Ik zeg dit niet vaak, maar: hup SC Heerenveenquote:Op woensdag 21 maart 2007 18:55 schreef vitessezuid113 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
de 6 clubs.
Alleen wat moet die vent erbij![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 21 maart 2007 19:58 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Ik zeg dit niet vaak, maar: hup SC Heerenveen
Ze heeft idd goede eigenschappenquote:Op woensdag 21 maart 2007 19:52 schreef DeTolk het volgende:
Die van Heerenveen ziet er niet verkeerd uit.
2 spitsenquote:Op donderdag 22 maart 2007 14:05 schreef Gollemrulez het volgende:
[..]
Ze heeft idd goede eigenschappen![]()
Het zijn net vrouwenquote:Op woensdag 21 maart 2007 18:55 schreef vitessezuid113 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
de 6 clubs.
Alleen wat moet die vent erbij![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:30 schreef Suijk het volgende:
Een foto uit den ouden doosch.
[afbeelding]
quote:RKTSV: geen Roda, wel Wartburgia
De vrouweneredivisie start zonder Roda en dus is ook een alliantie met eersteklasser RKTSV van de baan. De dames hebben nauwelijks tijd om de klap te verwerken. Want morgen wacht in Kerkrade de bekerkraker tegen hoofdklasser Wartburgia.
Inderdaad, zo geeft ze toe. Het was een klap. Een fikse klap. Linda Winkens (31), topscoorster van RKTSV, zat dinsdagavond in de kantine toen het nieuws doorsijpelde dat Roda JC afgewezen is voor het uitverkoren volk dat de nieuwe vrouweneredivisie gaat vormen. En dus kan een mogelijk verbond tussen Roda en RKTSV, beide geworteld in Kerkrade, de ijskast in. ,,We dachten dat alles in kannen en kruiken was. Zeker omdat Roda zich als eerste had aangemeld. Iedereen bij TSV was heel enthousiast. Zeker voor de jongere meiden zou het een mooie kans zijn. Nee, dit is een grote teleurstelling.”
En het scenario was nog zo mooi geschreven. De afdeling dames van Roda zou een plek in de eredivisie krijgen en mocht gretig plukken uit de ruif van de eersteklasser uit de wijk Terwinselen. De grootste talenten zouden zich spectaculair kunnen ontwikkelen en over een aantal jaren beloond worden met de profstatus. RKTSV kon meeliften, want de Roda-reserves mochten op zaterdag bij hun oude club blijven voetballen. Maar het hele script kan de kas in. Vera Pauw, bondscoach van de Oranje-dames, wees Roda af omdat het Limburgs talent ‘te jong’ zou zijn. Bovendien zag ze liever Reuver, de enige Limburgse ploeg in de hoofdklasse, als satellietclub. Allemaal drogredenen, meent Linda Winkens. ,,Wat nu jong talent? Limburg heeft met Karin Stevens en Dionne Demarteau al twee internationals. Als RKTSV zou promoveren, zijn er twee Limburgse clubs op het hoogste niveau. Ik denk dat er andere zaken meespelen. Zuid-Limburg ligt te ver weg, wellicht.” Ook coach Patrick Otten – ‘als je een reden wil vinden, vind je er altijd wel een’ – vermoedt dat Pauw niet stond te springen om zuidelijke invloeden. En hij vraagt zich hardop af of Roda en RKTSV daarover nu zo rouwig moeten zijn. Natuurlijk, zo zegt hij, zouden zijn speelsters een kwalitatieve groeispurt maken. Maar het mitrailleurtempo waarmee de KNVB het nieuwe paradepaardje wil doordrukken, baart hem zorgen. ,,In december is er voor het eerst gesproken, in maart is de hele zaak al rond. De gemeente Utrecht is er pas op het allerlaatst ingesprongen. En wat dacht je van ADO? Dat kritische publiek heeft wel wat anders aan z’n hoofd. Let op, ik vind het initiatief prima. Maar organisatorisch komt er heel veel om de hoek kijken.”
Voorlopig richt de 43-jarige trainer, voor het vierde jaar in Terwinselen, zich op de waan van de dag. En dus zal iedereen, teleurgesteld of niet, zich moeten fixeren op de twee grote uitdagingen van dit seizoen. De eerste (promotie) loopt naar wens. Met vijf verliespunten minder dan de rest is de titel in zicht. De tweede (beker) ligt ook nog op koers. RKTSV zit bij de laatste zestien, schakelde hoofdklasser RKHVV uit en stuit morgen in eigen huis opnieuw op een tegenstander van naam: het Amsterdamse Wartburgia. Een prima lakmoesproef om te meten waar de Kerkraadse ploeg nu staat. Otten: ,,Een paar jaar geleden speelden we op het internationale toernooi in Stein tegen dit soort clubs en waren we kansloos. Nu hoeven we geen angst te hebben. Tenminste, niet voor ploegen uit het rechterrijtje van de hoofdklasse.”
Niet dat het publiek nu plotseling storm loopt. Want zelfs met een eredivisie blijft het vrouwenvoetbal in Nederland een ondergeschoven kindje. Topscoorster Winkens: ,,Voetbal is en blijft een zaak van mannen. Wij worden soms als het lachertje gezien. Ja, dat is zeker frustrerend. Bij hockey zijn de vrouwen bijna even populair als de mannen. Dat is bij het voetbal nog heel ver weg.”
Bron : LD
Dat is dus niet zo. Bij de grote clubs misschien, maar ook alleen in tijden van voorspoed. En nu misschien omdat speelsters de publiciteit opzoeken. Met de status van vrouwenhockey is het maar iets beter gesteld. En bij welke sport is er nou wel evenwicht in belangstelling? Ok, misschien wat minder vooroordelen.quote:Topscoorster Winkens: ,,Voetbal is en blijft een zaak van mannen. Wij worden soms als het lachertje gezien. Ja, dat is zeker frustrerend. Bij hockey zijn de vrouwen bijna even populair als de mannen. Dat is bij het voetbal nog heel ver weg.”
nog lellijk..quote:Op woensdag 28 maart 2007 16:10 schreef methodmich het volgende:
http://www.forza-katwijk.nl/voetbalbabes/voetbalbabes.htm
Langs de lijn zijn ze wel leuk!
Geilquote:Op woensdag 11 april 2007 20:34 schreef okee6 het volgende:
Morgen Duitsland - Nederland voor EK-kwalificatie, live op ZDF vanaf 15.55 uur.
Jij mag braaf naar Bassie blijven kijken, zo schattigquote:
http://files.datawire.nl/(...)/727-manon_melis.jpgquote:Op donderdag 12 april 2007 19:39 schreef okee6 het volgende:
Wereldgoal van Prinz, verder gewoon fysiek afgetroefd. Bemoedigend, veel beters dan Duitsland is er niet. Toch een kwestie van meer trainingsuren maken.
de selectie
Misschien dat voetbal de nummer één sport is in Nederland?!quote:Op donderdag 12 april 2007 20:04 schreef methodmich het volgende:
Ach ja... Gesteld dat ze ooit op wereldniveau komen, dan is dat nog niveautje derde klasse zaterdag natuurlijk. Dus dat is een beetje het probleem. Daarom snap ik ook niet zo goed waarom er zo nodig een eredivisie moet komen, waarom het op televisie zou moeten komen enzovoort. Zo'n Vera Pauw ook in dat VI-interview, tja. Het is allemaal gerommel in de marge. Leuk voor de vrouwen die er mee bezig zijn, maar verder te weinig interessant.
Op niveau! professionele beoefening, volwaardigquote:Op donderdag 12 april 2007 20:26 schreef methodmich het volgende:
Maar okee6, wat is dan "op niveau"?
vraag niet ze verloren, wat een niveauquote:Op donderdag 12 april 2007 19:34 schreef methodmich het volgende:
Nou, 5-1 verloren van de Duitse Mädchen. Nog een lange weg te gaan dus voor onze dames.
Wel 0-1 voorgekomen, dat wel. Ene Jessica Torny scoorde. Bij Duitsland was Birgit Prinz, ooit begeerd door Perugia, één van de doelpuntenmaaksters.
Brabants Dagblad.quote:Ambitieus maar nuchter bij Arsenal
door Frank van den Heuvel
Vrijdag 13 april 2007 - ST. ALBANS - Een fraaie door hoge bomen omzoomde oprijlaan vormt de entree van Oaklands College. De campus, net buiten St. Albans, een stadje ten noorden van Londen, wordt omgeven door sportvelden en weilanden. Zo ver als het oog reikt. Aan de rand liggen de landhuizen waar de voetbalsters van Arsenal slapen en leven.
Pas als Renée Slegers er door het bezoek op gewezen wordt, herkent ze de schoonheid van het landschap. "Als je hier elke dag voorbij loopt, zie je het bijna niet meer", zegt ze verontschuldigend.De speelster uit Someren-Eind woont er nu bijna driekwart jaar. 's Ochtends volgt ze lessen, 's middags en wekelijks een paar avonden staat ze op het veld om te trainen en te spelen. De Ladies Academy van Arsenal herbergt zo'n dertig meiden tussen zestien en negentien jaar die studie en voetbal combineren. De coaches van Arsenals vrouwenteams kunnen uit die kweekvijver putten. "Tien van de dertig speelsters komen ook daadwerkelijk uit voor Arsenal", vertelt Slegers , die zelf inmiddels bij dat groepje hoort, net als Felicienne Minnaar, haar ploeggenote bij Oranje onder negentien jaar.
Beiden werden afgelopen zomer gevraagd door Vera Pauw, de coach van de Oranje-vrouwen. Een echte scouting ging er niet aan vooraf. De Academy had plaatsen vrij en wilde graag buitenlandse inbreng, terwijl Slegers en Minnaar net klaar waren met hun VWO-opleiding. "Los van de mogelijkheid om je twee jaar lang volledig op voetbal te richten, maak ik kennis met een andere cultuur en taal", vertelt ze in de eerste lentezon op het terras van het studentencafé. "We hebben met onze ouders een rondleiding en een gesprek met de coaches gehad, twee weken later zaten we hier."
Slegers merkt dat de intensieve trainingen haar beter maken. "Voetbaltechnisch, fysiek, maar ook qua zelfvertrouwen." Wel moet ze erg wennen aan het nieuwe ritme, lichamelijk en geestelijk. "Mijn lichaam is bijna altijd moe, vooral aan het einde van de week. Het is een gewenningsproces." Ze geniet in St. Albans, maar in Nederland moet ze soms uitleggen dat ze niet continu op een grote roze wolk leeft. En dat is best eens lastig. "In Nederland denken ze al snel: Arsenal?! Wow!"
Inspiratie geven de wedstrijden en de trainingen op het complex van Arsenal. "Dan kom je Van Persie tegen. Of Adebayor. Of Rosicky. Dan heb je echt het gevoel dat je bij de club hoort. Arsenal is qua vrouwenvoetbal de top van Europa. Er wordt hier veel aandacht aan besteed. Het eerste vrouwenteam speelt ook de Uefa Cup-finale, eind april tegen het Zweedse Umea. Een normale competitiewedstrijd van het eerste team trekt toch al gauw drie- tot vierhonderd toeschouwers."
Daartoe doordringen is het ultieme doel. Maar Renée Slegers is realistisch. "Dan moet het héél, héél goed gaan. Het is al mooi om hier twee jaar constant te voetballen, beter te worden en alle ervaringen straks mee naar Nederland te nemen." Daar is dan inmiddels de eredivisie voor vrouwen in volle gang. Slegers: "Dat is een mooi vooruitzicht. Voor als we straks zouden terugkomen. Het vrouwenvoetbal op niveau komt in Nederland van de grond, eindelijk."
Zou bij de heren ook geen overbodige luxe zijn. Als is het maar omdat de topploegen dan minder lui spelen.quote:Twee internationals gedwongen weg bij FC Twente
ENSCHEDE (ANP) - FC Twente mag twee speelsters niet selecteren voor het vrouwenteam dat vanaf augustus in de nieuwe eredivisie actief is. De Stichting Eredivisie Vrouwen van de KNVB heeft Twente gedwongen afstand te doen van beide internationals, Sanne Pluim en Karin Stevens.
Twente heeft ingestemd omdat de club anders uit de eredivisie voor vrouwen zou worden gezet, liet manager commerciële zaken Jan van Halst van FC Twente donderdag weten. De hevig teleurgestelde Pluim is gestopt met voetbal en Stevens vertrekt naar Willem II.
Volgens Priscilla Janssens, manager van de Stichting Eredivisie Vrouwen, zou de Enschedese club met acht internationals in het team veel te sterk zijn voor de andere teams in de eredivisie: AZ, Willem II, FC Utrecht, ADO en Heerenveen. Volgens Janssens hebben de clubs in een convenant afgesproken dat een gelijkwaardige competitie uitgangspunt is.
In dat convenant is niet expliciet vastgelegd hoe veel internationals een team maximaal mag hebben. Van Halst vindt ook niet dat het aantal internationals een maatgevend criterium is voor de kwaliteit van een team: "De nummers één en twee in de vorige vrouwencompetitie herbergden minder internationals dan de ploegen daaronder.''
Volgens Janssens hebben de deelnemende clubs wel degelijk gesproken over het aantal internationals als meetpunt voor een kwalitatief evenwicht in de competitie. "Iedere club heeft zich daaraan geconformeerd. Beter was geweest dat dit punt duidelijk in het convenant was gezet. Dat betreuren we. We wensen echter geen toestanden zoals in het Engelse vrouwenvoetbal, waarbij Arsenal alle potjes makkelijk met 10-0 wint.''
Gewoon raar, als een team veel beter is, moeten de andere teams maar gewoon meer hun best doen om dat ene betere team te verslaan.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:48 schreef okee6 het volgende:
[..]
Zou bij de heren ook geen overbodige luxe zijn. Als is het maar omdat de topploegen dan minder lui spelen.
quote:Volgens Janssens hebben de clubs in een convenant afgesproken dat een gelijkwaardige competitie uitgangspunt is.
Ik vraag me af waarom zulke wedstrijden gespeeld worden. Jullie A1 gaat dat makkelijk winnen, dus voor hun is het geen uitdaging en die vrouwen zullen ook alleen maar bevestigd zien dat ze nooit van een (goed) mannenteam zullen kunnen winnen.quote:Op maandag 11 juni 2007 20:03 schreef -Vaduz- het volgende:
Onze A1 speelt erg hoog, is dan wel net een nieuw team, maar toch moet er makkelijk gewonnen worden normaalgesproken.
Ik verloor er anders enkele jaren geleden afgetekend vanquote:Op maandag 11 juni 2007 20:03 schreef -Vaduz- het volgende:
Onze A1 speelt erg hoog, is dan wel net een nieuw team, maar toch moet er makkelijk gewonnen worden normaalgesproken.
Sterker nog, ik heb ooit van het NL vrouwenelftal gewonnen.quote:Op maandag 11 juni 2007 19:45 schreef methodmich het volgende:
Interessant ja. Als jullie A1 goed is, moeten ze dat vrij eenvoudig kunnen winnen zou je zeggen. In Duitsland won Stuttgart B1 ooit van de nationale ploeg.
Serieus? Dan is het wel heel erg of ben je best goed?quote:Op maandag 11 juni 2007 22:39 schreef pfaf het volgende:
[..]
Sterker nog, ik heb ooit van het NL vrouwenelftal gewonnen.
Helaas het eerste.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:27 schreef methodmich het volgende:
[..]
Serieus? Dan is het wel heel erg of ben je best goed?
Ter promotie in de regio denk ik, anders weet ik het ook niet.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:46 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom zulke wedstrijden gespeeld worden. Jullie A1 gaat dat makkelijk winnen, dus voor hun is het geen uitdaging en die vrouwen zullen ook alleen maar bevestigd zien dat ze nooit van een (goed) mannenteam zullen kunnen winnen.
Ik volgde vrouwenvoetbal al langer via de uitstekende website, zoals ik ook de zaterdagamateur-voetbalsite op zijn tijd eens nasla. Het is gewoon mooi om te zien hoe zoiets beleefd wordt. En ik denk dat dit iniatief een flinke stap next door is. En je mag niet verwachten dat de mannelijke voetballer van vandaag op morgen zijn macho-gedrag verliest, daarvoor is het natuurlijk veel te leuk om af te kunnen geven op het voetbalniveau van de andere sekse, maar voor vrouwensport in het algemeen is het goed dat het voetbal nu professioneler wordt. En met een beter niveau komt er meer uitstraling en dat geeft weer aanzet tot sporten ofwel een gezondere bevolking, dat is uiteindelijk weer (financieel) gunstig voor ons allen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 16:36 schreef methodmich het volgende:
Ga jij de vrouweneredivisie met serieuze belangstelling volgen dan okee6? En zo ja, vanwaar dat?
Dat wil je niet.quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:29 schreef -Mo- het volgende:
Vind dat ze op z'n minst in bikini moeten.
quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:54 schreef EnGCatjuh het volgende:
De onderste rij, 3e van rechts is Ricky Kruijs.
Tja, er zal wel wat extra ruimte voor de tieten gemaakt zijn.quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:06 schreef paultjuhhh het volgende:
Vreemde shirts idd bij FC utrecht, anders dan waar de mannen in spelen
quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:09 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Tja, er zal wel wat extra ruimte voor de tieten gemaakt zijn.![]()
Moeten ze die vervolgens natuurlijk wel hebben...quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:09 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Tja, er zal wel wat extra ruimte voor de tieten gemaakt zijn.![]()
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:53 schreef TerroRobbie het volgende:
Zou in het vrouwenvoetbal homoseksualiteit (lesbisch) ook zo'n taboe zijn? Of juist het tegenovergestelde?
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:51 schreef TerroRobbie het volgende:
[afbeelding]
Allemachtig die wenkbrauwenKan zo Sesamstraat in.
Dat zou niet goedkomen... "jij vieze gore hetero"quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:53 schreef TerroRobbie het volgende:
Zou in het vrouwenvoetbal homoseksualiteit (lesbisch) ook zo'n taboe zijn? Of juist het tegenovergestelde?
Wat eng.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:51 schreef TerroRobbie het volgende:
[afbeelding]
Hoe oud denk je te worden Heerlijkheid?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:30 schreef Heerlijkheid het volgende:
Er komt een tijd dat vrouwen die voetballen, niet meer alleen worden beoordeeld op hun uiterlijk maar op hun voetbalkwaliteiten.
Tot die tijd gekomen is blijf ik dit topic volgen.![]()
Eens.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:07 schreef Bjoro het volgende:
ik ben echt benieuwd, verwacht er niet veel van maar vind het leuk voor de dames !
Nu.nlquote:RTL zendt Eredivisie Vrouwenvoetbal uit
HILVERSUM - RTL Nederland heeft de uitzendrechten verworven van de Eredivisie Vrouwenvoetbal. In de nieuwe voetbalcompetitie, die woensdagavond begint, strijden zes damesteams op het hoogste niveau om de landstitel. Het gaat om ADO Den Haag, AZ, FC Utrecht, FC Twente, sc Heerenveen en Willem II.
De eerste wedstrijdbeelden zijn te zien in de uitzending van RTL Voetbal op vrijdag 31 augustus op RTL7, aldus de zender woensdag. Daarna is er elke zaterdag- en zondagmiddag aandacht voor het seizoen 2007/2008 op RTL8.
RTL had al de uitzendrechten voor de Eredivisie-samenvattingen, de live Eredivisie-wedstrijden op vrijdag, buitenlands voetbal, het Nederlands elftal, Jong Oranje, de Jupiler League en de KNVB-beker.
Presentatie door Barbara Barend?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:28 schreef Harmen1984 het volgende:
RTL gaan het uitzenden:
[..]
Nu.nl
Hahahaha teringquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:51 schreef TerroRobbie het volgende:
[afbeelding]
quote:'Voor mij stortte alles in'
Door RIEPKO BUIKEMA
ENSCHEDE - FC Twente en SC Heerenveen trappen vanavond om 19.30 uur af voor de nieuwe Eredivisie Vrouwen. Zonder Sanne Pluim. De middenvelder mag van de Stichting Eredivisie Vrouwen niet uitkomen voor FC Twente, uit vrees dat die club anders te sterk wordt.
Sanne Pluim:'Geen toestemming van Stichting Eredivisie Vrouwen, ik dacht eerst aan een grap.' FOTO ERIC BRINKHORST Sanne Pluim viert vandaag haar twintigste verjaardag, maar een feestdag wordt het niet voor de studente. Zij is geen voetbalster meer.
Als FC Twente en Heerenveen vanavond in het Arke-stadion in Enschede aftrappen voor de nieuw opgerichte Eredivisie Vrouwen, verbijt Pluim zich op de tribune.
,,Dat is heel zuur. Iedereen leeft toe naar de openingswedstrijd, maar ik zit op de tribune. Ik weet dat ik niet ga spelen, hoe goed ik ook train. Dat doet veel pijn.’’
In haar kamer hangt een spotprent waarop Pluim dreigt te worden verscheurd door een paard en een leeuw.
,,Dat paard staat voor FC Twente en de leeuw is de KNVB, de voetbalbond,’’ legt Pluim uit.
De tekening symboliseert de strijd die losbarstte, toen de Enschedese club de talentvolle speelster van Be Quick’28 aan haar selectie wilde toevoegen voor het nieuwe seizoen. In de ogen van de aan de KNVB gelieerde Stichting Eredivisie Vrouwen werd het vrouwenteam van Twente te sterk. De stichting streeft naar een evenwichtige competitie en dreigde Twente uit de competitie te halen als Pluim en haar beoogde teamgenoot Karin Stevens zouden worden vastgelegd.
Pluim kon het niet geloven.
,,Ik dacht eerst dat het een grap was. Dit kon gewoon niet. Alles stortte in. Ik voetbal vanaf mijn tiende en al die tijd droom ik van zo’n kans. Nu het dan eindelijk zover is, mag ik niet spelen.’’
Niet voor FC Twente tenminste, want de de stichting wilde dat Pluim zou overstappen naar de vrouwenselectie van Heerenveen.
,,Ik heb er wel aan gedacht om gewoon naar Heerenveen te gaan. Maar het gaat om het principe. Hoe alles is gelopen en hoe ik onder druk ben gezet. Er zijn al genoeg ja-knikkers. Ik wil gewoon een eigen mening hebben.’’
,,In het convenant (over de oprichting van eredivisie vrouwen, red.) stond dat de internationals mochten kiezen naar welke club ze gingen. Op dat moment zat ik bij de nationale selectie van 24 vrouwen. Ik koos voor FC Twente. Dat leek heel lang goed te gaan, totdat ik steeds meer gesprekken kreeg met mensen van de bond die vroegen of ik niet naar Heerenveen wilde. Maar kwalitatief is de selectie van FC Twente gewoon beter. Ik heb een duidelijke keuze gemaakt. Voor mij was het Twente, of helemaal niks.’’
Het werd uiteindelijk niks, omdat ook de stichting voet bij stuk hield. Hevig teleurgesteld besloot Pluim aanvankelijk om dan maar helemaal te stoppen met voetballen.
,,Ik had er zó genoeg van. Er werd aan alle kanten aan me getrokken. Ik zat slecht in mijn vel. Het moet niet ten koste van alles gaan.’’
Inmiddels traint Pluim volledig mee bij FC Twente, zonder uitzicht op speelminuten. ,,Want waar gáát dit over? Ik zat een half jaar bij de nationale selectie, maar heb nog geen interland gespeeld. Moet ík dan het verschil maken bij Heerenveen?’’
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |