Dat zegt nog niets. Zet een verstandelijk gehandicapte een week lang onafgebroken achter een televisie waarop onafgebroken documentaires worden uitgezonden over de evolutietheorie en hij zal na een week er nog geen bal van begrijpen.quote:Op maandag 30 juli 2007 15:32 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wat moet ik toelichten? Moet ik een reeks van boeken en films noemen die ik mijn leven gezien heb ofzo?
Betere genen, slechtere genen... wat is goed en wat is slecht? Goed en slecht bestaat niet in de natuur. Wat werkt werkt, simpel.quote:Op maandag 30 juli 2007 15:32 schreef Boze_Appel het volgende:
Evolutie heeft inderdaad geen doel. En emancipatie gaat recht tegen de evolutie in omdat daardoor de genen beperkt worden. Genen zijn niet iets wat je automagisch doorgeeft, nouja, dat wel, maar niet automagisch het goeie. Hoe meer genen hoe meer kans op betere mensen. Door wie dan ook de keuze te geven aan wie ze dat doorgeven beperk je die poel.
En wie is Boze_Appel nu eigenlijk? Niet meer dan iemand die beweert veel te weten van de evolutietheorie. Niet meer en niet minder. Goed, ik ben God en je maakt jezelf volkomen belachelijk wanneer je daaraan twijfeltquote:Op maandag 30 juli 2007 15:32 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik had nooit gedacht dat iemand te stom was om mij te beschuldigen van het niet snappen van de evolutieleer. Best humorvol eigenlijk.
Dat ben ik met je eens. Het zou namelijk het idee kunnen geven dat je anderen en jezelf ergens van probeert te overtuigen, terwijl je dat overtuigender kan doen door met goede argumenten op de proppen te komenquote:Op maandag 30 juli 2007 15:29 schreef floris.exe het volgende:
Wat misschien wel overbodig is, is de frequentie waarmee ik dat zeg. Dat is inderdaad nergens voor nodig.
Ik denk dat je hier wel iets tegen kunt doen. Als meer mannen een belangrijke rol in de opvoeding van hun kinderen spelen, dan veranderd de norm. Ik denk dat als mannen het gewoon doen, dat ze er dan vanzelf meer handigheid in krijgen en groeien in die rol. Moeders doen ook niet alles onmiddelijk goed nadat ze een kind gebaard hebben. Volgens mij zijn zorgtaken meer aangeleerd dan biologisch vastgelegd.quote:Op maandag 30 juli 2007 15:20 schreef floris.exe het volgende:
Och, er zullen zeker mannen zijn die dat kunnen hoor, maar over het algemeen is de traditionele rolverdeling ingegeven door de natuurlijke aard. Daar doe je niets tegen en daar zou je ook niet tegen moeten willen doen.
Helemaal mee eens. Maar dit was niet waar ik op doelde.quote:Op maandag 30 juli 2007 15:29 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik welke effecten mijn uitspraken hebben. Mensen vinden het doorgaans niet leuk, wanneer iemand over zichzelf zegt intelligent te zijn. Zoiets mag je niet over jezelf zeggen, omdat anderen zich daardoor bedreigd voelen. Dat is natuurlijk onzin. Wat misschien wel overbodig is, is de frequentie waarmee ik dat zeg. Dat is inderdaad nergens voor nodig.
Door dat je deze zin begint met de woorden "Vertel mij eens, Elseetje..." geef je de hele zin een bepaald neerbuigende ladingquote:Op maandag 30 juli 2007 15:06 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ja, op kleine schaal, duhuh. Echter, niet op grote schaal, daarvoor zal de nieuwe mutatie zich moeten verspreiden door reproductie en dat kost een hele lange tijd. Vertel mij eens, Elseetje, heb je hier ook daadwerkelijk boeken over gelezen?[..]
Zinssnede die gebruikt wordt om eigen superiorteit te pretenderen. Want JIJ weet natuurlijk wel hoe het werkt.quote:Beter mijn best doen op een internetforumpie. Natuurlijk overtuigen die beweringen je niet. Jij bent een vrouw en je wìlt simpelweg dat de wereld is, zoals jij deze het liefste ziet.[/quote]Generalisatie en zeer denigrerend ten opzichte van vrouwen[quote] Maar zo werkt dat natuurlijk niet.
Inderdaad, een hele zwakke manier van discussieren. Jammer, want dit onderwerp is zeer interessant en ik heb hier zeker mijn mening over. Helaas verpesten types zoals jij die niet op gelijk niveau willen communiceren maar zich per definitie boven de ander stellen, mij de lust om een open en eerlijk mijn argumenten op tafel te leggen. Ware energieverspilling.quote:[..]
Inderdaad, een hele zwakke.
Pardon? Nederland is allerminst een koploper op het gebied van emancipatie. Daarnaast feminiseren landen waar vrouwen actief in het arbeidsproces deelnemen, anders gezegd: zachte waarden worden belangrijke dan mannelijke.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:03 schreef -Jay-20- het volgende:
Ik heb geen zin om dit hele topic door te lezen, maar een opmerkelijk feit wat mij toch iedere keer weer opvalt wanneer ik in buitenland ben, is het feit dat vrouwen in ver geemancipeerde maatschapijen (met Nederland als koploper), heel veel van de mannelijke karakteristieken overnemen waar ze zelf ooit zo'n hekel aan hadden....
Overigens, ik ben getrouwd met een buitenlandse man, werk (succesvol) en ben daarnaast ook nog heel vrouwelijk.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:03 schreef -Jay-20- het volgende:
Dit is ook de reden dat je relatief weinig westerse vrouwen ziet die een relatie hebben met een buitenlandse man, terwijl het omgekeerd juist veel vaker voorkomt. Mannen verlangen naar vrouwen met vrouwelijke eigenschappen en niet naar "manwijven", om het zo maar even uit te drukken...
Nederland is, en zal ook altijd een van de koplopers blijven op het gebied van emancipatie. Bovendien heb ik het niet over waarden binnen het arbeidsproces, maar over specifieke kenmerken van de "geemancipeerde vrouw", dat is heel wat anders...quote:Op maandag 30 juli 2007 16:06 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Pardon? Nederland is allerminst een koploper op het gebied van emancipatie. Daarnaast feminiseren landen waar vrouwen actief in het arbeidsproces deelnemen, anders gezegd: zachte waarden worden belangrijke dan mannelijke.
Waar komt je man vandaan, als ik zo vrij mag zijn?quote:Op maandag 30 juli 2007 16:08 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Overigens, ik ben getrouwd met een buitenlandse man, werk (succesvol) en ben daarnaast ook nog heel vrouwelijk.
Hoezo, kan je hier dan een waarde aan verbinden?quote:Op maandag 30 juli 2007 16:11 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
[..]
Waar komt je man vandaan, als ik zo vrij mag zijn?
Jazeker. Ik gok dat jouw man ook uit een land komt waar het emancipatieproces al vrij ver is. Zit ik verkeerd?quote:Op maandag 30 juli 2007 16:12 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hoezo, kan je hier dan een waarde aan verbinden?
Mijn ex is Turks en nu ben ik met een traditionele Duitser getrouwd.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:13 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
Jazeker. Ik gok dat jouw man ook uit een land komt waar het emancipatieproces al vrij ver is. Zit ik verkeerd?
Je hebt gelijk, maar ik vind dat je overdrijft als je zegt dat 'zachte' waarden vrouwelijk zijn en 'harde' waarden mannelijk. Waarden zijn universeel.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:06 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Pardon? Nederland is allerminst een koploper op het gebied van emancipatie. Daarnaast feminiseren landen waar vrouwen actief in het arbeidsproces deelnemen, anders gezegd: zachte waarden worden belangrijke dan mannelijke.
Kijk, wat je ziet in een ver geemancipeerde maantschapij, is dat de man zich uiteindelijk toch zal aanpassen aan de geemancipeerde vrouw, en deze zal daardoor een deel van zijn maschulinity inleveren om zich aan de steeds 'mannelijkere' (om die term maar even te gebruiken) vrouwen aan te passen. Er is een directe correlatie tussen maschulinity en femininity van een maatschapij en het niveau van de emancipatie.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Mijn ex is Turks en nu ben ik met een traditionele Duitser getrouwd.
Dat je even tussen haakjes zegt dat je succesvol bent geeft natuurlijk al aan dat je aan het vermannelijken bent. Echt, dat is zo'n subtiel, maar oh zo goed, voorbeeld! Voel je je ook beter dan iemand die niet succesvol is (in jouw ogen)?quote:Op maandag 30 juli 2007 16:08 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Overigens, ik ben getrouwd met een buitenlandse man, werk (succesvol) en ben daarnaast ook nog heel vrouwelijk.
Dat is onzin. Er zijn genoeg maatschappijen in de geschiedenis waar de elite zich vooral bezig hield met de dichtkunst en allerlei cultureel vermaak en neerkeek op het meer 'mannelijke' vechten, waar de positie van vrouwen niet bepaald sterk was.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:23 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
Kijk, wat je ziet in een ver geemancipeerde maantschapij, is dat de man zich uiteindelijk toch zal aanpassen aan de geemancipeerde vrouw, en deze zal daardoor een deel van zijn maschulinity inleveren om zich aan de steeds 'mannelijkere' (om die term maar even te gebruiken) vrouwen aan te passen. Er is een directe correlatie tussen maschulinity en femininity van een maatschapij en het niveau van de emancipatie.
Dat klopt ook niet. Er zijn tegenwoordig steeds meer Nederlandse vrouwen die met een man gaan die afkomstig is uit een land waarvan ik schat dat jij dat als een meer 'masculine' cultuur zou zien.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:23 schreef -Jay-20- het volgende:
Waar ik op doelde, was de combinatie van een man uit een land met een hoge maschulinity en een vrouw uit een ver geemancipeerde maatschapij. Die koppels zie je zelden.
Ja. Maar hoe zou ik vaders in een moederrol kunnen pre-determineren? Want dat is toch wel bijzonder onnatuurlijk, nietwaar?quote:Op maandag 30 juli 2007 12:44 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Maar jij pre-determineert vrouwen in de moederrol.
We zijn het op dit punt eens.quote:Kinderen of een loopbaan, da's een keuze. En gaat inderdaad niet samen bij de meeste ouders.
Ja, maar de situatie verandert direct wmb als ze voor kinderen kiezen. Dan prevaleert haar rol als moeder boven loopbaan. Het kind dient dan voorop te staan.quote:Maar daarom mag een vrouw nog wel de keuze resten om voor die loopbaan te gaan.
Het respect van een individu jegens een ander wordt altijd door een bandbreedte beperkt. Een gezond individu trekt altijd zijn of haar grenzen.quote:Mannen die lid zijn van de SGP respecteren vrouwen binnen een bepaalde bandbreedte.
De vrijheid van een individu hoort op te te houden daar waar het belangen van anderen kan schaden. Ik doel hierbij op het belang van het kind. Die heeft nog een hele toekomst voor zich. Is belangrijker dan de loopbaan van de moeder wmb. Het belang van het kind prevaleert dan.quote:Het leven van een vrij individu bepalen door factoren waarop het zelf geen invloed kan uitoefenen vind ik fout. Of het nou communisme, politieke Islam of verkapt misogynisme is.
Een vrouw is geschapen om kinderen te baren:quote:
Ja, vroeger verdedigden mannen ook huis en haard of liepen ze voor dag en dauw met een ploeg. Nu zitten ze achter een computer en benaderen de meesten daarom bij lange na niet de fysieke kracht van de mannen van toen.quote:Op maandag 30 juli 2007 17:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Vroeger begrepen we de rollen van vrouwen en mannen in de maatschappij veel beter dan vandaag de dag.
Ja maar in de echte maatschappij loopt het allemaal niet zo perfect.quote:Op maandag 30 juli 2007 17:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een vrouw is geschapen om kinderen te baren:
Wat is je alternatief dan? Mannen ombouwen zodanig dat zij kinderen moeten gaan baren?
en te "bemoederen".
Een vader kan nimmer de rol van het moederschap vervullen zoals de echte moeder dat kan. De band tussen moeder en kind is immers ongeëvenaard. Kan ook niet anders al je je kind 9 maanden hebt gedragen.
Wat jammer dat de moderne maatschappij het moederschap zo ridiculiseert en erger nog zwaar onderwaardeert.
Geen vader kan de rol van de warme moederschoot op zich nemen.
Zo triviaal lijkt mij.
Vroeger begrepen we de rollen van vrouwen en mannen in de maatschappij veel beter dan vandaag de dag.
Ik vind dat geklets over terug gaan in de tijd heel wat obsessieverquote:Op maandag 30 juli 2007 18:53 schreef floris.exe het volgende:
Hexagon, hoe kun je nu genieten van dat soort vrouwen? Het doen bijna obsessief aan, als je het zo zegt: genieten van vrouwen die zich hebben opgewerkt. Ga toch weg.
Iedereen die gelukkig is met de keuzes die hij/zij heeft gemaakt en/of het beste maakt van een gegeven situatie is succesvol in mijn ogen. Dat kunnen zowel mannen als vrouwen zijn. Dat jij mijn definitie van succesvol invult met jouw definitie zegt alleen maar iets over jou.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:42 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dat je even tussen haakjes zegt dat je succesvol bent geeft natuurlijk al aan dat je aan het vermannelijken bent. Echt, dat is zo'n subtiel, maar oh zo goed, voorbeeld! Voel je je ook beter dan iemand die niet succesvol is (in jouw ogen)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |