Onzin..................!!!!!!quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:39 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Het verschil is echter dat een 'normale' hond 1x bijt en daarmee klaar is en zo'n doorgefokt vechtgeval door blijft gaan tot er weinig kind meer te herkennen is.
Die post heb ik deels gemaakt ja..... Het is namelijk een feit dat de Golden bovenaan staat in die lijst. Het stukje over de Pitt heb ik overgeslagen, ik heb nml geen Pitt maar BD's lopen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:31 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Maar goed, is de "Ja maar een Golden Retriever staat hoger in de "hond-bijt-kind" schaal dan mijn lieve doorgefokte pitbull!" huillie post al gemaakt?
Wat een onzin!!! Als een hond zo ver gaat dan zit er echt iets scheef en dat kan dus net zo goed een Labrador zijn. Ook de 'standaard' honden kunnen een kind voor het leven verminken.quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:39 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Het verschil is echter dat een 'normale' hond 1x bijt en daarmee klaar is en zo'n doorgefokt vechtgeval door blijft gaan tot er weinig kind meer te herkennen is.
Vandaar dat er zoveel gevallen zijn van in stukken gescheurde kleuters door een golden retriever en nooit door een pitbull cq. mastiff.quote:
Mijn post wel gelezen over 1x bijten en het in stukken scheuren?quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:14 schreef Diesz het volgende:
[..]
Die post heb ik deels gemaakt ja..... Het is namelijk een feit dat de Golden bovenaan staat in die lijst. Het stukje over de Pitt heb ik overgeslagen, ik heb nml geen Pitt maar BD's lopen.
Ja hoor, die heb ik gelezen en ik ben het er niet mee eens. Net zoals jij verhalen leest/hoort over Pittjes hoor/lees ik ze ook over andere honden. Maar mensen horen liever de verhalen over de 'gevaarlijke' honden en steken hun kop in het zand voor de rest. Mijn stukje over bijtincidenten gelezen?quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:44 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Mijn post wel gelezen over 1x bijten en het in stukken scheuren?
Dat van die spiegeltest is eigen ervaring, een kakatoe die daar veel mee deed, echt dingen op zichzelf herkende.quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:30 schreef speknek het volgende:
[..]
Vind ik tof om te horen, serieus. Mateloos interessant. Ik kan er geen wetenschappelijke artikelen over vinden, en ze worden ook nooit genoemd in het lijstje van de spiegel test. Maar als het echt zo is, vind ik overigens dat ze eigenlijk niet meer in kooien mogen.
Door wat voor hond is dat meisje gebeten?quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:31 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik heb het over de in dit topic besproken vechthonden. Niet over zo'n opgeblazen cavia zoals een Jack Russel (al moet die in principe ook dood, maar dat terzijde).
Maar goed, is de "Ja maar een Golden Retriever staat hoger in de "hond-bijt-kind" schaal dan mijn lieve doorgefokte pitbull!" huillie post al gemaakt?
Wat vreemd zeg dan dat die kinderen en die agent nog leven terwijl zo'n doorgedraaide vechthond aanviel!quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:39 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Het kan dat iemand altijd heeft verteld dat de hond een stamboom heeft, dat is immers veiliger als je een verboden hond wil houden...quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoorde net op RTL 4 dat de hond dus een illegale pitbull is en afgemaakt wordt (progamma 4 in het land of zoiets werd het gemeld).
Vreemd weer dat sommigen zeker wisten dat dit niet het geval zou zijn!
Neen...quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:19 schreef Mr.J het volgende:
OK, ik ben overtuigd. Alle kinderen maar direct een spuitje zodat ze de arme en onbegrepen honden niet meer kunnen irriteren.
Flauw!quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:19 schreef Mr.J het volgende:
OK, ik ben overtuigd. Alle kinderen maar direct een spuitje zodat ze de arme en onbegrepen honden niet meer kunnen irriteren.
Een prima uitleg!!quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:58 schreef CarDani het volgende:
En ik zal eens uitleggen waarom een hond eventueel doorgaat met bijten.
Een hond kan zich niet verplaatsen in mensen...dat ten eerste
Wij zullen dus ons een beetje moeten verdiepen in hoe een hond "denkt"
Honden in een roedel hebben een sterke orde. Als er een uit de roedel gestoord gedrag vertoont moet deze uitgeschakeld worden omdat anders de roedel in gevaar komt'.
Zo worden pups rond een week of 4 (dan gaan ze de wereld buiten het nest verkennen) opgevoed door papa en mamahond. Een pup die bijvoorbeel niet bereid is zich over te geven (dus onderwerpt aan de meerdere) zal worden doodgebeten omdat deze gestoord gedrag vertoont.
Als een hond niet de juiste plaats in het gezin inneemt, dus boven het kind staat, kan dat hele gevaarlijke situaties opleveren. De communicatie van de hond is anders dan de communicatie van het kind.
Voor de hond die in een gezin hoger in rang is kan een kind in zijn ogen gestoord gedrag vertonen, omdat het kind zich bijvoorbeeld niet onderwerpt aan de hond. Nee logisch het kind blijft natuurlijk niet stilliggen. Als je stil op je rug blijft liggen zal een hond nooit of te nimmer bijten !!!!!!! Dat weet het kind natuurlijk niet. En voor de hond is het kind een gevaar voor de roedel omdat het gestoord gedrag vertoont.
Daarom.....NOOIT maar dan ook NOOIT kinderen alleen laten met honden. Ze spreken beiden een andere taal.
Beetje simpel uitgelegd, maar zo steekt het in elkaar. Hoe gruwelijk het ook voor ons mag zijn, de hond gedraagt zich 100% honds.
Daarom vind ik dat het begint bij de fokker. Deze moet goed toetsen of een hond geschikt is voor die persoon en of die persoon bereid is zich te verdiepen in het fenomeen hond.
Bij mij moesten de baasjes in spé solliciteren naar een pup. Mensen moeten echt weten waar ze het over hebben voordat ze een hond aanschaffen. Of het nu om een Bull gaat of een Pekinees. Ze zijn beiden evenveel HOND.
De mens is verantwoordelijk PUNT
Ja, inderdaad.....heel goed. Daar begint het mee.quote:Op woensdag 21 februari 2007 22:06 schreef Diesz het volgende:
[..]
Een prima uitleg!!![]()
Ik heb hier zelf 1 nest gehad en ook hier zijn aspirant eigenaren geweigerd. Mensen die totaal niet weten waar ze aan beginnen geef ik niet de verantwoordelijkheid voor een pup. Zo zouden alle fokkers moeten screenen, maar helaas gebeurt dat te weinig.
Broodfok is 1 van de oorzaken van deze ellende.
Kom nou. We gaan toch ook niet alle Marrokanen opsluiten omdat er eens een een handtasje heeft gejat.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:38 schreef Meki het volgende:
Waarom lopen er honden buiten ??
ze zijn een gevaar voor de mensheid en voor de kinderen
waar blijven die hondenvangers ??
quote:Op donderdag 22 februari 2007 09:46 schreef Seneca het volgende:
[..]
Kom nou. We gaan toch ook niet alle Marrokanen opsluiten omdat er eens een een handtasje heeft gejat.
Ja, zo kan je het ook zeggen jaquote:Op donderdag 22 februari 2007 03:44 schreef Queen_Bee het volgende:
Omg, die hond is tegen een kind opgesprongen, meer was het niet. Get real met je gelijk afmaken.
Eigenaar had de hond moet aanlijnen.
Mensen moeten niet zomaar een hond kunnen aanschaffen
En broodfokkers moeten dood
Ik snap dat ook niet, zal toch wel weer zo'n oen zijn die geen zin had er meer geld voor over te hebben.quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Het kan dat iemand altijd heeft verteld dat de hond een stamboom heeft, dat is immers veiliger als je een verboden hond wil houden...
Ik snap niet waarom je dan geen hond met stamboom neemt, maar goed.
Zeker weten!! Vond het waanzinnig om mee te mogen makenquote:Op woensdag 21 februari 2007 22:16 schreef CarDani het volgende:
[..]
Ja, inderdaad.....heel goed. Daar begint het mee.Oh het is geweldig om zo'n zootje ongeregeld in huis te hebben
![]()
![]()
![]()
Owwww en Bordeautjes zijn zo koddig, prachtig ras, geweldig. Echt mijn type![]()
Ppppffff hou op over broodfok.....vreselijk![]()
Ik kan me er vreselijk over opwinden.![]()
En daar ben ik het helemaal mee eens!quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:49 schreef wendytje het volgende:
mensen die een hond nemen moeten verplicht op opvoedcursus (voor kinderen ook , denk ik wel eens)
een hond hoort aangelijnd te zijn in dicht bevolkt gebied
Terwijl het zo'n lief en betrouwbaar beestje was.quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:40 schreef LENUS het volgende:
Hond is inmiddels afgemaakt, topic kan dus op slot![]()
Gaat niet om wel of niet betrouwbaar zijn, net zoals Hittler kijken ze naar uiterlijke kenmerken. Bezit de hond een aantal uiterlijke kenmerken krijgt ie een spuit. Hoe lief de hond ook is. Een hond die gebeten heeft, maar deze uiterlijke kenmerken niet heeft blijft 9 van de 10 keer lopen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 11:50 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Terwijl het zo'n lief en betrouwbaar beestje was.
Als ie hetzelfde uiterlijk had maar de juiste papieren was ie niet afgemaakt, dus je theorie klopt niet.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:16 schreef Diesz het volgende:
[..]
Gaat niet om wel of niet betrouwbaar zijn, net zoals Hittler kijken ze naar uiterlijke kenmerken. Bezit de hond een aantal uiterlijke kenmerken krijgt ie een spuit. Hoe lief de hond ook is. Een hond die gebeten heeft, maar deze uiterlijke kenmerken niet heeft blijft 9 van de 10 keer lopen.
Pffff zal het in Jip en Janneke taal uitleggen........quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Als ie hetzelfde uiterlijk had maar de juiste papieren was ie niet afgemaakt, dus je theorie klopt niet.
Ja, zo is dat !quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:31 schreef Diesz het volgende:
[..]
Pffff zal het in Jip en Janneke taal uitleggen........
1. Een Staff zonder stamboom noemen ze een Pitbull (Pitts hebben nooit een stamboom)
2. Niet alle stamboomloze Staffs lijken op een Pitbull.
3. Staffs met stamboom krijgen geen spuitje, of ze nou uiterlijke kenmerken hebben of niet
4. Staffs zonder stamboom, die niet de uiterlijke kenmerken hebben, krijgen geen spuitje
5. Staffs zonder stamboom én met uiterlijke kenmerken kunnen een spuit krijgen.
6. Een kruising Labrador/Jack Russel kan ook uiterlijke kenmerken van een Pitbull hebben
nope..al zou dat misschien wel beter zijn.quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:23 schreef Queen_Bee het volgende:
Is puppycursus trouwens verplicht, nee toch?
Dat zou in veel gevallen zeer nuttig zijn, Laat mensen eerst maar zien dat ze uberhaupt een hond aan kunnen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:40 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik vind dat er bij voorbaat al getest moet worden of die mensen een hond mogen, en daarna verplichte cursus.
quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:53 schreef SkullFokker het volgende:
[..]
Dat zou in veel gevallen zeer nuttig zijn, Laat mensen eerst maar zien dat ze uberhaupt een hond aan kunnen.
Voor het houden bepaalde rassen/type honden zou men dan evt. hogere eisen kunnen stellen.
Zon "hondenhoudbewijs" is goed te controleren en mensen zullen eerst moeten investeren waarmee veel potentiele foute bazen al afvallen.Ook de "o wat een lief puppy en het lijkt me wel stoer" impulsaankopen zullen dan ook wel verminderen.
Pits hebben nooit een stamboom in nederland, wel in bv amerika, sterker nog, ik heb honden gezien die bij zowel de pit als bij de a staff wonnen, moet valsgespeeld worden met dubbele stambomen, maar het gebeurt wel.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:31 schreef Diesz het volgende:
[..]
1. Een Staff zonder stamboom noemen ze een Pitbull (Pitts hebben nooit een stamboom)
3. Staffs met stamboom krijgen geen spuitje, of ze nou uiterlijke kenmerken hebben of niet
4. Staffs zonder stamboom, die niet de uiterlijke kenmerken hebben, krijgen geen spuitje
6. Een kruising Labrador/Jack Russel kan ook uiterlijke kenmerken van een Pitbull hebben
Wat is je probleem, dit allemaal wist ik allang.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:31 schreef Diesz het volgende:
[..]
Heeft geen zin om hier op in te gaan.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 07:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat is je probleem, dit allemaal wist ik allang.
En ik heb nog nooit een am staff met stamboom gezien die op een poedel lijkt hoor. Ze zien er toch allemaal een beetje hetzelfde uit, en lijken dus op een pitbull. Duh.![]()
Vechthonden bestaan niet. Slimme wijsneus.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 08:34 schreef Bep het volgende:
Al die debielen die maar vechthonden als huisdieren willen hebben![]()
Weg met die beesten
contradictio in terminusquote:Op donderdag 22 februari 2007 23:11 schreef erodome het volgende:
Tussen een zuivere pit en een staff zit amper tot geen verschil in uiterlijk.
Zo praat je maar tegen je kinderenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 08:36 schreef CarDani het volgende:
[..]
Vechthonden bestaan niet. Slimme wijsneus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |