abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46468029
Vervolg op Hoe gaat het met de moeders. Deel 36

De disclaimer:
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Lois schreef ooit Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het \"hoe gaat het met de moeders\" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.
Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_46468348
en hier weer verder

Ik kan het allemaal maar moeilijk bevatten, het ene moment ga ik helemaal uit mijn dak en het andere moment kom je dagen bij wijze van spreken het liefste je bed niet uit van verdriet.

Ik heb werkelijk een geweldig weekend achter de rug, en nog steeds niet echt uitgefeest, morgen nog een laatste stapavond op het programma, waar ik van ga genieten tot de laatste minuut.
Want ik weet dat de volgende dip er weer aan komt, en dat is mijn verjaardag
Merk het aan alles je staat er onbewust toch weer bij stil, je mist iets, je gezin niet meer compleet
Maar ook hier kan ik mezelf weer in relativeren, want ik weet dat je ook weer uit die dip komt.
Ik neem het leven steedsmeer hoehet komt, en dat bevalt me prima.

Voor alle mama's met wie het soms wat minder gaat, voor mama's omdat we zijn wie we zijn
Voor mama's die een knuffel wel kunnen gebruiken *knuffel*
We doen het allemaal toch maar weer
pi_46468942
*knuffelt Bar terug*
ik ben gek op knuffels, lijfelijke knuffels en harige knuffels. ik heb er wel honderd denk ik...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_46469273
Bar,

Jeetje, ik schrik wel even van het berichtje van Ingrid, maar eerlijk gezegd verbaasd het me niet.

Ingrid, ik vind het jammer dat dit heeft moeten gebeuren. Je hebt het destijds tegen me gezegd op MSN, maar ik dacht, net als menigeen, dat het een schreeuw om hulp was. Ik vind het klote dat je hetgeen je destijds zei, nu ook in werkelijkheid gedaan hebt.
Lieve meid, ik hoop zo dat je ze je kunnen helpen en dat je er bovenop komt. Vraag alsjeblieft om hulp als je het nodig hebt. Probeer voor jezelf op te komen, ga niet bij de pakken neerzitten, maar probeer jezelf te hervinden!!

Dikke knuffel, ook voor Kimmetje en Djeez!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_46470251
Gister had ik echt een rotdag met opvliegendheid, huilerig en prikkelbaar zijn. Vandaag heb ik een topdag, wat waarschijnlijk komt omdat ik lekker dingen heb gedaan vandaag. cb goed nieuws dat Ken lekker groeit en meteen daarna een fijne rijles. Ik heb met rijden gemerkt dat ik beter en ontspannender rijd wanneer ik me voorstel dat ik ergens heen ga. Anders dan zit ik steeds maar te denken: 'oooooooh, ik heb les, ik heb les, ik heb les.... spannnnneunddd!'
En wat ook wel fijn is: Belsen heeft vakantie deze week.
pi_46470320
quote:
Op maandag 19 februari 2007 10:00 schreef Ingrid19 het volgende:
Hier een bericht vanuit het ziekenhuis. Ben gisteren opgenomen. Pyschiatrie oid.
Gaat niet goed dus. Gisteren veel pillen geslikt. En toen toch zelf 112 gebeld.
Rest van het verhaal komt nog. Misschien door Djeez.
ik moet nu stoppen. Tis hier wel saai. Gelukkig soms internet. (heel traag)
Wtf
Is dit echt ?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_46470535
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:45 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wtf
Is dit echt ?
Zoiets ga je niet zomaar posten lijkt me...
Dus ga er maar vanuit dat het echt is ja...
  maandag 19 februari 2007 @ 20:52:41 #8
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46470648
PV doe mij maar een harige dan
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  maandag 19 februari 2007 @ 20:57:53 #9
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46470914
Texelonia, ik wilde al langer vragen hoe je je nu voelt. Laatst zat je er zo doorheen vanwege werk zoeken dat maar niet opschiet. Gaat het weer een beetje? Heb je weer wat vooruitzichten?
Ik las wel dat je aan het afvallen geslagen bent en misschien geeft alleen dat je al een wat beter gevoel. Ik hoop het, ik vind dat het je echt gegund is om een leuke baan te vinden. Want heeveren in reet stukje je bent slim, goed met woorden en je voelt situaties en mensen volgens mij hartstikke goed aan! Ik duim voor je.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_46471073
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:52 schreef Neuk het volgende:
PV doe mij maar een harige dan
pi_46471149
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:50 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Zoiets ga je niet zomaar posten lijkt me...
Dus ga er maar vanuit dat het echt is ja...
Sjonge...
Wist niet dat dat speelde. Goed dat ze toch maar hulp gebeld heeft en dat ze nu opgenomen is. Hoe slecht moet je je voelen om dat te doen ondanks je kindje zeg...
Ingrid, ik hoop dat je baat hebt bij de hulp en dat je je snel heul veel beter voelt!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_46474854
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:02 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Sjonge...
Wist niet dat dat speelde. Goed dat ze toch maar hulp gebeld heeft en dat ze nu opgenomen is. Hoe slecht moet je je voelen om dat te doen ondanks je kindje zeg...
Ingrid, ik hoop dat je baat hebt bij de hulp en dat je je snel heul veel beter voelt!
En dat snap ik nu werkelijk niet....

In hoeverre heeft Kim er mee te maken....

Als je leest over depressies na een bevalling/zwangerschap Postanale dinges dan is het allemaal lijkt het wel normaal dat moeder niet lekker in hun vel zitten enz enz
Je leest dan ook verhalen over moeders die op sommige momenten hun kindje wel eens wat willen/zouden kunnen doen
En dan word er daar opgereageerd vrij normaal (ja breng het krom weet het hopelijk snappen jullie het wel)

Maar als er dan iemand anders een poging doet met pillen vervolgens opgenomen word... word er gelijk naarhet kind gekeken en waarom dan....
Wat maakt het verschil ?
  maandag 19 februari 2007 @ 22:35:35 #13
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46475222
Bar, om heel eerlijk te zijn kan ik er ook niet goed bij met mijn hoofd, hoor... Het is denk ik überhaupt heel moeilijk voor te stellen, zo'n momentopname... en logisch dat er dan eerst aan een onschuldig en hulpeloos kind wordt gedacht.
Iedere golf van de zee,
pi_46475967
Och Ingrid toch, wat ontzettend naar dathet zover heeft moeten komen voor je eindelijk hulp kreeg die je al tijden zo hard nodig had maar niet kreeg.
Ik hoop dat je je snel beter voelt
Saartje
pi_46476414
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:57 schreef Sugar het volgende:
Texelonia, ik wilde al langer vragen hoe je je nu voelt. Laatst zat je er zo doorheen vanwege werk zoeken dat maar niet opschiet. Gaat het weer een beetje? Heb je weer wat vooruitzichten?
Ik las wel dat je aan het afvallen geslagen bent en misschien geeft alleen dat je al een wat beter gevoel. Ik hoop het, ik vind dat het je echt gegund is om een leuke baan te vinden. Want heeveren in reet stukje je bent slim, goed met woorden en je voelt situaties en mensen volgens mij hartstikke goed aan! Ik duim voor je.
Wat lief dat je naar me vraagt Sugar

Het gaat met ups en downs, maar dat gaat het altijd bij mij, hoort denk ik een beetje bij mijn karakter. Het ene moment voel ik me alsof ik de hele wereld aan kan, en even later zie ik het allemaal niet meer zitten. Dat is al heeel lang zo.
Maar over het algemeen gaat het nu wel beter dan laatst. Toen was ik net 'ontslagen' van een werkplek waar ik achteraf gezien helemaal niet op m'n plek zat. Het was bijna fulltime wat veel teveel was en niemand had (nam) de tijd om me in te werken. Door dat werk daar voelde ik me al ontzettend rot, zeker ook door de reactie van Noah op dat ik ineens minder thuis was. Achteraf gezien is het dus beter dat ik daar niet meer werk, maar op dat moment voelde het erg rot omdat ondanks dat het niet zo leuk was, het wel zekerheid bood (voor zover je zekerheid hebt als uitzendkracht, zo bleek maar weer) voor wat betreft werk en inkomen.

Dus tja het geen werk hebben blijft heel vervelend, maar we blijven het maar proberen. Dat is het enige wat ik kan doen, blijven proberen. En op andere vlakken gaat het nu wel beter, dus dat scheelt
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_46476869
Bedankt voor de lieve reacties. Ben nu weer thuis. Hoor morgen wanneer ik bij ggz terecht kan. Ws deze week.
  maandag 19 februari 2007 @ 23:19:15 #17
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46476934
Dat hoop ik ook voor je, Ingrid.
Iedere golf van de zee,
  maandag 19 februari 2007 @ 23:19:25 #18
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_46476940
Oke nu valt mijn mond nog wijder open en breekt mijn klomp
  † In Memoriam † maandag 19 februari 2007 @ 23:21:21 #19
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_46477005
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:04 schreef texelonia het volgende:

[..]
Dus tja het geen werk hebben blijft heel vervelend, maar we blijven het maar proberen. Dat is het enige wat ik kan doen, blijven proberen. En op andere vlakken gaat het nu wel beter, dus dat scheelt
Texelonia, ik heb de afgelopen tijd ook hard naar werk gezocht, hoewel ik me nog niet goed voelde. Dat leidde tot weinig. Maar zodra ik weer beter in mijn vel zat kwamen de uitnodigingen, en vandaag kreeg ik te horen dat ik deze week al kan starten in een leuke en heftige baan die in ieder geval tot januari loopt.

Ik ben er van overtuigd dat het te maken heeft met mijn nieuwe voorraad positieve energie.
Uit jouw post lees ik dat er ook bij jou zo'n voorraad aan het opbouwen is. Dus wil ik graag even voor je aanmoedigingsjompelen, dat jouw leuke baan zich binnenkort ook aandient

* Macka moet gaan denken over kinderopvang enzo
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_46477257
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:21 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Texelonia, ik heb de afgelopen tijd ook hard naar werk gezocht, hoewel ik me nog niet goed voelde. Dat leidde tot weinig. Maar zodra ik weer beter in mijn vel zat kwamen de uitnodigingen, en vandaag kreeg ik te horen dat ik deze week al kan starten in een leuke en heftige baan die in ieder geval tot januari loopt.

Ik ben er van overtuigd dat het te maken heeft met mijn nieuwe voorraad positieve energie.
Uit jouw post lees ik dat er ook bij jou zo'n voorraad aan het opbouwen is. Dus wil ik graag even voor je aanmoedigingsjompelen, dat jouw leuke baan zich binnenkort ook aandient

* Macka moet gaan denken over kinderopvang enzo
Thanx Macka, en gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Wat je zegt klopt wel, als je niet lekker in je vel zit straal je dat ook uit en zullen ze sneller voor een ander kiezen. Is logisch, maar ik kan helaas niet écht een masker opzetten, al probeer ik dat dan wel.
Lastige is ook dat mijn negatieve gevoel nu ook voor een groot deel te maken heeft juist met het geen werk hebben en het moeten solliciteren. Maar ik hoop idd dat ik me nu in stijgende lijn beter zal gaan/blijven voelen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 19 februari 2007 @ 23:35:30 #21
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46477507
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:17 schreef Ingrid19 het volgende:
Bedankt voor de lieve reacties. Ben nu weer thuis. Hoor morgen wanneer ik bij ggz terecht kan. Ws deze week.
Maar Ingrid... Blijf jij nu niet onder behandeling van de psychiater in het ziekenhuis?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_46477842
Macka, wat fijn! Gefeliciteerd!
En nog bedankt voor je compliment in dat topic over onderwijs. Het deed me blozen!

Texel, een masker opzetten heeft ook geen zin. Heb je alleen jezelf maar mee, als ze er al niet doorheen prikken. Succes! Fijn dat het 'op andere vlakken' beter gaat.

En Ingrid, welkom thuis dan maar.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_46477870
Oh, en Leah!
Ik had van je gedroomd vannacht!
Je was een jaar of 20, blond sluik haar en je hield wel van een ....
  Redactie Frontpage maandag 19 februari 2007 @ 23:48:09 #24
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_46477873
Ik ben bij het gesprek aanwezig geweest in het ziekenhuis tussen twee psychiaters en ons. Ingrid komt hoogstwaarschijnlijk deze week op consult bij het GGZ. Onder het mom van, als het kalf verdronken is... Maar goed, ipv eens in de 5/6 weken op consult te komen, mag zij zo vaak heen als nodig wordt geacht.

Verder komt ze in de 'crisis' terecht. Als zij het niet meer ziet zitten, of als ik signalen opvang dat het dreigt mis te gaan, is het een belletje naar het GGZ, en er staat in no time een psychiater aan het bed. En dit kan zelfs midden in de nacht of in het weekend zijn.

Verder zorg ik dat ik voorlopig elke pauze tussen 12 en half 1 thuis ben, het is slechts 5 minuten fietsen. En Ingrids moeder probeert zo vaak als mogelijk 's middags bij Ingrid en Kim te zijn, om samen te praten en/of leuke dingen te ondernemen.

Al met al gaat er nu eindelijk eens wat gebeuren, helaas dat er altijd zoiets moet gebeuren willen de instanties er serieus werk van maken!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_46477905
Ook al is dit het moedertopic.... Hoe gaat het met jou Djeez? Trek je het wel een beetje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')