quote:Op zaterdag 24 februari 2007 15:28 schreef Camplo het volgende:
Vriend meegemaakt paar jaar geleden:
Shoppen naar Keulen met hem en z'n ouders. Die vader flink gas geven hele tijd, en toen was er zo'n stuk waar de maximum snelheid 120 was. Hij gewoon +/- 145 doorjakkeren. Opeens werden we stilgezet. Polizei etc. Zij eerst van alles vragen. Zegt die agent zo: Sie dürfen hier nur 120 fahren. Zegt die vader heel snugger: Ich habe es nicht gewüsst omdat ie flink de pee in had. Die opmerking kostte hem 350 euro.![]()
Dat betekent gewoon "Ik wist het niet" maar het heeft een dubieuze bijbetekenis omdat sommige SS'ers na de oorlog "Ich habe es nicht gewüst" zeiden over de jodenvernietiging.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 15:48 schreef koffiegast het volgende:
Zegt die vader heel snugger: Ich habe es nicht gewüsst
vertaal aubmijn duits is nogal slecht (2jaar niet gehad wanneer moest ><)
weet ik vervolgens wat ik niet moet zeggen in duitslandquote:Op zaterdag 24 februari 2007 15:52 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat betekent gewoon "Ik wist het niet" maar het heeft een dubieuze bijbetekenis omdat sommige SS'ers na de oorlog "Ich habe es nicht gewüst" zeiden over de jodenvernietiging.
Deze opmerking getuigt wel van heel weinig algemene kennis.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 15:48 schreef koffiegast het volgende:
Zegt die vader heel snugger: Ich habe es nicht gewüsst
vertaal aubmijn duits is nogal slecht (2jaar niet gehad wanneer moest ><)
De SS'ers zeiden dat niet, maar de Duitse bevolking zelf. Met name de bewoners van dorpjes op een steenworp afstand van de vernietigingskampen.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 15:52 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat betekent gewoon "Ik wist het niet" maar het heeft een dubieuze bijbetekenis omdat sommige SS'ers na de oorlog "Ich habe es nicht gewüst" zeiden over de jodenvernietiging.
Leukere variant is Wir haben es nicht gewusst.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 15:57 schreef koffiegast het volgende:
[..]
weet ik vervolgens wat ik niet moet zeggen in duitsland
iets wat jij interpreteert en hetgene wat jij beslist als weinig algemene kennis, ik weet over andere dingen een stuk meer. Ik vind deze opmerking van jou dus een superdomme opmerking. (Ik vroeg vertaling voor de zin omdat ik de speling wou weten achter de zin desondanks dat ik wist dat het 'ik wist het niet' betekende.)quote:Op zaterdag 24 februari 2007 16:07 schreef Serendips het volgende:
[..]
Deze opmerking getuigt wel van heel weinig algemene kennis.
Ow. Dat wist ik niet.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 16:08 schreef Sh0g het volgende:
[..]
De SS'ers zeiden dat niet, maar de Duitse bevolking zelf. Met name de bewoners van dorpjes op een steenworp afstand van de vernietigingskampen.
OMFGquote:Op zaterdag 24 februari 2007 16:41 schreef BdR het volgende:
Ooit gehoord van iemand en ik had em al eens eerder gepost dacht ik, maar hij blijft goed..
Groepje vrienden zat in de zomer in de tuin, het was begin van de avond en ze keken naar de heldere sterrenhemel. Iemand die er wel verstand van heeft wijst wat sterren aan en noemt de namen, Poolster Grote Beer etc. "En wat is dat dan?", vraagt iemand en wijst naar helder iets. Antwoord degene "dat is denk ik een sateliet, ja ziet er uit als een sateliet ofzo"
Blonde doos verbaasd: Geloof jij dan in satellieten?
Maar dat kan dus ook prima uit een show van Urbanus van jaren geleden komen...quote:Op zaterdag 24 februari 2007 10:44 schreef MarkyB het volgende:
Vakantie op Texel (camping):
Wij waren best wel hard aan het praten nog, savonds en opeens zeiden die engelsen naast ons : Keep Quiet!
Zei er een van ons terug: WAT!?! Ben je je KIEP KWAIT?! (bosch accent voor kip kwijt)
Echt waar?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 17:57 schreef jd1982 het volgende:
Jongen: Ik ben heftruckchauffeur
Meisje: Ohhh, internationaal?
Ja, geweldig.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 18:01 schreef jd1982 het volgende:
Haha echt waar, zie je't al voor je, op de autobahn... huhnnnnn met 5km/uur
OMFGquote:Op zaterdag 24 februari 2007 18:43 schreef Rasing het volgende:
TV: 'Pim Fortuyn doodgeschoten op mediapark.'
Gezelschap: 'OMG, Pim Fortuyn dood, kogel kwam van links, Nederland is zijn onschuld kwijt, ik hoop dat het geen moslim was, Pim zei waar het op stond etc etc etc.'
Meisje (jaar of 17): 'Wie is Pim Fortuyn?'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |