quote:Feyenoord heeft besloten om de introductie van het vrouwenvoetbal minimaal één seizoen uit te stellen, meldt de dinsdag verschenen Feyenoord Krant. De KNVB wil met ingang van het seizoen 2007/2008 graag met minimaal zes elftallen een competitie starten. Feyenoord is enthousiast over het initiatief, maar vanwege de viering van het honderdjarig bestaan, wat een enorme werkdruk voor de organisatie met zich mee brengt, komt dit te vroeg. Intern is inmiddels een werkgroep samengesteld die een haalbaarheidsonderzoek gaat verrichten.
Commercieel directeur Chris Woerts: ‘Daaruit moet blijken of er behoefte is aan vrouwenvoetbal bij Feyenoord en of het al realiseerbaar is vanaf het seizoen 2008/2009. Het heropbouwen van de club en het jubileum hebben momenteel de prioriteit.’
Het vrouwenvoetbal in Nederland heeft zich de laatste jaren stormachtig ontwikkeld. Momenteel telt de KNVB een kleine 90.000 voetballende meisjes en vrouwen. Daarmee is vrouwenvoetbal na hockey de tweede grootste en meest populaire vrouwenteamsport. De topspeelsters vinden in Nederland echter geen aansluiting in de topsportwereld, zoals dat bijvoorbeeld in Duitsland en Zweden wel het geval is. Om die impasse te doorbreken hoopt de KNVB samen met een aantal BVO’s tot een professionele vrouwencompetitie te komen.
Feyenoord is inmiddels wel voorzichtig met de eerste voorbereidingen gestart om vrouwenvoetbal, waarvan de kosten voor het grootste deel door de KNVB worden gedragen, bij de club te realiseren.
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:49 schreef Hathor het volgende:
Wijven kunnen gewoon niet voetballen, punt !
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:46 schreef Tommeke het volgende:
Achja, als je herenelftal niets presteert moet je het maar op een andere boeg gooien he?
Schitterende opmerkingquote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:46 schreef Tommeke het volgende:
Achja, als je herenelftal niets presteert moet je het maar op een andere boeg gooien he?
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:38 schreef jorienvdherik het volgende:
Tja, wat vinden jullie er van ?
[afbeelding]
[..]
Op de tribune zijn ze anders welkom hoor, het liefst topless.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:51 schreef Superheld het volgende:
Wijven horen niet bij t voetbal, ook niet als voetbalster
quote:Eredivisie vrouwen kan van start
Uitgegeven: 2 maart 2007 10:44
Laatst gewijzigd: 2 maart 2007 11:25
ZEIST - Een eredivisie vrouwenvoetbal doet komend seizoen haar intrede. Negen clubs uit het betaald voetbal hebben zich bij de KNVB aangemeld, liet de bond vrijdag weten.
Minstens zes clubs zijn nodig voor de eerste eredivisie voor vrouwen. De clubs die zich hebben aangemeld zijn ADO Den Haag, AZ, Cambuur Leeuwarden, Roda JC, TOP Oss, FC Twente, Willem II, SC Heerenveen en FC Utrecht. Die laatste twee clubs hebben een voorbehoud gemaakt.
De KNVB maakt 9 maart bekend met hoeveel en met welke clubs de eredivisie voor vrouwen komend seizoen begint.
Afgehaakt
PSV en Ajax zijn afgehaakt. Beide topclubs vinden het nog te vroeg om in te stappen, maar overwegen zeker om dat in 2008 wel te doen, zei een woordvoerster van de KNVB. Feyenoord haakt voorlopig af omdat de club zich wil focussen op het naderende eeuwfeest.
De vrouwencompetitie krijgt een professioneel karakter, maar van goed betaalde profvoetbalsters zal in eerste instantie nog geen sprake zijn. "Dat is absoluut wel de gedachte, maar zover is het nog niet. Veel zal afhangen van de interesse van sponsors en tv-zenders", aldus de woordvoerster. "De KNVB heeft met opzet voor clubs uit het betaald voetbal gekozen, omdat daar wel alle faciliteiten aanwezig zijn om professioneel vrouwenvoetbal op te zetten."
Bondscoach Vera Pauw van het Nederlands vrouwenelftal reageerde verheugd: "We merkten tijdens de gesprekken met clubs al dat er steeds meer animo kwam voor een eredivisie vrouwen. Dat deze er nu echt lijkt te komen, vinden we fantastisch."
Als ze het maar niet gaan uitzendenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:17 schreef DIGGER het volgende:
Nou ja, met de genoemde 9 clubs staan ze in elk geval allemaal in het linker rijtje.
Ik vind het een goed initiatief, zo kan Nederland ook wat meer op de kaart komen qua vrouwenvoetbal en dat is alleen maar aantrekkelijk ivm jonge meisjes die willen gaan voetballen, maakt de sport aantrekkelijker.
Vind het er zelf niet echt uitzien, tis net voetbal in slowmotion met technisch onbegaafden, maar vindt het wel een goed plan, er zal animo voldoende voor zijn en dat kan alleen maar meer worden.
Wel slappe excuses van de topclubs waarom zij niet mee zouden kunnen doen komende seizoen overigens.
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:40 schreef DarkShine het volgende:
Staat er hier trouwens ook geel op het shirtje uittrekken na een goal?
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:39 schreef DarkShine het volgende:
Roda wilt meedoen zover ik weet...
Dat wisten we al.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:24 schreef pekel het volgende:
Deelnemers:
ADO Den Haag
AZ
Cambuur Leeuwarden
sc Heerenveen (onder voorbehoud)
Roda JC
TOP Oss
FC Twente
FC Utrecht (onder voorbehoud van toezeggingen van de gemeente)
Willem II
Ik vraag me bij dit soort posts altijd af of je dan ook tegen alle andere sporten bent die door vrouwen gedaan worden. Elke vrouwenvariant (van welke sport dan ook) heeft een slecht niveau vergeleken met de mannen. Hockey, tennis, schaatsen etc. gaan allemaal sneller en harder bij de mannenvariant.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:14 schreef BigFire het volgende:
zaad idee
zeer weinig toeschouwers, laat staan supporters![]()
commerieel niks uit te halen
slecht niveau vergeleken met de mannen
gelukkig doet Ajax niet mee
Ik moest hard lachen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:47 schreef MCH het volgende:
Zien we eindelijk weer Nederlands voetbal op de NOS.
klopt, ik vind alle vrouwelijke takken van mannelijke sporten niet leuk(andersom ook trouwens). maar sporten als tennis, schaatsen en hockey zie ik meer als neutrale sporten en heb ik niks mee.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:10 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Ik vraag me bij dit soort posts altijd af of je dan ook tegen alle andere sporten bent die door vrouwen gedaan worden. Elke vrouwenvariant (van welke sport dan ook) heeft een slecht niveau vergeleken met de mannen. Hockey, tennis, schaatsen etc. gaan allemaal sneller en harder bij de mannenvariant.
Natuurlijk is het niveau nog bedroevend, maar dat kan juist verbeterd worden als er meer getraind kan gaan worden en er meer op niveau gespeeld wordt. Als het niveau dan omhoog gaat komen er misschien meer mensen kijken en wordt het ook voor sponsors weer iets interessanter.
Ben jij een kloon van SCH?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:47 schreef MCH het volgende:
Zien we eindelijk weer Nederlands voetbal op de NOS.
En daar zal het mis gaan.....quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:01 schreef jorienvdherik het volgende:
Veel zal afhangen van de interesse van sponsors en tv-zenders", aldus de woordvoerster.
Ik denk eerder dat ze dan een bonus geven voor het lokken van extra publiek.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:40 schreef DarkShine het volgende:
Staat er hier trouwens ook geel op het shirtje uittrekken na een goal?
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:45 schreef Tasje het volgende:
En de mannen denken weer alles beter te kunnen hoor![]()
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:19 schreef jorienvdherik het volgende:
Vrouwen van Anderlecht![]()
![]()
[afbeelding]
Zit weinig geils tussen die vrouwenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:22 schreef venomsnake het volgende:
[..]
![]()
![]()
Goed voor de vrijdagavondwedstrijd..![]()
Wat? die bal rand 16 rustig 2 keer achter je standbeen langs halen en dan die bal een schop geven zodat hij binnen valt?quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:15 schreef AXOI het volgende:
Je kan zeggen wat je wilt maar meiden kunnen wel voetballen!
http://www.ladiessoccer.n(...)ageNo,1/key,0/hit,1/
Dit zegt toch genoeg...
Nou nou, wat een wonderschone goal.quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:15 schreef AXOI het volgende:
Je kan zeggen wat je wilt maar meiden kunnen wel voetballen!
http://www.ladiessoccer.n(...)ageNo,1/key,0/hit,1/
Dit zegt toch genoeg...
Gewoon matig gekeept idd.quote:
En terecht.quote:Op zondag 11 maart 2007 09:36 schreef Scheepschroef het volgende:
Van alle vrouwenvoetbal topics die je op fora zoal tegenkomt is het FoK topic wel bijzonder onsympathiek![]()
Het is gewoon eerlijkheid.quote:
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:45 schreef Tasje het volgende:
Het is natuurlijk zo, dat in de voetbalwereld, de mannen wel aan de top zitten
quote:'Geen vrouwenteam bij Ajax, helaas'
THOMAS RIJSMAN
AMSTERDAM - Volgend seizoen begint de KNVB een eredivisie voor vrouwen. Negen profclubs hebben zich aangemeld voor het initiatief. Ajax niet. ''We moeten voorzichtig omgaan met het merk Ajax.''
Ze valt echt niet alleen op omdat ze meisje is of omdat bij elk schot - telkens hard en zuiver - haar staart sierlijk op en neer wappert. Debby kan gewoon opvallend goed voetballen. De ROC-studente legt een eindexamen af voor een trainersdiploma, samen met een groep jongens op het verder verlaten sportpark De Toekomst .
Ze speelt bij CSW in Wilnis, vertelt ze. ''Een klein dorp tussen Utrecht en Amsterdam.'' Of ze bij Ajax zou willen voetballen, als dat zou kunnen? Ze twijfelt geen moment. ''Natuurlijk, wie wil er nou niet hier voetballen?''
Debby vindt het dan ook erg jammer dat Ajax zich niet heeft ingeschreven voor de eredivisie vrouwenvoetbal, de competitie die volgend jaar van start gaat. ''Als ze hier talentendagen voor meisjes zouden organiseren, was ik er zeker bij geweest.''
Niet veel later druppelen de spelers van Jong Ajax het jeugdcomplex binnen voor de middagtraining. Debby en de andere studenten worden totaal genegeerd. Belgische jeugdinternational Toby Alderweireld - die net zijn eerste profcontract bij Ajax heeft getekend - haalt zijn schouders op. ''Vrouwenvoetbal? Daar heb ik nog niet echt over nagedacht. Bij ons in de kleedkamer wordt er in elk geval niet over gesproken.''
Als Ajax een vrouwenteam zou hebben, zou het hoogstwaarschijnlijk op De Toekomst trainen en spelen. Alderweireld: ''Ik denk niet dat we daar last van zouden hebben.''
Commercieel directeur Maarten Fontein is daar nog niet zo zeker van. ''Het in allerminst duidelijk wat het effect van een vrouwenteam zou zijn op het professionele klimaat. Daarnaast is het hier 's avonds erg donker. Je moet ook rekening houden met de veiligheid van de meisjes.''
Het zijn kleine mitsen en maren in een veel uitgebreider betoog van Fontein. ''Wij zijn helemaal niet tegen vrouwenvoetbal. We staan er juist positief tegenover. Het onderzoeken van het vrouwenvoetbal staat bij ons op het actieprogramma. Maar we weten nu simpelweg nog te weinig om er in te stappen.''
Voetbaljournaliste Barbara Barend - die in het verleden in een team met Danny Landzaat voetbalde - vindt het zeer teleurstellend dat Ajax niet meteen meedoet. ''Eigenlijk is Ajax het maatschappelijk verplicht. Er zijn meisjes die profvoetballer willen worden. Zo kun je helpen dromen te verwezenlijken.''
Als vrouw die in een typische mannenwereld werkt, heeft Barend gemerkt dat de voetballerij in het buitenland al een stuk geëmancipeerder is dan hier. ''Bij Arsenal hebben ze een vrouwenteam. Dennis Bergkamp heeft een meisje uit die ploeg geadopteerd en financieel ondersteund. Dat is toch hartstikke mooi. Bij Chelsea hebben ze een women academy. In Nederland zijn ze daar zo vies van. Waar maken ze zich druk om?''
Fontein is vooral bezorgd om het merk Ajax, dat volgens hem 'te zorgvuldig is opgebouwd' om nu - bij gebrek aan duidelijkheid - al deel te nemen aan de eredivisie vrouwen. ''We moeten voorzichtig met het brand Ajax omgaan. Als het tegenzit, word je ook meteen neergesabeld. Dat andere clubs wel meedoen, is alleen maar goed. Dan kunnen de eerste kinderziektes er al worden uitgehaald. Later instappen kan altijd nog.''
Barend denkt dat Ajax zich nog achter de oren zal krabben nu streekgenoot AZ wel een vrouwenteam begint. ''De talentvolle meisjes uit Amsterdam zullen naar Alkmaar gaan. Het wordt nog moeilijk voor Ajax om straks aan te haken.''
Of Debby bij AZ wil voetballen, nu Ajax volgend jaar nog geen optie is? ''Dat niet. Maar misschien wel bij FC Utrecht. Dat is een stukje dichterbij.''
© Het Parool, 14-03-200
quote:
Wat een legendarische flauwekul veroorlooft zo'n man zich toch! Niet aan vrouwenvoetbal meedoen omdat het 's avonds zo donker is op De Toekomst? Laat me nou toch niet lachen man. Ga je schamen!quote:''Het in allerminst duidelijk wat het effect van een vrouwenteam zou zijn op het professionele klimaat. Daarnaast is het hier 's avonds erg donker. Je moet ook rekening houden met de veiligheid van de meisjes.''
Het 'brand' Ajax is te zorgvuldig opgebouwdquote:Fontein is vooral bezorgd om het merk Ajax, dat volgens hem 'te zorgvuldig is opgebouwd' om nu - bij gebrek aan duidelijkheid - al deel te nemen aan de eredivisie vrouwen. ''We moeten voorzichtig met het brand Ajax omgaan. Als het tegenzit, word je ook meteen neergesabeld. Dat andere clubs wel meedoen, is alleen maar goed. Dan kunnen de eerste kinderziektes er al worden uitgehaald. Later instappen kan altijd nog.''
ja, de moeder van Barbara Barendquote:Op woensdag 14 maart 2007 18:36 schreef jorienvdherik het volgende:
Zijn er ook MILFEN die voetballen ?![]()
Het verklaart wel waarom Ajax al jaren niet meer voor de titel speelt bij de mannen. Ajax zou meer voetbalverstand in huis juist goed kunnen gebruiken. De mannenafdeling zit nu op dood spoor, ga dan samen groeien! En dan met een directeur met voetbalverstand en visie; Fontein is altijd maar op zoek naar excuses.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:14 schreef Eb het volgende:
[..]
Die Maarten Fontein toch
![]()
Wat een legendarische flauwekul veroorlooft zo'n man zich toch! Niet aan vrouwenvoetbal meedoen omdat het 's avonds zo donker is op De Toekomst? Laat me nou toch niet lachen man. Ga je schamen!
quote:Kesler: 'Eredivisie Vrouwen verdient een kans'
vrijdag 09 maart 2007
Bron: KNVB site
Henk Kesler, directeur betaald voetbal van de KNVB, over de komst van een Eredivisie voor vrouwen.
,,Bij een deel van voetballend Nederland luidt de vraag: komt-ie of komt-ie er niet. Op korte termijn valt namelijk de beslissing of er in Nederland een Eredivisie voor Vrouwen start en zo ja, welke BVO's eraan gaan deelnemen. Er wordt gedacht aan een Eredivisie voor zes tot acht ploegen. Het zou een historische stap zijn op de weg naar professionalisering van het vrouwenvoetbal.
Criticasters zeggen dat een Eredivisie voor Vrouwen absoluut geen kans van slagen heeft. Volgens hen is er geen draagvlak voor, zijn de kosten te hoog en de commerciële mogelijkheden qua sponsoring zeer beperkt. Soms voegt men er nog fijnzinnig aan toe dat vrouwen helemaal niet kunnen voetballen. Alleen dat laatste al - zo weet ik van mijn bezoeken aan wedstrijden - is bezijden de waarheid. Ook ik was sceptisch bij de gedachte aan vrouwen die de kicksen onderbinden om op het veld wedstrijden te spelen. Maar ik ben vrouwenvoetbal met het stijgen van het niveau steeds meer gaan waarderen.
Vrouwenvoetbal is in Nederland, mede dankzij de inzet van bondscoach Vera Pauw en haar mensen, volop in ontwikkeling. Teneinde de volgende stap te kunnen maken is de invoering van een Eredivisie Vrouwen een noodzakelijke stap. Een professionele organisatie binnen een BVO, veel meer trainen en verregaande faciliteiten moeten ervoor zorgen dat vrouwenvoetbal zich ontwikkelt tot een mondiaal niveau.
BVO's die gaan deelnemen aan de Eredivisie voor Vrouwen gaan in zekere mate het avontuur aan, al acht ik de kans reëel dat de Eredivisie Vrouwen een succes wordt. BVO's krijgen hierdoor sowieso de mogelijkheid om meer vrouwelijke supporters aan zich te binden. Vrouwenvoetbal leeft steeds meer in Nederland. Of het traject niet te snel gaat, is mij de afgelopen weken herhaaldelijk gevraagd. Ik dacht het niet. Er ligt een duidelijke visie aan ten grondslag, het wordt tijd om deze visie in de praktijk te brengen. Enthousiaste mensen, binnen en buiten de KNVB, zetten er hun schouders onder. Op weg naar dat ene doel: een volwaardige Eredivisie met speelsters die zich op termijn kunnen meten met de wereldtop.
De KNVB telt bijna 90.000 voetballende meisjes en vrouwen. Het is na hockey de teamsport met het meest aantal actieve leden. Ieder jaar groeit dat aantal gestaag. Talenten genoeg, ze vragen alleen maar om te worden ontdekt. Geef ze de kans dat talent verder te ontwikkelen.
Het is aan de KNVB, BVO's, amateurclubs én andere betrokkenen de Eredivisie voor Vrouwen een kans te geven. Als het aan mij ligt gaan we dát voor elkaar krijgen…"
Henk Kesler,
Directeur betaald voetbal.
Eerlijkheid duurt het langst..quote:Op zondag 11 maart 2007 09:36 schreef Scheepschroef het volgende:
Van alle vrouwenvoetbal topics die je op fora zoal tegenkomt is het FoK topic wel bijzonder onsympathiek![]()
Daar ben je lekker mee als zwoeger, hup naar het tweede! Op zich is het wel een handige structuur om het niveau snel omhoog te brengen.quote:De Eredivisie Vrouwen zal in eerste instantie starten met zes tot acht BVO's, waarbij de clubs een dubbele competitie draaien. Van de huidige hoofdklasse- en eerste klasseclubs zal een zelfde aantal als 'satellietclub' voor de eredivisionisten gaan fungeren. Het huidige eerste elftal dat nu in de hoofdklasse speelt moet daarbij het tweede (opleidings)team worden, zodat een goede doorstroming van onderaf kan plaatsvinden. De speelsters worden geselecteerd op basis van hun prestaties tijdens een selectiedag. De BVO-elftallen zullen gaan bestaan uit (jeugd)internationals, de overige topspeelsters uit de huidige hoofdklasse en talentvolle jeugd.
Voor die clubs is het denk ik ook een aanvaardbaar risico. Stadion staat er immers al. Bij clubs met grote stadions (Ajax, PSV) is alleen al het stadion reseveren een dure aangelegenheid zijn. Logisch dat ze even de kat uit de boom kijken.quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:57 schreef okee6 het volgende:
[..]
De deelnemende BVO clubs zijn waarschijnlijk: AZ, Cambuur, Den Haag, Roda JC, Top Oss, Twente, Willem II. Met Heerenveen erbij zou dat al acht maken.
In Amsterdam is de Toekomst voldoende. Ze hebben gewoon geen vertrouwen in voldoende speelsters van CSW (Wilnis), de meest logische partner. Ze hebben nu wel het nadeel dat AZ of Den Haag met die dames aan de haal gaat.quote:Op woensdag 14 maart 2007 20:54 schreef Scheepschroef het volgende:
[..]
Voor die clubs is het denk ik ook een aanvaardbaar risico. Stadion staat er immers al. Bij clubs met grote stadions (Ajax, PSV) is alleen al het stadion reseveren een dure aangelegenheid zijn. Logisch dat ze even de kat uit de boom kijken.
Denk niet dat zoveel met "branding" zoals de beste man het zo mooi zei te maken heeft, draait uiteindelijk allemaal om geld.
quote:Nederland wint van Engeland met 0-1
woensdag 14 maart 2007
Nederland heeft in Engeland een sensationele 0-1 overwinning op het thusisland gehaald. Het doelpunt viel in de 77e minuut door Manon Melis op een steekpass van Jessica Torny.
Engeland begon stormachtig aan de wedstrijd en zette Nederland direct zwaar onder druk. Na een kwartier kwam Nederland engszins onder die druk uit. Daarna bleef Engeland weliswaar meer in balbezit, maar Nederland was gevaarlijk bij de tegenaanvallen.
In de tweede helft werd dit spelbeeld voortgezet met als bekroning voor Nederland het doelpunt. Een snelle omschakeling, een steekpass op de snelle Manon Melis die meteen uithaalde en laag in de linkerhoek scoorde.
Het is voor Vera Pauw en haar ploeg de derde overwinning op rij op een hoger geklasseerd land. Eerder werden Rusland en Italie verslagen.
Waar de gemeente al niet goed voor is! Maar goed, dat betekent 9 clubs in de vrouweneredivisie komend seizoen. Maakt de seizoenskaart toch weer duurderquote:FC Utrecht heeft besloten om toch mee te doen aan de eredivisie voor dames, die volgend seizoen moet beginnen.
Eerder liet FC Utrecht weten wegens de hoge investeringen af te zien van het aanmelden van een team. Daar kwam het bestuur na overleg met de gemeente op terug. De gemeente zegde uitbreiding van de trainingsaccommodatie toe tegen lage tarieven en op de lange termijn zullen kunstgrasvelden worden aangelegd.
Dat zei je moeder gisteravond ook!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:12 schreef Jasza het volgende:
Wat moet ik hiervan vinden zeg, ik weet nu al dat er bij Ado liedjes gaan komen:
Daar moet een piemel in etc
Lijkt me trouwens niets, Ajax moet er niet aan medoen.
Hehe, Aron Winter.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:11 schreef stoofstraat het volgende:
De Ajaxspelers vinden vrouwenvoetbal trouwens sowieso maar onzin, aan de reacties te zien...
http://www.depers.nl/weblog.php?id=213
Zoals ik hierboven het concept liet zien, zijn de clubs gekoppeld aan een bestaande vrouwenvereniging. Bij Roda in de buurt is er in de verre omtrek geen. Lijkt me een logische reden. Komen de reiskosten nog bijquote:Op woensdag 21 maart 2007 13:23 schreef DarkShine het volgende:
Om de een of andere reden mag Roda niet meedoen. Bestuur kan er niet mee lachen.
Aan de andere kant kan dat geld nu mooi in het 1ste elftal gepompt worden!
Toch wilt Roda bij een volgende kans opnieuw meedoen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:13 schreef okee6 het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven het concept liet zien, zijn de clubs gekoppeld aan een bestaande vrouwenvereniging. Bij Roda in de buurt is er in de verre omtrek geen. Lijkt me een logische reden. Komen de reiskosten nog bij
Wat een kutsite. Duurt eeuwen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:11 schreef stoofstraat het volgende:
Wat vinden jullie er van dat Ajax niet meedoet aan de vrouwelijke eredivisie die vanaf volgend seizoen van start gaat? AZ doet notabene wel mee!
De Ajaxspelers vinden vrouwenvoetbal trouwens sowieso maar onzin, aan de reacties te zien...
http://www.depers.nl/weblog.php?id=213
Idd, vies oud mannetjequote:Op woensdag 21 maart 2007 18:57 schreef Erwtensoep het volgende:
Henk met een paal natuurlijk.
Henk Keslerquote:Op woensdag 21 maart 2007 18:55 schreef vitessezuid113 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
de 6 clubs.
Alleen wat moet die vent erbij![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |