Gezellig, een hyena.quote:
Een snauw, daar zit ik idd niet mee, zou je ook niet mee moeten zitten, je zit toch ook niet gelijk helemaal in de put als iemand je een keer klootzak noemt.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Dan hoop ik dat het jouw kinderen overkomt erodome, ipv die van andere mensen, jij vindt het immers niet zo dramatisch
Waar heeft hij dan gebeten???????????????quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:37 schreef cappp het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, knuppel.
Hij heeft drie kinderen verwondt en nu moeten hem maar liefkozen? Praat je nog zo als die hond weer een mens bijt?
Geen idee of het waar is natuurlijk. Het plaatst het gebeuren echter wel in een iets ander licht.quote:Ik ken toevallig het volledige verhaal: het is bij mij 2 straten verder op gebeurt.
de oma van de 19 jarige jongen (een student rechtswetenschappen) werd lastig gevallen door 3 14-jarige finse jongetjes. Hij liet zijn boxer los omdat hij er zelf als een speer heen rende. Naar mijn weten heeft de boxer niet hard gebeten hoewel hij dit best had mogen doen naar mijn inzien.
Tristan E van B 20-02-07 @ 16:04
Het gaat er gewoon om dat jouw hond vooral jouw hond is, en dat veel mensen helemaal niet met het gespring en gelebber van jouw hond geconfronteerd wensen te worden, laat staan door jouw hond aangevallen, gebeten of zelfs aan stukken gescheurd wensen te worden. Voor kinderen geldt dit allemaal nog een graadje erger, want die moeten nog vanalles leren en weten dus vaak nog niet hoe ze op de toenaderingen van jouw hond moeten reageren. En de veiligheid van een kind is nog altijd meer waard dan jouw liefhebberij.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Een snauw, daar zit ik idd niet mee, zou je ook niet mee moeten zitten, je zit toch ook niet gelijk helemaal in de put als iemand je een keer klootzak noemt.
Snauw als max, daar heb ik het dus over en verder is het allemaal overdreven gelul wat je hier doet.
Knuppel ??? Zo praat je niet tegen een damequote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:37 schreef cappp het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, knuppel.
Hij heeft drie kinderen verwondt en nu moeten hem maar liefkozen? Praat je nog zo als die hond weer een mens bijt?
Schat, mijn honden springen niet tegen mensen op, vallen geen mensen lastig, zelfs dat kleine mormel van een jack russel niet.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:57 schreef GertvanderVolk het volgende:
[..]
Het gaat er gewoon om dat jouw hond vooral jouw hond is, en dat veel mensen helemaal niet met het gespring en gelebber van jouw hond geconfronteerd wensen te worden, laat staan door jouw hond aangevallen, gebeten of zelfs aan stukken gescheurd wensen te worden. Voor kinderen geldt dit allemaal nog een graadje erger, want die moeten nog vanalles leren en weten dus vaak nog niet hoe ze op de toenaderingen van jouw hond moeten reageren. En de veiligheid een kind is nog altijd meer waard dan jouw liefhebberij.
Hou dat beest dus gewoon bij mij en mijn kinderen uit de buurt, dan hoef ik hem ook niet naar de andere wereld te schoppen als hij mij of m'n kinderen aanvalt.
Dat is zo.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
Jammer maar helaas, afmaken dat beest.
Als mensen in Nederland nog steeds zo dom zijn een stafford-achtige zonder stamboom te kopen zijn ze het zelf schuld. En zulke honden zouden niet eens meer geboren moeten worden, maar helaas zijn mensen nog altijd bereid er een zonder papieren te kopen ( natuurlijk veel goedkoper, voor deze 'hondenliefhebbers')
Als je een stafford koop bereid je je normaal gesproken voor en neem je bv een kijkje op de website van de rasvereniging, en daar staat met koeienletters nooit een stafford zonder papieren te kopen. Er wordt sowieso op zoveel plaatsen voor gewaarschuwd. Deze mensen wisten het zelf donders goed. Ik kan er verder niet om rouwen.![]()
Goed zoquote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Schat, mijn honden springen niet tegen mensen op, vallen geen mensen lastig, zelfs dat kleine mormel van een jack russel niet.
Geen van de honden die ooit in mijn bezit zijn geweest hebben zich misdragen, daar let ik wel op hoor, kan gewoon een hond opvoeden, is helemaal niet zo moeilijk(behalve dan bij de jack russel, daar heb ik een stevige kluif aan).
Ik leer mijn honden onmiddelijk niet op mensen af te stuiven in hun vrolijkheid, leer ze onmiddelijk niet te springen, leer ze netjes hierkomen, naast lopen en alles, ze zijn gewoon sociaal, jij hoeft je niet druk te maken om mijn honden, je zal er nooit last van hebben, sterker nog, ze piesen en plassen niet eens op asociale plaatsen, dat is ze afgeleerd, ze wachten netjes tot het wel kan, ergens in de struiken in een hondenlosloopgebied.
Euh......quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:57 schreef GertvanderVolk het volgende:
[..]
Het gaat er gewoon om dat jouw hond vooral jouw hond is, en dat veel mensen helemaal niet met het gespring en gelebber van jouw hond geconfronteerd wensen te worden, laat staan door jouw hond aangevallen, gebeten of zelfs aan stukken gescheurd wensen te worden. Voor kinderen geldt dit allemaal nog een graadje erger, want die moeten nog vanalles leren en weten dus vaak nog niet hoe ze op de toenaderingen van jouw hond moeten reageren. En de veiligheid van een kind is nog altijd meer waard dan jouw liefhebberij.
Hou dat beest dus gewoon bij mij en mijn kinderen uit de buurt, dan hoef ik hem ook niet naar de andere wereld te schoppen als hij mij of m'n kinderen aanvalt.
Dat zal allemaal best, maar hoe kun je het dan verdedigen dat een ander zijn hond wel loslaat op een stel kiddo's? Want je weet zelf blijkbaar als geen ander dat dit hoe dan ook absoluut niet de bedoeling is.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Schat, mijn honden springen niet tegen mensen op, vallen geen mensen lastig, zelfs dat kleine mormel van een jack russel niet.
Geen van de honden die ooit in mijn bezit zijn geweest hebben zich misdragen, daar let ik wel op hoor, kan gewoon een hond opvoeden, is helemaal niet zo moeilijk(behalve dan bij de jack russel, daar heb ik een stevige kluif aan).
Ik leer mijn honden onmiddelijk niet op mensen af te stuiven in hun vrolijkheid, leer ze onmiddelijk niet te springen, leer ze netjes hierkomen, naast lopen en alles, ze zijn gewoon sociaal, jij hoeft je niet druk te maken om mijn honden, je zal er nooit last van hebben, sterker nog, ze piesen en plassen niet eens op asociale plaatsen, dat is ze afgeleerd, ze wachten netjes tot het wel kan, ergens in de struiken in een hondenlosloopgebied.
De hond had netjes aan de lijn moeten zitten. Dat is waar.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:06 schreef GertvanderVolk het volgende:
[..]
Dat zal allemaal best, maar hoe kun je het dan verdedigen dat een ander zijn hond wel loslaat op een stel kiddo's? Want je weet zelf blijkbaar als geen ander dat dit hoe dan ook absoluut niet de bedoeling is.
Zulke honden hadden niet eens geboren moeten worden, maar het blijft in stand door zulke malloten. Als hij blijft leven wil iedereen z'n illegale pitbull houden en kunnen we die hele pitbull wet net zo goed afschaffen. Op die manier beloon je dus dit gedrag.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:02 schreef CarDani het volgende:
[..]
Dat is zo.
Maar wie is het slachtoffer? De hond die het ws met zijn leven moet bekopen.![]()
Nee, die kinderen die nu allemaal bang zijn voor honden.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:02 schreef CarDani het volgende:
[..]
Dat is zo.
Maar wie is het slachtoffer? De hond die het ws met zijn leven moet bekopen.![]()
Idd de verwondingen zijn van de poten van de hond en schaafwonden van kinderen die omvielenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Waar heeft hij dan gebeten???????????????
Als hij had gebeten dan had de gg&gd niet ter plaatse kunnen behandelen hoor, een beetwond is wel wat naarder dan dat, moet je hechten, je moet een prikje, dat soort dingen, dat gebeurt in het ziekenhuis, niet ter plaatse!!!!!
Lees eens goed, er is al iemand die met leraren van die school heeft gepraat, helemaal geen enge verwondingen of wat dan ook, geen beten of iets in die geest.
Wat krassen van de nagels misschien, meer hebben we het niet over!!!!
Gelukkig heb ik geen kinderen en ik erger me inderdaad ook net zo goed aan mensen die hun kinderen verkeerd opvoeden en toestaan om andere mensen te irriteren. Maar kinderen zijn mensen met recht op hun eigen plaats in de samenleving, en honden zijn in mijn ogen slechts een persoonlijke liefhebberij.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:06 schreef CarDani het volgende:
[..]
Euh......
Onthou dit verhaaltje voor als jouw kinderen overlast bezorgen bij anderen. Jeugdcriminaliteit neemt namelijk stevig toe.![]()
Die mocro'tjes (en dat zijn ze) zijn sowiezo al bang voor honden, een teckel, maltees leeuwtje of pitbull, ze zijn voor alle hoden bangquote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, die kinderen die nu allemaal bang zijn voor honden.
Die hond wist toch niet beter?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:02 schreef CarDani het volgende:
Het baasje is 19 en heeft een illegale pitbull. Ken meer van zulke mensen, en is allemaal geen al te prettig volk. Dus ik heb het vermoeden dat het best kan zijn dat ie z'n hond op een paar 'vervelende' jongentjes heeft afgestuurd.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:08 schreef CarDani het volgende:
[..]
De hond had netjes aan de lijn moeten zitten. Dat is waar.
Maar je doet net alsof het allemaal expres gedaan is.
Overigens, als dit verhaal waar is (maar ik denk het niet) vind ik het natuurlijk alleen maar jammer dat die hond niet een beetje harder gebeten heeft. Finnen die omaatjes lastigvallen...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:52 schreef BlackJack het volgende:
Op nieuwnieuws wordt een iets andere versie van het verhaal gegeven:
[..]
Geen idee of het waar is natuurlijk. Het plaatst het gebeuren echter wel in een iets ander licht.
edit: linkje
Wat heeft dat met afkomst te maken? Heel veel mensen zullen bang zijn als er ineens een hond op ze komt afgerend zeg.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Die mocro'tjes (en dat zijn ze) zijn sowiezo al bang voor honden, een teckel, maltees leeuwtje of pitbull, ze zijn voor alle hoden bang
Jij hebt ze echt niet op een rijtje.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:13 schreef GertvanderVolk het volgende:
[..]
Overigens, als dit verhaal waar is (maar ik denk het niet) vind ik het natuurlijk alleen maar jammer dat die hond niet een beetje harder gebeten heeft. Finnen die omaatjes lastigvallen...![]()
Lul niet uit je nek als je niet weet waar je over praat, de hond liep idd los en de hond was niet illegaal, was een stafford MET papierenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het baasje is 19 en heeft een illegale pitbull. Ken meer van zulke mensen, en is allemaal geen al te prettig volk. Dus ik heb het vermoeden dat het best kan zijn dat ie z'n hond op een paar 'vervelende' jongentjes heeft afgestuurd.
Omdat de klas geheel bestond uit mocro's ..... zoals al eerder gezegd ken ik die school en ben er ook vaker geweest met mijn eigen hond (golden retriever) en ook daar zijn ze als dood voorquote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat heeft dat met afkomst te maken? Heel veel mensen zullen bang zijn als er ineens een hond op ze komt afgerend zeg.![]()
Nee, het gaat erom dat de eigenaar een stafford zonder papieren heeft. Had ie een stafford mét papieren, had dit hele verhaal de kranten niet gehaald.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:13 schreef Diesz het volgende:
blaat
Waarom staat dan in het nieuwsbericht dat het een pitbull was?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Lul niet uit je nek als je niet weet waar je over praat, de hond liep idd los en de hond was niet illegaal, was een stafford MET papieren
Het was een hond MET papierenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee, het gaat erom dat de eigenaar een stafford zonder papieren heeft. Had ie een stafford mét papieren, had dit hele verhaal de kranten niet gehaald.
Omdat alles wat er gemeen uitziet voor de pers een pitbull isquote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Waarom staat dan in het nieuwsbericht dat het een pitbull was?
Hoe weet jij dat de hond wél papieren heeft dan. Ken je de hond?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Omdat alles wat er gemeen uitziet voor de pers een pitbull is
Want?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:14 schreef Diesz het volgende:
[..]
Jij hebt ze echt niet op een rijtje.
Wie blaat er nou??quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee, het gaat erom dat de eigenaar een stafford zonder papieren heeft. Had ie een stafford mét papieren, had dit hele verhaal de kranten niet gehaald.
Omdat dat STANDAARD is!!! Zodra een powerdoggie blaft, heeft er een Pitbull gebeten.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Waarom staat dan in het nieuwsbericht dat het een pitbull was?
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Het was een hond MET papieren, eigenaar was zelfs een bekende van sommige leraren op die school
Joh, doe es normaal. Zit 't je hoog?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:21 schreef Diesz het volgende:
[..]
Wie blaat er nou??
[..]
Omdat dat STANDAARD is!!! Zodra een powerdoggie blaft, heeft er een Pitbull gebeten.
Niet persoonlijk, een aantal leraren kennen de eigenaar WEL persoonlijk, ook buiten werk om....Er is geen moment een dreiging geweest van een gevaarlijke situatie, dit is gewoon een opgeblazen verhaal om onrust te stokenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat de hond wél papieren heeft dan. Ken je de hond?
Mijn honden zullen nooit tegen je opspringen, mits jij ze ook met rust laatquote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:20 schreef GertvanderVolk het volgende:
[..]
Want?
Er zijn weinig dingen waaraan ik een grotere hekel heb dan aan mensen die hun honden niet in bedwang hebben en hen toestaan om tegen me op te springen. Een groepje omaatjes lastig vallende Finnen is echter wel zo'n ding.
Nou mischien omdat dat standaard gebeurt als er iets gebeurt waar "gewonden"quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Vreemd dan dat de hond toch in beslag is genomen. Wie weet zei de eigenaar wel dat die hond papieren heeft, maar klopte het toch niet helemaal. Je hebt ook zat 'fokkers' die neppapieren maken namelijk.
Ik doe normaal hoor. Maar ik ben geen mak schaapje en mijn verhaal als 'blaat' omschrijven is erg triest en respectloos.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Joh, doe es normaal. Zit 't je hoog?![]()
Tuurlijk, de mens moet dan sowieso ingrijpen. Maar je kunt er daarnaast natuurlijk ook gewoon je moordhond op afsturen als het om een groepje Finnen gaat!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:24 schreef Diesz het volgende:
Sorry hoor, maar de mens hoort daar in te grijpen.
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:13 schreef Diesz het volgende:
Zo 'leuk' om te lezen hoe al die verhalen de wereld in komen. Als het hier om een Golden Retriever of Labrador was gegaan, dan was er geen discussie ontstaan.
Ik ben blij dat er nog mensen zijn met gezond verstand. Die weten waar ze over praten. Maar het gros hier heeft een vooroordeel en oogkleppen op. Ik heb zelf 2 Bordeauxdoggen rondhobbelen en het zijn beiden goedsullen. Beiden waaks, maar er zit totaal geen agressie in. Het gaat ook prima samen met mijn kinderen en met het grut wat over de vloer komt. Als ze het zat zijn zoeken ze gewoon hun mand op en dat wordt hier in huis gerespecteerd.
Elk ras kan agressief gemaakt worden, alleen hoor/lees je het alleen als de krachtigere hond een keer wat doet. Ondanks dat de meeste bijtincidenten op naam van de Golden Retriever staan. En geloof me, ook dat ras kan een kind voor het leven verminken.
Ik heb vaak meegemaakt dat mensen de andere kant op wilden lopen als ik ze tegenkwam. Maar als iemand er voor open staat ga ik een gesprek aan en laat ze kennis maken met de honden. Dat heeft hier in de buurt wel degelijk resultaat gehad, want nu komt iedereen ze even aanhalen en kunnen ze ook met andere honden spelen.
Wat men moet leren is dat de eigenaar de hond kan maken of breken. Als jij je hond goed opvoedt, dan gaat het prima. Mijn ervaring is dat agressieve honden (welk ras dan ook) zo gemaakt zijn door de eigenaar, óf ziek zijn.
En nee, ik ben geen tokkie, niet asociaal (zoals in een ander topic over dezelfde discussie werd geinsinueerd), maar een liefhebster van krachtige honden. Ik ben met Terriers opgegroeid en die zijn feller dan die lobbesen die ik hier heb. Ik begrijp best dat niet iedereen van honden houdt, daar heb ik ook respect voor, ik zal dan ook altijd zorgen dat mijn honden anderen niet tot last zijn, maar laat mensen die voor een hond kiezen ook in hun waarde!!
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:27 schreef Repeat het volgende:
kijk al die vuile hippies reageren dan
"de hond wilde spelen"
"het is de schuld van die kinderen want die moeten ook niet wegrennen, dan is het logisch dat een hond bijt"hahah veeg me op.
Bovendien dat.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:31 schreef GertvanderVolk het volgende:
[..]
Tuurlijk, de mens moet dan sowieso ingrijpen. Maar je kunt er daarnaast natuurlijk ook gewoon je moordhond op afsturen als het om een groepje Finnen gaat!
hehehehquote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:27 schreef Repeat het volgende:
kijk al die vuile hippies reageren dan
"de hond wilde spelen"
"het is de schuld van die kinderen want die moeten ook niet wegrennen, dan is het logisch dat een hond bijt"hahah veeg me op.
Maar jij gelooft het verhaal dus met die oma?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:33 schreef GertvanderVolk het volgende:
[..]
hehehehschreef ik al niet eerder dat dit een hilarisch topic is?
Nee, ik geloof het niet:quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Maar jij gelooft het verhaal dus met die oma?
Maar ik sluit het ook niet helemaal uit. Het klinkt op zich wel als een mogelijk scenario, maar het klopt voor geen meter met het nieuwsbericht waarin er sprake is van een schoolklasje enzo.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:13 schreef GertvanderVolk het volgende:
[..]
Overigens, als dit verhaal waar is (maar ik denk het niet) vind ik het natuurlijk alleen maar jammer dat die hond niet een beetje harder gebeten heeft. Finnen die omaatjes lastigvallen...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |