abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:21:28 #1
593 sjak
Juffie Bloem
pi_46120173
vervolg op: Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders deel 35

De disclaimer:
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Lois schreef ooit Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het \"hoe gaat het met de moeders\" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.
Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Laatste 5 posts:
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 19:09 schreef dutchie het volgende:

[..]

Als we maar lang genoeg aanhouden, dan komt er vanzelf wel wat. Goh, da's mooi k.u.t. zeg voor jullie. Zit er al een beetje schot in het herstel? Wens hem beterschap. En voor de ont-zet-tend sjieluge Belaan.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:30 schreef sjak het volgende:
Oe balen zeg Belana!
Lief dat er nog naar mij werd gevraagd. Hier gaat alles goed hoor maar ik heb enorm last van tijd tekort. Als ik hier dan langskom dan ben ik voornamelijk bezig met bijlezen.
Binnenkort kom ik wel weer eens even wat langer. voor iedereen hier, mis jullie wel een beetje
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:52 schreef Belana het volgende:
morgen gaat ie naar de chiropractor (eindelijk... ik heb een eigenwijze man...) ik hoop dat dat verlichting geeft. sjak, ik herken de drukte. ik reageer hier en daar op dingen die me opvallen, that's about it fijn dat het wel goed met je gaat!
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:57 schreef Sugar het volgende:
Oh, rot als je vent weinig kan...
Hopelijk (voor hem en voor jou!) kan de chiropractor veel voor 'm doen.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 21:20 schreef sjak het volgende:
Ow ja mannen die niet te veel kunnen kan ik ook over mee praten, ik houd mijn hart vast. Volgende week wordt Schanul weer geopereerd. Dit keer verwachten we dat hij 6 weken (minimaal) niets kan/mag doen. Pffff.

[ Bericht 50% gewijzigd door sjak op 08-02-2007 21:27:28 ]
Lekker douchen!
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:24:59 #2
24188 Belana
kloon van belana
pi_46120323
ja he sugar, daar weet jij alles van van een man die niks kan ff..
sjak, schanul ook in de lappenmand binnenkort dus... balen.

het is wel zwaar. ben zelf natuurlijk ook rugpatient, dus heb ook al een bezoekje aan de chiropractor gebracht, want bij mij ging het ook mis door al het gesleep. en het is nog steeds niet helemaal goed of weer niet. nou ja, hopnelijk binnenkort alles weer ok in huize S
stormy waters...
sailin'
pi_46121131
Oeh, Belana, Sjak en Sugar, dat is idd wel erg zwaar als je een man thuis hebt die bijna niets kan! Ik moet er niet aan denken, dat zou hier wel een kleine ramp zijn (ik ben chronisch ziek en mijn man doet bijna het hele huishouden).
Wat vervelend Belana dat je rug nog steeds niet goed is of weer niet goed is. Veel succes bij de chiropractor!
aan jullie en sterkte en beterschap ook aan jullie mannen!
  vrijdag 9 februari 2007 @ 12:39:25 #4
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_46135750
Sjak! Je bent er weer. Vervelend dat je er binnenkort alleen voor staan een tijdje, qua huishouden dan. Succes!
Voor Belana ook!

...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_46140519
Sjak en Belana suc6 ermee.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 16:19:04 #6
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46143374
Pittig... Hebben jullie al wel het idee dat je lichamelijk helemaal hersteld bent van de bevalling? Of dat ook niet?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  vrijdag 9 februari 2007 @ 17:13:08 #7
94046 PM-girl
pi_46145146
Neuk, ik nog niet.
Ik heb niet echt pijn of zo, maar ben erg moe. Natuurlijk moeilijk te zeggen waar het van komt, kan ook door het verstoorde slaapritme en de bv, maar ik moet regelmatig even uitrusten tijdens de wandeling naar de supermarkt (heen en terug incl winkel 30 minuutjes). Nu had ik voorheen ook nauwelijks conditie hoor.

Heb jij nog veel ongemakken? Of merk je het met werken nu?
*
  vrijdag 9 februari 2007 @ 18:20:35 #8
108648 cattie
lieve moeder
pi_46147277
Neuk, in het algemeen ben ik wel goed herstelt van de bevalling, alleen het littekenweefsel van het knippen en scheuren gaat nog niet goed. Verder gaat het lichamelijk beter met me dan voor de zwangerschap/bevalling!! Meer energie, minder last van mijn rug en mijn nek!
  vrijdag 9 februari 2007 @ 21:36:20 #9
24188 Belana
kloon van belana
pi_46155377
Ik ben op zich ook goed hersteld hoor, ik ben gewoon rugpatient, altijd al en het duurt na een bevalling gewoon lang voor alles weer rustig is, ook door de hormonen. het duurt best lang voordat al die verwekingshormonen uit je lijf zijn. Ik ga dinsdag weer ff kraken en dan weet ik zeker dat het stukken beter zal gaan. Nick is ook geweest vandaag en voelt zich 75% beter zegt ie net. hij moet nog wel een paar keer heen, want het was wel erg heftig. alles zal recht kom.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 9 februari 2007 @ 21:38:45 #10
103793 kozakken
Living the life
pi_46155468
Fijn dat hij zich weer wat beter voelt Belana, scheelt ook enorm voor jou!
En fijn Cattie, fijn om te horen!

(en voor alle andere mama's die 't nodig hebben )
  vrijdag 9 februari 2007 @ 21:43:00 #11
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46155619
Dat ie daar nou zo lang mee wachten moest, dat is wel weer jammer.
Nou gelukkig maar.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 23:50:23 #12
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46160435
Belana, die verwekingshormonen... merk je dat ook bv in je knieën enzo? Ik heb bijv. het idee dat ik wel harder wil fietsen maar gewoon weg niet kan, zo slap voelt het. En gister ging ik half door mijn knie heen toen ik de trap op liep. Dat en mijn enkels zijn dan ook het enige waar ik echt last van ondervind (ja en van mijn knip nog steeds een beetje en de bekkenbodemspier die een enorme optater gehad heeft....) Da's alles

PM wat probeer je om weer op ritme te komen?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_46166417
Klopt het dat Vivi al even niet meer is gesignaleerd???
Ben zo benieuwd hoe het nu gaat...
  zaterdag 10 februari 2007 @ 11:42:45 #14
94046 PM-girl
pi_46167349
Neuk, ik wandel dus vrij regelmatig naar de winkel, brievenbus of zomaar met de hond. Dat is voor mij al veel, vergeleken met 'vroegah'. Fietsen vind ik vooral leuk met mooi weer en zeker als SImon straks meekan, dus nu zijn het hele korte ritjes, dus dat telt niet.
Verder doe ik er niet zoveel aan eigenlijk
*
  zaterdag 10 februari 2007 @ 12:11:46 #15
24188 Belana
kloon van belana
pi_46168019
neuk, die hormonen zitten idd overal, dus dat zou best kunnen hoor. bovendien verslappen ook al je spieren en moet je je krachten weer opbouwen.

met mij gaat het even wat minder. ik heb natuurlijk al 2 weken lopen rennen en werken en alles gedaan en Liam is echt the kid from hell momenteel, ik heb het ff zo gehad allemaal. ik wil hier niet zo klagen eigenlijk, want het hoort er allemaal bij, maar soms he, soms heb ik het zo gehad allemaal. ik ben zo moe en heb de energie niet meer om rustig te reageren op hem en voel me schuldig daarover, ik ben toch de volwassene. Liam gaat even een nachtje logeren bij opa en oma, hebben wij even rust. en dan voel ik me tegelijk weer schuldig dat ik hem weg breng. erg he. nou ja, even bijtanken en morgen uitslapen en dan weer met frisse moed verder....
stormy waters...
sailin'
pi_46168141
Belana... soms heb je die rust even nodig. Juist om je daarna weer als de volwassene te gedragen en om rustig te kunnen reageren.
Je bent ook maar een mens. Je leeft ook zelf nog.
Dus neem even lekker je rust dan kan je daarna weer verder pedagogisch verantwoord zijn!
Take care!
pi_46168189
Nou, ik vind het alleen maar verstandig hoor Belana. Liam heeft het vast leuk bij opa en oma, en daarna kun jij weer een leuke moeder voor hem zijn.
Eva
  zaterdag 10 februari 2007 @ 12:26:19 #18
103793 kozakken
Living the life
pi_46168454
Slimme zet Belana! Opa en oma blij met Liam, Liam blij met opa en oma en jullie blij met het spul bij opa en oma Beste van alle werelden toch?
En verder lieve schat, vanavond vroeg naar bed en proberen morgen weer als een nieuwe start te zien.
pi_46170972
Het is lekker om soms even rust te hebben belana en lekker bij te komen. Vanavond jezelf verwennen en dan lekker vroeg je bed in

Ik vind het hebben van een puber en een peuterpuber toch best wel zwaar. En ben blij als ze op bed liggen en ik ff rustig met mijn eigen ding aan de gang kan.
Ik probeer dat de kinderen er zo min mogelijk van merken hoe ik me voel, maar onbewust pikken ze veel op en gooien hun kont tegen de krib dan.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 14:13:08 #20
24188 Belana
kloon van belana
pi_46171349
dames, dank jullie Nick gaat nu Liam wegbrengen
wij gaan lekker american Idol kijken en niks doen. Ezra gaat op Liam's kamer voor een nachtje, hebben papa en mama ook even daar tijd voor zichzelf
stormy waters...
sailin'
pi_46171426
Ik vind het af en toe ook zalig hoor als Amber even op bed ligt. Vooral als ze weer eens niet te genieten is..

Belana, goede zet hoor om Liam even een nachtje te laten logeren. Heb je eventjes wat rust en dat kan soms heerlijk zijn. En Liam merkt er vast nog niets van!

Suug, hoe isset met jouw mannetje

Sjak, jou vent ook al in de lappenmand binnenkort.. vervelend

En een voor alle andere mamma's
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_46176559
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 14:13 schreef Belana het volgende:
Ezra gaat op Liam's kamer voor een nachtje, hebben papa en mama ook even daar tijd voor zichzelf
Zeg, wat is dat voor veelbetekenende knipoog?
Uitrusten he, u i t r u s t e n zeg ik je.....!

Have fun...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_46176729
En wat een hoop mannen die fysiek iets mankeren.
Lastig hoor dames (Suug, Sjak en Belaan als ik het goed heb).

Neuk, naar dat je nog zo veel klachten hebt. Het is natuurlijk wel zo dat én BV geven, én werken (én onderschat al die stress van de afgelopen tijd niet...) veel energie van je vergen. Zowel mentaal als fysiek. En dan niet te vergeten dat ook Brent vast veel energie vraagt.

Ik heb het idee dat ik best aardig aan het herstellen ben. Tja, dáár dus wat minder, en mijn conditie is 0,0 maar dat wassie van tevoren ook al.
En verder ben ik veel moe, maar dat vind ik ook niet gek (en ook niet zo heel erg) met nog altijd (meermaals) gebroken nachten.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 17:34:56 #24
24188 Belana
kloon van belana
pi_46176881
ow en als je BV geeft duurt het ook langer voor die verwekingshormonen uit je lijf zijn trouwens.

moonah
stormy waters...
sailin'
pi_46176963
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 17:34 schreef Belana het volgende:
moonah
Ja, wat is er Belaan?

Húp, dat bed in jij! Wat je er ook moge doen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')