abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 februari 2007 @ 13:34:12 #51
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_46488009
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:05 schreef erodome het volgende:
Het is echt onzin dat elke hond die een keer van zich af snauwt gelijk gevaarlijk is, dat is overdreven gedoe, men kan niets meer hebben van dieren tegenwoordig.
Gek he? Mensen die voor het belang van hun kinderen opkomen
quote:
Ik weet nog dat mijn neefje toen hij klein was door hun hond gebeten werd in zi9jn neus, die kreeg onmiddelijk een pak voor zijn broek ipv dat er panisch gedaan werd over de hond, want de hond had niet zomaar gebeten, had hij dat beest maar normaal moeten behandelen.
Hoe stom kun je zijn? Een klein kind van een paar jaar verantwoordelijk maken voor zijn eigen gedrag
quote:
Mijn zoontje is in zijn neus gebeten door een hond bij een vriendje, moet die hond nu dood omdat mijn zoon wat krasjes op zijn neus had , welnee, hij had die hond in zijn mand met rust moeten laten, dat wist hij dondersgoed, ik was niet blij met het feit dat de vader daar niet aanwezig was, die zat achter zijn comp, maar ik begrijp wel dat ze dit niet verwacht hadden, maar het is niemands schuld, zelfs een mooi leermoment, hij weet nu wel waarom je honden met rust moet laten in hun mand, dat had hij met mijn eigen honden zo nooit geleerd.
Ja natuurlijk moet dat beest afgemaakt worden. Hij heeft laten zien zijn dat hij bereidwillig is om zijn positie in de roedel te bevechten, wat direct gevaar opleverd voor de zwakkeren binnen de roedel (kinderen)

Daarbij blijf je het lot ontzettend tarten. Al die incidenten zijn relatief goed afgelopen voor jou en je omgeving. Wie geeft jou de garantie dat jouw kind zijn volgende leermoment zal overleven?
quote:
Deze hond heeft niets ernstigs gedaan, het is alsof je iemand levenslang wil geven omdat hij een keer klootzak heeft geroepen naar iemand, er is niemand naar gewond geraakt, wat je verteld dat het niets voorstelde.
Hond heeft wat grensen nodig, geen spuitje, dat is alles.
Je maakt een denkfout door dieren met mensen te vergelijken. Deze hond uit het nieuwbericht blijkt bijtgraag te zijn en daardoor een direct gevaar voor de omgeving geworden.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_46488076
Paar weken naar Guantánamo Bay met die hond dan piept die wel anders
  dinsdag 20 februari 2007 @ 13:45:53 #53
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_46488385
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:34 schreef LENUS het volgende:
Ja natuurlijk moet dat beest afgemaakt worden. Hij heeft laten zien zijn dat hij bereidwillig is om zijn positie in de roedel te bevechten, wat direct gevaar opleverd voor de zwakkeren binnen de roedel (kinderen)
Dus ik kan jou ook gewoon in je bed en huis (voor jou veilige plek) komen irriteren? Zonder dat je dat weet of om vraagt?

De mand is voor de hond een veilige plek. Mensen (volwassenen of kinderen) die hij niet voor 100% vertrouwt (dus iedereen behalve de eigen baas) zal hij daarom bijten om zijn eigen veilige plek waarborg te stellen.
Net als jij zou doen.

Als een kind met een van onze honden speelt is er niets aan de hand. Vinden ze hartstikke leuk en en gaat allemaal lief en aardig. Gaat een kind slaan, aan de staart trekken of op andere wijze de hond pijn doen, verweert hij zich. En dat kan hij alleen door te bijten. Hij kan nu eenmaal niet zeggen "He flikker eens op!".

Als jij naar hun mand loopt en zomaar gaat aaien of er iets uit pakt heb je ook kans op een knauw. En terecht.

Daarbij gaat het ook niet om plek in de roedel, want een ander kind hoort sowieso niet in zijn roedel. Een goede hond weet dat hij onderaan in de familie staat. Maar hij zal de familie ten alle tijde beschermen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_46488519
quote:

[quote]Ja natuurlijk moet dat beest afgemaakt worden. Hij heeft laten zien zijn dat hij bereidwillig is om zijn positie in de roedel te bevechten, wat direct gevaar opleverd voor de zwakkeren binnen de roedel (kinderen)
Onzin ! De hond reageerde heel gezond. De mindere gaat immers altijd naar de meerdere toe. Als de meerdere hier niet van gediend is, heeft hij het volste recht om de mindere weg te snauwen.
Maar om dit goed te begrijpen heb je elementaire kynologische kennis nodig en die heb jij volgens mij niet.
quote:
Daarbij blijf je het lot ontzettend tarten. Al die incidenten zijn relatief goed afgelopen voor jou en je omgeving. Wie geeft jou de garantie dat jouw kind zijn volgende leermoment zal overleven?
[..]

Leermomenten heb je je hele leven. Of dit nu in de omgang met dieren is of in het verkeer. Ik vind dat de moeder zeer goed in staat is om de situatie in te schatten. En ze leert haar kinderen in ieder geval met dieren om te gaan.
quote:
Je maakt een denkfout door dieren met mensen te vergelijken. Deze hond uit het nieuwbericht blijkt bijtgraag te zijn en daardoor een direct gevaar voor de omgeving geworden.
Nu maak jij een denkfout.
Waarom denk jij dat de hond bijtgraag is. En wat versta jij onder bijtgraag?

Wist je dat honden ook kleine beetjes geven als liefdesverklaring?
pi_46488556
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:36 schreef Pakspul het volgende:
Paar weken naar Guantánamo Bay met die hond dan piept die wel anders
Denk je dat?

De enigen die opgevoed moeten worden zijn de mensen.
pi_46488916
Volgens de Frontpage waren het 5 schoolkindertjes. Pitbull grijpt schoolklasje
pi_46489169
quote:
Je kinderen beschermen is prima, maar is het echt in het belang van het kind als die niet van jongs af aan leert dat er grenzen zijn aan treiteren van andere levende wezens ?
quote:
Hoe stom kun je zijn? Een klein kind van een paar jaar verantwoordelijk maken voor zijn eigen gedrag
pff, je leert ze toch ook om niet met vuur te spelen, niet met de vork te zwaaien en meer van dat soort dingen, dus leer je ze ook om de huisdieren niet te plagen
quote:

die hond heeft nog niet eens gevochten man, hij heeft nog niet eens echt gebeten, en als die ook maar iets aan het bevechten was geweest dan had een vreemde hem zeker niet bij de halsband kunnen pakken
quote:
Wie geeft mij de garantie dat mijn kind welk leermoment dan ook zal overleven .. ik kan zo uit de losse pols aardig wat momenten bedenken namelijk die voor mijn kind even gevaarlijk zijn als een loslopende pitbull
quote:
Nogmaals, als die hond echt een gevaar was had een vreemde in die situatie hem nooit en te nimmer gewoon bij de halsband kunnen pakken
pleased to meet you
pi_46489274
afschuwelijke diersoort
pi_46489275
quote:
"Opeens kwam die hond op ze afrennen," vertelt schooldirecteur José Oliehoek. "Waarschijnlijk wilde hij spelen, maar toen hij die groep instoof, ontstond er een wederzijdse schrikreactie. In de chaos die volgde, werden vijf kinderen gebeten. De 19-jarige eigenaar van de hond stond erbij en keek ernaar."
Ja, zie je wel? ws is het gegaan zoals ik hierboven schetstte

En nu wordt het arme beest veroordeeld.

Het zal vast niet meevallen om een hond te zijn. Mensen hebben onderling al moeite met communiceren, laat staan mens/dier.
pi_46489567
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:11 schreef moussie het volgende:
pff, je leert ze toch ook om niet met vuur te spelen, niet met de vork te zwaaien en meer van dat soort dingen, dus leer je ze ook om de huisdieren niet te plagen
Plagen? Dat beest komt er vanuit het niets aanrennen, wellicht hard blaffend, springt tegen die kinderen die nog niet zo heel erg groot zijn op, vind je het nou echt heel gek dat een kind, dat van zichzelf al impulsief, druk en beweeglijk is, daar met wat gilletjes en wegrennen op reageert?

Dat lijkt mij iets heel anders dan 'dieren plagen'. Dat is gewoon kind zijn, zoals een kind nu eenmaal is, en reageren zoals een kind nu eenmaal op dingen reageert.
pi_46489773
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:24 schreef thaleia het volgende:

[..]

[quote]Plagen? Dat beest komt er vanuit het niets aanrennen
Dat is jouw interpretatie. Er staat nergens dat hij vanuit het niets aan kwam rennen.
quote:
, wellicht hard blaffend, springt tegen die kinderen die nog niet zo heel erg groot zijn op
,

Dit is een draai die jij er aan geeft !!!! Er staat nergens dat het zo gegaan is. Bovendien blaffen dogachtigen bijna niet.
quote:
vind je het nou echt heel gek dat een kind, dat van zichzelf al impulsief, druk en beweeglijk is, daar met wat gilletjes en wegrennen op reageert?
Als de ouders de kinderen eens leert met dieren om te gaan, waren ze vast niet zo weggerent.
quote:
Dat lijkt mij iets heel anders dan 'dieren plagen'. Dat is gewoon kind zijn, zoals een kind nu eenmaal is, en reageren zoals een kind nu eenmaal op dingen reageert.
[/quote]

Elk kind kan je leren met dieren om te gaan.
pi_46489846
O ja..

Sommige kinderen beginnen al te slaan en te gillen als een hond alleen nog maar snuffelt.

Wie is er dan verkeerd bezig. De moeder die met een gezicht vol afkeer die hond wegbonjourd. Of de hond die zich vriendelijk en sociaal opstelt?
pi_46489883
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:34 schreef CarDani het volgende:
O ja..

Sommige kinderen beginnen al te slaan en te gillen als een hond alleen nog maar snuffelt.

Wie is er dan verkeerd bezig. De moeder die met een gezicht vol afkeer die hond wegbonjourd. Of de hond die zich vriendelijk en sociaal opstelt?
je hebt maar te zorgen dat zo'n hond anderen niet lastig valt
pi_46489934
Gelukking maken we alle menselijke tijdbommen ook meteen af
pi_46490043
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:35 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

klopt, het is dan ook de baas die in deze op z'n donder hoort te krijgen (en niet zo'n klein beetje ook) en niet de hond .. die heeft namelijk niets verkeerds gedaan
pleased to meet you
pi_46490125
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Er zijn 1000-den pitbulls, alleen al in nederland, het verbod heeft het aantal amper omlaag gebracht, etc etc
Toch blijf ik het van de eigenaren van deze honden niet slim vinden, je wéét dat het niet mag, je wéét dat je hond het risico loopt om afgemaakt te worden, je wéét dat er zat andere hondensoorten zijn die ook prima zijn, en dan tóch een pitbull nemen, ik kan daar niet bij hoor.

En het spijt me dat ik generaliseer, maar het is vaak wel een bepaald ... uhm type die zo'n hond heeft. Is dat status? Stoer? Gewoon op jouw eigen kleine eiland lekker de wet overtreden? Ik snap er geen zak van.
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
pi_46490132
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:35 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ik bedoel maar te zeggen, dat sommige mensen zich al snel lastiggevallen voelen. En dit op hun beurt weer doorgeven aan hun kinderen. Etc.etc.
pi_46490180
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:14 schreef CarDani het volgende:

[..]

Ja, zie je wel? ws is het gegaan zoals ik hierboven schetstte

En nu wordt het arme beest veroordeeld.

Het zal vast niet meevallen om een hond te zijn. Mensen hebben onderling al moeite met communiceren, laat staan mens/dier.
Die knakker had zijn hond gewoon aan de lijn moeten hebben, het is makkelijker voor een eigenaar om zo misverstanden te voorkomen dan dat je van kinderen verwacht dat ze even braaf stil blijven staan.
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
pi_46490320
Zie je tegenwoordig steeds vaker, van die lauwe papi's met een 'stoere' hond. Enkel en alleen als stoere accessoire, verhoging van de gangstahgraad.
Ik kots echt op mensen die een hond nemen als accessoire, net als die wijven met chihauha's in hun handtasje omdat Paris Hilton dat ook heeft.

En verder vind ik dat je je hond op straat gewoon echt aangelijnd moet houden, zeker als het een ras betreft waarvan bekend is dat het niet de liefste dieren kunnen zijn. Lijkt me verder ook een stuk handiger voor het baasje en de hond. Want honden kunnen hartstikke onvoorspelbaar zijn en zomaar een weg oversteken wanneer ze aan de overkant iets interessants zien.
pi_46490364
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:44 schreef Atrimar het volgende:

[..]

[quote]Toch blijf ik het van de eigenaren van deze honden niet slim vinden, je wéét dat het niet mag, je wéét dat je hond het risico loopt om afgemaakt te worden, je wéét dat er zat andere hondensoorten zijn die ook prima zijn, en dan tóch een pitbull nemen, ik kan daar niet bij hoor.
Nee, snap ik ook niet. Wellicht speelt het mee dat een hond zonder stamboom veel geodkoper is. Bovendien trekt bepaalde honden een bepaald soort mensen aan.
Ik strijd ook tegen de hondenhandel, ik ben voorstander van stambomen. Het geef je ietsje meer zekerheid in de gezondheid van de hond en in het waarborgen van de rasspecifieke kenmerken van de hond.
quote:
En het spijt me dat ik generaliseer, maar het is vaak wel een bepaald ... uhm type die zo'n hond heeft. Is dat status? Stoer? Gewoon op jouw eigen kleine eiland lekker de wet overtreden? Ik snap er geen zak van.
het is wel zo. Gelukkig zijn er ook "gewone" mensen die gewoon gek zijn van dogachtige rassen.
Ik denk inderdaad dat veel mensen een "stoere" hond nemen vanuit hun eigen onzekerheid. Alleen is het jammer dat ze met deze onzekerheid een hond vaak niet goed opvoeden.
pi_46490400
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:45 schreef Atrimar het volgende:

[..]

Die knakker had zijn hond gewoon aan de lijn moeten hebben, het is makkelijker voor een eigenaar om zo misverstanden te voorkomen dan dat je van kinderen verwacht dat ze even braaf stil blijven staan.
Dat ben ik helemaal met je eens
pi_46490488
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:52 schreef CarDani het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens
Een kennis van mij had of heeft ook zo'n hond en heeft die altijd aangelijnd, als kinderen vragen "bijt ie?" zegt ze gewoon "ja, dus kijk uit"
pi_46490638
Het is toch verboden om pitbulls te houden? Waarom wordt zo'n beest dan naar het asiel gebracht? Ze hadden het dier ter plekke (uiteraard buiten het zicht van de kinderen) moeten afknallen en alle medische kosten verhalen op de eigenaar van de hond, plus nog een fikse boete voor het illegaal houden van een pitbull.
pi_46490753
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 11:54 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat is dat toch????

Vroeger liepen honden gewoon op straat en als je eens een knauw van een hond kreeg omdat je gilde en wegrende dan zeiden mensen tegen je ja moet je maar niet zo stom doen, hond kreeg dan wel een trap onder zijn hol, maar daarmee was de kous af, alleen als het echt ernstig was werd er gedacht over maatregelen.

Nu, als een hond ook maar een krasje maakt dan is het gelijk een gevaarlijk monster die opgeruimd moet worden, dat terwijl een hond als deze prima weer recht op de weg te krijgen is, er zijn geen ernstige dingen gebeurt, anders had de gg&gd het niet ter plaatse kunnen behandelen, als een pit type echt doorbijt, echt serieus bijt dan heb je wel minimaal een 10-tal hechtingen nodig, meer is waarschijnlijker.
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:14 schreef moussie het volgende:
euh hallo zeg, als deze hond gevaarlijk was dan had de politieagent hem nou echt niet kunnen pakken bij zijn halsband
Eens & Eens.

Men moet zich niet zo aanstellen, die overtrokken reacties voor 3 hondenbeetjes doen meer schade bij die kinderen dan het incident zelf. Honden bijten wel eens, zolang het een incident is en er geen opzet of extreem roekeloos gedrag in het spel is zie ik het probleem niet zo. Als mensen zo belachelijk bang gaan doen, lok je het ook gewoon uit.
pi_46490839
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:45 schreef Atrimar het volgende:

[..]

Dat is waar, geef hem een boete of fikse waarschuwing maar laat die hond met rust zeg.
pi_46490880
Misleidende TT

hij was niet losgeslagen, en hij heeft niet gebeten, hij sprong tegen de kinderen op, enja dat weet ik omdat ik leraren ken van die basisschool 't palet
pi_46491145
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:44 schreef CarDani het volgende:

[..]

Ik bedoel maar te zeggen, dat sommige mensen zich al snel lastiggevallen voelen. En dit op hun beurt weer doorgeven aan hun kinderen. Etc.etc.
een heleboel mensen zitten niet te wachten op aandacht van een hond, een goeie lobbes of niet, al is het maar vanwege het risico van vlekken op je pak ofzo. Dat is iets wat veel hondenbezitters maar niet wíllen snappen. Dat in combinatie met een dichtbevolkt land en de irritaties lopen snel op. Laat staan dat mensen dan nog gaan rommelen met potentieel agressieve honden. Het feit dat deze hond die kinderen uberhaupt kon bereiken bewijst dat de eigernaar de verantwoordelijkheid niet aankan.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:16:02 #78
167840 GertvanderVolk
Voor volk en vaderland!
pi_46491235
Schuld van de kinderen. Die liepen (in de) weg.
pi_46491310
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:16 schreef GertvanderVolk het volgende:
Schuld van de kinderen. Die liepen (in de) weg.
beul
pi_46491333
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:13 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

een heleboel mensen zitten niet te wachten op aandacht van een hond, een goeie lobbes of niet, al is het maar vanwege het risico van vlekken op je pak ofzo. Dat is iets wat veel hondenbezitters maar niet wíllen snappen. Dat in combinatie met een dichtbevolkt land en de irritaties lopen snel op. Laat staan dat mensen dan nog gaan rommelen met potentieel agressieve honden. Het feit dat deze hond die kinderen uberhaupt kon bereiken bewijst dat de eigernaar de verantwoordelijkheid niet aankan.
Maar ja, we leven allemaal samen, daar hoor de dieren ook bij. Die hebben evenveel recht op een stukje wereld als wij.

Maar het is absoluut waar dat de eigenaar volledig verantwoordelijk is.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:21:12 #81
167840 GertvanderVolk
Voor volk en vaderland!
pi_46491417
Echt een grappig topic. Helemaal vol met van die asociale hondenbezitters die het (uiteraard) beter weten. Allemaal bang dat hun Wodan binnenkort ook de kogel krijgt.
pi_46491501
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:05 schreef admiraal_anaal het volgende:
Misleidende TT

hij was niet losgeslagen, en hij heeft niet gebeten, hij sprong tegen de kinderen op, enja dat weet ik omdat ik leraren ken van die basisschool 't palet
Tsjongejongejongejonge.............diep triest dat er dan zo'n hysterie van gemaakt wordt.

Als die hond tegen een kind opsprong is die hond een goedzak !!! Niet naar behoren opgevoed, maar wel een superlieve hond.

Ik zal het verklaren...

Honden die zich onderdanig opstellen zoeken neuscontact. Voor een hond zijn onze handen ook een soort bek. Als je je handen omhoog doet, zal de hond springen om neuscontact te zoeken. Of natuurlijk als je een speeltje in je hand hebt.

Weer eens een duidelijke vorm van miscommunicatie tussen mens en dier. Het dier zal het weer moeten bekopen. Triest triest triest
pi_46491541
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:21 schreef GertvanderVolk het volgende:
Echt een grappig topic. Helemaal vol met van die asociale hondenbezitters die het (uiteraard) beter weten. Allemaal bang dat hun Wodan binnenkort ook de kogel krijgt.
Asociale hondenbezitters ???

Wij mensen kunnen nog HEEL VEEL leren van het sociale karakter van een hond.

De tolerantiegrans van een hond ligt vele malen hoger dan die van een mens.
pi_46491585
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:23 schreef CarDani het volgende:

[..]

Tsjongejongejongejonge.............diep triest dat er dan zo'n hysterie van gemaakt wordt.

Als die hond tegen een kind opsprong is die hond een goedzak !!! Niet naar behoren opgevoed, maar wel een superlieve hond.

Ik zal het verklaren...

Honden die zich onderdanig opstellen zoeken neuscontact. Voor een hond zijn onze handen ook een soort bek. Als je je handen omhoog doet, zal de hond springen om neuscontact te zoeken. Of natuurlijk als je een speeltje in je hand hebt.

Weer eens een duidelijke vorm van miscommunicatie tussen mens en dier. Het dier zal het weer moeten bekopen. Triest triest triest
Idd erg misleidend, ik had navraag gedaan bij enige leraren daar en zij vertelde ook dat het verhaal opgeblazen is....neemt natuurlijk niet weg dat die hond niet los mocht lopen....maar het verhaal dat die kinderen aangevallen zijn
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:27:10 #85
167840 GertvanderVolk
Voor volk en vaderland!
pi_46491608
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:25 schreef CarDani het volgende:

[..]

Asociale hondenbezitters ???

De tolerantiegrans van een hond ligt vele malen hoger dan die van een mens.
Ik spreek je later nog weleens als jouw koter door zo'n moordmachine van een ander is toegetakeld.
pi_46491659
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:27 schreef GertvanderVolk het volgende:

[..]

Ik spreek je later nog weleens als jouw koter door zo'n moordmachine van een ander is toegetakeld.
pi_46491664
Was het weer zo'n kansloze neger die iets teveel clips met 50ct had gezien?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_46491708
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:28 schreef Strolie75 het volgende:
Was het weer zo'n kansloze neger die iets teveel clips met 50ct had gezien?
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:32:01 #89
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46491751
Doet is anders nooit, nee die pitbulls zijn zulke lieve honden, dat ligt echt aan het baasje.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:42:16 #90
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46492025
Bijt 'ie?

Nee hoor.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:45:17 #91
8369 speknek
Another day another slay
pi_46492123
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:25 schreef CarDani het volgende:
Wat, in roedels leven en buitenstaanders aanvallen? Jij vindt gangstarappers sociale wezens?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_46492175
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:26 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Idd erg misleidend, ik had navraag gedaan bij enige leraren daar en zij vertelde ook dat het verhaal opgeblazen is.... neemt natuurlijk niet weg dat die hond niet los mocht lopen....maar het verhaal dat die kinderen aangevallen zijn
eeuh, klopt dat wel ? Hier bij ons (Den Helder) heb je gebieden waar je je hond los mag laten lopen, ik neem aan dat je die overal hebt ?
Nou meen ik dat er idd een algemeen verbod is om pitbull's los te laten lopen, er staat me ook iets bij van een verplichte muilkorf .. maar is dit beest wel een pitbull of is het de zoveelste dog-achtige die er alleen maar op lijkt ?
pleased to meet you
pi_46492480
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:46 schreef moussie het volgende:

[..]

eeuh, klopt dat wel ? Hier bij ons (Den Helder) heb je gebieden waar je je hond los mag laten lopen, ik neem aan dat je die overal hebt ?
Nou meen ik dat er idd een algemeen verbod is om pitbull's los te laten lopen, er staat me ook iets bij van een verplichte muilkorf .. maar is dit beest wel een pitbull of is het de zoveelste dog-achtige die er alleen maar op lijkt ?
Hier in Den Haag mag een hond alleen in bepaalde honden-uitren gebieden loslopen...en dat is een paar straten van de haagsche markt zeker niet, geen enkele hond mag hier loslopen in die buurt, pitbull of niet
pi_46493308
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:55 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Hier in Den Haag mag een hond alleen in bepaalde honden-uitren gebieden loslopen...en dat is een paar straten van de haagsche markt zeker niet, geen enkele hond mag hier loslopen in die buurt, pitbull of niet
ah, dat is dan dus een flinke boete voor die eigenaar ..

Anyway, ik ben al jaren voorstander van een verplicht examen oid voor aankomende hondenbezitters, iets waaruit blijkt dat ze terdege beseffen wat voor hond ze daar hebben en hoe die moet worden opgevoed .. net zoiets als de rijbewijs zeg maar, een hond is nu eenmaal net als een auto een potentieel dodelijk iets waarmee je moet weten om te gaan, en aan de andere kant is het een levend wezen, een iemand die in zijn jeugd evenveel begeleiding nodig heeft als een mensenkindje, en die houden we toch ook in de gaten ?
pleased to meet you
pi_46493619
quote:

[..]

Moet de boom waar je kind uit gevallen is ook gelijk omgezaagd worden, stoute boom zeg zomaar dat kind laten vallen!

Kortom, overdrijven is ook een vak, een kat kan krabben, een hond kan snauwen, zolang het daarbij blijft is er bar weinig aan de hand.
quote:
Kind was 5 toen en wist dondersgoed dat hij de hond niet mocht plagen, was trouwens een ontzettend lief beest die heel erg veel kon hebben, neefje was al vaker gewaarschuwd de hond niet te plagen(wat jij dan ook echt deed) en toen heeft de hond een keer gezegd dit wordt me teveel, niets aan de hand, alleen een pijnlijke neus, maar kind wist wel gelijk dat hij honden niet meer zo moest plagen.

En ja ook kleine kinderen kan je voor een deel verantwoordelijk stellen voor hun gedrag.
quote:
Je hebt echt geen reet verstand van honden he?
Zijn positie in het roedel bevechten, hond wilde gewoon rust, de mand is zijn plaats, waar hij rust kan krijgen, hond schrok van kind die eropaf kwam, waarschijnlijk wakker geschrokken zelfs en heeft een snauw gegeven.
Het is verder een hartstikke lief beest, alleen wat onzeker hier en daar, wat er dan op dit moment even naar uitkwam.

Een dier heeft ook zijn grensen en mag die hebben, ze hoeven niet alles te laten gebeuren, wat een onzin zeg, als iemand jou zo even wakker schopt ben je ook niet vrolijk, als je echt wakker schrikt kan jij ook een duw uitdelen ofzo...
quote:
Pffff wat een overdrijf gedoe, ik ken honden erg goed, hier was ik zelf niet bij, maar verder kan ik geweldig inschatten wat een hond doet of niet doet, hij heeft nog nooit enig gevaar gelopen, ook niet bij dat hondje van een vriendje.
quote:
Ik zie een hond juist helemaal niet als een mens, maar als een hond, ik verwacht dan ook niets anders van hem dan hondengedrag en dat hij zijn grensen heeft en deze afbakend met grommen, snauwen en zelfs bijten als het moet.

Ik verwacht iig niet van een hond dat hij met al onze gevoeligheden rekening kan houden, hij is gewoon een hond met een set regels eraan verbonden.

Bijtgrage hond, waar dan, waar zijn die bijtwonden dan?
Waarom kon de agent hem dan zo aan zijn halsband weghalen, als hij echt kwaad was geweest was dat niet gelukt namelijk en als hij echt kwaad was geweest dan had de gg&gd niet daar en dan kunnen behandelen, dit zijn een paar schrammen geweest, het is niet eens zeker of de hond echt beet of alleen maar speelde.
Ik weet wel dat als hij echt had willen bijten er nu kinderen waren met hun armen minstens tot op het bot open, met een minimum van 10 dikke hechtingen, hoogstwaarschijnlijk meer.

Als ik speel met mijn honden bijten ze ook, speels dat wil zeggen en ja daar krijg je soms krassen van, alhoewel de nagels een groter probleem zijn als dat.
Ik heb weleens een putje bij mijn elleboog gehad door wat overentho spelen van mijn tosa toen, hij wilde in mijn mouw happen, had mijn elleboog te pakken, dat deed auw, hond gelijk helemaal overstuur, verontschuldigen op zijn hondenmaniertje

Je moet je gewoon niet zo aanstellen, niet zo overdrijven, dieren zijn dieren en daar gebeurt weleens wat mee, dat maakt het dier niet gelijk levensgevaarlijk, dat is echt onzin.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:26:15 #96
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46493721
Dan hoop ik dat het jouw kinderen overkomt erodome, ipv die van andere mensen, jij vindt het immers niet zo dramatisch
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_46493919
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Wat, in roedels leven en buitenstaanders aanvallen? Jij vindt gangstarappers sociale wezens?

"Peace out bro"
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_46493925
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:44 schreef Atrimar het volgende:

[..]

Toch blijf ik het van de eigenaren van deze honden niet slim vinden, je wéét dat het niet mag, je wéét dat je hond het risico loopt om afgemaakt te worden, je wéét dat er zat andere hondensoorten zijn die ook prima zijn, en dan tóch een pitbull nemen, ik kan daar niet bij hoor.

Ik vind het ook stom om een pit of een gelijkende kruising zonder stamboom te nemen, je hond kan zonder pardon in beslag genomen worden en afgemaakt worden(wat gegarandeerd gebeurt als ze hem oppakken).

Nu is het een bepaald slag die een pit neemt vaak ja, dat is sinds ze een heel aantal jaar geleden negatief in het nieuws gekomen zijn met een hoop sensatie, vroeger was de pit gezinshond nummer 1 zowat in amerika bv, werd je een pit aangeraden als je een gezin had, vrolijke hond, erg prettig met kinderen over het algemeen, hoge pijngrens(wat dus betekend dat ze er niet zo mee zitten als de peuter in huis zich perongelijk eens omhoog trekt aan hun vel), zeer vergevelijke hond tegenover mensen.

Er zijn uiteindelijk 2 type's die dit ras nog nemen, 3 eigenlijk, de eerste zijn de echte liefhebbers, die hebben al tijd al de pit gehad en vinden het verbod onzin, gaan eroverheen, het 2de type is het mens dat geen idee heeft wat ze in huis nemen, ze kopen een staffie zonder stamboom en zitten voor de wet met een pit, ze hebben geen idee dat het verbod ook voor hun hond geld, het 3de type is de macho, die heft de sensatieverhalen gehoort en neemt dat ras omdat dat stoer is, deze mensen zie je ook hun honden ophangen in bomen(tak vast laten pakken), brede halsbanden met pinnen, korte lijn, hond het liefst lekker fel maken.

Het laatste type zou helemaal geen hond moeten nemen, van geen enkel ras.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_46493945
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 11:10 schreef Youssef het volgende:
Gewoon dat beest meteen door z'n kop schieten.
Welja, joh; youssef, in dit land gaan we ànders met dieren om dan bij jullie. Dat beest wordt ècht wel afgemaakt, maar helaas voor jou zeer waarschijnlijk niet op jouw manier!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:37:00 #100
102466 cappp
Ondertitel
pi_46494155
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 12:13 schreef CarDani het volgende:

[..]

Ja zeker.

Zo kan je een hoop ellende voorkomen.

Wat verwacht je dan...dat de hond zich in de mens verplaatst ????
Tuurlijk niet, knuppel.
Hij heeft drie kinderen verwondt en nu moeten hem maar liefkozen? Praat je nog zo als die hond weer een mens bijt?
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')