende:
Hij speelt nu toch ook als controleur bij Bayern?
Ja en zo speelde Van Bommel dus bij Fortuna volgens Van Marwijk. Maar ik ben het met je eens dat je de huidige Van Bommel niet zo moet gebruiken, daar heeft veel te veel aanvallende kwaliteiten voor.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:03 schreef cultheld het volgende:
[..]
Een controleur is in principe iemand die zich enkel bezig houdt met het uitschakelen van de spelmaker van de tegenstander of 90 minuten lang de gaten dicht tussen aanval en middenveld van de tegenstander (dat ligt er maar net aan hoe je speelt).
Oud nieuwsquote:Op maandag 16 april 2007 23:29 schreef jorienvdherik het volgende:
Nooit meer in Oranje zolang van Basten er is, zegt hij tegen VI
Die uitspraken heeft hij al eerder gedaan hoorquote:
Maar niet met deze toelichtingen.quote:Op maandag 16 april 2007 23:53 schreef dndiek het volgende:
[..]
Die uitspraken heeft hij al eerder gedaan hoor
Hulde aan van Bastenquote:De bondscoach zei daarin onder andere dat hij niet van plan was om een heel elftal om Van Bommel heen te bouwen.
Hij moet het beste elftal bouwen en niet een elftal dat enkel maar ja en amen knikt naar van Basten.quote:
Waar slaat dat op? Als de trainer steeds onwaarheden op tv zegt over je, mag je daar toch eens iets over zeggen?quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:08 schreef MrSleep het volgende:
Heeft Van Basten toch mooi gelijk om Van Bommel niet te selecteren. Iemand met zo'n grote bek zou ik ook niet in m'n team willen hebben. Opgerot staat netjes
Ja want met lieve jaknikkers win je de wereldbekerquote:Op dinsdag 17 april 2007 14:08 schreef MrSleep het volgende:
Heeft Van Basten toch mooi gelijk om Van Bommel niet te selecteren. Iemand met zo'n grote bek zou ik ook niet in m'n team willen hebben. Opgerot staat netjes
Met Van Bommel won Oranje op het WK ook geen bekerquote:Op dinsdag 17 april 2007 14:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja want met lieve jaknikkers win je de wereldbeker.
Je hebt echter wel van dergelijke types nodig in je elftal. Of denk je dat die Italianen allemaal schatjes waren?quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:10 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Met Van Bommel won Oranje op het WK ook geen beker
Van Bommel zegt tegen Hitzfeld wissel Podolski want hij speelt slecht en Hitzfeld die wisseld gewoon podolski.quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:08 schreef MrSleep het volgende:
Van Bommel mocht zijn spel niet spelen van van Bastenquote:Op dinsdag 17 april 2007 17:10 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Met Van Bommel won Oranje op het WK ook geen beker
serieus ?quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:43 schreef BliksemSchigt het volgende:
Van Bommel ontkent het weer allemaal bij Studio Sport.
Wat een jankerd!
Ja, kunnen die eerste twee daarna lekker zeiken over Foppe de Haanquote:Op vrijdag 20 april 2007 16:07 schreef cultheld het volgende:
Van Bommel moet lekker met Van Nistelrooy en Makaay naar de OS gaan.
Dat doen ze niet, want Foppe de Haan is een beter mens dan Van Basten.quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:09 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Ja, kunnen die eerste twee daarna lekker zeiken over Foppe de Haan
Té eerlijk, dat is wel gebleken voor het WK, toen hij milde kritiek had op Basten ...quote:Op vrijdag 20 april 2007 17:53 schreef rubbereend het volgende:
iig recht door zee en eerlijker lijkt me
wat zei die ?quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat een slecht interview net met hem bij Tien.
Wat een jankerd.
Dat zijn verhaal wat hij had verteld in het interview met de VI in zijn ogen gewoon op waarheid berust. Verder is een terugkeer in het Nederlands elftal nog altijd mogelijk, maar niet onder van Basten. Even later geeft hij aan dat ie weer open staat voor een gesprek met hem. Lekker tegenstrijdig dusquote:
Pascal Kamperman was datquote:Op zaterdag 21 april 2007 18:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat een slecht interview net met hem bij Tien.
Wat een jankerd.
ojaquote:Op zaterdag 21 april 2007 18:50 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Even later geeft hij aan dat ie weer open staat voor een gesprek met hem.
In het laatste stuk hoorde je hem toch echt zeggen: 'zeg nooit nooit in het voetbal'. Ik vond het maar wat verwarrend, maar als er een gesprek plaats zal vinden zal het niet vanuit zijn kant komen.quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:54 schreef AminBen het volgende:
[..]
ojaIk vond dat hij zich in dat intervieuw juist verder distantieerde van Van Basten.
Als die het bij het Nederlands Elftal zou doen zou iedereen het weer goed van hem vindenquote:Op zaterdag 21 april 2007 19:14 schreef -Vaduz- het volgende:
Wat ging ie als een idioot tekeer vanmiddag.
Nou nouquote:Op zaterdag 21 april 2007 18:50 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Dat zijn verhaal wat hij had verteld in het interview met de VI in zijn ogen gewoon op waarheid berust. Verder is een terugkeer in het Nederlands elftal nog altijd mogelijk, maar niet onder van Basten. Even later geeft hij aan dat ie weer open staat voor een gesprek met hem. Lekker tegenstrijdig dus
Hij zegt dat je nooit nooit moet zeggen. Verrassend hoorquote:
He, balen joh.quote:Bayern München maakt einde aan Olympische droom Mark van Bommel
Datum: 12-jul-2007 15:35
Mark van Bommel krijgt van Bayern München geen toestemming om in augustus 2008 deel te nemen aan de Olympische Spelen. De Limburger had er wel oren naar om als een van de drie dispensatiespelers van Jong Oranje mee te reizen naar Beijing. “Het gaat gewoon niet”, aldus Van Bommel tegenover de Duitse zender Sport1. “Als de Spelen beginnen, is het seizoen al van start gegaan. Bayern laat me niet gaan en daar kan ik voor de volle 100 procent begrijpen.”
Van Bommel vindt het jammer dat hij niet kan meestrijden om de medailles. “De Olympische Spelen zijn nog groter dan het WK en voor iedere sportman een enorme belevenis. Zeven jaar geleden ben ik er zelf met Jong Oranje niet in geslaagd kwalificatie af te dwingen en nu wordt het weer niets.” (MA)
Dat lijkt me trouwens wel een probleem voor Foppe. Misschien geven Liverpool,Ajax,AZ,PSV of Feyenoord ook wel geen toestemming aan Babel,Urby,Maduro,Drenthe,Donk en consorten.quote:
Van Bommel heeft z'n vorm alweer gelijk te pakken.quote:Van Bommel in opspraak
door onze telesportredactie
MÜNCHEN - De tuchtcommissie van de Duitse voetbalbond is een onderzoek begonnen tegen Mark van Bommel. De middenvelder van Bayern München heeft woensdag tijdens een duel met VfB Stuttgart zijn tegenstander Fernando Meira in zijn ballen geknepen. Scheidsrechter Babak Rafati ontging de actie van Van Bommel. De televisiecamera's registreerden het voorval wel.
Mark van Bommel grijpt Fernando Meira (tweede van rechts) in zijn kruis.
Uli Hoeness, manager van Bayern, is boos op Van Bommel. In de internetversie van de Duitse krant Bild zegt hij: "Het is volkomen onzin van Mark. Hij moet zich beter in de hand houden."
Bayern München won overigens van Stuttgart (2-0) en plaatste zich voor de finale van de Liga Pokal, het toernooi om de Duitse Supercup. In de finale treft Bayern zaterdag in Leipzig Schalke 04. Het is nog maar de vraag of Van Bommel daar bij is.
quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Van Bommel heeft z'n vorm alweer gelijk te pakken.
Jup, had Stam laatst bij Studio Voetbal ofzo ook een heel verhaal over. Die kende d'r ook aardig wat, verrassend genoeg.quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:51 schreef vingerplant het volgende:
[..]
![]()
Het enige domme van Van Bommel is dat hij het zo duidelijk doet, dit soort misselijke geintjes zijn schering en inslag.
quote:AMSTERDAM - Mark van Bommel heeft toch nog een prijs overgehouden aan het afgelopen seizoen. Enkele dagen na de start van de nieuwe competitie riepen de supporters van Bayern München de middenvelder uit tot beste clubspeler van vorig seizoen.
Van Bommel, die vorige zomer overkwam van FC Barcelona, kreeg 22,1 procent van de stemmen.
Ook de tweede plaats was voor een Nederlander. De inmiddels naar Feyenoord vertrokken Roy Makaay werd door 21,6 procent van de fans gezien als beste speler. Makaay was vorig seizoen goed voor zestien treffers.
Mehmet Scholl werd in zijn laatste seizoen als profspeler derde, de vierde plaats was voor doelman Oliver Kahn.
Voor Van Bommel kwam de prijs als een verrassing. "Dit is geweldig, ik had dit absoluut niet verwacht", zegt hij op de website van zijn club.
"Ik vind het een grote eer om in mijn eerste seizoen bij deze club deze prijs te winnen. In het nieuwe seizoen hoop ik me opnieuw van mijn beste kant te laten zien."
Bayern, dat vorig seizoen teleurstellend vierde werd in de Bundesliga, begon zaterdag voortvarend aan de nieuwe competitie. Na een 3-0 zege op het gepromoveerde Hansa Rostock gaat de Beierse club na één speelronde aan de leiding.
Toch mooi. Goede speler.quote:
Dorus de Vries is toch naar Engeland verkast?quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:10 schreef tong80 het volgende:
In Schotland is de beste speler een Nederlander
Gerard Aafjes speelt er nog steeds.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:12 schreef Pritt het volgende:
[..]
Dorus de Vries is toch naar Engeland verkast?![]()
quote:Van Bommel wil in Die Mannschaft
Datum: 20-aug-2007 22:36
Mark van Bommel wil voor het Duitse nationale elftal uitkomen en overweegt daarom een Duits paspoort aan te vragen. "Die ontwikkelingen zijn in volle gang", zei de middenvelder van Bayern München maandag tegen TV Limburg. "Het is afwachten of het mogelijk is. Bayern en de DFB zijn ermee bezig. Ik heb ook met bondscoach Joachim Löw gesproken."
Van Bommel wil met Marco van Basten aan het roer niet meer voor Nederland uitkomen, maar de veertigvoudig international kan niet zomaar voor een ander land spelen. De FIFA-reglementen stellen dat een speler met een officiële interland achter zijn naam na zijn 21ste niet meer mag veranderen van nationaal team.
De KNVB denkt ook dat Van Bommel bot vangt. "We wisten al dat hij hiermee bezig was, maar volgens ons is het absoluut niet mogelijk", aldus een woordvoerster. Van Bommel waagt het er toch op. "Ik denk dat ik in Die Mannschaft goed tot mijn recht kom. De Duitse mentaliteit is hetzelfde als die in Limburg, waar ik vandaan kom."
De enige die er zelf om kan lachen is Van Bommel. Je bereikt er echt helemaal niets mee. Of kan meneer een week niet zonder zijn hoofd in de krant te zien?quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:59 schreef cultheld het volgende:
Van Bommel zijn grap heeft effect: Types als Schigt duiken er door hun Van Bommel-haat direct boven op.
Het is gewoon een regionaal dolletje, maar Voetbalzone haalt het maar wat graag uit z'n verband.quote:Op maandag 20 augustus 2007 23:01 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
De enige die er zelf om kan lachen is Van Bommel. Je bereikt er echt helemaal niets mee. Of kan meneer een week niet zonder zijn hoofd in de krant te zien?
Dit stukje was van Sportweek.quote:Op maandag 20 augustus 2007 23:03 schreef cultheld het volgende:
[..]
Het is gewoon een regionaal dolletje, maar Voetbalzone haalt het maar wat graag uit z'n verband.
Inderdaad.quote:Op maandag 20 augustus 2007 23:06 schreef the_legend_killer het volgende:
Mensen die er weer in trappen
Dit kan zowiezo niet
He randdebiel, heb je het filmpje wel gezien?quote:
http://www.tvl.nl/site/load.php?page=28&item=3566&modID=48&temID=14&mode=modulequote:Op maandag 20 augustus 2007 23:18 schreef BonJovi het volgende:
boeiuh kan toch niet maar ik vind hem nu al een duitser
Tuurlijk meent ie dat niet.quote:Op maandag 20 augustus 2007 23:27 schreef koningdavid het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat Van Bommel het ook serieus zou menen.
quote:Op maandag 20 augustus 2007 23:41 schreef BonJovi het volgende:
Flikker op man, als hij niet voor Oranje wilt spelen moet je oprotten. Wat denkt hij wel dat hij ishij is geen Messi ofzo
quote:Op maandag 20 augustus 2007 23:41 schreef BonJovi het volgende:
Flikker op man, als hij niet voor Oranje wilt spelen moet je oprotten. Wat denkt hij wel dat hij ishij is geen Messi ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |