Zoals Mainport het doet. Je hoeft niks vet te maken, maar gewoon de naam van de film met daarachter -1 of +1 zettenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:53 schreef Sokolsky het volgende:
Mag je ook stemmen op films die je niet kent? Hoe krijg ik punten, en moet je die ook vet maken? En wanneer kunnen we films wisselen met de tegenstanders?
Ingewikkeld hoor, zo'n spelletje...
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:00 schreef Sokolsky het volgende:
Enfin, Terminators allebei -1 en Ran +1.
Ahja ik dacht al. Ik kom nooit in andere FTR-spelletjes dusquote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:59 schreef Sokolsky het volgende:
![]()
Dat ik had wel door hoor Falco, maar ik probeerde een wat minder geslaagde kwinkslag richting andere FTR-spelletjes te maken.
Je krijgt elke dag een overzicht...lijkt me al heel mooi.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
Falco, kan je niet beter dat de lijst wel gewoon gec/p'ed wordt? Dat is misschien overzichterlijker, zeker voor tactische stemmers.
Precies, zal je net zien dat mensen nèt op hetzelfde moment gaan posten en daarnaast is teveel scrollen vervelend.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:21 schreef Mike het volgende:
[..]
Je krijgt elke dag een overzicht...lijkt me al heel mooi.Die lijsten kopiëren de hele tijd wordt helemaal niks.
Jammer.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:49 schreef Falco het volgende:
Elke dag -1 voor twee LotR-films is niet echt heel tof ofzo.
Laten we als regel doen dat je stemmen op twee punten dienen te verschillen met de stemmen van de vorige dagquote:
Okee, ik had nu nog 2 verschillende LOTR's.quote:Op woensdag 21 februari 2007 00:17 schreef Falco het volgende:
Laten we als regel doen dat je stemmen op twee punten dienen te verschillen met de stemmen van de vorige dag. Lijkt me best redelijk
. Je kunt dus telkens elke dag op dezelfde LotR-film stemmen.
Het gaat hier wel om de IMDB Top 250 hoor, niet om een willekeurig snoblijstjequote:Op woensdag 21 februari 2007 01:54 schreef Mainport het volgende:
Zit je niet met het probleem dat de vrij onbekende films in de middenmoot blijven hangen, zodat je uiteindelijk stilvalt? Een hoop bekende films zijn er dan uit, een aantal weet stand te houden, en dan heb je er nog een paar waarvan slechts een handjevol ze gezien heeft. En die mensen zijn die films ook niet gaan kijken met de verwachting dat ze kut zijn, dus tegenstemmen zullen de meesten ook niet. Om te stemmen moet je minstens drie films gezien hebben, waarvan je er twee slecht vindt. Op den duur kom je dus in een patstelling, of zie ik dit nu verkeerd?
De echte top zal wel overblijven lijkt me zo. Misschien dat op het eind het stemmen iets minder snel gebeurt, maar het zijn niet heel obscure titels, die nu meedoen. Het is nu wel zo dat er in deze poule op films met minder dan 10.000 votes vaak nog niet gestemd is. Aan de andere kant heeft Donnie Darko ook nog geen stemmen mogen ontvangen en ik kan me haast niet voorstellen dat deze er uit gaat ten koste van pakweg Inherit the Wind.quote:Op woensdag 21 februari 2007 01:54 schreef Mainport het volgende:
Zit je niet met het probleem dat de vrij onbekende films in de middenmoot blijven hangen, zodat je uiteindelijk stilvalt? Een hoop bekende films zijn er dan uit, een aantal weet stand te houden, en dan heb je er nog een paar waarvan slechts een handjevol ze gezien heeft. En die mensen zijn die films ook niet gaan kijken met de verwachting dat ze kut zijn, dus tegenstemmen zullen de meesten ook niet. Om te stemmen moet je minstens drie films gezien hebben, waarvan je er twee slecht vindt. Op den duur kom je dus in een patstelling, of zie ik dit nu verkeerd?
Inherit the Wind is wel vele malen beter dan Donnie Darkoquote:Op woensdag 21 februari 2007 10:16 schreef Falco het volgende:
[..]
De echte top zal wel overblijven lijkt me zo. Misschien dat op het eind het stemmen iets minder snel gebeurt, maar het zijn niet heel obscure titels, die nu meedoen. Het is nu wel zo bijvoorbeeld dat er in deze poule op films met minder dan 10.000 vaak nog niet gestemd is. Aan de andere kant heeft Donnie Darko ook nog geen stemmen mogen ontvangen en ik kan me haast niet voorstellen dat deze er uit gaat ten koste van pakweg Inherit the Wind.
Deze drie strijden niet in deze poulequote:Op donderdag 22 februari 2007 08:17 schreef cwk het volgende:
Oeh. Leuk.
C'era una volta il West -1
Memento -1
Forrest Gump +1
En ook als ze wel in deze poule zouden zitten, ga je C'era una volta il West toch geen minpunten geven?quote:Op donderdag 22 februari 2007 08:17 schreef cwk het volgende:
Oeh. Leuk.
C'era una volta il West -1
Memento -1
Forrest Gump +1
Jammer, van LofR: TTT.quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:07 schreef Falco het volgende:
De uitgeschakelden:
46 The Sixth Sense (1999)
47 The Lord of the Rings: The Two Towers (2002)
48 Cinderella Man (2005)
49 Wallace & Gromit in The Curse of the Were-Rabbit (2005)
50 The Terminator (1984)
Gaaf lijstje
Voor straf moet je 'm nog een keer kijken. Damn, ook al zet je het beeld uit en luister je alleen dan is 'ie al goed genoeg voor die toplijst.quote:Op donderdag 22 februari 2007 11:18 schreef cwk het volgende:
C'era una volta il West maakte niet zoveel indruk op mij. Staat veels te hoog in de top 250.
En vice versa.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:00 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Voor straf moet je 'm nog een keer kijken. Damn, ook al zet je het beeld uit en luister je alleen dan is 'ie al goed genoeg voor die toplijst.
Reservoir Dogs stond inmiddels op 8 en Vita e Bella op 2.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:36 schreef numero_uno het volgende:
Reservoir Dogs (1992) 9 +1 = 10
Terminator 2: Judgment Day (1991) 4 -1 = 3
Vita è bella, La (1997) 3 - 1 =2
Excuses ik pakte gewoon de laatste tussenstandquote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:59 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Reservoir Dogs stond inmiddels op 8 en Vita e Bella op 2.
Brazil (1985) -1quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:06 schreef Arcee het volgende:
Terminator 2: Judgment Day (1991) +1
L.A. Confidential (1997) -1
The Maltese Falcon (1941) -1
Die is volgens mij al dood. Hij stond op 3 gister en SoK, numero_uno en jij hebben hem een -1 gegeven...quote:Op zaterdag 24 februari 2007 00:10 schreef Posdnous het volgende:
La Vita e Bella -1
Oke, in dat geval haal ik er van The Maltese Falcon eentje af.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 00:13 schreef Gorro het volgende:
[..]
Die is volgens mij al dood. Hij stond op 3 gister en SoK, numero_uno en jij hebben hem een -1 gegeven...
Oeps, was ik SoK vergeten mee te tellenquote:Op zaterdag 24 februari 2007 00:13 schreef Gorro het volgende:
[..]
Die is volgens mij al dood. Hij stond op 3 gister en SoK, numero_uno en jij hebben hem een -1 gegeven...
The Green Mile is al doodquote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:41 schreef Flitspaal het volgende:
The Prestige +1
Donnie Darko -1
The Green Mile -1
Je stemmen moeten elke dag op minstens 2 punten verschillen van gisteren...quote:Op zaterdag 24 februari 2007 12:00 schreef Niek. het volgende:
lock stock +1
donnie darko -1
terminator 2 -1
Ik heb het even nagekeken. Bij Gunner had ik vreemd genoeg +1 bij GBU gedaan ipv Schindlers Listquote:Op zaterdag 24 februari 2007 17:53 schreef spoor4 het volgende:
Volgens mij heeft Schindler's list 10 punten in plaats van 8...![]()
Johquote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:42 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Je kunt ook even het topic doorlezen.
Ik doe met je mee.quote:
Ik ook: The Maltese Falcon (1941) -1quote:Op zondag 25 februari 2007 00:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik doe met je mee.
quote:
Schrap deze maar. Ik kan vanaf nu niet meer stemmen zonder gewetenswroeging.quote:Op zondag 25 februari 2007 01:54 schreef Mainport het volgende:
The Shining +1
Reservoir Dogs -1
Raiders of the Lost Ark -1
Batman Begins ligt er ook al uit. Even een zondagmiddagoverzichtje van de uitgeschakelden dan maar voor de volledigheid.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:12 schreef peksin het volgende:
El Laberinto del Fauno -1
Batman Begins -1
Citade de deus +1
Volgens mij had je gisteren de stem van Niek, terwijl die hetzelfde stemde als de dag ervoor, wel meegeteld en had ik nog op T2 kunnen stemmen.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:27 schreef Falco het volgende:
Ohja stemmen, waarbij echt iets mis is (bijv. 2 plusstemmen en 1 minstem of copypaste van vorige dag) tel ik niet mee. De rest dus wel, ook al stem je op een film, die er al uitligt.
Films die onderaan staan kunnen er zo uitvliegen, maar ook zo weer terugkeren.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:08 schreef laurenzo85 het volgende:
Inherit the Wind staat inmiddels al niet meer in de top 250 trouwens..
Ik heb gewoon de lijst gepakt op een gegeven moment. Daarmee moeten we het maar doen.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:08 schreef laurenzo85 het volgende:
Inherit the Wind staat inmiddels al niet meer in de top 250 trouwens.. Ben je gewoon uitgegaan van de lijst zoals ie toen was, of komen er nog aanpassingen met groepen van 51 ofzo??
Ik heb even nagekeken, maar Niek. heb ik in dit geval dus niet meegeteld. Spoor4 gaf helaas de minstem voor uitschakeling aan T2quote:Op zondag 25 februari 2007 14:04 schreef Gorro het volgende:
[..]
Volgens mij had je gisteren de stem van Niek, terwijl die hetzelfde stemde als de dag ervoor, wel meegeteld en had ik nog op T2 kunnen stemmen.
Ik denk dat dat onredelijk zou zijn. Alle films beginnen in de finale weer met een gelijk aantal punten.quote:Op zondag 25 februari 2007 15:48 schreef spoor4 het volgende:
Behouden de films die doorgaan in de voorronde hun punten voor de eindronde?
Lijkt me ook...als je in een 'mindere' poule zit, haal je meer punten.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:06 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik denk dat dat onredelijk zou zijn. Alle films beginnen in de finale weer met een gelijk aantal punten.
Of net niet.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:07 schreef Mike het volgende:
[..]
Lijkt me ook...als je in een 'mindere' poule zit, haal je meer punten.
Als je in een 'mindere' poule zit dan duurt de ronde ook minder lang en is er minder tijd om punten te verkrijgen.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Of net niet.
Nu nog even bedenken wat ik daarmee bedoel.
Zo simpel ligt dat niet.quote:Op zondag 25 februari 2007 22:23 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Als je in een 'mindere' poule zit dan duurt de ronde ook minder lang en is er minder tijd om punten te verkrijgen.
Je zou ook kunnen stellen dat er in een mindere poule veel films zitten die men er wil uit kegelen en dat velen hun pluspunten gaan gebruiken om die er toch in te houden, waardoor de toppers gewoon bovenaan met 7 blijven staan.quote:Op zondag 25 februari 2007 22:23 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Als je in een 'mindere' poule zit dan duurt de ronde ook minder lang en is er minder tijd om punten te verkrijgen.
Best wel inderdaad. Overigens gedeeltelijk te wijten aan de posts die ik hier heb gelezen over de film. Die waren namelijk nogal positief. Het was absoluut geen slechte film, maar van de overgebleven films waar ik mijn punten aan wil verspillen vind ik Inheret the Wind één van de mindere. De film bestaat voornamelijk uit een rechtzaak (wat bijvoorbeeld al beter is gedaan in Anatomy of a Murder een jaartje eerder) en de potentiele mogelijkheden van de inhoud daarvan werden mijns inziens niet genoeg benuttigd. Het acteerwerk was O.K., maar zeker niet meer dan dat. Een aantal karakters vond ik ongeloofwaardig voor een film die zich op een waargebeurd incident baseert. Ik was graag de film ingestapt om de evolutietheorie wat beter te verdedigen dan die 'atheist'.quote:Op zondag 25 februari 2007 23:03 schreef Sokolsky het volgende:
Vond je Inherit the Wind tegenvallen gisteren?
En jij was de puntenteller?quote:Op zondag 25 februari 2007 23:59 schreef Falco het volgende:
[...]
Maffe tussenstand wederom. De laagstgenoteerde film die er niet is uitgestemd, heeft vier punten. Wat wel weer leuk is dat de huidige top8 zes van mijn favoriete films bevat die ik graag in de finale dus zie staan.
Ik had ACO enigszins opgegeven, maar als ik dit geweten had...quote:Op maandag 26 februari 2007 00:07 schreef Nepthys het volgende:
The Straight Story (1999) -1
Inherit the Wind (1960) -1
A Clockwork Orange (1971) +1
quote:
Sin City ligt er al uit. Je kunt beter een andere film dus een minstem geven. Hetzelfde geldt dus ook voor Doffquote:Op maandag 26 februari 2007 14:19 schreef tomatoman het volgende:
Hotel Rwanda +1
Sin City -1
Reservoir Dogs -1
Daar ben ik het helemaal mee eens. Alhoewel er ook een paar 'high profile' films bij zijn die blijkbaar geliefd genoeg zijn en daarom bovenaan staat. Een mooi voorbeeld daarvan is Il Buono, Il Brutto, Il Cattivo.quote:Op maandag 26 februari 2007 08:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
The Shining -1
Psycho -1
Nuovo Cinema Paradiso +1
Ik vind dat er zich bij de overblijvers vooral onopvallende films bevinden, waarbij er een hoop tussen zit wat men blijkbaar niet eens interessant genoeg vindt om daar + of - stemmen aan te geven, het zijn vooral de meer high profile films die jojo spelen en er dan ook snel uitgaan.
Ook die twee films zijn er al weer een tijdje uit. Ik zal voor de volledigheid maar nog eens een lijstje van uitgeschakelden plaatsen.quote:Op maandag 26 februari 2007 17:11 schreef Asskicker14 het volgende:
El Laberinto del Fauno +1
Terminator 2: Judgement Day -1
Wallace & Gromit -1
quote:29 Sin City (2005)
30 Brazil (1985)
31 Fargo (1996)
32 Donnie Darko (2001)
33 The Prestige (2006)
34 Batman Begins (2005)
35 Mononoke-hime (1997)
36 Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998)
37 Terminator 2: Judgment Day (1991)
38 The Maltese Falcon (1941)
39 Raiders of the Lost Ark (1981)
40 Unforgiven (1992)
41 The Green Mile (1999)
42 The Thing (1982)
43 Vita è bella, La (1997)
44 L.A. Confidential (1997)
45 The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)
46 The Sixth Sense (1999)
47 The Lord of the Rings: The Two Towers (2002)
48 Cinderella Man (2005)
49 Wallace & Gromit in The Curse of the Were-Rabbit (2005)
50 The Terminator (1984)
Doorgaans niet. Je hebt hier een vrije keuze in welke film je een minpunt wil geven. In een tournament heb je met een tegenstander te maken. En Donnie Darko laten verliezen van Cinderella Man zou dan gewoon niet mogelijk zijn. Iig, minder mogelijk.quote:Op maandag 26 februari 2007 17:07 schreef Falco het volgende:
Ik vraag me af of in een tournamentsysteem ook dat soort films er snel uitgestemd worden.
Daar stond eerst dat 'Donnie Darko winnen van Cinderella Man niet mogelijk zou zijn'quote:Op maandag 26 februari 2007 17:13 schreef cwk het volgende:
[..]
Doorgaans niet. Je hebt hier een vrije keuze in welke film je een minpunt wil geven. In een tournament heb je met een tegenstander te maken. En Donnie Darko laten verliezen van Cinderella Man zou dan gewoon niet mogelijk zijn. Iig, minder mogelijk.![]()
Ja, dat realiseerde ik me ook, dat het uitstel van executie is. Ik zal wel per poule nog een alternatieve lijst maken, waarbij aan plusstemmen meer waarde wordt gehecht.quote:Op maandag 26 februari 2007 17:41 schreef laurenzo85 het volgende:
Worden die er in de finale dan niet gewoon weer keihard uitgestemd?
Je stemmen dienen op minstens twee films te verschillen ten opzichte van de vorige dagquote:Op dinsdag 27 februari 2007 13:51 schreef Mainport het volgende:
The Straight Story +1
Reservoir Dogs -1
Casablanca -1
Al die regeltjes, ik kan het niet meer bijhouden!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:44 schreef Falco het volgende:
[..]
Je stemmen dienen op minstens twee films te verschillen ten opzichte van de vorige dag!
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 13:51 schreef Mainport het volgende:
The Straight Story +1
Reservoir Dogs Schindler's List -1
Casablanca -1
Maar heeft het absoluut niet verdiend.quote:Op woensdag 28 februari 2007 00:05 schreef Falco het volgende:
Amores Perros -1 (kan het wel hebben)
Dat klopt. Zie het bijvoorbeeld als Roger Federer, die een game als cadeau weggeeft aan zijn tegenstander ofzoietsquote:Op woensdag 28 februari 2007 00:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar heeft het absoluut niet verdiend.
Ja, of een Armstrong, die Basso de etappe gunt, of zoiets. Net zo slap.quote:Op woensdag 28 februari 2007 00:09 schreef Falco het volgende:
Dat klopt. Zie het bijvoorbeeld als Roger Federer, die een game als cadeau weggeeft aan zijn tegenstander ofzoiets.
Jammerdebammer, maar Chinatown is er vandaag uitgestemd.quote:Op woensdag 28 februari 2007 11:17 schreef Doff het volgende:
Cidade de Deus -1
Reservoir Dogs -1
Chinatown +1
quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:52 schreef Falco het volgende:
Net op tijd Mike
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |