abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47274708
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 16:14 schreef Eb het volgende:

[..]

Die Maarten Fontein toch

Wat een legendarische flauwekul veroorlooft zo'n man zich toch! Niet aan vrouwenvoetbal meedoen omdat het 's avonds zo donker is op De Toekomst? Laat me nou toch niet lachen man. Ga je schamen!
Het verklaart wel waarom Ajax al jaren niet meer voor de titel speelt bij de mannen. Ajax zou meer voetbalverstand in huis juist goed kunnen gebruiken. De mannenafdeling zit nu op dood spoor, ga dan samen groeien! En dan met een directeur met voetbalverstand en visie; Fontein is altijd maar op zoek naar excuses.
pi_47275427
Het lijkt wel zwarte kousen wereld, het Nederlands voetbal, alles met een slag om de arm
quote:
Kesler: 'Eredivisie Vrouwen verdient een kans'
vrijdag 09 maart 2007
Bron: KNVB site
Henk Kesler, directeur betaald voetbal van de KNVB, over de komst van een Eredivisie voor vrouwen.

,,Bij een deel van voetballend Nederland luidt de vraag: komt-ie of komt-ie er niet. Op korte termijn valt namelijk de beslissing of er in Nederland een Eredivisie voor Vrouwen start en zo ja, welke BVO's eraan gaan deelnemen. Er wordt gedacht aan een Eredivisie voor zes tot acht ploegen. Het zou een historische stap zijn op de weg naar professionalisering van het vrouwenvoetbal.

Criticasters zeggen dat een Eredivisie voor Vrouwen absoluut geen kans van slagen heeft. Volgens hen is er geen draagvlak voor, zijn de kosten te hoog en de commerciële mogelijkheden qua sponsoring zeer beperkt. Soms voegt men er nog fijnzinnig aan toe dat vrouwen helemaal niet kunnen voetballen. Alleen dat laatste al - zo weet ik van mijn bezoeken aan wedstrijden - is bezijden de waarheid. Ook ik was sceptisch bij de gedachte aan vrouwen die de kicksen onderbinden om op het veld wedstrijden te spelen. Maar ik ben vrouwenvoetbal met het stijgen van het niveau steeds meer gaan waarderen.

Vrouwenvoetbal is in Nederland, mede dankzij de inzet van bondscoach Vera Pauw en haar mensen, volop in ontwikkeling. Teneinde de volgende stap te kunnen maken is de invoering van een Eredivisie Vrouwen een noodzakelijke stap. Een professionele organisatie binnen een BVO, veel meer trainen en verregaande faciliteiten moeten ervoor zorgen dat vrouwenvoetbal zich ontwikkelt tot een mondiaal niveau.

BVO's die gaan deelnemen aan de Eredivisie voor Vrouwen gaan in zekere mate het avontuur aan, al acht ik de kans reëel dat de Eredivisie Vrouwen een succes wordt. BVO's krijgen hierdoor sowieso de mogelijkheid om meer vrouwelijke supporters aan zich te binden. Vrouwenvoetbal leeft steeds meer in Nederland. Of het traject niet te snel gaat, is mij de afgelopen weken herhaaldelijk gevraagd. Ik dacht het niet. Er ligt een duidelijke visie aan ten grondslag, het wordt tijd om deze visie in de praktijk te brengen. Enthousiaste mensen, binnen en buiten de KNVB, zetten er hun schouders onder. Op weg naar dat ene doel: een volwaardige Eredivisie met speelsters die zich op termijn kunnen meten met de wereldtop.

De KNVB telt bijna 90.000 voetballende meisjes en vrouwen. Het is na hockey de teamsport met het meest aantal actieve leden. Ieder jaar groeit dat aantal gestaag. Talenten genoeg, ze vragen alleen maar om te worden ontdekt. Geef ze de kans dat talent verder te ontwikkelen.

Het is aan de KNVB, BVO's, amateurclubs én andere betrokkenen de Eredivisie voor Vrouwen een kans te geven. Als het aan mij ligt gaan we dát voor elkaar krijgen…"

Henk Kesler,
Directeur betaald voetbal.
pi_47275718
quote:
Op zondag 11 maart 2007 09:36 schreef Scheepschroef het volgende:
Van alle vrouwenvoetbal topics die je op fora zoal tegenkomt is het FoK topic wel bijzonder onsympathiek
Eerlijkheid duurt het langst..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_47276114
quote:
De Eredivisie Vrouwen zal in eerste instantie starten met zes tot acht BVO's, waarbij de clubs een dubbele competitie draaien. Van de huidige hoofdklasse- en eerste klasseclubs zal een zelfde aantal als 'satellietclub' voor de eredivisionisten gaan fungeren. Het huidige eerste elftal dat nu in de hoofdklasse speelt moet daarbij het tweede (opleidings)team worden, zodat een goede doorstroming van onderaf kan plaatsvinden. De speelsters worden geselecteerd op basis van hun prestaties tijdens een selectiedag. De BVO-elftallen zullen gaan bestaan uit (jeugd)internationals, de overige topspeelsters uit de huidige hoofdklasse en talentvolle jeugd.
Daar ben je lekker mee als zwoeger, hup naar het tweede! Op zich is het wel een handige structuur om het niveau snel omhoog te brengen.

De deelnemende BVO clubs zijn waarschijnlijk: AZ, Cambuur, Den Haag, Roda JC, Top Oss, Twente, Willem II. Met Heerenveen erbij zou dat al acht maken. Die clubs trekken dan komend seizoen de beloftes van de hoofdklassers in de buurt naar zich toe en adopteren de rest van de speelsters als tweede team.
pi_47278295
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:57 schreef okee6 het volgende:

[..]

De deelnemende BVO clubs zijn waarschijnlijk: AZ, Cambuur, Den Haag, Roda JC, Top Oss, Twente, Willem II. Met Heerenveen erbij zou dat al acht maken.
Voor die clubs is het denk ik ook een aanvaardbaar risico. Stadion staat er immers al. Bij clubs met grote stadions (Ajax, PSV) is alleen al het stadion reseveren een dure aangelegenheid zijn. Logisch dat ze even de kat uit de boom kijken.

Denk niet dat zoveel met "branding" zoals de beste man het zo mooi zei te maken heeft, draait uiteindelijk allemaal om geld.
pi_47286536
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:54 schreef Scheepschroef het volgende:

[..]

Voor die clubs is het denk ik ook een aanvaardbaar risico. Stadion staat er immers al. Bij clubs met grote stadions (Ajax, PSV) is alleen al het stadion reseveren een dure aangelegenheid zijn. Logisch dat ze even de kat uit de boom kijken.

Denk niet dat zoveel met "branding" zoals de beste man het zo mooi zei te maken heeft, draait uiteindelijk allemaal om geld.
In Amsterdam is de Toekomst voldoende. Ze hebben gewoon geen vertrouwen in voldoende speelsters van CSW (Wilnis), de meest logische partner. Ze hebben nu wel het nadeel dat AZ of Den Haag met die dames aan de haal gaat.
pi_47286774
O ja, zeer knap
quote:
Nederland wint van Engeland met 0-1
woensdag 14 maart 2007
Nederland heeft in Engeland een sensationele 0-1 overwinning op het thusisland gehaald. Het doelpunt viel in de 77e minuut door Manon Melis op een steekpass van Jessica Torny.

Engeland begon stormachtig aan de wedstrijd en zette Nederland direct zwaar onder druk. Na een kwartier kwam Nederland engszins onder die druk uit. Daarna bleef Engeland weliswaar meer in balbezit, maar Nederland was gevaarlijk bij de tegenaanvallen.

In de tweede helft werd dit spelbeeld voortgezet met als bekroning voor Nederland het doelpunt. Een snelle omschakeling, een steekpass op de snelle Manon Melis die meteen uithaalde en laag in de linkerhoek scoorde.
Het is voor Vera Pauw en haar ploeg de derde overwinning op rij op een hoger geklasseerd land. Eerder werden Rusland en Italie verslagen.
pi_47348473
quote:
FC Utrecht heeft besloten om toch mee te doen aan de eredivisie voor dames, die volgend seizoen moet beginnen.

Eerder liet FC Utrecht weten wegens de hoge investeringen af te zien van het aanmelden van een team. Daar kwam het bestuur na overleg met de gemeente op terug. De gemeente zegde uitbreiding van de trainingsaccommodatie toe tegen lage tarieven en op de lange termijn zullen kunstgrasvelden worden aangelegd.
Waar de gemeente al niet goed voor is! Maar goed, dat betekent 9 clubs in de vrouweneredivisie komend seizoen. Maakt de seizoenskaart toch weer duurder
pi_47505415
Wat vinden jullie er van dat Ajax niet meedoet aan de vrouwelijke eredivisie die vanaf volgend seizoen van start gaat? AZ doet notabene wel mee!

De Ajaxspelers vinden vrouwenvoetbal trouwens sowieso maar onzin, aan de reacties te zien...

http://www.depers.nl/weblog.php?id=213
pi_47505609
Tja van mij hoeft het ook niet zo. Maar als er mensen zijn die er brood enzo in zien, waarom niet. Maar ga dan niet gelijk de topclubs veroordelen omdat ze niet aan elk initatief mee willen doen.
pi_47505636
Haha Davids dacht eerst dat ze het over zaalvoetbal hadden.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  woensdag 21 maart 2007 @ 12:28:12 #87
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_47505996
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 20:12 schreef Jasza het volgende:
Wat moet ik hiervan vinden zeg, ik weet nu al dat er bij Ado liedjes gaan komen:

Daar moet een piemel in etc

Lijkt me trouwens niets, Ajax moet er niet aan medoen.
Dat zei je moeder gisteravond ook!

ennuh, wij zijn wel wat gewend met onze United Cheers - Haagse Tietuuuuh!
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_47506167
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 12:11 schreef stoofstraat het volgende:

De Ajaxspelers vinden vrouwenvoetbal trouwens sowieso maar onzin, aan de reacties te zien...

Hehe, Aron Winter.
pi_47506299
vrouwen en voetbal
  woensdag 21 maart 2007 @ 13:23:06 #90
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_47507973
Om de een of andere reden mag Roda niet meedoen. Bestuur kan er niet mee lachen.

Aan de andere kant kan dat geld nu mooi in het 1ste elftal gepompt worden!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_47509704
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 13:23 schreef DarkShine het volgende:
Om de een of andere reden mag Roda niet meedoen. Bestuur kan er niet mee lachen.

Aan de andere kant kan dat geld nu mooi in het 1ste elftal gepompt worden!
Zoals ik hierboven het concept liet zien, zijn de clubs gekoppeld aan een bestaande vrouwenvereniging. Bij Roda in de buurt is er in de verre omtrek geen. Lijkt me een logische reden. Komen de reiskosten nog bij
  woensdag 21 maart 2007 @ 14:18:08 #92
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_47509880
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:13 schreef okee6 het volgende:

[..]

Zoals ik hierboven het concept liet zien, zijn de clubs gekoppeld aan een bestaande vrouwenvereniging. Bij Roda in de buurt is er in de verre omtrek geen. Lijkt me een logische reden. Komen de reiskosten nog bij
Toch wilt Roda bij een volgende kans opnieuw meedoen.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 21 maart 2007 @ 14:20:35 #93
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_47509959
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 12:11 schreef stoofstraat het volgende:
Wat vinden jullie er van dat Ajax niet meedoet aan de vrouwelijke eredivisie die vanaf volgend seizoen van start gaat? AZ doet notabene wel mee!

Wat een kutsite. Duurt eeuwen.
pi_47517458
Zal ADO uit nu ook een combi worden met uitkaartverplichting??
pi_47520893

de 6 clubs.

Alleen wat moet die vent erbij
pi_47520951
Henk met een paal natuurlijk.
Houd van een lijntje.
pi_47522029
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 18:57 schreef Erwtensoep het volgende:
Henk met een paal natuurlijk.
Idd, vies oud mannetje
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_47522252
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 18:55 schreef vitessezuid113 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

de 6 clubs.

Alleen wat moet die vent erbij
Henk Kesler
  woensdag 21 maart 2007 @ 19:52:01 #99
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_47523001
  woensdag 21 maart 2007 @ 19:52:47 #100
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_47523025
Die van Heerenveen ziet er niet verkeerd uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')