abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46537155
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 18:39 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

Het verschil is echter dat een 'normale' hond 1x bijt en daarmee klaar is en zo'n doorgefokt vechtgeval door blijft gaan tot er weinig kind meer te herkennen is.
Onzin..................!!!!!!
pi_46537206
die kutkids moeten die hond gewoon niet zo opfokken.. dit is hun verdiende loon!
pi_46537209
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 18:31 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Maar goed, is de "Ja maar een Golden Retriever staat hoger in de "hond-bijt-kind" schaal dan mijn lieve doorgefokte pitbull! " huillie post al gemaakt?
Die post heb ik deels gemaakt ja..... Het is namelijk een feit dat de Golden bovenaan staat in die lijst. Het stukje over de Pitt heb ik overgeslagen, ik heb nml geen Pitt maar BD's lopen.
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
pi_46537451
quote:

[..]

Helemaal mee eens.

Het verschil is echter dat een 'normale' hond 1x bijt en daarmee klaar is en zo'n doorgefokt vechtgeval door blijft gaan tot er weinig kind meer te herkennen is.
Wat een onzin!!! Als een hond zo ver gaat dan zit er echt iets scheef en dat kan dus net zo goed een Labrador zijn. Ook de 'standaard' honden kunnen een kind voor het leven verminken.

Ik ben zelf als kind 3 keer gebeten. De eerste keer naast mijn oog door een Afghaanse Windhond. Ik had allemaal rinkelende armbandjes om en de hond schrok van me. De tweede keer in mijn hand door een logerende Teckel. Deze stond naar buiten te kijken en ik pakte hem van achteren om te kroelen. Teckel was doof aan het worden en had me niet aan horen komen. De derde keer door een Dobermann Pincher. Die lag aan mijn voeten en vloog ineens omhoog. Mijn oorlel hing aan een draadje.

Wat is er met deze 3 honden gebeurd??? Helemaal niks. Ik had voorzichtiger moeten zijn.
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
  woensdag 21 februari 2007 @ 20:44:24 #255
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_46538312
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 20:13 schreef CarDani het volgende:

[..]

Onzin..................!!!!!!
Vandaar dat er zoveel gevallen zijn van in stukken gescheurde kleuters door een golden retriever en nooit door een pitbull cq. mastiff.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 21 februari 2007 @ 20:44:59 #256
19479 Mr.J
pi_46538339
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 20:14 schreef Diesz het volgende:

[..]

Die post heb ik deels gemaakt ja..... Het is namelijk een feit dat de Golden bovenaan staat in die lijst. Het stukje over de Pitt heb ik overgeslagen, ik heb nml geen Pitt maar BD's lopen.
Mijn post wel gelezen over 1x bijten en het in stukken scheuren?
pi_46538762
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 20:44 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Mijn post wel gelezen over 1x bijten en het in stukken scheuren?
Ja hoor, die heb ik gelezen en ik ben het er niet mee eens. Net zoals jij verhalen leest/hoort over Pittjes hoor/lees ik ze ook over andere honden. Maar mensen horen liever de verhalen over de 'gevaarlijke' honden en steken hun kop in het zand voor de rest. Mijn stukje over bijtincidenten gelezen?

Heb je dit filmpje wel eens gezien??? http://www.wikd.org/pitbull/pitflash.swf Niet kijken als je een gevoelige maag hebt.
Druifje!!
pi_46538792
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 17:30 schreef speknek het volgende:

[..]

Vind ik tof om te horen, serieus. Mateloos interessant. Ik kan er geen wetenschappelijke artikelen over vinden, en ze worden ook nooit genoemd in het lijstje van de spiegel test. Maar als het echt zo is, vind ik overigens dat ze eigenlijk niet meer in kooien mogen.
Dat van die spiegeltest is eigen ervaring, een kakatoe die daar veel mee deed, echt dingen op zichzelf herkende.
Ook op stage heb ik ze dat soort dingen zien doen, ze zijn echt snerterig bewust van alles.

Als je ze mensendingen laat doen kunnen ze al heel erg veel, ik weet iig zeker dat er op national geografick en waarschijnlijk ook op animalplanet wel documantaire's zijn geweest hierover, dat gaat echt heel erg ver en is voortgaand onderzoek.
We weten nog niet zo lang hoe we dieren het beste kunnen behandelen zodat we ze zoveel mogelijk kunnen laten doen, de positieve methoden waarbij een dier ook echt graag meewerkt zijn nog niet zo oud en verbeteren nogsteeds.

Kan iig met volle zekerheid zeggen dat de dieren zelf zinstructuren maakte om duidelijk te maken wat ze bedoelde, dus niet gewoon naapen, maar echt begrijpen en het kunnen toepassen voor zichzelf.
Het was niet altijd foutloos wbt grammatica, maar toch...het zit wel op het niveau van de mensapen die gebarentaal geleerd hadden en andere van dat soort zaken.

Niemand weet presies hoe hoog de capaciteit van een papagaai ligt, maar 1 ding is zeker, we zijn er nog lang niet, ze kunnen extreem veel leren, laten een erg hoge intelligentie zien, ze kunnen intersoortelijk comminuceren met taal en op zo'n manier dat je top op een bepaald niveau verstandelijk met ze kan praten.
Ze laten emotie's zien die heel bekend zijn voor de mens, bv humor, toen ik stage liep was er een grijze roodstaart die gewoon heel sneaky was, hij was verder best lief, maar had de neiging om stiekum achter je te komen in het hok en dan keihard in je oor te fluiten, dan had hij een papagaaien lol, je zou je bijna gaan afvragen of een papagaaienpootje ook lekker smaakt

Maar goed, ik ga eens graven en eens zien of ik daar een leuk topic over kan maken, denk dat dat wel in een aparte topic mag, papagaaien en hun intellegentie.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_46538801
Stafford

HAHAHA DIE FOK MC
Sowieso schrijf je zo.
pi_46539349
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 18:31 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ik heb het over de in dit topic besproken vechthonden. Niet over zo'n opgeblazen cavia zoals een Jack Russel (al moet die in principe ook dood, maar dat terzijde).

Maar goed, is de "Ja maar een Golden Retriever staat hoger in de "hond-bijt-kind" schaal dan mijn lieve doorgefokte pitbull! " huillie post al gemaakt?
Door wat voor hond is dat meisje gebeten?

Want als je het over schade wil hebben, bv de fokker van mijn tosa, wat dan van die enge vechthonden zijn, had 1 arm vol met littekens.
Niet van een tosa, maar van een bouvier, over de 60 hechtingen in 1 arm, terwijl de hond er onmiddelijk afgehaalt werd, dat is hoe snel er ernstige schade ontstaat bij serieuse beten.

We kregen een golden in het asiel, 1 met extreme voernijd, die zelfs zijn eigen speelgoed en dingen die hij echt leuk vond verdedigde op zeer agressieve wijze.
Jammer genoeg vond hij het knuffelbeest van een kind erg leuk, klats in gezicht, zoiets als wat je geplaats hebt was het gevolg...

Kan wel doorgaan, maar denk dat het wel duidelijk is zo.

In dit geval is er niet gebeten, schade zoals je hebt geplaats is niet overdreven bij een echte aanval van een hond, bij kinderen onder de 12 is een maatje vanaf een hoogbenige jack russel genoeg om gruwelijk veel schade te veroorzaken, alles vanaf een fikse cocker spaniel kan ze doden.

Dat is de harde waarheid, kan je honden kutbeesten vinden, kan me niets schelen, maar zeg niet dat die hond die door mensen misbruikt wordt als vechthond gevaarlijker is als welke andere hond van enig formaat dan ook voor kinderen.
Als we het over verminkingen hebben kan je het over alle honden hebben.

Als een hond ECHT bijt dan gaat hij goed door je huid heen en brengt hij fikse schade toe, in zijn bek zitten nu eenmaal aardige tanden die daar erg geschikt voor zijn.

Die zogenaamde vechthond is gewoon een hond niet meer, niet minder, dat vecht stukje in zijn naam gaat over de mens, niet over hem...

Kijk nu gewoon eens naar wat er uiteindelijk gebeurt is, moet die hond echt daarom dood?
De honden die ik heb genoemd hierboven zijn niet doodgemaakt trouwens, om even een idee te geven van hoe er met andere honden wordt omgesprongen, beide honden zijn wel aangepakt, op de goede rails gezet.

Deze hond heeft geen spuitje nodig, maar wat grensen, gewoon een goede opvoeding waardoor hij niet meer ergens op af stuift, niet meer opspringt, goed luistert.
Dat is echt alles, gebeurt dat dan heeft niemand ooit nog last van deze hond.

Het gaat er niet om dat dit niet naar is wat er gebeurt is, want dat is het wel, maar moet die hond daarom dood?
Als dit om een ander ras had gegaan dan was dit niet eens nieuws geworden, een hond die overlast veroorzaakt, alsof dat niet zo vaak voorkomt...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_46539436
quote:

[..]

Helemaal mee eens.

Wat vreemd zeg dan dat die kinderen en die agent nog leven terwijl zo'n doorgedraaide vechthond aanviel!
Wat raar dat er alleen wat lichte verwondingen zijn, wat krassen en schrammen...

Tjee, zou het dan toch een normale hond zijn...?
pi_46539471
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 19:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoorde net op RTL 4 dat de hond dus een illegale pitbull is en afgemaakt wordt (progamma 4 in het land of zoiets werd het gemeld).
Vreemd weer dat sommigen zeker wisten dat dit niet het geval zou zijn!
Het kan dat iemand altijd heeft verteld dat de hond een stamboom heeft, dat is immers veiliger als je een verboden hond wil houden...
Ik snap niet waarom je dan geen hond met stamboom neemt, maar goed.
  woensdag 21 februari 2007 @ 21:19:35 #263
19479 Mr.J
pi_46539591
OK, ik ben overtuigd. Alle kinderen maar direct een spuitje zodat ze de arme en onbegrepen honden niet meer kunnen irriteren.
pi_46539864
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 21:19 schreef Mr.J het volgende:
OK, ik ben overtuigd. Alle kinderen maar direct een spuitje zodat ze de arme en onbegrepen honden niet meer kunnen irriteren.
Neen...

Alle honden goed laten opvoeden zodat ze geen overlast veroorzaken en dat ouders weten hoe om te gaan met kind/hond combinatie zodat het veiliger is dan nu!

Niet zomaar een ras verbieden wat geen enkel probleem oplost, alleen maar het probleem laat verschuiven.
Niet zomaar een dier doodmaken omdat hij doet wat een dier doet, kijk of je het beter kan krijgen, dat het niet meer gebeurt, ze zijn wat beter te behandelen dan tbs-ers meestal
pi_46540728
Pffffffffffffffff

Mensen moeten zich gewoon verdiepen in het fenomeen "hond" voordat ze er een aanschaffen.

Je gaat toch ook niet in een ferrari de snelweg op zonder rijbewijs?

Beide situaties kunnen gevaarlijk zijn.
pi_46541091
En ik zal eens uitleggen waarom een hond eventueel doorgaat met bijten.

Een hond kan zich niet verplaatsen in mensen...dat ten eerste
Wij zullen dus ons een beetje moeten verdiepen in hoe een hond "denkt"

Honden in een roedel hebben een sterke orde. Als er een uit de roedel gestoord gedrag vertoont moet deze uitgeschakeld worden omdat anders de roedel in gevaar komt'.

Zo worden pups rond een week of 4 (dan gaan ze de wereld buiten het nest verkennen) opgevoed door papa en mamahond. Een pup die bijvoorbeel niet bereid is zich over te geven (dus onderwerpt aan de meerdere) zal worden doodgebeten omdat deze gestoord gedrag vertoont.

Als een hond niet de juiste plaats in het gezin inneemt, dus boven het kind staat, kan dat hele gevaarlijke situaties opleveren. De communicatie van de hond is anders dan de communicatie van het kind.

Voor de hond die in een gezin hoger in rang is kan een kind in zijn ogen gestoord gedrag vertonen, omdat het kind zich bijvoorbeeld niet onderwerpt aan de hond. Nee logisch het kind blijft natuurlijk niet stilliggen. Als je stil op je rug blijft liggen zal een hond nooit of te nimmer bijten !!!!!!! Dat weet het kind natuurlijk niet. En voor de hond is het kind een gevaar voor de roedel omdat het gestoord gedrag vertoont.
Daarom.....NOOIT maar dan ook NOOIT kinderen alleen laten met honden. Ze spreken beiden een andere taal.

Beetje simpel uitgelegd, maar zo steekt het in elkaar. Hoe gruwelijk het ook voor ons mag zijn, de hond gedraagt zich 100% honds.

Daarom vind ik dat het begint bij de fokker. Deze moet goed toetsen of een hond geschikt is voor die persoon en of die persoon bereid is zich te verdiepen in het fenomeen hond.

Bij mij moesten de baasjes in spé solliciteren naar een pup. Mensen moeten echt weten waar ze het over hebben voordat ze een hond aanschaffen. Of het nu om een Bull gaat of een Pekinees. Ze zijn beiden evenveel HOND.

De mens is verantwoordelijk PUNT
pi_46541186
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 21:19 schreef Mr.J het volgende:
Flauw!
Druifje!!
pi_46541335
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 21:58 schreef CarDani het volgende:
En ik zal eens uitleggen waarom een hond eventueel doorgaat met bijten.

Een hond kan zich niet verplaatsen in mensen...dat ten eerste
Wij zullen dus ons een beetje moeten verdiepen in hoe een hond "denkt"

Honden in een roedel hebben een sterke orde. Als er een uit de roedel gestoord gedrag vertoont moet deze uitgeschakeld worden omdat anders de roedel in gevaar komt'.

Zo worden pups rond een week of 4 (dan gaan ze de wereld buiten het nest verkennen) opgevoed door papa en mamahond. Een pup die bijvoorbeel niet bereid is zich over te geven (dus onderwerpt aan de meerdere) zal worden doodgebeten omdat deze gestoord gedrag vertoont.

Als een hond niet de juiste plaats in het gezin inneemt, dus boven het kind staat, kan dat hele gevaarlijke situaties opleveren. De communicatie van de hond is anders dan de communicatie van het kind.

Voor de hond die in een gezin hoger in rang is kan een kind in zijn ogen gestoord gedrag vertonen, omdat het kind zich bijvoorbeeld niet onderwerpt aan de hond. Nee logisch het kind blijft natuurlijk niet stilliggen. Als je stil op je rug blijft liggen zal een hond nooit of te nimmer bijten !!!!!!! Dat weet het kind natuurlijk niet. En voor de hond is het kind een gevaar voor de roedel omdat het gestoord gedrag vertoont.
Daarom.....NOOIT maar dan ook NOOIT kinderen alleen laten met honden. Ze spreken beiden een andere taal.

Beetje simpel uitgelegd, maar zo steekt het in elkaar. Hoe gruwelijk het ook voor ons mag zijn, de hond gedraagt zich 100% honds.

Daarom vind ik dat het begint bij de fokker. Deze moet goed toetsen of een hond geschikt is voor die persoon en of die persoon bereid is zich te verdiepen in het fenomeen hond.

Bij mij moesten de baasjes in spé solliciteren naar een pup. Mensen moeten echt weten waar ze het over hebben voordat ze een hond aanschaffen. Of het nu om een Bull gaat of een Pekinees. Ze zijn beiden evenveel HOND.

De mens is verantwoordelijk PUNT
Een prima uitleg!!

Ik heb hier zelf 1 nest gehad en ook hier zijn aspirant eigenaren geweigerd. Mensen die totaal niet weten waar ze aan beginnen geef ik niet de verantwoordelijkheid voor een pup. Zo zouden alle fokkers moeten screenen, maar helaas gebeurt dat te weinig.

Broodfok is 1 van de oorzaken van deze ellende.
Druifje!!
pi_46541695
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:06 schreef Diesz het volgende:

[..]

Een prima uitleg!!

Ik heb hier zelf 1 nest gehad en ook hier zijn aspirant eigenaren geweigerd. Mensen die totaal niet weten waar ze aan beginnen geef ik niet de verantwoordelijkheid voor een pup. Zo zouden alle fokkers moeten screenen, maar helaas gebeurt dat te weinig.

Broodfok is 1 van de oorzaken van deze ellende.
Ja, inderdaad.....heel goed. Daar begint het mee. Oh het is geweldig om zo'n zootje ongeregeld in huis te hebben
Owwww en Bordeautjes zijn zo koddig, prachtig ras, geweldig. Echt mijn type

Ppppffff hou op over broodfok.....vreselijk

Ik kan me er vreselijk over opwinden.
  donderdag 22 februari 2007 @ 03:44:18 #270
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_46549074
Omg, die hond is tegen een kind opgesprongen, meer was het niet. Get real met je gelijk afmaken.

Eigenaar had de hond moet aanlijnen.

Mensen moeten niet zomaar een hond kunnen aanschaffen

En broodfokkers moeten dood

I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_46550731
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 12:38 schreef Meki het volgende:
Waarom lopen er honden buiten ??
ze zijn een gevaar voor de mensheid en voor de kinderen

waar blijven die hondenvangers ??
Kom nou. We gaan toch ook niet alle Marrokanen opsluiten omdat er eens een een handtasje heeft gejat.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_46550773
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 09:46 schreef Seneca het volgende:

[..]

Kom nou. We gaan toch ook niet alle Marrokanen opsluiten omdat er eens een een handtasje heeft gejat.
pi_46550788
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 03:44 schreef Queen_Bee het volgende:
Omg, die hond is tegen een kind opgesprongen, meer was het niet. Get real met je gelijk afmaken.

Eigenaar had de hond moet aanlijnen.

Mensen moeten niet zomaar een hond kunnen aanschaffen

En broodfokkers moeten dood

Ja, zo kan je het ook zeggen ja
pi_46551243
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 21:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Het kan dat iemand altijd heeft verteld dat de hond een stamboom heeft, dat is immers veiliger als je een verboden hond wil houden...
Ik snap niet waarom je dan geen hond met stamboom neemt, maar goed.
Ik snap dat ook niet, zal toch wel weer zo'n oen zijn die geen zin had er meer geld voor over te hebben.
  donderdag 22 februari 2007 @ 10:40:15 #275
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_46551869
Hond is inmiddels afgemaakt, topic kan dus op slot
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_46552144
mensen die een hond nemen moeten verplicht op opvoedcursus (voor kinderen ook , denk ik wel eens)
een hond hoort aangelijnd te zijn in dicht bevolkt gebied
uit een aspergernest
pi_46553735
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:16 schreef CarDani het volgende:

[..]

Ja, inderdaad.....heel goed. Daar begint het mee. Oh het is geweldig om zo'n zootje ongeregeld in huis te hebben
Owwww en Bordeautjes zijn zo koddig, prachtig ras, geweldig. Echt mijn type

Ppppffff hou op over broodfok.....vreselijk

Ik kan me er vreselijk over opwinden.
Zeker weten!! Vond het waanzinnig om mee te mogen maken

En broodfok...... het zou tijd worden dat ze dat eens aan zouden pakken hier in Nederland!!! In plaats van honden die geen vlieg kwaad doen, maar er 'verkeerd' uit zien in beslag te nemen, te mishandelen en af te maken.
Druifje!!
pi_46553746
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:49 schreef wendytje het volgende:
mensen die een hond nemen moeten verplicht op opvoedcursus (voor kinderen ook , denk ik wel eens)
een hond hoort aangelijnd te zijn in dicht bevolkt gebied
En daar ben ik het helemaal mee eens!
Druifje!!
  donderdag 22 februari 2007 @ 11:50:50 #279
19479 Mr.J
pi_46553923
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:40 schreef LENUS het volgende:
Hond is inmiddels afgemaakt, topic kan dus op slot
Terwijl het zo'n lief en betrouwbaar beestje was.
pi_46557751
Lekker is dat.

Rare soort hoor.......mensen

Begrijp jij ze ???
pi_46558077
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 11:50 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Terwijl het zo'n lief en betrouwbaar beestje was.
Gaat niet om wel of niet betrouwbaar zijn, net zoals Hittler kijken ze naar uiterlijke kenmerken. Bezit de hond een aantal uiterlijke kenmerken krijgt ie een spuit. Hoe lief de hond ook is. Een hond die gebeten heeft, maar deze uiterlijke kenmerken niet heeft blijft 9 van de 10 keer lopen.
Druifje!!
pi_46558256
Vooral die hondjes die een jasje dragen als ze buiten lopen moet je goed in de gaten houden.
pi_46558293
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:16 schreef Diesz het volgende:

[..]

Gaat niet om wel of niet betrouwbaar zijn, net zoals Hittler kijken ze naar uiterlijke kenmerken. Bezit de hond een aantal uiterlijke kenmerken krijgt ie een spuit. Hoe lief de hond ook is. Een hond die gebeten heeft, maar deze uiterlijke kenmerken niet heeft blijft 9 van de 10 keer lopen.
Als ie hetzelfde uiterlijk had maar de juiste papieren was ie niet afgemaakt, dus je theorie klopt niet.
pi_46558478
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:24 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Als ie hetzelfde uiterlijk had maar de juiste papieren was ie niet afgemaakt, dus je theorie klopt niet.
Pffff zal het in Jip en Janneke taal uitleggen........

1. Een Staff zonder stamboom noemen ze een Pitbull (Pitts hebben nooit een stamboom)
2. Niet alle stamboomloze Staffs lijken op een Pitbull.
3. Staffs met stamboom krijgen geen spuitje, of ze nou uiterlijke kenmerken hebben of niet
4. Staffs zonder stamboom, die niet de uiterlijke kenmerken hebben, krijgen geen spuitje
5. Staffs zonder stamboom én met uiterlijke kenmerken kunnen een spuit krijgen.
6. Een kruising Labrador/Jack Russel kan ook uiterlijke kenmerken van een Pitbull hebben
Druifje!!
pi_46558562
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:31 schreef Diesz het volgende:

[..]

1. Een Staff zonder stamboom noemen ze een Pitbull (Pitts hebben nooit een stamboom)
3. Staffs met stamboom krijgen geen spuitje, of ze nou uiterlijke kenmerken hebben of niet
4. Staffs zonder stamboom, die niet de uiterlijke kenmerken hebben, krijgen geen spuitje
6. Een kruising Labrador/Jack Russel kan ook uiterlijke kenmerken van een Pitbull hebben
Ja, zo is dat !
  donderdag 22 februari 2007 @ 16:23:48 #286
150152 Queen_Bee
pi_46562289
Is puppycursus trouwens verplicht, nee toch?
I'm super sonic man
pi_46562757
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:23 schreef Queen_Bee het volgende:
Is puppycursus trouwens verplicht, nee toch?
nope..al zou dat misschien wel beter zijn.

en voor bepaalde rassen nog wat extra cursusjes en r een (verplicht) papiertje aan hangen
  donderdag 22 februari 2007 @ 16:40:29 #288
150152 Queen_Bee
pi_46562871
Ik vind dat er bij voorbaat al getest moet worden of die mensen een hond mogen, en daarna verplichte cursus.
I'm super sonic man
  donderdag 22 februari 2007 @ 16:41:03 #289
150152 Queen_Bee
pi_46562892
Ach bepaalde rassen, als ik wil kan ik mijn golden ook wel agressief maken.
I'm super sonic man
pi_46563397
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:40 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik vind dat er bij voorbaat al getest moet worden of die mensen een hond mogen, en daarna verplichte cursus.
Dat zou in veel gevallen zeer nuttig zijn, Laat mensen eerst maar zien dat ze uberhaupt een hond aan kunnen.
Voor het houden bepaalde rassen/type honden zou men dan evt. hogere eisen kunnen stellen. (zoals het autorijbewijs, kar=bijleren vrachtauto=bijleren en net als de verzekering: hoe zwaarder t vermogen, hoe meer men moet blijven investeren om t te mogen/kunnen rijden)
Zon "hondenhoudbewijs" is goed te controleren en mensen zullen eerst moeten investeren waarmee veel potentiele foute bazen al afvallen.Ook de "o wat een lief puppy en het lijkt me wel stoer" impulsaankopen zullen dan ook wel verminderen.
  donderdag 22 februari 2007 @ 16:58:21 #291
150152 Queen_Bee
pi_46563576
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:53 schreef SkullFokker het volgende:

[..]

Dat zou in veel gevallen zeer nuttig zijn, Laat mensen eerst maar zien dat ze uberhaupt een hond aan kunnen.
Voor het houden bepaalde rassen/type honden zou men dan evt. hogere eisen kunnen stellen.
Zon "hondenhoudbewijs" is goed te controleren en mensen zullen eerst moeten investeren waarmee veel potentiele foute bazen al afvallen.Ook de "o wat een lief puppy en het lijkt me wel stoer" impulsaankopen zullen dan ook wel verminderen.
Zo ja. Het is zo simpel om een groot deel te voorkomen, waarom gebeurt dat dan niet?
En wat mij betreft komt iemand onaangekondigd elk jaar even checken
I'm super sonic man
pi_46579174
quote:

[..]

Pits hebben nooit een stamboom in nederland, wel in bv amerika, sterker nog, ik heb honden gezien die bij zowel de pit als bij de a staff wonnen, moet valsgespeeld worden met dubbele stambomen, maar het gebeurt wel.

Tussen een zuivere pit en een staff zit amper tot geen verschil in uiterlijk.

Volgens mij bestaan er geen staffs zonder stamboom die niet onder de wet vallen, alles dat atletisch gespierd is, gehoekt is, droog gespierd met zo'n lekkere breedbekkikkersmoel valt onder de RAD regeling.

Ik heb in het asiel vele type's pits gezien, aangzien ze hier niet volgens een richtlijn worden gefokt, van vrij kleine met ramsneuzen zoals bij een bullterrier tot vrij grote staff achtige honden.
pi_46584712
quote:

[..]

Wat is je probleem, dit allemaal wist ik allang.

En ik heb nog nooit een am staff met stamboom gezien die op een poedel lijkt hoor. Ze zien er toch allemaal een beetje hetzelfde uit, en lijken dus op een pitbull. Duh.
pi_46585002
Is dat schijtbeest nou al dood?
Bel 0900-SEX en WIN een weekend met Yvonne
pi_46585082
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 07:13 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wat is je probleem, dit allemaal wist ik allang.

En ik heb nog nooit een am staff met stamboom gezien die op een poedel lijkt hoor. Ze zien er toch allemaal een beetje hetzelfde uit, en lijken dus op een pitbull. Duh.
Heeft geen zin om hier op in te gaan.

Sommige mensen lezen niet goed, of ze snappen het gewoon niet. Of willen het niet snappen.
pi_46585084
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 08:21 schreef Magicmind het volgende:
Is dat schijtbeest nou al dood?
Als je niks zinnigs te zeggen hebt, ga dan met de lego spelen.....
  vrijdag 23 februari 2007 @ 08:34:36 #297
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_46585115
Al die debielen die maar vechthonden als huisdieren willen hebben
Weg met die beesten
pi_46585130
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 08:34 schreef Bep het volgende:
Al die debielen die maar vechthonden als huisdieren willen hebben
Weg met die beesten
Vechthonden bestaan niet. Slimme wijsneus.
pi_46585132
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 23:11 schreef erodome het volgende:

Tussen een zuivere pit en een staff zit amper tot geen verschil in uiterlijk.
contradictio in terminus
uit een aspergernest
  vrijdag 23 februari 2007 @ 08:38:17 #300
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_46585154
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 08:36 schreef CarDani het volgende:

[..]

Vechthonden bestaan niet. Slimme wijsneus.
Zo praat je maar tegen je kinderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')