lees de OP ofzo? en dat jij ergens niet van gehoord hebt betekent niet dat het er niet isquote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zegt blijkbaar, volgens welke bron dan?
Ik woon al 20 jaar in een stad met veel stadsduiven en ik heb in al die 20 jaar nog nooit gehoord van gezondheidsklachten door die beesten.
leuke drogredenatiequote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:43 schreef onemangang het volgende:
[..]
Zo kan je ook over mensen spreken. Verspreiden ook ziektes. Uitroeien dan maar?
In de OP staat niet dat stadsduiven de bron zijn van deze ziekte.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:44 schreef Re het volgende:
[..]
lees de OP ofzo? en dat jij ergens niet van gehoord hebt betekent niet dat het er niet is
Op zich is specieisme meer een drogredenatie.quote:
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:36 schreef speknek het volgende:
[..]
Ceterum censeo Columbidae esse delendam.
Er staat dat 8% van de stadsduiven de ziekte draagt, hoe bron achtig wil je het hebbenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
In de OP staat niet dat stadsduiven de bron zijn van deze ziekte.
Maar volgens jou moest ik maar eens op een plein gaan rondkijken om dan te kunnen constateren dat stadsduiven ongezond zijn. Nee, dat is een puike argumentatie.![]()
Andere vogels dragen net zo goed deze ziekte mee. Dat verandert niet als je de stadsduiven uitroeit.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:03 schreef Re het volgende:
[..]
Er staat dat 8% van de stadsduiven de ziekte draagt, hoe bron achtig wil je het hebbenEn dan heb je nog ziektes als partyfus en zijn een gewillige bron voor parasieten. een groot deel van de stadsduiven wordt in leven gehouden door afval, natuurlijk voedsel krijgen ze nauwelijks. Elke duif schijt 14 kilo stront per jaar.
ik moest het ff opzoekenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:50 schreef speknek het volgende:
[..]
Op zich is speciesisme meer een drogredenatie.
Andere vogels gebruiken niet de stad als onnatuurlijke habitat, althans niet in de hoeveelheid als stadsduivenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Andere vogels dragen net zo goed deze ziekte mee. Dat verandert niet als je de stadsduiven uitroeit.
Zoek voortaan op specieism. Het is een anglicisme.quote:
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:07 schreef Re het volgende:
[..]
Andere vogels gebruiken niet de stad als onnatuurlijke habitat, althans niet in de hoeveelheid als stadsduiven
Bronquote:Mensen lopen het meeste risico zich te besmetten wanneer zij intensief contact met vogels hebben, zoals vogelkwekers, personeel van dierenwinkels en pluimveehouders.
dat had ik door jaquote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Zoek voortaan op specieism. Het is een anglicisme.
en de ongedierte bestrijding van de roteb heeft een divisie speciaal voor duiven...quote:
Omdat ze niet onder pluimvee vallen, dragen ze geen ziekten over.. jaja.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:51 schreef Adelante het volgende:
Ik las vanmorgen op teletekst dat Duiven niet onder pluimvee vallen en dus ook niet opgehokt hoeven te worden bij een uitbraak van de vogelgriep. Dus niet alle ziekten die een duif draagt, zullen overdraagbaar zijn op mensen.
Hoe wordt de populatie kunstmatig in stand gehouden, en waarom is een stad een niet natuurlijke habitat?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:16 schreef Re het volgende:
Het gaat mij erom dat je kunstmatig een populatie (zieke) dieren in stand houdt in een niet natuurlijke habitat
zieke dieren worden bijgevoerd, compleet afhankelijk gemaakt, vetgemest door afval, de enige reden waarom die duiven in de stad zitten, er is geen stadsduif te vinden die geen tenen of poten mist. De stadsduif stamt af van de rotsduif die niet eens in Nederland voorkomt. Ik heb niets tegen duiven, wel tegen duiven die overlast veroorzakenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Hoe wordt de populatie kunstmatig in stand gehouden, en waarom is een stad een niet natuurlijke habitat?
De meeste stadsduiven zijn ontsnapte postduiven, dacht ik.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Hoe wordt de populatie kunstmatig in stand gehouden, en waarom is een stad een niet natuurlijke habitat?
Ook dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij worden ratten alleen bestreden als mensen melden dat ze last van ze hebben.
Dat vind ik wat anders, er is geen actief beleid om de duivenpopulatie in stand te houden ofzo. Voor de rest hebben ze gewoon een ecologisch/evolutionaire niche waar ze, gezien hun aantal, prima op aangepast zijn. Ze zijn niet onnatuurlijker dan homo's, om maar eens een dooddoener erin te gooien.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:27 schreef Re het volgende:
zieke dieren worden bijgevoerd, compleet afhankelijk gemaakt, vetgemest door afval, de enige reden waarom die duiven in de stad zitten, er is geen stadsduif te vinden die geen tenen of poten mist. De stadsduif stamt af van de rotsduif die niet eens in Nederland voorkomt. Ik heb niets tegen duiven, wel tegen duiven die overlast veroorzaken
Jammer dan.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ook dat is geen antwoord op mijn vraag.
ze hebben een ecologische/evolutionaire niche dat zeker, maar wel een kunstmatige en dat zou niet eens een groot probleem zijn ware het niet dat er veel van die duiven ziek en/of verminkt zijn, maar we doen er alles voor om ze in leven te houden, dat vind ik eigenlijk nog zieliger voor die beestenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat vind ik wat anders, er is geen actief beleid om de duivenpopulatie in stand te houden ofzo. Voor de rest hebben ze gewoon een ecologisch/evolutionaire niche waar ze, gezien hun aantal, prima op aangepast zijn. Ze zijn niet onnatuurlijker dan homo's, om maar eens een dooddoener erin te gooien.
Dit komt omdat er een paar dwazen tientallen jaren geleden papegaaien hebben losgelaten in het vondelpark. Na ieders verbazing wisten deze dieren zich prima te redden. DIt zijn dan ook hoogstwaarschijnlijk de originele ziektedragers. Aanpakken die immigrantenquote:Er is lang gedacht dat alleen papegaaiachtige vogels de bacterie doorgaven, maar uit het onderzoek van Heddema blijkt nu dat ook 8% van de Amsterdamse stadsduiven de bacterie uitscheidt
Niet kunstmatiger dan een groep hyena's rond een olifantenbegraafplaats.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:53 schreef Re het volgende:
ze hebben een ecologische/evolutionaire niche dat zeker, maar wel een kunstmatige
Da's iets anders ja. Zelf zou ik dan ook niet alles doen om ze in leven te houden.quote:en dat zou niet eens een groot probleem zijn ware het niet dat er veel van die duiven ziek en/of verminkt zijn, maar we doen er alles voor om ze in leven te houden, dat vind ik eigenlijk nog zieliger voor die beesten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |