abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 juli 2007 @ 14:25:58 #226
66825 Reya
Fier Wallon
pi_51959666
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:17 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Ik ga niet hetzelfde nog een keer herhalen, dat lijkt mij duidelijk. Kijk naar de apen, daar is hetzelfde traditionele model van kracht.
Dus is dat bij mensen ook zo?* Als eerste zijn mensen niet geschapen tot een bepaald doeleinde; dat mensen zich uberhaupt geslachtelijk voortplanten, is het gevolg van een proces dat beter bekend staat als evolutie, en waar volgens de huidige wetenschappelijke consensus geen enkel doeleinde aan is verbonden. Ten tweede is het niet zo dat wanneer rollen historisch (en dus cultureel) bij bepaalde geslachten hebben gelegen, deze rollen ook noodzakelijk het beste passen. In feite is het zelfs zo dat er aanwijzingen zijn dat in de begintijd van de menselijke soort de rollen van man en vrouw totaal anders lagen.

*Overigens is dit ook flauwekul; bij de bonobo-apen, die relatief nauw verwant zijn aan mensen, heerst er bijvoorbeeld aan matriarchale cultuur waarin vrouwtjes veel meer centraal staan.
pi_51959775
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:25 schreef Reya het volgende:

[..]

Dus is dat bij mensen ook zo?* Als eerste zijn mensen niet geschapen tot een bepaald doeleinde; dat mensen zich uberhaupt geslachtelijk voortplanten, is het gevolg van een proces dat beter bekend staat als evolutie, en waar volgens de huidige wetenschappelijke consensus geen enkel doeleinde aan is verbonden. Ten tweede is het niet zo dat wanneer rollen historisch (en dus cultureel) bij bepaalde geslachten hebben gelegen, deze rollen ook noodzakelijk het beste passen. In feite is het zelfs zo dat er aanwijzingen zijn dat in de begintijd van de menselijke soort de rollen van man en vrouw totaal anders lagen.

*Overigens is dit ook flauwekul; bij de bonobo-apen, die relatief nauw verwant zijn aan mensen, heerst er bijvoorbeeld aan matriarchale cultuur waarin vrouwtjes veel meer centraal staan.
Een hoop gespeculeer, maar blijf liever 'dicht bij huis'. Kijk naar de huidige situatie. Die bestaat uit veel conflicten, strijd en onbegrip. Dat zal nooit veranderen. Voor mij is het duidelijk dat de emancipatie van de vrouw één grote mislukking is. Van nature zullen de meeste mannen bijvoorbeeld ook niet accepteren dat een vrouw boven hen staat in de organisatie. Dat zit gewoon in de man, die afwijzing. Dat kun je niet veranderen, ook al wil je dat zo graag. Overigens vind ik het persoonlijk ook altijd wat zielig, wanneer mannen opkomen voor de rechten van de vrouw. Dat is natuurlijk maar met één doel: een vrouwtje paaien.
pi_51959853
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:29 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Een hoop gespeculeer, maar blijf liever 'dicht bij huis'. Kijk naar de huidige situatie. Die bestaat uit veel conflicten, strijd en onbegrip. Dat zal nooit veranderen. Voor mij is het duidelijk dat de emancipatie van de vrouw één grote mislukking is. Van nature zullen de meeste mannen bijvoorbeeld ook niet accepteren dat een vrouw boven hen staat in de organisatie. Dat zit gewoon in de man, die afwijzing. Dat kun je niet veranderen, ook al wil je dat zo graag. Overigens vind ik het persoonlijk ook altijd wat zielig, wanneer mannen opkomen voor de rechten van de vrouw. Dat is natuurlijk maar met één doel: een vrouwtje paaien.
Natuurlijk kunnen mannen daarin veranderen. Kwestie van gewenning, dat is het nu ook.

En conflicten in de samenleving zijn er altijd geweest, dat is mannen eigen.

PS: zonde van deze account weer
pi_51959961
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:32 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Natuurlijk kunnen mannen daarin veranderen. Kwestie van gewenning, dat is het nu ook.

En conflicten in de samenleving zijn er altijd geweest, dat is mannen eigen.
Het is geen kwestie van gewenning. Het is een kwestie van een biologische basis en dat verander je niet zomaar. Dat kan alleen moedertje natuur zelf veranderen. Onder elkaar zijn mannen het er altijd over eens dat de emancipatie van de vrouw te ver is doorgeschoten. Alleen publiekelijk durven weinig mannen dat uit te spreken. Zo'n gevoel komt ooit tot uiting en dan is het weer gedaan met de emancipatie.
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:32 schreef Elseetje het volgende:
PS: zonde van deze account weer
Helaas, maar het doel heiligt de middelen .
pi_51960049
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:36 schreef floris.exe het volgende:
Het is geen kwestie van gewenning. Het is een kwestie van een biologische basis en dat verander je niet zomaar. Dat kan alleen moedertje natuur zelf veranderen. Onder elkaar zijn mannen het er altijd over eens dat de emancipatie van de vrouw te ver is doorgeschoten. Alleen publiekelijk durven weinig mannen dat uit te spreken. Zo'n gevoel komt ooit tot uiting en dan is het weer gedaan met de emancipatie.
Het is allang gedaan met de emancipatie, staat al jaren stil

En het is wel gewenning. Kan je tegenaan lullen wat je wilt, maar dat zijn alle gewoontes
quote:
Helaas, maar het doel heiligt de middelen .
Straks moet je wéér opnieuw beginnen
pi_51960114
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:40 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Het is allang gedaan met de emancipatie, staat al jaren stil
Zeker en nu alleen nog weer een paar stapjes terug.
quote:
En het is wel gewenning. Kan je tegenaan lullen wat je wilt, maar dat zijn alle gewoontes
Een biologisch mechanisme is geen gewoonte, maar iets dat simpelweg is. Een vogel wil vliegen, dat wordt hem door zijn biologische natuur ingegeven, geprogrammeerd.
quote:
Straks moet je wéér opnieuw beginnen
Ik vind dat ik gewoon goede punten maak. Als mensen niet tegen andermans visie kunnen, dan hoef ik daarvoor niet op te draaien, lijkt me.
pi_51960293
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:43 schreef floris.exe het volgende:

Zeker en nu alleen nog weer een paar stapjes terug.
Dat is niet noodzakelijk
quote:
Een biologisch mechanisme is geen gewoonte, maar iets dat simpelweg is. Een vogel wil vliegen, dat wordt hem door zijn biologische natuur ingegeven, geprogrammeerd.
Kom jij dan eens met bewijzen dat een vrouw in een positie dwingen een biologisch mechanisme is?

Overigens evolueren sommige vogels tot vogels die niet kunnen vliegen. Door omstandigheden gedwongen. Als je het zo wil gaan vergelijken is dat het onomstotelijk bewijst dat zulke dingen zich ook gewoon aan de huidige situatie kunnen aanpassen
quote:
Ik vind dat ik gewoon goede punten maak. Als mensen niet tegen andermans visie kunnen, dan hoef ik daarvoor niet op te draaien, lijkt me.
Nee, je gaat gewoon voorbij aan de aard die je voor deze account in gedachten had, kan je 'm net zo goed niet gebruiken. En je maakt geen goede punten, je komt binnenvallen met bewijslastverschuiving
pi_51960486
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:50 schreef Elseetje het volgende:
Kom jij dan eens met bewijzen dat een vrouw in een positie dwingen een biologisch mechanisme is?

Overigens evolueren sommige vogels tot vogels die niet kunnen vliegen. Door omstandigheden gedwongen. Als je het zo wil gaan vergelijken is dat het onomstotelijk bewijst dat zulke dingen zich ook gewoon aan de huidige situatie kunnen aanpassen
Evolutie gaat niet van de ene op de andere dag. De emancipatie is in evolutionair opzicht nog te kort bezig. Het bewijs voor het dwingen van vrouwen in een bepaalde positie wordt gegeven door het gedrag van de man zelf. Mannen zijn daartoe van nature geneigd en als ze zeggen dat het niet zo is, dan zit daar ook weer een machtsintentie achter.
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:50 schreef Elseetje het volgende:
Nee, je gaat gewoon voorbij aan de aard die je voor deze account in gedachten had, kan je 'm net zo goed niet gebruiken. En je maakt geen goede punten, je komt binnenvallen met bewijslastverschuiving
Ik maak wèl goede punten . Dat jij ze niet goed vindt maakt nog niet dat ze niet goed zìjn. Je bent het er gewoon niet mee eens, dat is alles .
pi_51960604
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:58 schreef floris.exe het volgende:
Evolutie gaat niet van de ene op de andere dag. De emancipatie is in evolutionair opzicht nog te kort bezig. Het bewijs voor het dwingen van vrouwen in een bepaalde positie wordt gegeven door het gedrag van de man zelf. Mannen zijn daartoe van nature geneigd en als ze zeggen dat het niet zo is, dan zit daar ook weer een machtsintentie achter.
Dat is onzin. Evolutie kan zelfs in een paar dagen, wat zeg ik, paar uur plaatsvinden Wetenschappelijk bewezen, daar hou jij toch zo van?

Ik zie nergens bewijs, ik zie een hoop beweringen van jouw kant, die tot nu toe niet overtuigen Moet je toch beter je best doen
quote:
Ik maak wèl goede punten . Dat jij ze niet goed vindt maakt nog niet dat ze niet goed zìjn. Je bent het er gewoon niet mee eens, dat is alles .
Dat jij ze goed vindt, maakt nog niet dat ze goed zijn Zo kan je heel lang doorgaan, maar omkering van bewijslast is een hele zwakke
pi_51960650
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:29 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Van nature zullen de meeste mannen ook niet accepteren dat welke andere man boven hen staat in wat voor verband dan ook. Dat zit gewoon in de man, die afwijzing. Toch geven ze daar al eeuwenlang aan toe, omdat we al sinds het begin van de mensheid te maken hebben met sociale differentiatie.

Waar die macht op gebasseerd is heeft nogal wat verschild. Het ene moment is het een stamhoofd met de grootste knots, dan weer een vrouwelijke shaman in contact met geesten, dan weer een koning die veel soldaatjes heeft en dan weer een kerkelijke die met hel en verdoemenis dreigt.

Door de veranderingen van de afgelopen eeuw, is de arbeidscapaciteit van vrouwen nodig geweest, waardoor vrouwen meer keuzes hebben dan pakweg honderd jaar geleden. Dat geldt echter ook voor de meeste mannen. Rond 1900 kwamen de meeste arbeiderszoontjes echt niet in het hoger onderwijs, hoe slim ze ook mochten zijn geweest, maar stonden ze naast pa en ma in de fabriek te zweten.

Om daarom alleen de positie van de vrouw als veranderd te zien is daarom nogal kortzichtig, aangezien verschillende groepen mensen baat hebben gehad bij verschillende soorten samenlevingen.

Wanneer je wil redeneren dat dingen moet zijn zoals in het verleden, omdat het natuurlijk is gaan niet alleen de vrouwen terug naar de keuken, maar laten we iedereen wiens vader niet genoeg geld heeft, niet de universiteit op. En kan elke jongeman een aantal jaren in dienst (en dan met de discipline van vroeger tijden ), tenzij pa dit af kan kopen. En ook nog even verplicht buigen wanneer een graaf langskomt natuurlijk En liever ook maar geen koffie meer drinken met die aardige buren die van een andere zuil zijn
  † In Memoriam † maandag 30 juli 2007 @ 15:05:45 #236
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51960676
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:58 schreef floris.exe het volgende:
De emancipatie is in evolutionair opzicht nog te kort bezig
Emancipatie heeft echt geen ruk met evolutie te maken.
Carpe Libertatem
pi_51960693
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:03 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Dat is onzin. Evolutie kan zelfs in een paar dagen, wat zeg ik, paar uur plaats vinden Wetenschappelijk bewezen, daar hou jij toch zo van?
Ja, op kleine schaal, duhuh. Echter, niet op grote schaal, daarvoor zal de nieuwe mutatie zich moeten verspreiden door reproductie en dat kost een hele lange tijd. Vertel mij eens, Elseetje, heb je hier ook daadwerkelijk boeken over gelezen?
quote:
Ik zie nergens bewijs, ik zie een hoop beweringen van jouw kant, die tot nu toe niet overtuigen Moet je toch beter je best doen
Beter mijn best doen op een internetforumpie . Natuurlijk overtuigen die beweringen je niet. Jij bent een vrouw en je wìlt simpelweg dat de wereld is, zoals jij deze het liefste ziet. Maar zo werkt dat natuurlijk niet.
quote:
Dat jij ze goed vindt, maakt nog niet dat ze goed zijn Zo kan je heel lang doorgaan, maar omkering van bewijslast is een hele zwakke
Inderdaad, een hele zwakke .
pi_51960721
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:05 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Emancipatie heeft echt geen ruk met evolutie te maken.
Niet? Je bent niet zo bekend met het feit dat maatschappelijke veranderingen voortkomen uit biologische wensen en behoeften?
  † In Memoriam † maandag 30 juli 2007 @ 15:10:22 #239
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51960793
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:07 schreef floris.exe het volgende:
Niet? Je bent niet zo bekend met het feit dat maatschappelijke veranderingen voortkomen uit biologische wensen en behoeften?
Maak het nog leuker. Hoe hebben biologische wensen en behoeften met evolutie te maken?
Carpe Libertatem
  maandag 30 juli 2007 @ 15:11:23 #240
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_51960816
Jeetje floris.exe, wat kan jij vreselijk neerbuigend doen zeg.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_51960822
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:10 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Maak het nog leuker. Hoe hebben biologische wensen en behoeften met evolutie te maken?
Sorry, maar hier ga ik echt niet op in. Heb jij boeken gelezen over dit onderwerp? Ik ben te intelligent om mijn tijd te verdoen aan dit soort flauwekul. Ga eerst maar lezen, kom dan terug.
pi_51960835
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:11 schreef Tinkepink het volgende:
Jeetje floris.exe, wat kan jij vreselijk neerbuigend doen zeg.
Neerbuigend? Ik? Ik verdedig gewoon mijn standpunt.
  maandag 30 juli 2007 @ 15:15:18 #243
156645 ijsbrekertje
ijsbrekertje
pi_51960903
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:06 schreef floris.exe het volgende:
Beter mijn best doen op een internetforumpie . Natuurlijk overtuigen die beweringen je niet. Jij bent een vrouw en je wìlt simpelweg dat de wereld is, zoals jij deze het liefste ziet. Maar zo werkt dat natuurlijk niet.
En jij bent een man en je wilt simpelweg dat de wereld weer zo wordt, zoals jij deze het liefst ziet.

Waarom kunnen mannen niet succesvol de rol van liefhebbende ouder vervullen en een kind liefdevol opvoeden? Waarom zouden alleen vrouwen dat kunnen?
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
  † In Memoriam † maandag 30 juli 2007 @ 15:19:58 #244
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51961019
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:11 schreef floris.exe het volgende:
Sorry, maar hier ga ik echt niet op in. Heb jij boeken gelezen over dit onderwerp? Ik ben te intelligent om mijn tijd te verdoen aan dit soort flauwekul. Ga eerst maar lezen, kom dan terug.
Ik ken evolutietheorie en alles wat daar omheen hangt, ben ik bang, beter dan jij.

Jij neemt evolutie te ruim. ALLES kan je met evolutie in samenhang brengen. Dat jij je super voelt is misschien iets dat een meisje leest en dat je daardoor jouw genen kan voortzetten, maar als jij denkt dat emancipatie ook maar iets met natuurlijke evolutie te maken heeft snap je echt evolutietheorie niet. Sterker nog, het gaat er recht tegen in. Emancipatie is verre van vorderlijk voor ons ras. Ik ben er helemaal voor hoor, daar niet van, meer power aan de poesjes, maar voor de mensheid is het slecht, voor het individu vaak geweldig.
Carpe Libertatem
pi_51961032
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:15 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

En jij bent een man en je wilt simpelweg dat de wereld weer zo wordt, zoals jij deze het liefst ziet.

Waarom kunnen mannen niet succesvol de rol van liefhebbende ouder vervullen en een kind liefdevol opvoeden? Waarom zouden alleen vrouwen dat kunnen?
Och, er zullen zeker mannen zijn die dat kunnen hoor, maar over het algemeen is de traditionele rolverdeling ingegeven door de natuurlijke aard. Daar doe je niets tegen en daar zou je ook niet tegen moeten willen doen.
pi_51961080
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:15 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Joh, laat hem lekker terug de tijd ingaan. Kan hij, tenzij zijn familie deel uitmaakt van de adel of zeer gegoede burgerij, lekker de horige spelen.

Alsof mannen vroeger niet net zo goed overheerst werden
pi_51961125
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:19 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik ken evolutietheorie en alles wat daar omheen hangt, ben ik bang, beter dan jij.
Licht dit eens toe . Je kunt wel van alles beweren namelijk, maar uit je posts blijkt het in ieder geval niet.
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:19 schreef Boze_Appel het volgende:
Jij neemt evolutie te ruim. ALLES kan je met evolutie in samenhang brengen. Dat jij je super voelt is misschien iets dat een meisje leest en dat je daardoor jouw genen kan voortzetten, maar als jij denkt dat emancipatie ook maar iets met natuurlijke evolutie te maken heeft snap je echt evolutietheorie niet. Sterker nog, het gaat er recht tegen in. Emancipatie is verre van vorderlijk voor ons ras. Ik ben er helemaal voor hoor, daar niet van, meer power aan de poesjes, maar voor de mensheid is het slecht, voor het individu vaak geweldig.
De evolutie IS ook ruim! Je zegt bijvoorbeeld dat emancipatie recht tegen de evolutie ingaat. Daarmee laat je al zien niets te begrijpen van de theorie. De evolutie heeft geen doel en dicteert ons niet wat we moeten doen. Het is een proces dat onder invloed staat van allerlei factoren.
  maandag 30 juli 2007 @ 15:27:09 #248
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_51961223
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:12 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Neerbuigend? Ik? Ik verdedig gewoon mijn standpunt.
Als je werkelijk zo intelligent bent als je je voordoet, misschien zelfs wat boeken hebt gelezen over communicatie, dan zou je moeten weten hoe jouw wijze van communiceren overkomt bij je discussiepartner.
Indien je dit echt niet doorhebt, ben je misschien toch niet zo'n intelligente en goedingevoerde discussiepartner als je zelf denkt te zijn en raad ik je aan toch maar enkele boeken over het onderwerp communicatie ter hand te nemen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_51961296
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:27 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Als je werkelijk zo intelligent bent als je je voordoet, misschien zelfs wat boeken hebt gelezen communicatie, dan zou je moeten weten hoe jouw wijze van communiceren overkomt bij je discussiepartner.
Indien je dit echt niet doorhebt, ben je misschien toch niet zo'n intelligente en goedingevoerde discussiepartner als je zelf denkt te zijn en raad ik je aan toch maar enkele boeken over het onderwerp communicatie ter hand te nemen.
Natuurlijk weet ik welke effecten mijn uitspraken hebben . Mensen vinden het doorgaans niet leuk, wanneer iemand over zichzelf zegt intelligent te zijn. Zoiets mag je niet over jezelf zeggen, omdat anderen zich daardoor bedreigd voelen. Dat is natuurlijk onzin. Wat misschien wel overbodig is, is de frequentie waarmee ik dat zeg. Dat is inderdaad nergens voor nodig.
  † In Memoriam † maandag 30 juli 2007 @ 15:32:23 #250
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51961386
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:23 schreef floris.exe het volgende:
Licht dit eens toe . Je kunt wel van alles beweren namelijk, maar uit je posts blijkt het in ieder geval niet.
Wat moet ik toelichten? Moet ik een reeks van boeken en films noemen die ik mijn leven gezien heb ofzo?
quote:
De evolutie IS ook ruim! Je zegt bijvoorbeeld dat emancipatie recht tegen de evolutie ingaat. Daarmee laat je al zien niets te begrijpen van de theorie. De evolutie heeft geen doel en dicteert ons niet wat we moeten doen. Het is een proces dat onder invloed staat van allerlei factoren.
Evolutie heeft inderdaad geen doel. En emancipatie gaat recht tegen de evolutie in omdat daardoor de genen beperkt worden. Genen zijn niet iets wat je automagisch doorgeeft, nouja, dat wel, maar niet automagisch het goeie. Hoe meer genen hoe meer kans op betere mensen. Door wie dan ook de keuze te geven aan wie ze dat doorgeven beperk je die poel.

Ik had nooit gedacht dat iemand te stom was om mij te beschuldigen van het niet snappen van de evolutieleer. Best humorvol eigenlijk.
Carpe Libertatem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')