Heb jij het hele topic wel gelezenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:39 schreef Demius het volgende:
Die hond moet wel worden afgemaakt. Hij heeft gewoon een verkeerde opvoeding gehad en daarom is zeker zo'n pitbull niet meer te vertrouwen.
Met de juiste opvoeding is niks aan de hand. Wij hebben zelf thuis al 3 rottweilers gehad, en ik denk dat als je hier komt inbreken dat ze je nog helpen ook, bij wijze van spreken. Zit totaal geen kwaad in die dieren.
Vreemd. Want je kunt een rottweiler toch nog zo goed opvoeden, dat waakse zit er echt in.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:39 schreef Demius het volgende:
Die hond moet wel worden afgemaakt. Hij heeft gewoon een verkeerde opvoeding gehad en daarom is zeker zo'n pitbull niet meer te vertrouwen.
Met de juiste opvoeding is niks aan de hand. Wij hebben zelf thuis al 3 rottweilers gehad, en ik denk dat als je hier komt inbreken dat ze je nog helpen ook, bij wijze van spreken. Zit totaal geen kwaad in die dieren.
Absoluut.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:46 schreef GertvanderVolk het volgende:
Ik vind grote honden vaak mooie beesten, maar ik vind het meer iets voor op een boerderij ofzo. Niet voor in de stad op een flatje driehoog.
Zoals ik al zei, je hebt ze dus niet allemaal op een rijtjequote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:31 schreef GertvanderVolk het volgende:
[..]
Tuurlijk, de mens moet dan sowieso ingrijpen. Maar je kunt er daarnaast natuurlijk ook gewoon je moordhond op afsturen als het om een groepje Finnen gaat!
Ik weet ook niet wat waar is, maar het zou kunnen. [speculatie] Man ziet zijn oma lastig gevallen worden, laat zijn hond los om zijn handen vrij te hebben. Man ontzet oma. Hond vindt het klasje kinderen leuker (kan ie lekker geaaid worden) en besluit om daar heen te rennen.... [/speculatie]quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:39 schreef GertvanderVolk het volgende:
[..]
Nee, ik geloof het niet:
[..]
Maar ik sluit het ook niet helemaal uit. Het klinkt op zich wel als een mogelijk scenario, maar het klopt voor geen meter met het nieuwsbericht waarin er sprake is van een schoolklasje enzo.
daar ben ik het mee eens, alhoewel dat absoluut neit relevant is in dit topic.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:46 schreef GertvanderVolk het volgende:
Ik vind grote honden vaak mooie beesten, maar ik vind het meer iets voor op een boerderij ofzo. Niet voor in de stad op een flatje driehoog.
Deels mee eens. Honden horen niet op een flat. Heb het zelf wel een periode gehad, door omstandigheden, maar inmiddels een groot huis met voor- en achtertuin. Veel groen in de buurt en op een minuut of 10 rijden zit ik aan het water of in een recreatiegebied. Op die manier moet een hond wel in de stad kunnen, mits de eigenaar dus wel met de hond naar plaatsen gaat waar de hond even lekker kan rondrennen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:46 schreef GertvanderVolk het volgende:
Gave hond heb je trouwens. Die weegt zeker meer dan jij?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:57 schreef Diesz het volgende:
[..]
Deels mee eens. Honden horen niet op een flat. Heb het zelf wel een periode gehad, door omstandigheden, maar inmiddels een groot huis met voor- en achtertuin. Veel groen in de buurt en op een minuut of 10 rijden zit ik aan het water of in een recreatiegebied. Op die manier moet een hond wel in de stad kunnen, mits de eigenaar dus wel met de hond naar plaatsen gaat waar de hond even lekker kan rondrennen.
Waakse, hahahahaquote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Vreemd. Want je kunt een rottweiler toch nog zo goed opvoeden, dat waakse zit er echt in.
Vind het wel prachtige beesten trouwens.
Haha ja, dat zou je zeggenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:46 schreef GertvanderVolk het volgende:
Thnx! En nee, ben geen kleintje, dus ik ben zwaarder, de 2 die ik nog heb lopen wegen ongeveer 55kg en dat zou voor mij niet gezond zijnquote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:10 schreef GertvanderVolk het volgende:
[..]
Gave hond heb je trouwens. Die weegt zeker meer dan jij?
Zooooooo herkenbaar!! Als ik met mijn 2 zoons op de bank lig, dan proberen die 2 koeien er ook nog bij te klimmen, lekker op schootquote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:13 schreef CarDani het volgende:
[..]
Waakse, hahahaha![]()
Ik heb jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren Rottweilers gehad, 4 volwassenen, 2 reuen en 2 teefjes en regelmatig pups (volgens NRC normen) overigens niet van elkaar, maar dat terzijde. En mijn honden hebben allemaal nog nooit en te nimmer gegromd of wat dan ook.
Gezellige lobbessen die zich niet bewust waren van hun gewicht en daarom ook dolgraag op schoot lagen en dan het liefst tegelijk![]()
Ze hebben ook altijd de kinderen als hogere in rang gezien. Daar heb je als baas volledig de hand in. Tuurlijk kan je honden nooit alleen vertrouwen met kinderen, of andersom...kinderen alleen vertrouwen met honden.........
Tuurlijk kan het gebeuren dat de hond met zijn dikke billen een kind per ongeluk opzij duwt. Dan kan het kind vallen ja, maar daar leert een kind ook van oplettend te zijn hoor. Als dat bij ons gebeurde kreeg het kind een grote lebber en was alles weer goed.
Honden moeten consequent opgevoed worden. Dat geldt niet alleen voor "stoere" rassen, maar voor alle honden !!!!.
En inderdaad.....Goldens en Labradors staan geregistreerd met de meeste bijtincidenten.
Waarom? Omdat mensen zo'n beest nemen omdat ze gehoord hebben dat ze zo lief voor kinderen zijn en er als een teddybeer uitzien. Bovendien is het ras door zijn populairiteit zo doorgefokt dat er ikweetniethoeveel kampen met HD, PRA en hersentumoren.
Van de kleine rassen wordt vaak geen melding gemaakt.
Ik vind het naar als een hond overlast veroorzaakt, maar ik hoef het beest niet gelijk dood te zien omdat hij een keertje een foutje maakt omdat zijn baas een droplul is die hem aan de lijn had moeten houden.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:06 schreef GertvanderVolk het volgende:
[..]
Dat zal allemaal best, maar hoe kun je het dan verdedigen dat een ander zijn hond wel loslaat op een stel kiddo's? Want je weet zelf blijkbaar als geen ander dat dit hoe dan ook absoluut niet de bedoeling is.
Leraren en ouders doen iets grondig fout als een kind bang wordt van een overentho hond die in zijn drukke gedoe wat krassen maakt, of het zijn wel ontzettende mietjes van kinderen, of de reactie van de omgeving is zo overtrokken dat ze daar bang van worden.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, die kinderen die nu allemaal bang zijn voor honden.
Is het echt een pitbull, want dat wordt erg snel geroepen bij honden die er ook maar iets op lijken...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het baasje is 19 en heeft een illegale pitbull. Ken meer van zulke mensen, en is allemaal geen al te prettig volk. Dus ik heb het vermoeden dat het best kan zijn dat ie z'n hond op een paar 'vervelende' jongentjes heeft afgestuurd.
Sensatie noemen ze dat, net zoals er staat doorgedraaid, nogal boute bewering voor wat schrammen eraan over houden.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Waarom staat dan in het nieuwsbericht dat het een pitbull was?
Inderdaad, dan was ie ze wel naar de keel gevlogen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:20 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik vind het naar als een hond overlast veroorzaakt, maar ik hoef het beest niet gelijk dood te zien omdat hij een keertje een foutje maakt omdat zijn baas een droplul is die hem aan de lijn had moeten houden.
Ik verdedig de man niet die zijn hond gewoon op een groepje kinderen af laat hotsen, ik verdedig de hond die volgens vele dood moet omdat hij een monster is, wat hij niet is, hij heeft amper schade berokkend en als hij kwaad had gewild dan had hij dat absoluut wel gedaan, zonder enig spoor van twijvel.
ghehe, hoe herkenbaar .. vooral dat gedeelte van de kapsones .. een kennis van mij had er eentje die het vertikte om te poepen als het regende en dat leverde soms echt wel hilarische beelden op .. baasje die probeert de paraplu boven die hond te houden terwijl die zijn plekje aan het zoeken is, een druppel op zijn vacht betekende zo'n verwijtende, meewarige blik (zo van : hoe kan je mij dit aandoen, sufferd) en dan het hele ritueel van begin af aan ..quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:49 schreef Hathor het volgende:
Zelf ook jarenlang een pitbull gehad, die wilde alleen maar spelen, maar alleen met volwassenen, alsof ie een beetje schrik had van kinderen of zo. Katten en andere honden was ie al helemaal niet in geinteresseerd, en die negeerde ie dan ook gewoon, als een rasechte kapsoneslijer.Slechts een keer heb ik hem zijn lip zien optrekken toen een Duitse herder iets te opdringerig aan zijn poepertje kwam ruiken, maar als een Duitser dat bij mij zou doen zou ik daar ook niet van gediend zijn, natuurlijke reactie dus.
![]()
Het ligt inderdaad in 99% van de gevallen aan de eigenaar zelf, een hond word niet vals en bijtgraag geboren, dat sluipt erin gaandeweg, mits je je hond goed opvoed.
Oh, hond uitlaten in de regen was een drama voor mij. Als er wat plasjes op straat lagen, dan ging ie heel debiel zijn poten lopen optillen, alsof ie bang was om natte sokken te krijgen of zo. Poepen of plassen wilde ie dan al helemaal niet, zodra ie ook maar een druppeltje voelde, draaide ie linea recta om terug naar huis. Meestal gaf ik daar wel gehoor aan, behalve de laatste rit voordat je naar bed wil natuurlijk, dan ging ik heel uitgebreid tegen hem lopen praten dat ik niet van plan was om morgenvroeg zijn dampende bolus van het keukenzeil af te schrapen, en dan ging ie met frisse tegenzin toch maar effe een plekje zoeken.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:23 schreef moussie het volgende:
[..]
ghehe, hoe herkenbaar .. vooral dat gedeelte van de kapsones .. een kennis van mij had er eentje die het vertikte om te poepen als het regende en dat leverde soms echt wel hilarische beelden op .. baasje die probeert de paraplu boven die hond te houden terwijl die zijn plekje aan het zoeken is, een druppel op zijn vacht betekende zo'n verwijtende, meewarige blik (zo van : hoe kan je mij dit aandoen, sufferd) en dan het hele ritueel van begin af aan ..
nah, wat ik veel erger en gevaarlijker vind zijn die kleine keffertjes van oudere mensen, dat zijn (te) vaak van die eenkennige beesten die bij het minste geringste uit angst naar je happen .. en het lullige is dat nou juist die beesten vaak aangehaald worden door kleinere kinderen omdat dat nu eenmaal meer hun maat is
Haha, ja inderdaad, zo is het maar net.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:52 schreef Diesz het volgende:
[..]
Zooooooo herkenbaar!! Als ik met mijn 2 zoons op de bank lig, dan proberen die 2 koeien er ook nog bij te klimmen, lekker op schootGisteren ging mijn teef bij een vriend van me op schoot zitten, zag er wel grappig uit (hij vond het zelf leuk trouwens)
En ook hier staan mijn kinderen in rang boven de honden. Daar heb ik vanaf het begin bovenop gezeten, mijn kinderen weten wat wel en niet kan en houden zich daar ook netjes aan, de honden luisteren ook naar de jongens. Ze mogen de honden alleen niet uitlaten. Nooit!! Hoe zeer ik ze ook met elkaar vertrouw, ze zijn gewoon te jong om die verantwoordelijkheid te dragen.
Verder kan ik niet anders zeggen dan....AMEN
![]()
Erg he.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:56 schreef Diesz het volgende:
O ja, een vriendin van me belde net, haar Stafford (met stamboom) heeft een gat in haar wang. Gebeten door een of ander vuilnisbakje. Wat was de reactie haar 'levensgevaarlijke moordmachine'???? Helemaal niks!!!
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Oh, hond uitlaten in de regen was een drama voor mij. Als er wat plasjes op straat lagen, dan ging ie heel debiel zijn poten lopen optillen, alsof ie bang was om natte sokken te krijgen of zo. Poepen of plassen wilde ie dan al helemaal niet, zodra ie ook maar een druppeltje voelde, draaide ie linea recta om terug naar huis. Meestal gaf ik daar wel gehoor aan, behalve de laatste rit voordat je naar bed wil natuurlijk, dan ging ik heel uitgebreid tegen hem lopen praten dat ik niet van plan was om morgenvroeg zijn dampende bolus van het keukenzeil af te schrapen, en dan ging ie met frisse tegenzin toch maar effe een plekje zoeken.![]()
bron: www.ad.nlquote:De pitbull die maandag vijf schoolkinderen verwondde, wordt afgemaakt. De hond is onderzocht door een deskundige van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, die constateerde dat de hond tot het verboden pitbullras behoort.
Het beest beet maandag om zich heen toen hij onaangelijnd op de Van Dijckstraat in Den Haag wandelde. Toen het beest op een kinderklasje afliep, ontstond een wederzijdse schrikreactie. In de chaos die ontstond beet de pitbull vijf kinderen.
Vier leerlingen van zes jaar oud, liepen lichte verwondingen op. De vijfde leerling moest voor een tetanusprik naar de dokter.
Belachelijk !!!!!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:13 schreef buachaille het volgende:
Helaas is de originele TT aangepast, voor het nageslacht, dit was: "Losgeslagen pitbull verwondt 3 Haagse schoolkindertjes" of zoiets. Maar het spijt me wel voor het hondje want zo kwaad was het dier niet, hij gaat naar de eeuwige jachtvelden.
[..]
bron: www.ad.nl
Nee een vechthond los laten lopen in de buurt van kinderen getuigd van slim en sociaal gedrag.quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:32 schreef CarDani het volgende:
Jammer dat er zulke domme asociale mensen mogen reageren hier.![]()
Wat een ongelofelijk grote stumperd ben jij zeg.quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:22 schreef Mr.J het volgende:
Mooi zo. Afmaken die teringhonden.
En al die vechthondenverheerlijkers hiero ("Boehoe, hondje kan er niets aan doen, ligt aan het baasje.") mogen wmb ook een spuitje krijgen.
Beetje opnemen voor die doorgefokte agressieve schijtfabrieken zeg.
Ehmmm mijn staff hangt ook in bomen... en nee dat heb ik haar niet geleerd. in een bos springt ze naar een tak en houdt dan vast... ze laat uiteraard wel los als ik het zeg... zit verder geen kwaad in hoor, is gewoon spelen voor d'r.. ennuh fel is ze niet eerder onderdanig...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Er zijn uiteindelijk 2 type's die dit ras nog nemen, 3 eigenlijk, de eerste zijn de echte liefhebbers, die hebben al tijd al de pit gehad en vinden het verbod onzin, gaan eroverheen, het 2de type is het mens dat geen idee heeft wat ze in huis nemen, ze kopen een staffie zonder stamboom en zitten voor de wet met een pit, ze hebben geen idee dat het verbod ook voor hun hond geld, het 3de type is de macho, die heft de sensatieverhalen gehoort en neemt dat ras omdat dat stoer is, deze mensen zie je ook hun honden ophangen in bomen(tak vast laten pakken), brede halsbanden met pinnen, korte lijn, hond het liefst lekker fel maken.
Het laatste type zou helemaal geen hond moeten nemen, van geen enkel ras.
Ja want vechthonden zijn hele sociale dieren waar wij wat van kunnen leren. Een kind bijten dat is speels gedrag, dat zit gewoon in de aard van het lieve beestje. Dat die kinderen nou bang worden van een kwijlende moordmachine met rood doorlopen ogen die wild kabaal makend op ze afrent is volledig de schuld van de kinderen, die dan ook begrijperlijkerwijs niet anders verdienden dan een trauma, bijtafdrukken, kapotte kleren en een bezoek van mannen met naalden.quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:33 schreef Mr.J het volgende:
Nee een vechthond los laten lopen in de buurt van kinderen getuigd van sociaal gedrag.
Daar kan ik nog in komen, maar ook niet in alle gevallen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:35 schreef Labrador1974 het volgende:
Mensen die honden los laten lopen dat zijn stumperds!
Dan hoop ik dat JIJ JOUW kinderen ook leert om niet zomaar op vreemde honden af te stappen?? vaak gaat het daar ook vaak fout mee.. van die ouders die wel weten dat de hond van een ander echt niet bijt.. Yeah Right.. vraag het eerst ff aan de eigenaar voordat je je kind eropaf laat stormen.. Ik ben namelijk niet gediend van jouw "lieve" kind en zijn of haar apenliefde, ik heb namelijk een pesthekel aan kinderen ITT mijn hond, die knuffelt ze wel graag...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:57 schreef GertvanderVolk het volgende:
[..]
Het gaat er gewoon om dat jouw hond vooral jouw hond is, en dat veel mensen helemaal niet met het gespring en gelebber van jouw hond geconfronteerd wensen te worden, laat staan door jouw hond aangevallen, gebeten of zelfs aan stukken gescheurd wensen te worden. Voor kinderen geldt dit allemaal nog een graadje erger, want die moeten nog vanalles leren en weten dus vaak nog niet hoe ze op de toenaderingen van jouw hond moeten reageren. En de veiligheid van een kind is nog altijd meer waard dan jouw liefhebberij.
Hou dat beest dus gewoon bij mij en mijn kinderen uit de buurt, dan hoef ik hem ook niet naar de andere wereld te schoppen als hij mij of m'n kinderen aanvalt.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAA.........................quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:39 schreef RSV1000R het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat JIJ JOUW kinderen ook leert om niet zomaar op vreemde honden af te stappen?? vaak gaat het daar ook vaak fout mee.. van die ouders die wel weten dat de hond van een ander echt niet bijt.. Yeah Right.. vraag het eerst ff aan de eigenaar voordat je je kind eropaf laat stormen.. Ik ben namelijk niet gediend van jouw "lieve" kind en zijn of haar apenliefde, ik heb namelijk een pesthekel aan kinderen ITT mijn hond, die knuffelt ze wel graag...
quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:22 schreef Mr.J het volgende:
Mooi zo. Afmaken die teringhonden.
En al die vechthondenverheerlijkers hiero ("Boehoe, hondje kan er niets aan doen, ligt aan het baasje.") mogen wmb ook een spuitje krijgen.
Beetje opnemen voor die doorgefokte agressieve schijtfabrieken zeg.
Ach, jij was er bij zie ik?quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:37 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja want vechthonden zijn hele sociale dieren waar wij wat van kunnen leren. Een kind bijten dat is speels gedrag, dat zit gewoon in de aard van het lieve beestje. Dat die kinderen nou bang worden van een kwijlende moordmachine met rood doorlopen ogen die wild kabaal makend op ze afrent is volledig de schuld van de kinderen, die dan ook begrijperlijkerwijs niet anders verdienden dan een trauma, bijtafdrukken, kapotte kleren en een bezoek van mannen met naalden.
Nooit door een hond aangevallen?quote:
Nee.quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Nooit door een hond aangevallen?
Ik regelmatig, weet precies hoe het eraan toegaat.quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:55 schreef Puzzelaar het volgende:
Nee.
Ja. Vierjarige kinderen die expres een pitbull terrier schoppen, heel geloofwaardigquote:Nooit van kinderen gehoord die expres een hond schoppen of de snorharen van een kat er uit trekken?
quote:Het beest beet maandag om zich heen toen hij onaangelijnd op de Van Dijckstraat in Den Haag wandelde. Toen het beest op een kinderklasje afliep, ontstond een wederzijdse schrikreactie. In de chaos die ontstond beet de pitbull vijf kinderen.
geen stamboom blijkbaar, dus is het een pit. voor de wet althansquote:Op woensdag 21 februari 2007 13:59 schreef Puzzelaar het volgende:
WTF, was het nou een pitbull of een Stafford?
Het was een hond...........een doodgewone hond die de pech had dat hij er uitzag als een "Pittbull"quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:59 schreef Puzzelaar het volgende:
WTF, was het nou een pitbull of een Stafford?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |