fijn, ik noem het bekrompenheid dat je iemands anders gevoelens in deze niet respecteert door het bekrompen te noemen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:13 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Dat noem ik gewoon bekrompenheid...
[offtopic] Leuk nummer! [/offtopic]quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:32 schreef AnnaB het volgende:
Net als Drs. P. Heen en weer.....
Dat zijn toch geen gevoelens? Je vindt een M>V transseksueel gewoon nog een "man". Dat is een mening en heeft niks met gevoelens te maken.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:27 schreef milagro het volgende:
[..]
fijn, ik noem het bekrompenheid dat je iemands anders gevoelens in deze niet respecteert door het bekrompen te noemen.
precies.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:32 schreef AnnaB het volgende:
En zo blijven we op en neer gaan.............. Net als Drs. P. Heen en weer.....
nee, dat is puur gevoelsmatig, en dat weet ik zelf denk ik beter dan jij , of dat ratio is of niet.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:40 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Dat zijn toch geen gevoelens? Je vindt een M>V transseksueel gewoon nog een "man". Dat is een mening en heeft niks met met gevoelens te maken.
Waarom maakt een man (sommige) er zo'n probleem van? Die vraag kan je ook stellen... Vinden ze het dan ineens vies? Als je van te voren weet, ga je dan niet met die persoon naar bed?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:45 schreef milagro het volgende:
begrijp je dan ook waarom een man, ondanks dat hij er niets van merkte, er toch problemen mee heeft?
Nee, we hoeven het niet over alles eens te zijn, gelukkig niet zeg. Ik schrijf soms ook wel eens dingen waarvan ik naderhand denk, poehhh, dat was een beetje te heftig, gebeurd.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:41 schreef milagro het volgende:
[..]
precies.
het slaat dus nergens op.
je zegt zelf in dat interview dat het niet te begrijpen valt, hoe het voelt, waarom je het zo voelt.
dat geldt voor de "kijker" net zo, mocht die er "moeite" mee hebben.
ik heb totaal geen moeite met jouw keuze,waarom zou ik, je moet doen wat je happy maakt, maar ik geef eerlijk toe dat ik altijd in mijn achterhoofd zal hebben "ooit was het toch een man", zeker als het uiterlijk dat nog (enigzins) verraadt.
zolang ik jou echter gewoon als vrouw behandel, en je niet opzettelijk ga aanspreken als man of zoiets, is er toch niets aan het handje, waar is de bekrompenheid in deze dan.
bekrompen zou het net zo goed zijn als jij mij niet als kennis of vriendin zou willen omdat ik dat ergens in mijn achterhoofd heb zitten, "ooit was het toch een man"
je hoeft niet alles te delen met elkaar toch? het niet over alles eens te zijn?
en hier is er niet eens sprake van 'het niet eens zijn', we hebben hier te maken met gevoelens, dat valt niet te begrijpen altijd, en valt niet uit te leggen soms.
ik ben geen vent, schatquote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:50 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Waarom maakt een man (sommige) er zo'n probleem van? Die vraag kan je ook stellen... Vinden ze het dan ineens vies? Als je van te voren weet, ga je dan niet met die persoon naar bed?
Kortom leg mij eens uit waarom je er dan ineens problemen mee hebt. Heb je er ook problemen mee als blijkt dat het (biologische) meisje waar je mee gerommeld hebt in het verleden drugsverslaafd was en tippelde? Denk je dan ook ineens van "he gatver daar zijn er ook al duizenden overheen geweest"?
Probeer me dat eens uit te leggen...
Ja, ik vind t niet fris en alks ik t van te voren weet doe ik t niet. Is dat erg?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:50 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Waarom maakt een man (sommige) er zo'n probleem van? Die vraag kan je ook stellen... Vinden ze het dan ineens vies? Als je van te voren weet, ga je dan niet met die persoon naar bed?
www.annaburger.nl voor de rest zal de website voorlopig oa vanwege verhuizing en drukte met clientenraad even moeten wachten. Ik wil proberen er ooit een soort uitgebreid levensverhaal en toelichtingen en bv interviews er op te zetten....quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:38 schreef SunChaser het volgende:
Staat er ergens een foto van je online, ben wel benieuwd eigenlijk hoe je er uit ziet.
ik kan me niet herinneren om een foto gevraagd te hebbenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:01 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Nee, we hoeven het niet over alles eens te zijn, gelukkig niet zeg. Ik schrijf soms ook wel eens dingen waarvan ik naderhand denk, poehhh, dat was een beetje te heftig, gebeurd.
Maar elkaars mening respecteren, laten we dat een beetje proberen. Het leven is soms al hard genoeg.
Ik heb trouwens even snel iets in elkaar geknutseld, niet mijn stijl als analist/programmeur, maar nood breekt wetten.
Sunchaser wilde graag een foto van mij, vooruit , www.annaburger.nl
Voor mij niet, die eerlijkheid is juist goed van je. Niet fijn als je net als ik transseksueel bent. Maar beter dan gezeur achteraf !quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:04 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja, ik vind t niet fris en alks ik t van te voren weet doe ik t niet. Is dat erg?
Er staat netjes bij dat sunchaser om de foto gevraagd had..... Ik weet ook dat ik nog wel wat manlijke trekjes in mijn gezicht heb hoor. Maar ondanks dat ik fors gebouwd ben, heb ik geen grove handen en huid etc, en ja, je zelfvertrouwen blijft belangrijk. En al zien mensen iets, zolang ze me niet gaan uitschelden of verkeerd aanspreken (expres) is het zoals het is...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:09 schreef milagro het volgende:
[..]
ik kan me niet herinneren om een foto gevraagd te hebbenmaar maakt niet uit.
kijk, nu is het lastig oordelen, ik wéét nu dat je een trans bent, en ja ik zie wel degelijk nog een mannelijk gezicht, maar kan nu niet meer eerlijk oordelen of dat door voorkennis komt.
ik denk dat het vooral de combi met je lengte en postuur vermoedens zou oproepen, maar goed, lastig oordelen nu, omdat ik niet onbevooroordeeld meer kijk ernaar.
en nogmaals, wat er in mijn achterhoofd speelt evt, is geen beargumenteerde mening, het is gewoon een gevoel, waar ratio niet tegen op kan, rationeel vind ik ook dat jij een vrouw bent, gevoelsmatig diep van binnen kriebelt er toch nog wat, kan er weinig aan doen.
je zult er, zou ik een collega van je zijn, niets van merken, behalve dan tijdens een discussie als dit, als je ernaar zou vragen, en ik eerlijk mag zijn dan van jou, zoals ik dat nu ook ben.
1 troost, ik vind dat je 'zanikt' als wijf, dus wat dat betreft iig zit je helemaal goed
dat heb je snel geëditquote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:16 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Er staat netjes bij dat sunchaser om de foto gevraagd had.....
Wij vrouwen staan ons mannetje welquote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:19 schreef milagro het volgende:
[..]
dat heb je snel geëdit
wij vrouwen zien alles![]()
Wat die seks betreft geef ik je ook gelijk. Voor die one-night-stand kan ik begrijpen als iemand het niet zou vertellen. Ik zou het wel doen, maar ik ben te eerlijk in mijn verleden...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:20 schreef SunChaser het volgende:
Tnx voior de foto Anna. Ik heb echter t zelfde als Milagro. Je hebt nog mannelijke trekken. Ik twijfel er echter niet aan dat je je 100% vrouw voelt hoor, maar ik hoop ook dat je beseft dat buitenstaanders dat soms anders zien.
Maar t ging over seks. Ik zou t dus vervelend vinden als ik achteraf na t neuken zou horen dat iemand transseksueel is, ook als t een one night stand was, nog vervelender als t vaker gebeurde.
nu is dat nog iets anders, want nog rationeel uit te leggen, wanneer het gaat om een (zwaar) misdrijf, het zegt iets over iemand karakter toch wel of normen en waarden, en daar wil je ms niet mee geassocieerd worden op welke manier dan ook.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:32 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Wat die seks betreft geef ik je ook gelijk. Voor die one-night-stand kan ik begrijpen als iemand het niet zou vertellen. Ik zou het wel doen, maar ik ben te eerlijk in mijn verleden...
In een relatie, of meerdere keren seks vind ik het eigenlijk niet goed als je het niet verteld. Ik heb er wel begrip voor, maar vind het gewoon niet eerlijk naar de ander toe. Je hebt nu eenmaal een bepaald verleden, en niet iedereen hoeft daar hetzelfde over te denken. Nu heeft iedereen en bepaald verleden. Maar als ik met iemand sex zou hebben en ik kom er later achter dat ie bv veroordeelt is voor verkrachting in het verleden, voel ik mij ook bedrogen....
Ik vergelijk inderdaad appels met peren. Maar toch vind ik dat je het gevoel van een ander niet zomaar mag schenden. Daarom wil ik ook als vrouw behandeld worden, ik wil ook dat mijn gevoel niet geschend wordt. Dus als mijn relatie ooit stuk mocht lopen, heren, ik bedrieg jullie niet bij een one night stand (en als ik afval zie ik er een stuk beter uit. ik heb een foto waarop ik 87 kilo weeg ipv ruim 115, en dat maakt toch een hoop verschil....)quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:46 schreef milagro het volgende:
[..]
nu is dat nog iets anders, want nog rationeel uit te leggen, wanneer het gaat om een (zwaar) misdrijf, het zegt iets over iemand karakter toch wel of normen en waarden, en daar wil je ms niet mee geassocieerd worden op welke manier dan ook.
jouw verleden is geen schande, jouw keuze destijds is geen schande, je hoeft je nergens voor te schamen, in tegendeel zelfs, dat is ook het punt totaal niet, het is geen kwestie van niet geassocieerd willen worden met, het is geen afkeuring van een gemaakte keuze, of het resultaat ervan, het is gewoon...... een gevoel , wat niet goed voelt puntje bij paaltje en dus komt paaltje niet bij puntje.
en daarbij komt dan ook nog eens het verzwijgen van iets dat voor een ander mogelijk essentieel is, gevoelsmatig, dat is niet fair.
dat geloof ik meteen, , 28 kilo minder, dat ga je zien, dat is nogal een jasje uitquote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:50 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Ik vergelijk inderdaad appels met peren. Maar toch vind ik dat je het gevoel van een ander niet zomaar mag schenden. Daarom wil ik ook als vrouw behandeld worden, ik wil ook dat mijn gevoel niet geschend wordt. Dus als mijn relatie ooit stuk mocht lopen, heren, ik bedrieg jullie niet bij een one night stand (en als ik afval zie ik er een stuk beter uit. ik heb een foto waarop ik 87 kilo weeg ipv ruim 115, en dat maakt toch een hoop verschil....)
Maar een appel, die zich een banaan voelt, is nog steeds een appel. Schilder je deze appel geel, verander je hem van vorm en voeg je er bananensmaak aan toe, dan is het een gemanipuleerde appel.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 04:52 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Omdat een M>V transseksueel gewoon een vrouw is en nooit een man is geweest. Lichamelijk wel, maar geestelijk niet.
Een appel met een bananenschil er omheen is ook niet een banaan. Of wel soms? Of wordt die appel als hij die bananenschil er af haalt ineens een "omgebouwde banaan"?
Kortom het is nogal bot (zacht uitgedrukt) en gevoelloos om "omgebouwde man" te zeggen.
Ik snap precies wat je bedoelt denk ik.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:46 schreef milagro het volgende:
[..]
jouw verleden is geen schande, jouw keuze destijds is geen schande, je hoeft je nergens voor te schamen, in tegendeel zelfs, dat is ook het punt totaal niet, het is geen kwestie van niet geassocieerd willen worden met, het is geen afkeuring van een gemaakte keuze, of het resultaat ervan, het is gewoon...... een gevoel , wat niet goed voelt puntje bij paaltje en dus komt paaltje niet bij puntje.
Helemaal mee eens.quote:en daarbij komt dan ook nog eens het verzwijgen van iets dat voor een ander mogelijk essentieel is, gevoelsmatig, dat is niet fair.
We kunnen hier een hele lange discussie van maken over waarheid en de subjectiviteit daarvan. Maar dat lijkt me maar niks eigenlijk.quote:Op woensdag 21 februari 2007 00:14 schreef Xennia het volgende:
[..]
Maar een appel, die zich een banaan voelt, is nog steeds een appel. Schilder je deze appel geel, verander je hem van vorm en voeg je er bananensmaak aan toe, dan is het een gemanipuleerde appel.
Probeer me eens uit te leggen waarom het niet fris is? En waarom is het met een biologische vrouw wel fris?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:04 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja, ik vind t niet fris en alks ik t van te voren weet doe ik t niet. Is dat erg?
Moet een heteroseksuele man uitleggen waarom ie liever niet met een homo neukt? Je snapt best wat ik bedoel.quote:Op woensdag 21 februari 2007 01:36 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Probeer me eens uit te leggen waarom het niet fris is? En waarom is het met een biologische vrouw wel fris?
Ik wil dat verschil snappen...
Kortom een M>V transseksueel is in jouw ogen een homo? Get a life! Ik val totaal niet op homo's. Net zo min als heteroseksuele mannen op homo's vallen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 01:38 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Moet een heteroseksuele man uitleggen waarom ie liever niet met een homo neukt? Je snapt best wat ik bedoel.
Nee. Ik vergelijk de situatie. Een transeksueel is voor mij niet een vrouw na geslachtsverandering. En mijn voorkeur gaat niet uit naar transeksuelen. Of val jij zowel op mannen als vrouwen?quote:Op woensdag 21 februari 2007 01:42 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Kortom een M>V transseksueel is in jouw ogen een homo?
Nee ik val uitsluitend op heteroseksuele mannen...quote:Op woensdag 21 februari 2007 01:45 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Of val jij zowel op mannen als vrouwen?
Gevoelsmatig is een M>V trans voor mij nog steeds een (beetje) man en dat maakt een relatie met een man dus geen heteroseksuele relatie.quote:Op woensdag 21 februari 2007 01:42 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Kortom een M>V transseksueel is in jouw ogen een homo? Get a life! Ik val totaal niet op homo's. Net zo min als heteroseksuele mannen op homo's vallen.
Waarom niet op vrouwen, het is maar vlees en het gaat om de inhoudquote:Op woensdag 21 februari 2007 01:47 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Nee ik val uitsluitend op heteroseksuele mannen...
Maar het is en blijft toch jouw gevoel ? En dat is nu eenmaal zo. Dat heb je door alles wat je weet, gehoord hebt, meegemaakt hebt, Jij bent wie je bent, en dat gevoel van jou daar kunnen we maanden over praten, maar dat veranderd toch niet 1 2 3 . Of denk je van wel ?quote:Op woensdag 21 februari 2007 01:56 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Waarom niet op vrouwen, het is maar vlees en het gaat om de inhoud
Trouwens, als die man vroeger vrouw is geweest maakt je dan niet uit?
Kun je uitleggen waarom dat gevoelsmatig voor jou zo is ? Heb je ervaring IRL met transseksuelen ? Als je nu die haakjes om dat beetje had weggelaten, had ik je antwoord volledig geaccepteerd, maar met die haakjes krijg ik een beetje wrange smaak in mijn mond......quote:Op woensdag 21 februari 2007 01:50 schreef Xennia het volgende:
[..]
Gevoelsmatig is een M>V trans voor mij nog steeds een (beetje) man en dat maakt een relatie met een man dus geen heteroseksuele relatie.
Gewoon niet reageren, vriendelijk corrigeren of desnoods een grapje van maken werkt in zo'n geval veel beter denk ik. Voor de meeste mensen is 't toch iets wat toch op z'n minst heel vreemd is.quote:Op woensdag 21 februari 2007 08:15 schreef Meike26 het volgende:
Vn mij mag iedereen vinden wat ze vinden, in korte tijd heb ik toch wel een muurtje om me heen gebouwd, maar als ze mij aanspreken met Meneer, Hij of wat dan ook wat dat geslacht bestempeld, is het voor mij een felle reactie terug aan het adres van de diegeen die mij aansprak, hoe onbewust hij dat ook deed.
Het gaat er dus om dat het idee, het gegeven sommigen dus níet opwindt, en dat vinden anderen vreemd, dat schijnt niet te mogen, met als reden: want als je het niet had geweten, dan had je het ms wel opwindend gevonden.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:58 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
Mensen moeten sowieso niet zeuren over transseksueel. Alles ze mooi is en ze windt je op, waarom niet? Zijn geen argumenten te verzinnen, denk ik.
Dat is zo. Maar droevig dat mensen zich een plezier ontnemen door iets wat niet gemerkt wordt. Mensen houden ervan zich te beperken...quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:02 schreef milagro het volgende:
[..]
Het gaat er dus om dat het idee, het gegeven sommigen dus níet opwindt, en dat vinden anderen vreemd, dat schijnt niet te mogen, met als reden: want als je het niet had geweten, dan had je het ms wel opwindend gevonden.
Niemand kan bepalen voor een ander of 'het idee' alleen een valide reden is om er niet warm voor te lopen.
wat een onzin.quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:06 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar droevig dat mensen zich een plezier ontnemen door iets wat niet gemerkt wordt. Mensen houden ervan zich te beperken...
Ik had het niet over achterhouden, ik had het over een vrouw neuken die een man was. Maar dat is geen issue volgens jou.quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:15 schreef milagro het volgende:
[..]
wat een onzin.
iemand houdt bewust iets achter wat voor een ander essentieel zou kunnen zijn, dát is het probleem.
Wanneer we het hebben over seks, dan beperkt degene die zich laat tegenhouden door zaken die geen invloed hebben op de seks zich. Iemand is man geweest, heeft kinderen, is van een andere kerk, wat dan ook. Je neukt toch niet iemands innerlijk of verleden of zo?quote:of je een trans 'te doen' vindt of niet is helemaal geen issue, de ene man vindt mij te doen, de ander niet, beperkt de man die mij drie keer niets vindt zich dan?
ik ben ms , ondanks mijn voor hem falende uiterlijk wel heel goed in bed, en heel lief en heel grappig en heel intelligent en heel alles.
de ene man moet mij niet omdat ik kinderen heb van een ander, de ander kan het geen zak schelen, beperkt die ene man zich dan? nee, want het is voor hem gewoon een dealbreaker, en dus beperkt hij zich niet, hij zou zich juist beperken wanneer hij zichzelf opzadelt met kinderen die hij liever niet om zich heen had.
Punt van maken? Nou, ik zeg alleen dat zij zich iets lekkers onthouden.quote:een hoop gezeur over iets wat gewoon een kwestie van gevoel is, waar net zoals over smaak niet valt te twisten.
beetje vreemd om er zo'n punt van te maken dat er mensen rondlopen die het feit dat iemand als man geboren is, maar nu als vrouw door het leven gaat , niet een aantrekkelijke gedachte vinden, neukenderwijs.
Principes ja, ook zo'n bullshit om daar je genot om te laten.quote:je merkt ook niet als je iemand neukt, of diegene getrouwd is al, en toch zijn er dames en heren die dat graag van te voren weten dat dat zo is, ook als het om een one night stand gaat, omdat ze het dan hadden gelaten, vanwege principes of zo en principes zijn ook niet altijd rationele keuzes, maar gevoelsmatige,
Waarom moet ik t 10x uitleggen? Ik heb niks met transseksuelen wat seks betreft. Je kunt wel zeggen dat je of een man bent of een vrouw, ik zie het niet zo. Je hebt mannen, vrouwen én transseksuelen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 02:03 schreef Hildy het volgende:
@SunChaser: laten we 't 'ns anders stellen. Stel dat je vriendin je vertelt dat toen ze geboren was niet vastgesteld kon worden welk geslacht ze nu precies had. De dokter gooide een muntje op, en besloot aan de hand daarvan haar een meisje te maken.
Maar.. was 't muntje anders gevallen en ze was een jongetje geweest.
Is 't dan nog steeds niet fris? En kan je uitleggen waarom wel of niet?
En als jou verteld wordt dat zij in het verleden een man is geweest, windt ze je dan nog steeds op?quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:58 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
Mensen moeten sowieso niet zeuren over transseksueel. Alles ze mooi is en ze windt je op, waarom niet? Zijn geen argumenten te verzinnen, denk ik.
Mja, agree to disagree endezo.quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:37 schreef SunChaser het volgende:
Ik snap niet waarom de transeksuelen hier hun mening zo willen opdringen. Je kunt toch accepteren dat er mensen zijn die geen seks met transseksuelen willen hebben puur om t feit dat ze zijn omgebouwd?
Denk het wel. Tenzij ik dan in ene al die mannelijke trekken te voorschijn zie komen, zal ik naar ik verwacht niet afknappen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:37 schreef MUUS het volgende:
[..]
En als jou verteld wordt dat zij in het verleden een man is geweest, windt ze je dan nog steeds op?
Amoraliteit inderdaad, en hedonisme.quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:37 schreef milagro het volgende:
dat vind jij , maar het is iemands goed recht om die principes te hebben, zij ontzeggen zich zelf helemaal niets, dat is jouw perceptie.
als iemand zich bedonderd voelt omdat je verzwijgt dat je getrouwd bent, dan is dat toch die persoons goed recht verder, ga je toch ook niet zeggen "ja, maar je voelde er niets van, toch, wat kan jou dat nou schelen, doe niet zo suf".
ja, ja ws wel
ik beperk me iedere dag volgens jou redenatie door niet met de aantrekkelijke buurman te neuken, omdat in dat zelfde huis ook een buurvrouw woont
zo kun je ook stellen dat je ten alle tijden puur de sex op zich moet waarderen los van met wie je doet.
als een vent je lekker pijpt, wat zeur je dan dat het vent is, gewoon je ogen dicht, en genieten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |