abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46458420
quote:
Op maandag 19 februari 2007 15:09 schreef Tyler..Durden het volgende:

Maar laat ik het dan nog een keer zo stellen. Als het allemaal niet uitmaakt, maar tussen de oren zit, waarom kan een transseksueel het niet van tevoren zeggen? Wat verliest ze daarmee?
Waardigheid?
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_46458539
quote:

[..]

Je doet net alsof het iets is als een beschimmelde teennagel.
Ik vind het feit dat je een omgebouwde man neukt wel belangrijke info.
Dan zit het maar tussen mijn oren, daar dien je rekening mee te houden.
Een transseksuele vrouw is nooit een man geweest en heeft slechts in een verleden een mannelijk lichaam gehad. Maar zelfs als ik dat niet in beschouwing neem blijft het zo dat jij zelf de wens hebt met haar het bed te delen en er niet dood aan gaat ofzo.
quote:
Maar laat ik het dan nog een keer zo stellen. Als het allemaal niet uitmaakt, maar tussen de oren zit, waarom kan een transseksueel het niet van tevoren zeggen? Wat verliest ze daarmee?
Ik zie niet in waarom ik iedereen alles over mijn leven zou moeten vertellen, dat gaat eenvoudigweg niemand iets aan. Vertel jij bij een vrijpartij je hele levensgeschiedenis?
pi_46458590
quote:

Zie mijn vorige antwoord op die vraag.
  maandag 19 februari 2007 @ 15:32:54 #129
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_46459103
quote:
Op maandag 19 februari 2007 15:16 schreef BetaWolff het volgende:

Ik zie niet in waarom ik iedereen alles over mijn leven zou moeten vertellen, dat gaat eenvoudigweg niemand iets aan. Vertel jij bij een vrijpartij je hele levensgeschiedenis?
Het zijn hele simpele woorden: "ik was vroeger een man"
Zit heel geen levensverhaal achter gewoon: "Ik was vroeger een man, voel je je daar oké bij?"

Mischien een kromme vergelijking, maar zo zie ik het wel, het is net zoiets als schaamluis hebben en dat achteraf vertellen. Als je het van tevoren vertelt dan wilt diegene niet. Dus dan vertel je het maar niet.
Maar achteraf voelt diegene zich helemaal niet blij met de keuze. Tijdens de seks heeft hij er niks van gemerkt, maar toch eh?

Het is écht een vorm van seksuele dwaling. Zelfs misbruik in mijn ogen.

Laat ik voorop stellen dat een omgebouwde moet doen wat ze wilt doen, maar het blijft fout om het niet te vertellen. Dan voel je je geestelijk wel vrouw, je zal het nooit helemaal zijn. Terwijl de man in kwestie daar voor kiest.
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
  Redactie Frontpage maandag 19 februari 2007 @ 15:34:32 #130
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46459151
En laten we wel wezen, een transseksueel blijft de bouw van een man houden.
pi_46459714
quote:
Op maandag 19 februari 2007 15:32 schreef Tyler..Durden het volgende:

Mischien een kromme vergelijking, maar zo zie ik het wel, het is net zoiets als schaamluis hebben en dat achteraf vertellen.
Da's totaal niet vergelijkbaar! .
pi_46459782
quote:
Op maandag 19 februari 2007 09:51 schreef MUUS het volgende:
... aan een wipkip vertellen dat ze ooit een man was?
"Ik heb het recht om te weten waar ik mijn pik in stop! Ik wil geen vent neuken! ."
Dat kan, maar
1.) Van die andere one night stands wist je ook het levensverhaal niet voordat je je lul erin stopte, nie woar?
2.) Ze is geen vent meer.

Of is het in dit geval toch anders?
Ja het is toch anders.
Het is namelijk nog steeds een vent, maar dan één op hoge hakken en zonder zaakje. En natuurlijk de stoppelbaard. En de siliconen.
Als het écht een vrouw was, was er toch geen speciaal woord voor gereserveerd?

Ik kan me wel voorstellen dat je, als je zoveel moeite doet om je om te laten bouwen, dat doet omdat je graag een vrouw wilt zijn, en geen omgebouwde man.
Ik kan me ook voorstellen dat je het niet leuk vindt dat je als omgebouwde man geclassificeerd wordt.
Maar je bent het wel.
pi_46459967
quote:
Op maandag 19 februari 2007 15:54 schreef mgerben het volgende:

Als het écht een vrouw was, was er toch geen speciaal woord voor gereserveerd?
Transseksueel is geen sekse, maar feitelijk de fase waarin iemand van geslacht verandert. Dat er in het Nederlands niet meer woorden zijn dan "man" en "vrouw" om een geslacht aan te duiden is een beperking van de Nederlandse taal. Aziatische talen kennen veel meer woorden dan alleen man en vrouw.
quote:
Maar je bent het wel.
Dat vind ik niet. Misschien is dat echter een definitiekwestie.
  maandag 19 februari 2007 @ 16:09:30 #134
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_46460224
quote:
Op maandag 19 februari 2007 15:52 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Da's totaal niet vergelijkbaar! .
Begrijpend lezen.
pi_46460280
quote:
Op maandag 19 februari 2007 15:34 schreef SunChaser het volgende:
Voor wat de botten aan gaat wel. Voor wat er op die botten zit niet.
pi_46460382
ja jij hebt makkelijk praten
pi_46460391
quote:
Op maandag 19 februari 2007 14:04 schreef Tyler..Durden het volgende:

[..]

Nee, het gaat erom dat de transseksueel met de waarheid niet kan neuken en dus daarom maar een paar feiten weglaat.
Hier ben ik het mee eens
  Redactie Frontpage maandag 19 februari 2007 @ 16:17:18 #138
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46460435
quote:
Op maandag 19 februari 2007 16:12 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Voor wat de botten aan gaat wel. Voor wat er op die botten zit niet.
Nee, dat wordt er bij/afgesneden en opgeleukt dmv hormonen.

Alleen al die adamsappel zou me tegenstaan.
pi_46460465
quote:
Op maandag 19 februari 2007 16:09 schreef Tyler..Durden het volgende:

Begrijpend lezen.
Plank misslaan, tang, varken, etc. .
  maandag 19 februari 2007 @ 16:22:34 #140
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_46460584
quote:
Op maandag 19 februari 2007 16:18 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Een vergelijking hoeft niet twee bijna identieke dingen te vergelijken, mijn vriend.
Het gaat om het idee erachter, en dat is in mijn ogen zo goed als identiek.
pi_46461276
Nee, want van schaamluis zul je altijd de gevolgen merken, of het je nu verteld wordt of niet.
Bovendien zijn dat externe, objectief negatieve gevolgen.

Bij seks met een transseksueel merk je alléén wat, als het je achteraf verteld wordt.
Bovendien is hetgeen je merkt, iets dat tussen je eigen oren negatief gemaakt wordt.

Zoek de verschillen.
  maandag 19 februari 2007 @ 16:45:28 #142
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_46461333
Geloof me, waar ik vandaan kom zou je de gevolgen wel merken.
Geestelijk vooral.
pi_46463449
quote:
Op maandag 19 februari 2007 15:34 schreef SunChaser het volgende:
In welk opzicht ? Ik heb de heupen en billen van een biologische vrouw, mijn vetverdeling is 100% vrouwelijk, ik heb geen super vrouwelijk gezicht, maar ik heb biologische vrouwen gezien die er stukken manlijker uitzagen dan ik. Ik wordt niet nagekeken, gescholden of wat dan ook.
Kijk trouwens wel uit wat je zegt, want in feite ben je aan het discrimineren. De wet is hier vrij duidelijk in.
pi_46463517
quote:
Op maandag 19 februari 2007 17:55 schreef AnnaB het volgende:

[..]

In welk opzicht ? Ik heb de heupen en billen van een biologische vrouw, mijn vetverdeling is 100% vrouwelijk, ik heb geen super vrouwelijk gezicht, maar ik heb biologische vrouwen gezien die er stukken manlijker uitzagen dan ik. Ik wordt niet nagekeken, gescholden of wat dan ook.
Kijk trouwens wel uit wat je zegt, want in feite ben je aan het discrimineren. De wet is hier vrij duidelijk in.
beetje overdreven, de wet is vrij duidelijk dat je mag vinden wat je vindt, dus ook over het uiterlijk van transseksuelen mag je vinden wat je vindt, positief of negatief.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_46463732
quote:
Op maandag 19 februari 2007 16:18 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

uhm nee, niet helemaal.

iemand heeft het recht af te knappen op transseksuelen, of dat nu zichtbaar is, of niet.

"je had er anders niets van gemerkt" is geen argument, iemand kan een afkeer hebben van het idee alleen al, ms voor jou oneerlijk en vreemd, maar wel iemands goed recht.

en door het niet te vertellen bepaal jij dus wat essentieel is voor een ander om te weten en wat niet.
"ik vind dat omdát hij het niet door had dat ik ooit een man was, het er dús niet toe doet"

Onzin! het doet er wel toe voor die man blijkbaar, hij wil geen omgebouwde vent, om het maar eens grof te stellen, en hoe ridicuul jij dat ook moge vinden, jij bepaalt niet, door het te verzwijgen dat het voor de ander ook zo gezien moet worden.

van platjes merk je in eerste instantie ook niets, niet tijdens de sex
zeg jij dan ook "ja hoor eens we hebben toch lekkere sex gehad, ja en achteraf even een domper, maar hey, dat maakt de sex toch niet ineens minder geil"
pi_46463777
quote:
Op maandag 19 februari 2007 14:55 schreef SunChaser het volgende:
Dus je hoeft ook niet te zeggen dat je HIV of aids hebt zolang je condoosm gebruikt?
Met alleen condooms heb je er niet als je met een HIV geinfecteerde aan het vrijen bent, dus die vlieger gaat niet op.

Je kan het beter zien als 'je verteld een wippertje ook niet van de SOA's die je hebt gehad en waarvoor je een kuurtje hebt gekregen'. Die dingen vertel je misschien als je een echte relatie hebt met iemand.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_46464174
quote:
Op maandag 19 februari 2007 17:58 schreef milagro het volgende:

[..]

beetje overdreven, de wet is vrij duidelijk dat je mag vinden wat je vindt, dus ook over het uiterlijk van transseksuelen mag je vinden wat je vindt, positief of negatief.
Ja, maar jij (en anderen) oordelen niet alleen over het uiterlijk. De wet is hier best wel helder in in wat wel en niet mag.
"Volgens het strafwetsartikel 137c: de discriminerende belediging, mag men een groep mensen niet opzettelijk beledigen wegens ras, godsdienst of levensovertuiging, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke,psychische of verstandelijke handicap."
Verstuurd gekregen van het meldpunt discriminatie. Ook transseksualiteit hoort hier bij, omdat het een lichamelijke handicap is (of psychisch, of verstandelijk, net wat je wil).
Ik zou het ook verstandig vinden als de moderatoren van dit forum met deze wet in hun achterhoofd uitspraken van bepaalde personen goed hierop beoordelen. Het is bv mogelijk dat 1 of meerdere hier aanwezige transseksuelen een klacht indienen bij de politie via de Genderstichting.
Een hoop mensen denken en vinden als je van geslacht verandert dat je niks bent, geen man, geen vrouw. Voor de wet ben je wat er voor je de gemeentelijke bevolkingsadministratie staat. Staat daar vrouw, dan dien je iemand ook als dusdanig aan te spreken en te behandelen, doe je dat niet , ben je strafbaar voor belediging, waarvoor je ook vervolgd kunt worden.

Waarom kunnen we elkaar nou niet gewoon in elkaars waarde laten ? Waarom moet iemand die transseksueel is, (of eigenlijk niet meer) nu altijd mensen over zich heen krijgen van je bent nog een man etc.
Aan die personen die dat zeggen. bewijs nu maar eens zonder je lichaamskenmerken te noemen dat je een man bent !
pi_46464391
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:22 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Ja, maar jij (en anderen) oordelen niet alleen over het uiterlijk. De wet is hier best wel helder in in wat wel en niet mag.
"Volgens het strafwetsartikel 137c: de discriminerende belediging, mag men een groep mensen niet opzettelijk beledigen wegens ras, godsdienst of levensovertuiging, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke,psychische of verstandelijke handicap."
Verstuurd gekregen van het meldpunt discriminatie. Ook transseksualiteit hoort hier bij, omdat het een lichamelijke handicap is (of psychisch, of verstandelijk, net wat je wil).
Ik zou het ook verstandig vinden als de moderatoren van dit forum met deze wet in hun achterhoofd uitspraken van bepaalde personen goed hierop beoordelen. Het is bv mogelijk dat 1 of meerdere hier aanwezige transseksuelen een klacht indienen bij de politie via de Genderstichting.
Een hoop mensen denken en vinden als je van geslacht verandert dat je niks bent, geen man, geen vrouw. Voor de wet ben je wat er voor je de gemeentelijke bevolkingsadministratie staat. Staat daar vrouw, dan dien je iemand ook als dusdanig aan te spreken en te behandelen, doe je dat niet , ben je strafbaar voor belediging, waarvoor je ook vervolgd kunt worden.

Waarom kunnen we elkaar nou niet gewoon in elkaars waarde laten ? Waarom moet iemand die transseksueel is, (of eigenlijk niet meer) nu altijd mensen over zich heen krijgen van je bent nog een man etc.
Aan die personen die dat zeggen. bewijs nu maar eens zonder je lichaamskenmerken te noemen dat je een man bent !
kun je me even aanwijzen waar ik een oordeel vel

als iemand niets met transseksuelen te maken wil hebben, is dat toch iemands goed recht?
jij zal juist van zo iemand geen last hebben, tenzij je hem voorliegt, of dingen verzwijgt.

dus wat is het probleem nou helemaal?
je vertelt eerlijk dat je als man geboren bent, en je object of desire knapt af of knapt niet af, zoals dat met 2353738 andere uiterlijke kenmerken ook gebeurt of politieke overtuigingen, of geloof, whatever.

als ik zeg niet op Chinezen te vallen, discrimineer ik dan?
als ik zeg niet op blonde mannen te vallen discrimineer ik dan?
als ik zeg af te knappen op blubberbuiken ben ik dan fout bezig?
als een vent afknapt op iedere vierkante cm van mijn lijf is hij dan fout bezig?

we hebben allemaal onze voorkeuren, en allemaal onze deal breakers.
ik heb niets met neonazi's, homohaters, pedo's, poepenplasgeilaards, radicaal gelovigen en daar voel ik ook niets van als me dat bij een eerste kennismaking niet wordt meegedeeld, daarom kan het nog wel een issue zijn op de lange termijn?

als jij sex hebt met iemand met wie je serieuze intenties hebt, dan is het verzwijgen gewoon bepalen voor een ander waar die ander op mag afknappen.
of het in jouw ogen een non valide reden is, doet er niet toe.
pi_46464403
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:05 schreef milagro het volgende:

[..]

uhm nee, niet helemaal.

iemand heeft het recht af te knappen op transseksuelen, of dat nu zichtbaar is, of niet.

"je had er anders niets van gemerkt" is geen argument, iemand kan een afkeer hebben van het idee alleen al, ms voor jou oneerlijk en vreemd, maar wel iemands goed recht.

en door het niet te vertellen bepaal jij dus wat essentieel is voor een ander om te weten en wat niet.
"ik vind dat omdát hij het niet door had dat ik ooit een man was, het er dús niet toe doet"

Onzin! het doet er wel toe voor die man blijkbaar, hij wil geen omgebouwde vent, om het maar eens grof te stellen, en hoe ridicuul jij dat ook moge vinden, jij bepaalt niet, door het te verzwijgen dat het voor de ander ook zo gezien moet worden.

van platjes merk je in eerste instantie ook niets, niet tijdens de sex
zeg jij dan ook "ja hoor eens we hebben toch lekkere sex gehad, ja en achteraf even een domper, maar hey, dat maakt de sex toch niet ineens minder geil"
Er bestaan voor de wet geen omgebouwde mannen, Dat iemand die van geslacht veranderd is in een sexuele relatie hierover eerlijk is vind ik logisch. Maar bij een een one-night-stand ? En als je lekkere seks hebt gehad, en dat is voor jou een vrouw, dan is het toch ook een vrouw, ook als achteraf blijkt dat diegene lichamelijk als man geboren is. Iemand met een hazelip krijgt dat toch ook niet de rest van zijn leven te horen ? We hebben het hier over een aangeboren afwijking, niet iets waar je voor kiest. Je kiest er hooguit voor om daadwerkelijk van geslacht te veranderen, maar dat doe je niet omdat je dat zo leuk vind. Ik denk ook niet dat je dan door de psychische mallemolen heen komt. Je bent als vrouw geboren in een mannenlichaam . Probeer het niet te begrijpen, het is niet te begrijpen, maar het feit is er gewoon......
pi_46464496
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:32 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Er bestaan voor de wet geen omgebouwde mannen, Dat iemand die van geslacht veranderd is in een sexuele relatie hierover eerlijk is vind ik logisch. Maar bij een een one-night-stand ? En als je lekkere seks hebt gehad, en dat is voor jou een vrouw, dan is het toch ook een vrouw, ook als achteraf blijkt dat diegene lichamelijk als man geboren is. Iemand met een hazelip krijgt dat toch ook niet de rest van zijn leven te horen ? We hebben het hier over een aangeboren afwijking, niet iets waar je voor kiest. Je kiest er hooguit voor om daadwerkelijk van geslacht te veranderen, maar dat doe je niet omdat je dat zo leuk vind. Ik denk ook niet dat je dan door de psychische mallemolen heen komt. Je bent als vrouw geboren in een mannenlichaam . Probeer het niet te begrijpen, het is niet te begrijpen, maar het feit is er gewoon......
de wet boeit niet.

we hebben het hier over iemand voorkeuren wb partnerkeuze, die ligt niet in wetten vast.

dat jij er problemen meehebt dat er mannen zijn die afknappen puur op het feit dat je als man geboren bent, is net jouw probleem.
deal with it.

net zoals ik moet dealen dat er kerels zijn die persé blond, lange benen en dikke tieten willen zien bij een vrouw, ik heb ze niet, moet je niet bij mij zijn, veel plezier, succes en de groeten.
ik voel me er totaal niet door geraakt, miskend, of afgewezen.

jij haalt er nu allemaal dingen bij die er totaal niet toedoen, de afknappende man knapt af vanwege zijn voorkeuren, en die voorkeur is toevallig niet een als man geboren vrouw, voor hem is dat een issue, en het is zijn goed recht, en ook zijn goed recht om zich bedonderd te voelen als je dat voor hem verzwijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')